eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
657 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.7هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
48.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺صحبت یکی از کادر درمان که در تجمع 28 مهر حضور داشتند 👈ایشون یکی از صدها پزشک وکادر درمانی هستند که در تجمع حضور داشتند 🔸وزارت بهداشت قطعا این افراد را به خااطر حضور در تجمع بازخواست خواهد کرد
.🌹🌹🌹🌹 ✍جهان بزرگی احمد: . دوستان عزیزم ایام بر شما مبارک🌺🌺🌺🌺 عزیزان از این پس اگر بنده مطلبی را در مورد کرونا و یا واکسن برای شما فوروارد می کنم و یا می گذارم به هیچ وجه به خاطر کرونا هراسی یا واکسن هراسی نیست. هرکس دوست داشت واکسن می زند و هرکس دوست نداشت واکسن نمی زند..... از این پس این مسئله ای است که به خود شخص مربوط است و در این مورد صحبت زیاد شده است. 💢نشر پست های مربوط به بهداشت ⭕️یا آگاهی از یک توصیه بهداشتی است از این پس ، ⭕️ یا فقط برای نظارت من و شما بر وزارت بهداشت است که تا کنون خیانت کم نداشته ....و این یک وظیفه شرعی است. 💢به امید روزی که وزارت بهداشت دست از این خبط و خطاها بردارد. .🌱🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. بررسی نگردن عوارض واکسن برای مردم... .پاسخ علمی مسئولین مربوطه ...؟؟؟چه کسی باید بررسی کند؟؟ .
پست اینستا گرامی منتسب به مولوی عبد الحمید چه این صحت داشته باشد یا نه ، این یک واقعیت غیر قابل انکار است که تغییر جمعیتی دارد اتفاق می افتد چندسال پیش هر چه در مورد تغییر بافت جمعیت داد زدیم کسی گوش شنوا نداشت امروز هم هر چه در خصوص برخی مسائل داد می زنیم خیلی ها نمی فهمند .
. کلیه کسانی که ادعای ولایتمداری دارند و چپ و راست به ولایتمداران می تازند ، اگر تا کنون برای فرزند آوری بر اساس نظرات مقام معظم رهبری اقدام نکرده اند در خبط مرکب هستند ....... مقام معظم رهبری می فرمایند : 🔹 «مسأله جمعیّت را جدّی بگیرید! جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا می‌‌کند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست؛ یعنی مسأله جمعیّت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا 10 سال دیگر فکر می‌‌کنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسل‌‌‌‌ها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست» با توجه به اهمیت زیاد تکثیر نسل، خانواده‌ها و جوان‌ها باید تولیدِ ‌مثل را زیاد کنند و باید نسل را افزایش دهند تا با تکیه بر آنها مشکلات کشور در آینده حل شود ♦️ایشان می فرمایند : «این محدود کردن تعداد فرزندان در خانه‌‌ها -به این شکلی که امروز هست- خطاست! این نسل جوانی که امروز ما داریم، اگر در 10 سال آینده، 20 سال آینده و در دوره‌‌ها و مرحله‌‌‌های آینده این کشور بتوانیم آن را حفظ کنیم، همه مشکلات کشور را اینها حل می‌‌‌کنند». 🌸🌸🌸🌸🌸
🌺🌺🌺🌺 ✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت اول ✍️ احمد جهان بزرگی 🔹تهديد يا ايجاد ترس از کيفر، تخويف (ترساندن)يا ايجاد نگراني، ضرب يا زدن و جرح يعني زخمي کردن افراد را مي‌توان در دو موقعيت زير مورد بررسي قرار داد: 1- زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا نمي‌کنند. 2- زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا مي‌کنند. ◀️ تهديد و تخويف زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا نمي‌کنند. 🔶در چنين موقعيتي هرگونه ايجاد نگراني و ترس، زدن و يا مجروح کردن افراد "شکنجه" محسوب شده، از گناهان کبيره مي‌باشد و به عنوان حکم اوليه حرام است. از اين نظر که تخويف وترساندن معمولاً جزء موضوعات اخلاقي محسوب مي‌شده است، فقهاء در کتب فقهي خود کمتر متعرض آن شده و بحث از آن را به کتب اخلاقي موکول نموده‌اند. اما از فقهاء عظام، صاحب جواهر اين سنت را شکسته و در کتاب فقهي خود ضمن پرداختن به اين موضوع، ترساندن مومنين را از جمله گناهان کبيره‌اي مي‌داند که باعث از بين رفتن عدالت افراد مي‌گردد. البته محدثين بزرگي همچون صاحب وسائل و محدث نوري که از فقهاء بزرگ زمان خود بوده‌اند حرام بودن تخويف را در کتب خود در بابي تحت عنوان "تحريم ترساندن مومن حتي با نگاه" آورده‌اند ، تا اهميت آن در مکتب اسلام به دست فراموشي سپرده نشود. آيه الله مظاهري "تندي کردن" با ديگران که نتيجه تندخوئي است و باعث تهديد نسبت به ديگران وترس آنها مي‌شود را از گناهان بزرگ وحرام مي‌دانند. 📚بزرگان معصوم مکتب اسلام مي‌فرمايند: «« برهيچ مسلماني حلال نيست که مسلمان ديگري را به هراس افکند ... کسي که بخواهد مومني را با نگاهش بترساند، خداوند در روزي که هيچ سايه‌اي جز سايه او وجود ندارد او را خواهد ترساند ... پيامبر فرمودند: کسي که مومني را اذيت کند، مرا اذيت کرده است. کسي که مرا اذيت کند، خدا را اذيت کرده وکسي که خدا را اذيت کند در تورات و انجيل و زبور و قرآن ملعون شمرده شده است ... (و) به خدا اعلان جنگ کرده است ... و هر كه مؤمني را با تسلط خود بر او به هراس افكند تا به او آسيبي برساند اما آسيب نرسد، در دوزخ است و اگر به هراسش افكند و آسيبي باو برساند به همراه فرعون و فرعونيان در دوزخ است ... (و به طور کلي) خداوند هر مومن ضعيفي که رفق و مدارا را رعايت نمي‌کند، مبغوض مي‌دارد »». 🔶اما ضرب و جرح در اين حوزه نيز به عنوان حکم اوليه حرام است........[که خواهد آمد] منابع و مآخذ: ادامه دارد...... .
🌺🌺🌺🌺 ✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت اول ✍️ احمد جهان بزرگی 🔹تهديد يا ايجاد ترس از کيفر، تخويف (ترساندن)يا ايجاد نگراني، ضرب يا زدن و جرح يعني زخمي کردن افراد را مي‌توان در دو موقعيت زير مورد بررسي قرار داد: 1- زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا نمي‌کنند. 2- زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا مي‌کنند. ◀️ تهديد و تخويف زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا نمي‌کنند. 🔶در چنين موقعيتي هرگونه ايجاد نگراني و ترس، زدن و يا مجروح کردن افراد "شکنجه" محسوب شده، از گناهان کبيره مي‌باشد و به عنوان حکم اوليه حرام است. از اين نظر که تخويف وترساندن معمولاً جزء موضوعات اخلاقي محسوب مي‌شده است، فقهاء در کتب فقهي خود کمتر متعرض آن شده و بحث از آن را به کتب اخلاقي موکول نموده‌اند. اما از فقهاء عظام، صاحب جواهر اين سنت را شکسته و در کتاب فقهي خود ضمن پرداختن به اين موضوع، ترساندن مومنين را از جمله گناهان کبيره‌اي مي‌داند که باعث از بين رفتن عدالت افراد مي‌گردد. البته محدثين بزرگي همچون صاحب وسائل و محدث نوري که از فقهاء بزرگ زمان خود بوده‌اند حرام بودن تخويف را در کتب خود در بابي تحت عنوان "تحريم ترساندن مومن حتي با نگاه" آورده‌اند ، تا اهميت آن در مکتب اسلام به دست فراموشي سپرده نشود. آيه الله مظاهري "تندي کردن" با ديگران که نتيجه تندخوئي است و باعث تهديد نسبت به ديگران وترس آنها مي‌شود را از گناهان بزرگ وحرام مي‌دانند. 📚بزرگان معصوم مکتب اسلام مي‌فرمايند: «« برهيچ مسلماني حلال نيست که مسلمان ديگري را به هراس افکند ... کسي که بخواهد مومني را با نگاهش بترساند، خداوند در روزي که هيچ سايه‌اي جز سايه او وجود ندارد او را خواهد ترساند ... پيامبر فرمودند: کسي که مومني را اذيت کند، مرا اذيت کرده است. کسي که مرا اذيت کند، خدا را اذيت کرده وکسي که خدا را اذيت کند در تورات و انجيل و زبور و قرآن ملعون شمرده شده است ... (و) به خدا اعلان جنگ کرده است ... و هر كه مؤمني را با تسلط خود بر او به هراس افكند تا به او آسيبي برساند اما آسيب نرسد، در دوزخ است و اگر به هراسش افكند و آسيبي باو برساند به همراه فرعون و فرعونيان در دوزخ است ... (و به طور کلي) خداوند هر مومن ضعيفي که رفق و مدارا را رعايت نمي‌کند، مبغوض مي‌دارد »». 🔶اما ضرب و جرح در اين حوزه نيز به عنوان حکم اوليه حرام است........[که خواهد آمد] منابع و مآخذ: ادامه دارد...... .
🌸🌸🌸🌸 میلاد پیام آور نور و رحمت و امام صادق ع مبارک باد 🌸🌸🌸🌸🌸
🌺🌺🌺🌺 ✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت دوم ✍️ احمد جهان بزرگی 🔹اما ضرب و جرح ، ✅در اين حوزه (یعنی زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی ، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کند) نيز به عنوان حکم اوليه حرام است و اين مسئله علاوه بر اين که از فحواي احاديث فوق به دست مي‌آيد در لسان فقهاء نيز به آن پرداخته شده است. شيخ مفيد، علامه حلي، محقق اردبيلي، صاحب شرايع و امام خميني(ره) هرگونه ضرب، شکنجه يا مثله‌کردن حتي براي صاحب خون را ممنوع مي‌دانند. به علاوه امام خميني (ره) معتقدند که در مأموريت‌ها هيچ يک از مأمورين حق ضرب و شتم صاحبان خانه و ساكنان آن را ندارند، و تعدي از حدود الهي ظلم است و موجب تعزير و گاهي تقاص مي‏باشد. آيه الله مظاهري اين گونه موارد را به "تند خوئي" تعبير کرده‌اند و مي‌گويند: "يکي از گناهان در اسلام که موجب فشار قبر مي‏باشد تند خويي است، و اين گناه غالباً گناهان بزرگي را به دنبال دارد نظير غيبت و زخم زبان، بلکه تهمت و فحش و ناسزا، بلکه تند خويي گاهي موجب قتل نفوس و اتلاف اموال و جرح و کتک مي‌شود." از نظرآيه الله خامنه‌اي درمورد برخورد با افرادي که مرتکب فسادي مي‌شوند که ضرر آن فقط متوجه خود شخص مرتکب شونده است، تفصيل قائل شده‌اند و مي‌گويند: ✅ «« با توجه به اينكه در زمان حاكميت و اقتدار حكومت اسلامي مي‏توان مراتب ديگر امر به معروف و نهي از منكر را كه بعد از مرحله امر و نهي زباني هستند، به نيروهاي امنيتي داخلي (پليس) و قوه قضائيه واگذار كرد، بخصوص در مواردي كه براي جلوگيري از ارتكاب معصيت چاره‏اي جز اعمال قدرت از طريق تصرف در اموال كسي كه فعل حرام انجام مي‏دهد يا تعزير و حبس او و مانند آن نيست، در چنين زماني با حاكميت و اقتدار چنين حكومت اسلامي، واجب است مكلفين در امر به معروف و نهي از منكر به امر و نهي زباني اكتفا كنند، و در صورت نياز به توسل به زور، موضوع را به مسئولين ذيربط در نيروي انتظامي و قوه قضائيه ارجاع دهند و اين منافاتي با فتاواي امام راحل «قدس‏سره» در اين رابطه ندارد. ولي در زمان و مكاني كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامي نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهي از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند»». 📚 بزرگان معصوم مکتب اسلام مي‌فرمايند: «« به درستي که ستمکارترين مردم کسي است که جز كسي را كه در صدد كشتن او بر آمده است، بكشد و بزند کسي که او را نزده است ... و مبغوض‌ترين فرد نزد خدا فردي است که پشت سرکسي به ناحق شمشير بکشد ... (بدانيد) هر كس که به گونه مؤمن يا به روي او سيلي زند خدا روز قيامت استخوانهايش از هم بگسلد و دست بسته محشور شود تا به دوزخ درآيد جز آنكه توبه كند ... (حتي) هر كس مؤمني را هل دهد تا او را خوار كند يا يك سيلي به او بزند، يا يك بدي به او رساند فرشته‌ها او را لعنت كنند تا رضايت از او خواهد و توبه و استغفار كند. (بدانيد) هر کس فردي را با شلاق بزند خداوند شلاقي از آتش را نصيب او خواهد کرد ... (بنابر اين واي بر کسي که افرادي را شکنجه کند زيرا) خداوند کساني که در دنيا مردم را شکنجه کنند آنها را در آخرت شکنجه خواهد کرد»». ❇️منابع و مآخذ: 🌸🌸🌸🌸