eitaa logo
جهاد تبیین
19هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
7.2هزار ویدیو
339 فایل
جهاد تبیین *مطالبه گری* آرمانهای امام خمینی ره ، انقلاب شهداء عزیزمان ، منویات رهبر عزیزمان و ارائه تحلیل های روز سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و بین المللی بمنظور روشنگری و بصیرت افزایی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ایران؛ هفتمین قدرت جهان ▪️طبق گزارش امریکن اینترست در سال ۲۰۱۷ ایران به عنوان هفتمین قدرت در جهان شناخته شد. ✅نکته۱: مطلبی که هیچگاه نمیذارن بدونید و متوجه باشید.آیا مثلا می‌دانستید در مولفه های قدرت همردیف روسیه و چین و آلمان و آمریکا هستیم؟ ✅نکته۲: سال ۲۰۱۷ یکسال قبل از شهادت حاج قاسم و اوج مقاومت و پیروزیهای منطقه ای ایران به فرماندهی او بود.روحش شاد منبع 👇 the-american-interest.com/2017/01/24/the-eight-great-powers-of-2017
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 صرفه جویی به اندازه کل جمعیت عراق! 🎥 معاون رئیس جمهور: چند هزار نانوایی در کشور پیدا کردیم که وجود خارجی ندارند ولی سهمیه آرد دریافت می‌کنند! 🔺بعد از اصلاحات اخیری که دولت در حوزه نان انجام داد، روزانه به اندازه نان ۲۵ میلیون نفر یعنی به اندازه جمعیت کشور عراق در آرد صرفه‌جویی شد.
⭕️ آلمانی‌های عقب‌مانده 🔹خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس: مقامات آلمانی اعلام کرده‌اند که پلیس این کشور خانه‌های افرادی که سخنان نفرت‌پراکنانه را در فضای مجازی ترویج می‌داده‌اند، را طی ۹۱ عملیات در ۱۴ ایالت بازرسی کرده است. اتهام این افراد انتشار مطالب حاوی تحریک به نفرت، افترا و تهمت بوده است. این اقدامات بخشی از تصمیم دولت آلمان برای برخورد شدید و سخت‌گیرانه با نفرت پراکنی آنلاین است که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است. در این رابطه یکی از مقامات امنیتی آلمانی می‌گوید: رسانه‌های اجتماعی فضای مساعدی برای خشونت افراط‌گریان فراهم کرده و این عملیات‌ها با هدف پیشگیری از وقوع خشونت صورت می‌گیرد. ▪️جای تعجب است که نگرش مقامات آلمان درباره فضای مجازی مانند بعضی افراد متحجری است که در ایران معتقد به ایجاد محدودیت در فضای مجازی‌اند و می‌خواهند کشور را به دوره قاجار برگردانند! ▪️به دولتمردان آلمانی پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با فواید فضای مجازی و ضرورت آزادی نامحدود در این فضا، مدتی نزد روسای قوای سه گانه و برخی مسئولان ایرانی شاگردی کنند تا دیگر مانع دستیابی مردم آلمان به فضای ولنگار مجازی نشوند. ❇️ خارج از شوخی کدامیک با فضای مجازی و پیامدهای آن آشناترند؟ مقامات ما یا دولتمردان آلمان؟ ✍دکتر کوشکی https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
مقام معظم رهبری: 📌 این چهره پارسا و پرهیزكار [آیت الله حاج سید عبدالحسین دستغیب] در بهترین بخش از عمر پربركتش بی‌اعتنا به زخارف دنیوی همت و نیروی خود را در راه استقرار حاكمیت الله صرف كرد و به یاد خدا دلخوش بود كه «الا بذكر الله تطمئن القلوب». چهره معظّم و دوست داشتنی این مرد خدا محبوب‌ترین چهره در میان مردم فارس و مورد احترام عمیق مردم در سراسر ایران بود.۱۳۶۰/۰۹/۲۰. , جلوه بارز یقین برای شهید دستغیب اینکه نان جو و روغن زیتون بخورد و هفته‌‎ای یکبار هم بیشتر گوشت نخورد، خیلی زحمت دارد. دائما مواظب نفس خود بود که با مومنان سرکشی نکند... در اثر تبعیت و قوی شدن روح تقوا، دو چیز در این شهید فوق‏‌العاده شد؛ یکی یقین و دیگری توکل. یقین به خداوند تبارک و تعالی که دائما حاضر و بیناست و در این مسئله ایشان بر معاصرین خودشان بسیار امتیاز داشتند. یعنی برای یقین هر قدر درجه قائل بشویم، خدا ایشان را موفق به آن درجه کرده بود که این یقین رو به تزاید برود، لذا در بیشتر مجالس ایشان سخن از خدا و ائمه اطهار بوده است... شاید بنده بتوانم ادعا کنم مجلسی با ایشان نداشتم الا آنکه راجع به یقین و خدا و معارف اهل بیت(ع) در آن سخن به میان آید، و گاهی در یک روز دو مرتبه  با ایشان تلاقی داشتیم، در هر دو مرتبه آیه و یا کلمه و روایتی راجع به یقین برای سخن گفتن و شدت تذکر پیش می‌آوردند... این شهید بزرگوار در یقین به خداوند در عصر خودشان و در استان فارس منحصر بودند و آثار این یقین بود که مردم با جان و دل ایشان را دوست می‏‌داشتند، آثار یقین بود که ریشه حقیقی اسلام را پیدا کردند و از همان روز اول به حضرت آیت‌‏الله العظمی خمینی نهایت علاقه را پیدا کردند و از جان و دل مروج ایشان شدند... این شهید بزرگوار می‌‏‌فرمود که آقای خمینی سیرهای خودش را تمام کرده و فعلا از طرف حضرت احدیت و حضرت ولی عصر(عج) به اصلاح جامعه و مسلمین بالاخص اصلاح ایرانیان مامور است... شهید دستغیب، خالص و به تمام معنی مبلغ امام خمینی (ره) بود و این تبلیغ را موجب ترقی خودشان می‏دانست. گرایش ایشان نسبت به حضرت امام خمینی بیشتر بر مقدار مردم عادی بود، یعنی ایشان را علاوه بر اجتهاد و مرجع تقلید بودن، ولی کامل خداوند می‏‌دانستند... راوی: آیت‌الله نجابت از دوستان شهید دستغیب 🌷....مسافرين گرامی پرواز شماره ی ۳۹۵ به مقصد جده، هرچه سريع تر به هواپيما سوار شوند. هواپيما آمده حرکت می باشد. برای آخرين بار هم اعلام کرد، اما مگه می تونست سوار بشه؟. ساعت حرکت هواپيما با اذان ظهر مطابق شده بود. عمره مهم تر بود يا نماز اول وقت؟!... بالاخره تصميم گرفت. بی خيال بليط و تمام زحمت هایی که کشيده بود شد. رفت نمازخونه و نمازش رو خوند. بعد از نماز، به سالن فرودگاه اومد تا به شهرش برگرده. بلندگو اعلام کرد: با عرض پوزش از تأخير در پرواز شماره ۳۹۵، نقص فنی پيش آمده برطرف شده است. مسافرين هرچه سريع تر به هواپيما سوار شوند. لبخند زنان خدا رو شکر کرد و سوار هواپيما شد. چند سال بعد توی محراب عبادتش، شهيدش کردن... شهید آیت اللّه دستغیب: مواظب باشید گرگ ها شما را از رهبر الهی جدا نکنند و شما را گروه گروه نکنند و شما را طعمه خودشان قرار ندهند... 🌷"گفتم ما که رو به قبله نیستیم تازه پسر جون بدنت پاک نیست و لباست هم که نجسه... گفت حالا همین نماز را می خونیم تا بعد ببینیم چی میشه و ساکت شد... گفتم نماز عصر را هم که خوندی. گفت بله. گفتم خب صبر می کردی زخمت را ببندند و بعد لباست را عوض می کردی آن وقت نماز می خوندی. گفت: معلوم نیست چقدر دیگه تو این دنیا باشم فعلا همین نماز را خوندم رد و قبولش هم, با خدا... بعدها شهید دستغیب گفته بود که حاضرم یک جا ثواب هفتاد سال نمازهای واجب و نوافل و روزه ها و تهجدها و شب زنده داری هایم را بدهم به آن رزمنده.... و در عوض ثواب آن دو رکعت نمازی را که در میدان جنگ بدون وضو و پشت به قبله با لباس خونی و بدن نجس خوانده است را از او بگیرم..." کتاب زندگی به سبک شهدا, ناصر کاوه خاطراتی از شهید محراب, شهید سید عبدالحسین دستغیب *📝 نماز ، نماز ، نماز* *مادر بزرگ شهید ‎جهاد مغنیه میگفت:* *مدت طولانی بعد شهادتش* *اومد به خوابم* - *بهش گفتم:چرا دیر کردی؟* *منتظرت بودم!* - *گفت: طول کشید تا از بازرسی ها* *رد شدیم.* - *گفتم :چه بازرسی؟!* - *گفت:بیشتر از همه سر* *بازرسی ‎نماز وایستادیم...* *بیشتر از هم* *درباره نمازصبح میپرسیدن*‼️ ⛔ *رفیق! نماز ، حتی با شهید هم شوخی ندارد آیت‌الله عبدالحسین دستغیب(ره) / سالگرد عروج سومین شهید محراب - http://naserkaveh.com/آیت‌الله-عبدالحسین-دستغیبره-سالگرد/
سیروس کامران - قرآن: 🌷🌷مبحث ۱۰۱۰ آذر ۱۴۰۱ شمسی با نام خدا و عرض سلام💝🌺 درسی از تاریخ، یهودیان منحرف، آموزگاران نفاق در بین مسلمانان!!! (مخالفان اوسی یا خزرجی پیامبر) در برخی از آیات مدنی قرآن کریم، مسلمانان از برقراری روابط دوستانه با یهودیان و کافران نهی شده‌اند. با توجه به این‌که چنین آیاتی در سالهای نخست هجرت پیامبر نازل شده که قلمرو حکومت نبوی محدود به شهر مدینه بود و نیز با توجه به شأن نزولهای نقل شده ذیل هر یک از این آیات به دست می‌آید که: چنین آیاتی ناظر به یهودیان و کافران مدینه است، به ویژه یهودیان بنی‌نضیر و بنی‌قریظه و کفار اوسی، زیرا از کافران خزرجی کمتر سخنی گزارش شده و بنی‌قینقاع نیز به عنوان یک قبیله متحد با خزرج به سبب تبعید زود هنگام آنها (در‌سال دوم هجری) کمتر مجال فعالیت پیدا کردند، گرچه تنی از آن‌ها به ظاهر اسلام آوردند و در شمار منافقان درآمدند،   در نتیجه هرچند چنین آیاتی خطاب به همه مؤمنان است؛ اما بیش‌تر به مؤمنان اوسی توجه دارد و آنان را از روابط دوستانه با اوسیان کافر و هم پیمانان یهودی پیشین خود باز می‌دارد:   «لا یَتَّخِذِ المُؤمِنونَ الکفِرینَ اَولِیاءَ مِن دونِ المُؤمِنِینَ ومَن یَفعَل ذلِکَ فَلَیسَ مِنَ اللّهِ فی شَیء اِلاّ اَن تَتَّقوا مِنهُم تُقةً ویُحَذِّرُکُمُ اللّهُ نَفسَهُ و اِلَی اللّهِ المَصیر (‌۱) مؤمنان نباید کافران را به جای مؤمنان به دوستی بگیرند و هرکه چنین کند، در هیچ چیز (او را) از) دوستی) خدا) بهره‌ای) نیست، مگر این‌که از آنان به نوعی تقیه کنید و خداوند شما را از (عقوبت) خود می‌ترساند، و بازگشت (همه) به سوی خداست.  گروه‌های یهودی ساکن مدینه وقتی از یهود مدینه سخن به میان می‌آید، سه طایفه عمده یهودی ساکن مدینه مراد است، که در اصل یهودی بوده‌اند و آن‌ها عبارت‌اند از: «بنوقَینُقاع»، «بنو نضیر» و «بنوقریظه». روشن است کسانی که آیین یهود داشتند؛ چه قبل از اسلام و چه در زمان پیامبر (ع) در مدینه میزیستند، منحصر در سه طایفه یاد شده نبودند. افرادی از دیگر قبایل مدینه نیز پیش از اسلام مشرک بودند و به آیین یهود درآمدند و گروه‌های کوچکی را تشکیل دادند. از ادلّه غیر قابل انکار بر این ادعا، پیمان نامه‌ای (۲) است که پیامبرخدا (ع) در همان ماههای نخستینِ ورود به مدینه، آن را با قبایل مختلف ساکن مدینه امضا کردند و اسامی تعدادی از گروه‌های یهودی در آن آمده است. گفتنی است، سه گروه عمده یهودی که با پیامبر اسلام (ع) درگیر شدند، هیچ‌کدام از امضا کنندگان این پیمان نبودند و اسمی از آن‌ها در این پیمان به میان نیامده است؛ بلکه آنان بعدها، پیمانی با پیامبر (ع) امضا کردند. اکنون اشکالی که به برخی از پژوهشگران تاریخ وارد است، آن است که اینان وقتی به شرح سرگذشت سه طایفه یهودی معروف در مدینه می پردازند، مدعی می شوند که آن سه طایفه از یهود، پیمان خود با پیامبر (ع) را نقض کردند! و هیچ اشاره‌ای به متن پیمان و مفادّ آن نمی‌کنند. نکته دیگری که لازم است به آن توجه شود، مسئله تطهیر مدینه از یهود است. بعضی از مورخان محترم تصور می کنند که آن، درباره غزوه بنی‌قریظه است (۳)  و این جای تأمل دارد، به همان دلیلی‌که پیش‌تر اشاره شد. شاید منظور ایشان، همین سه گروه عمده باشند؛ زیرا درگیری‌های فرهنگی و نظامی پیامبر (ع) با اینان بوده است. تا آنجا که بررسی و تحقیقات نشان میدهد، یهودیان دیگری (غیر از این سه گروهِ عمده)، درگیری نظامی و حتی فرهنگی با پیامبر (ع) نداشته‌اند. علّت مهاجرت یهود به مدینه: تاریخ نگاران نوشته‌اند که یهودیان، در اصل، اهل حجاز نبوده‌اند. آنان در کتب مذهبی خود خوانده بودندکه پیامبری از سرزمین یثرب ظهور خواهد کرد؛ از این رو، به این سرزمین کوچ کردند و در انتظار این ظهور بزرگ ماندند (۴)  تا جزو نخستین کسانی باشند که به او ایمان می‌آورند. پی نوشتها : ۱- آیه ۲۸ آل عمران ۲ - برخی از اساتید و پژوهشگران، به زیبایی از آن به «اولین قانون اساسی» تعبیر کرده‌اند. ۳- جعفریان، رسول، تاریخ سیاسی اسلام، ج ۱، ص ۵۲۴ ۴ - تفسیر نمونه، ج ۲۳، ص ۴۸۴؛ مجمع البیان، ج ۱، ص ۱۴۵ 🌷سیروس کامران گیلانی🌷
📲💭 امروز فهمیدم آرمان موقع کرونا؛ اون محله ای که توش شهید شده رو ضدعفوفی می کرده... دوست و دشمن رو بشناسیم!
🔴 اعتراض به بازگشت امنیت؟! 👤 🔹 سیاسیون و رسانه‌های غربگرا امروز همصدا با ضدانقلاب همگی به اعدام محسن شکاری واکنش نشان دادند. حرفشان چه بود؟ اینکه این حکم مردم را ناراحت و مقابل نظام قرار می‌دهد و بر خشم و نفرت می‌افزاید. ظاهراً حرف خیرخواهانه ایست. به شرطی که جواب قانع‌کننده‌ای برای این چند سوال داشته باشند ؛ 🔸 اول بگویید منظورتان کدام مردم است؟ شما بار‌ها نشان داده‌اید مردم را نمی‌شناسید. همین یک ماه پیش همگی صدای میلیون‌ها ایرانیِ شرکت کننده در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان را در روزنامه‌هایتان بایکوت کردید! مردمی که طی هفتاد روز گذشته هر روز یا هر چند روز یک بار در تشییع شهدای امنیت شرکت کرده و علیه اغتشاش‌گران فریاد کشیدند و مجازاتشان را برای برقراری امنیت طلب کردند، مردم نیستند؟ مردم برای شما وقتی مردمند که صدایشان باب سلیقه سیاسی‌تان باشد. وگرنه باید ساکت شوند. ✅ واقعاً نگران افزایش خشونت هستید؟ پس چرا مدام در هنگام مجازات جنایتکاران و بانیان خشونت موضع وارونه دارید و صحنه را جور دیگری برای مخاطبانتان روایت می‌کنید؟ چرا وقتی نیروی انتظامی اشرار و جانیان کف خیابان و اوباش نفوذکرده در دانشگاه را دستگیر می‌کند، صدایتان بلند می‌شود که بگیر و ببند را تمام کنید؟ چرا وقتی قمه‌کشی که با ارعاب راه خیابان را بسته و جلوی چشم مردم مأمور حافظ امنیت را می‌زند تا با ایجاد وحشت و ناامنی به هدف خود برسد، حکم محارب می‌خورد همگی یک کلام به تشکیک حکم می‌افتید؟ تضعیف دستگاه عدلیه که در این شرایط کشور تنها پناه مردم برای تامین مهمترین حقشان یعنی امنیت است، منجر به کاهش خشونت می‌شود یا قداره‌کش‌ها را جری‌تر می‌کند؟ 🔹 ادعا می‌کنید این اعدام پاسخ غلط حاکمیت به اعتراضات است. پس باید به یک سؤال جدی پاسخ دهید؛ چه ارتباطی بین اعتراض مدنی با کشیدن قمه نیم متری برای بستن راه ماشین‌های مردم و زخمی کردن پلیس هست؟ معترضانی که قمه‌کش‌ها را جلو می‌فرستند، اعتراض مدنی دارند؟ چرا شما در روزنامه‌هایتان هیچ اعتراضی به سلبریتی‌ها و سیاسیون و رسانه‌هایی که چند ماه است بچه‌های مردم را به اعتراض خشونت‌آمیز و ضرب‌و‌جرح پلیس و بسیجی و چادری و آسیب به اموال مردم تهییج ‌و تشویق می‌کنند ندارید و فقط بلدید پاچه نیروی انتظامی و قاضی و نظام را بگیرید؟ بعد هم سر تکان بدهید که جامعه را خشونت فرا گرفته... اصلا چطور رویتان می‌شود اسم افتضاحات این دو ماه را اعتراض بگذارید؟ این همه وقاحت نوبر است. 💢 پ.ن: آقای جمهوری اسلامی، یک پای برقراری امنیت همراه کردن افکار عمومی با مجازات عاملان ناامنی و شفافیت روند صدور احکام است. پس بستن دهان دروغگویان و نان به نرخ روزهایی که بازگشت امنیت به ضررشان است و مانع شفافیت فضا و رسیدن واقعیت به گوش مردم هستند، بخشی از این ماجراست! ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
🔴 دلیل اصلی و تاریخ صدور فرمان ترور مولوی عبدالواحد ریگی 👤 🔹 پشت پرده مهم سیاسی و امنیتی ترور یک عالم اهل سنت بلوچ 🔸 شهادت مولوی عبدالواحد‌ریگی از علمای قدیمی اهل سنت سیستان و بلوچستان که به اعتدال و وحدت خواهی در این منطقه شهره بود از جهاتی بسیار مهم و سرنخ باطن ضدامنیتی تحولات هفته‌های اخیر جنوب شرق است. 1️⃣ با شروع اغتشاشات در زاهدان، تهدید و ارعاب علما و نخبگان معتدل اهل سنت از طریق برخی عناصر معلوم الحال تندرو مذهبی در داخل و یک جریان سیاسی تجزیه طلب بلوچ خارج از ایران کلید خورد. هدف برخی از آنها هم این بود که هر کسی به دنبال حل مساله زاهدان غیر از طریق و خارج از هدف گذاری‌های سیاسی که مولوی عبدالحمید و اطرافیان او دنبال می‌کند، باشد باید به نوعی مورد تخریب قرار گرفته و منزوی شود. در خارج از ایران البته تهدید به قتل و ترور آشکارتر صورت گرفت. 2️⃣ اما موضوع به این سادگی هم نیست. شواهدی وجود دارد که یکی از طراحی‌های ویژه ضد‌امنیتی و سیاسی پس از حوادث 8 مهرماه زاهدان، حذف و منزوی کردن جریان اهل سنت انقلابی و وفادارن قوم بلوچ از معادلات مذهبی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بوده است. ضلع داخلی گفته شده با ضلع خارجی تجزیه طلب خارج نشین در اینباره منافع مشترک درهم تنیده‌ای دارد و به همین دلیل خواسته یا ناخواسته همکاری‌ها و همفرایی‌های زیادی صورت می‌دهند. دلیل اصلی اصرار بر حذف جریان انقلابی قوم بلوچ و اهل سنت جنوب شرق نیز مانع بزرگی است که این جریان در برابر افراط‌گرایی مذهبی و سیاسی و واگرایی قوم بلوچ و اهل سنت از جمهوری اسلامی ایجاد کرده است. 3️⃣ اما قضیه ترور مولوی عبدالواحد ریگی اتفاقی ویژه‌تر است. پس از اعزام حجت الاسلام علی اکبری به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان برای دلجویی و شنیدن نظرات و پیشنهادات گروه های مختلف مذهبی، اجتماعی و سیاسی این استان درباره حوادث زاهدان، جریان ضدانقلاب دچار یک انفعال شدید شد و احساس کرد که همه طراحی‌های آنها در حال فروپاشی است. مولوی عبدالواحد ریگی یکی از چهره‌های بود که در آن سفر خط شکنی‌های را علیه جریان ضدانقلاب و گروه‌های تندرو مذهبی انجام داد. انتشار اظهارات انقلابی او در دفاع از وحدت شیعه و سنی، امنیت کشور و انقلاب اسلامی در دیدار با حجت الاسلام علی اکبری بر سوءاستفادکنندگان داخلی و خارجی از حوادث زاهدان بسیار سخت تمام شد. دستور ترور مولوی عبدالواحد ریگی همان روز یعنی 23 آبان 1401 پس از دیدار با نماینده رهبری در زاهدان، توسط جریان‌های تجزیه طلب بلوچ خارج نشین به صورت رسمی و علنی صادر شد و از عوامل تکفیری و تحریک‌شده داخلی خواسته شد که این ماموریت را به سرانجام برسانند. موضوعی که البته برای مولوی عبدالواحد ریگی پوشیده نبود و خودش نیز مدت‌ها بود که انتظار چنین تروری را داشت و با این حال تا آخرین لحظه حاضر به عقب نشینی نشد. 4️⃣ شناسایی و سرنخ شهادت مولوی عبدالواحد ریگی برای پی‌بردن به واقعیت پشت پرده تحولات چند هفته اخیر جنوب شرق بسیار با اهمیت و یک نقطه عطف محسوب می‌شود. ترور او از همین الان بزرگترین نشانه است که تحولات چند هفته گذشته زاهدان یک باطن ضدامنیتی مهم دارد و بسیاری از هیاهوهای سیاسی ولو با ادعای خیرخواهی یا از این باطن خطرناک سرچمشه می‌گیرد یا چنین باطن ضدامنیتی را خواسته یا ناخواسته در حال تقویت و توسعه دادن است. ➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد مهم‌ترین تحلیل‌های روز در کانال جهاد تبیین در پیام رسان داخلی ایتا با لینک زیر 👇 https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3