eitaa logo
جهاد تبیین | میثم حق شناس
8.5هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.8هزار ویدیو
43 فایل
لنگ و لوچ و خفته شکل و بی ادب سوی او میغیژ و او را میطلب
مشاهده در ایتا
دانلود
زنجیره ی تدریجی کشف حجاب: ۱. برهنه گی بازیگران مهاجرت کرده (۹۰) ۲. مجازی در قالب "آزادی های یواشکی" (۹۳) ۳. خیابانی- پنهانی در قالب "چهارشنبه های سفید" (۹۶) ۴. نمادین_آشکار در قالب "دختران خیابان انقلاب" و "نه به حجاب اجباری" (۹۶) ۵. داخل خودرو (۹۸) ۶. خیابانی - آشکار (۹۹) ۷. گسترده و بی پروا (۴۰۱) @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ بررسی سه جریان کلان در جهان و منطقه ۱. جریان استکبار و غرب: 🔖در عرصه اندیشه: شکاکانه فکر می‌کند. 🔖در عرصه گفتار: ایدئولوژیک حرف می‌زند. 🔖در عرصه عمل: سودگرایانه عمل می‌کند. ۲. جریان غربزده: 🔖در عرصه اندیشه: مادی‌گرایانه فکر می‌کند. 🔖در عرصه گفتار: روشنفکرانه و ترجمه‌ای حرف می‌زند. 🔖در عرصه عمل: بزدلانه عمل می‌کند. ۳. جریان انقلاب اسلامی: 🔖در عرصه اندیشه: واقع‌بینانه (واقع‌بینی الهی) فکر می‌کند. 🔖در عرصه گفتار: صادقانه و عاقلانه حرف می‌زند. 🔖در عرصه عمل: با شجاعت و حکمت عمل می‌کند. @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
*در زمان تدريس در دانشگاه پرينستون، دکتر حسابي تصميم مي گيرند سفره ي هفت سيني براي انيشتين و جمعي از بزرگترين دانشمندان دنيا از جمله "بور"، "فرمي"، "شوريندگر" و "ديراگ" و ديگر استادان دانشگاه بچينند و ايشان را براي سال نو دعوت کنند*... آقاي دکتر خودشان کارت هاي دعوت را طراحي مي کنند و حاشيه ي آن را با گل هاي نيلوفر که زير ستون هاي تخت جمشيد هست (لوتوس) تزئين مي کنند و منشا و مفهوم اين گل ها را هم توضيح مي دهند. چون مي دانستند وقتي ريشه مشخص شود براي طرف مقابل دلدادگي ايجاد مي کند. دکتر مي گفت: "براي همه کارت دعوت فرستادم و چون مي دانستم انيشتين بدون ويالونش جايي نمي رود، تاکيد کردم که سازش را هم با خود بياورد. همه سر وقت آمدند اما انيشتين 20دقيقه ديرتر آمد و گفت: چون خواهرم را خيلي دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ايرانيان را ببيند. من فورا يک شمع به شمع هاي روشن اضافه کردم و براي انيشتين توضيح دادم که ما در آغاز سال نو به تعداد اعضاي خانواده شمع روشن مي کنيم و اين شمع را هم براي خواهر شما اضافه کردم. به هر حال بعد از يک سري صحبت هاي عمومي، انيشتين از من خواست که با دميدن و خاموش کردن شمع ها جشن را شروع کنم. من در پاسخ او گفتم: ايراني ها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنايي را نگه داشته اند و از آن پاسداري کرده اند. براي ما ايراني ها شمع نماد زندگيست و ما معتقديم که زندگي در دست خداست و تنها او مي تواند اين شعله را خاموش کند يا روشن نگه دارد." آقاي دکتر مي خواست اتصال به اين تمدن را حفظ کند و مي گفت بعدها انيشتين به من گفت: "وقتي برمي گشتيم به خواهرم گفتم حالا مي فهمم معني يک تمدن 10هزارساله چيست. ما براي کريسمس به جنگل مي رويم درخت قطع مي کنيم و بعد با گلهاي مصنوعي آن را زينت مي دهيم اما وقتي از جشن سال نو ايراني ها برمي گرديم همه درخت ها سبزند و در کنار خيابان گل و سبزه روييده است." بالاخره آقاي دکتر جشن نوروز را با خواندن دعاي تحويل سال آغاز مي کنند و بعد اين دعا را برای مهمانان تحليل و تفسير مي کنند... به گفته ي ايشان همه در آن جلسه از معاني اين دعا و معاني ارزشمندي که در تعاليم مذهبي ماست شگفت زده شده بودند. بعد با شيريني هاي محلي از مهمانان پذيرايي مي کنند و کوک ويلون انيشتين را عوض مي کنند و يک آهنگ ايراني مي نوازند. همه از اين آوا متعجب مي شوند و از آقاي دکتر توضيح مي خواهند. ايشان پاسخ می دهند که موسيقي ايراني يک فلسفه، يک طرز تفکر و بيان اميد و آرزوست. انيشتين از آقاي دکتر مي خواهند که قطعه ي ديگري بنوازند. پس از پايان اين قطعه که عمدأ بلندتر انتخاب شده بود انيشتين که چشم هايش را بسته بود چشم هايش را باز کرد و گفت: "دقيقا من هم همين را برداشت کردم و بعد بلند شد تا سفره ی هفت سين را ببيند..." آقاي دکتر تمام وسايل آزمايشگاه فيزيک را که نام آنها با "س" شروع مي شد توي سفره چيده بود و يک تکه چمن هم از باغبان دانشگاه پرينستون گرفته بود. بعد توضيح مي دهد که اين در واقع هفت چين يعني 7 انتخاب بوده است. تنها سبزه با "س" شروع مي شود به نشانه ي رويش... ماهي با "م" به نشانه ي جنبش، آينه با "آ" به نشانه ي يکرنگي، شمع با "ش" به نشانه ي فروغ زندگي و ... همه متعجب مي شوند و انيشتين مي گويد آداب و سنن شما چه چيزهايي را از دوستي، احترام و حقوق بشر و حفظ محيط زيست به شما ياد مي دهد. آن هم در زماني که دنيا هنوز اين حرف ها را نمي زد و نخبگاني مثل انيشتين، بور، فرمي و ديراک اين مفاهيم عميق را درک مي کردند. يک کاسه آب هم روي ميز گذاشته بودند و يک نارنج داخل آب قرار داده بودند. آقاي دکتر براي مهمانان توضيح مي دهند که فلسفه ی اين کاسه 10هزارسال قدمت دارد. آب نشانه ي فضاست و نارنج نشانه ي کره ي زمين است و اين بيانگر تعليق کره زمين در فضاست. انيشتين رنگش مي پرد عقب عقب مي رود و روي صندلي مي افتد و حالش بد مي شود. از او مي پرسند که چه اتفاقي افتاده؟ مي گويد: "ما در مملکت خودمان 200 سال پيش دانشمندي داشتيم که وقتي اين حرف را زد کليسا او را به مرگ محکوم کرد اما شما از 10هزار سال پيش اين مطلب را به زيبايي به فرزندانتان آموزش مي دهيد. علم شما کجا و علم ما کجا؟!" خيلي جالب است که آدم به بهانه ي نوروز يا هر بهانه ي خوب ديگر، فرهنگ و اعتبار ملي خودش را به جهانيان معرفي کند. برگرفته از کتاب خاطرات دکتر محمود حسابی بنام استاد عشق که توسط فرزندش ایرج حسابی چاپ و نشر گردیده است @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🔸آیت الله مصباح یزدی (ره) : بعضی چیزها هست که اثرش در دنیا زود ظاهر می‌شود؛ یکی خدمت به پدر و مادر است یکی صله رحم.اینها در همین دنیا اثرش ظاهر می‌شود. شاید نباشد انسانی که در زندگی خود به پدر و مادر خدمت کرده باشد و در دنیا بدبخت شده باشد. @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
💬پرسش: آیا هنگام شنیدن نام "قائم" ایستادن لازم است؟ در این هنگام، دست بر سر گذاشتن چه صورت دارد؟ ✅ پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: قیام به هنگام شنیدن هر نامی از نام های مبارک حضرت مهدی(عج)، مخصوصاً نام "قائم آل محمد" مطلوب است ولی واجب نیست. ✍آیت الله سیستانی: مناسب است و در بعضی روایات وارد شده است. ✍آیت الله مکارم: مستحب است و در روایتی آمده است که حضرت رضا(علیه السلام) هنگامی که نام مبارک آن حضرت را شنیدند برخاستند و دست بر سر گذاشتند. 📗 منبع: مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع، ج ٣، صفحه ۴١، استفتائات آیت الله مکارم، جلد ١، صفحه ۵٣٢، س١٧۴٩، استفتا مکتوب از مراجع معظم تقلید @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
جهاد تبیین | میثم حق شناس
شبهات حجاب (۷) 🔔 اجبار چه از طرف رضاشاه باشد و‌چه از طرف جمهوری اسلامی ،هر دو غلط است . 👈جواب حجاب
🚨 نتایج کشف حجاب رضاخانی 👈 فردی به نام صنعتی‌زاده در نامه‌ای به وکلای مجلس در مورد تبعات اقتصادیِ تغییر لباس و کشف حجاب رضاخانی می‌نویسد: ... بلی اگر ملت، گونی وطنی و کرباس هم بپوشد، افتخارش بهتر از آن است که روزبه‌روز وارداتش بیشتر شود، قسمت عمده ای از ساکنین کاشان از ممّر بافندگی زندگانی مینمودند، بیچاره و گدا شدند، شهر یزد که مرکز شعربافی ایران بود... دچار بحران شدیدی شده و هرروز، جوقه جوقه اهالی زحمتکش صنعتگرش مهاجرت می‌کنند. شال‌باف‌های کرمان عموما بی‌کار مانده به احوال اسفناکی گرفتارند و یک کارخانه وجود ندارد . زن‌های نائینی نخ می‌رشتند، مردهایشان بافندگی داشتند، حتی افراد افلیج و کور هم از امور نساجی در این شهر نان می‌خوردند، یک‌دفعه بیست‌هزار نائینی بدبخت شده اند. صورت اخیر اداره گمرک را ملاحظه ننمودید که در ظرف هفت ماه، نه میلیون واردات این مملکت بوده و سه میلیون صادرات... خاطرتان بماند که برای چند ماه دیگر، یک مال‌التّجاره عمده دیگر بر واردات ما اضافه خواهد شد و آن لباس‌های دوخت فرنگ است...۱ 🟥 مخبرالسلطنه هدایت نیز که خود بیش از شش سال رئیس‌الوزرای رضا شاه بود ، در خاطرات خود می‌نویسد:« در این اوقات(در سال‌های بعد از تصویب تغییر لباس در تاریخ دیماه ۱۳۰۷ ه.ش) روزی به شاه عرض کردم : تمدنی که آوازه‌اش عالمگیر است، دو تمدن است : یکی تظاهرات در بلوارها و دیگری تمدن ناشی از لابراتوارها. تمدنی که مفید است و قابل تقلید، تمدن ناشی از لابراتوارها و کتابخانه‌هاست. آثاری که بیشتر ظاهر شد، تمدن بلوارها بود که به کار لاله‌زار می‌خورد و مردم بی‌بندوبار خواستار آن بودند»۲ 🟧 آیت‌الله مدرس در تحلیل اعمال ضدّفرهنگی پهلوی در ایران می‌گوید:« در رژیم نویی که نقشه آنرا برای ایران بی‌نوا طرح کرده‌اند، نوعی از تجدد به ما داده می‌شود که تمدن مغربی را با رسواترین قیافه تقدیم نسل‌های آینده خواهند کرد. قریبا چوپان‌ها با فکل سفید و کراوات خودنمایی می‌کنند، اما در زیباترین شهرهای ایران هرگز آب لوله و آب تمیز برای نوشیدن مردم پیدا نخواهد شد. ممکن است شماره‌های کارخانه‌های نوشابه‌سازی روزافزون شود، اما کوره آهن‌گدازی و کاغذسازی پانخواهد گرفت. درهای مساجد و تکایا به عنوان منع خرافات و اوهام بسته خواهد شد، اما سیلی از رمان و افسانه های خارجی... به وسیله مطبوعات و پرده‌های سینما به این کشور جاری خواهد شد؛ به طوری که پایه افکار و عقاید و اندیشه های نسل جوان، از دختر و پسر، به تدریج بر بنیاد همان افسانه‌های پوچ قرار خواهد گرفت و مدنیّت مغرب و معیشت ملل شرقی را در رقص و آواز دزدهای نجیب آرسن لوپن و بی‌عفتی‌ها و مفاسد اخلاقی دیگر خواهند شناخت. مثل آنکه آن چیزها لازمه متمدن بودن است!»۳ 🟪 روزنامه تایم نیز در مورد وضعیت خانواده در آن دوران نوشت :« شمار زنان شوهردار تقلیل یافت، ولی بر شمار زنان منحرف ایرانی افزوده گشت»۴ ✍️میثم حق‌شناس ۱.تغییر لباس و کشف حجاب به روایت اسناد، ص۳۰ ۲. مهدی‌قلی‌خان هدایت، خاطرات و خطرات، تهران، زوار، ۱۳۵۷، ص۳۸۳ ۳. حکایت کشف حجاب، ج۱، ص ۱۲۴و ۱۲۲ ۴. ر.ک : صلاحی، مهدی، کشف حجاب ، ص ۲۱۶ @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
نقاشی با مداد رنگی پلی کروم ابعاد ۳۰×۴۰ اثر میثم حق شناس فتبارک الله احسن الخالقین @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
👤 توییت استاد 🔹همان طور که پیش‌بینی می‌شد مرحله تحریک کارگران شروع شده! 🔸امکان ندارد این بخش از پلن براندازی بدون مشارکت افغانستانی‌های مقیم ایران که قریب‌به‌اتفاق آن‌ها کارگر هستند، محقق شود. 🔹اکانت‌هایی که در حال دامن‌زدن به این جریان هستند، همان‌هایی هستند که در جریان آشوب‌های صد روزه فعال بودند. @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🔴همون نرم افزارهایی که یک روز غرب پرستان مسخره می‌کردن، حالا دارن کم کم بزرگ میشن! 🔹راستی چرا نرم افزار ایرانی تهدید باشه اما نرم افزارهایی که اسرائیل و آمریکا تهیه میکنن نه؟! @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
ضرورت قیام علیه هرزگان ✅ امام خمینی رحمت‌الله علیه: «اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید، فرداست که مشتی هرزه‌گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطلۀ خود کنند.» @jahade_tabien1 https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887