eitaa logo
پایگاه جهاد تبیین زینبیه اعظم(سلام الله علیها)
70 دنبال‌کننده
255 عکس
97 ویدیو
2 فایل
سربازان گمنام مکتب مطهر حضرت زینب(سلام الله علیها) خیابان شهید رجایی؛نبش گلشن نهم(خ میر کریم) هیئت زینبیه اعظم (سلام الله علیها)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۹۰ ثانیه زیبا از رهبرانقلاب چه کنیم تا در قیامت به پیامبر خدا نزدیک تر باشیم. 🌻ﷺ الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَـ الْفَرَج لبیک یا سید علی خامنه ای ┄┅┅❅💠┄┅┅❅💠┄┅┅❅💠
✳️ نجات یابندگان دوران غیبت چه کسانی هستند؟ 🌹امام حسن عسکری(علیه‌السلام) : ✨«به خدا سوگند؛ مهدی(عج) آنگونه نهان خواهد گشت که هیچ کس در زمان غیبت او، از گمراهی و هلاکت نجات نخواهد یافت؛ مگر آنان که خدای عزّوجل بر اعتقاد به امامت آن حضرت(عج)، پایدارشان دارد و در دعا برای تعجیلِ فرج مقدسش، موفقشان فرماید.» 📚 کمال الدّین، باب ۳۸،حدیث 📚 دلائل الإمامه،ص ۴۸ 🌷 ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨سخنان امام خمینی(ره) در مورد رابطه با آمریکا 🎤امام خمینی: ما که ادعا می‌کنیم مسلمانیم بنشینیم سر یک میز و با آمریکا مصالحه کنیم! جواب خدا را چه بدهیم، جواب انبیاء، مستضعفان و همین ملت عراق را چه بدهیم، اگر از کربلا یک طوماری برای ما برسد که چرا شما با کسانی که علمای ما را شهید کرده‌اند صلح کرده‌اید، ما چه کنیم و چه جوابی برای شهدایمان داریم!؟ ⚠️ یک فردی که ۵۰ سال است مغزش را آمریکا و غربی‌ها تربیت کرده، هر چه به مملکت و کشورش از آنها ضربه بخورد باز هم از آنها تعریف می‌کند! باید کشور تصفیه بشود از این مغزهای پوسیده‌ای که عاشق آمریکا و غرب هستند. ┏━━ °•🍃•°━━━━━┓ ┗━━ °•🍃•°━━━━━┛
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸دین تمامیت‌خواه یا دین حداقلی؟ مردم، عاشق چه نوع دینی می‌شوند؟!🔸 ▫️شما ببینید، با وجود اینکه اروپایی‌ها خیلی تلاش می‌کنند که کسی به داعش ملحق نشود، اما پنجاه هزار جوان به این‌ها ملحق شده‌اند!! می‌دانید چرا؟ چون مسیحیّت، دین را برای این گذاشته است که فقط روز یکشنبه توی کلیسا حضور داشته باشی؛ اما مردم، دین را برای نمی‌خواهند، بلکه می‌خواهند برای دین ! ▫️امام خمینی (ره) از وقتی مردم را برای دین مصرف کرد، جهانی شد و پیدا کرد. دین برای این است که ما قربانش شویم نه اینکه دین قربانی ما شود. علتش هم این است که انسان احساس می‌کند اگر قربانی دین نشود تلف شده است؛ این بدن و عمر من، یک کُپن است؛ اگر در راه خدا کشته شدم، این کُپن را مصرف کرده‌ام؛ امّا اگر در بستر مُردم، این کُپن سوخته و از بین رفته است. ▫️آنچه علی (علیه‌السلام) می‌فرماید است!! «...لَألفُ ضَربَةٍ بالسَّيفِ أهوَنُ عَلَيَّ مِن مِيتَةٍ عَلَى الفِراشِ في غَيرِ طاعَةِ اللّه...».هزار ضربت شمشير بر من آسانتر است از جان دادن در بستر. این مختص آن حضرت نیست؛ این زبان فطرت و زبان عقل است، منتها ایشان در فطرت‌گرایی مقدّم بر دیگران است. ▫️شما وقتی باب جهاد را گشودید، دین اقامه و ماندگار می‌شود: «و الجهادَ عزّاً للاسلام». عزّت خیلی مهم است. اگر شما بتوانید عزت را برای دین بیاورید، خیلی از مسائلتان حل می‌شود؛ عزّت دینی، عزّت الهی، عزّت پایدار، عزّت اخروی، این عزّت‌ها را زنده کنید. ▫️مردم بخاطر نقل و نبات سراغ دین نمی‌آیند؛ بلکه می‌خواهند خودشان برای دین مصرف شوند. اگر فکر می‌کنید با ، مردم آن را رها می‌کنند و با راحت شدنش اقبالشان بیشتر می‌شود، اشتباه می‌کنید؛ شما در ماه رمضان علاوه بر نماز، از مردم روزه هم می‌خواهید، حالا اقبال مردم به نماز در ماه رمضان بیشتر است یا در غیر ماه رمضان؟ ببینید مردم در شب‌های احیاء و ایام اعتکاف، چه اقبالی دارند؟! چون علاوه بر معمول، چیزهای دیگری هم از آن‌ها خواسته می‌شود. مردم را مثل حوض ندانیم که اگر از آن برداشتیم آبش کم می‌شود؛ مردم را چاه بدانیم که وقتی آبِ مانده را برداری، به جایش آب تازه می‌آید؛ شما هرچه از مردم بردارید، میزان سخاوت مردم بیشتر می‌شود، حتی حاضر می‌شوند در راه دین، جانشان را هم بدهند! ▫️ هر روحانی که توانست از مردم برای مصرف در راه دین بگیرد، مردم بیشتر کردند!! اما کسی که این کار را نکرد، نتوانست هیچ واجبی از جمله امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کند.
📌نمک نشناسی مردم و اوج علی(ع) ابو عون ثقفى گويد: زنى از بنى عباس خدمت امیرمومنان (ع) آمد در حاليكه آن‏ حضرت بالاى منبر بودند، آن زن گفت: يا اميرالمؤمنين سه چيز دلها را مضطرب كرد، آن حضرت فرمود: آنها چه هستند؟ زن گفت: ⬅️تو به رضايت دادى، ⬅️ شدی ⬅️و در هنگام گرفتارى بی تابى(اظهار ناتوانی) مى ‏كنى. 📚ثقفی، الغارات، ج1، ص39 این نمک نشناسی الان هم هست و عده ای چشم خود را نسبت به خدمات جمهور اسلامی ایران بسته اند.
📌شدت دشمنی یهود با اسلام قرآن کریم: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا... . ای ، به یقین از میان مردم، و را سرسخت ترین نسبت به خواهى یافت. 📚سوره مبارکه مائده/ آیه شریفه82.
📌آیا یهود حاضرند از سخنان رسول الله(ص) پیروی کنند؟ قرآن کریم: وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ.... . هرگز و از تو راضى نخواهند شد، تا-به طور کامل تسلیم خواسته هاى آنها شوى، و- از آیین - تحریف یافته- آنان، پیروى کنى. بگو: هدایت واقعى، هدایت خدا است. اگر از هوا و هوس هاى آنان پیروى کنى، بعد از آن که آگاه شده اى، هیچ سرپرست و یاورى از سوى خدا براى تو نخواهد بود. 📚سوره مبارکه بقره/ آیه شریفه120
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌نام امام حسین(ع) در کلیسای مسیحیان رهبر طایفه بنى سليم نقل كرده است: در سرزمين به هنگام وارد يكى از شديم. در آنجا اين نوشته به چشم مى‌خورد: «دسته‌اى كه عليه السّلام را می کنند، به جدش در رستاخيز نايل نخواهند گشت». پرسيدم: از چه زمانى اين نوشته در كليسا است‌؟ پاسخ دادند كه از سيصد سال پيش كه هنوز پيامبر شما برانگيخته نشده بود. 📚شیخ صدوق، الأمالی، ص۱۳۱.
📌چرا قوم یهود مورد نکوهش قرار گرفتند؟ ⬅️پيمان شکني: 📚بقره / 83 و 100، آل عمران / 187 ⬅️تحريف کلام الهي: 📚نساء / 46، مائده / 13 و 41 و ... ⬅️پندارها، گفتارها و عملکردهاي ناشايست؛ مانند اعتقاد به فقر خدا: 📚آل عمران / 187 ⬅️افترا بر خدا: 📚آل عمران / 78 ⬅️گوساله پرستي: 📚بقره / 54، 92 ⬅️برخورد نامناسب با فرستادگان خدا، مثل مقابله شديد با حضرت عيسي(ع): 📚نساء / 156... ⬅️عداوت با جبرئيل 📚بقره / 97 و 98 ⬅️حقد و کينه عليه پيامبر بزرگ اسلام: 📚بقره / 109 و 120.. ⬅️اين قوم مورد لعن خدا قرار گرفته: 📚بقره / 88 و نساء / 46 و .. ⬅️و از نعمتهاي الهي محروم گشته اند: 📚نساء / 160 ⬅️ حقيقت بايد قوم را از بدترين فرقه ها و طائفه برشمرد. 📚ر.ک: پژوهشي در باب اسرائيليات در تفاسير قرآن، دکتر محمدتقي دياري.
⚫️ رهبر انقلاب: در آینده نزدیک درباره مسائل لبنان و شهیدنصرالله صحبت خواهم کرد رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: ▪️ما در این روزها عزاداریم؛ به خصوص بنده به جد عزادار هستم. حادثه‌ای که اتفاق افتاد، حادثه کوچکی نیست؛ فقدان آقای سیدحسن نصرالله حادثه کمی نیست و جداً ما را عزادار کرده است‌. ▪️با اینکه این فضا، فضای عزای عمومیست در کشور و به معنای واقعی کلمه عزاست، این دیدار را به بعد موکول نکردم. این دیدار از قبل برنامه‌ریزی شده بود می‌شد هفته بعد مثلاً انجام بگیرد. فکر کردم که این موضوع نباید عقب بیفتد‌. این جهت‌گیری، جهت‌گیری گرایش به نخبگی و نخبگانی نباید عقب بیفتد. جلسه را تشکیل دادیم. این تشکیل جلسه یک پیامی برای ما دارد و پیامش این است که ما گرچه در عزا هستیم اما عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و یک گوشه نشستن نیست. عزای ما جنسش از جنس عزای سیدالشهدا علیه‌السلام است. زنده و زنده کننده است. عزاداریم اما این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار می‌کند. من می‌خواهم این پیام را در دل و جان خودمان به معنای واقعی کلمه نفوذ بدهیم. احساس کنیم عزاداری ما هم باید ما را به پیش ببرد. ▪️من البته در زمینه مسائل لبنان و آنچه که مربوط به این شهید بزرگ و عزیز هست عرایضی دارم که در آینده نزدیک انشالله آنها را خواهم گفت.
📌 دوستی با و دشمنی با در گزارشی درباره های معاویه به حکومت امیرمؤمنان (ع) آمده است: قُرظه بن کعب می گوید: سوارانى از طرف كوفه- که از مخالفان حکومت امیرمؤمنان و محب معاویه بودند- بر ما گذشتند و بطرف دهكده رهسپار شدند و در آنجا با يكى از کشاورزان كه شده و نماز مى‏خواند برخورد كردند. نام آن شخص بود، آنان از وى سؤال كردند، شما مسلمان هستيد يا كافر؟ او گفت: من مسلمان هستم، آنان گفتند: درباره (ع) چه مى‏گوئى؟ گفت: جز خير درباره او چيزى نمى‏ گويم. مى‏ گويم او امير مؤمنان، رسول خدا(ص) و سيد و سرور همه انسان ها است. آن جماعت او را تكفير كردند و بعد بر او تاختند و با شمشير پاره پاره كردند، بعد از آن، يك مرد را كه همراه آنان بود با خود بردند و از او سؤال كردند چه مذهبی دارى؟ گفت: من هستم، گفتند او را آزاد كنيد، و به آن كارى نداشته باشيد. امام فرمود: این گروه باغی، فریب شیطان را خورده اند. 📚ثقفی، الغارات، ج1، ص339.
♦️♦️ اقسام مردم [، پس از پيامبر(ص)] 🌹🌹امام على علیه السلام: 🔷🔹 در اين روزگاران، مردم چهار گروهند 1⃣◀️ گروهي اگر دست به نمي زنند براي اين است كه ✅ ✅ و ✅ و در اختيار ندارند. 2⃣◀️ گروه ديگر، آنان كه و و را آشكار كرده اند. ✅ لشگرهاي پياده و سواره خود را گرد آورده و خود آماده را براي به دست آوردن تباه كردند كه يا و گروهي شوند، يا به منبري فرا رفته، خطبه بخوانند ✅ ، كه دنيا را بهاي جان خود بداني و با آنچه كه در نزد خداست معاوضه نمايي. 3⃣◀️ گروهي ديگر، با ، مي طلبند ✅ و با در پي كسب آخرت نيستند ✅ خود را كوچك و متواضع جلوه مي دهند ✅ گامها را كوتاه برمي دارند، ✅ دامن خود را جمع كرده، خود را همانند مومنان واقعي مي آرايند ✅ و پوششي الهي را وسيله و و خود قرار مي دهند. ✅ و برخي ديگر، با و و ، از به دست آوردن قدرت مانده اند، كه خود را به و را پوشيده اند. ✅ اينان ، در هيچ زماني از شب و روز، از اند. 4⃣◀️ در اين ميان گروه اندكي باقي مانده اند كه ، چشمهايشان را بر همه چيز فرو بسته و ، اشكهايشان را جاري ساخته است ✅ برخي از آنها از شده و تنها زندگي مي كنند ✅ و برخي ديگر ترسان و سركوب شده يا لب فرو بسته و سكوت اختيار كرده اند ✅ بعضي مخلصانه همچنان مردم را به سوي خدا دعوت مي كنند ✅ و بعضي ديگر و كه تقيه و خويشتن داري، آنان را از چشم مردم انداخته است و ناتواني وجودشان را فرا گرفته گويا در درياي نمك فرو رفته اند ✅ و است ✅ آنقدر نصيحت كردند كه خسته شدند ✅ از بس سركوب شدند، ناتوانند ✅ و چندان كه كشته دادند، انگشت شمارند. 📚 نهج البلاغه، خطبه 33
♦️♦️ 🌹🌹امام على عليه السّلام: 🔷🔹يَكْتَسِبُ الْكاذِبُ بِكَذِبِهِ ثَلاثا: سَخَطُ اللّه ِ عَلَيْهِ وَاسْتِهانَةُ النّاسِ بِهِ وَمَقْتُ الْمَلائِكَةِ لَهُ؛ 🔶🔸دروغگو با خود سه چيز بدست مى آورد: 1⃣◀️ خشم خدا را نسبت به خود 2⃣◀️ نگاه تحقيرآميز مردم را نسبت به خود 3⃣◀️ و دشمنى فرشتگان را نسبت به خود. 📚 غررالحكم، ج 6 ، ص 480، ح 11039 🌹🌹امام على عليه السّلام: 🔷🔹اَمرانِ لا يَنْفَكّانِ مِنَ الْكَذِبِ: كَثْرَةُ المَواعيدِ، وَ شِدَّةُ الاِْعتِذارِ؛ 🔶🔸دو چيز از جدا نمى شود: 1⃣◀️ بسيار وعده دادن 2⃣◀️ و به شدت عذرخواهى نمودن. 📚 نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 20، ص 287، ح 282
❤️ذکر فضائل امام در نهج البلاغه ❤ 🌹امام علي علیه السلام: ✅ آنگاه كه همه از ترس سست شده، كنار كشيدند، من قيام كردم ✅ و آن هنگام كه همه خود را پنهان كردند من آشكارا به ميدان آمدم ✅ و آن زمان كه همه لب فرو بستند، من سخن گفتم ✅ و آن وقت كه همه باز ايستادند من با راهنمايي نور خدا به راه افتادم در مقام حرف و شعار صدايم از همه آهسته تر بود اما در عمل برتر و پيشتاز بودم ✅ زمام امور را به دست گرفتم و جلوتر از همه پرواز كردم و پاداش سبقت در فضيلتها را بردم. همانند كوهي كه تندبادها آن را به حركت درنمي آورد و طوفانها آن را از جاي برنمي كند ✅ كسي نمي توانست عيبي در من بيابد و سخن چيني جاي عيبجويي در من نمي يافت. ✅ خوارترين افراد نزد من عزيز است تا حق او را باز گردانم ✅ و نيرومندها در نظر من پست و ناتوانند تا حق را از آنها باز ستانم. 📚 قسمتی از خطبه 37 نهج البلاغه
💎 امام جعفر صادق (عليه السلام) می فرمایند:↘️ ✔️ صَلِّ رَکْعَتَیْنِ وَاسْتَخِرِ اللهَ، فَوَاللهِ ما اسْتَخارَ اللهَ مُسلِمٌ إلّا خارَ لَهُ البَتَّةَ. ✔️ دو رکعت نماز بخوان و از خدا طلب خیر کن؛ زیرا سوگند به خدا که هیچ مسلمانى از خدا طلب خیر نکند، مگر آن‌که قطعاً خداوند برای او خیر قرار می‌دهد. ✔️ Say two rak`ahs of prayer and then ask Allah for goodness for, I swear by Allah, no Muslim asks Allah for goodness unless He will surely give him Good. ➖➖➖➖➖ 📕👈تهذیب الأحکام،‌ ج۳، ص۱۷۹. ╭═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╮ ╰═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊 دارای احکامی است:🔰 1⃣➖ مردها باید حمد و سوره نماز مغرب را بلند بخوانند بجز در نماز جماعت برای کسی که یک رکعت از امام جماعت عقب است.(۱) 2⃣➖ زن مى ‏تواند حمد و سوره نماز صبح و مغرب و عشا را بلند یا آهسته بخواند، ولى اگر نامحرم صدایش را بشنود، بنا بر احتیاط واجب باید آهسته بخواند. (۲) 3⃣➖ کسی که در رکعات نماز مغرب شک کند نمازش باطل است فرق نمی کند که شک بین یک و دو یا دو و سه باشد. (۳) 4⃣➖ نماز مغرب در سفر و وطن همان سه رکعت است و تغییر نمی کند.(۴) 5⃣➖ مستحب است بعد از نماز مغرب، چهار رکعت نافله مغرب خوانده شود (دو تا دو رکعت) چه در سفر و چه در وطن. شایسته نیست مؤمنین نسبت به نوافل بی توجه باشند. (۵) 6⃣➖ انسان در رکعت سوم نماز مغرب ( و ظهر و عصر و عشا )، مخیر است حمد بخواند یا تسبیحات اربعه، ولی هرچه می خواند باید آهسته بخواند. (۶) 7⃣➖ وقت نماز مغرب از ذهاب حمره مشرقیه از بالای سر است تا نصف شب . 8⃣➖ و ... ➖➖➖➖➖ (۱) توضیح المسائل محشی، ج۱، ص۸۰۶. (۲) توضیح المسائل محشی، ج۱، ص۵۴۹. (۳) همان، ص۶۳۵. (۴) همان، ص۱۳۰. (۵) همان، ص۴۲۵. (۶) مجمع الرسائل، ج‏۱، ص۲۵۳. ╭═━⊰🍃🌺🥀🌺🍃⊱━═╮ ╰═━⊰🍃🌺🥀🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥نظرات برخی از مراجع عظام تقلید درباره و :🔰 ✅👈 آیت‌الله خامنه‌ای: وقف به حرکت و وصل به سکون در نماز اشکال ندارد. ✅👈 آیت الله سیستانی: احتیاط مستحب آن است که در نماز، وقف به حرکت و وصل به سکون ننماید. ✅👈 آیت الله مکارم شیرازی: احتیاط واجب آن است که وقف به حرکت ننماید ولی وصل به سکون مانعی ندارد، هرچند ترک آن بهتر است. 👁👁 آن است که اعراب آخر کلمه را بگوید و بین آن کلمه و کلمه بعد فاصله دهد مثلا میم ""الرحیم""را کسره بدهد و بعد از قدری فاصله بگوید: مالک یوم الدین. 👀 مثل اینکه میم را کسره ندهد و فورا مالک را بگوید. ➖➖➖➖➖ 📚👈 خامنه‌ای، رساله آموزشی، درس۴۱؛ مکارم، توضیح المسائل، م۹۱۷؛سیستانی، توضیح المسائل، م۹۹۰. ╭═━⊰🍃🌺💐🌺🍃⊱━═╮ ╰═━⊰🍃🌺💐🌺🍃⊱━═╯
💎 رسول خدا (صلی الله عليه واله) می فرمایند:↘️ ✔️ مَنْ سَرَّهُ أنْ‌ یَلْقَی اللهَ طاهِراً مُطَهَّراً فَلْیَلْقَهُ بِزَوْجَةٍ. ✔️ هر که دوست دارد که پاک و پاکیزه خدا را دیدار کند، به دیدار خدا برود. ✔️ He who wishes to be cleaned and purified when he meets Allah should marry and have a spouse. ➖➖➖➖➖ 📔👈 من لایحضره الفقیه: ۳ / ۳۸۵. ╭═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╮ ╰═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╯
🌱 برخی از احکام :🔰 1⃣➖ قضا ندارد. (۱) 2⃣➖ به صورت فرادا باطل است (۲) بله کسی که در رکعت دوم اقتدا کند رکعت اول خود را با امام می خواند و رکعت دوم را خودش فرادا انجام می دهد. 3⃣➖ نماز جمعه جایگزین نماز ظهر است. پس کسی که نماز جمعه می خواند لازم نیست نماز ظهر بخواند.(۳) 4⃣➖ شخص مسافر می تواند در نماز جمعه شرکت کند و در این صورت لازم نیست نماز ظهر را بخواند. (۴) 5⃣➖ گوش دادن به خطبه های نماز واجب است (۵) پس روزنامه خواندن یا صحبت کردن هنگام خطبه ها جایز نیست . 6⃣➖ به فتوای برخی از فقها ، معامله کردن هنگام برپایی نماز جمعه حرام است گرچه باطل نیست. در این مورد باید به رساله های عملیه مراجعه شود. ➖➖➖➖➖ (۱) تحریر الوسیلة، ج۱، ص۲۲۴. (۲) همان، ص۲۱۰. (۳) همان، ص۲۰۹. (۴) همان، ص۲۱۵. (۵) همان، ص ۲۱۳. ╭═━⊰🍃🌺🥀🌺🍃⊱━═╮ ╰═━⊰🍃🌺🥀🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام حاج آقا 🌺 💠 آیا هر 👀 به نامحرم اشکال داره❓🔰 📚 سلام علیکم، خیر هر نگاهی حرام نیست.بلکه نگاه‌های حرام اینا هستن: ← برای آقایون: نگاه به بدن زن نامحرم، به جز صورت و دست‌ها تا مچ. ← برای خانم‌ها: نگاه به جاهایی از بدن نامحرم که معمولا می پوشونن. 🟢 توجه: این موارد ممکنه استثناء هم داشته باشن، مثل نگاه به موی پیرزن فرتوت که خیلی از مراجع جایز می دونن، یا نگاه به صورت خانم آرایش کرده یا به قصد شهوت يا با ترس از افتادن به حرام که حتی در مورد صورت و... هم باشه همه مراجع اون رو حرام می دونن. ➖➖➖➖➖ 📚👈 مکارم، توضیح المسائل م ۲۰۸۰؛ سیستانی، جامع ج۴، م ۱و۲و۷. ╭═━⊰🍃🌺🌻🌺🍃⊱━═╮ ╰═━⊰🍃🌺🌻🌺🍃⊱━═╯