5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تری کروز ؛ بازیگر ، مجری تلویزیون و فوتبالیست آمریکایی:
▪️بهترین مثال برای بیان وضعیت زنان در غرب؛ مثال برده داری هست. اصلا این جا مردها زن ها رو به شکل یک انسان نمی بینند و معتقدن اصلا زن ها آدم نیستند.
▪️وقتی یک زن می خواد از بچه هاش یا شرایط زندگیش صحبت کنه شرایط طوری هست که انگار همه به اون زن میگیم هی ساکت باش؛ ساکت باش؛ تو فقط کالا هستی و فقط باید یک کالای خوشگل باشی.
🏴 @Roshangari_ir
روبیکا: Rubika.ir/roshangari_ir
⁉️ کدام برائت؟
👈 تأمّلی در اولویّتِ تبرّی از امر تاریخی
✍ علیرضا ملااحمدی
1⃣ «برائت» فرع بر «ولایت» است. ما پس از آنکه در دایرهی ولایتِ امام قرار گرفتیم، از آنکسیکه به حریمِ ولایت تعدّی کرده و میخواهد رشتهی ولایت را پاره کند، تبرّی میجوییم.
2⃣ این برائت البته قبل از همه، امری قلبی بوده و سپس در زبان است که به جریان میافتد. اما بیش از ایندو، در صورتی منشأ اثر است که در صحنهی عمل و حیات انسان به جریان بیفتد. برائتی که وارد صحنهی زندگی نشود، یا سقیفه را ثمر میدهد یا خوارج را و یا عاشورا را...!
3⃣ «تبرّی» اگر نقطهزن نباشد، ثمربخش نخواهد بود. یعنی باید در تقابل با جریانی باشد که دقیقاً مرکز ولایت را هدف گرفته است. معیار واحد است و مصادیق متعدّد:
آن مصداقی که در ماجرای سقیفه مرکزیّتِ ولایت را هدف گرفته بود، متفاوت بود با مصداقی که در فتنهی خوارج هدف گرفته بود. ایندو متفاوت بودند با مصداقی که در صحنهی عاشورا ولایت را هدف گرفته بود و نقطهی هدفگیرندهی ولایت در اینسه متفاوت است با جبههی متخاصم در ماجرای ولایتعهدیِ امام رضا علیهالسلام...
🔺 خلاصه اینکه بهتبعِ تحوّلات سیاسیِ زمانه، مهاجم به مرکزیّت ولایت در زمان هر یک از امامان علیهمالسلام، متفاوت است با زمانهی دیگری؛ و #تبری در هر زمانه باید دقیقاً معطوف باشد به نقطهی مهاجم؛ در غیراینصورت أبتر است و بیحاصل و کبریتِ بیخطر!
4⃣ در زمانهی غیبت نقطهی اصلیِ تهاجم به مرکزیّت ولایت کجاست تا ما در مقام #برائت آنرا هدف بگیریم؟ پاسخ به این سؤال متوقف بر پاسخ به این پرسش است که «مرکزیّت ولایت در دورانِ غیبت کجاست؟» تا وقتیکه این را نفهمیم، نقطهی مهاجم را هم نمیتوانیم تشخیص دهیم و بالتبع تبرّیمان هم بیحاصل و ابتر است.
5⃣ به دلیل همهی آنچه که در فلسفهی امامت تشریح شده، نمیتوان ادّعا کرد که ولایتِ اجتماعی و سیاسی امام عصر علیهالسلام در زمانهی غیبت تعطیل شده! پس مسلّماً همچون دوران امامت، در هر زمانهای از دوران غیبت هم مرکزیّت ولایت مصداق متفاوتی از زمانهای دیگر داشته و لذا مهاجم به آن هم متفاوت با زمان دیگری خواهد بود.
🔹 سوال اینست که #امروز مرکزیّت ولایت کجاست تا بهتبعِ آن نقطهی مهاجم به این مرکز را بشناسیم و هدف بگیریمش؟ تردیدی نیست که در جهان امروز، فقط و فقط این #انقلاب_اسلامی است که هویّت خودش را ذیل پرچم ولایتِ حضرت حجّت صلواةاللهعلیه تعریف کرده و فلسفهی وجودی خودش را زمینهسازی برای ظهور حضرتش میداند.
6⃣ تبرّی از شخص و جریانی که ۱۴ قرن قبل به حریم ولایت تعدّی کرده، البته که واجب و لازم است و بخشی از هویّت ایمانیِ ما را تشکیل میدهد؛ امّا قطعاً برای امروزِ ولایت، در اولویّت قرار ندارد. یعنی اگر اکتفا شود به آن و امتدادی در امروزِ انقلاب اسلامی پیدا نکند، أبتر و بیحاصل است و کبریتِ بیخطر!
🔻 چنین برائتی، هیچگاه نسبت به آن جریانی که امروز مرکز تشیّع جهان را هدف گرفته و کمر به نابودیاش بسته «تهدید» محسوب نمیشود؛ و بهمین دلیل میگویم کبریت بیخطر!
🚫 بنابراین چهبسا «اکتفا کردن» به این سطح از تبرّی (که میتواند بهمثابه یک مخدّر عمل کند) حتی تکمیلکنندهی پازلِ مهاجمِ امروزی به مرکزیّت ولایت امام عصر علیهالسلام باشد و به ضدّ خودش بدل شود!
@Maktabkhaaneh
هدایت شده از جهاد تبیین
⁉️ کدام برائت؟
👈 تأمّلی در اولویّتِ تبرّی از امر تاریخی
✍ علیرضا ملااحمدی
1⃣ «برائت» فرع بر «ولایت» است. ما پس از آنکه در دایرهی ولایتِ امام قرار گرفتیم، از آنکسیکه به حریمِ ولایت تعدّی کرده و میخواهد رشتهی ولایت را پاره کند، تبرّی میجوییم.
2⃣ این برائت البته قبل از همه، امری قلبی بوده و سپس در زبان است که به جریان میافتد. اما بیش از ایندو، در صورتی منشأ اثر است که در صحنهی عمل و حیات انسان به جریان بیفتد. برائتی که وارد صحنهی زندگی نشود، یا سقیفه را ثمر میدهد یا خوارج را و یا عاشورا را...!
3⃣ «تبرّی» اگر نقطهزن نباشد، ثمربخش نخواهد بود. یعنی باید در تقابل با جریانی باشد که دقیقاً مرکز ولایت را هدف گرفته است. معیار واحد است و مصادیق متعدّد:
آن مصداقی که در ماجرای سقیفه مرکزیّتِ ولایت را هدف گرفته بود، متفاوت بود با مصداقی که در فتنهی خوارج هدف گرفته بود. ایندو متفاوت بودند با مصداقی که در صحنهی عاشورا ولایت را هدف گرفته بود و نقطهی هدفگیرندهی ولایت در اینسه متفاوت است با جبههی متخاصم در ماجرای ولایتعهدیِ امام رضا علیهالسلام...
🔺 خلاصه اینکه بهتبعِ تحوّلات سیاسیِ زمانه، مهاجم به مرکزیّت ولایت در زمان هر یک از امامان علیهمالسلام، متفاوت است با زمانهی دیگری؛ و #تبری در هر زمانه باید دقیقاً معطوف باشد به نقطهی مهاجم؛ در غیراینصورت أبتر است و بیحاصل و کبریتِ بیخطر!
4⃣ در زمانهی غیبت نقطهی اصلیِ تهاجم به مرکزیّت ولایت کجاست تا ما در مقام #برائت آنرا هدف بگیریم؟ پاسخ به این سؤال متوقف بر پاسخ به این پرسش است که «مرکزیّت ولایت در دورانِ غیبت کجاست؟» تا وقتیکه این را نفهمیم، نقطهی مهاجم را هم نمیتوانیم تشخیص دهیم و بالتبع تبرّیمان هم بیحاصل و ابتر است.
5⃣ به دلیل همهی آنچه که در فلسفهی امامت تشریح شده، نمیتوان ادّعا کرد که ولایتِ اجتماعی و سیاسی امام عصر علیهالسلام در زمانهی غیبت تعطیل شده! پس مسلّماً همچون دوران امامت، در هر زمانهای از دوران غیبت هم مرکزیّت ولایت مصداق متفاوتی از زمانهای دیگر داشته و لذا مهاجم به آن هم متفاوت با زمان دیگری خواهد بود.
🔹 سوال اینست که #امروز مرکزیّت ولایت کجاست تا بهتبعِ آن نقطهی مهاجم به این مرکز را بشناسیم و هدف بگیریمش؟ تردیدی نیست که در جهان امروز، فقط و فقط این #انقلاب_اسلامی است که هویّت خودش را ذیل پرچم ولایتِ حضرت حجّت صلواةاللهعلیه تعریف کرده و فلسفهی وجودی خودش را زمینهسازی برای ظهور حضرتش میداند.
6⃣ تبرّی از شخص و جریانی که ۱۴ قرن قبل به حریم ولایت تعدّی کرده، البته که واجب و لازم است و بخشی از هویّت ایمانیِ ما را تشکیل میدهد؛ امّا قطعاً برای امروزِ ولایت، در اولویّت قرار ندارد. یعنی اگر اکتفا شود به آن و امتدادی در امروزِ انقلاب اسلامی پیدا نکند، أبتر و بیحاصل است و کبریتِ بیخطر!
🔻 چنین برائتی، هیچگاه نسبت به آن جریانی که امروز مرکز تشیّع جهان را هدف گرفته و کمر به نابودیاش بسته «تهدید» محسوب نمیشود؛ و بهمین دلیل میگویم کبریت بیخطر!
🚫 بنابراین چهبسا «اکتفا کردن» به این سطح از تبرّی (که میتواند بهمثابه یک مخدّر عمل کند) حتی تکمیلکنندهی پازلِ مهاجمِ امروزی به مرکزیّت ولایت امام عصر علیهالسلام باشد و به ضدّ خودش بدل شود!
@Maktabkhaaneh
🔺خبر خوب معاون علمی رییسجمهور
دهقانی فیروزآبادی: ایران دومین تولید کنندهی تنها داروی سکته مغزی جهان شد
┄┅┅═❅❅ ❇️ ❅❅═┅┅┄
در #کانال_سدید عضو شوید 👇
@sadidmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماموریت رئیسی به وزارتخانههای مرتبط برای تسهیلات مسکن
🔹رئیسجمهور: متاسفانه عملکرد برخی بانکها در ارائه تسهیلات قابل قبول نیست؛ برخی بانکها به جای پرداخت تسهیلات مسکن به مسکنسازی روی آوردند.
🔹مدیرانی که در زمینۀ پرداخت تسهیلات ساخت مسکن کوتاهی کردهاند، بازخواست شوند.
🔷با دستور رئیسی مقرر شد هیئت ویژهای متشکل از وزرای شهرسازی، کشور، اقتصادی و بانک مرکزی عملکرد بانکها را از حیث پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بررسی کنند.
@Farsna
۱۸ سال حبس در انتظار منتقدِ دبیرستانیِ سعودیها
🔹وبگاه خبری المجد: یک دختر دبیرستانی بهنام «منال الغفیری» که پارسال بهخاطر انتقاد توییتری از حکام سعودی بازداشت شده بود، به ۱۸ سال حبس و ممنوعالخروجی پس از آزادی محکوم شد.
🔹ماه پیش هم «محمد الغامدی» از فعالان سیاسی عربستان بهدلیل انتقاد از بنسلمان به اعدام محکوم شد.
@Farsna - Link
✍ برخی سلبریتی ها برای تنظیم اساسی باید یه مدتی برن عربستان طعم آزادی بیان رو بچشن😉
https://eitaa.com/jahadetabyeen
🔴ماده ۵۸ -هرکس در مقابل امربه معروف و نهی ازمنکر شرعی و قانونی در خصوص عفاف و حجاب، حرکات غيرمتعارف انجام داده یا توهين یا پرخاش کند، به جزای نقدی درجه پنج محکوم ميگردد.
🔅تشکر از رسانه اینترنشنال بابت تبیین لایحه #حجاب فقط خواهشا با جزئیات کامل تر برای مخاطبین توضیح بدین😂
#کربلایی_محمد😎🇮🇷|جهاد تبیین
برای عضویت در کانال کلیک کن👉🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد عالی: امام گذشته رو بعضیا برا حاجتشون میخوان ولی امام حاضر رو اطاعت نمیکنن
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جزئیات دستگیریِ یک تروریست در آذربایجان غربی
🔹سخنگوی قوه قضاییه: تروریست دستگیرشده در حوزه شیمی تحصیل کرده بود. زمانی در سوریه و مقطعی در عراق با گروهک داعش همکاری داشته.
🔹اعضای این گروه با هماهنگی با سرشبکههای خارجی اقدام به ساخت تلههای انفجاری، انواع بمب و جلیقههای انفجاری و انتحاری تهیه کرده بودند.
🔹هدف، مراسم جاماندگان اربعین تهران و مناسبتهای پرتجمع دیگر در آستانۀ سال تحصیلی جدید بود.
@Farsna
🔴 مراسم بیعت دانشجویان دانشگاه خواجهنصیر با #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در این دانشگاه برگزار شد
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه بداند، چــــه ندانـــــد!!
حضرت #امام_خامنه_ای:
هر کسی مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند.
هرکسی ایمان های مردم را تضعیف کند به سود دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. ۱۴۰۱/۳/۲۲
#ولایتمداری