eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
699 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.5هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. این آقا علی علیزاده، کارمند سابق BBC است که به ظاهر از آن اخراج شده...... این آقا راحت تصویری که از نظام جمهوری اسلامی دارد ارائه میدهد همان تصویری است که دکتر عماد افروغ در برنامه زاویه معروف (که بنده منقل را بر سر همه مسئولین منحرف به ویژه حسن روحانی خورد کردم) ارائه کرد. بنده در جواب او گفتم : اگر این حکومت این است که شما می گوئید ، این حکومت سلطنتی است و باید با آن مبارزه کرد ..... پس چرا در سیمای ج.ا. حضور پیدا می کنیم و در موردش بحث می کنیم؟ تصویر علیزاده هم از نظام اسلامی یک نظام سلطنتی منحط است. این همان کاری است که دشمنان این نظام با آن می کنند. به همین خاطر است که بنده دوسال است که دارم می گویم : امید دانا و علیزاده از عوامل و منابع سرویس اینتلیجنت سرویس هستند. جاهائی مزورانه از جمهوری اسلامی دفاع می کنند و سر بزنگاه و در موقعیتهای حساس(مثل موقعیت فعلی ) زهر خود را می ریزند. علیزاده در اینجا حرفهائی می زند که معمولا مخاطب می گوید اگر نظام اسلامی این است ، پس چرا من از آن دارم دفاع می کنم. احمد جهان بزرگی .
47.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. فتنه ۸۸ آن گذشت ، این نیز بگذرد ولی مسئولین مقصرند .
. بغی بنيانگذار مكتب سياسي هدايت محمد‌مصطفي(ص) آنگاه كه «قانون اساسي مدينه» را تدوين مي‌كرد، براندازي و زمينه‌سازي براي براندازي حكومت حق را «بغي» خواند [ اِنَّ الْمُؤْمِنِينَ الْمُتَّقِينَ عَلي مَنْ بَغي مِنْهُمْ اَوْ اِبْتَغي وَسِيعَةَ ظلمٍٍ اَوْ اِثْمٍ اَوْعُدْوانٍ اَوْ فَسَادٍ بَينَ الْمُؤْمِنِينَ، وَ اِنَّ اَيدِيهُمْ عَلَيهِ جَمِيعاً وَ لَوْ كانَ وَلَدَ اَحَدِهِمْ (به درستيكه مؤمنين پرهيزكار بر عليه فردي از خودشان كه براي براندازي حكومت حق سركشي كند و يا با گسترش ظلم، گناه، دشمني و فساد در ميان مؤمنين زمينه براندازي را فراهم كند به صورت يد واحده بر عليه او عمل مي‌‌كنند،‌ حتي اگر فرزند يكي از آنها باشد)؛ (ابن‌هشام الحميري، السيرة النبويه، ج 1، ص 481)]. علامه طباطبائي در ذيل آيه 33 سوره اعراف( قُل إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالْإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ) در مورد بغي كه خداوند، در همين آيه، حكم به حرمت آن مي‌دهد، مي‌گويد: «مراد از بغي، تعدي و طلب كردن چيزي است كه حق طلب كردن آن را نداشته باشد مانند انواع ظلم‌ها و تعديات بر مردم و استيلاي غير مشروع بر آنان». بنابراين بنا بر اعتقاد علامه «بغي» معناي ضد ارزشي دارد و يك كلمة خنثي نيست. در همين دوران و بعدها هم پيام‌آور نور و هدايت حداقل دو بار كلمة «باغي» را براي براندازانِ داخلي حكومتِ حق به كار بردند، يكي در زماني كه در جنگ «احزاب» مشغول حفر خندق بودند و به عمّار فرمودند: «تو را يك گروه براندازِ داخلي حكومتِ حق به قتل مي‌رسانند. و بار ديگر در جائي كه فرمودند: «همواره روز و شب مي‌گذرد تا آنكه زماني سگهاي آبگيري در عراق كه به آن «حوأب» مي‌گويند پارس خواهند كرد. در آنجا يكي از همسران من در يك گروه برانداز حكومت حق شركت دارد.» بعدها در انديشه انديشمندان فقيه مكتب سياسي هدايت نيز به بر‌اندازان، «باغي» گفته شد زيرا امام صادق(ع) فرموده بودند: «باغي به كسي گفته مي‌‌شود كه بر عليه امام قيام كند» و از گفته‌هاي فقهاء اصولي نيز چنين بر مي‌آيد كه مقصود از «امام» در لسان صادق ثاني و لسان خود فقهاء، امامِ حق است؛ زيرا صاحب شرح لمعه در مثالها و مصاديقي كه براي باغي عنوان مي‌كند همگي كارهائي است كه در زمان حكومت امام علي(ع) و جهت براندازي حكومت ايشان انجام پذيرفته است؛ او مي‌گويد: كسي كه بر عليه امام معصوم(ع) قيام كند او باغ (سركش و برانداز) است. چه يك نفر باشد مانند ابن‌ملجم، يا بيشتر از يك نفر مانند اصحاب جمل و صفين». برگی از کتاب امنیت در نظام سیاسی اسلام (احمد جهان بزرگی). .
. بحثی در براندازی البته در براندازي تا زمينة رشد وجود نداشته باشد انعقاد نطفه براندازي ممكن نيست و ثمري نخواهد داشت. مهم‌ترين، ظريفترين و مؤثرترين اقداماتي كه افراد و گروههاي برانداز براي رسيدن به اهداف خود انجام مي‌دهند بهره‌برداري از نارضايتي‌هاي موجود در اجتماع است. البته گاه خود، موجبات نارضايتي را فراهم مي‌آورند و در نتيجه، نارضائي و سپس رو‌گرداني عده‌اي از افراد جامعه را باعث مي‌شوند و بالاخره زمينه مساعدي براي براندازي به وجود مي‌آوردند يعني با توسعة نارضايتي، حمايت و كمك مردم به جريان برانداز و شركت عملي در فعاليتهاي آنان دائماّ افزايش پيدا مي‌كند. تاريخ در مورد جريان برانداز «امويان» در زمان حكومت علي‌بن ابيطالب(ع) مطالب زيادي نقل مي‌كند از جمله اينكه، معاويه در سرزمين عراق كه مركز حكومت امام علي(ع) در آن قرار داشت جاسوساني گماشته بود تا وقايع را مرتباً براي او گزارش كنند. يكي از اين جاسوسان «عمارة‌بن عقبه» برادر «وليد‌بن عقبه» بود كه هر دو از حزب اموي محسوب مي‌شدند و پدرشان در بدر به دست علي(ع) كشته شده بود. پس از فرو پاشي جريان خوارج، عماره طي نامه‌اي جريان چند پارگي ياران علي‌ بن ابيطالب و واقعة نهروان را به معاويه گزارش نمود و در آن يادآور شد كه گروهي از «قراء قرآن» به دست علي(ع) و يارانش كشته شده‌اند بدين سبب اختلاف و نارضايتي شديدي ميان آنان بالا گرفته است. بنابراين معاويه كه زمينه را براي ايجاد ناامني و يغما‌گري و قتل عام شيعيان، مناسب مي‌ديد، با اعزام گروههائي به مناطق مختلف حجاز، يمن و عراق به يك «عمليات رواني» گسترده و عميق دست زد و با ايجاد اغتشاش، قتل افراد بيگناه و غارت اموال زنان و بيچار‌گان عملاً ثابت نمود كه حكومت مركزي قادر به حراست از مرزها و اتباع خود نيست. به عنوان نمونه، معاويه «ضحاك‌بن قيس» را به فرماندهي سه الي چهار هزار نفر برگزيد و فرمان داد كه به سمت كوفه برود و قبائلي را كه در اطاعت علي‌بن ابيطالب(ع) هستند را غارت كند و اين كار را با سرعت انجام دهد، به نحوي كه اگر بامدادان وارد شهري شد عصر آن روز در شهر ديگر باشد و هرگز در نقطه‌اي متوقف نشود كه با گروهي رودررو نبرد كند بلكه به صورت جنگ و گريز كار خود را ادامه دهد. يكي ديگر از مأموران معاويه «بسربن ارطاه» بود كه جنايتهاي او در دوران مذكور بسيار شنيع بود به گونه‌اي كه حتي از خون كودكان نيز نمي‌گذشت. اين اعمال باعث رو‌گرداني بسياري از افراد جامعه آن روز از حكومت علي‌بن ابيطالب(ع) گرديد، و بسياري از آنها با سپاهيان خون‌ريز معاويه بيعت كردند. برگی از کتاب امنیت در نظام سیاسی اسلام(احمد جهان بزرگی ) .
17.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در این فیلم ببینید چرا نیروهای امنیتی در روزهای اول، مانع آشوبگران نمی‌شوند!😉 ⭕️ تصاویر واقعی از عملیات شناسایی، رصد و دستگیری آشوبگران در آشوبهای گذشته
. در حاشیه تجمع بزرگ دینداران .... ظاهر امر به نظر میرسد ، خانمی با این حجاب مورد نصیحت قرار گرفته ...... .
. محمدمهدی اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، درباره لزوم اصلاح روش های گشت ارشاد، اظهار کرد: این مساله می تواند مورد بحث و نقد قرار بگیرد. در موضوعات روشی، باب گفت‌وگو باز است. هر قانونی تا قانون است، همه باید تبعیت کنند ولی در عین حال می‌توان بررسی کرد ، نقد و اصلاح کرد این هیچ ایرادی ندارد در این موضوع هم شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماه های اخیر وارد کار شده و مصوبات خوبی دارد و فکر می کنم با ابلاغ نهایی این مصوبات، شیوه های جدیدی را در این عرصه خواهیم داشت.  وی افزود: این موضوعات وانتقاداتی که در گوشه و کنار شنیده می شود و حق هر کسی هست را ما به رسمیت می شناسیم و هر ایرانی نسبت به قوانین می‌تواند نقد داشته باشد و بیان کند،  قانون تا قانون است باید اجرا شود اما امکان جایگزینی داد در شورای عالی انقلاب فرهنگی ماه‌هاست بررسی انجام شده به روش ها ی جدیدی دست پیدا کردیم و در حال حاضر تقریبا در مسیر ابلاغ نهایی به نیروی انتظامی است، البته این موضوع ربطی به قضایای اخیر نداشته است و در خرداد و تیر وزارت فرهنگ، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط بررسی های خود را انجام دادند. الان یک مصوبه جدیدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر ابلاغ است . فکر می کنم با این مصوبه، بسیاری از این انتقادات و اشکالات موجود مرتفع می شود و ان شاء الله فضای همدلی بیشتر را در اجرای قانون خواهیم داشت. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. آتش زدن مسجد لولا گر در فتنه 88 ضرب المثلی می گوید : «خر همان خر است پالونش عوض شده است»
. یکی از قرائن و شواهد عامل بودن کسانی که در آمریکا یا اروپا ساکن هستند و آزادانه علیه آمریکا و انگلیس پست می گذارند و حتی فحاشی می کنند ، این است که در این کشورها آزادی وجود ندارد...... ______________________________ «چند ثانیه» نوشت : انجمن پزشکان ایرانی آمریکا با انتشار یک اطلاعیه مطبوعاتی، اعلام کرد که از شروین مرتضوی، رئیس انجمن پزشکان ایرانی آمریکا، به دلیل دیدار با ابراهیم رئیسی خواسته شده تا استعفا دهد.  در این اطلاعیه آمده‌: جلسه‌ هیات مدیره انجمن پزشکان ایرانی آمریکا برگزار شد تا درباره دیدار شروین مرتضوی با ابراهیم رئیسی هنگام سفر او به نیویورک صحبت شود. دکتر مرتضوی اعلام کرد که این امری شخصی بوده و ارتباطی با نقش او در انجمن ندارد. اما این دلیل برای ما غیرقابل قبول بود و اعضای هیات مدیره از او خواستند تا استعفا دهد و به صورت کامل از انجمن فاصله بگیرد.
🔴 غلط پندارها اون دسته از مثلا مذهبی‌هایی که "ورود زنان به ورزشگاه‌ها" رو سوپاپ اطمینان، محل تخلیه هیجانات و... میدونستن، اتفاقات الان رو هم تحلیل کنند برامون ببینیم سوپاپ‌هاشون درست عمل کرده😃 اتفاقاً اون اقدام محرک اتفاقات امروز بود👌 🔴به پویش مردمی بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ادامه عملیات سپاه تا برچیده شدن مقرهای تروریست‌ها اطلاعیه نیروی زمینی سپاه: 🔹از آنجا که پس از عملیاتهای روزهای اخیر، بقایای گروهک‌های ضد انقلاب تروریستی پس از تحمل تلفات در منطقه پراکنده و تهدید علیه امنیت و آرامش مردم عزیز کشورمان همچنان باقی است، از صبح امروز مرحله جدید عملیات رزمندگان اسلام علیه مواضع، مقر‌ها و پادگان‌های گروهک‌های مذکور در عمق اقلیم شمال عراق با بهره گیری از یگان‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه و آتش پرحجم و ترکیبی موشک‌های نقطه زن و پهپاد‌های تهاجمی و انهدامی آغاز و ضربات مهلکی به آنان وارد شده است. 🔹بار دیگر تاکید می‌گردد این عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقر‌های گروهک‌های تروریستی و اقدام مقامات اقلیم به تعهدات و مسئولیت‌های خود، با قاطعیت ادامه خواهد داشت. ✅ @Rajanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید تا آخرین لحظه منزوی شدن با این دست از هنرپیشه ها مبارزه کنیم .
.حجاب قصه سوم یکی از درسهائی که بنده در این چهل سال تقدیم عزیزان کرده ام ، درس نظام ولایت فقیه، حکومت اسلامی و اندیشه سیاسی در اسلام بوده است. قطعا در چنین کلاسی بحث مواردی از احکام اسلام که در جامعه پیاده نمیشود ، مثل حجاب ، مطرح میشد ومی شود. پاسخ بنده به دوستان این بود که در نظام اسلامی قطعا باید احکام اولیه اسلام پیاده شود. اما در جائی ممکن است ، حاکم اسلامی نتواند حکم اولیه را در جامعه اجرائی کند ، چون ظرفیت پذیرش آن حکم در جامعه وجود ندارد ، پس باید برود سراغ حکم ثانویه و یا حکم حکومتی و حکم اولیه را موقتا در جامعه تعطیل نماید. پس حکم ثانویه و حکم حکومتی که بر پایه مصلحت اجرائی میشود ، در ضرورتها است و باید به اندازه ضرورت باشد و باید به گونه ای اجرائی شود که حکم اولیه در اذهان از بین نرود و حکم ثانویه جایگزین حکم اولیه نشود...مدت زمان اجرای آن هم در اختیار ولی فقیه است. متأسفانه برخورد باحجاب از اول انقلاب به یک مسئله ثانویه تبدیل شد. یعنی دولتمردان گفتند: جامعه ظرفیت پذیرش حکم اولیه اسلام را ندارد ، اما نتوانستند آنرا در حد ضرورت نگه دارند. برخی زنهای جامعه در آغاز جلوی موهای خود را بیرون می گذاشتند و آرایش می کردند ، در آن زمان ضابط برخورد کمیته های انقلاب اسلامی بودند که حتی زنها را وادار به پاک کردن آرایش می کردند. همان برخی زنها ، بر این مسئله اصرار کردند و از دست مسئولین جمهوری اسلامی کاری بر نیامد. ...... در دوران دفاع مقدس ، در تهران برای ابراز مخالفت موتورسواران حزب اللهی در خیابانهای شهرها رژه می رفتند و بر علیه بدحجابی شعار می دادند. مثلا مرحوم حاج بخشی گاهی موتورسوارانی را به خیابان ولی عصر می آورد و برعلیه بد حجابی رژه می رفتند..... ادامه دارد .
حجاب ، قصه چهارم در دوران دفاع مقدس ، به خاطر خون برزمین ریخته شهدا و به خاطر نزدیکی زمانی به آغاز انقلاب و وجود روحیه انقلابی و امید به آینده ، بد حجابی کمتر از امروز بود. اما با گذشت زمان ما شاهد یک توطئه برنامه ریزی شده از جانب سازمانهای مختلف غربی با پشتیبانی داخلی اصلاح طلبان شدیم ( که در موعد انتخابات طرفدار بی حجابی می شدند تا بتوانند آراء بدحجابان و طرفداران آنها را جذب کنند). کم کم حد بی حجابی بالاتر رفت و علاوه بر جلوی موها ، سینه آشکار ،ساق برهنه بعضا شاهدبلوز و شلوار در خانمها و شلوارک در آقایان شدیم. پهنای روسری به اندازه شال شد و عذرخواهی می کنم .... خشتک ها نیز هویدا گردید. بر اساس همان حکم ثانویه مسئولین کما بیش با این مسئله با تساهل برخورد کردند.... با این روند آن یک دهم درصد(۱۵ هزار ) از زنها با تحریک از خارج از کشور و تحریک سلبریتی های داخل جری تر شدند و بی حجابی را به صحنه اجتماع کشاندند .... و از آنجا که بی حجابی «حد یقف» ندارد ، می روند که با دکلته و شورت پاچه دار در کوچه و خیابان و با بیکینی در لب دریا ظاهر شوند تا انقلابی های جامعه را به این نتیجه برسانند که «مگر انقلاب نکردیم تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و جامعه اسلامی درست کنیم؟ پس چه شد آن جامعه اسلامی؟» و بدینوسیله به انفعال کشانده شوند. .
جهان بزرگی احمد: . دخترکان فریب خورده و معاند دهه چهل و پنجاهی را منافقین تحریک به تظاهرات و در گیری و ایستادن سر خیابان و روزنامه به دست گرفتن و بعد از ۳۱ خرداد ۶۰ آموزش و آماده نمودن برای عملیات انتهاری کردند. آنها در بسیاری از عملیاتهای منافقین مشارکت داشتند. اعم از نفوذ و زاغ زنی برای ترور و خود ترور و انفجار در بازارها و ..... تهور آنها از شجاعت دخترکان فریب خورده و سوسول - فوفول دهه هشتادی بسیار بیشتر بود. این سانتی مانتالهای دهه هشتادی می خواهد همه هنرشان این باشد که روسری از سر بردارند و کف خیابان ضمن دستمالی شدن ، جمعیت را تحریک به بسیجی کشی و پلیس کشی کنند. فریب خوردگان دهه چهل و پنجاه نهایتا با یک فرمان امام ، آنهائی که در زندان بودند ، به درک واصل شدند و آنها که فرار کردند ، در اردوگاه اشرف به کنیزکان جنسی دربار رئیس فرقه منافقین تبدیل شدند و امروز با هزار درد بی درمان آواره اردوگاه تیرانا هستند. این دهه هشتادیها هیچ غلطی نمی توانند بکنند. اما بحث ما باید سر آنهائی باشد که این دهه هشتادیها را شجاع می خوانند و آنها را تحریک می نمایند ..... دم اینها را باید گرفت و از همه جا بیرون انداخت. تا نهایتا به سوراخی در خارج از کشور بخزند. این ها باید بایکوت تصویری شوند و با قاطعیت باهاشون برخورد شود.
تو پاوه که شلوغ شده بود شبش ۳۰ نفر رور دستگیر کردن. بعدش دادستان بهشون گفته بود شما باید هرچی خسارت وارد کردید رو بدید. بعد اینام گفتن مگه فقط ما بودیم؟ اسم ۸۰ نفر رو دیگه رو داده بودن که برن بگیرنشون. 👤 Hazhir | هەژیر @twtenghelabi
جهان بزرگی احمد: . لباس سبز پوشیده بگه من سبزیم.... .
جهان بزرگی احمد: . در مورد دانشگاهها ، به نوعی برگشتیم به سال ۱۳۵۸- ۱۳۵۹ اساتید عضو کنفدراسیون ساکن اروپا که اکثرا کمونیست بودند...و به ایران آمده بودند.‌... اساتید سلطنت طلب ، اساتید طرفدار مجاهدین خلق ، اساتید توده ای ، اساتید ییلخی دنبال فساد و اساتید مذهبی پیوسته به انقلاب.... هرکدام سرکلاس طرفی می کشیدند و ما در مبارزه با آنها.....البته غیر از مذهبی ها که هم سنگر بودیم. دو بار سر کلاس با مرحوم مقتدر درگیر شدم یکی قبل از انقلاب فرهنگی که از کلاس بیرون رفت و گفت تا این دانشجو سر این کلاس است دیگه نمی آیم. یکی بعد از انقلاب فرهنگی که حرف از صف نون و گوشت زد ، گفتم لطفا درستون رو بدید ، از روی دفتری که درس میداد ، آن را به شدت بست و با عصبانیت از کلاس رفت بیرون. در انقلاب فرهنگی بسیاری تصفیه شدند و بر خی از دانشجویان اخراج ، چون در کردستان می جنگیدند و یا در اطاقهای انجمنشان سلاح جمع کرده بودند و در روز آغاز بسته شدن دانشگاهها در بر خی دانشگاهها مثل دانشگاه تهران درب دانشگاه را بستند و با اسلحه آنجا را اشغال کردند. بچه های کمیته آنها را محاصره کردند و نهایتا کشته و مجروح و دستگیری و خواباندن غائله. در آن روز بنده ناظر عینی واقعه بودم. دانشجویان فهیم حزب اللهی باید پاشنه ها را بالا بکسند ودر دانشگاه آماده نبرد باشند. جنگ ، جنگ است و عزت و شرف ما در گرو همین جنگ است.... .ج