13.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعار مردم تهران در حمایت از حجاب عاشورا ۱۴۰۲
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد.
#محرم_عاشورا_حجاب
#محکومیت_هتک_حرمت_قرآن
Dua Nudba قسمت 2_2_۲۰۲۳_۰۷_۲۸_۱۹_۱۹_۲۴_۵۳۶.mp3
3.73M
روضه امشب (شب شام غریبان) با نوای جانسوز حاج مهدی منصوری
در خلوت خود این روضه را گوش کنیم
واقعا غوغاست/التماس دعای ویژه
🖤🥀🖤🥀
روضه شام غریبان.mp3
3.37M
روضه شب شام غریبان
حجت الاسلام عالی
🖤🥀🖤🥀
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد.
#محرم_عاشورا_حجاب
#محکومیت_هتک_حرمت_قرآن
✅ متن لایحۀ جدید حجاب منتشر شد
🔸براساس لایحۀ حجاب، هر شخص با همکاری با دولتها، شبکهها، رسانهها، گروهها یا سازمانهای خارجی یا معاند و یا بهصورت سازمانیافته ترویج برهنگی، بیعفتی و بیحجابی کند به حبس و جریمۀ نقدی درجه 4 محکوم میشود
🔸هر شخصی در فضای مجازی یا غیرمجازی به اصل حجاب توهین کند یا برهنگی، بیعفتی، بیحجابی یا بدپوششی را ترویج کند، برای بار اول به جریمۀ نقدی درجه 4 و بهتشخیص مقام قضایی از 6 ماه تا 2 سال به ممنوعالخروجی و ممنوعالفعالیتبودن در فضای مجازی و حذف محتواهای سابقِ ناقض قانون محکوم میشود و در صورت تکرار، جریمۀ نقدی یک درجه شدیدتر میشود و سایر مجازاتهای بار اول نیز تکرار میشود
🔸هر زنی در انظار یا اماکن عمومی یا معابر کشف حجاب کند بار اول معادل حداکثر جریمۀ نقدی درجه 6 و بارهای بعدی به جریمۀ نقدی درجه 5 محکوم میشود. در صورت تکرار بیش از 4 بار هم مجازات این فرد مانند مجازات ترویجدهندههای بیحجابی خواهد بود
🔸در صورتی که در محل کسب، حرفه یا شغل، صاحبان یا کارکنان آنها به هر ترتیب مرتکب برهنگی، بیعفتی، بیحجابی یا بدپوششی شوند، علاوه بر مجازات متخلف، صاحب حرفه یا شغل بار اول به جریمۀ نقدی درجه 5 یا پرداخت 2 ماه سود ناشی از درآمد آن شغل (هرکدام که بیشتر باشد) محکوم میشود و به تشخیص قاضی از 6 ماه تا 2 سال ممنوعالخروج خواهد شد. اگر این موضوع تکرار شود به جریمۀ نقدی درجه 4 یا پرداخت 4 ماه سود ناشی از درآمد آن شغل و ممنوعالخروجی از 6 ماه تا 2 سال محکوم میشود
🔸اگر شخصی که دارای شهرت یا تأثیرگذاری اجتماعی است، در فضای مجازی یا غیرمجازی مرتکب بیحجابی شود یا آن را تبلیغ کند، علاوه بر محکومیت به مجازات در خصوص جرم ارتکابی، به جریمۀ نقدی درجه 2 یا پرداخت 10 درصد از کل دارایی (هر کدام که بیشتر باشد) محکوم میشود
🔸همچنین فرد دارای شهرت بهمدت 6 ماه تا 5 سال از فعالیتهای شغلی یا حرفهای محروم خواهد شد. علاوه بر این بهتشخیص قاضی 2 سال ممنوعالخروج میشود و از 6 ماه تا 2 سال حق فعالیت در فضای مجازی نخواهد داشت و تمام معافیتهای مالیاتیاش لغو خواهد شد
🔸اگر این فرد مشهور دوباره بیقانونی را تکرار کند اینبار به جریمۀ نقدی درجه یک یا پرداخت 10 درصد از کل داراییاش محکوم میشود. این فرد 5 تا 15 سال از فعالیتهای حرفهای محروم و 2 سال ممنوعالخروج میشود. از 6 ماه تا 2 سال در فضای مجازی هم ممنوعالفعالیت خواهد شد
🔸سفارش تبلیغات به اشخاص حقیقی یا حقوقی که در داخل یا خارج از کشور در فضای مجازی یا رسانهای ترویج برهنگی میکنند ممنوع است و اگر کسی این کار را کند به جریمۀ نقدی درجه 3 یا 4برابر هزینۀ پرداختشده برای تبلیغات محکوم میشود و در صورت تکرار مجازاتش 2 برابر میشود
🔸اینها فقط بخشی از لایحۀ حجاب است، در این لایحه تکالیف مختلفی برای دستگاههای مختلف در نظر گرفتهشده و مجازات بیحجابی و بدپوششی در مکانهای مختلف گفتهشده
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
🥀﴿ بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ﴾🥀
🏴#امام_حسین علیه السلام: اِنَّ سُكّانَ السَّمواتِ يَفْنُونَ وَاَهْلَ الاَْرْضِ يَمُوتُونَ وَجَمِيعُ الْبَرِيَّةِ لا يَبْقُونَ وَكُلَّ شَىْ ءٍ هالِكٌ اِلاّ وَجْهَهُ.
🏴آسمانيان فانى مىشوند و زمينيان مىميرند، و همه آنها ناپايدارند و همه چيز از بين رفتنى است جـز خـــدا.
📚 فتوح ابن اعثم، ج ۵، ص ۹۴ ـ مقاتل الطالبيين، ص ۱۱۲.
⏳امروز شنبه
۷ مرداد ۱۴۰۲
۱۱ محرم الحرام ۱۴۴٥
29 ژوئیه 2023
🌴یا رب العالمین🌴
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" یٰا کٰاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ،
اِکْشِفْ کَرْبَ مُولٰانَا الْمَهْدِیِّ،
بِحَقِّ اَخیٖکَ الْحُسَیْنِ علیه السلام "
▪️السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ
▪️و عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ
▪️و عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ
▪️و عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
عَنَاللَّهُ قَوْماً قَتَلُوكَ
#صَلَّےاللهُعَلَيْكَيَاأَبَاعَبْدِالله
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد.
#محرم_عاشورا_حجاب
#محکومیت_هتک_حرمت_قرآن
سلام وادب صبح، روز وهفته تون بخیر و نیکی توام با سلامتی و حسن عاقبت ان شاءالله زیر سایه و عنایت اهل بیت باشید
﷽؛
#لقبزينالعابدين عليهالسلام
💎 در اين كه آن حضرت را #زينالعابدين مىگويند دو #روايت جالب در بهترين #كتبحديث آمده :
1⃣ عمران بن سليم مىگويد : هرگاه زُهرى از #علىّبنالحسين مطلبى نقل مىكرد ، مىگفت : مرا #زينالعابدين روايت كرد . يك بار سفيان بن عُيَيْنه به او گفت : از چه جهت او را #زينالعابدين مىگويى ؟
#پاسخ داد : از سعيد بن مسيّب شنيدم كه #رسولخدا فرمود :
يُنادِى مُنادٍ : أَيْنَ زَيْنُ العابِدين ؟
روز قيامت ، فرياد كنندهاى آواز برآرد : #زينتعبادتكنندگان ، كجاست ؟
چنان مىبينم كه فرزندم #علىّبنالحسين با تمام وقار و سكون در ميان مردم محشر براى رسيدن به جايگاهش قدم بر مىدارد .
2⃣ سحرگاهى در حال عبادت و مناجات بود ، مناجاتى عاشقانه و عبادتى خالصانه ، ابليس به صورتى وحشتناك در برابرش مجسّم شد تا وى را از حال خوشى كه با محبوبش داشت باز دارد ، آن حضرت كمترين توجّهى به آن شبح هولناك و چهره ترسآور نكرد ، به قيام و قعود و به ذكر و مناجاتش ادامه داد كه ناگهان شنيد گويندهاى از طرف غيب ، سه مرتبه فرياد زد .
أنْتَ زَيْنُ الْعابِدينَ حَقّاً
تو ، به حقيقت #زينتعبادتكنندگان هستى !
#پینوشت
#بحارالانوار
#عللالشرایع
#کشفالغمّه
┈┉┅━❀💌❀━┅┉
🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد.
#محرم_عاشورا_حجاب
#محکومیت_هتک_حرمت_قرآن
﷽؛
#علی نام فرزندان #امامحسین علیهالسلام
📝 پرسش : چرا #امامحسین علیهالسلام نام تمام پسرانش را #علی گذاشت ؟
📖 پاسخ : #معاویه ، #مروانبنحکم را والى مدینه قرار داد و به او فرمان داد که براى جوانان قریش سهمیّهاى از بیتالمال قرار دهد ؛ او نیز چنین کرد .
#امامسجّادعلىبنالحسین علیهالسلام مىگوید :
من به نزد او رفتم تا حقّ خود را از بیتالمال بگیرم #مروان به من گفت :
نامت چیست ؟
گفتم : #علىبنالحسین
پرسید : نام برادرت چیست ؟
گفتم : #على !
گفت : #على و #على ؟!
پدرت چه منظورى دارد که نام همه فرزندانش را #على مىگذارد ؟ سپس سهمیّه مرا مشخص کرد . وقتى که به نزد پدرم بازگشتم و ماجرا را بازگو نمودم ؛ پدرم فرمود :
{ وَیْلی عَلَى ابْنَ الزَّرْقاءِ دَبّاغَةِ الاُدُمِ ، لَوْ وُلِدَ لی مِائَةٌ لاَحْبَبْتُ أَنْ لا اُسَمِّىَ أَحَداً مِنْهُمْ إِلاّ عَلیّاً
واى بر پسر زن زاغ چشمى که پوستها را دبّاغى مىکرد ، من اگر #یکصدفرزند داشته باشم ، دوست دارم جز #على نامى دیگر براى آنان انتخاب نکنم }.(1)
آرى دشمنان اسلام و اهلبیت علیهمالسلام مىخواستند نام #على از اذهان مردم فراموش شود ، ولى #فرزندانعلى علیهالسلام سعى داشتند این نام هر چه پررنگ تر در سینهها نقش بندد ، به همین دلیل #امامحسین علیهالسلام نام #على را براى همه فرزندانش برگزیده بود ، تا خارى در چشم دشمنان باشد .(2)
#پینوشت
(1). کافى، ج 6، ص 19، ح 7 و بحارالانوار، ج 44، ص 211، ح 8.
(2). گرد آوری از کتاب: عاشورا ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها، پیامدها، زیر نظر #آیتاللهمکارمشیرازی ص 275.
❓#سوال
⁉️ مدت بیماری امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا چقدر طول کشید؟
🔸بیشتر روایات و نقل های معتبر، بیماری حضرت زین العابدین(ع) را تنها در همان شب و روز عاشورا عنوان می کنند که ممکن است اثر آن تا چند روز بعد از آن نیز باقی بود.
1⃣ امام سجاد(ع): «هنگامی که پدرم نزدیک مغرب در شب عاشورا اصحاب را جمع کرد برای این که آنها را مرخص کند. من نزدیک او شدم تا آنچه را برای آنها می گوید بشنوم و من در آن هنگام مریض بودم.
2⃣ امام سجاد(ع): «من در آن شبی که پدرم در صبحش به شهادت رسید نشسته بودم و عمه ام حضرت زینب(س) نزد من مشغول پرستاری من بود»، در این هنگام پدرم در پنهانی از اصحابش کناره گرفت و نزد او «جُوَین»(یا جون یا حویّ] غلام ابوذر غفاری بود و او شمشیرش را اصلاح می کرد و پدرم اشعاری را می خواند. آن اشعار را دو بار یا سه بار تکرار کرد تا آن که من آن را فهمیدم و آنچه را می خواست، دانستم. پس گریه راه گلویم را بند آورد. اشک هایم را پاک کردم و سکوت کردم.
3⃣ شیخ مفید(م 413ق): «حمید بن مسلم گوید: ... به على بن الحسین(ع) که دارای بیماری سختى بود و روى فرشى افتاده بود، رسیدیم، گروهى از پیادگان همراه شمر سر رسیدند پس به شمر گفتند: آیا این بیمار را نمی کشى؟ من گفتم: سبحان الله آیا افراد کم سن و سال را هم می کشند؟ او نوجوانی است که همین بیمارى او را بس است؟ پس پیوسته آن جا بودم تا آنان را از او دور کردم.
4⃣ محمد بن سعد(م 230ق) در «الطبقات الکبری»: «آن روز(عاشورا) که على بن الحسین همراه پدرش بود، بیست و سه یا بیست و چهار سال داشت و هر کس بگوید که او در آن زمان کوچک بوده و موى بر نیاورده بوده، بی اساس است؛ ولی او آن روز بیمار بود و به همین جهت کشته نشد.
5⃣ در «بلاغات النساء» چنین آمده است: حِذام یا حُذَیم اسدى گفت: سال 61 [هجرى ]، سال شهادت حسین(ع)، به کوفه وارد شدم. زنان کوفه را در آن زمان دیدم که بر سر و صورت خود می زنند و گریبان می درند و دیدم که زین العابدین(ع) با صدایى آهسته و پیکرى نحیف از بیمارى می گوید: «اى کوفیان! شما بر ما می گِریید؟! پس چه کسى جز شما ما را کُشت؟
6⃣ امام صادق(ع)، از پدرانش چنین گزارش فرمود: «هنگامى که زنان را از کربلا به کوفه وارد کردند، زین العابدین(ع) بدنش نحیف شده و از بیمارى، رنجور بود...
آنچه ما درباره مدت بیماری امام سجاد(ع) در منابع روایی یافتیم، همان است که ذکر شد.
👈 حضرت استاد شیخ حسین انصاریان
#أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی #مُحَمَّدٍ وَ #آلِمُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
┈┉┅━❀💌❀━┅┉
🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد.
#محرم_عاشورا_حجاب
#محکومیت_هتک_حرمت_قرآن
﷽؛
🚨 بیماری امام سجاد(ع) یک مصلحت الهی
#پرسش
آیا درست است که به امام سجاد(علیه السلام) امام بیمار گفته شود؟
#پاسخ_اجمالی
امام چهارم تنها در كربلا مدت كوتاهى بيمار بوده است و پس از آن بهبود يافته و در حدود 35 سال از سلامت جسمى بر خوردار بوده است. بى شك بيمارى موقت آن حضرت در آن حادثه، عنايت خداوندى بوده است تا بدين وسيله از وظيفه جهاد معذور گردد. بيمارى ایشان، هرگز به معناى ضعف روحى و ناتوانى در برابر دشمن نبود. امام نه تنها در آن شرائط دشوار اسيرى، پناهگاه اسيران و آرام بخش دل هاى دردمند آنان بود، بلکه با دشمن با شجاعت برخورد مى كرد و سخنراني ها و مناظرات پر شور آن حضرت در كوفه و شام گواه اين معناست.
#پاسخ_تفصیلی
متاسفانه بسیارى از مردم نا آگاه، از امام چهارم(علیه السلام) به عنوان امام بیمار یاد مى کنند و با ذکر این لقب، در ذهن آنان شخصى رنجور و ناتوان با چهره اى زرد و پژمرده و روحى افسرده تداعى مى شود در حالى که واقعیت غیر از این است، زیرا امام چهارم تنها در کربلا مدت کوتاهى بیمار بوده است و پس از آن بهبود یافته و در حدود 35 سال همچون سایر امامان از سلامت جسمى بر خوردار بوده است. بى شک بیمارى موقت آن حضرت در آن حادثه، عنایت خداوندى بوده است تا بدین وسیله از وظیفه جهادمعذور گردد(1) و وجود مقدسش از خطر کشتار مزدوران یزیدمحفوظ بماند و از این رهگذر، رشته امامت تداوم یابد. اگر حضرت بیمار نبود مى بایست در جهادبا یزیدیان شرکت کند و در این صورت همچون سایر فرزندان و یاران پدرش به شهادت مى رسید و نور هدایت خاموش مى شد.
«سبط ابن الجوزى» مى نویسد:
على بن الحسین چون بیمار بود کشته نشد.(2)
«محمد بن سعد» مى نویسد:
آن روز(عاشورا) که على بن الحسین همراه پدرش بود، بیست و سه یا بیست و چهار سال داشت و هر کس بگوید که او در آن زمان کوچک بوده و موى بر نیاورده بوده، بى اساس است؛ بلکه او آن روز بیمار بود و به همین جهت در جنگ شرکت نکرد.(3)
«ابن سعد» همچنین گزارش مى دهد که:
پس از کشته شدن حسین بن على، شمربه سوى على بن الحسین آمد و او بیمار بود و در بستر خوابیده بود.
شمرگفت: این را بکشید. یکى از همراهان وى گفت: سبحان الله! آیا جوانى را که بیمار است و در جنگ هم شرکت نداشته بکشیم؟ در این هنگام «عمر بن سعد» در رسید و گفت: با این زنان و این بیمار کارى نداشته باشید.(4)
«شیخ مفید» از«حمید بن مسلم»، یکى از سپاهیان یزید، چنین نقل مى کند:
(روز عاشورا) به چادر على بن الحسین رسیدیم، او سخت بیمار و بر بسترى خوابیده بود. شمربا گروهى از پیادگان آمد، به او گفتند: آیا این بیمار را نمى کشى؟ من گفتم: سبحان الله! آیا کودکان را هم مى کشید؟!(5) این کودکى است و بیمارى او را از پا در خواهد آورد، و چندان از این سخنان گفتم تا آنان را از کشتن او باز داشتم. در این هنگام «عمر بن سعد» آمد. زنان به روى او فریاد زدند و گریستند. او به افراد خود گفت: هیچ کس از شما به خانه هاى این زنان داخل نشوید و متعرض این جوان نشوید.(6)
چنانکه ملاحظه شد، بیمارى امام چهارم، مصلحتى الهى بود که موجب حفظ حیات آن حضرت گردید و هرگز به معناى ضعف روحى و عجز و ناتوانى او در برابر دشمن نبود. امام نه تنها در آن شرائط سخت و دشوار اسیرى، ملجا و پناهگاه اسیران و آرام بخش دل هاى دردمند آنان بود، بکله با دشمن با شجاعت و شهامت بر خورد مى کرد و سخنرانی ها و مناظرات پر شور آن حضرت در کوفه و شام گواه این معناست. چنانکه پس از انتقال اسیران به کوفه، به دنبال گفتگوى تندى که در مجلس عبید الله بن زیاد بین او و امام صورت گرفت، عبید الله خشمگین شد و دستور قتل حضرت را صادر کرد، اما امام فرمود:«مرا به کشتن تهدید مى کنى؟! آیا نمى دانى که کشته شدن، براى ما یک امر عادى بوده و شهادت براى ما کرامت و فضیلت است»؟(7)، (8)
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد.
#محرم_عاشورا_حجاب
#محکومیت_هتک_حرمت_قرآن