eitaa logo
جهاد تبیین | میثم حق شناس
9هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
4.5هزار ویدیو
41 فایل
لنگ و لوچ و خفته شکل و بی ادب سوی او میغیژ و او را میطلب
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🚨 سخنان جالب سردار حسین نجات درباره‌ی👇 🔸 فروختن ماشین‌های شیک و خارجی تیم حفاظت رهبری 🔸 کوپنی 🔸 شغل فرزندان رهبر انقلاب 🔸 منزل ایشان https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
♦️ لیبرالیسم فرهنگی؛ تساهل «آغاز» 🔰 متاسفانه خیلی از ماها بدون اینکه بدونیم، ایدیولوژی‌ها از طریق سبک زندگی وارد پوست و استخونمون شده ... . 📌 دیگه مثل دوران استعمار قدیم، ایدئولوژی‌ها، به زور اسلحه و استبداد دست‌نشانده‌ها، بر ملت‌ها تحمیل نمیشه! یکی از ترفندهایِ مسلط شدن بر ملت‌ها، تغییر جهان‌بینی از راه سبک زندگیه! . الان خیلی از ماها ناخواسته لیبرال هستیم حتی اگر ظاهراً مومن باشیم یا ناخواسته کافریم و به علم تجربی ایمان داریم ... https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🔰 مثلا یکی از مولفه‌های لیبرالیسم، تساهل هست! به زبان ساده یعنی چه . یعنی راحت گرفتن یا همون سهل گرفتن . توی دهه نود جمله؛ «باید به همه عقاید احترام گذاشت» یا « هرکسی عقاید خودشو داره» رو زیاد شنیدیم. درسته؟! . این شد یک نوع سبک زندگی... و تساهل یکی از مولفه‌های لیبرالیسم از این طریق وارد زندگی ما شد! . مشکلش چیه ؟! اینه که نسبت به اون بهائیه یا ضددینه شل می‌گیریم یا راحت می‌گیریم! در ادامه انقدر شل می‌گیریم که طرف مقابل مسلط میشه ... . به همین راحتی https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🔰 وقتی طرف مقابل، مسلط شد دیگه نمیاد به من و شما بگه من به عقیده شما احترام میذارم! یا بیا با هم گفتگو کنیم، برچسب عقب‌افتاده و متحجر میزنه به من و شما ... . بعد چکار می‌کنه؟! مقاومت می‌کنه و شبکه تشکیل میده و دست به خشونت سازمان‌یافته میزنه ... . من و شما گول خوردیم، شل گرفتیم و خواستیم قشنگ باشیم، نایس باشیم و اون آبنباتِ تساهل رو به ما نشون داد دست کشید رو سرمون ولی آخرش ما رو برد یه گوشه و ‌‌... اینطوری شد یا نه؟! https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🔰 میلیارد‌ها تومان خرج کتاب و سخنرانی کردند که به ایرانی‌ها تساهل را آموزش دهند و رواداری را ترویج کنند! در حالی که این آموزش‌ها، عدم تساهل و خشونت را ترویج داد! جامعه ظاهرا نسبت به عقاید یکدیگر خنثی بودند اما بذر نفرت در دل افراد با عقاید مختلف کاشته شد. ▫️تا جایی این تساهل و شل گرفتن پیش رفت که به مرحله‌ی خنثی شدن نسبت به مفهوم میهن و وطن رسیدند و نسبت به آن نفرت پیدا کردند! https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🔰 «»، فیلسوف لیبرال است و معتقد بوده که به همه انسان‌ها باید برابر نگاه کرد و به هر کس برای شکوفایی استعدادهای انسانی‌اش، احترام گذاشت! . ▫️اما در تناقضی عجیب جوامعی که استعدادهایشان پرورش نداده‌اند را از حقوقشان منع می‌کند! به همین دلیل لیبرال‌ها، در طرح‌های استعمارگرانه، فعال بودند ... . 🔴از همین رو فیلسوفان لیبرال را فیلسوفان و تئوری پردازان استعمار می‌دانند! https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🔰 همان‌هایی که تساهل را ترویج کردند؛ 🔻همان‌ها بودند که با بورس بازی، ته‌مانده پس‌انداز طبقات پایین را خوردند و با هشتاد میلیارد سود، تلویزیون اینترنتی «جمهور» را ساختند که بگویند پیامبر مهربان بود، شما هم خوب باشید! 🔻آن‌هایی که تساهل را ترویج کردند؛ در فولاد مبارکه، تخلف‌های هزار میلیاردی کردند، ارز چهار دویستی گرفتند و بخشی از آن را به قیمت بازار فروختند و در اتاق بازرگانی ایران _اتریش، غذای سگ وارد کردند! 🔻همان‌هایی که در دانشگاه‌ها با ایده‌های توسعه‌گرایانه، دیگران را سرکوب کردند و به دولت‌های مختلف طرح‌های ضدانسانی دادند! همانها که سال هشتاد و هشت، توهم زدند و دنبال براندازی بودند، درخواست تحریم ایران را دادند و دخالت خارجی را عادی‌سازی کردند ... 🔻همان ها که خودشان عامل تولید خشونت ساختاری‌اند، همه را به جان هم انداخته‌اند و باعث وضعیت موجود هستند، اینها از تساهل گفتند و می‌گویند... https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاهی به فعالیت‌های تاثیرگذار شهید مطهری که کمتر به آن پرداخته شده از فعالیت در مجله "زنِ روز" برای احقاق حقوق زنان در جامعه تا نوشتن کتاب "داستان راستان" برای کودکان و روشنگری درباره چهره حقیقی سازمان مجاهدین برای جوانان https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🔺اثر رزمایش امر به معروف و نهی از منکر ! 🗣سربازان گمنام
جهاد تبیین | میثم حق شناس
🔺اثر رزمایش امر به معروف و نهی از منکر ! 🗣سربازان گمنام
👳‍♂ این پست رو ببینید و توئیت‌هاش رو بخونید . این پست به عنوان انتقاد از رزمایش امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده ، احتمالا کانالش هم انقلابیه مثلاً ! خب مثلاً انتظار داشتید اثر امر به معروف و نهی از منکر چی باشه ؟؟؟ بیان توئیت بزنن واااای چقدر خوب بود بهمون تذکر دادن انقدر خوشمون اومد ، انقدر متنبّه شدیم ، انقدر هدایت شدیم ، تمام فسلفه نورانی حفظ حجاب برامون جا افتاد ، تصمیم گرفتیم اصلا چادری بشیم !!! نه عزیزم ، امر به معروف و نهی از منکر قرار نیست این اثر رو بذاره ، اتفاقا باید همون اثری رو بذاره که توئیت کردن ، یعنی برای کشف حجاب و گناه تو خیابون احساس آرامش نکنن . بفهمن که توهّم زدن که میتونن جامعه رو به لجن بکشن و هر غلطی دلشون میخواد بکنن ، بفهمن که امّت حزب‌اللّه نمیشینه نگاه کنه اینا هرزگی و فساد رو ترویج کنن ، بله دقیقا اثر این رزمایش همینه و تا جمع کردن بساط این انحراف ادامه خواهد داشت . از همه خواهران متدیّن و انقلابی هم خواهش میکنیم با مراجعه به پایگاه‌های بسیج محلشون (در تهران)به این رزمایش بپیوندن و این جبهه رو پر کنن . ۱۴۰۱ شورش و اغتشاش و خشونت کف خیابون بود ، برادرها تو میدون بودن و دفاع کردن و شهید و حانباز شدن، الآن جنگ کشف حجاب و مبارزه با عفته ، خواهرا باید بیان تو میدون و مقابله کنن.
👳‍♂ خب در این عصر جمعه که فراغت بیشتری دارید یک مبحث اقتصادی داشته باشیم که انشاءالله با توجه و حوصله ملاحظه بفرمایید ، اقتصاد کشور در اشغال زرسالارانی است که پشت اقتصاددان‌های لیبرال پنهان شده‌اند و تحت لوای پرستیژ و عناوین علمی و دانشگاهی ملت و مملکت را به فلاکت کشانده‌اند و تنها راه نجات از شر این زالوهای خونخوار ، شکستن همین هیمنه پوشالی و فریب بزرگ علم اقتصاد و مدافعان آن است . به پست‌های بعدی توجه فرمایید 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لیبرالیسم و قوانین الهی دکتر غنی‌نژاد: ۱. من لیبرالم ۲. لیبرالیسم یعنی حکومت قانون ۳. قوانین اجتماعی توسط انسان کشف می‌شود نه اینکه توسط خدا وضع شود پاسخ به دکتر غنی‌نژاد را ببینید و بشنوید. https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
📌آنچه کثیفان همه دارند، آن یک‌جا دارد! ⚠شهید بهشتی قاطعانه در خصوص اقتصاد سوسیالیستی و کاپیتالیستی می‌گوید: «وقتی ما ماتریالیسم مارکسیستی را می‌گوییم بد است، ماتریالیسم کاپیتالیستی دنیای غرب صدها برابر آن بد و کثیف و آلوده‌ی ظلم است. بنابراین، معلوم باشد که ما یک بررسی نقادانه می‌کنیم. من معمولاً عادت هم داشته‌ام که هر جا نقدی می‌خواهم از ماتریالیسم سوسیالیستی مارکسیستی بکنم، همان‌جا یادآوری کنم که ماتریالیسم شدیدتر و کثیف‌تری هست. من گفتم که اگر برای یک انسان غذا فراهم کنید، مسکن فراهم کنید، بهداشت فراهم کنید، یک گاو پرواری است، ولی در نظام مارکسیستی یک گاو پرواری تا حدودی افساردار، در نظام کاپیتالیستی غربی یک گاو پرواری افسار گسیخته است. پس انتقاد از آن، هرگز ذره‌ای این را نشان نمی‌دهد که این یکی نیز مورد انتقاد نیست. این یکی صدبرابر مورد انتقاد است. در این همه‌ی کثافت‌ها هست. آنچه کثیفان همه دارند، این یک‌جا دارد» (نظام اقتصادی در اسلام؛ مباحث نظری: ص ۷۲). پ.ن: ⛔این نگاه را مقایسه کنید با نگاه بعضی از مسئولین و دوستان انقلابی نسبت اقتصاد سرمایه داری و لیبرالیسم اقتصادی! 💡آیا مانند شهید بهشتی، اقتصاد سرمایه داری را صد برابر کثیف تر اقتصاد کمونیستی می دانیم؟! https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
امیرحسین مهدوی؛ کارشناس ارشد اقتصاد مسئله اصلی بحث بر چرایی هاست نه چگونگی‌ها ! نکاتی درباره مناظره دکتر غنی نژاد و درخشان فارغ از عملکرد طرفین در مناظره، یکی از انتقاداتی که به کرات مشاهده میشد، این بود که در مناظره ایدئولوژی جای بحث علمی را گرفته بود! گویا افراد بیشتر توقع داشتند طرفین با استدلالات آماری و نشان دادن نمودارهای متعدد در یک بحث کاملا علمی! به علل ناکامی اقتصاد بپردازند. و مباحث نظری فلسفه سیاسی دردی را دوا نخواهد کرد. اصلا جان استوارت میل، هایک و.... فلان شخصیت را داشته، به ما چه! حرفش را ببینید! یک موقع میگوییم استوارت میل فیلسوف این را گفت، یک موقع میگوییم چرا استورات میل این را گفت اتفاقا مسئله اصلی همینجاست؛ نه در اقتصاد بلکه در بقیه علوم. بگذارید بیشتر توضیح دهیم. 1- بسیار برای نگارنده پیش آمده که در بحث های مختلف، وقتی از وحی و دین و... بحث میشود؛ میگویند علمی بحث کن، مکتبی بحث نکن! خب روش علمی چیست؟ تجربه گرایی – فارغ از حصر کردن روش علمی در این مدل تجربه گرایی اصلا درست یا نه، خوب است ببینیم این تجربه گرایی از کجا نشات میگیرد؟ 2- تجربه گرایی که از کتاب ارغنون جدید نشات می گیرد. ارغنون کتابی است بر شش رساله از تألیفات ارسطو در علم منطق و بیکن این کار ارغنون جدید را در مقابل کار ارسطو تالیف کرد. تا روش علمی را بر خلاف ارسطو در تجربه منحصر کند و از اینجا به بعد دیگر وحی و عقل در حوزه خارج از ماده منابع کشف حقیقت نیستند. اما جالب است بدانید بیکن لرد صدر اعظم انگلستان و اولین دریافت‌کننده مقام مشاور حقوقی مخصوص ملکه بود! وی در زمانی زندگی میکرد که اوج دعوای کلیسا و پادشاهی بود! اگر شما جای بیکن بودید و میخواستید وحی را که کلیسا از آن سخن میگوید را بزنید تا به پادشاهی کمک کنید، چیزی غیر از کتاب ارغنون جدید را تالیف میکردید؟ کار بیکن توسط جان لاک ، هیوم و....ادامه یافت، جالب است بدانید جان لاک رفیق از و یار صمیمی آنتونی اشلی از بزرگان دربار و ثروتمندان انگلیسی بود، وی نیز دقیقا به نفع پادشاهی قلم میزد و.... 3- یک موقع است که میگویم هایک فلان چیز را در باب آزادی گفت، یک موقع میپرسیم چرا هایک فلان مطلب را گفت. طبعا اگر کسی همچون هایک را یک فیلسوف گوشه گیری بدانیم که توصیه هایی اقتصادی میکند با اینکه هایک را فیلسوفی بدانیم که با پول آنتونی فیشر تاجر انگلیسی(Antony Fisher) در Mont Pelerin Society شروع به نظریه پردازی برای تثبیت حاکمیت تجار پرداخت! متفاوت است. 4- سوالی که اینجا مطرح است این است که تقریبا همگی اقتصاددانان (غربی) به تبعیت از آدام اسمیت، پدر اقتصاد مدرن، انگیزه اصلی انسان را نفع شخصی می‌دانند، اکثریت آنان نیز تنها انگیزه انسان را نفع شخصی میدانند و منکر انگیزه‌هایی همچون نوعی دوستی، دگر خواهی و... هستند؛ حال سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که کسانی که چنین تفکری دارند، در نظریه پردازی، چطور نظریه پردازی میکنند؟ در نظریه پردازی نفع چه فرد یا افرادی را در نظر میگیرند؟ بین منافع جامعه و نفع خود چه کسانی را در نظر میگیرند؟ اصلا چرا با نظریات اقتصاددانان همچون مصلحان اجتماعی برخورد می‌شود؟!! 5- چرا اگر صحبت از نظریه کارآفرینی (entrepreneurship) شومپیتر صحبت کنیم یا ایده خلق پول از هیچ وی (money creation out of nothing) یک حرف علمی زده ایم ولی اگر یگوییم وی که مدافع خلق پول از هیچ بانکهاست، خود یک بانکدار بوده است، یک حرف کاملا غیر علمی زده ایم! 6- همین روند در همه جا مطرح است، ما دنبال چگونگی عوامل تورم هستیم (از فشار هزینه ، فشار تقاضا، ساختاری و....) ولی یکبار بررسی نمیکنیم که ذینفعان تورم چه کسانی هستند و از چه جریاناتی حمایت میکنند. متضررین و ذینفعان تورم چه کسانی هستند؟ در بقیه عرصه های غیر اقتصادی نیز همین است. سه سال و نیم پیش را به یاد آورید – یک دفعه گفته شد از یک خفاش، خوک یا هر چیز دیگری که آخر سر معلوم نشد، ویروسی به نام کرونا متولد شد! هیچکس از خود نپرسید که این ویروس به نفع کدام قشر بود ؟ از کجا آمد؟ چه کسانی را از بین برد؟ در اینجا کوچکترین انتقادات با سرکوب مواجه میشد که این یک مسئله تخصصی و کاملا علمی پزشکی است – مرجع پاسخگویی نیز who و CDC آمریکاست. حال آیا حق نداریم سوال کنیم که آیا ارتباطی وجود دارد بین اینکه حامیان این سازمان ها افرادی چون بیل گتیس و زاکربرگ بوده و ثروت اینان در دوران کرونا افزایش شدید داشته ! یا این یک پرسش شعاری، سیاسی و ایدئولوژیک است و کرونا صرفا یک مسئله پزشکی است؟ آیا بین اینکه کرونا نیم میلیارد نفر دیگر را در جهان زیر خط فقر می‌برد و همزمان دارایی ثروتمندان جهان را دو برابر میکند، رابطه ای وجود دارد؟ https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
◀️ فتحِ درخشان ✅ علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است. حرف ساده پرفسور درخشان که «من نظریه اقتصادی‌ام را بر دیدگاه امام خمینی و رهبری استوار می‌کنم» در عین سادگی، بسیار پیچیده و با یک پشتوانه نظری و مطالعه تاریخی عمیق همراه است. علاقه‌مندان به فهم نظری اقتصاد را به استماع مجموعه 16 جلسه‌ای از ارایه تاریخ عقاید اقتصادی پرفسور درخشان دعوت می‌کنم تا طرح نظری مورد نظر او ـ «تابعیت اقتصاد از سیاست» یا «هماهنگی نظم سیاسی، نظم فرهنگی و الگوی اقتصادی» ـ را با تبیینی تاریخی در متن تحوّلات اقتصادی غرب مدرن درک نمایند. درخشان معتقد است که اقتصاد همواره و همیشه تابع سیاست بوده و در پی یک طرح سیاسی آمده و تغییرات نظم سیاسی، تغییرات الگوهای اقتصادی را رقم زده‌اند. لذا اگر اشاره‌ای به امام و رهبری دارد، از سر تعارفات مذهبی و انقلابی متعارف نیست. برخلاف نظر نویسنده مقاله «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی»، مسیر درخشان، بی آن‌که بخواهد با سروصدا و فخرفروشی علمی بر تبل اختلاف با نحله‌های اقتصاد اسلامی بکوبد، غیر از آن چیزی است که توسط اساتید حوزوی اقتصاد اسلامی دنبال شده است. جمله مهم او که «اقتصاد مقاومتی، همان اقتصاد اسلامی است» شاید حمل بر پنهان شدن پشت شعار رسمی جمهوری اسلامی تلقّی شود، امّا او واقعاً معتقد است که نقش او به عنوان نظریه‌پرداز اقتصاد، ارایه تبیینی نظری از یک الگو و راهبرد اقتصادی در هماهنگی با طرح اقتصاد سیاسی موردنظر ولی فقیه است؛ نه در انداختن یک طرح نظری اقتصادی و تلاش برای الصاق سیاسی آن به دیدگاه ولی فقیه. این‌که درخشان همه آبروی خود را پای ایده «تجمیع بانک‌های خصوصی و دولتی در یک بانک ملّی و حذف بانک مرکزی» آورده، نه از سر ساده دیدن پیچیدگی‌های اقتصاد، بلکه برآمده از درک او از تاثیر مناسبات مالی بانکی بر جریان تولید در کشور و زمینه‌سازی برای عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. در پایان، به نکته‌ای که در آغاز اشاره شد برمی‌گردم. نیروهای تحوّل‌خواه انقلابی در حوزه و دانشگاه، باید بیاموزند که تصمیم‌گیری در نظم سیاسی و اقتصادی کنونی جمهوری اسلامی، محیط پرتنش و همراه با کشمکش‌های خشنی است که با پز علمی و ژست‌های علم‌ورزانه نمی‌توان با آن رو به رو شد. درخشان فداکارانه و خودآگاه، خود را به مثابه یک لیدر «سیاسی» جلو انداخت و راه گفتگو از اقتصاد اسلامی را در سیاست رسمی جمهوری اسلامی باز کرد. کسی اگر درکی از رسانه داشته باشد، می‌فهمد که حتّی تیتر منفی روزنامه هم‌میهن ـ «شکست استاد» ـ نشانه ترک برداشتن دیواری است که بین اندیشمندان انقلابی اقتصاد و سیاست رسمی جمهوری اسلامی طی دهه‌های اخیر کشیده شده است. ✍️ حمید ابدی https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
‏مناظره غنی‌نژاد بهترین فرصت بود تا مسببان اصلی وضعیت اقتصاد کشور از پس پرده بیرون آمده و در قاب رسانه ملی به مردم معرفی شوند آقای ‎، شما لیبرال‌ها بعد سه دهه حکمرانی بر اقتصاد کشور در جایگاه پاسخگویی و اتهام هستید نه مطالبه و طلبکاری https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
‏استیگلیتز برنده جایزه نوبل ۲۰۰۱: باید اذعان کرد دوران بنیادگرایی بازار پایان یافته و امروز فقط فریب خوردگان که شامل محافظه کاران آمریکایی و عده ای درکشورهای درحال توسعه می باشند، مدعی اند بازارها خود اصلاح گر هستند. ایدئولوژی موردنظر ما چنان شکستی خورده که هیچ جای لاپوشانی ندارد. https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
⚠️همان اندازه که با تفکر انقلاب اسلامی ضدیّت دارد، به همان اندازه، با تفکر انقلاب اسلامی منافات دارد! ⛔️سال ها بود که ضدیّت لیبرالیسم اقتصادی با انقلاب اسلامی بخاطر توجیهات پوک نداشتن علم اقتصاد و بودن آن، برای بسیاری از انقلابیون مغفول مانده بود! 💡حال که باطن خود را به طور کامل نشان داد، معیار تشخیص انقلابی واقعی بودن مسئولین را در میزان تطابق تفکر اقتصادی شان با تفکر اقتصادی باید جُست! https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
📌علاج مشکلات؛ خلاص کامل پیدا کردن از دنباله روی در فرهنگ غربی در زمینه مسائل اقتصاد 💡ما وقتی می‏گوییم منتظر امام زمان هستیم، بیشترین خصوصیتی که برای امام زمان ذکر می‏کنیم، این است که «یملأ الله به الارض قسطاً و عدلًا»؛ نمی‏گوییم: «یملأ الله دیناً و صلاة و صوماً». بااینکه آن هم هست و قسط و عدل در چارچوب دین، بهترین و بیشترین تحقّق را پیدا می‏کند، لیکن معلوم می‏شود که این عدل، یک مصرعِ بلند درخواستهای انسان است و اگر این روشی که الآن بعضیها غافلانه دنبال می‏کنند و آن، الگو گرفتن از زندگی غربی است، رواج پیدا کند، روز به روز این حالت بدتر خواهد شد. علاج این است که ما خودمان را از دنباله‏رویِ فرهنگ غربی در زمینه‏ی مسائل اقتصاد کاملًا خلاص کنیم و نجات ببخشیم. این‏طور نیست که اگر کشوری درآمد سرانه‏اش رقم بالایی است، معنایش این است که این درآمد سرانه به همه می‏رسد. شما الآن ببینید در آمارهایی که داده می‏شود، فرضاً می‏گویند در فلان کشور پیشرفته‏ی دنیا مثلًا امریکا یا کانادا درجه‏ی حرارت به چهل و دو درجه رسید و فلان قدر آدم کشته شدند. آیا در تهران اتّفاق می‏افتد که در چهل و دو درجه حرارت کسی کشته شود؟ یا مثلًا گفته می‏شود در فلان کشور سرما به پنج درجه، ده درجه زیر صفر رسید و فلان تعداد انسان یخ زدند. این‏ها چه کسانی هستند که از حرارت زیاد کشته می‏شوند و یا در زمستان یخ می‏زنند؟ آن‏هایی که در ساختمانهایی نشسته‏اند که با سرما و گرمای آن‏چنانی اداره می‏شود، یخ نمی‏زنند؛ آن‏ها که سرپناه دارند که یخ نمی‏زنند و یا از گرما نمی‏میرند. این معنایش آن است که طبقاتی در آنجا وجود دارند که زندگی بر آن‏ها سخت است. برزیل امروز هفتمین یا هشتمین قدرت اقتصادی دنیاست؛ اما در آنجا چند میلیون کودک وجود دارد که این‏ها نه پدر و مادر دارند، نه سرپناه دارند، نه مسکن دارند؛ شبها درکوچه‏ها می‏خوابند، در کوچه‏ها هم پرورش پیدا می‏کنند، در همان کوچه‏ها هم یا کشته می‏شوند و یا می‏میرند! ما نباید دنبال این زندگی برویم. ما نباید دنبال این اقتصاد برویم. شکوفایی اقتصاد معنایش این نیست. شکوفایی اقتصاد این است که به دولت امکان بدهد تا فقر را از میان جامعه بردارد؛ این اقتصاد خوب است. ما بایستی نه فقر یک گروه خاصی را، بلکه فقر عمومی را از بین ببریم. اقتصاد، اقتصاد اسلامی است و همین بایستی تحقّق پیدا کند.  | رهبر حکیم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887