eitaa logo
جهادنا
700 دنبال‌کننده
1هزار عکس
445 ویدیو
589 فایل
رهبری:«در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی ... وبخصوص جوانها، «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ی این توطئه‌ی دشمن و این حرکت دشمن است.»۱۴۰۰/۷/۵ جهاد ما، جهاد تبیین @Jahadona_ir مدیر: @montaghem630
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 در جهاد تبیین چه بگوییم؟ جهاد یعنی تلاش در مقابل دشمن، حال در باید ببینیم دشمن بیشترین تمرکز خود را در کدام قسمت ها قرار داده است، ما نیز باید برای خنثی سازی توطئه ها در آن بخش ها، حرکت های دفاعی و تهاجمی انجام دهیم. دشمن بخش های مختلفی را هدف قرار داده است اما عمده فعالیت و تمرکز روی ۴ بخش است که رهبری نیز بارها بر آن‌ها تاکید کرده‌اند: 🔹۱.تطهیر پهلوی: تا القا کند بی دلیل انقلاب کردیم 🔹۲.زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب: برای ایجاد احساس شرمساری از انقلاب 🔹۳.انکار ظرفیت های کشور: برای ایجاد حس نا امیدی از آینده 🔹۴.ارائه تصویر غلوآمیز از قدرت خود: برای ترساندن مردم و همچنین ایجاد نارضایتی در آنها بواسطه مقایسه با وضعیت ایران •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
⭕️رژیم نابودشدنی ✳️رویکرد سیاسی به اینکه چرا رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیر است؟ در ادبیات علمی وقتی دولت تشکیل می شود که چهار عنصر در آن پایدار باشد: جمعیت(مردم)، سرزمین(جغرافیا)، حاکمیت و حکومت (سیستم اجرایی دولت) رژیم صهیونیستی در هر چهار بعد دولت دچار خلل ها و چالش های جدی است.جمعیت این رژیم اصولا به دنبال ملت‌سازی بوده و اصلا ملت ندارد. با ورود مهاجران از سراسر دنیا با دیدگاه‌ها، سنن و آداب و رسوم متفاوت، تلاش نموده است که برای خود ملت بسازد و البته به همین دلیل و نوع گردهم‌آوری مردم است که با هر حمله هر چند کوچک و کوتاه‌مدت، روند مهاجرت در این رژیم معکوس می‌شود؛ یعنی مهاجران به سرعت به خانه اصلی‌شان باز می‌گردند. ❌سرزمین سرزمینی که این رژیم در آن مستقر شده است نیز مال خودش نیست. برخی به این امر استناد می‌کنند که یهودیان این سرزمین‌ها را از فلسطینی‌ها خریده‌اند و سپس اینگونه نتیجه می‌گیرند که رژیم صهیونیستی دارای سرزمین است. دو اشکال اساسی به این دیدگاه وجود دارد: اول اینکه بسیاری از سرزمین‌ها اصولا به زور از مردم گرفته شده است و آنگونه که وانمود می‌کنند، با رضایت مردم نبوده است؛ ثانیا حتی اگر این سرزمین‌ها را خریداری کرده باشد، دلیل بر مالکیت سرزمین به نام کشور دیگری نمی‌شود. مثل اینکه بگوییم فرد خارجی ای در ایران یک زمین بزرگ خریده و حالا حق دارد که در آن کشور جدیدی تأسیس کند. ❌❌حاکمیت و حکومت حاکمیت و حکومت این رژیم هم به دلیل اختلافات داخلی و ضعف در یکپارچگی و انسجامش دچار چالش‌های بسیاری است. رژیم تاکنون تلاش داشته که با زور و اجبار (که یکی از بدترین نوع برخورد با توده‌هاست) کار خود را در راستای محقق ساختن اهدافش هموار کند، اما با قدرت گرفتن حزب الله و نیروهای جهادی فلسطین به ویژه حماس، دیگر اقدامات این رژیم آن تاثیرات گذشته را ندارد و با خلل جدی روبرو است. این رژیم ماندنی نیست، ان شاء الله. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
🔰 | راه‌ تبیین، نشان دادن واقعیات تاریخ است 👈🏼 گفتگو با دکتر موسی نجفی، استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی 🔹یکی از راه‌های تبیین، نشان‌دادن تاریخ است. دشمنان بر تاریخ بسیار سرمایه‌گذاری می‌کنند مثلاً، در مورد تاریخ پهلوی بسیار دشوار است که یک دوران طلایی از این دوره نشان داده شود، درحالی‌که چنین چیزی وجود نداشته است. 🔹«جهاد تبیین» دو صورت دارد؛ یکی باید گروه مخاطب را هدف قرار داد که یک گروه آن‌ها نخبگان را هدف قرار می‌دهند و خواص و گروه دیگر توده مردم و قشر وسیع‌تری را؛ یعنی یکی به‌طرف قاعده هرم و دیگری به‌طرف رأس هرم حرکت می‌کند. 🔹تبیین گروه عوام، توده و مردم عادی در عین ‌حال که باید عقلانیت را در خود داشته باشد، باید تبلیغ، حماسه، ادبیات، هنر و سینما را هدف قرار دهد، زیرا مردم عادی به این زمینه‌ها گرایش بیشتری دارند. ادامه را بخوانید👇🏼 https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=49591 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
بیشترین جوایز فجر ۴۰ برای «موقعیت مهدی» و «علف‌زار» ⚠️🎞 علف‌زار فیلمی در راستای عادی‌سازی زنا و ، هم‌تراز یک فیلم حوزه دفاع مقدس بیش‌ترین جایزه را دریافت کرد‼️ ▫️ فیلم «موقعیت مهدی» و «علف‌زار» با دریافت ۵ سیمرغ بلورین بیشترین جوایز این دوره از جشنواره را دریافت کرد. ❌ جشنواره فجر در چهلمین سالش چند فیلم در راستای عادی‌سازی و زنازادگی داشت و از این حیث، کارنامه جشنواره فجر در حوزه‌ی مهم و استراتژیک خانواده، فاجعه‌آمیز بود!! به زودی یادداشتی تحلیلی-انتقادی درباره فیلم علف‌زار هم در جنبش منتشر خواهد شد ان‌شاءالله ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @Halalzadeha
✍️ به‌جای تبیینِ جهاد تبیین، وارد اقدام شوید! 🔹 از مهر‌ماه سال‌جاری برای «جهاد تبیین» فراخوان عمومی صادر کردند و نخبگان و تریبون‌داران را به انجام این اقدام مهم به‌عنوان یک فریضه قطعی و فوری مکلف کردند. 🔸متاسفانه از زمان اعلام این جهاد (مهرماه) تاکنون بیشتر رسانه‌ها از جمله در تبیین ادبیات، مفهوم‌شناسی، چیستی و چرایی جهاد تبیین متوقف شده‌اند. 🔹لازم است رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های اجتماعی و دیگر فعالان این عرصه به‌ویژه رسانه ملی -که هنوز فراگیرترین و موثرترین رسانه است- وارد اقداماتی عملی برای ایجاد تحولات چشمگیر در وضع موجود شوند. 📎در این رابطه یادآوری چند نکته ضروری است: 1️⃣رسانه‌ها، وظیفه تبیین کردن جهاد تبیین را به مراکز آموزشی و پژوهشی محول کنند. 2️⃣نباید در میدان و دشمن دچار غفلت استراتژیک شویم. 3️⃣ رسانه‌های باید به‌جای رقابت‌های رسانه‌ای، اتحاد، هم‌افزایی، هماهنگی، تقسیم‌کار و هم‌پوشانی و عمل جبهه‌ای را وجه همت کار خود قرار دهند. 4️⃣ باید افزایش جامعه را با بررسی و تجزیه و تحلیل مصداق‌های عینی این سناریوپردازی‌ها مدنظر داشته باشیم و صرفا به مباحث نظری و تئوری اکتفا نکنیم. مشروح خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=38334 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از سیاست+مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا وضع اقتصادی مردم قبل از انقلاب بهتر بود⁉️ ⚜پاسخ به شبهه❕ ❗️ دهه_فجر_انقلاب_اسلامی
اصل حرفش درسته، اما بعضی آمارهاش اشتباهه. مثلا فقر در سالهای آخر زمان شاه می‌گه ۴۰ درصد که ۴۶ درصد درسته. یا خرج جشن های ۲۵۰۰ ساله رو می‌گه ۳۰۰ میلیون دلار که تا ۶۵۰ میلیون دلار هم گفتن؛ و ... .
هدایت شده از علیرضا پناهیان
👈🏻 در اولین جلسه درس «دانش تبلیغ دین» در حوزه علمیه قم مطرح شد: 🔴 اجتهاد، شرط لازم، اما ناکافی برای تبلیغ مطلوب 🔻تدریس سلسله دروس «دانش تبلیغ دین» برای اولین بار به صورت عمومی در حوزۀ علمیۀ قم آغاز شد. «مبانی و اصول تبلیغ» عنوان دورۀ اول این مباحث است که توسط علیرضا پناهیان برای طلاب سطوح عالی حوزۀ علمیه در مدرسۀ علمیۀ امام کاظم(ع) قم ارائه می‌شود. در پایان جلسه اول که بیش از دو ساعت به طول انجامید، طلاب حاضر به بیان اشکالات و سوالات خود پرداختند. از جمله عناوین مطرح شده: ➖ تبلیغات دینی ما، تا چه اندازه به آنچه قرآن ما را بدان راهنمایی می‌کند، نزدیک یا دور است؟ ➖ ادبیات علم کلام، برای تبلیغ دین براساس آنچه در حوزه رایج است، پاسخگوی نیازهای اصلی مخاطب امروز نیست ➖ تبلیغ دین بر خلاف آنچه ممکن است در ابتدا تصور شود، نیاز به فعالیت علمی پیچده و با خلاقیت دارد ➖ عامل اصلی موفقیت در تبلیغ «محتوا» است/ میزان اثرگذاری روش‌ها و فنون سخنوری در تبلیغ دین «حداقلی» است ➖ قیاس به نفس مبلغ که یکی از آسیب‌های جدی در امر تبلیغ دین است را باید با انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی جبران کرد 👈🏻 گزارش کامل از محتوای این جلسه را در کانال @Hawzah_Panahian ببینید. @Panahian_ir
💎نکات مهم: تبلیغ دین بر خلاف آنچه ممکن است در ابتدا تصور شد، نیاز به فعالیت علمی پیچیده و با خلاقیت دارد. عامل اصلی موفقیت در تبلیغ، محتواست. میزان اثرگذاری روش‌ها و فنون سخنوری در تبلیغ دین، حداقلی است.
🌀در اولین جلسه درس «دانش تبلیغ دین» در حوزه علمیه قم 🌀اجتهاد، شرط لازم، اما ناکافی برای تبلیغ مطلوب 🔻تدریس سلسله دروس «دانش تبلیغ دین» برای اولین بار به صورت عمومی در حوزۀ علمیۀ قم آغاز شد. «مبانی و اصول تبلیغ» عنوان دورۀ اول این مباحث است که توسط علیرضا پناهیان برای طلاب سطوح عالی حوزۀ علمیه در مدرسۀ علمیۀ امام کاظم(ع) قم ارائه می‌شود. 🔻علیرضا پناهیان در جسلۀ اول «مبانی و اصول تبلیغ» که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، ضمن بررسی پیشینۀ زمانی و شواهد متعدد روند رو به رشد زمینۀ پذیرش دین در جامعه، از سویی و از سوی دیگر خلا تئوریک که در غرب، در اثر ناتوانی در مدیریت جهان، پدید آمده، گفت: «جامعۀ ما در اوج پذیرش معارف دین است، لذا بخش قابل توجهی از دین‌گریزی‌ها و حتی دین‌ستیزی‌ها، ریشه در ضعف ما در تبلیغات دین دارد.» 🔻ایشان با توجه به ضرورت حرکت عالمانه برای «جهاد تبیین» و پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری گفت: «مقام معظم رهبری در چندین سخنرانی اخیرشان بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری مدام تاکید دارند بر ضرورت کار تبلیغی و جهاد تبیین و مدام تذکر می دهند که ما در این زمینه ضعیف هستیم. خب زشت نیست که ما تلاش نمی‌کنیم تا ببینیم ضعف ما در این زمینه در کجاست؟» 🔻این استاد حوزه، با طرح این پرسش که «جدا از میزان تناسب تبلیغات دینی ما با زمانه، اساساً تبلیغات دینی ما، تا چه اندازه منطبق بر آنچه قرآن ما را بدان راهنمایی می‌کند، هست؟» به رسالت حوزۀ عملیه قم در تدوین، تولید و تبویب «دانش تبلیغ دین» براساس قرآن اشاره کرد و گفت: «ادبیات علم کلام، برای تبلیغ دین براساس آنچه در حوزه رایج است، پاسخگوی نیازهای اصلی مخاطب امروز نیست.» 🔻مسئول مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه تهران، عامل اصلی موفقیت در تبلیغ را «محتوا» دانست و میزان اثرگذاری روش‌ها و فنون سخنوری در تبلیغ دین را «حداقلی» عنوان کرد و گفت: «تبلیغ دین نیازمند کیاست، بصیرت، فرقان، حکمت و دانشی خیلی بیشتر از فقه (به معنای استنباط احکام) است. هرچند دانش فقه بسیار محترم و لازم است، ولی صدها سال است که علما روی این مباحث کار کرده‌اند و مسیر برای رسیدن به قوه استنباط و اجتهاد در فروعات احکام بسیار مهیا و هموار شده است؛ ولی در خصوص تبلیغ دین، هنوز دانش چندانی مدوّن برای تولید محتوای مناسب، وجود ندارد. تبلیغ دین بر خلاف آنچه ممکن است در ابتدا تصور شود، نیاز به فعالیت علمی پیچده و با خلاقیت دارد.» 🔻وی یکی از اشتباهات رایج در حوزه را مشترک دانستن «فن خطابه» با سخنرانی دینی عنوان کرد. فن خطابه مهارتی است که در علم منطق از آن بحث می‌شود و با استفاده از مشهورات و مقبولات، سعی در اقناع مخاطب دارد. در حالیکه در سخنرانی دینی که الهام گرفته از روش قرآن و انبیاء است، اقناع ناشی از تفکر و تأمل ارزش دارد، نه اقناعی که بر اساس حرفهای مشهور و مقبول، هرچند نادرست باشد. 🔻مدرس حوزه علمیه قم با نقل سخنی از امام صادق(ع)، دربارۀ تفاوت‌های میان فردی، گفت: «یکی از علوم پیچیده در تبلیغ، درک تفاوت‌های میان افراد و تناسب محتوای تبلیغ با انواع مخاطبین است» وی یکی از آسیب‌های جدی تبلیغ را قیاس به نفس مبلغین در تبلیغ و انتقال معارف دین بیان کرد و نیاز تبلیغ به دانش‌هایی نظیر انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی را ضروری و پر اهمیت دانست. 🔻علیرضا پناهیان، اجتهاد را شرط موفقیت در یک تبلیغ مطلوب بیان کرد و گفت: «اگرچه اجتهاد و فقاهت برای تبلیغ لازم است، اما علوم دیگری هم برای موفقیت در تبلیغ نیاز است.» وی در ادامه به ضرورت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: «ما در سلسله جلسات مبانی و اصول تبلیغ، قصد داریم به اهم مبانی و مسائل این علم بپردازیم». وی در پایان به شرح و تبیین آیه 52 سورۀ ابراهیم، به عنوان یکی از آیات کلیدی در بیان ابعاد تبلیغ اصیل دین پرداخت. 🔻در پایان این جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید، طلاب حاضر به بیان اشکالات و سوالات خود پرداختند. ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
💠رحلت مرحوم آیت الله رحیم سامت قزوینی ۲۵ بهمن ۱۳۷۸ ش  مرحوم سامت از نجف بازگشت و ۵۰ سال به مردم خدمت کرد وقتی هنوز در حوزه قزوین بود و خدمت مرحوم مفیدی مطول می‌خواند، روزی در سر درس، ایشان عبارت مشکلی را از مطول مطرح کرد و گفت: هر کس این عبارت را فهمید، برای من بنویسد و بیاورد. ایشان آن عبارت را مطالعه کرد، معنای عبارت را به عربی که از طلبه‌ای مانند ایشان انتظارش نمی‌رفت، نوشت و برای ایشان آورد. استاد وقتی عبارت را مطالعه کرد، به ایشان امر کرد که بر شما واجب است که برای ادامه تحصیل، به نجف اشرف بروید. اتفاقاً پس از چند سالی مقدمات رفتن به نجف آماده شد، ده سالی در نجف بود. از طرف خانواده نامه‌ای به دست ایشان رسید که در آن آمده بود: به قزوین برگرد و اگر نمی‌خواهی در قزوین بمانی، تشکیل خانواده بده و برگرد به نجف اشرف. تصمیم گرفت به قزوین برود، منتهی بر آن بود که مدتی بماند و به نجف برگردد، برگشتِ دوباره از قزوین به نجف، نیاز به مجوزی داشت به نام «سمت العوده»، این مجوّز را به هر کسی نمی‌دادند، خدمت مرحوم آقا سیدابوالحسن اصفهانی رسید و از محضر ایشان تقاضا کرد که توصیه‌ای به ایشان بفرمایند تا مشکل حل شود؛ ایشان هم لطف کرد به مقامات عراقی توصیه فرمود و آنان نیز پذیرفتند و به ایشان سمت العودة دادند. هنگام حرکت فرا رسید، برای خدا حافظی و گرفتن اجازه اجتهاد خدمت مرحوم سیّد رسید، ایشان مریض بود با این حال با دست خط مبارک برای ایشان اجازه نوشت. معمول در اجازه‌ها این بود که دیگران می‌نوشتند و آقا سیدابوالحسن آن را امضا می‌فرمود، ولی در حق ایشان لطف کرد و با دست‌خط خود اجازه صادر فرمود؛ در همین دیدار فرمود: «آقای سامت اصرار نداشته باشید که برگردید، اگر مقتضی بود، در قزوین بمانید». از این فرمایش ایشان تعجب کرد، چرا که چند وقت پیش ایشان برای گرفتن (سمت العودة) توصیه فرمود، حالا چرا این چنین می‌فرماید؟ خلاصه به قزوین آمد و ازدواج کرد، خواست برگردد که آقای مفیدی دید و گفت: «آقای سامت، مردم و حوزه قزوین به شما نیاز دارند، در این صورت، بر شما حرام است که به نجف برگردید و این مردم و حوزه‌ها را رها کنید». سخن این استاد بزرگوار و سفارشی که مرحوم سیدابوالحسن به هنگام عزیمت به قزوین به ایشان فرموده بود، در بازگشت به نجف دچار تردید شد، از این روی برای بازگشت به نجف، استخاره کرد بد آمد، دوباره استخاره کرد باز هم بد آمد؛ لذا از تشرف به نجف صرف نظر کرد و در قزوین ماندگار شد. ادامه مطلب: https://fa.wikifeqh.ir/%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D8%A7%20%D8%B1%D8%AD%DB%8C%D9%85%20%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%AA#%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87%20%D8%A7%D8%B2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بررسی کامل لباس روحانیت در ایران اینترنشنال و ضربه به تصویر روحانیت در جنگ روایتها مراکز حوزوی مثل 🔻دفتر تبلیغات اسلامی 🔻سازمان تبلیغات اسلامی با جایی مثل حوزه هنری و مدیرت طلبه ای به اسم محمدمهدی دادمان 🔻مرکز مدیریت حوزه 🔻مدیر حوزه علمیه 🔻شورای عالی حوزه علمیه قم 🔻رسانه های حوزوی 💥کجا ایستاده اند؟ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
آقایان زیر ذره‌بین هستند ... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
هدایت شده از اخبار سوریه
🔳 حلوای اردوغان، شناگر المپیکی را زندانی کرد! ▪️وقتی در مورد رجب طیب اردوغان می‌نویسم دیکتاتور ترکیه، برخی به ما خرده می‌گیرند که این تعریف درستی نیست. اما مگر دیکتاتورها باید فقط آدم‌ربایی کنند؟ یا اینکه گروه گروه مردم را سلاخی؟ دیکتاتور کسی است که اجازه نفس کشیدن به کسی را نمی‌دهد و هر کسی مخالفش بود را به هر دلیلی زندانی می‌کند. آماری که از ترکیه می‌رسد واقعا حیرت انگیز است و با هیچ زبانی نمی‌شود آن را ارزیابی کرد. این پست و پست بعدی کانال را بخوانید... ▪️در طی روزهای گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اخیرا به کرونا مبتلا شده و از مردم خواست برایش دعا کنند. در واکنش به این مسئله، دریا بویوکونجو، قهرمان شنای سابق ترکیه در توییتر نوشت: «او (اردوغان) کرونا گرفته و می‌خواهد برایش دعا کنیم. نگران نباش، داریم دعا می‌کنیم. دارم ۲۰ ظرف بزرگ حلوا می‌پزم که هر زمان که وقتش رسید، بین اهل محل پخش کنم.» ▪️حال، این شناگر به توهین به رئیس جمهوری ترکیه متهم شده و درخواستی برای بازداشتش صادر شده است. به گفته دادستان‌های عمومی آنکارا و استانبول، حداقل ۳۶ تحقیق آغاز شده است. در حال حاضر چهار نفر دستگیر شده‌اند و برای چهار نفر دیگر، از جمله دریا بویوکونجو، حکم قضایی صادر شده است. ▪️این شناگر سابق المپیک احتمالاً محاکمه خواهد شد. این در حالی است که وی پیش از این به طور دائم از فدراسیون شنای ترکیه محروم شده است. طبق اعلام وزارت دادگستری ترکیه، تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۱ هزار مورد تحقیقات درباره توهین‌های ادعایی علیه رئیس جمهوری ترکیه صورت پذیرفته است. از زمان آغاز به کار اردوغان به عنوان رئیس جمهوری این کشور، این آمار به ۱۶۰ هزار مورد می‌رسد. حدود ۳۹ هزار تن با چنین اتهاماتی محاکمه شده‌اند. ▪️به گفته یامان آکدنیز، استاد حقوق در دانشگاه بیلگی استانبول، برای حدود ۱۳ هزار پرونده حکم صادر شده است. بیش از ۳۶۰۰ متهم به زندان محکوم شدند و ۵۵۰۰ نفر دیگر تبرئه شدند. بیش از ۱۰۰ متهم در زمان صدور حکم هنوز ۱۸ سال نداشتند. و ۲۴ نفر هنگام ارتکاب این جرائم ادعایی بین ۱۲ تا ۱۴ سال سن داشتند. ▪️از مدت‌ها پیش از اردوغان، توهین به رئیس جمهوری در دسته جرائم جنایی قانون جزایی ترکیه قرار گرفته بود، اما اردوغان نخستین رئیس جمهوری است که تا این حد از این قانون استفاده کرده است. سه رئیس جمهوری پیش از اردوغان، مجموعا ۱۱۶۹ شکایت این چنینی مطرح کردند. یکی دیگر از مسائل این اتهامات هم این است که تعریف مشخصی از توهین وجود ندارد. @syriankhabar
استاد رحیم پور.mp3
44.79M
🔊جدیدترین سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی 🗓١٣ بهمن ۱۴۰۰، حرم مطهر امام رضا علیه السلام ✅ با موضوع : وظیفه طلاب در استاد رحیم پور ازغدی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا