eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
686 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. احسنت بر آقای رئیسی این نوع سرزدن ها ، به جای نشستن در خانه و پای بازیهای کودکانه ..... ، از جانب مسئول بلندپایه زیبنده حکومت اسلامی است. حداقل افراد پیش خود نمیگویند : آیا مسئولین درد ما را می دانند؟ .
. ارواح انسانهای بهشتی در برزخ ،وقتی خبردار می شوند که فردی فوت شده ، منتظرش می مانند .... وقتی از او خبری نشد ، به هم می گویند: سقوط کرد..... سقوط کرد ____________________ و امروزه روز ، ما باید به یکدیگر بگوئیم: احمدی نژاد ، سقوط کرد .... سقوط کرد ... ✍احمد جهان بزرگی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر 🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی 🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم)[قسمت اول] 🔹معاشرت مردان و زنان با یکدیگر از شرایطی برخودار است که حتما باید رعایت گردند تا جامعه اسلامی به یک الگوی ایده آل برای سایر ملت ها تبدیل شود. بر این اساس بحث در این مورد را دردو حوزه مورد بررسی قرار می دهیم: 1- گفتگو 2- نگاه کردن و لمس نمودن 🔹🔹1. گفتگو 🌱شنیدن صدای زن نامحرم مادامی که در آن تلذذ و ریبه باشد حرام است و بالعکس و این حکمی است که شیخ انصاری در مورد آن ادعای اجماع می کند وامام خمینی نیز آن را قبول دارند و اضافه می کنند که " برای زن نیز جایز است که صدای خود را به مردان بیگانه بشنواند در صورتی که ترس از فتنه نباشد اگر چه احوط درغیر مقام ضرورت ترک آن است و عده ای شنیدن و شنواندن را حرام دانسته اند و این قول مورد قبول نیست البته بر زن حرام است که با مردان با کیفیت هیجان انگیز و نازک نمودن گفتار ونرم نمودن سخن و زیبا کردن صدا صحبت کند " . البته این قسمت آخرفحوای فتاوای بسیاری ازفقهاء متقدم است که مطلق شنیدن وشنواندن صدای نامحرم را حرام می دانستند. .🔹
. بیت المال را حاتم بخشی می کنند تعللهائی که می گوئیم نباید بشود این ها است .
هدایت شده از 💧نیلوفر ابی💧
اعتراض کارکنان کتابخانه ملی به اعطای هدایای نفیس به فائزه هاشمی 🔹جمعی از کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اعتراض به نحوه مدیریت اشرف بروجردی، رئیس کنونی سازمان تجمع کردند و به رئیس‌جمهور نامه نوشتند. 🔹در بخشی از نامه آمده که: عدم شفافیت در قراردادهای منعقد شده سازمان باعث ناپدید شدن ۲۴ میلیارد درآمد اوراق امحایی، دعوت زنان اصلاح‌طلب همچون فائزه هاشمی، معصومه ابتکار، شهین‌دخت ملاوردی و … به سازمان و اعطای بی‌دلیل هدایای نفیس به آنان از محل بودجه و درآمدهای سازمان و صرف هزینه جهت تبلیغات انتخاباتی برای همتی شده است. 🔹اخیراً پرداخت پاداش‌های آنچنانی به برخی اشخاص خاص بابت کار نامعلوم همه و همه در حالی صورت گرفته که ریاست سازمان به مکاتبات اعتراض‌آمیز کارکنان به این همه تخلفات توجهی نکرده و حتی اعلام کردند که سازمان بودجه‌ای ندارد.
2. نگاه کردن ولمس نمودن ائمه معصومین می فرمودند:هيچ كس از زنا مصون نيست و هر كس از آن بهره‏اى دارد. زناى چشم نگاه كردن و زناى دهان بوسيدن و زناى دست لمس كردن است، در اين جا دامن مى‏خواهد راست بگويد و يا دروغ (به مرحله عمل جنسی برسد یا نه). در عرف گفتاری بسیاری از افراد جوامع گذشته و حال، " دیدن " با " نگاه کردن " و " تماس اتفاقی " با "لمس کردن " تفاوت می کند. زیرا دیدن " نامحرمان " و تماس اتفاقی با آنها غیر اختیاری است، بنابراین گناهی بر آن مترتب نیست اگر چه از آن لذتی ناخواسته حاصل شود. این مطالب از عبارات فقهاء عظام و روایات معصومین ع بدست می آید که به آنها خواهیم پرداخت. دیدن اختیاری اما، که به" نگاه کردن " تعبیر می شود و تماس اختیاری که به آن" لمس کردن " می گویند را می توان در سه موقعیت مورد بررسی قرار داد: الف: در شرایط عادی ب: در شرایط استثناء ج: در شرایطی که بازگشت به مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی داشته باشد. الف) در شرایط عادی در چنین شرایطی هرگونه نگاه به نامحرمان و لمس کردن آنها به عنوان حکم اولیه حرام است. خداوند در قرآن می فرماید: " قل للمؤمنين يغضوا من أبصارهم ويحفظوا فروجهم ذلك أزكى لهم إن الله خبير بما يصنعون " (به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و پاکدامن باشند. اين براى آنان پاكيزه‏تر است. خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است‏) پس به طریق اولی لمس کردن که لذت بیشتری دارد باید مورد پرهیز قرار گیرد. ازفقهاء عظام شیعه شیخ طوسی ،محقق حلی ، شهید ثانی نگاه مرد نامحرم به آنچه زن نامحرم باید بپوشاند (تمام بدن غیر از صورت و دو دست) را حرام می دانند و نگاه به آنچه پوشیدن آن لازم نیست (صورت و دو دست) را مکروه می دانند. محقق حلی، نگاه اول راجایزو تکرار آن را حرام می داند وشهید ثانی در این مورد با او موافق است وهردو اضافه می کنند که همین حکم در مورد نگاه زنان به مردان هم ساری و جاری است. اما ابن ادریس حلی ، علامه حلی نگاه مرد نامحرم به بدن زن نامحرم حتی وجه و کفین، در شرایط عادی، را حرام می دانند وصورت ودستها را درحاجتها و ضرورتها مطرح می کنند. امام خمینی می گویند: 1- اختلافی نیست در این که جایز نیست نگاه کردن مرد به مو و سایر بدن زن نامحرم (غیر ازصورت و دستها که بعدا می آید)، حتی اگر با قصد لذت نباشد و یا حتی اگر احتمال گناه نباشد. 2- همچنین جایز نیست نگاه کردن به دست و صورت زن نامحرم همراه با قصد لذت و یا احتمال افتادن به گناه. 3- اما نگاه کردن به صورت و دستهای زن نامحرم بدون قصد لذت و بدون احتمال افتادن به گناه، بین فقهاء اختلافی است: مطلقا جایز است، مطلقا حرام است، نگاه اول جایز و نگاه بعدی حرام است. اما احتیاط در حرمت است.[بعدها درجواب استفتاء فرمودند : با نبود مفسده اشکال ندارد؛ ولی اگر مفسده داشته باشد باید‏‎ ‎‏اجتناب شود]. آیه الله مظاهری می گویند: " نگاه مرد به بدن زن نامحرم - جز صورت و دو دست تا نرسیده به مچ - گرچه شهوت انگیز نباشد، حرام است، و نگاه به صورت و دستها تا نرسیده به مچ، اگر شهوت انگیز یا مفسده انگیز باشد حرام است. و اگر هیچ یک از این موارد نباشد، گرچه حرام نیست ولی ترک آن مگر به اندازه ضرورت، بسیار شایسته است ". هر یک از فقهاء فوق که نگاه کردن را حرام می دانند لمس کردن نامحرم را نیزحرام می دانند حتی آنهائی که نگاه به وجه وکفین را جایز می دانند لمس آنها را حرام می دانند. صاحب جواهردر این مورد ادعای اجماع می کند و امام خمینی نیز همین فتوا را قبول دارد.
.به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر 🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی ✍️جهان بزرگی 🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم)[قسمت دوم] 🔹🔹2. نگاه کردن ولمس نمودن ائمه معصومین می فرمودند:هيچ كس از زنا مصون نيست و هر كس از آن بهره‏اى دارد. زناى چشم نگاه كردن و زناى دهان بوسيدن و زناى دست لمس كردن است، در اين جا دامن مى‏خواهد راست بگويد و يا دروغ (به مرحله عمل جنسی برسد یا نه). در عرف گفتاری بسیاری از افراد جوامع گذشته و حال، " دیدن " با " نگاه کردن " و " تماس اتفاقی " با "لمس کردن " تفاوت می کند. زیرا دیدن " نامحرمان " و تماس اتفاقی با آنها غیر اختیاری است، بنابراین گناهی بر آن مترتب نیست اگر چه از آن لذتی ناخواسته حاصل شود. این مطالب از عبارات فقهاء عظام و روایات معصومین ع بدست می آید که به آنها خواهیم پرداخت. دیدن اختیاری اما، که به" نگاه کردن " تعبیر می شود و تماس اختیاری که به آن" لمس کردن " می گویند را می توان در سه موقعیت مورد بررسی قرار داد: الف: در شرایط عادی ب: در شرایط استثناء ج: در شرایطی که بازگشت به مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی داشته باشد. الف) در شرایط عادی در چنین شرایطی هرگونه نگاه به نامحرمان و لمس کردن آنها به عنوان حکم اولیه حرام است(با استثناء بسیار ناچیز) . خداوند در قرآن می فرماید: " قل للمؤمنين يغضوا من أبصارهم ويحفظوا فروجهم ذلك أزكى لهم إن الله خبير بما يصنعون " (به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و پاکدامن باشند. اين براى آنان پاكيزه‏تر است. خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است‏) پس به طریق اولی لمس کردن که لذت بیشتری دارد باید مورد پرهیز قرار گیرد.
..به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر 🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی 🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم)[قسمت سوم] ازفقهاء عظام شیعه شیخ طوسی ،محقق حلی ، شهید ثانی نگاه مرد نامحرم به آنچه زن نامحرم باید بپوشاند (تمام بدن غیر از صورت و دو دست) را حرام می دانند و نگاه به آنچه پوشیدن آن لازم نیست (صورت و دو دست) را مکروه می دانند. محقق حلی، نگاه اول راجایزو تکرار آن را حرام می داند وشهید ثانی در این مورد با او موافق است وهردو اضافه می کنند که همین حکم در مورد نگاه زنان به مردان هم ساری و جاری است. اما ابن ادریس حلی ، علامه حلی نگاه مرد نامحرم به بدن زن نامحرم حتی وجه و کفین، در شرایط عادی، را حرام می دانند وصورت ودستها را درحاجتها و ضرورتها مطرح می کنند. امام خمینی می گویند: 1- اختلافی نیست در این که جایز نیست نگاه کردن مرد به مو و سایر بدن زن نامحرم (غیر ازصورت و دستها که بعدا می آید)، حتی اگر با قصد لذت نباشد و یا حتی اگر احتمال گناه نباشد. 2- همچنین جایز نیست نگاه کردن به دست و صورت زن نامحرم همراه با قصد لذت و یا احتمال افتادن به گناه. 3- اما نگاه کردن به صورت و دستهای زن نامحرم بدون قصد لذت و بدون احتمال افتادن به گناه، بین فقهاء اختلافی است: مطلقا جایز است، مطلقا حرام است، نگاه اول جایز و نگاه بعدی حرام است. اما احتیاط در حرمت است.[بعدها درجواب استفتاء فرمودند : با نبود مفسده اشکال ندارد؛ ولی اگر مفسده داشته باشد باید‏‎ ‎‏اجتناب شود]. آیه الله مظاهری می گویند: " نگاه مرد به بدن زن نامحرم - جز صورت و دو دست تا نرسیده به مچ - گرچه شهوت انگیز نباشد، حرام است، و نگاه به صورت و دستها تا نرسیده به مچ، اگر شهوت انگیز یا مفسده انگیز باشد حرام است. و اگر هیچ یک از این موارد نباشد، گرچه حرام نیست ولی ترک آن مگر به اندازه ضرورت، بسیار شایسته است ". هر یک از فقهاء فوق که نگاه کردن را حرام می دانند لمس کردن نامحرم را نیزحرام می دانند حتی آنهائی که نگاه به وجه وکفین را جایز می دانند لمس آنها را حرام می دانند. صاحب جواهردر این مورد ادعای اجماع می کند و امام خمینی نیز همین فتوا را قبول دارد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📺 سخنان حجت الاسلام علیرضا پناهیان : در میدان امام حسین تهران ⚡️از رئیس جمهور تشکر می کنم که گفتند باید اقناعی باشد نه اجباری! ⚡️صدا و سیما از و ترساندن و تحقیر دست بردارد. گفت و گو و چند صدایی ایجاد کند. ⚡️کسانی که از نبود واکسن ناراضی بودند و کسانی که از واکسن نگران هستند دو گروه هستند. ⚡️پزشک متخصصی امروز به من می گفت من و خانواده ام به هیچ وجه واکسن نمی زنیم و از راه های دیگر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنیم... .
هدایت شده از 💧نیلوفر ابی💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎇خبر خوش براي والدين و دانش آموزان🎇 واكسن شرط حضور براي دانش آموزان در مدارس نيست!
. ..به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر و رفتارهای اخیر احمدی نژاد در دبی 🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی ✍️جهان بزرگی 🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم) ✳️[قسمت چهارم] 🔹امام خمینی در خصوص نگاه کردن زنان به مردان هم می فرمایند : . نگاه کردن زن به مرد نامحرم نيز حرام است ولي صورت و دو دست استثناء مي‌باشد. 📚بزرگان معصوم مکتب اسلام مي‌فرمايند: به نامحرم، نگاهي به دنبال ديدن اول ميانداز زيرا براي تو همان ديدن اول کافي است ... (زيرا) ديدن اول از آن تو است، نگاه دوم به ضرر تو است و به سود تو نيست و نگاه سوم در آن هلاکت و نابودي است. نگاه دوم بعد از نگاه اول شهوتي را در دل مي‌کارد، که براي انداختن افراد به دام فتنه کافي است ... اگر كسى چشمش به زني افتد و چشم از او بردارد و به آسمان اندازد، يا از او چشم بپوشد، هنوز چشم بهم نزده كه خداوند حور العينى باو تزويج نمايد. ... کسي که عمداً به بدن برادر مسلمانش(آنچه باید بپوشاند) يا بدن زني غير از همسرش نگاه کند، خدا او را در زمره منافقين قرار مي‌دهد ... . (يعني) کسي که به خانه همسايه‌اش بنگرد و به بدن مردي(آنچه باید بپوشاند) موي زني، يا چيزي از بدن او نگاه کند بر خداوند است که او را با منافقين داخل آتش جهنم کند ... (بدانيد) کساني که نگاه کردن به بدن زنان را دنبال مي‌کنند، از دنيا نمي‌روند تا آنکه خداوند آنها را مفتضح مي‌کند. و کسي که ديدگان خود را به گونه حرام از زني پر کند، خداوند در روز قيامت چشمان او را از ميخ‌هاي آتشين پر مي‌کند. 🔶♦️ب: در شرايط استثناء نگاه کردن به بدن نامحرم‌ها و لمس آنها به عنوان حکم ثانويه "در ضرورت‌ها " و " به اندازه ضرورت " جايز و واجب مي‌شود. چه مرد نامحرم به زن نگاه کند و او را لمس کند يا زن نامحرم به مرد نگاه کند يا او را لمس کند. با توجه به ضرورت و اضطرار مکلف بايد به حداقل نگاه و لمس اکتفا کند. ضرورت‌ها عبارتند از: 🔹1- نجات دادن نامحرم از مهلکه: در صورتي که مردي بخواهد زني که در مهلکه افتاده است را نجات دهد و بالعکس جايز است به او نگاه کند و يا او را لمس کند. شيخ انصاري چنين اعتقادي را اظهار مي‌کند و امام خميني (ره) به عنوان مثال نجات فرد از غرق شدن يا آتش گرفتن را مطرح کرده و ادامه مي‌دهد، که در صورت اضطرار بايد به مقدار ضرورت اکتفا شود. منابع و مآخذ: .🌸🌺
. ..به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر و رفتارهای اخیر احمدی نژاد در دبی 🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی ✍️جهان بزرگی 🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم) ✳️[قسمت چهارم] 🔹امام خمینی در خصوص نگاه کردن زنان به مردان هم می فرمایند : . نگاه کردن زن به مرد نامحرم نيز حرام است ولي صورت و دو دست استثناء مي‌باشد. 📚بزرگان معصوم مکتب اسلام مي‌فرمايند: به نامحرم، نگاهي به دنبال ديدن اول ميانداز زيرا براي تو همان ديدن اول کافي است ... (زيرا) ديدن اول از آن تو است، نگاه دوم به ضرر تو است و به سود تو نيست و نگاه سوم در آن هلاکت و نابودي است. نگاه دوم بعد از نگاه اول شهوتي را در دل مي‌کارد، که براي انداختن افراد به دام فتنه کافي است ... اگر كسى چشمش به زني افتد و چشم از او بردارد و به آسمان اندازد، يا از او چشم بپوشد، هنوز چشم بهم نزده كه خداوند حور العينى باو تزويج نمايد. ... کسي که عمداً به بدن برادر مسلمانش(آنچه باید بپوشاند) يا بدن زني غير از همسرش نگاه کند، خدا او را در زمره منافقين قرار مي‌دهد ... . (يعني) کسي که به خانه همسايه‌اش بنگرد و به بدن مردي(آنچه باید بپوشاند) موي زني، يا چيزي از بدن او نگاه کند بر خداوند است که او را با منافقين داخل آتش جهنم کند ... (بدانيد) کساني که نگاه کردن به بدن زنان را دنبال مي‌کنند، از دنيا نمي‌روند تا آنکه خداوند آنها را مفتضح مي‌کند. و کسي که ديدگان خود را به گونه حرام از زني پر کند، خداوند در روز قيامت چشمان او را از ميخ‌هاي آتشين پر مي‌کند. 🔶♦️ب: در شرايط استثناء نگاه کردن به بدن نامحرم‌ها و لمس آنها به عنوان حکم ثانويه "در ضرورت‌ها " و " به اندازه ضرورت " جايز و واجب مي‌شود. چه مرد نامحرم به زن نگاه کند و او را لمس کند يا زن نامحرم به مرد نگاه کند يا او را لمس کند. با توجه به ضرورت و اضطرار مکلف بايد به حداقل نگاه و لمس اکتفا کند. ضرورت‌ها عبارتند از: 🔹1- نجات دادن نامحرم از مهلکه: در صورتي که مردي بخواهد زني که در مهلکه افتاده است را نجات دهد و بالعکس جايز است به او نگاه کند و يا او را لمس کند. شيخ انصاري چنين اعتقادي را اظهار مي‌کند و امام خميني (ره) به عنوان مثال نجات فرد از غرق شدن يا آتش گرفتن را مطرح کرده و ادامه مي‌دهد، که در صورت اضطرار بايد به مقدار ضرورت اکتفا شود. منابع و مآخذ: .🌸🌺
. ..به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر و رفتارهای اخیر احمدی نژاد در دبی 🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی ✍️جهان بزرگی 🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم) 🔴🔴🔴[قسمت پنجم] 🔹🔹2- معالجه: ابن ادريس علامه حلي محقق ثاني و بسياري از فقهاء نگاه کردن پزشک مرد به تمام بدن زن نامحرم جهت علاج به اندازه ضرورت را جايز مي‌دانند. امام خميني (ره) مي‌گويند: از حرمت نگاه کردن و لمس نمودن مقام معالجه استثناء مي‌شود، در صورتي که به وسيله هم جنس ممکن نباشد. در صورتي که در نگاه کردن به عورت ديگري اضطرار ايجاد شود، احتياط آن است که از طريق آينه روبروعمل شود و اگر ممکن نباشد اشکالي در نگاه کردن نباشد. صاحب حدائق با استناد به قاعده "ما من شئ حرمه الله، إلا وقد أباحه للضرورة " نگاه کردن را جايز مي‌داند و اضافه مي‌کند که اگر طبيب مي‌تواند در معالجه خود از کسي که نگاه و لمسش جايز است کمک بگيرد واجب است چنين کاري را بکند. امام صادق(ع) مي‌فرمايند: 📚در مورد زن مسلماني که دچار مشکلي از قبيل شکستگي در بدن يا جراحتي در جائي مي‌شود که نگاه به آن صلاح نيست و مردي در علاج اين مورد از زنان ارجح مي‌باشد آيا وقتي اضطرار ايجاب کرد صلاحيت نگاه کردن به او را دارد؟ فرمودند: زماني که اضطرارحاصل شد اگر خواست به وسيله او معالجه شود. 💠 ج: در شرايطي که بازگشت به مسائل سياسي، امنيتي و اجتماعي داشته باشد نگاه کردن به نامحرم در اين شرايط به عنوان حکم ثانويه جايز يا واجب مي‌باشد. مانند: 🔹1- ازدواج: شيخ مفيد ، حلبي ، شيخ طوسي ، ابن ادريس حلي ، محقق حلي ، و بسياري از فقهاء عظام معتقدند در صورتي که مردي قصد ازدواج با زني را داشته باشد، جايز است که به صورت و دستهاي او نگاه کند. که حلبي نگاه زن به مرد با همين شرايط را جايز مي‌داند. امام خميني (ره) مي‌گويد: کسي که قصد ازدواج با زني را دارد، جايز است که به او نگاه کند به شرط آنکه به قصد لذت بردن نباشد، اگر چه بداند که چنين لذتي قهرا فراهم مي‌شود و به شرط اين که احتمال بدهد آگاهي او با اين نگاه اضافه مي‌شود و به شرط اين که ازدواج با او بالفعل جايز باشد. يعني شوهر نداشته و در عده کسي هم نباشد. اما به هيچ وجه لمس کردن را به آن ملحق نمي‌کنند. از📚 امام صادق (ع) سؤال شد: مردي قصد ازدواج با زني را دارد پس آيا مي‌تواند به صورت و پشت سرش بنگرد؟ فرمودند: بله. اشکالي ندارد که مرد به زن نگاه کند زماني که قصد ازدواج با او را دارد به پشت سرش يا صورتش ... .يا مچ دستش. 🔹🔹2- کفار و اهل کتاب: شيخ مفيد محقق حلي علامه حلي و ابن فهد حلي و بسياري از فقهاء عظام نگاه کردن به صورت و موهاي زنان اهل کتاب، اگر به قصد لذت بردن و خوف افتادن در گناه نباشد جايز است. امام خميني (ره) مي‌گويند: نگاه کردن به زنان اهل ذمه، بلکه مطلق کفار با نبود تلذذ و ريبه – يعني ترس از واقع شدن در حرام – جايز مي‌باشد و احتياط آن است که به جاهائي که عادتاً آنها را نمي‌پوشانند اکتفاء شود. در اين مورد نيز به هيچ وجه لمس‌کردن را به آن ملحق نمي‌کنند. پيامبر بزرگوار اسلام فرمودند: نگاه کردن به موها و دستهاي زنان اهل ذمه حرمتي ندارد. منابع و مآخذ: .🌸🌸🌸🌸
. همه مسئولین مثل شماها که در این مملکت فقط حرف میزنند و مماشات می کنند تا پست بگیرند باید آرزوی مرگ کنند... کلیک کنید: 2ffcb7bd-5cf4-48f8-8aff-938fee44360d https://static4.donya-e-eqtesad.com/servev2/bj7kZQK6QS1K/aztreVakjSU,/2ffcb7bd-5cf4-48f8-8aff-938fee44360d.jpg
..به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر و رفتارهای اخیر احمدی نژاد در دبی 🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی ✍️جهان بزرگی 🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم) 🛑🛑🛑[قسمت ششم] 🔹🔹🔹3- اهل باديه: سيد کاظم يزدي "صاحب عروه"جاري کردن حکم زنان اهل کتاب بر زنان صحرا نشين و روستاها از اعراب و غير اينها از کساني که عادت آنها بر اين قرار گرفته است که خود را نمي‌پوشانند و اگر نهي شوند نمي‌پذيرند را مشکل مي‌داند و فقط تردد در روستاها و بازارهائي که چنين زنهائي رفت و آمد مي‌کنند و مجامع آنها و جاهائي که اين چنين زنها معامله مي‌کنند که عادتاً علم پيدا مي‌شود که به آنها نگاه مي‌افتد، جايز مي‌باشد و چشم پوشي در اين جاها واجب نيست در صورتي که ترس افتادن به فتنه نباشد. امام خميني (ره) نيز همين نظر را عيناً منعکس نموده و آن را مي‌پذيرد. امام صادق (ع) مي‌فرمايند: ديدن سر زنان اهل تهامه و اعراب و روستائيان و غير معتقدين که هرگاه آنها را منع کنند نمي‌پذيرند، اشکالي ندارد. 🔹🔹🔹🔹4- معامله با نامحرم: شيخ طوسي ابن ادريس علامه حلي زماني که مردي به زني چيزي مي‌فروشد يا از او مي‌خرد، اگر احتمال به گناه افتادن نمي‌دهد، جايز است که به او نگاه کند تا او را بشناسد که به چه کسي چيزي مي‌فروشد يا از او مي‌خرد. ظاهراً امام خميني (ره) در اين مورد مطلبي عنوان نکرده‌اند. فقهاء عظام در اين مورد به اين روايت استناد کرده‌اند: زني نزد پيامبر آمد تا چيزي به ايشان بفروشد. وقتي دستش را خارج کرد پيامبر فرمودند اين دست يک زن است يا دست يک مرد؟ عرض کرد: دست زن است. فرمودند حنايش کو؟ 🔹🔹🔹🔹🔹5- شاهد (براي شهادت دادن): ابن ادريس واجب است؛ شيخ طوسي محقق حلي علامه حلي جايز است شاهد در زمان شهادت دادن بر عليه زني به صورت او بنگرد تا او را بشناسد و شهادتش را تحقق بخشد. محقق ثاني فقط يک مرتبه به صورت و دستها را مطرح کرده و با اين شرط، نگاه زن به مرد را نيز جايز دانسته است. امام کاظم (ع) مي‌فرمايند: شهادت دادن بر اقرار زني كه رويش را باز نکرده ولى عيناً شناخته شده مي‌باشد، يا مردى كه او را مى‏شناسد حضور داشته باشد اشکالي ندارد. اما اگر عينا شناخته شده نباشد و يا مردي که او را بشناسد حضور نداشته باشد پس براي شهود جايز نيست بدون آنکه رويش را باز کند و او را ببينند بر عليه او يا بر اقرارش شهادت دهند. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹6- قاضي (براي صدور حکم): شيخ طوسي ابن ادريس علامه حلي براي قاضي جايز است به زني که مي‌خواهد در مورد او حکم صادر کند نگاه کند تا او را بشناسد. و ظاهراً مدرک آنها فحواي حديث فوق مي‌باشد. منابع و مآخذ: 🌸🌸🌸🌸
نخستین شبکه رادیو تلویزیونی طالبان با نام الهِجره در کابل آغاز به کار کرد. به گزارش فرارو، الهجره نام مرکز انتشاراتی گروه طالبان بود که با فعالیت آنلاین، در بیست سال اخیر ویدیو‌های تبلیغاتی از فعالیت‌های نظامی جنگجویان آن گروه را منتشر می‌کرد. در نخستین برنامه تلویزیون الهجره، یک بسته‌ تصویری از مراکز آموزشی گردان‌های انتحاری طالبان منتشر شده است. طالبان نمی تواند از گذشته خود دست بردارد .
. مراسم یادبود طالبان برای نیروهای کشته شده انتحاری در هتل ایتر کنتینانتال درخبرنامه وزارت داخله طالبان آمده که حقانی در سخنانش این مهاجمان را قهرمانان وطن خوانده است و از آن‌ها قدردانی کرده است. سراج‌الدین حقانی هم‌چنان از انتحاری‌ها به‌عنوان قهرمانان ملت مومن یاد کرده است. او تأکید کرده است که باید از هر نوع خیانت به آرمان‌های شهیدان خودداری شود. گروه طالبان در روز‌های پس از تسلط بر کابل در ۱۵ آگوست/اوت در یک رژه نظامی از جمله کمربند‌های انتحاری و خودرو‌های بمب‌گذاری‌شده را نیز به نمایش گذاشتند. در سال‌های گذشته حملات انتحاری طالبان به اهداف دولتی، خارجی و همچنین غیرنظامی باعث کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر شده است. در عکس‌های منتشرشده چهره سراج الدین حقانی پوشانده شده است. طالبان گفته‌اند، به دلایل امنیتی نمی‌خواهند عکسی از حقانی را منتشر کنند.
ا🌸🌸🌸ا علی ع منادی وحدت ♦️♦️♦️ [قسمت اول] احمد جهان بزرگی 🔹موضوع انسجام داخلي به مثابه يك دغدغه مرتبط با همة‌امنيت‌ها توجه لازم انديشمندان را در همة زمانها به خود جلب نموده است زيرا انسجام، به مثابه شرط لازم ثبات داخلي قلمداد مي‌شده است و انسانها عموماً معتقدند كه اتحاد و اتفاق قدرت زا است و تفرقه و جدائي تضعيف كننده و از بين برنده قدرت و ثبات است. قرآن كريم همين گفته را مورد تأييد قرار مي‌دهد و به مسلمين هشدار مي‌دهد كه «با يكديگر نزاع نكنيد كه قدرت شما سست شده و شوكت شما از بين مي‌رود» ولي «به ريسمان وحدت خدائي چنگ زنيد و پراكنده نشويد». انديشمند برجستة مكتب هدايت يعني علي بن ابيطالب(ع) نيز بر همين عقيده است. او با يك ديد جامعه شناسي تاريخي به مردم گوشزد مي‌كند كه با تعمق در تاريخ ملتهاي گذشته به راحتي مي‌توان دريافت كه عزّت، سربلندي، كرامت و شخصيت در مجموع ثبات سياسي، اجتماعي و امنيت و شكوفائي اقتصادي و نهايتاً پيروزي برخي از ملتها بر دشمنانشان نتيجة انسجام، وحدت، همدلي و همبستگي آنها و پرهيز از تفرقه و جدائي بوده است. او در مورد چنين ملتهايي مي‌گويد: 📚خدا چنين مردماني را منت بخشيد و آنها را حاكم و زمامدار و پيشواي انسانها قرار داد و آن قدر كرامت و بزرگي از طرف خدا به آنها رسيد كه فكرش را هم نمي‌كردند. پس تعمق كنيد كه مگر آنها چگونه بودند؟... آنها وحدت اجتماعي داشتند، خواسته‌هايشان يكي، قلبهايشان هماهنگ، دستهايشان مددكار يكديگر و شمشيرهايشان ياري كنندة همديگر بود. نگاههايشان يك سو (در هدفها هم آواز) و اراده‌هايشان واحد و همسو بود. آيا در آن حال مالك و سرپرست سراسر زمين نبودند؟ آيا رهبر و پيشواي همة دنيا نشدند؟... (اما) در آن هنگام كه به تفرقه و پراكندگي روي آوردند و غير همدلي در ميان آنها بروز كرد. در عقايد و دلهايشان اختلاف ايجاد شد و به گروههاي مختلف تقسيم شدند و از هم دور شدند در حالي كه با هم مي‌جنگيدند، خدا لباس كرامت خود را از تنشان بيرون مي‌‌آورد (امنيت اجتماعيشان به خطر افتاد)، نعمت‌هاي فراوان شيريني را از آنها گرفت (امنيت اقتصاديشان صدمه ديد) و آنها را عبرت سايرين كرد. »📚 علي بن ابيطالب(ع) كه از معدود نظريه پردازاني است كه عملاً نظريه را به دكترين تبديل كرده آن را به صحنة عمل مي‌كشاند، نه تنها ديگران را به «وحدت» و «همدلي» دعوت مي‌كرد كه خود در عمل استاد اين عامل قدرت جامعه بود. او در دوران حاكميت جديد، بعد از رسول اكرم(ص) علاوه بر اين كه حق حكومتي او غصب شده بود و مهم‌ترين بخش از اموال اقتصادي او (فدك) مصادره شده بود و همواره سعي در خوار و خفيف كردن او و يارانش داشتند، از هر گونه اقدامي كه به «آشوب» و «خشونت» در جامعة نوپاي اسلامي بيانجامد پرهيز داشت. او با حفظ حق اعتراض و انتقاد نسبت به حقوق غصب شده‌اش جامعه را هيچگاه از وجود خود محروم نساخت و هر آنگاه كه خلفاء اعلام نياز مي‌‌كردند از همكاري دريغ نمي‌ورزيد. او در حفظ وحدت ملي تا آنجا پيش رفت كه وقتي ابوسفيان كه معتقد بود «طوفان(اختلافي) مي‌بينم كه جز خون چيز ديگري نمي‌تواند آن را خاموش كند» ، در هنگامة سقيفه به او پيشنهاد همكاري و همياري داد، گفت: «تو جز فتنه و آشوب هدف ديگري نداري. تو مدتها بدخواه اسلام بودي. مرا به نصيحت و پند و سواره و پياده تو نيازي نيست». و به مردم مي‌گفت «موجهاي فتنه را با كشتيهاي نجات بشكافيد. از ايجاد اختلاف و دو دستگي دوري گزينيد و نشانة فخر فروشي را از سر برداريد». و در مورد دست همياري دادن به مسلمانان براي رفع آشوبهاي سياسي و عقيدتي در جامعه مي‌گويد: «وقتي ديدم كه گروهي از مردم از اسلام بازگشته‌اند و مي‌خواهند آئين محمد را محو كنند... به مقابله با اين حوادث برخاستم و مسلمانان را ياري كردم تا آن كه باطل محو شد آرامش به آغوش اسلام بازگشت. او تفرقه در ميان مسلمانان را باعث به خطر افتادن امنيت فرهنگي جامعه مي‌دانست و مي‌گفت: 📚(وقتي گروهي از قريش به حق ما دست دراز كرده، خلافت را از ما سلب كردند و از آن خود قرار دادند) به خدا سوگند، اگر ترس از وقوع شكاف و اختلاف در ميان مسلمانان نبود و بيم آن نمي‌رفت كه بار ديگر كفر و بت‌پرستي به ممالكت اسلامي بازگردد و اسلام محو و نابود شود، وضع ما غير اين بود كه مشاهده مي‌كنيد. منابع و مآخذ: . 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. دزدی در لباس پزشک ‏*🔴رئیس دانشگاه تهران: معاون سابق داروی تولیدی شرکت خود را بدون اخذ مجوز لازم با نام داروی درمان روانه بازار کرد* 🌺🌺🌺
. 💢به بهانه کلیپ «دزدی در لباس پزشک» ✍️احمد جهان بزرگی 🔹تقریبا 25 سال پیش بود که کلاسی داشتم برای نیروهای نظامی - انتظامی - امنیتی ...... در درسی که به آنها می گفتم، روزی مطلب ذیل این نوشتار را تعریف کردم و گوشزد نمودم که: در سلسله مراتب اداری ، اسلام اجازه نمی دهد که دستورات مسئول و فرمانده ای که خلاف دستورات اسلام فرمان می دهد ، اطاعت شود..... بعد از کلاس یکی از افراد ، نزدیک تریبون کلاس آمد و گفت استاد یک خبطی از بنده سر زده که نمی دانم برای جبرانش چه کنم؟ قصه را پرسیدم ، گفت : چند مدت پیش فردی را دستگیر و بازداشت کرده بودیم که بعد متوجه شدیم اشتباه شده است. مسئول وقت به من گفت اگر در پرونده اش چیزی نداشته باشیم آبرویمان می رود ....... برو یک گزارشی بساز و در پرونده اش بگذار و من چنین خبطی را کردم.... گفتم : تا جائی که می توانی باید جبران کنی ...... ______________________________________________________ 🌸دستور پیامبر بزرگوار اسلام در چنین مواقعی این حکم کلی است : ♦️روزی پیامبر سه نفر را به مأموریتی فرستادند و فرمودند از دستورات فلانی اطاعت کنید ..... آن سه نفر راهی شدند و مأموریت که تمام شد ، آتشی برپا کردند تا غذائی بخورند ...... پس از صرف غذا ، فرمانده گفت : مگر پیامبر نفرمودند که از دستورات من پیروی کنید؟......... گفتند : بله ........ گفت کفشهایتان را درآورید و روی این آتش بایستید ...... آنها نگاهی به هم انداختند و مشورتی کردند و سرپیچی کردند........ پس از بازگشت به مدینه قضیه را خدمت پیامبر عرض کردند و گفتند : چه باید می کردیم ؟ 🌸پیامبر فرمودند : اگر اطاعت می کردید ، به آتش دوزخ الهی می سوختید ....🔥 سپس فرمودند: لاطاعه لمخلوق فی معصیه الخالق در معصیت الهی هیچ اطاعتی از هیچ مخلوقی پذیرفته (جایز) نیست . 🌱🌱.مواظب دنیا و آخرتتون باشید ...... یاعلی .
ا🌸🌸🌸ا 🔶 علی ع منادی وحدت ⭕️⭕️⭕️ [قسمت دوم] ✍️احمد جهان بزرگی 🔹علی ع ، آن بزرگ مرد تاریخ ، شلاقهاي «قنفذ» بر پيكر همسرش، مرگ فرزند به دنيا نيامده‌اش، آتش زدن در خانه‌اش در زمان خليفه اوّل و بدعتهاي به وجود آمده در زمان حكومت خليفة دوم و تبعيد و شكنجه بهترين يارانش را ديد امّا باز هم براي حفظ وحدت ملي در نماز جماعت به امامت خلفاء حاضر مي‌شد. بيوة ابوبكر كه مادر محمدبن ابي‌بكر بود را به همسري گرفت و حتي نام يكي از فرزندان خود را عمر گذاشت. او در برطرف كردن مشكلات قانونگذاري و فقهي حكومت فروگذار نكرد و روش‌هاي جنگي و چگونه عمل كردن خليفه در برخورد‌هاي نظامي، در مركز ماندن و همراه لشكر نرفتن و لشكركشي به سر حدات روم را به ابوبكر آموخت. آموزه‌هاي او به خليفة دوّم در مملكتداري و چگونگي حفظ «وحدت ملي» بسيار آموزنده است. او مي‌گويد: 📚 «جايگاه رهبر همانند رشته‌اي است كه مهره‌ها را در آن كشند و او آنها را در كنار هم جاي مي‌دهد. اگر آن رشته بگلسلد، مهره‌ها پراكنده شوند و هر يك به سوئي مي‌روند، آنسان كه گرد آورد نشان هرگز ميسر نگردد. عرب‌ها امروز اگر چه به شمار اندك هستند ولي با وجود اسلام بسيارند و به سبب اتحادشان پيروزمند. تو محور اين آسياب باش و ساكن بر جاي. به نيروي عرب آسياب را به چرخش در آور و آتش جنگ را به ايشان برفروز، نه به خود، زيرا اگر از اين سرزمين بروي عرب‌ها از اطراف و اكناف پيمان بشكنند و كار به جائي كشد كه نگهداري آنچه پشت سر نهاده‌اي، از آنچه روياروي آن هستي دشوارتر گردد. ايرانيان فردا كه تو را همراه لشكر ببينند، مي‌گويند اين است ريشه عرب، اگر آن را قطع كنيد از جنگ آسوده مي‌شويد و همين سبب مي‌گردد كه حرص و طمعشان در نابود كردن تو افزون گردد. امّآ آنچه از آمدن اين قوم به جنگ مسلمانان گفتي، خداوند سبحان از آمدن آنها به جنگ مسلمانان ناخشنودتر از تو است و او تواناتر است تا آنچه را سبب ناخشنودي او مي‌شود دگرگون سازد. امّا در باب شمار بسيارشان، ما در گذشته هرگز به پشت گرمي انبوهي سپاه نمي‌جنگيديم، به اميد ياري و مددكاري خداوند بود كه مي‌جنگيديم». 🔹🔹علاوه بر اينها،‌ علي(ع) جانشيني خليفة دوّم در مدينه را مي‌پذيرفت و به ياران خود اجازه مي‌داد كه در جنگها شركت كنند. در زمان حمله به خانه عثمان به رغم مخالفت محاصره كنندگان براي عثمان آب فرستاد و عده‌اي از موالي بني‌هاشم و بني‌اميه در اين كار زخمي شدند. منابع و مآخذ: 🌺🌺🌺🌺
ا🌸🌸🌸ا 🔶 علی ع منادی وحدت ⭕️⭕️⭕️ [قسمت دوم] ✍️احمد جهان بزرگی 🔹علی ع ، آن بزرگ مرد تاریخ ، شلاقهاي «قنفذ» بر پيكر همسرش، مرگ فرزند به دنيا نيامده‌اش، آتش زدن در خانه‌اش در زمان خليفه اوّل و بدعتهاي به وجود آمده در زمان حكومت خليفة دوم و تبعيد و شكنجه بهترين يارانش را ديد امّا باز هم براي حفظ وحدت ملي در نماز جماعت به امامت خلفاء حاضر مي‌شد. بيوة ابوبكر كه مادر محمدبن ابي‌بكر بود را به همسري گرفت و حتي نام يكي از فرزندان خود را عمر گذاشت. او در برطرف كردن مشكلات قانونگذاري و فقهي حكومت فروگذار نكرد و روش‌هاي جنگي و چگونه عمل كردن خليفه در برخورد‌هاي نظامي، در مركز ماندن و همراه لشكر نرفتن و لشكركشي به سر حدات روم را به ابوبكر آموخت. آموزه‌هاي او به خليفة دوّم در مملكتداري و چگونگي حفظ «وحدت ملي» بسيار آموزنده است. او مي‌گويد: 📚 «جايگاه رهبر همانند رشته‌اي است كه مهره‌ها را در آن كشند و او آنها را در كنار هم جاي مي‌دهد. اگر آن رشته بگلسلد، مهره‌ها پراكنده شوند و هر يك به سوئي مي‌روند، آنسان كه گرد آورد نشان هرگز ميسر نگردد. عرب‌ها امروز اگر چه به شمار اندك هستند ولي با وجود اسلام بسيارند و به سبب اتحادشان پيروزمند. تو محور اين آسياب باش و ساكن بر جاي. به نيروي عرب آسياب را به چرخش در آور و آتش جنگ را به ايشان برفروز، نه به خود، زيرا اگر از اين سرزمين بروي عرب‌ها از اطراف و اكناف پيمان بشكنند و كار به جائي كشد كه نگهداري آنچه پشت سر نهاده‌اي، از آنچه روياروي آن هستي دشوارتر گردد. ايرانيان فردا كه تو را همراه لشكر ببينند، مي‌گويند اين است ريشه عرب، اگر آن را قطع كنيد از جنگ آسوده مي‌شويد و همين سبب مي‌گردد كه حرص و طمعشان در نابود كردن تو افزون گردد. امّآ آنچه از آمدن اين قوم به جنگ مسلمانان گفتي، خداوند سبحان از آمدن آنها به جنگ مسلمانان ناخشنودتر از تو است و او تواناتر است تا آنچه را سبب ناخشنودي او مي‌شود دگرگون سازد. امّا در باب شمار بسيارشان، ما در گذشته هرگز به پشت گرمي انبوهي سپاه نمي‌جنگيديم، به اميد ياري و مددكاري خداوند بود كه مي‌جنگيديم». 🔹🔹علاوه بر اينها،‌ علي(ع) جانشيني خليفة دوّم در مدينه را مي‌پذيرفت و به ياران خود اجازه مي‌داد كه در جنگها شركت كنند. در زمان حمله به خانه عثمان به رغم مخالفت محاصره كنندگان براي عثمان آب فرستاد و عده‌اي از موالي بني‌هاشم و بني‌اميه در اين كار زخمي شدند. منابع و مآخذ: 🌺🌺🌺🌺
48.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺صحبت یکی از کادر درمان که در تجمع 28 مهر حضور داشتند 👈ایشون یکی از صدها پزشک وکادر درمانی هستند که در تجمع حضور داشتند 🔸وزارت بهداشت قطعا این افراد را به خااطر حضور در تجمع بازخواست خواهد کرد