eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
708 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پست اقتصادی: ماندگاری به نقل از مخبر: ان شاءالله تا آخر امسال مردم ثمره کارهای زیربنائی را در سفرهشان می بینند. ✍ بنده: اگر چرخه گران کردن را از حرکت باز نگه دارید ، می توانید وگرنه ....... .
. گفتاری در: تهدید و تخویف،ضرب وجرح و قتل نزد فقهای عظام (بخش سوم) فقهاء عظام در استنباطات احکامی که گذشت (زمانی که ضرب و جرح به مسائل سیاسی امنیتی ربط پیدا نمی کند) ، به احادیث زیر استناد کرده اند: بزرگان معصوم مکتب اسلام می فرمایند: به درستی که ستمکارترین مردم کسی است که جز كسى را كه در صدد كشتن او بر آمده است، بكشد وبزند کسی که او را نزده است ... ومبغوض ترین فرد نزد خدا فردی است که پشت سرکسی به ناحق شمشیر بکشد ... (بدانید)هر كس که به گونه مؤمن يا به روى او سيلى زند خدا روز قيامت استخوانهايش از هم بگسلد و دست بسته محشور شود تا به دوزخ درآيد جز آنكه توبه كند ... (حتی) هر كس مؤمنى را هل دهد تا او را خوار كند يا يك سيلى باو بزند، يا يك بدى باو رساند فرشته ‏ها او را لعنت كنند تا رضايت از او خواهد و توبه و استغفار كند. . (بدانید) هر کس فردی را با شلاق بزند خداوند شلاقی از آتش را نصیب او خواهد کرد ... (بنابر این وای بر کسی که افرادی را شکنجه کند زیرا) خداوند کسانی که در دنیا مردم را شکنجه کنند آنها را در آخرت شکنجه خواهد کرد. .
. سفره 270 متری افطاری روی پل طبیعت .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ✍ فهمیدگی به مدرک و پست داشتن و نزد حضرت آقا شعر خواندن نیست. نویسنده ناشناس م.و : توجه توجه دوستان ببینید این چوپان ساده پوش اما بسیار دانا و متوجه.بسیار خاکی. اشعاری به حفظ می‌گویید که تمام اوضاع ایران و جهان و امام زمان رو درش گنجانده .ای کاش انقده دس به دس کنید تا یه روز خدمت آقا برسه در جمع شعرا.البته با زبان و لهجه خوش لکی حتما ببینید اشک و شادی در هم آمیخت
‏ . نظر امام در خصوص نویسندگا و شعرائی که آب به آسیاب دشمن می ریزند: وصیت من به نویسندگان و گویندگان و روشنفکران و اشکالتراشان و‏‎ ‎‏صاحب عقدگان آن است که به جای آنکه وقت خود را در خلاف مسیر جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی صرف کنید و هرچه توان دارید در بدبینی و بدخواهی و بدگویی از‏‎ ‎‏مجلس و دولت و سایر خدمتگزاران به کار برید، و با این عمل کشور خود را به‏‎ ‎‏سوی ابرقدرتها سوق دهید، با خدای خود یک شب خلوت کنید و اگر به خداوند‏‎ ‎‏عقیده ندارید با وجدان خود خلوت کنید و انگیزۀ باطنی خود را که بسیار می شود‏‎ ‎‏خود انسانها از آن بیخبرند بررسی کنید، ببینید آیا با کدام معیار و با چه انصاف‏‎ ‎‏خون این جوانان قلم قلم شده را در جبهه ها و در شهرها نادیده می گیرید و با‏‎ ‎‏ملتی که می خواهد از زیر بار ستمگران و غارتگران خارجی و داخلی خارج شود و‏‎ ‎‏استقلال و آزادی را با جان خود و فرزندان عزیز خود به دست آورده و با فداکاری‏‎ ‎‏می خواهد آن را حفظ کند، به جنگ اعصاب برخاسته اید و به اختلاف انگیزی و‏‎ ‎‏توطئه های خائنانه دامن می زنید و راه را برای مستکبران و ستمگران باز‏‎ ‎‏می کنید. آیا بهتر نیست که با فکر و قلم و بیان خود دولت و مجلس و ملت را‏‎ ‎‏راهنمایی برای حفظ میهن خود نمایید؟ آیا سزاوار نیست که به این ملت مظلوم‏‎ ‎‏محروم کمک کنید و با یاری خود حکومت اسلامی را استقرار دهید؟ آیا این‏‎ ‎‏مجلس و رئیس جمهور و دولت و قوۀ قضایی را از آنچه در زمان رژیم سابق بود‏(وصیت نامه امام خمینی ره). ‏‎ .
🔸این مبلغ را نذر شما کردم🔸 📝 دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر 🔹 مدتی بعد از آنکه پدر امامت جمعه را رها کردند، در قم رحل اقامت گزیدند. متاسفانه بعضاً هم تنها بودند! گاه گداری من و بچه ها سری می زدیم ... به واسطه ی بیماری ای که داشتند رژیم غذایی سختی هم گرفته بودند و مثلاً بین گوشتها فقط مجاز به خوردن شکمبه گوسفند بودند بلکه مداومت به آن مانند یک دارو . خب شکمبه ها را هم به جهت ارزان تر شدن و هم به جهت تمایل شخصیشان، پاک نکرده می گرفتند و خودشان پاک می کردند. از نیمه های شب چند ساعتی به حمام زیر زمین میرفتند و آنها رو خوبِ خوب تمیز می کردند و بار می گذاشتند و صبح، چنانچه همچو منی مهمانشان بود، با هم می خوردیم ... 🔹 در این ایام، اموراتشان هم نوعاً از سخنرانی هایی که دعوت می شدند می گذشت. پاکت سخنرانی را هم در جیب بالای قبایشان می گذاشتند. من هم به رسم فضولی، بعضاً پاکت را چک می کردم تا ببینم وسعت دخل و خرج به چه میزان است؟ این بار در پاکت فقط یک تراول پنجاهی بود و میبایست تا سخنرانی بعدی با همین مبلغ مدیریت میکردیم ... بماند. 🔹یک روز صبح گفتند: فردا جلسۀ کمیسیون خبرگان دارم و می‌خواهم یک حمام اساسی بروم. تو هم میای؟! اول استقبال نکردم ... بعد ادامه دادند، در یکی از کوچه های فرعی گذر خان، یک حمام عمومی قدیمی هست. قبلاً یکبار تنهایی رفتم؛ خوب دَم می شود، دلاک کار بلدی هم دارد. احساس کردم تنهایی سختشان است که بروند؛ پذیرفتم همراهیشان کنم. بقچه ای از حوله، لباس و صابون فله‌ای با خود بردیم. وقتی وارد شدیم، روی در نوشته بود: «هزینه هر نفر، دو هزار و پانصد تومان». پیش قدم شدم و حساب کردم. پدر راست می گفت. آنچنان حمام دم داشت که گویی به سونای بخار رفته ایم. دلاک پیرِ کار بلد هم روی هر نفر قریب نیم ساعت تا سه ربع ساعت وقت می گذاشت! حمام خیلی خیلی خوبی بود. آدم واقعاً احساس سبکی و نشاط میکرد. 🔹 در وقت خارج شدن، دم در به من گفتند انعام دلاک را حساب کردی؟ گفتم نه! گفتند: صدایش کن. پیرمرد را صدا کردم آمد. پدر دست در جیب کرد و همان پاکت تراول پنجاهی را به او داد! او تراول را گرفت، بوسید، بر چشم گذاشت و نگاهی به بالا کرد و رفت. من هاج و واج و متعجب به پدر نگاه می کردم. گفتم زیاد ندادید؟ گفتند نه! بعد مکث کردند و گفتند: مگر چقدر بود؟ گفتم پنجاه تومان؛ و این هر آنچه بود که در پاکت داشتید! نگاهی تیز و تند کردند. پنج یا پنجاه؟ پنجاه!! نچ ریزی گفتند و برگشتند بسمت حمام. چند قدم نرفته، توقف کردند، برگشتند نگاهی به بالا کردند، بعد به سمت من آمدند. گفتند: «دیگه امیدوار شده، نمیشه کاریش کرد، بریم» 🔹 وارد گذر خان شدیم به فکر مخارج تا شب بودم. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که کسی از حجره‌ای با لهجه غلیظ اصفهانی بلند داد زد: «حَجا آقا! حَجا آقا! خودش را دوان دوان بما رساند و رو به من کرد و گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» گفتم: بله. گفت: «حاج آقا یه دقه صبر کنید»! رفت و از میز دکان، پاکتی آورد و به پدر داد. پدر با نگاهی تند گفت: «من وجوهات نمی گیرم!» گفت: «وجوهات نیست، نذر است». گفتند: «نذر؟» گفت: «دیروز برای باری که داشتم، در گمرک مرز اشکالی پیش آمد. شما همان موقع در شبکه قرآن مشغول صحبت بودید. مال، خراب شدنی بود. نگاهی به بالا کردم که اگر مشکل همین الان حل شود، مبلغی را به شما بدهم. همان موقع، حل شد و شما امروز از این جا رد شدید!!» پدر متبسم شد. رو به من کرد که پاکت را بگیر. گرفتم. خداحافظی کردیم و راه افتادیم. 🔹در حین حرکت، آرام در گوشم گفتند: «بشمارش!! » من هم شمردم. ده تا تراول پنجاه هزار تومانی بود. بعد بدون آنکه چیزی بگویم، درِ گوشم گفتند: «ده تا بود؟!» بعد این آیه را خواندند: «مَن جَاءَ بِالحَسنَةِ فَلَهُ عَشرُ أَمْثَالِهَا» ... نگاهی به بالا کردند و گفتند: «خدا بی‌حساب می‌دهد. به هرکه اهل حساب و کتاب باشد با نشانه می‌دهد که بفهمی مال اوست نه دیگری. آنرا در جیبت بگذار تا به اهلش بدهیم» منبع: (http://telegram.me/dralihaeri) @haerishirazi
بازگشت غربگرایان به تنظیمات کارخانه! 🔹تنظیمات کارخانه ای محافل غربگرا به هم ریخته است. سال گذشته مقارن با اغتشاشات و به مدت چندین ماه، از مردم خواستند مطلقا شادی نکنند و قیافه عزادار به خود بگیرند؛ حتی اگر بازی های تیم ملی در جام جهانی فوتبال، یا شب یلدا باشد. ♦️می گفتند مردم بازار نروند، خرید نکنند و آماده حلول سال نو و نوروز نباشند! این در حالی بود که بارها و بار ها، تصاویر و ویدئو های مربوط به شرکت همین پادوهای سیاسی- رسانه ای غرب در انواع جشن ها و پارتی ها با وضعیتی زننده منتشر شد! 🔹وقتی بی اعتنایی مطلق مردم را دیدند و سکه یک پول شدند، ریل را عوض کردند و از مخاطبان خود خواستند حرمت ماه مبارک را در روز سیزده به در نگه ندارند. ♦️چند ویدئوی چند نفره هم در شبکه های خود منتشر کردند و نوشتند "رقص و شادی مردم در روز سیزده به در"؛ و حال آن که امسال بر خلاف سال های قبل، اغلب مردم به احترام ماه مبارک، به پارک ها و بوستان ها نرفته، یا دم افطار رفته بودند. 🔹به فاصله چند روز، همان جریان مدعی رقص و شادی مردم، رنگ عوض کرده و به بهانه خودکشی یک کارگردان، مجددا دم از ناامیدی و یاس و بن بست جامعه ایرانی می زند و این اقدام نکوهیده را تشویق و تمجید می کند. ♦️یادمان نمی رود که همین غربگراها چگونه در انتخابات سال 96، ده ها کارگردان و سینما گر و بازیگر مانند پور احمد را بازیچه مطامع خود کردند و سپس با خلف وعده و فشار معیشتی بر مردم، این هنرمندان را در چشم افکار عمومی از اعتبار انداختند. 🔹مشهور و دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن، هیجانی است که وقتی عملی می شود، فرد را کیفور می کند؛ اما چون فواره آن رو به افول می گذارد، افسردگی شدید را به ارمغان می آورد. این، تهدیدی برای سلبریتی گری است. ♦️اما از این تهدید برای سلامتی افراد که بگذریم، تهدید بزرگ تر، همان است که اکبر گنجی درباره ماموریت رسانه ای محافل غربگرا برای نابودی سرمایه امید ملت ایران (به هر بهانه ممکن) فاش کرد: 🔹«وظیفه ما کارمندان ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی، نابودی ایران و ایرانیان است. وظیفه ما وحشت‌‌افکنی است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم... گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر هستیم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدید‌ترین تحریم‌‌های تاریخ نتوانست انجام دهد، ما موظفیم با کرونا‌‌هراسی انجام دهیم». ✍محمدایمانی
🔺️قاتل شهید کیان پیرفلک به اعدام محکوم شد 🔹حکم اعدام عباس کورکوری معروف به مجاهد، متهم اصلی شهادت کیان پیرفلک، در دادگاه انقلاب شهرستان ایذه صادر شد. 🔹براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه، با توجه به مستندات و شواهد موجود در پرونده از جمله تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته که نشان می‌دهد متهم اسلحه خود را به سمت مردم هدف گرفته بود، نظریه کارشناسی جنایی اسلحه که دلالت بر شلیک گلوله از اسلحه مکشوفه از متهم به پیکر مرحوم کیان پیرفلک دارد و کشف مقادیر زیادی اسلحه، فشنگ، بطری کوکتل مولوتف از محل دستگیری متهم و گزارش فرماندار ایذه مبنی بر ایراد خسارت توسط متهم و سایر متهمین و همدستان وی به اماکن عمومی و‌ ادارات، عباس کورکوری به اعدام محکوم شد. 🔹این حکم غیرقطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است. @Tabnak
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. لطفا در فرودگاه ساده بازی در نیاورید و از کسی اضافه بار یا ساک دستی اش را نگیرید. دو سال قبل هنگام رفتن به مسافرت یکی از این جوانهای ژیگول دم کانتر به بنده گفت حاج آقا من اضافه بار دارم شما قبول کنید. خب در اینجا رأفت اسلامی و جذب ژیگولها و غیرو به سراغ یک طلبه می آید ، اما براساس تجربه قبلی با قاطعیت گفتم خیر نمی شود. آن جوان با طلبکاری یکی دوتا لغزک خواند و ناچارا رفت. کلیپ زیر را ببینید ، هم عبرت بگیرید و هم مفرح شوید. . .
. گفتاری در: تهدید و تخویف،ضرب وجرح و قتل نزد فقهای عظام (بخش چهارم) گفته شد که: تهدید یا ایجاد ترس از کیفر، تخویف یا ایجاد نگرانی، ضرب یا زدن و جرح یعنی زخمی کردن افراد را می توان در دو موقعیت زیر مورد بررسی قرار داد: 1- زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کنند. 2- زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا میکنند. زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا می کنند. از منظر فقهاء عظام در چنین موقعیتی هرگونه ترساندن، زدن و یا مجروح کردن افراد یا به عنوان حکم اولیه جایز یا واجب است و یا به عنوان" حکم ثانویه "، در"ضرورت ها"، " به اندازه ضرورت " و " اندازه لازم "، جایزیا واجب می شود. ضرورت این اعمال در جائی است که خلاف قانون شرع (معصیت و گناه و جرم) انجام پذیرفته ویا درحال وقوع می باشد. مسائل مربوط به این موقعیت در دوحوزه کلی قابل بررسی است: الف) حوزه مرتبط با افراد عادی جامعه در این حوزه هرگاه برای جلوگیری از خلاف شرع و قانون لازم باشد که: 1- دست خلاف کار گرفته شود تا از انجام خلاف باز ماند، واجب است.(اکثر فقهاء شیعه) و (امام خمینی) 2- ابزار رسیدن به خلاف از او گرفته شود، واجب است. (اکثر فقهاء شیعه) و (امام خمینی) 3- از ورود او به محل معصیت و گناه و خلاف جلوگیری شود تا ازانجام خلاف باز ماند، واجب است. (اکثر فقهاء شیعه) و(امام خمینی) 4- خلاف کار را بترساند واورا سرزنش نماید، جایز است.(ابن حمزه طوسی) (یحیی بن سعید حلی) 5- خلاف کارکتک زده شود تا از انجام خلاف باز ماند (بدون زیاده روی)، جایز است.(امام خمینی) و(ابن حمزه طوسی) (محقق حلی) (ابن فهد حلی) (شهید ثانی) 6- خلاف کار حبس شود تا از انجام خلاف باز ماند، واجب است. البته اجازه از مجتهد جامع الشرایط بهتر است.(امام خمینی)(در زمان بالفعل بودن حکومت اسلامی این عمل فقط از طریق دادسرا امکان پذیر می باشد). 7- خلاف کار مورد جرح و قتل قرارگیرد، جایز است. حتما بایداز مجتهد جامع الشرایط اذن بگیرد.(امام خمینی) درمورد جرح شیخ طوسی، سید مرتضی، علامه حلی ، انجام آن را بدون اذن امام معصوم یا نایب او جایز می دانند. اما بسیاری ازفقهاء از جمله، شیخ مفید، ابن براج، ابن حمزه طوسی، محقق حلی، شهید ثانی و صاحب جواهر ، اذن امام معصوم ع یا نایب او را شرط جواز می دانند. البته در مورد قتل قریب به اتفاق اذن را شرط می دانند. 8- فرد ظالمی که قصد کشتن فرد مظلومی، كه جايز القتل نيست، را داشته باشد، واجب است کشته شود واذن مجتهد هم لازم نیست. البته بايد مراعات شود كه در صورت امكان جلوگيرى به نحو ديگرى كه به قتل منجر نشود به آن نحو عمل شود، و اگر از حد لازم تجاوز كند معصيت كار و احكام متعدى بر او جارى خواهد بود.(امام خمینی) 9- اجرای حد یا تعزیر شود، که جز از طرف امام معصوم ع یا مجتهد جامع الشرایط یا با اذن آنها امکان پذیر نمی باشد. از منظر امام خمینی نیز" تعزیر " به مجازات هرگناه کبیره ای گفته می شود که در شرع مقدس اسلام "حد" ی برای آن تعیین نشده باشد. اجرای این مجازات فقط برعهده امام معصوم ع یا نایب او است که تعیین اندازه آن را نیز می نمایند. البته اکتفاء کردن به تعزیر حداقل بهتر است. آیه الله خامنه ای (قائدنا الاعظم) معتقدند که هرگاه حکومت اسلامی در جائی برقرار باشد بر مکلفین واجب است که در امر به معروف و نهی از منکر، به امر و نهی لسانی اکتفا نمایند وهرگاه در اموری نیاز به اعمال قدرت گردید آن را به مسئولین مربوطه در نیروی انتطامی و قضائی ارجاع دهند به ویژه در اموری که به تصرف دراموال فرد خلافکار بیانجامد یا اجراء تعزیرو حبس لازم باشد. ولى در زمان و مكانى كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامى نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهى از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند. ادامه دارد @jahanbozorgee .
. وقتی روزنامه های زنجیره ای ، قاتلهای زنجیره ای (اشاره به الوواتی که در شهرهای مختلف به مردم و بسیجیان حمله می کردند) را تحریک به قتل دیگران می کنند ، تحریک به خودکشی که چیزی نیست. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥طرز استفاده صحیح از برخی اصلاح طلبان (مثل کرباسچی) به بیان امید و مجید از بچه های خوشمزه مشهد. 😂
. برسد به دست اصلاح طلبها و اون محمد مهاجری که خودش رو اصولگرا می نامد. @jahanbozorgee .
. می گویند: فرارو: در بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم که در مصلای امام خمینی برپا شده است نظر افراد مشهور خارجی ازجمله سلنا گومز هنرپیشه آمریکائی به همراه تصاویر آن‌ها به نمایش گذاشته شده است. ✍آیا در این برهه این کج سلیقگی نیست؟ آیا اصولا ما به چنین چیزهائی نیاز داریم؟ .
. مواظب سناریوی آمریکا و عربستان باشیم. .
. «بی گمان شرط اجرایی شدن احکام الهی در جامعه، همراهی اکثریت مردم است؛ مثال بارزش، حکم الهی ولایت و خلافت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در اعتقادات شیعی است که تنها زمانی توسط آن حضرت اجرایی شد که مردم با ایشان همراهی کردند و این در حالی است که در تمام سال هایی که خانه نشین بودند، ولایت و خلافت آن حضرت حکمی الهی بود». مفروض فوق ، یک مفروض اشتباه است که سایت عصر ایران برای گرفتن نتیجه غلط و قیاس با حجاب مطرح کرده و نتیجه گرفته است که اگر اکثریت حجاب را نخواستند نباید در جامعه اجرائی شود. پاسخ این مغالطه این است که : اولا امام علی ع هیچگاه و در هیچ جا نفرمودند که چون اکثریت مرا می خواستند ، حکومت را پذیرفتم. بلکه می فرمودند: « اگر نبود حضور آنهائی که حاضر شدند و با این حضور بود که حجت بر من تمام شد... هیچگاه حکومت را قبول نمی کردم .....». ثانیا امام در نامه هفتم نهج البلاغه که پاسخ نامه معاویه است نیز اشاره می کنند که مردم به همان روش بیعت با خلفای گذشته عمل کردند ، کسی که از بیعت خارج شود بر مهاجر و انصار طعنه زده و کسی که آن را نپذیرد منافق است. بر این اساس چیزی به نام اکثریت در بالفعل شدن ولایت امام علی ع نبوده ، اگر چه با بیعتهای بعدی این اکثریت فراهم شده باشد. @jahanbozorgee .
. خواست اکثریت در اجرای قوانین عصر ایران سایت اصلاح طلبان می نویسد: « ریشه ای ترین راه تحقق احکام الهی -از جمله حجاب- این است که اکثریت مردم خواستار آن باشند. در غیر این صورت اصرار بر اجرا، منجر به تقابل خواهد شد». متأسفانه از آغاز انقلاب تا کنون این جماعت همواره «خود اکثریت پندار » بوده اند و همواره ، با وجود این که دیده اند مردم اکثرا به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و قوانین آن را می پذیرند ، خواسته خود را به عنوان واقعیت جامعه جار می زنند. در کجای دنیا قوانینی که به نفع مردم بوده است را قانونگذاران بر اساس خواست اکثریت مردم ایجاد کرده اند. اکثریت مردم در جوامع مختلف با جریمه های تخلفات راهنمائی و رانندگی مشکل دارند ، اما قانونگذاران هیچگاه به این تمایل مردم وقعی نگذاشته اند ، زیرا تبعات بسیار سنگینی بر آن مترتب است. در مورد حجاب هم همین است. بی حجابی یعنی لختی گرائی که تبعات سنگینی برای جامعه دارد، پس بدون در نظر گرفتن خواست اکثریت قوانین لختی گرائی را ممنوع می کنند و جلوی تبعات آن را می گیرند. دست آخر این که ، چه کسی احصاء کرده است که در ایران اکثریت حجاب را بر نمی تابند. بجز BBC و VOA و DW , اینترنشنال و من و تو و غیرو ..... .
. عبارتی همواره میان علماء رواج داشته است که می فرمودند: تعرف الاشیاء باضدادها امروز در دنیای مجازی که قدم می زنیم می بینیم که سایت های ضد انقلاب ، چه داخلی و چه خارجی ، در حال ترویج و تشویق گسترده «رقص» هستند. می دانید چرا؟ زیرا آنها به این نتیجه رسیده اند که جامعه ایران را باید فاسد کرد تا رکاب بدهد. و برای این کار باید زمینه های فساد ایجاد شود. پس دو مسئله مورد توجه آنها قرار گرفته است: --- لختی گرائی ---- رقص هر دو پدیده شهوت را در انسانها چه مذکر و چه مؤنث تحریک می کند و همین زمینه فساد را ایجاد می نماید. از این مسئله به دستورات انسان ساز اسلام واقف می شویم که رقص را حرام ، ترویج آن را غیر جایز می داند مگر در ضرورتهائی ، استثنائی. مقام معظم رهبری ج. رقص مرد بنا بر احتیاط واجب حرام است و رقص زن برای زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق كند، مثل این‌‌كه جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود، محل اشكال است و احتیاط واجب در ترك آن است؛ در غیر این‌صورت هم اگر به‌‌گونه ‏ای باشد كه باعث تحریك شهوت شده و یا مفسده‏ای بر آن مترتب شود و یا همراه با فعل حرام (مانند موسیقی و آواز حرام) باشد یا مرد نامحرمی حضور داشته باشد، حرام است؛ و در حكم فوق تفاوتی بین مجلس عروسی و غیر آن نیست و شرکت در مجالس رقص هم اگر به عنوان تأیید کار حرام دیگران محسوب شود و یا مستلزم کار حرامی‏ باشد، جایز نیست و در غیر این صورت اشکال ندارد. . @jahanbozorgee .
. در مورد شب قدر گفته شده است که: « شب قدر شب رحمت الهی است که خداوند به بهانه ان شب هزار هزار جهنمی را از دوزخ رهایی می بخشد . و همچنین است فاطه (س) که تبلور رحمت الهی است و خداوند به واسطه ایشان هزار هزار دوزخی را از جهنم آزاد می نماید». .
. هشدار! با کارت بنزینتان خودتان بنزین بزنید. یکی از شهروندان به ایسنا اطلاع داده، چند روز قبل برای سوخت‌گیری به یکی از جایگاه‌ها مراجعه کرده و مطابق معمول از خودرو پیاده نشده، اما متصدی جایگاه به او اعلام کرده کارت سوختش عمل نمی‌کند. در ادامه این متصدی منصف، با بررسی کارت سوخت، به راننده اطلاع می‌دهد که به نظر می‌رسد دور قبلی که سوخت‌گیری انجام شده، فردی در جایگاه قبلی با فندک، آن بخشی از کارت سوخت که تراشه الکترونیک در آن قرار گرفته را گرم کرده، تراشه را از کارت جدا کرده و به جای آن یک تراشه سوخته را در محل تعبیه شده قرار داده! در این شرایط، راننده‌ای که از فرایندی که پیش آمده اطلاعی نداشته، در سوختگیری بعدی با تصور این‌که کارت سوختش دچار مشکل شده و کارت سوخته است، قاعدتا درخواست کارت سوخت المثنی می‌کند و در این میان، افراد سودجو سهمیه موجود در تراشه قبلی کارت سوخت آن فرد را استفاده می‌کنند و تا زمان صدور کارت المثنی نیز، دارنده سهمیه از وضعیت بنزینش مطلع نمی‌شود. .
. آقای رئیس جمهور باید پاسخگو باشد. اکر رسائی خلاف نوشته باید برود دادگاه و اگر نامه محترمانه بوده ، مسئولین امر باید توبیخ شوند. .ا👇👇👇👇