eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
699 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمد جهان بزرگی
برادر عزیز آقای مسافر ...... ما طلبه ها پاسخ برخی مطالب را به صورت «پاسخ نقضی» و «پاسخ حلی »می دهیم اول پاسخ نقضی: 1—- هر سه این افرادی که در این کلیپ ملاحظه می فرمائید افراد مسئله داری هستند .... بنابراین اگر چیزی می گویند و یا دنبال می کنند باید با این دید نگاه کنیم که دارای منافعی هستند که این گونه می گویند ...... البته آقای نبویان خیلی سعی کرد که حرف نامربوط نزند ....فقط یک واقعیتی را بیان کرد ....اما ما باید بدانیم که در برخوردهای سیاسی و گفتگوهای سیاسی باید نگاه کنیم «چه کسی می گوید» و نه فقط این که «چه می گوید» تفصیل شماره 1: [ اگر مطلب فوق کافی نبود بخوانید ] . . یکی از معروف‌ترین کلمات جامع امیرمومنان علی(ع) این عبارت است: اُنْظُرْ الی مَا قَالَ، و لا تَنْظُر إِلَی مَنْ قَالَ؛ به گفته بنگر نه به گوینده.(غررالحکم، ص361) این جمله اجمالا درست است اما باید تفصیل داده شود که با اما و اگرهایی همراه است. امام علی(ع) این جمله را در جایی به کار برده است که در آن مورد باید به گفتار توجه شود نه گوینده گفتار. بنابراین نمی‌توان آن را به همه شرایط و در مورد همه کس تعمیم داد و گفت اصلا کاری به گوینده نداریم؛ زیرا در برخی جاها اتفاقا باید به گوینده توجه شود تا مطلب بدرستی درک شده و موضع‌گیری درستی نیز انجام گیرد. آن حضرت(ع) در جایی دیگر با توجه به شعار خوارج که برگرفته از قرآن است و می‌گفتند: لَا حُکْمَ إِلَّا لِلَّه‌؛ حکم و حکومت تنها برای خداست، آن حضرت(ع) فرموده است: کَلِمَهًْ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِل‌؛ کلمه، کلمه حقی است اما از آن استفاده باطل و نادرست می‌شود.(شرح نهج‌البلاغه، ابن ابی‌الحدید، ج 19، ص 17) از نظر آن حضرت(ع)، در اینجا باید به گوینده توجه کرد و در حقیقت آن حضرت می‌فرماید: اُنْظُرْ الی مَن قَالَ، و لا تَنْظُر إِلَی مَا قَالَ؛ به گوینده بنگر نه به گفتار و گفته. به عبارت دیگر در مسائل علمی لازم نیست به گوینده کاری داشته باشید، بلکه به گفته و گفتار توجه کنید و بر اساس آن قضاوت کنید؛ اما در مسائل سیاسی و اجتماعی و اعتقادی باید به گفتار و گفته تنها اکتفا نکنید، بلکه به گوینده آن نیز توجه کنید؛ زیرا گوینده حتی اگر راست بگوید ممکن است مصادیق بدی را مد نظر قرار داشته باشد که حتما دارد. بر همین اساس امام باقر(ع) و نیز امام صادق(ع) در تفسیر آیه 24 سوره عبس به اصل گوینده نیز توجه می‌دهند: زید شحّام از امام باقر(ع) درباره قول خداى عزّوجلّ «فلینظر الإنسان إلى طعامه» روایت کرده و مى گوید: به امام(ع) گفتم: طعام انسان [که باید به آن نظر کند] چیست؟ فرمود: علم او است که آن را فرامى‌گیرد؛ پس [باید نگاه کند] که از چه کسى فرا مى‌گیرد»؟ بر این اساس آدمی در گرفتن علوم بویژه اعتقادی باید بنگرد که از چه کسی علم اعتقاداتش را یاد می‌گیرد؟ باید توجه داشت که «ماقال» اگر با ملاک‌های عقلانی و وحیانی منطبق بود باید از آن استفاده کرد ولو اینکه گوینده آن برحسب روایات منافق یا مشرک باشد. توجه به «من قال» یعنی بررسی شخصیت افراد و انگیزه‌ها و نیت‌ها، غالبا در جایی مطرح می‌شود که بخواهیم فردی را در همه ابعاد، الگوی تمام‌نمای خود قرار دهیم و از او درس‌های عملی بگیریم.
هدایت شده از احمد جهان بزرگی
2- در برخی جاها باید به گوینده توجه شود ...... آقای حیدری که به آیه الله جیدری معروف است دیگر فرد قابل عتمادی نیست .... و از این دست افراد در تاریخ اسلام کم نداشته ایم که تا مدتی سالم بوده اند و پس از مدتی تا آخر عمر منحرف شده اند
3 - فرد مصاحبه کننده هم یک شاعر سلطنت طلب هتاک و معلوم الحال است که چند صباحی در جمهوری اسلامی زندانی بوده بنابراین مصاحبه اش جهت دار است و با برنامه از قبل طراحی شده این مصاحبه را انجام داده 4- برادر اگر این کلیپ در مورد کمال حیدری را ندیده اید ومایل بودیدآنرا ببینید : .................. یک افشاگری در خصوص حیدری . https://www.aparat.com/v/Kn6V9/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%DB%8C_%D8%B4%D9%86%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C_%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%B3%DB%8C%D8%AF_%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF_%DA%A9%D9%85%D8%A7%D9%84_%D8%AD%DB%8C%D8%AF%D8%B1%DB%8C
بعد آن برادر فرموودند: یه نکته حالا شخص گوینده روفعلا نادیده بگیریم برام این سوال پیش اومده که مطلبی روکه ایشون دارند مطرح میکنن آیا میشه درست باشه و آیا احکام شرعی با توجه شرایط وزمان تغییرمیکنه و چرا آقایون مراجع درمقابل این جور ادم ها سکوت میکنن واین که ... زرارة گويد از امام صادق (عليه السّلام) راجع بحلال و حرام پرسيدم فرمود: حلال محمد هميشه تا روز قيامت حلالست و حرامش هميشه تا روز قيامت حرام، غير حكم او حكمى نيست و جز او پيغمبرى نيايد و على (عليه السّلام) فرمود هيچ كس بدعتى ننهاد جز آنكه بسبب آن سنتى را ترك كرد.
بنده هم پست زیر👇👇👇👇 را خدمتشان ارائه کردم البته این کلیپ ، کلیپی است که در آینده نزدیک ممکن است شما هم با آن روبرو شوید
باسمه تعالی در اصول فقه یک اصل وجود دارد تحت عنوان : « اصل تقسیم احکام به ثابت و متغیر» احکام ثابت به احکامی گفته می شود که برای انسان همیشگی و ابدی می باشند و اختصاص به زمان یا مکان خاصی ندارند و قابل نسخ و ابطال نیز نمی باشند. همان گونه که جنابعالی اشاره کردید: امام صادق ع می فرمایند: " حلال محمد ص تا قیامت حلال است و حرام محمد تا قیامت حرام است ". به این نوع از احکام، " احکام اولیه " نیز اطلاق می گردد. اما احکام متغیر به احکامی گفته می شوند که اختصاص به زمان یا مکان خاصی دارند و قابل نسخ و ابطال می باشند. این نوع از احکام شامل "احکام ثانویه " و " احکام مصلحتی " می گردد. در گفته های امام خمینی نیزمعمولا از سه دسته احکام بحث می شود: «از شوراى محترم نگهبان مى‏خواهم و توصيه مى‏كنم، چه در نسل حاضر و چه در نسلهاى آينده، كه با كمال دقت و قدرت وظايف اسلامى و ملى خود را ايفا و تحت تأثير هيچ قدرتى واقع نشوند و از قوانين مخالف با شرع مطهر و قانون اساسى بدون هيچ ملاحظه جلوگيرى نمايند و با ملاحظه ضرورات كشور كه گاهى با احكام ثانويه و گاهى به ولايت فقيه بايد اجرا شود توجه نمايند» ... .. براین اساس درشریعت مقدس اسلام احکام و دستورات فراوانی وجود دارند که اگر مکلف به همان نحوی که از او خواسته شده، آنها را انجام دهد امتثال امرکرده است که دراین صورت تفاوتی میان "حکم اولی واقعی " یا " حکم اولی ظاهری"، " حکم ثانوی " و " حکم مصلحتی " وجود ندارد.
حکم اولی واقعی اما، به حکمی گفته می شود که وقتی به وسیله مجتهد جامع الشرایط استنباط می گردد، درست بر حکم الله وا قعی منطبق است که در لوح محفوظ ثبت شده است. البته این گونه نیست که مجتهد بتواند همواره به احکام اولیه واقعی دست پیدا کند بنابراین برخی از احکام او ممکن است به واقع اصابت نکنند. اگر چه او معتقد است که در طریق استنباط احکام واقعی فعالیت می کند. به این نوع از احکام، حکم ظاهری گفته می شود، اگرچه باید مورد امتثال قرار گیرند و از آنها تخطی نشود. اما در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی انسانها معمولا شرایطی پیش می آید که رعایت احکام اولیه برای انسان بسیار سخت، دشواروطاقت فرسا می شود. بنابراین ازآنجا که خداوند دین اسلام را، دین " سمحه سهله " قرار داده است تا انسانها بتوانند در راحتی زندگی کنند، در" ضرورت ها " و " مصلحت ها " به آنها اجازه داده است که از احکام اولیه عدول کنند و به " احکام ثانویه " و " احکام مصلحتی " عمل نمایند. ازاحکام ثانویه در لسان فقهاء عظام به " احکام اضطراری "، " اوامر اضطراری " (اوامر شرایط ضروری) .... تعبیر شده است. این تعبیر را از لسان پیامبردرحدیث رفع گرفته اند که فرمودند: " از امت من نه چیز بر داشته شده است،... (از جمله) آنچه به آن مجبورمی شوند...وآنچه به آن اضطرارپیدامی کنند ". پس کلمه ضرورت، واژه عامی است که علاوه براضطرارحالت اجبارو اکراه را نیز در بر می گیرد. البته زمینه چنین مجوزی را خداوند تبارک و تعالی در آیات 6 سوره " مائده " و 62 سوره " مومنون " داده است، آنجا که می فرماید: " وَ ما جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَج‏ " (در دين (اسلام) براى شما هيچ مشقّت و سختى طاقت‏فرسايى قرار نداده)، " لا نکلف نفسا الا وسعها " (به هر فردی به اندازه توانش تکلیف داده شده است). و همچنین در آیه دیگری می فرماید: يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَ لا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْر(خداوند براى شما آسانى مى‏خواهد و براى شما دشوارى نمى‏خواهد).
نظر یک مرجع در خصوص حجاب در شرایط اضطرار و یا اکراه و اجبار را ببینید : سوال: اخیرا فتوای حضرتعالی را در مورد دخترانی که در خارج تحصیل و آنها را مجبور به ترک حجاب می کنند، در سایت های مختلف منتشر کرده اند و برخی از این فتوا، سوء استفاده می کنند. در این فتوا آمده است: "با توجه به اینکه اگر دختران مسلمان و متدین دروس عالی را نخوانند تنها افراد بی بند و بار و لا مذهب پست های مهم را اشغال می کنند، به افراد متدین اجازه داده می شود که حجاب را در خصوص مواردی که ضرورت دارد، رعایت نکنند ولی در غیر موارد، حتما مراعات نمایند." لطفا توضیح بیشتری بفرمایید. پاسخ: [ آیه الله مکارم شیرازی ] شک نیست که حجاب بانوان در اسلام، از ضروریات این دین مبین است و حتی غیر مسلمانان نیز می دانند که این مسئله از احکام مسلّم اسلام می باشد و لذا در بسیاری از موارد، خود را ملزم می بینند که با آن کنار بیایند. البته هر حکمی می تواند در مقام ضرورت، استثنایی داشته باشد، مثلا: اگر بانویی بیمار شد و پزشک همجنس حضور نداشت، ضرورت اقتضا می کند که به پزشک غیر همجنس مراجعه کند و معاینات او ممکن است بدون ترک حجاب، میسّر نشود؛ در چنین موردی از باب ضرورت و به مقدار ضرورت، اجازه کشف حجاب به آن بانوی مسلمان داده می شود. و همچنین در مورد تحصیلات لازم که اگر نداشته باشد، با مشکلات مهمی (خودش یا جامعه اسلامی) مواجه می شود، به عنوان ضرورت، اجازه ترک حجاب داده می شود؛ آنهم به مقدار ضرورت یعنی در خصوص آنجا که الزام قطعی بر ترک حجاب است _ یعنی تا محل درس با حجاب می رود و در محوطه درس که الزام به ترک حجاب است، ترک می کند و در بازگشت بلافاصله حجاب را حفظ می کند_ با توجه به آنچه گفتیم، توضیح کافی برای فتوای گذشته داده شد. امیدواریم همه عزیزان به وظیفه شرعی خود در این امر عمل کنند و ان شاء الله سوء استفاده ای از فتوای مذکور نشود.
دقت داشته باشیم : وقتی مرجعی می فرماید : حجاب بانوان از ضروریات دین اسلام است یعنی انکار آن باعث خروج از دین می شود
بعد بحث رفت سر این که : سوال کننده می گوید دستور حضرت زهرا بافاصله اندکی توسط حضرت زینب نعوذبالله نقض شد. و استناد می کند به اینکه حضرت زهرا گفتند صدای زن مسلمان رامرد نشنود.و...
همان گونه که خواهر محترممان اشاره کردند آن چه از حضرت فاطمه سلام الله علیها نقل شده افضلیت و رسیدن به درجه کمال است نه حرمت که این علامه!!!! بی سواد به آن اشاره می کند .....مطلب واضح زیر را که یکی از دوستان ما تهیه کرده است بی سوادی این فرد را به خوبی نشان می دهد......الله اکبر ........... ( خدا وکیلی پول سعودی چه کار می کند با افراد ) . . مطلب در مورد حدیث را ببینید: حدیث مطرح شده، در کتب اربعه (کتاب های چهار گانه) حدیثی شیعه وجود ندارد. اما در برخی از منابع بعدی؛ مانند دعائم الاسلام[1] و مناقب ابن شهر آشوب[2] حدیثی با همین مضمون، البته بدون سند و به صورت خلاصه ذکر شده است. بنابر این، از آن جا که این حدیث در متون اولیه روایی نیامده، و در موارد دیگر نیز بدون سند ذکر شده است؛ لذا طبیعی است که از نظر سندی قابل اعتماد نباشد، ولی در عین حال متن آن با آموزه ها و تعالیم معتبر دینی ما سازگار است. از این روایت، حرمت حضور زنان در اجتماع برداشت نمی شود؛ چرا که آنچه در متن روایت آمده، با سیره و منش خود حضرت زهرا (س) مخالف است؛[3] به این دلیل که آن حضرت در مواقع لزوم و ضروری در اجتماع حاضر می شده، و هم او مردان را می دیده و هم آنان او را می دیدند.[4] بنابر این، حدیث در مقام بیان این حکم شرعی نیست که به هیچ وجه زنان و مردان مجاز به گفت و گوی با هم نیستند و یا مجاز نیستند همدیگر را ببینند، بلکه در مقام بیان یکی از ارزش های اخلاقی است، و آن این که تا جایی که امکان دارد، باید ارتباط و برخوردهای روز مره میان مردان و زنان نامحرم به حداقل ممکن برسد. دختر رسول خدا –بر فرض صحت این انتساب- می خواهد به زنان مسلمان بگوید که بدون دلیل و برای کارهای جزئی و پیش پا افتاده و بدون جهت راهی مراکز عمومی نشوند، در کوچه و بازار و... در معرض دید نا محرم حضور پیدا نکنند که این در شأن و مقام زنان مسلمان نیست. [1] تمیمی مغربی، نعمان بن محمد، دعائم‏الإسلام، ج 2، ص 215، دار المعارف، مصر، 1385ق. «و عن علی ع أنه قال قال لنا رسول الله (ص) أی شی‏ء خیر للمرأة فلم یجبه أحد منا فذکرت ذلک لفاطمة (ع) فقالت ما من شی‏ء خیر للمرأة من أن لا ترى رجلا و لا یراها فذکرت ذلک لرسول الله (ص) فقال صدقت إنها بضعة منی». [2] ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل ابی طالب (ع)، ج 3، ص 341، مؤسسه انتشارات علامه، قم، 1379ق.«قال النبی لها أی شی‏ء خیر للمرأة قالت أن لا ترى رجلا و لا یراها رجل فضمها إلیه و قال ذریة بعضها من بعض». [3] ر. ک: کلینی، کافی، ج 5، ص 528، دار الکتب الاسلامیة، تهران، 1365ش. [4] همان، ج 1، ص 460، ح 5.
علاوه بر مطلب فوق هیچیک از فقهای مطرح عالم تشیع رساندن صدای زن به نامحرم را حرام ندانسته اند ....(یعنی این را این آقای علامه نمی داند؟) امام خمینی می فرمایند: . " برای زن نیز جایز است که صدای خود را به مردان بیگانه بشنواند در صورتی که ترس از فتنه نباشد اگر چه احوط درغیر مقام ضرورت ترک آن است و عده ای شنیدن و شنواندن را حرام دانسته اند و این قول مورد قبول نیست البته بر زن حرام است که با مردان با کیفیت هیجان انگیز و نازک نمودن گفتار ونرم نمودن سخن و زیبا کردن صدا صحبت کند "تحرير الوسيلة، ج 2 - ص 245). از قدیم گفته اند دروغ گو کم حافظه است آقای علامه تو نمی دانی که در احکام اسلام قیاس باطل است می گوئی چون حضرت زینب س گفته حضرت فاطمه را نسخ کرد و در مجلس یزید صحبت کرد پس اگر در زمان پیامبر هم حجاب واجب بوده بعدها در شرایط دیگر بر اساس مقتضیات زمان می تواند نسخ شود آقای علامه معنای نسخ را نفهمیدی
مجید فراهانی  در صفحه اینستاگرام خود با انتشار متنی نوشت: "تجربه انفجار بیروت تجربه ای بسیار تلخ و ناگوار بود که تاثیرات منفی آن دهه ها در بطن لبنان خواهد ماند. فراتر از هر حادثه و فاجعه درس آموخته ها و عبرت های آن باید مورد توجه قرار گیرد. حتما در اقصی نقاط گمرک‌های رسمی و یا اسکله‌های غیر رسمی، در مناطق ویژه اقتصادی و یا بنادر ساحلی و غیرساحلی کشور انبارهای مشابه انبار مواد  شیمیایی  بیروت یافت می شود که از این پس باید به عنوان یک بمب ساعتی نگریسته شود؛ اما علاوه بر اماکن یاد شده انباشت مواد شیمیایی در بطن و مرکز شهرها و  اماکن مسکونی  خطر آفرین تر است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این دو ویدئو 👆👆👇👇نشان می دهند اول یک انفجار کوچک انجام شده که توجهات رو جلب کرده، سپس یک انفجار مهیب
⛔️مکرون در حالی برای اصلاحات در لبنان ضرب الاجل تعیین کرده، که بیش از یکساله هزاران تن از مردم خودش رو با گلوله، قطع یا نقص عضو کرده! 🔻غربزده‌های لبنان هم برای سپردن ده ساله این کشور به فرانسه طومار امضا کردن؛ عجیب‌تر اینکه غربزده‌های ایرانی هم رفتن گفتن کاشکی بیاد سرپرستی ما رو هم به عهده بگیره!!!
یارو شلوار خودشو نمی تونست نگه داره به دیگران دستورالعمل شلوار نگه داری می داد.... دو ویدئوی فوق
عبرت آموزی از گذشته وقتی رژیم صهیونیستی ترور دانشمندان اتمی ایران را شروع کرد دیپلماتهای این رژیم در چند کشور مورد حمله قرار گرفتند ... همه دیپلماتهای رژیم غاصب خودشون رو خیس می کردند ... رژیم جنایتکار مذکور دست از آن جنایتها برداشت.... خودتان نتیجه گیری کنید ✍احمد جهان بزرگی
💢 مکرون در خواب بيند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه! ♦️مکرون که از فرط خوشحالی سراسيمه به آمده بود، در همان حال و هوای فرانسه ۷۵ سال پيش سخن می‌گفت! ♦️او فکر می‌کرد هنوز فرانسه در همان قدرت است و هم يکی از مستعمراتش می‌باشد! ♦️او گفت خودم می‌آيم دولت را تغيير می‌دهم و ...! غافل از اين که دوران قمپز در کردن گذشته است. ♦️لبنان ديگر از مستعمره های فرانسه نيست. لبنان شيري دارد به نام سيد حسن نصرالله و جبهه‌ای به بزرگی ؛‌ نه از هارت و هورت می‌ترسند و نه از قمپز در کردن های خنده آور. 🔻آقای مکرون! 🔻درست است که بيروت را زخمی کرده ايد، ولی بيروت اين نمونه ها را زياد ديده است. به فکر اسراييل باشيد که اگر تير غيبی به آن اصابت کند، و بندر حيفا با خاک يکسان شود، آن وقت هيچ يهودی‌ای ديگر در اسراييل باقی نمی‌ماند. 🔻به جای سفر به لبنان، به فکر جايی در فرانسه برای يهوديانی که فرار خواهند کرد، باشيد! ✅ #ر قاسم روانبخش
هدایت شده از روشنگری
این توییت کسری ناجی، خبرنگار bbc به نظرم اصلا توهین‌آمیز نبود بلکه یک اعتراف علنی بود بر استیصال #آمریکا در مواجهه با #ایران با ابزار تحریم و #فشار_حداکثری! نشانه‌ای از قدرت ایران با تمام ضربه‌های نظامی و اقتصادی و سیاسی که از داخل و بیرون در این چهل سال متحمل شده است. محمد وحیدی 🆘 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی‌احترامی فرانسوی‌ها به رئیس‌جمهور یک روزنامه‌نگار ترکیه‌ای نوشت: 🔻 در این فیلم دستیار⁧ ⁩ از رئیس جمهور لبنان درخواست می کند از کادر دوربین‌های تلویزیونی خارج شود تا رئیس جمهور به تنهایی با شبکه‌های تلویزیونی مصاحبه نماید! . از ایران یکروزی یک کسی باید یک تو دهنی به فرانسویها بزنه
🔸طرف توی نیویورک ۴۴ روز به خاطر کرونا بیمارستان بستری بوده، وقت ترخیص حسابش دو میلیون دلار شده 😁 پ.ن: خدمت غرب پرستایی که میگفتن توی غرب دارن به مردن پول میدن بابت ضرر قرنطینه کرونا!