eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
672 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.7هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 داستانی جالب از " فردی فکر میکرد به مقامات عالیه و کمال رسیده، رفت خدمت امام رضا (ع)، گفت یک جوری به من بفهمونید که به چه مقامی رسیده ام! یکهو یک خانم از جلوی او رد شد ..
بحثی در امنیت داخلی طرح‌هائي كه مي‌توانند زمينه‌ساز براندازي گردند و نارضايتي را در اجتماع گسترش دهند، عبارتند از: ترور، خرابكاري، اعتصاب، شورش، عمليات رواني (جنگ رواني)، دامن زدن به اختلافات قومي و اشغال سرزميني مي‌باشد. از لحاظ نظري تمامي اين اعمال به چند معنا تهديدي را متوجه نظام سياسي مي‌سازند؛ اول اينكه نهادهاي سياسي را تضعيف نموده و در كار آمدي آنها اختلال ايجاد مي‌كنند؛ دوّم اينكه در حالت شديد‌تر آنها را نابود مي‌سازند؛ سوّم اينكه كشوري كه دچار بحران و درگيري داخلي باشد بدون ترديد در برابر كشورهاي خارجي و در صحنه روابط بين‌الملل نمي‌تواند به يك بازيگر فعال تبديل شود. ***** پیام ها(تفسیر نور ، آقای قرائتی) 1. قانون و رهبر الهى، محور وحدت و اتحاد است. «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ» ( «أَطِيعُوا» به قوانين الهى و «رَسُولَهُ» به رهبر آسمانى اشاره دارد) 2. نزاع، شما را از درون پوك ساخته و از بيرون، بى‌آبرو مى‌كند. «فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ» (در طول تاريخ، چه ضعف‌ها و شكست‌هايى كه به خاطر عمل نكردن به اين آيه، نصيب مسلمانان شده است!) 3. در اطاعت و وحدت، پايدار باشيم و اگر چيزى بر خلاف ميل ما بود، يا بر خلاف ميل ما عمل شد، صابر باشيم و يكديگر را تحمّل كنيم. «وَ اصْبِرُوا» 4. ايمان به اينكه خداوند با صابران است، انسان را به صبر و پايدارى سوق مى‌دهد. «وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ» 5. نصرت و امداد الهى، با صابران است. «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ»
شاید واقعا راست می گه!!! کولر گازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صاحبان رستوران‌ها در آلمان، برای نشان دادن مشکلات مالی خود به خاطر کرونا، صدها صندلی را در خیابان‌ها چیدند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرفداران ترامپ که مخالف قرنطینه هستند با ورود به فرمانداری میشیگان، خواستار اخراج فرماندار دموکرات آن شدند.
انواع امنیت:1- امنیت اقتصادی . امنيت اقتصادي در سطح عمومي دستيابي به رفاه عمومي و رشد اقتصادي در جامعه مي باشد كه مسلماّ زماني چنين مسئله‌اي حاصل مي‌شود كه برابري در توزيع امكانات اوليه وجود داشته باشد تا توزيع عادلانه منابع و برابري فرصت‌ها فراهم آيد و تا افراد جامعه ضمن برخورداري از آسايش و آرامش رواني از سلامت جسماني و سعادت و خوشبختي نيز برخوردار شوند.امام علی ع در پخش بیت المال می فرمودند:(اي مردم، شما مسلمانان بندة خدا هستيد و اين اموال، مالِ خداست. در ميان شما به گونه‌ مساوي تقسيم مي‌شود هيچكس بر ديگري برتري ندارد مگر به واسطة تقوي.... پس به هر فرد سه دينار مي‌رسد، شريف باشد يا غير شريف، سياه باشد يا سرخ، هيچكس ناديده گرفته نمي‌شود و به هيچكس اضافه‌تر داده نمي‌شود...) (الشيخ الطوسي، الامالي، ص 729). ...................... پیامها(تفسیر نور، آقای قرائتی) . 1- امنيّت و آرامش در رأس نعمت‌ها و زمينه‌ى توسعه در رزق و اقتصاد جامعه مى‌باشد. «آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً يَأْتِيها رِزْقُها» 2- لازم نيست يك منطقه همه نيازش را خودش تأمين كند، بلكه مى‌تواند واردات داشته باشد. «يأتيها رزقها رغدا من كل مكان» 3- فقر اقتصادى و ناامنى اجتماعى، از نشانه‌هاى بى‌اعتنايى جامعه به اصول دينى است. فَكَفَرَتْ‌ ... فَأَذاقَهَا اللَّهُ لِباسَ الْجُوعِ وَ الْخَوْفِ‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیک کنید تا ببینید أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ بَعْدَ الصَّلَاةِ إِدْخَالُ السُّرُورِ فِی قَلْبِ الْمُؤْمِنِ بِمَا لَا إِثْمَ فِیه؛ برترین کارها بعد از نماز، شاد کردن قلب مؤمن با اموری است که گناهی در آنها نباشد.\مناقب آل أبيطالب عليهم السلام، محمد بن على ابن شهر آشوب مازندرانى، ج 4، ص 75 ]
امنیت اقتصادی و تهدیدات آن «محاصره»، «مصادره» و «ايجاد وابستگي»، از اولين حربه‌هاي هر حريفي (رقيب يا دشمن) (فرد، گروه يا دولت) جهت ايجاد بحران براي حريف مقابل و سلطة اقتصادي بر او است. در داخلِ يك جامعه گروهي كه قدرت را در دست دارند سعي مي‌كنند براي جلوگيري از رشد گروههاي رقيب از هر وسيله‌اي بر عليه آنها استفاده كنند. البته اين گونه نيست كه همه گروهها اهداف مشروعي داشته باشند بلكه در همه دوره‌ها و در همة جامعه‌ها، بوده‌اند گروههائي كه در جهت اهداف مشروع و حق حركت كرده‌اند و بوده‌اند گروههائي كه در اهداف نامشروع فعاليت داشته‌اند. همواره گروههاي حق با گروههاي ناحق در اهداف و ابزار متفاوت مي‌باشند. ******* پیام ها(تفسیر نور، آقای قرائتی) 1- مالكيّت بايد از راه صحيح باشد. مانند: حيازت، تجارت، زراعت، صنعت، ارث، هديه، امثال آن، ولى تصرف از طريق باطل و رشوه ايجاد مالكيّت نمى‌كند. «لا تَأْكُلُوا اموال الناس‌ بِالْباطِلِ» 2- جامعه در حكم يك پيكر واحد است. «بَيْنَكُمْ، أَمْوالَكُمْ» 3- رشوه، حرام است و انسان حقّ ندارد براى تصاحب اموال مردم رشوه دهد. «تُدْلُوا بِها إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُوا فَرِيقاً مِنْ أَمْوالِ النَّاسِ» 4- اسلام، مردم را مالك اموالشان مى‌داند. «أَمْوالِ النَّاسِ» 5- لغزش‌هاى آگاهانه خطرناك است. «وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ»
از زماني كه بيگانگي كارگر از وسائل توليد انجام پذيرفت و بهره‌كشي توسط صاحبان سرمايه و ابزار، واقعيت پيدا كرد و امنيت اقتصادي فردي به خطر افتاد، ديگر امنيت اقتصادي افراد يا گروههاي انساني تنها به شرايط زيستي محدود نمي‌شود، بلكه تأمين امنيت به اين معنا، حفظ سطح مشخصي از استاندارد زندگي، رفاه و رشد اقتصادي است. به عنوان نمونه مي‌توانيم اشتغال، حداقل دستمزد، تعيين ساعت كار مشخص و اينكه فرد يا گروه، خود صاحب اختيار منافع اقتصاديشان باشند را از شرايط ضروري امنيت اقتصادي بدانيم تا به اين ترتيب توزيع متعادل فعاليت و ثروت امكان‌پذير شود. در صورتی که با فعالیتهائی مانند رشوه و ربا این امنیت مخدوش می شود. . پیام ها(تفسیر نور) 1- رباخواران، از تعادل روحى و روانى برخوردار نيستند و جامعه را نيز از تعادل اقتصادى خارج مى‌سازند. «كَما يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطانُ» 2- تشبيه بيع حلال به رباى حرام، نشانه‌ى عدم تعادل فكرى آنان است. «يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطانُ ... بِأَنَّهُمْ قالُوا إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبا » 3- توجيه گناه، راه را براى انجام گناه باز مى‌كند. «إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبا» 4- تا قبل از ابلاغ تكيف، مسئوليّتى نيست. «فَمَنْ جاءَهُ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّهِ» 5- احكام الهى، در جهت پند وتربيت مردم است. «جاءَهُ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّهِ» 6- قانون امروز، شامل گذشته افراد نمى‌شود. «فَلَهُ ما سَلَفَ» 7- از گناه ناآگاهان اغماض مى‌شود، ولى از آگاهانِ مغرض و مُصرّ هرگز. «وَ مَنْ عادَ فَأُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ»
🔴🔵⚪پشت پرده عجیب خبرسازی علیه برنامه های ثریا و جهان آرا 🔹درخواست از حراست سازمان صدا و سیما برای ورود به موضوع ✍ 🔸ماجرای ساخت خبر جعلی علیه برنامه های ثریا و جهان آرا و خانواده شهدا در بهمن ماه سال گذشته را که یادتان هست. شکایت ما به پلیس فتا ارجاع شده و به جاهای جالبی رسیده و کم کم حقیقت مشخص می شود. 🔹با اسنادی که مدیرکانال تلگرامی پس از شکایت ما در اختیار گذاشت فردی که برای انتشار خبر جعلی به کانال مربوطه پول پرداخت کرده است، شناسایی و دیروز به پلیس فتا احضار شد. 🔸خانم ۲۲ ساله ای که عامل اوامر دیگران است و برای بخشی از سازمان و همچنین دو تا از برنامه های سیما، (به صورت پاره وقت و یا پروژه ای) کار رسانه ای می کرده و با تعداد زیادی از صفحات اینستاگرام و‌ کانال های تلگرام در ارتباط است. این ها تاسف ما را بیشتر کرد‌! 🔹عجیب تر آنکه پس از احضار ایشان، یکی از مجری های مشهور شبکه یک که سابقه دوستی هم با هم داریم و یکی از همان دو برنامه ایست که این خانم برایش کار می‌کرده، تماس گرفت و خواست پادرمیانی کند. می گفت یکی از عوامل ما اشتباهی کرده شما گذشت کنید. گفتم اگر آن خانم، شخصی که به او پول داده و خبر جعلی ساخته و ارسال کرده را معرفی کند با ایشان کاری نداریم. گفت شما فرض کن آن فرد من بوده ام.‌ من گردن میگیرم! 🔸نهایتا و پس از کمی صحبت، گفت بله زبان روزه دروغ نمی گویم کار من نبوده ولی کار فردی بوده که شما هم می شناسی و چون من با او رفاقت دارم و فردی داخل سازمان است و من با او نان و نمک خورده ام، می خواهم گردن بگیرم تا مسأله حل شود! 🔹امیدوارم حراست سازمان صدا و سیما زودتر از دادگاه، فرد و یا دستگاه خاطی را در داخل سازمان (در صورت صحت اظهارات این مجری محترم) مشخص و‌ تنبیه نماید. 🔸باید مشخص شود که چه کسی و یا چه دستگاهی (احتمالاً در داخل صدا و سیما) خبر جعلی و تهمت هزینه کردن دویست میلیون تومان توسط این دو برنامه انقلابی علیه سازمان را ساخته و‌ برای انتشار این دروغ به کانالها پول داده است. چه کسی خبر جعلی سوء استفاده ثریا و جهان آرا از خانواده شهدا و انصراف خانواده شهدا از حمایت از این دو برنامه را در بهمن ماه سال قبل با پول دادن به رسانه ها منتشر کرده است؟! پاسخ به این سوالات و‌ شفاف سازی با مردم طبیعتا خیلی از چیزها را مشخص می کند. 🔹خانواده شهدا هم پیام می دهند و پیگیر نتیجه شکایت ما هستند. ما از شکایتمان عقب نمی نشینیم و در عین حال، اشتباه و بداخلاقی احتمالی یک نفر و یا یک بخش از سازمان را به حساب همه مدیران محترم سازمان نمی نویسیم، اما انتظار برخورد جدی و شفاف سازی داریم. عدالتخواهي
مؤلفه های امنیت اقتصادی (داشتن منابع طبیعی و مواد خام): بدون ترديد توسعه و پيشرفت اقتصادي قدرت است و بر عكس فقر اقتصادي موجب گرسنگي، درماندگي، عقب افتادگي و سلطه‌پذيري است. شاگرد برجسته مكتب هدايت علي‌بن ابيطالب ع مي‌فرمایند: «هشدار، كه فقر و نيازمندي بلا و بدبختي است و توسعة اقتصادي امتياز ويژه خدادادي است.خير دنيا در تندرستي و بي‌نيازي است و بيماري و نداري همه شر است. فقر باعث بزرگترين مرگها است. كسي كه غذاي خود را نتواند تهيه كند خطاهايش بسيار مي‌شود. فقر سبب حقارت و زيردست شدن مي شود. فقير سخنش خريدار ندارد و مقام و مرتبتش دانسته نمي‌شود. فقير اگر راستگو باشد او را دروغگو نامند و اگر زاهد و دنياگريز باشد نادانش خوانند. كساني كه به فقر گرفتار آيند به چهار خصلت گرفتار مي‌شوند: به سستي در يقين، كاستي در خرد، شكنندگي در دين وكمي شرم و حيا در چهره (پس فقر اقتصادي باعث ناامني فرهنگي مي‌گردد)». تاريخ ملت مصر، در عصر مديريت مدبرانه حضرت يوسف(ع) بر منابع طبيعي و مواد خام آن سرزمين و حفاظت از آنها به منظور تأمين نيازهاي مصرفي و در جهت تداوم بخشيدن به توسعه پايدار اقتصادي آن زمان و در مقابل، عدم مديريت منابع طبيعي توسط ملت‌هاي ديگر و نياز آنها به توليدات سرزمين مصر و نهايتاً اعلام انقياد و سرسپردگي به مصر شاهد تاريخي خوبي براي الگو پذيري و نماياندن نقش مديريت منابع طبيعي و مواد خام در قدرت يك سرزمين است.