eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
697 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ آقای فردوسی‌پور خجالت نکشیدی با ادعای آزادی، از بازیکن تیم ملی بازجویی کردی که چرا خندیدی؟ چرا عکس گرفتی؟چرا شادی پس از گل کردی؟ حالا که ساواک داره دوباره احیا میشه یه زنگی به پرویز ثابتی بزن حداقل استعدادت هدر نشه :) ‌.
. آقایان استانداران گیلان و مازندران لطفا از الآن به فکر حیطه بندی برای شنا در ساحلها و ساماندهی لب دریا و از همه مهمتر کنترل لب ساحل با هر نیروئی باشید. .
عالم برزخ (قسمت اول) این عالم، عالم چهارم است که در قرآن این گونه در مورد آن گفته شده است : ♦️(آنها همچنان به راه غلط خود ادامه مي‏دهند) تا زماني كه مرگ يكي از آنان فرا رسد مي‏گويد: پروردگار من! مرا باز گردان! (۹۹) شايد در آنچه ترك كردم (و كوتاهي نمودم) عمل صالحي انجام دهم (به او مي‏گويند) چنين نيست، اين سخني است كه او به زبان مي‏گويد (و اگر باز گردد برنامه‏ اش همچون سابق است) و پیش روی آنها برزخي است تا روزي كه برانگيخته مي‏شوند. (۱۰۰) مؤمنون حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ ﴿۹۹﴾ لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿۱۰۰﴾مؤمنون از عالم برزخ به عنوان عالم میانی و واسطه نیز نام برده شده است؛ زیرا واسطه میان دنیا و قیامت است. زمانی که روح از بدن انسان جدا می شود بر اساس امتیازی که در دنیا کسب کرده در محیطی قرار خواهد گرفت که خداوند برای او تعیین کرده است. بر اساس آیات و روایات اسلامی برزخ در برگیرنده سه فضا است:1- بهشت برزخی 2- دوزخ برزخی 3- اعراف. در بهشت برزخی وقایعی رخ می دهد که شبیه آن در بهشت ابدی رخ خواهد داد و درجهنم برزخی نیز رویدادهائی انجام می پذیرد که مشابه آن در جهنم ابدی رخ خواهد داد ( تفصیل این وقایع درمطالب مربوط به عالم آخرت خواهد آمد ). اما از آنجا که با بهشت و جهنم کم و بیش آشنا هستیم بحث اعراف را مقدم می دارم : ♦️و در ميان آندو (بهشتيان و دوزخيان) حائلی قرار دارد [به نظر برخی مفسرین به نام اعراف] و بر «اعراف» مرداني هستند[اولیاء الهی] كه هر يك از آندو را از سيمايشان مي‏شناسند و به بهشتيان صدا مي‏زنند كه درود بر شما باد، اما داخل بهشت نمي‏شوند در حالي كه اميد آن را دارند. (۴۶) و هنگامي كه چشمشان به دوزخيان مي‏افتد مي‏گويند: پروردگارا ما را با جمعيت ستمگران قرار مده! (۴۷)اعراف وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ وَنَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ ﴿۴۶﴾ وَإِذَا صُرِفَتْ أَبْصَارُهُمْ تِلْقَاءَ أَصْحَابِ النَّارِ قَالُوا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿۴۷﴾اعراف اعراف (برزخی) به فضائی گفته می شود که میان بهشت و جهنم برزخی است و روحهائی به آنجا می روند که از دسته سوم می باشند. دسته سوم کسانی هستند که حد واسط می باشند. یعنی: 1- کسانی که دل آن ها انس و الفتی با اسلام داشته است؛(هرکس حتی غیر مسلمانان) 2- یا مسلمانانی که عمل صالح و ناصالح آن ها برابربوده است؛ 3- کسانی که در دنیا جزء مستضعفین بوده اند؛ یعنی قدرت بر درك مفاهيم كفر و شرك نداشته و نمى‏توانسته اند دشمنى كنند و به گونه ای هدايت نشدند كه مؤمن وعارف گردند؛(بودائی ، مسیحی ، یهودی و ....) 4- بچه هائی که در دنیا به سن تکلیف نرسند. این افراد " اهل اعراف " نامیده می شوند.[این دسته بندی چهارگانه بر اساس حدیث زیر می باشد]: [امام علی ع : المؤمنون فينجون ويدخلون الجنة بغير حساب ، أما المشركون فيدخلون النار بغير حساب . وإنما الحساب على أهل هذه الصفات بين المؤمنين والمشركين ، والمؤلفة قلوبهم والمقترفة والذين خلطوا عملا صالحا وآخر سيئا والمستضعفين الذين لا يستطيعون حيلة الكفر والشرك ولا يحسنون أن ينصبوا ولا يهتدون سبيلا إلى أن يكونوا مؤمنين عارفين ، فهم أصحاب الأعراف ، وهؤلاء لله فيهم المشيئة . إن الله عز وجل إن يدخل أحدا منهم النار فبذنبه وإن تجاوز عنه فبرحمته (سلیم بن قیس، كتاب سليم بن قيس ، ص 171 – 172).] .
تفاوت خواب و مرگ از نظر قرآن و روايات چيست؟ خداي متعال مي فرمايد: «وَ هُوَ الَّذي يَتَوَفَّاكُمْ بِاللَّيْلِ وَ يَعْلَمُ ما جَرَحْتُمْ بِالنَّهارِ ثُمَّ يَبْعَثُكُمْ فيهِ لِيُقْضي‏ أَجَلٌ مُسَمًّي ثُمَّ إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ ثُمَّ يُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُون»؛ (انعام (6) آیه 60) بنا بر آیه فوق "توفّی" و تحویل گرفتن جان آدمی كه از آن به "موت" و مرگ هم تعبیر شده ، هم به هنگام خواب روی می دهد و هم به هنگام مردن. به هنگام خواب ملائكه روح و جان آدمی را می گیرند و به هنگام بیدار شدن دوباره آن را برمی گردانند تا زمان رسیدن مرگ كه دیگر این روح به بدن باز نمی گردد تا قیامت و بعث و برانگیختن عمومی. رسول خدا فرمود: خواب برادر مرگ است . (1) از امام باقر در مورد مرگ سؤال شد و ایشان فرمود: مرگ همان خواب است كه هر شب به سراغ شما می آید؛ جز این كه مدتش طولانی تر است و تا قیامت از آن بیدار نمی شوید. (2) از این رو در بیان علمای اسلام با توجه به تعلیم قرآن و روایات ، خواب را "الموت الاصغر = مرگ كوچك " در مقابل "الموت الاكبر = مرگ بزرگ" نامگذاری كرده اند. (3) پس خواب از جنس مرگ است و تفاوت آن دو در مدت آن ها است و خواب مرگ كوچك و كوتاه است. .
مرحوم آیت اللّه حائری نوشته اند: «از پدرم نقل شده که ایشان می فرمود: زمانی که در کربلا اشتغال به تحصیل داشتم، در عالم خواب کسی مرا به اسم صدا زد و گفت: شب جمعه خواهی مرد. من خوابی را که دیده بودم فراموش کردم، تا آنکه روز پنجشنبه نهار را در یکی از باغات کربلا با رفقا خوردیم؛ در آنجا تب کردم و غش نمودم- به نظر می رسید همان مالاریای شدید توام با غشوه بوده است- رفقا مرا در همان حال به منزل می آورند و تحویل می دهند. من که در حال غشوه بودم، متوجه شدم که برای گرفتن جانم یک یا دو نفر کنارم قرار دارند. در دلم متوسّل به حضرت ابی عبد اللّه الحسین- علیه و علی آبائه و ابنائه الطاهرین السلام و الصلاة- شدم و عرض کردم که از مردن حرفی ندارم و بالاخره باید بروم، ولی الآن دستم خالی است. شما از خدا بخواهید که عمری به من بدهد تا عملی انجام دهم. پس از این توسّل شخصی از طرف حضرت آمد و گفت: امام(ع) می فرمایند: من برای تأخیر مرگش دعا کردم و مستجاب شد؛ مأمور قبض روح برگشت و من از حالت غشوه به هوش آمدم».[1] این جریان را مرحوم آیة اللّه اراکی نیز به سند صحیح از مرحوم حاج آقا مصطفی فرید اراکی نقل کرده، و در مجله حوزه به چاپ رسیده است. در نقل مرحوم اراکی چنین آمده است: حال احتضار دست می دهد، می بیند که سقف شکافته شد و دو نفر از سقف فرود آمدند. می فهمد که اینان اعوان ملک الموت هستند و برای قبض روح او آمدند، پائین پا می نشینند تا از پا قبض روح کنند، تا آنجا که بعد از توسل می بیند باز سقف شکافته شد و یک نفر آمد و به آنان گفت: آقا فرمودند: تمدید شد، دست بردارید. بعد از رفتن آنها حالش یک قدری بهتر می شود. پارچه ای را که رویش انداخته بودند کنار می زنند، عیالش بالای سرش گریه می کرده، ناگهان صدایش بلند می شود که زنده شد، زنده شد. ..». مرحوم آقای اراکی بعدا فرمود: بقای او مثل حدوث او خارق العاده بوده است؛ من گمان می کنم این حوزه علمیه با توجه حضرت ابا عبد اللّه علیه السّلام است، زیرا ایشان گفته بود دستم خالی است، ذخیره آخرت ندارم، امیدوارم شما تمدید نمائید تا ذخیره ای تهیه کنم؛ ذخیره اش همین اقامه حوزه علمیه قم بوده است. من گمان می کنم این حوزه علمیه از برکت نظر ابا عبد اللّه علیه السّلام است و کسی نمی تواند آن را منحل کند».[2] مرحوم آقای حائری چنین نتیجه گرفته است که «اینها به حسب ظاهر صحنه سازی خداوند متعال است که یک مؤمنی را برای خدمت آماده نماید، آن هم با توجه به اولیا و استشفاع به آنها که انسان را از خودخواهی دور می کند. و ممکن است که ایشان را برای تاسیس حوزه علمیه قم آماده کردند که متجاوز از هزار سال قبل حضرت ابی عبد اللّه الصادق علیه السّلام خبر داده است و الان بهترین حوزه علمیه جهان تشیع است و متجاوز از ده هزار نفر دارد»
برزخ (قسمت دوم) دربرزخ مسائلی وجود دارد ودراعراف رخدادهائی صورت می پذیرد که شگفت انگیز است؛ از جمله: 1- در برزخ ارواح مؤمنین در کالبدهائی شبیه کالبد دنیائی مستقر می شوند. آنها می خورند و می آشامند وهرگاه با هم برخورد کنند یکدیگر را با همان چهره دنیائی می شناسند. [ امام باقرع : فإذا قبضه الله عز وجل صير تلك الروح في قالب كقالبه في الدنيا فيأكلون ويشربون فإذا قدم عليهم القادم عرفوه بتلك الصورة التي كانت في الدنيا ( محمدبن یعقوب الکلینی، الكافي، ج 3 - ص 245).] 2- ارواح همه مؤمنان اعم از زن ومرد در کالبدهائی نورانی قرار می گیرند. [أرواح كل مؤمن ومؤمنة في قوالب من نور على منابرمن نور ( محمد باقر المجلسی ، بحار الأنوار،ج 6 - ص 237).] 3-دربالای اعراف ائمه معصومین قرار دارند که هر یک از بهشتیان و دوزخیان را ازچهره هایشان می شناسند. [وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ . اعراف/46]. 4- ائمه خطاب به بهشتیان می گویند: سلام بر شما باد![ و در میان آن دو [ بهشتیان و دوزخیان‌]، حجابی است؛ و بر «اعراف» مردانی هستند که هر یک از آن دو را از چهره‌شان می‌شناسند؛ و به بهشتیان صدا می‌زنند که: «درود بر شما باد!» امّا داخل بهشت نمی‌شوند، در حالی که امید آن را دارند. وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ وَنَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ ۚ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ (46) اعراف] 5-ائمه در اعراف به جهنمیان می گویند : ديديد كه گردآوري شما (از مال و ثروت و زن و فرزند) و تكبرهاي شما به حالتان سودي نداد؟! (۴۸) اعراف [ وَنَادَى أَصْحَابُ الْأَعْرَافِ رِجَالًا يَعْرِفُونَهُمْ بِسِيمَاهُمْ قَالُوا مَا أَغْنَى عَنْكُمْ جَمْعُكُمْ وَمَا كُنْتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ ﴿۴۸﴾ اعراف]. 6- کسانی از اهل اعراف، که لیاقت ارتقاء می یابند مورد شفاعت ائمه معصومین قرار می گیرند وبه بهشت می روند. [ آيا اينها (اين واماندگاني كه بر اعراف هستند) همانها نيستند كه سوگند ياد كرديد رحمت خدا هرگز شامل حالشان نخواهد شد (ولي به خاطر ايمان و بعضي اعمال خيرشان خداوند آنها را مشمول رحمت خود ساخت هم اكنون به آنها گفته مي‏شود) داخل بهشت شويد كه نه ترسي داريد و نه غمناك مي‏شويد. (۴۹) اعراف أَهَؤُلَاءِ الَّذِينَ أَقْسَمْتُمْ لَا يَنَالُهُمُ اللَّهُ بِرَحْمَةٍ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ لَا خَوْفٌ عَلَيْكُمْ وَلَا أَنْتُمْ تَحْزَنُونَ ﴿۴۹﴾ اعراف]. ✍ این تحقیق در سال ۱۳۸۶ نگارش شده است. .
🔻پیغامی محرمانه به‌اقاسید‌علی خامنه ای جوان! ✍️ مرحوم حمید سبزواری در کتاب خاطراتش می‌گوید: حاج آقای قدسی مشهدی برایم تعریف می‌کرد: ما که جوان بودیم؛ من و آقای خامنه‌‌ای و چند جوان هم سن و سال دیگر در هفته یک روز ۵-۶ نفری می‌رفتیم خانه یک پیرمردی؛ آدم دانشوری بود. 🔸می‌رفتیم و شعری نیز که گفته بودیم می‌خواندیم و ایشان هم یک صحبتی می‌کردند و ما را نصیحت می‌کردن که در زندگی این‌طور باشید. چون سری از شعر هم داشت، ما شارژ می‌شدیم. یک روز آنجا رفتیم، آقای خامنه‌ای تازه عمامه گذاشته بود، موقع بیرون آمدن، خداحافظی کردیم از پیرمرد. 🔸 ایشان گفتند آقاسیدعلی آقا با شما کاری داشتم. آقای خامنه‌ای آنجا ماندند. آن موقع یک برافروختگی در سیمای آقای خامنه‌ای مشاهده کردم. گفتم: سید! آقا چه فرمودند؟ گفتند که آقا مرا نصیحت کردند راجع به عمامه ای که سرم است که این عمامه این جوری است. 🔸گفتم خب اگر واقعا همین بود ما هم بهره می‌بردیم، اینکه حرف محرمانه‌ای نیست که آقا بگوید صبر کن با تو کار دارم. گفت: آن چیزیست که حالا وقت گفتن آن نیست! گفتم: یعنی چه؟ چرا؟ در خلوت ایشان را دیدم. گفتم این را باید بگویی! گفت والله ایشان یک چیزی فرمودند که من در خودم یک چنین مساله‌ای را نمی‌بینم. 🔸ایشان به من فرمودند: «خودت را بساز، یادت باشد تو یک روزی در این مملکت باید حرف اول را بزنی و مضمونی قریب به این» این گفتار همیشه در یاد و خاطرم بود، تا شب ارتحال امام. شب ارتحال، من در سالن خانه‌مان خوابیده بودم و رادیو گرفته بودم. بعد کم کم آن را خاموش کردم. قبل از اینکه بخوابم رجال کشوری از نظرم گذشتند، نظرم رفت به اینکه بعد از امام چه کسی رهبر می‌شود؟ چه خواهد شد؟ 🔸این دغدغه، مدتی من را مشغول کرد، یک دفعه حرف قدسی به یادم افتاد... صبح که رادیو را باز کردم اعلام کردند که امر رهبری به آقای خامنه‌ای تعلق گرفته. آن وقت فهمیدم و پیش خود گفتم خدایا تو چه بندگانی داری، ما چه غافل هستیم، اینها چه کسانی هستند که از ورای پرده‌ها آینده را می‌بینند. رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت» 📚 منبع: حالِ اهل درد؛ خاطرات حمید سبزواری 📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
. وقتی یک مجرم رو به جای نشاندن روی صندلی دادگاه برای محاکمه ، ببری روی صندلی بیت اون هم ردیف اول بشونی ، باید هم جفتک رفراندوم بیندازد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مسمومیت شرافتمندانه! 🔹ماجرای مسمومیت‌‌ دانش‌آموزان ذهن همه رو درگیر کرده. اما ماجرا از کجا آب‌ می‌خوره؟ 🔹ما سعی کردیم در کم‌تر از دو دقیقه به یک ماجرای خاص بپردازیم. ماجرایی که خیلی ازش نگذشته اما فکر کردن ما یادمون رفته این چیزا رو! زِکی! 🇮🇷 اینجاست 👇 http://eitaa.com/joinchat/2273312768C3a2be2e04f
. کاش یک جو از غیرت این خانم ذبیح پور در بسیاری از مدیران دولت سیزدهم و دولتمردان اصلاحاتی مثل ابطحی بود. بعد از توئیت ابطحی در مورد دریافت پیامک کشف حجاب در خودرو و اظهار این که در خودرو تنها بوده ، ظریفی توئیتی به این مضمون نوشت : «حتی دوربین هم مرد بودن تو را قبول ندارد». .
. این عید سعید بر شما مبارک باد عاقبت به خیری را ، برای شما و خانواه محترمتان ، از خدای کریم مسئلت دارم. .
. عید سعید فطر بر همگی مبارک ؛ ان شاءالله....... برزخ (قسمت سوم) خصوصیات بهشتیان عالم برزخ و مواهبی که برخوردار خواهند بود به قرار زیر است: 1-- بهشتیان کسانی هستند که «مؤمن به خدا» باشند و «کارخوب» انجام دهند؛ 2-- مقدار ایمان و مقدار کارخوب، بستگی به شرایط زندگی افراد و توانمندی آنها دارد 3-- چنین کسانی وقتی به بهشت برزخی وارد می شوند پس از قیامت هم به بهشت آخرتی منتقل شده و به تعبیری میلیارد – میلیارد – میلیاردها... سال در آن زندگی خواهند کرد... 4-- بهشتیان کسانی هستند که : به عهد خود وفا می کنند؛ از روز عذاب می ترسند؛ از نظر غذائی به مسكين و يتيم و اسير بی منت رسیدگی می کنند؛ 5-- بهشتیان از جامی می‌نوشند که با عطر خوشی آمیخته است؛ در قیامت مورد استقبال قرار گرفته و شادمان و مسرورند؛ لباسهای حریر می پوشند و برتخت تکیه می زنند؛ گرما و سرما آنها را آزار نمی دهد؛ به راحتی از میوه ها می خورند؛ 6-- جوانانی که بدنهای بلورین دارند در اطراف آنها هستند و از آنها پذیرائی می کنند؛ [سوره دهر آیات 1-22 ][ بقره آیه 28 ]. [سوره اعراف آیه 42]. 7-- بهشتیان کسانی هستند که به آیات خدا ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند؛ 8-- هرگاه آیات خدا برای تذکر به آنها یادآوری می شود به سجده می افتند و خدا را تسبیح میکنند؛ 9-- در دل شب از بستر گرم و نرم بر می خیزند و با ترس و امید خدا را می خوانند؛ 10-- بهشتیان (در دنیا) از روزیِ به آنها داده شده انفاق می کنند؛ 11-- همان گونه که در عالم ذر افرادی که از دیگران سبقت گرفتند، در دنیا صاحب امتیازاتی شدند، خداوند می فرماید اگر می خواهید بهشتی شوید در دنیا از دیگران (در انجام کارخوب) سبقت بگیرید. 12-- بهشتیان در کنار همسرانشان بر تختها تکیه زده و هر آنچه اراده کنند به آنها داده می شود. 13--در دنیا در توبه برای گنهکاران باز است پس اگر ایمان بیاورند و کار خوب انجام دهند خداوند کریم آنها را هم به بهشت برزخی می برد. 14-- بهشتیان هرگز سخن لغو در بهشت نمی شنوند و در همه سخنان سلام و سلامتی(ایمنی و امنیت) است. [سوره سجده آیات 15-19]. [بقره آیه 82]. [حدید آیه 21]. [یس آیات 55-57]. [مریم آیات 59- 63] [اعراف آیات 44 و 45]. [مائده آیه 93]. 🌺 خدایا ! به همه این دوستان بهشت برزخی را نصیب بگردان به برکت صلوات بر محمدص و آل محمد ع
برزخ (قسمت چهارم) - آیا غیر مسلمانها هم به بهشت می روند؟ بر اساس آیه زیر ، کسانی که دارای شرایط مندرج در آیات شریفه زیر باشند و پیرو ادیان الهی گفته شده در این آیات شریفه باشند بهشتی خواهند بود: 1- کسانی که (به پیامبر اسلام) ایمان آورده‌اند، و کسانی که به آئین یهود گرویدند و نصاری و صابئان [= پیروان یحیی‌] هر گاه به خدا و روز رستاخیز ایمان آورند، و عمل صالح انجام دهند، پاداششان نزد پروردگارشان مسلم است؛ و هیچ‌گونه ترس و اندوهی برای آنها نیست. (هر کدام از پیروان ادیان الهی، که در عصر و زمان خود، بر طبق وظایف و فرمان دین عمل کرده‌اند، مأجور و رستگارند.) (62) إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَىٰ وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (62) بقره 2- آری، کسی که روی خود را تسلیم خدا کند و نیکوکار باشد، پاداش او نزد پروردگارش ثابت است؛ نه ترسی بر آنهاست و نه غمگین می‌شوند. (بنابر این، بهشت خدا در انحصار هیچ گروهی نیست.) (112) بقره بَلَىٰ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (112) بقره 3-آنها که ایمان آورده‌اند، و یهود و صابئان و مسیحیان، هرگاه به خداوند یگانه و روز جزا، ایمان بیاورند، و عمل صالح انجام دهند، نه ترسی بر آنهاست، و نه غمگین خواهند شد. (69) مائده إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئُونَ وَالنَّصَارَىٰ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (69) مائده 3-کسانی که کافر شدند، و در حالِ کفر از دنیا رفتند، لعنت خداوند و فرشتگان و همه مردم بر آنها خواهد بود! (161) همیشه در آن (لعن و دوری از رحمت پروردگار) باقی می‌مانند؛ نه در عذاب آنان تخفیف داده می‌شود، و نه مهلتی خواهند داشت! (162) بقره إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ أُولَٰئِكَ عَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ (161) خَالِدِينَ فِيهَا ۖ لَا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ يُنْظَرُونَ (162) بقره 5- شب را در روز داخل می‌کنی، و روز را در شب؛ و زنده را از مرده بیرون می‌آوری، و مرده را زنده؛ و به هر کس بخواهی، بدون حساب، روزی می‌بخشی.» (27) آل عمران تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ ۖ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ ۖ وَتَرْزُقُ مَنْ تَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ (27) آل عمران 6- و کسی که چیزی از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که ایمان داشته باشد، چنان کسانی داخل بهشت می‌شوند؛ و کمترین ستمی به آنها نخواهد شد. (124) نساء وَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيرًا (124) نساء 7- همانا برخی از اهل کتاب کسانی‌اند که به خدا و کتاب آسمانی شما و کتاب آسمانی خودشان ایمان آورند در حالی که مطیع فرمان خدا بوده و آیات خدا را به بهای اندک نفروشند، آن طایفه را نزد خدا پاداش نیکوست، و البته خدا حساب خلق را سریع و آسان خواهد رسید. (199) آل عمران وَإِنَّ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَمَنْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ خَاشِعِينَ لِلَّهِ لَا يَشْتَرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۗ أُولَٰئِكَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ (199) آۀ عمران .
. مسخره کردن یکی از راههای تخریب چهره افراد موجه است. اخیرا قسمتی از یک درس عرفانی امام را تقطیع و ایشان را تمسخر کرده اند. اسلام به ما اجازه داده است تا دشمن را در مسائل سیاسی -اجتماعی - امنیتی و اداری تمسخر کنیم. .
حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: پس از حواشی ایجاد شده در برنامه اکران قسمت پایانی «پوست شیر» مدیر سینما لوتوس برکنار شد.۰ وی افزود: طی جلسه‌ای ضمن بررسی تخلفات سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده سریال درباره پخش موزیک ترانه غیرمجاز و نمایش سریال مغایر با مجوزهای دریافتی، مقرر شد ضمن درج در پرونده عوامل مقصر، در نوع همکاری سازمان سینمایی با مسببین این تخلف تجدید نظر شود. همچنین با توجه به حضور بدون حجاب یکی از بازیگران زن ( پانته آ بهرام) و عدم اقدام درست و به موقع مدیریت سینما در کنترل برنامه و عدم هدایت فرد متخلف و قانون شکن به بیرون از فضای سینما، مدیر آن به‌علت ضعف مدیریت از سمت خود برکنار شد. تخلفات سینمای لوتوس نیز در دست بررسی است که به‌زودی درباره آن تصمیم گیری خواهد شود. ایل بیگی ضمن انتقاد از بازیگران و عواملی که سرمایه سرمایه گذاران در عرصه سینما را به خطر می‌اندازند تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات رسمی اعلام شده الزامی است، مضافاً، اینکه مسئولیت تبعات رفتارهای قانون شکنانه عوامل و بازیگران نیز بر عهده خود آنها خواهد بود. .
. این کارها ان شاءالله نتایج مثبتی خواهد داشت. ا__________ دادستان اصفهان به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه فیمابین دادگستری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه تیم‌های برخورد با هنجار شکنان کشف حجاب در اماکن عمومی تشکیل می‌شود. موسویان افزود: واحدهای صنفی هم که شئونات اسلامی را رعایت نکنند، چه متصدیان کشف حجاب کنند و چه خدمات به کشف حجاب کننده بدهند برخوردی جدی خواهد شد. سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان هم در ابتدای این همایش با اشاره به ابلاغ جدید فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر حضور پر رنگ‌تر نیروهای فراجا برای مقابله با ناهنجاری‌ها گفت: مصمم و قوی‌تر در میدان حضور داریم و از همه گروه‌های مردمی، بسیج و آحاد مردم می‌خواهیم با توجه به وضعیت موجود به صورت گروهی در خصوص مبارزه با هنجار شکنی‌ها در جامعه ما را یاری کنند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. مقام معظم رهبری: «دشمن به سیاست تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه، تحقیر و بدبین‌کردن ملت‌ها به توانایی‌های خود روی آورده که باید در شناخت راهبردها، تاکتیک‌ها، ابزارها و روش‌های او، به‌روز بود و آنها را ابطال کرد». ✍ تضعیف خانواده و نقش مادر در خانواده از راهبردهای دشمن است. باید آن را ابطال کنیم. .
. پیام دهنده به جلسه جنبش فاحشه ها ، یادش رفته که در فتنه ۸۸ رفته بود جلوی صدا و سیما لیدری ضد انقلاب و سخنرانی می کرد ، دستگیر شد. خودش و باباش به دروغ گفتند رفته بوده ساندویچ بخره دستگیرش کردند. کسی که حتی یک دروغ بگوید ، فاسق است. همینقدر مبتذل و مسخره ..... .
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در نقد سخنان رهبری درباره همه پرسی ، مطالبی را گفته است ، که در نقد آنها ، عرایضی تقدیم می گردد. 🟢قسمت اول 🔻بیانیه: ۱- نظام جمهوری اسلامی بر اساس اسلام سازگار با جمهوریت شکل گرفته است. هیچ گاه نمی‌توان به نام اسلام ناسازگار با جمهوریت و آزادی، جمهوری اسلامی تشکیل داد. امام به نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی، فرمودند: «اکثریت هرچه گفتند آرایشان معتبر است، ولو به ضرر خودشان باشد. شما وکیل مردم هستید شما وَلِیّ آن‌ها نیستید که بگویید این به ضرر شماست. مسیر ملت را بروید، ولو عقیده‌تان این است که مسیر ملت خلاف صلاحشان است!» 🔺نقد: در این فرازاز بیانیه ، انجمن باصطلاح اسلامی اسلام امام را از اسلام حضرت آقا جدا کرده اند و اسلام امام را با جمهوریت سازگار و اسلام حضرت آقا را با جمهوریت ناسازگار دانسته اند. در این خصوص دو نکته وجود دارد: ✔️اول این که مگر شما حضور اسلام در صحنه سیاست را قبول دارید که به اسلام امام استناد می کنید؟ شما حتی خود امام را هم کنار گذاشته اید و به ایدئولوزی لیبرال پناه برده اید. شما در بیانیه کنگره یازدهم حزب مشارکت نوشته اید و بقیه اصلاحاتچی ها هم قبول کرده اند که :حزب مبتنی بودن قوانین جامعه بر دستورات اسلام را قبول ندارد. ✔️دوم این که ، مگر با ایدئولوژیهای دیگر می توان جمهوریت مورد نظر شما را ایجاد کرد. جمهوری سوسیالیستی ، که در آغاز انقلاب حکومت ایده آل شماها بود ، مگر با جمهوریت سازگار بود. حتی اسم آن جمهوری هم «دیکتاتوری پرولتاریا» بود(دیکتاتوری طبقه کارگر ، که اکثریت مردم در هیچ فعالیتی از آن دیده نمی شدند). بعد هم که لیبرال شدید و اکنون درخواست حکومت مبتنی بر ایدئولوژی آن را درخواست می کنید ، در عمل دیکتاتوری سرمایه داری بر توده کثیری از مردم است.(دیکتاتوری یک درصد بر ۹۹ درصد) ، که تا اندازه ای ما آن را در مافیای اقتصادی موجود در ایران که دستپخت ۳۲ سال حاکمیت اصلاح طلبی بر ایران است ، شاهد هستیم و با گوشت و پوستمان منحط بودن آن را لمس می کنیم. ✔️سوم این که ، شما در بیانیه خود به فرمایش حضرت امام به مجلس خبرگان قانون اساسی استناد کرده اید که مردم هر چه خواستند در قانون بیاورید. بسیار خوب ، مردم وقتی هر چه خواستند در قانون اساسی آمد و توسط نمایندگانشان تصویب شد وخودشان پای صندوق های رأی رفتند و آن را تأیید کردند ، حق تخطی از قانون را ندارند. هیچ کس حق تخطی از قانون را ندارد. عقیده امام این است که نمی شود از مردم پذیرفت که قانون اساسی را قبول نداریم. امام در این مورد می گویند: «نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت، که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادند به اینها، مردم شانزده میلیون تقریباً یا یک قدری بیشتر رای دادند به قانون اساسی. مردمی که به قانون اساسی رای دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛ نه هر کس از هر جا صبح بلند می‌شود بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسی را قبول ندارم، من مجلس را قبول ندارم، من رئیس جمهور را قبول ندارم، من دولت را قبول ندارم. نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید، و لو بر خلاف رای شما باشد. باید بپذیرید». پس توصیه ما به شما این است که از لیبرالیسم به امام باز گردید. 🟧 در خصوص رفراندوم در قانون هم آمده است که : اصل ۵۹ قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح می‌دارد که در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. این اصل درخواست مراجعه به آراء عمومی را منوط به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس کرده است. در اصل ۱۱۰ هم به فرمان همه‌پرسی ذیل وظایف و اختیارات رهبر اشاره شده است که در واقع به معنای لزوم تایید مصوبه مجلس و صدور فرمان همه‌پرسی از سوی رهبری است. اصل ۹۹ نیز می‌گوید: شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی و همه‏‌پرسی را بر عهده دارد. پس توصیه ما به شما این است که به قانون گردن بنهید.
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در نقد سخنان رهبری درباره همه پرسی ، مطالبی را گفته است ، که در نقد آنها ، عرایضی تقدیم می گردد. 🟢قسمت اول 🔻بیانیه: ۱- نظام جمهوری اسلامی بر اساس اسلام سازگار با جمهوریت شکل گرفته است. هیچ گاه نمی‌توان به نام اسلام ناسازگار با جمهوریت و آزادی، جمهوری اسلامی تشکیل داد. امام به نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی، فرمودند: «اکثریت هرچه گفتند آرایشان معتبر است، ولو به ضرر خودشان باشد. شما وکیل مردم هستید شما وَلِیّ آن‌ها نیستید که بگویید این به ضرر شماست. مسیر ملت را بروید، ولو عقیده‌تان این است که مسیر ملت خلاف صلاحشان است!» 🔺نقد: در این فرازاز بیانیه ، انجمن باصطلاح اسلامی اسلام امام را از اسلام حضرت آقا جدا کرده اند و اسلام امام را با جمهوریت سازگار و اسلام حضرت آقا را با جمهوریت ناسازگار دانسته اند. در این خصوص دو نکته وجود دارد: ✔️اول این که مگر شما حضور اسلام در صحنه سیاست را قبول دارید که به اسلام امام استناد می کنید؟ شما حتی خود امام را هم کنار گذاشته اید و به ایدئولوزی لیبرال پناه برده اید. شما در بیانیه کنگره یازدهم حزب مشارکت نوشته اید و بقیه اصلاحاتچی ها هم قبول کرده اند که :حزب مبتنی بودن قوانین جامعه بر دستورات اسلام را قبول ندارد. ✔️دوم این که ، مگر با ایدئولوژیهای دیگر می توان جمهوریت مورد نظر شما را ایجاد کرد. جمهوری سوسیالیستی ، که در آغاز انقلاب حکومت ایده آل شماها بود ، مگر با جمهوریت سازگار بود. حتی اسم آن جمهوری هم «دیکتاتوری پرولتاریا» بود(دیکتاتوری طبقه کارگر ، که اکثریت مردم در هیچ فعالیتی از آن دیده نمی شدند). بعد هم که لیبرال شدید و اکنون درخواست حکومت مبتنی بر ایدئولوژی آن را درخواست می کنید ، در عمل دیکتاتوری سرمایه داری بر توده کثیری از مردم است.(دیکتاتوری یک درصد بر ۹۹ درصد) ، که تا اندازه ای ما آن را در مافیای اقتصادی موجود در ایران که دستپخت ۳۲ سال حاکمیت اصلاح طلبی بر ایران است ، شاهد هستیم و با گوشت و پوستمان منحط بودن آن را لمس می کنیم. ✔️سوم این که ، شما در بیانیه خود به فرمایش حضرت امام به مجلس خبرگان قانون اساسی استناد کرده اید که مردم هر چه خواستند در قانون بیاورید. بسیار خوب ، مردم وقتی هر چه خواستند در قانون اساسی آمد و توسط نمایندگانشان تصویب شد وخودشان پای صندوق های رأی رفتند و آن را تأیید کردند ، حق تخطی از قانون را ندارند. هیچ کس حق تخطی از قانون را ندارد. عقیده امام این است که نمی شود از مردم پذیرفت که قانون اساسی را قبول نداریم. امام در این مورد می گویند: «نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت، که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادند به اینها، مردم شانزده میلیون تقریباً یا یک قدری بیشتر رای دادند به قانون اساسی. مردمی که به قانون اساسی رای دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛ نه هر کس از هر جا صبح بلند می‌شود بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسی را قبول ندارم، من مجلس را قبول ندارم، من رئیس جمهور را قبول ندارم، من دولت را قبول ندارم. نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید، و لو بر خلاف رای شما باشد. باید بپذیرید». پس توصیه ما به شما این است که از لیبرالیسم به امام باز گردید. 🟧 در خصوص رفراندوم در قانون هم آمده است که : اصل ۵۹ قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح می‌دارد که در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. این اصل درخواست مراجعه به آراء عمومی را منوط به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس کرده است. در اصل ۱۱۰ هم به فرمان همه‌پرسی ذیل وظایف و اختیارات رهبر اشاره شده است که در واقع به معنای لزوم تایید مصوبه مجلس و صدور فرمان همه‌پرسی از سوی رهبری است. اصل ۹۹ نیز می‌گوید: شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی و همه‏‌پرسی را بر عهده دارد. پس توصیه ما به شما این است که به قانون گردن بنهید. @jahanbozorgee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قیمت ها تو ونزوئلا💰 تازه بماند اب شرب نداره رفته برای سحری آب بخره😶 🔴 پاورقی | @pavaraghiiii
. بهائیها با داشتن یک شبکه صد هزار نفری در این چهل سال کارشان گوش خواباندن بود و جمع آوری اطلاعات برای سرویسهای خارجی ، بعلاوه جمع آوری پول در یک شبکه گسترده اقتصادی. الآن پس از چهل سال توسط همان سرویسها مأموریت یافته اند تا فساد را در جامعه ایران نهادینه کنند و چون افراد فاسدی هستند از هیچ چیز در گسترش فساد کوتاهی ندارند. پنهان پنهان 👇👇👇👇
کریمی قدوسی، نماینده مجلس: کشف حجاب با هدایت بهائیان است جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 🔹تبیین، تحلیل و تفسیر رهبر انقلاب اسلامی از موضوع حجاب و عفاف مد نظر ما است در این پدیده یک تعداد محدودی هستند که به سرویس‌های اطلاعاتی دشمن وصل هستند که عمدتا در حوزه فرقه بهاییت متمرکزند. 🔹این‌ها برای موضوع کشف حجاب طراحی و برنامه ریزی می‌کردند، اما وزارت اطلاعات شناسایی‌شان کرد و چند ماه قبل این‌ها را زیر ضربه برد و الان هم ما تاکید داریم این هسته‌ها باید ضربه بخورند. از این‌ها که عبور می‌کنیم سیاست باید سیاست فرهنگی باشد./ باشگاه خبرنگاران ‌🌐 با خبر از همه‌جا در «خبردار» ⇩⇩ 🆔 @khabardar_ir https://eitaa.com/joinchat/501284925C42aa98de8f
. یک حرف خوب که این بنده خدا ، وسط مطالب خوب دیگری ، می زند این است: به گناهکاران و خطاکاران و بی حجابها و خاکستریها بگوئید خطا و گناه نکنید تا دوقطبی نشود. ای خطاکاران جامعه را دو قطبی نکنید ای غربگدایان جامعه را دو قطبی نکنید ای عوامل سرویسها برای سرویسها جاسوسی نکنید .... جامعه دوقطبی می شود. ای امیدان اسرائیل به اسرائیل سرویس ندهید که جامعه دوقطبی می شود. .👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جریمه نکن که دوقطبی نشه مالیات نگیر که دو قطبی نشه چادر نپوشید که دوقطبی نشه دوقطبی بین حق و باطل ♻️انتشارش_با_شما ╔═─┅─═ঊঈ✍ঊ═╗ 📡@shohadayekarbala2 ╚═─┅─═ঊঈ✍ঊ═╝‌ پایگاه خبری بسیج شهدای کربلا