eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
697 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
. جمهوریت ، دمکراسی و مردم سالاری از منظر امامین انقلاب هر دو رهبر و اندیشمند نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک مجتهد و اسلام شناس عقیده داشته اند که " جمهوریت "، " مردم سالاری " و " دمکراسی " به وجود آمده در جامعه اسلامی ایران ِ پس از انقلاب اسلامی نه تنها وام گرفته ازغرب نیست بلکه این مفاهیم در بطن و متن تعالیم اسلامی است. مثلا امام خمینی (ره) در جائی می فرمایند: " در اسلام دمکراسی مندرج است " و در جای دیگر: " دمکراسی ای که ما می خواهیم به وجود آوریم در غرب وجود ندارد " ومقام معظم رهبری همین نظر را دارند و می فرمایند: " جمهوريت ما از اسلام گرفته شده و اسلام ما اجازه نمى‌دهد در اين كشور مردم‌سالارى نباشد. ما نخواستيم جمهوريت را از كسى ياد بگيريم؛ اسلام اين را به ما تعليم داد و املاء كرد( 24/11/82) "، " مردمسالارى در متن تعاليم اسلامى و حقوق انسان از برجسته‌ترين سخنان اسلام است.( 19/10/84 ) ". البته غیر از این اعتقاد، برداشت مقام معظم رهبری از اندیشه های امام نیز همین است که امام مردم سالاری و دمکراسی را برخاسته از تعالیم حیاتبخش اسلام می دانستند. ایشان می گویند: " در مكتب سياسى امام، مردم‌سالارى از متن دين برخاسته است؛ از «امرهم شورى بينهم» برخاسته است؛ از «هو الذى ايدك بنصره و بالمؤمنين» برخاسته است. ما اين را از كسى وام نگرفته‌ايم ".( 14/3/83 ) البته حقیقت امر هم همین است. دمکراسی چیزی نیست که امروز و دیروز کشف شده باشد بلکه در میان ملتهای دیگر وجود داشته و اسلام نیز آنرا جزء " احکام امضائی " خود قرار داده است. .
. نظر مقام معظم رهبری در خصوص مشروعیت نظام اسلامی «در اسلام مردم یک رکن مشروعیتند، نه همه‌ی پایه‌ی مشروعیت. نظام سیاسی در اسلام علاوه بر رأی و خواست مردم، بر پایه‌ی اساسىِ دیگری هم که تقوا و عدالت نامیده می­ شود، استوار است ... بنابراین، پایه‌ی مشروعیت حکومت فقط رأی مردم نیست؛ پایه‌ی اصلی تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم بدون رأی و مقبولیت مردم کارایی ندارد. لذا رأی مردم هم لازم است. اسلام برای رأی مردم اهمیت قائل است. فرق بین دمکراسی غربی و مردم‌سالاری دینی که ما مطرح می­ کنیم، همین جاست». بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان قزوین ؛ 26/09/1382. .
مبانی مشروعیت حکومت اسلامی مبنای مشروعیت حکومت اسلامی با بررسی مبانی مشروعیت حکومتها دراندیشه سیاسی اندیشمندان و مکاتب سیاسی بهترروشن خواهد شد. اما قبل از این بررسی بایستی بدانیم که مشروعیت در لغت فارسی یکصد سال اخیر حداقل به سه معنا به کار برده شده است: 1- حقانیت ( خداخواهی) 2- مقبولیت ( مردم خواهی) 3- قانونیت ( مطابق قانون) با توجه به این معانی به بررسی مبنای مشروعیت حکومتها می پردازیم. 1- مشروعیت تکوینی الهی: این نظریه، نظرمکتب جبریه است که معتقدند: خدا حاکم و حکومت را خود به صورت تکوینی در راس جامعه می گذارد و خود با آن حقانیت می بخشد و چون مردم صاحب هیچ فعل اختیاری نیستند پس مقبولیت مردمی هیچ نقشی درمشروعیت به معنای حقانیت حکومت ندارد. 2- مشروعیت مردمی محض: این نظریه مکاتب معتزله و لیبرالیسم است که معتقدند خدا انسان را آفریده در جامعه رها کرده و اختیار حکم و حکومت و قانون را به خود اوسپرده است. پس هر کس را مردم انتخاب کردند او حاکم حق مورد تایید خداوند است. بنابراین در این نظریه، مقبولیت مردمی مساوی با حقانیت الهی است. 3- مشروعیت تغلب: این نظریه اشاعره است که معتقدند هر کس با قوه نظامی برسر کار بیاید او خلیفه رسول خدا است و حقانیت خود را از خدا می گیرد. پیروان این نظریه یک عبارت معروف دارند که می گوید: " الحق لمن غلب " ( حقانیت از آن کسی است که غلبه کند ). این عقیده امروزه برذهن اکثریت اهل سنت حاکمیت دارد. 4- مشروعیت مجموعی: این نظریه برخی طلاب و دانشگاهیان پس ازانقلاب اسلامی است که معتقدند خدا حاکم مورد نظر خود را به اسم یا مشخصات به مردم معرفی کرده است و برمردم واجب است که از او تبعیت داشته باشند. اما چنین حاکمی تا نصف بعلاوه یک مردم او را نپذیرفته باشند حکومتش حقانیت ندارد. نتیجه چنین نظریه ای این می باشد که حکومت اسلامی هر چند سال یک بار بایستی برای اصل خود رفراندوم کند تا ببیند آیا نصف بعلاوه یک را دارد یا خیر. نتیجه دوم نیز این است که مردم در حقانیت بخشی به حکومت با خدا شریک اند. 5- مشروعیت تشریعی الهی : این نظریه امام خمینی و اکثر فقهاء مطرح طول تاریخ تشیع است که معتقدند: خدا حاکم مورد نظر خود را به اسم یا مشخصات به مردم معرفی کرده است و برمردم واجب است که از او تبعیت داشته باشند. بر اساس این نظریه خداوند خود حقانیت را به حاکم یا حکومت می بخشد ومردم فقط فعلیت بخشنده به حکومت می باشند و در حقانیت بخشی به حکومت هیچ نقشی ندارند.
یکی ازسوالات کلیدی و مهمی که معمولا پس از طرح مراحل تحقق حکومت اسلامی مطرح می شود این است که " اگر مخالفین نظام اسلامی درخواست رجوع به آراء عمومی ( که امروزه به آن رفراندوم گفته می شود) برای مقبولیت اصل نظام اسلامی داشتند آیا مسئولین نظام حق انجام رفراندوم را دارند یا خیر؟ ". در پاسخ می گوئیم: در یک نظام اسلامی مسئولان نظام حق انجام عمل مذکور را ندارند زیرا: 1- حفظ نظام اسلامی ازاوجب واجبات است بنابراین رفراندوم برای براندازی آن حرام است. 2- رجوع به آراء عمومی درسیره پیامبروائمه معصومین نبوده است وحتی در یک مورد که اتفاق افتاد ( حکمیت در هنگامه صفین ) با آن مخالف بودند. 3- هیچیک ازعقلاء در طول تاریخ برای براندازی حکومت موجود رفراندوم نکرده اند. این سه دلیل " حلی "، اما دلائلی هم به عنوان دلائل " نقضی " مطرح می باشند: 1- اگر با رفراندوم حکومت عوض شد بعد مردم پشیمان شدند آیا حکومتگران جدید( که قبلا جزء درخواست کنندگان رفراندوم بودند) حاضر به رفراندوم هستند؟ 2- اگر رفراندوم شد و نظام اسلامی دوباره رای آورد نمی گویند تقلب شده است؟ 3- اگر رفراندوم برگزار شد در آن تقلب نمی کنند. 4- یک حکومت اسلامی معمولا در میان جوامع بشری با تلاش و فداکاری بسیاری حاصل می شود ( حتی در زمان ظهور امام عصرع ) بنابراین چندان آسان به دست نمی آید که آسان از دست برود. .
. ♻️ در خصوص حکم سرهنگ جوانمردی با اطراف مختلف موضوع صحبت کردم. نتیجه پیگیری درباره حکم قصاص فرمانده سابق نیروی انتظامی بندر انزلی 👈 هنوز هیچ حکمی قطعی نیست و مراحل زیادی تا حکم قطعی باقی مانده 👈 با توجه به‌ محتویات پرونده حکم قطعی اعدام بعید است. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
عالم برزخ.pdf
225.5K
. سلام علیکم در برزخ سه فضا وجود دارد: 1- بهشت برزخی 2- اعراف 3- جهنم برزخی اعراف (برزخی) به فضائی گفته می شود که میان بهشت و جهنم برزخی است و روحهائی به آنجا می روند که از دسته سوم می باشند. دسته سوم کسانی هستند که حد واسط می باشند. یعنی: 1- کسانی که دل آن ها انس و الفتی با اسلام داشته است؛ 2- یا مسلمانانی که عمل صالح و ناصالح آن ها برابربوده است؛ 3- کسانی که در دنیا جزء مستضعفین بوده اند؛ یعنی قدرت بر درك مفاهيم كفر و شرك نداشته و نمى‏توانسته اند دشمنى كنند و به گونه ای هدايت نشدند كه مؤمن وعارف گردند؛ 4- بچه هائی که در دنیا به سن تکلیف نرسند. این افراد " اهل اعراف " نامیده می شوند. دربرزخ مسائلی وجود دارد ودراعراف رخدادهائی صورت می پذیرد که شگفت انگیز است؛ از جمله: ادامه را در جزوه پیوست مطالعه فرمائید: . .
. به قدری این آخوندها مردم رو از دین زده کرده اند که یکدفعه حداقل ده میلیون نفر پناه می برند به حرم امام رضا ع و یک و نیم میلیون نفر تو صف حج عمره هستند تا از ایران فرار کنند و یک میلیون نفر تو صف حج تمتع هستند ، تا بروند در عربستان نفسی بکشند!! در صورتی که زمان شاه فقط پنج هزار نفر میرفتند حج تمتع!!! با عذرخواهی از دوستان مذهبی. .
.نماینده مجلس فعلا مردمی اگر حوصله کردید بخشهائی از آن را ببینید برنامه امیر حسین ثابتی - 8 فروردین 1403 را در تلوبیون ببینید http://www.telewebion.ir/episode/0xc3dd6f5
🔻 قوه قضاییه و نیروی انتظامی آنطور که باید با بی‌حجابی برخورد نمی‌کنند حاج منصور ارضی در احیاء شب ۲۱ ماه رمضان: 🔹 من خیلی از وزیر گردشگری گله دارم. چند مرتبه از طریق معاونش به او پیغام دادم که درب این کاخ گلستان را از آن سمت باز کنید تا برخی با این اوضاع از مقابل مسجد تردد نکنند و دل امام زمان(عج) را به درد نیاورند. 🔹متاسفانه قوه قضاییه و نیروی انتظامی آنطور که باید و شاید با بی‌حجابی برخورد نمی‌کنند. ظاهراً زورشان نمی‌رسد. اما ما که می‌توانیم با این دعاکردن‌ها و مناجات‌ها در حد خودمان موثر باشیم. 🔹ممکن است شما در خانه خود نماز فراد بخوانید اما این اثراتش در محل و اطراف ظاهر می‌شود. اینجا هم همین است؛ می‌آیند اینجا در پارک می‌نشینند و روزه خواری می‌کنند و به هم تعارف می‌کنند و از هم پذیرایی می‌کنند و ما هم باید موثر باشیم. 🔹ما در انتخابات اخیر از این لیست امنا که حالا به قول اینها درخت و چنار نیست اما پاجوش است و انقلابی‌ست حمایت کردیم تا وارد مجلس شود و هیات رییسه را تغییر دهد و از دست این باندبازی نجات دهد. این جوان‌های انقلابی باید وارد شوند و وضعیت را تغییر دهند. باقی کارها که کفایت نمیکند. به امید خدا برای دور دوم هم یا اواخر رمضان یا پس از آن، ۱۶ نفر منتخب‌مان را معرفی می‌کنیم. ✅ @Rajanews_com
. مطلب نوشته شده در برخی گروهها در ۱ بهمن ۱۴۰۲👇 . هر کدام از عملیاتهای ترور فردی را بر اساس نفوذ تصور کنم ، که «فیه تأمل جدا» ، این ترور جلسه دستجمعی به هیچ وجه تو کَتِ من نمی رود که ، خطای حفاظتی صد در صد در آن دخیل نبوده است. سوریه از گذشته تا کنون آلوده ترین کشور به جاسوسان اسرائیلی است. وجود یک جامعه هفتاد و دو ملت و حساسیت اسرائیل روی سوریه «حافظ اسد» و قدرت نظامی سابق آن و نفوذهای سطح بالائی که در گذشته داشته است و مخالفین تکفیری حکومت سوریه بعد از جنگ داخلی که مزید بر همه علت ها شده است. واقعیت جامعه سوریه است. یعنی اگر بگوئیم اسرائیل در هر کوچه دمشق یک عامل دارد ، اغراق نکرده ایم. در یک محله ریف دمشق چند نفر وارد خانه ای می شوند که سابقا افراد محله به آن مشکوک بوده اند جلسه می گذارند و ... اسرائیل با خودش می گوید اگر ترور کور هم باشد ، بالاخره یک ادعائی می کنم و یک عملیات روانی. اما می زند و به هدف هم می رسد. قبل از این که به نفوذ فکر کنیم باید به خطاهای حفاظتی فکر کنیم ، که انگار نه انگار که دمشق میدان جنگ است. .
. این هم پست بنده در ۳۰ دیماه ۱۴۰۲ در یکی از گروهها است. .
. این هم نظر حاج حسین شریعتمداری .
رسانه مرتبط با شورای عالی امنیت ملی : شرایط برای ادب کردن حاکمان اسرائیل فراهم شده است ! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ اگر نمیخواهید کاری بکنید ، حداقل سکوت کنید. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. همیشه تاریخ ، رهبران به پشتیبانی مردم دلگرم بوده اند. رهبرمعظم انقلاب می فرمایند: فریاد انتقام مردم، سوخت حقیقی موشک‌هایی بود که پایگاه آمریکا رو زیر و رو کرد. ✍ مثل حضرت آقا بیندیشیم. افراد را مورد هجوم قرار ندهیم که چرا «مطالبه» می کنید؟ چرا «اظهار نظر» می کنید؟ شیوه پیامبر ص و علی ع همواره این بود که بیائید نظر بدهید ، با ما مثل رفتاری که با دیکتاتورها دارند ، رفتار نکنید. به همین خاطر محققین تاریخ اسلام می گویند :: پیامبر «اَکثرُ مشورة ٍ» بودند. یعنی در بیشتر کارها مشورت می کردند. این دو بزرگوار هیچگاه نمی فرمودند ما بهتر میدانیم. ، کسی نظر ندهد. پس هم اندیشه اسلام را بدانیم و هم امامین انقلاب را درک کنیم. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱😲 الله اکبر مرگ ناگهانی نخست وزیر گجرات هند هنگام نطق علیه دین مبین اسلام .
. اندیشمند الجزایری توصیه می کنم که ؛ فرزندان سلمان فارسی هزار بمب اتم بسازید. .
30.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعترافات عباس یزدان‌پناه یزدی یار قال مهدی هاشمی...... یک ایرانی تبعه انگلیس است که با انتشار خبر ربوده شدن و سپس کشته شدنش بار دیگر افکار عمومی را  متوجه فضای مخوف باندهای بزرگ مفاسد و تبهکاران کلان اقتصادی نمود. پیش از این رسانه‌های جهان او را  جعبه سیاه مافیای اقتصادی در ایران توصیف می‌کردند. و هنوز هم معتقدند که او  حلقه مفقوده بسیاری از پرونده‌های پیچیده رشوه خواری و فساد به‌خصوص در حوزه نفتی است. با این اوصاف، در سال 92 و آن‌هم در ایام رسیدگی به پرونده کرسنت در لاهه و درست هنگامی که قرار بود با شهادت در دادگاه گره کور این پرونده علیه ایران را باز کند، خبر ناپدید شدنش همه را شوکه کرد. هفت سر
🔴 رسوایی عجیب صورتی ها و مدعیان دروغین ولایتمداری ▪️بعد از سخنان صریح و قاطع و پشت تریبون رهبر انقلاب در مسئله حجاب،کسانی که روزانه ده ها مطلب در حمله به مومنین و مطالبه گران حجاب منتشر میکردندو توجیه کننده وضع موجود با تابلوی ولایتمداری بودند ،همچنان در سکوت بسر می‌برند و هیچ مطلبی در حمایت از بیانات رهبر انقلاب در مسئله حجاب منتشر نکرده اند. ▪️هنر این جماعت تبیین سخنان رهبر انقلاب نبود بلکه سوءاستفاده از سخنان رهبر انقلاب برای حمله به بچه های انقلابی و تفرقه افکنی بین مومنین بود. حالا که رهبر انقلاب رسما و با صراحت و بصورت قاطع نظر خود را در مسئله حجاب بیان کردند ، شاهد سکوت این جماعت وسط باز صورتی هستیم چون دیگر به هیچ روشی نمی‌توانند سخنان رهبر انقلاب را سانسور یا تفسیر به رای کنند. 🔴 👇 @bidariymelat
. در حمله به کنسولگری ایران ، طرح آمریکائی ، هواپیما آمریکائی ، موشک آمریکائی و چه بسا ، خلبان هم ، آمریکائی. آمریکا دارد از «بزرگترین پادگان» خود در منطقه خاورمیانه دفاع می کند. با این دید باید با آمریکا جنگید. هر حرفی دولت مردان آمریکا می زنند یا هر عملی انجام میدهند ، همه فریب است. فعلا فرمانده این پادگان خبیث از جانب آمریکا نتانیابو هست. چون خیلی سبع و درنده است ، ثروتمندان صهیونیست آمریکائی او را نگه داشته اند. در قبال حمله به کنسولگری باید به پایگاههای آمریکائیها حمله شود. بعد هم بگیم کار ما نبود ، حمله دوباره بکنید می خواهید جنگ را گسترش دهید. . .
. آیا امام علی ع برای همه رحمت بودند ، یا برای برخی زحمت بودند؟ مقام معظم رهبری: [ما شیعیان علی] صرف اینكه بگوئیم علی و راه او را دنبال نكنیم، فایده‌ای ندارد. كسانی بودند در زمان خود آن بزرگوار كه اظهار ارادت به او هم میكردند، لكن از آنچه كه او میخواست، تخلف میكردند. امیرالمؤمنین با اینها بی‌رحمانه برخورد كرد. فسق و فجور كردند، حد الهی را بر اینها جاری كرد؛ كفر گفتند، اینها را از دم شمشیر گذراند. بعضیها وقتی آن عظمتها را میدیدند - ماها كوچكیم دیگر - و وقتی ما یك انسانِ با این عظمت را می‌بینیم، می‌گوئیم این خداست! باورمان نمی‌آید كه خدای عزیز علیم میتواند یك چنین شخصیت باعظمتی را بسازد؛ لذا اشتباه میكنیم. در زمان امیرالمؤمنین هم همین اشتباه را كسانی كردند و گفتند او خداست. امیرالمؤمنین دستور داد همه‌شان را كُشتند؛ رحمشان نكرد؛ در رودربایستی گیر نكرد كه اینها طرفدار مایند و دارند درباره‌ی ما مبالغه میكنند؛ نخیر، اینها راه توحید، راه مبارزه‌ی با شرك را رها كردند، مرتد شدند و توبه هم نكردند؛ امیرالمؤمنین هم دستور داد و همه را به حد الهی محكوم كردند و به قتل رساندند. امیرالمؤمنین اینجوری است. اگر ما خیال كنیم به صرف اینكه امیرالمؤمنین را به زبان تعریف و ستایش كنیم یا محبت او را در دل داریم، خدای متعال و خود امیرالمؤمنین از كج‌رویها، از سیاه‌كاریها و از بدیهای ما صرف‌نظر میكنند، بدانیم كه این منطق امیرالمؤمنین نیست. منطق امیرالمؤمنین، سلوك راه خداست. .
. به بهانه نقدهای اخیر معاندین به آقای پناهیان مقام معظم رهبری: اسلام در باره‌ی معاشرت و اخلاق فردی پیامبر می‌فرماید: «فبما رحمة من الله لنت لهم و لو كنت فظّا غلیظ القلب لانفضوا من حولك». پیامبر را به خاطر نرمش او و به خاطر لینتش در برخورد با مردم، ستایش می‌كند و می‌گوید تو غلیظ و خشن نیستی. همین قرآن در جای دیگر به پیامبر می‌گوید: «یا ایّها النّبی جاهد الكفّار و المنافقین و اغلظ علیهم»؛ با كفّار و منافقان با خشونت رفتار كن. همان ماده‌ی غلظ كه در آیه‌ی قبلی بود، در اینجا هم هست؛ منتها آنجا با مؤمنین است، در معاشرت است، در رفتار فردی است؛ اما اینجا در اجرای قانون و اداره‌ی جامعه و ایجاد نظم است؛ آنجا غلظت بد است؛ اینجا غلظت خوب است. آنجا خشونت بد است؛ اینجا خشونت خوب است. . [زمانی امام علی ع زکات یمن را جمع کرد و می خواست خور را به پیامبر برساند] لذا یك نفر را در رأس كاروان گذاشت كه آن اموال را بیاورد؛ خودش را هم به پیامبر در مكه رساند كه اوّلِ اعمال حج با پیامبر باشد. بعد كه آن كاروان رسید، امیر المؤمنین علیه الصلاة و السّلام سراغ آن‌ها رفت؛ اما دید حلّه‌های یمنی را در غیاب حضرت، بین خودشان تقسیم كرده و هركدام یك حلّه‌ی زیبا پوشیده و آمده‌اند! فرمود چرا این‌ها را پوشیده‌اید؟! گفتند غنیمت و زكات است؛ لذا متعلّق به ماست! فرمود تا قبل از آنكه به پیامبر برسد به تعبیر امروز، به خزانه واریز شود قابل تقسیم نیست؛ این خلاف مقرّرات و خلاف دین است. لذا حلّه‌ها را از آن‌ها گرفت. بعضی نمی‌دادند، به‌زور از آن‌ها گرفت. طبیعی است اگر از كسی امتیازی را بگیرند، چنانچه خیلی مؤمن نباشد، ناراحت می‌شود. پیش پیامبر آمدند و از امیر المؤمنین علیه الصّلاة و السّلام شكایت كردند! پیامبر فرمود: چرا شكایت می‌كنید؛ مگر چه شده است؟ عرض كردند علی آمد و این‌ها را از ما گرفت. پیامبر در جواب آن‌ها گفت: علی را بر این كار ملامت نكنید؛ «انّه خشن فی ذات الله»؛ او در مسأله‌ی مقرّرات خدایی، مرد خشنی است. .
🔴 گوشت تلخ!؟ یهود، کارش را بلد است ▪️به نظر می رسد پروپاگاندای «گوشت تلخ» برای تخریب آقای پناهیان، آدرس انحرافی است. اینکه گفته شد این تعبیر از زبان دشمنان حضرت است هم، بی اثر است. چرا ؟؟ ▪️اصل داستان حمله به جناب پناهیان مربوط به مطالب شب‌های قبلی اوست، آنجا که با ظرافت و فتانت کمی پرده اسرار شبکه نفوذ را کنار زد و از فراموشی عامدانه یهودشناسی گفت و پرسید: چطور می شود بچه های ما در طول دوازده سااااال درس خواندن، حتی یک کلمه از این اصلی‌ترین دشمن اسلام و پیامبر مطلبی ندانند!! و ادامه داد که این کدام شبکه مخفی است که به رغم همه این سال‌ها پیگیری، اجازه نمی دهد حتی یک کلمه از سازمان توطئه یهود در کتاب مدارس ایران بیاید؟؟ ▪️داستان گوشت تلخ بهانه است. دلیل حمله هماهنگ اخیر به آقای پناهیان اینجاست، اما عوامل ناسی یهود و شبکه پرسابقه زیتون در ایران، حتی اینجا هم حاضر به نام بردن از فتنه یهود نیست! تا مبادا شاخکهای جامعه نسبت به ضرورت شناخت این کانون فتنه در ارکان حکومت و جمهوری اسلامی حساس شود. هدف، تخریب شخصیت پناهیان است تا حرف اصلی او شنیده نشود! ▪️شبکه ناپیدای یهود، هم پول دارد و هم آدم. هم آیت الله و استاد دارد و هم رسانه و ارتباطات. یهودای ایران، کارش را بلد است! 👤 زارع
. دفاع از یک مؤمن حرمت آبروی مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است. کجای این حرف آقای پناهیان بده؟ امام علی ع در مورد بیت المال در برابر عقیل گوشت تلخی می کرد. امام علی در دادن مناصب به امثال طلحه و زبیر گوشت تلخی می کرد. دهخدا: گوشت تلخ یعنی بد خلق امام در قبال بیت المال با افراد بد خلقی می کرد. .