eitaa logo
جهاد کبیر
97 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.6هزار ویدیو
30 فایل
اقتدار و جهاد کبیر تنها راه پیشرفت و مقابله با نفوذ است. مقام معظم رهبری مدیر کانال: سید علیرضا شریعت زاده +989352152503
مشاهده در ایتا
دانلود
تذکر مهم رهبر معظم انقلاب در مورد غزه: 🔸آرام نگیرید، ساکت نمانید؛ کار مهم است مسئله‌ی غزّه، همچنان مسئله‌ی اوّل دنیای اسلام است. آنچه من درباره‌ی مسائل خارجی و فعّالیّت حوزه‌ی دیپلماسی و مانند اینها برای مجلس عرض کردم، یکی از مصادیقش، همین مسئله‌ی غزّه است؛ آرام نگیرید، ساکت نمانید؛ کار مهم است. الان درست است که با گذشت ماه‌ها، آن شور اوّلیّه در خیلی از افراد نیست، امّا حقیقت امر این است که همان اهمّیّت روزهای اوّل، امروز وجود دارد، بلکه بیشتر. قدرت مقاومت روزبه‌روز بیشتر خودش را دارد نشان میدهد. یک دستگاه باعظمت نظامی و سیاسی و اقتصادی مثل آمریکا، پشت سر رژیم غاصب صهیونیست دارند با یک گروه مقاومت میجنگند، نتوانستند اینها را به زانو دربیاورند؛ چون حماس را نمیتوانند به زانو دربیاورند، چون مقاومت را نمیتوانند به زانو دربیاورند، دقّ دلی‌شان را روی مردم خالی میکنند، بمب‌ها را روی سر مردم، مدرسه، بیمارستان، کودک و زن میریزند؛ نهایت جنایت و سَبُعیّت دارد جلوی چشم مردم دنیا انجام میگیرد؛ مردم دنیا هم در واقع دیگر حالا دارند قضاوت میکنند علیه رژیم غاصب خبیث. مسئله تمام نشده؛ مسئله همچنان ادامه دارد؛ فعّال باشید ان‌شاء‌الله. ✍پ ن:درست است که این جملات خطاب به نمایندگان مجلس ایراد شده است ولی در واقع مخاطب این مطلب عام است. باید در این راستا جوش و خروش بیشتری نشان داد هر کس به اندازه خودش. 🏴 التماس دعای فرج
سلام دوستان خوبم🌸 روز شنبه تون گلبارون🪴 امیدوارم🌸 یه روزعالی را کنار🪴 خانواده ودوستان سپری کنید🌸 لحظه هاتون آرام و🪴 کاشانه تون پرازمحبت باشه🌸 صبحتون بخیروشـادی ونشاط🪴
21 (1).mp3
5.08M
🎋📖📖📖📖📖🎋 فایل صوتی تفسیر آیه ۲۱ سوره روم توسط استاد قرائتی: وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﻭ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ [ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺭﺑﻮﺑﻴﺖ ]ﺍﻭ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﻲ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭﺷﺎﻥ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻳﺎﺑﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺩﻭﺳﺘﻲ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺩﺭ ﺍﻳﻦ [ ﻛﺎﺭ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﻴﺰ ] ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩﻣﻰ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺍﻧﺪﻳﺸﻨﺪ ،(٢١)
سلام علیکم رئیس جمهور رژیم صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ دیشب در پیامی به مناسبت سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا صراحتا اعلام کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران یک امپراتوری بزرگ تشکیل داده است . بنیامین نتانیاهو دیشب در حین سخنرانی مهم خود در کنگره آمریکا اعلام کرد : همین الان اسرائیل در هفت جبهه در حال جنگ است و در واقع ایران پشت تمام این جبهه هاست، وقتی اسرائیل با حماس مبارزه می کند ، در واقع با ایران می جنگد ، وقتی با حزب الله می جنگیم ، در واقع با ایران می جنگیم ، وقتی با یمن می جنگیم در واقع با ایران می جنگیم . بدانید بعد از سقوط اسرائیل توسط ایران ، نوبت به آمریکا می‌رسد. نمیدانم خوابم یا بیدار!!!! امروز عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را ببینید!!! این است فتح الفتوح انقلاب اسلامی!!! نکته جالب‌تر این است که درست در همین زمان و در حین سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا ، هزاران نفر در قلب آمریکا و در مقابل کنگره در حال برگزاری تظاهرات و محکوم کردن اسرائیل ‌و آمریکا و سیاست های آنها بودند و پرچم های اسرائیل ‌وآمریکا را آتش زدند، پرچم های فلسطین را به اهتزاز در آوردند، چهره های خودشان را شبیه مبارزین فلسطینی و حتی ابوعبیده کرده بودند، نتانیاهو در حین سخنرانی اینها را نیرو های تحت فرمان ایران معرفی کرد… این است فتح الفتوح انقلاب اسلامی اما ما سرگرم دعواهای داخلی هستیم متوجه نیستیم چه اتفاقاتی در حال وقوع است . اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاورد دیگری غیر از آنچه امروز به وقوع پیوسته نمی داشت باز هم به اهدافش رسیده بود !!! رحمت خدا بر امام و شهیدان رحمت خدا بر حاج قاسم و شهدای مدافع حرم رحمت خدا بر جهادگران جبهه جهاد تبیین که به فرمایش امام خامنه ای ، جهادگران جهاد عظیم روزگار ما هستند. اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای والحمدلله رب العالمین
🔰 مقصد خراسان است نه میدان خراسان! 👤 🔸آن روزها برخی از اتوبوس‌ها که قصد مسافرت به مشهد مقدس را داشتند به علت خرابی جاده‌ها و طولانی بودن راه، یکی از افرادی را که با راه و جاده آشنا بود ‌، به عنوان بَلد- راهنما- با خود می‌بردند. مشهدی عبدالله از جمله این بلدها بود... 🔸نیمه‌های شب بود که اتوبوس به میدان یک شهر رسید و راننده، مشهدی عبدالله را که روی صندلی عقب اتوبوس به خواب عمیقی فرو رفته بود، بیدار کرد. مشهدی عبدالله نگاهی به میدان ‌انداخت و گفت این‌جا گرمسار است و بعداز نشان دادن مسیر بعدی دوباره به عقب اتوبوس رفت و خوابید. چند ساعت بعد، هوا گرگ ومیش شده بود که اتوبوس به میدان بعدی رسید. این میدان، برخلاف میدان گرمسار، خالی از رفت و آمد نبود. راننده پیاده شد و از رهگذری پرسید؛ این‌جا کجاست؟ و جواب شنید؛ میدان خراسان! با تعجب پرسید کدام میدان خراسان؟ و رهگذر گفت: مگر چند تا میدان خراسان داریم؟!... میدان خراسان تهران! 🔸این دفعه مشهدی عبدالله را که هنوز خواب بود، با ملامت بیدار کردند ولی دیگر کار از کار گذشته بود و راننده زیر لب غُرغُر می‌کرد که بعد از آن همه دنده صدمن یک‌غاز‌، تازه رسیده‌ایم به جای اولمون‌»! 🔸ین روزها همه جا سخن درباره ترکیب کابینه ریاست جمهوری چهاردهم است و این که قرار است آقای دکتر پزشکیان، چه کسانی را به عنوان اعضای کابینه خود به مجلس معرفی کند؟ 🔻آنچه در این میان نگران‌کننده است و به دغدغه جدی دلسوزان تبدیل شده است، تفاوت در حد و اندازه تناقض میان دیدگاه‌ها و بینش اعلام شده رئیس‌جمهور محترم و رئیس و اعضای شورای موسوم به «شورای راهبری‌» است که ظاهراً -‌و نه قطعاً- از سوی جناب دکتر پزشکیان برای ارزیابی و معرفی اعضای کابینه ایشان انتخاب شده‌اند... 🔸با توجه به نگاه متفاوت اکثریت اعضای شورای راهبری و کمیته‌های زیر مجموعه آن با دیدگاه و بینش اسلامی و انقلابی جناب پزشکیان، باید نگران بود که گزینه‌های این شورا و کمیته‌های یاد شده برای تصدی وزارت و پست‌های حساس و کلیدی با آنچه رئیس‌جمهور محترم درپی آن است فاصله‌ای پُر‌ناشدنی داشته باشد -که نمونه‌های آن از هم‌اکنون قابل دیدن است- و بیم آن می‌رود که بار دیگر دولتی شبیه دولت موسوم به تدبیر و امید! و تکرار خسارت‌های فراوان پیشین را شاهد باشیم!... و اتوبوس، آقای پزشکیان را به جای خراسان و مشهد مقدس که مقصد و خواسته رئیس‌جمهور منتخب است، به میدان خراسان بکشانند! و زحمات ایشان را برباد دهند !... https://kayhan.ir/001E6w @Kayhan_online
✅ جهاد جلیلی‌‌، جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی ✍ دکتر سعید خورشیدی 🔹قسمت یک از دو 🔻این روزها که متاثر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری، برخی گروه‌های سیاسی و رسانه‌هایشان، انگشت اتهام را به سمت سعید جلیلی و الگوی سیاست‌ورزی او نشانه رفته‌اند و سعی در حذف او از سپهر سیاست ایران دارند، فرصتی است برای نیروهای انقلاب اسلامی تا در الگوی متفاوت سیاست‌ورزی سعید جلیلی تامل کنند. اگر الگوی منش سعید جلیلی را فهم کنیم، حتی می‌توان عملکرد خودش را بر اساس الگوی کلان خودش نقد کرد. برای مثال این که بتوان ایده‌ها و برنامه‌های خود را با زبان توده مردم بیان کرد، الزامی جدی ذیل رویکرد تبیینی و تربیتی در انتخابات است. پس چه طرفدار جلیلی باشیم چه منتقد یا مخالف او، مسأله مهم، فهم منطق کنش اوست. او چگونه می‌اندیشید که انصراف نداد؟ چرا در موضع منتقد وضعیت موجود جمهوری اسلامی ننشست؟ چرا در مناظره از داماد پزشکیان مستقیم نام نبرد؟ و... ابتدا باید این پدیده را «فهم» کرد و سپس موضع جانبداری، بی تفاوتی و یا مخالفت اتخاذ کرد 🔻در دو دهه اخیر، خصوصا پس از رای نیاوردن در انتخابات ۹۲، جریان سیاسی اصولگرا فرصت و زمینه یافت تا ابتدا به صورت تلویحی و زیرپوستی و سپس عریان و صریح این انگاره را در میان حزب‌اللهی‌ها ترویج کند که «مسیر کسب قدرت از طریق سیاست ورزی مکتبی،‌ مسدود است! و اگر تمنای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در جامعه را دارید، راهکاری جز تن دادن به قواعد سیاست ورزی متداول (البته با کمی روتوش و آرایش) وجود ندارد». اصولگرایان چنین تصویر کردند که جبهه انقلاب تا وقتی که به «قواعد قبیله‌ای سهم بندی در لیست‌بندی‌ها»، «فنون جنگ روانی»، «بازی‌های تبلیغاتی»، «مصلحت‌سنجی‌های بی‌مبنا»، و «تاکتیک‌هایی چون اجماع» و... تن ندهد، اساسا گشایشی در وضعیت سیاسی‌اش رخ نخواهد داد. در این نگاه، انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش، صرفا ویترین شعارها و وجهه ما را تامین می‌کند، اما قرار نیست را هم تعیین کند، بلکه سازوکارهای سیاست‌ورزی را باید از دیگران الگو بگیریم. تمکین به این راهبرد، نه تنها باعث شد که حزب الله آرام آرام از روش‌های سیاست‌ورزی خاص خود تنازل کند و کنش سیاسی‌اش رنگ و بوی عرفی بگیرد، بلکه منجر به کودتایی در فرهنگ سیاسی او شد، کودتایی که آن چه بر اساس مبانی نظری انقلاب اسلامی «فرع» دانسته می‌شد را بر «اصل» مسلط کرد. 🔻در نظام‌های سیاسی عرفی، اصلی ترین کارکرد انتخابات، انتقال قدرت به روشی غیرخشونت‌آمیز است و طبیعتا اصلی ترین هدف متصور برای حاضران در کارزار انتخابات نیز کسب قدرت سیاسی است. اما در نظام مبتنی بر نگاه امام و رهبری، انتخابات فراگیرترین سازوکار «سیاست‌ورزی» عموم مردم است. «سیاست‌ورزی» در مکتب امام اساسا یک «کنش و رشدمحور» است. همان طور که فرد برای رسیدن به کمال و تقرب الهی، در جهاد با موانع درونی مثل حسد و کینه و عجب و... اخلاق می‌ورزد، در جهاد با موانع بیرونی مثل ساختارهای ظالمانه و طاغوت‌ها و... باید سیاست‌ورزی کند. در این نگاه، کسب قدرت (ولو با انگیزه خالصانه خدمت) فرعِ رشد و تعالی روحی سیاستمدار، هواداران او و مخاطبان کنش سیاسی او قرار می‌گیرد. در این چارچوب، «سیاست‌ورزی مکتبی» برای یک کاندیدا صرفا محدود به رعایت اخلاق فردی اسلامی (مثل دروغ نگفتن، توهین نکردن، تهمت نزدن و...) نمی شود بلکه سنخی از کنش سیاسی است که در پی رشد و تعالی معنوی و اخلاقی سیاستمدار، بسیج‌شدگان و عامه مردم باشد و یا حداقل با رشد و تربیت هیچ یک از اینان در تعارض نباشد. پیروزی و شکست در انتخابات نیز صرفا بر اساس شاخص رای آوردن یا نیاوردن کاندیدای اصلح سنجیده نمی شود بلکه کاندیدایی موفق‌تر است که در برنامه رقابتی و انتخاباتی خود زمینه چنین «سلوک» تربیتی را بیش از دیگران برای هواداران خود و عامه مردم فراهم ساخته باشد. 🔻شاید یکی از دلایلی که الگوی کنشگری سیاسی سعید جلیلی برای دیگران (و حتی برای برخی از دغدغه مندان گفتمان انقلاب اسلامی) بعضا نامانوس و عجیب به نظر می‌رسید این بود که جلیلی از دریچه چنین مبنایی به انتخابات می‌نگریست. سابقه این نگاه سعید جلیلی به انتخابات را در فضای مجازی می‌توان در متن سخنان او در جمع دانشجویان در زمستان ۸۳ (چند ماه قبل تر از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴) پیگیری کرد. (isna.ir/x3LBrY) در شرایطی که نقل محافل تشکل‌های دانشجویی مباحثه و مشاجره بر سر احتمال حضور این کاندیدا و آن کاندیدا بود، او در کسوت یک استاد دانشگاه (و نه کاندیدای ریاست جمهوری) توجه دانشجویان (به مثابه کنشگران سیاسی عرصه انتخابات) را به اهمیت گفتمان‌سازی در فرصت انتخابات جلب می‌کند و آنان را به مجاهدت برای طرح یک گفتمان «حقیقی» و «کارآمد» در انتخابات ریاست جمهوری فرامی‌خواند. ادامه دارد... @sr_jalily
⭕️جهاد جلیلی‌‌ و جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله - تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی(بخش دوم) ✍️ دکتر سعید خورشیدی 🔸در واقع جلیلی در انتخابات ۴۰۳، عامل به توصیه‌های گذشته خودش بوده است. او در مقابل جنگ نرم طولانی مدت چند ساله دشمن مبنی بر کاشت تصویر «ایران در قعر دره»، تلاش کرد استعاره رهبری از موقف کنونی جمهوری اسلامی مبنی بر «در آستانه قله بودن» را در راهبرد تبلیغاتی خود عینی نماید. 🔸جلیلی ضمن بی‌اعتنایی به توصیه برخی کارشناسان رسانه‌ای که معتقد بودند (فارغ از اینکه واقعیت چیست) گفتمان تبلیغات ریاست جمهوری باید بر نفی و نقد گذشته استوار باشد تا مورد اقبال مردمی قرار گیرد، معتقد بود که گفتمان انتخاباتی باید ریشه در واقعیت و ناظر به حل مسائل امروز باشد. او برای پیروزی در انتخابات، بیش از چهل سال مجاهدت صورت پذیرفته در جمهوری اسلامی (رزمندگان دفاع مقدس، جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی، جهاد دانشگاهی، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، ...) و نتایج و برکات پدید آمده ناشی از آن‌ها را نادیده نگرفت، بلکه همگان را به شکر جمعی و عملی این نعمات از طریق بهره گیری از فرصت‌های حاصل شده از آنان فراخواند. او با جامعه، از تصویر ایران در آستانه جهش و تعالی سخن گفت و با این ایده خود توانست بیش از سیزده میلیون رای کسب کند. 🔹پرهیز جلیلی از ورود به مشاجرات سخیف شخصی با سایر کاندیداها، صرفا یک وسواس اخلاقی یا پسند شخصی نبود. او نشان داد که مایل است که مردم در انتخابات، جدال اندیشه‌ها و مسلک‌های مختلف را مشاهده کنند و از مسیر مقایسه و ارزیابی این افکار،‌ اولا رشد یابند و ثانیا انتخاب درستی داشته باشند. 🔹نگرش تربیتی به سیاست ورزی و انتخابات، باعث می شود که افق عمل سیاسی کاندیدای جبهه انقلاب، کوتاه مدت نباشد، اهل دوپینگ سیاسی نباشد و متوجه این نکته باشد که دوپینگ، بدنه را ضعیف و از درون تهی می‌کند. او به هوادارانش و بسیج‌شدگان ذیل خودش به چشم «عدد رای» نگاه نمی‌کند که توهم کند عنان آن‌ها به دست اوست و او می‌تواند با هر سنخ ائتلاف و اجماعی، آنان را به سبد رای دیگری «کوچ اجباری» دهد، بلکه او می‌بایست برای آن‌ها به مثابه عاملیت‌های انسانی، اصالت قائل شود. 🔹جلیلی در انتخابات اخیر به درستی چنین کرد. او از یک سو فهمید که تحلیل های ریاضی‌وار از کنش انسانی رای‌دهندگان نادرست است و انصراف او به نفع دیگران حتی نتیجه کوتاه مدت حسابگرایانه هم در پی نخواهد داشت. 🔹اما مهم‌تر از آن، روشن بود انجام چنین ریسک و قماری، عوارض و لطمات بلندمدت به بدنه اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی خواهد زد. این انصراف به هسته مقاوم جبهه انقلاب، پیام ناممکن بودن کنشگری مستقل از جناح‌های سیاسی خواهد داد و به آنان این حس را منتقل خواهد کرد که انقلابیون پیاده‌نظام جناح اصولگرایند و انتخاب و فعالیت ما، اثری ندارد و این حسابگری‌های پشت پرده است که سرنوشت کاندیداها را مشخص می‌کند. تسری چنین نگاهی به فعالان سیاسی جبهه انقلاب، دعوت از آنان به کنشگری در بزنگاه‌های سیاسی آتی را مختل می‌کرد و عملا باعث ریزش جدی در کنش‌گری این بدنه اجتماعی می‌شد. 🔹چنین تحلیل و نگرش مبنایی، سعید جلیلی را برآن داشت که در مقابل فشار سهمگین و بی ضابطه سیاسیون اصولگرا مقاومت کند و آینده سیاسی حزب الله را تضمین نماید. 🔹امروز بخشی از انرژی تخریب جلیلی، حاصل هراس جریان‌های سیاسی از جان گرفتن و تداوم این سنخ سیاست‌ورزی مستقل و مردمی در جامعه ایران است. آنان از جوانان مومن انقلابی‌ای می هراسند که در کارگاه بزرگ تربیت سیاسی انتخابات ۴۰۳، از یک سو شیرینی عاملیت سیاسی مستقل از لابی‌های سیاسی را چشیده و از سوی دیگر فعالیت‌های تبیینی‌اش در گفتگو با توده‌های مردم نه تنها موجبات همراهی بیش از سیزده میلیون نفر از جامعه را فراهم ساخته، که تقدیر و لبخند رضایت رهبر انقلاب اسلامی را نیز در پی داشته است. ✅ @Jalili_saeed
🔴 آقای پزشکیان، ظریف را ممنوع المصاحبه کنید ▪️خدمت رئیس جمهور محترم پیشنهاد می‌شود جهت نشان دادن حسن نیت خود به عملیاتی کردن وعده‌هایشان درباره تشکیل دولت ملی و بهره‌گیری از همه ظرفیتها و سلایق از گروه‌ها و جناحهای مختلف، تا اطلاع ثانوی آقای ظریف را از هر نوع اظهار نظر تفرقه برانگیز منع نمایند. ▪️متاسفانه برخلاف مواضع رئیس جمهور محترم، اظهار نظرهای ایشان دائما بوی تفرقه و تشتّت و ایجاد چند دستگی‌های جناحی و سیاسی می‌دهد و بدیهی است که در آستانه جلسات رای اعتماد مجلس، این نوع کینه‌جویی‌های تفرقه برانگیز که بوی توهین به رئیس جمهور شهید و روش و منش ایشان را می‌دهد، نه تنها هیچ کمکی به افزایش احتمال موفقیت دولت نخواهد کرد بلکه برعکس، سبب تحریک و تشدید تنش‌های سیاسی و کاهش شانس وزرای پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد خواهد شد. 👤 دکتر منان رئیسی نماینده قم
❁﷽❁ 💎 توصیه اخلاقی💎 🌱🌷 مرحوم علامه حسن‌زاده آملی در کتاب "لقاء‌ الله" توصیه به علاقه‌مندان سلوک توحیدی بیان می‌کند. ایشان این رساله را در سال ۱۳۸۹ هجری قمری نوشته‌اند: ۱. قرائت مستمر و انس همیشگی با قرآن: "هر اندازه که به قرآن نزدیک شوى، به انسان کامل نزدیک شده‌اى، به حظ و بهره‌ات از قرآن بنگر! حقایق آن، درجات ذات و مدارج عروجند" ۲. دائم الوضو بودن: "اى دوست! بدان که، وضو نور است و دوام در طهارت، تو را به عالم قدس ارتقا دهد و این دستور عظیم النفع، نزد اهلش مجرب است؛ بر تو باد مواظبت بر آن". ۳. قلت طعام: "اى دوست! طعام بسیار، قلب را می‌میراند و باعث طغیان و لجام گسیختگى خواهد شد. گرسنگى از اجلّ خصال مومن است". ۴. قلت کلام: "رسول خدا (ص) فرمود: "جز به ذکر خدا، زیاده مگویید، چه سخن بسیار که در آن ذکر خداوند نباشد، قلب را قساوت بخشد". ۵ .محاسبه نفس: امام کاظم(ع): "کسى که هر روز به محاسبة نفس نمی‌پردازد، از ما نیست: اگر عمل نیکویى از او سرزده باشد؛ از خداوند طلب زیادى‌اش کند و اگر عمل نادرستى از او سر زده باشد استغفار نموده، توبه کند". ۶. مراقبه: "بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! مراقبه یعنی اینکه، بنده بداند خداوند بر او رقیب و به او نزدیک است و به افعالش علم دارد و حرکاتش را می‌بیند و اقوالش را می‌شنود و بر اسرارش اطلاع دارد و نمی‌تواند خود را از خدا پوشیده نگه دارد و از سلطة او خارج شود. ۷. رعایت ادب در محضر خداوند: "امام جواد(ع) در تبیین حقیقت ادب فرمودند: قرآن را همان گونه که نازل شده است قرائت کنید و سخن ما را همان طور که گفته‌ایم، روایت کنید و خداوند را به حالتى که محتاج و نیازمند اویید بخوانید". ۸. عزلت: "معناى اصلی عزلت، عزل حواس است به خلوت، از تصرف در محسوسات؛ چه هر آفت و فتنه و بلایى که روح بدان مبتلا گردد، حواس در آن دخالت دارد. با خلوت و عزل حواسّ، مدد نفس از دنیا و شیطان هوا و هوس منقطع می‌گردد. ۹. تهجد: دستور خدای متعال به پیامبرش برای وصول به مقام محمود است: وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى‏ أَنْ یَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُودا (اسراء، ۷۹) و علت بهره‌مندی پارسایان از نعمت‌های اخروی را شب‌زنده‌داری آنان معرفی می‌کند(ذاریات، ۱۵-۱۹) ۱۰. تفکر: الَّذینَ یَذْكُرُونَ اللَّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‏ جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَكَّرُونَ فی‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَكَ فَقِنا عَذابَ النَّار (آل عمران، ۱۹۱) ۱۱. ریاضت علمی و عملی: "ریاضت، در دو راه علم و عمل، و تنها بر طبق نهج شریعت محمدى. از غیر این راه جز بعد و دورى حاصل ناید". ۱۲. همت عالی: "همت عالى داشته باش! به حدى که کسی یا چیزی را عبادت نکنى جز خداى تعالى؛ حتی از روی رغبت به بهشت و وحشت از جهنم هم عبادت نکنی و الا هوای خود را عبادت کرده‌ای". ۱۳. توبه از کارهای بد و خوب! "استادم آیت‌الله الهی طباطبائی فرمود: "توبه حقیقى آن است که از خیر و شرت انابه کنى". من اندکى اندیشیدم و سپس گفتم: اما توبه از شر، حاجتى به بیان ندارد، و لیکن توبه از خیر چیست؟ فرمود: آنچه که ما، آن را خیر می‌پنداریم، مانند نماز و روزه و قراءت قرآن و درس گفتن و تحقیقات درسی‌مان و امثال آن، اگر براستى، آن را مورد تامل قرار دهیم، در خواهیم یافت که همگى ناقص و غیر کاملند پس بر شخص بینا، واجب است که از این اعمال ناقص نیز توبه کند و قصد نماید که آنها را بر وجه کاملى که مقبول خداوند است به جاى آورد".🌱🌷
⁉️جناب ظریف؛ ایران را چه کسی غصب کرده بوده و از که پس گرفتید؟ ⚫️ ایران اسلامی را آن‌ زمان که شما در فرنگ پای درس و مشق سیاست غربگدایی بوده اید ، مردان و شیرزنان مجاهد و ایثارگر و شهدا در معیت امامین انقلاب، از گزند شیاطین و بدخواهان نجات داده و محافظت نموده‌اند. 🔥 محمد خاتمی از سران فتنه و یاغی و طاغی بر نظام اسلامی و فردی منحوس و نجس سیاسی است. برای تطهیر وی تلاش نکنید.⁉️ 🇮🇷اللهم عجل لولیک الفرج🇮🇷
📍فردا؛ پخش زندۀ مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری از جانب رهبر انقلاب، فردا ساعت ۱۰ صبح در حسینیه امام خمینی و با حضور مقامات کشوری و لشکری، جمعی از خانواده‌های شهدا و سفرای مقیم در تهران برگزار خواهد شد. این مراسم به‌طور زنده از شبکه یک، شبکه خبر، رادیو ایران و همچنین شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما پخش خواهد شد.
❤️امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام فرمودند: رحمت خداوند بر كسی که شهواتِ خود را مغلوب، و هوای نفس را سركوب كند، زیرا كارِ مشكل، باز داشتن نفس از شهوت بوده كه پیوسته خواهان نافرمانی و معصیت است. 📚نهج‌البلاغه: بخشی از خطبه ۱۷۶ 🇮🇷اللهم عجل لولیک الفرج🇮🇷