eitaa logo
نوشته های تمدن اسلامی ایرانی
38 دنبال‌کننده
382 عکس
133 ویدیو
4 فایل
نوشته هایی در مورد ایران باستان، تمدن ایرانی اسلامی، ناسیونالیسم، دین زرتشت و ... ارتباط با ادمین: @Mim_Hon
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)؛ توطئه منافقان و سم یهودی در دوراهی شهادت و وفات پیامبر اسلام دیدگاه ها و اندیشه ورزی هایی صورت گرفته است. اما در اینجا یکی از آن گزاره ها که دلالت بر مسمومیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دارد در پاسخ استاد سید جعفر مرتضی عاملی مد نظر است که چندین متن را ملاک خود قرار داده است. برای مطالعه متن این تحقیق کلیک کنید. @Jahanebastani
شهادت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)؛ توطئه منافقان و سم یهودی هل إن النبی محمد صلى‌الله‌علیه‌وآله، مات مسموماً؟! / شهادت رسول خدا آیا رسول خدا (ص) با سمّ از دنیا رفتند؟ پاسخ استاد سیدجعفر مرتضى عاملی (ره) متخصص تاریخ اسلام و تشیع، و سیره‌نگار شیعی: أن ظاهر العدید من الروایات، التی وصلتنا من طرق السنة والشیعة، بل صریحها، هو أنه (صلى‌الله‌علیه‌وآله) قد مات مسموماً. وقد ذکرت طائفة منها: أنه (صلى‌الله‌علیه‌وآله)، قد سُمَّ على ید یهودیة کانت ـ فیما یبدو ـ قد تظاهرت بالإسلام. [ترجمه: “ظاهر” بسیاری از روایات رسیده از طرق اهل سنت و شیعه، بلکه “صریح” برخی از آن‌ها این است که پیامبر اکرم (صلى‌الله‌علیه‌وآله) مسموم شده و از دنیا رفته‌اند. برخی از این روایات بیان می‌کنند که ایشان توسط یک زن یهودی که ظاهراً به اسلام روی آورده بود، مسموم شدند.] لکن روایات أخرى تذکر: أن الجریمة قد ارتکبت على ید غیر الیهود. وقد قرَّبنا احتمال أن تکون الیهودیة مجرد وسیلة تنفیذ لمخطط رسمه غیرها، وتلبیة واستجابة لطلب أناس کان یهمهم التخلص من رسول الله (صلى‌الله‌علیه‌وآله)، وقد وافق طلب هؤلاء هوى عند تلک الیهودیة، فکانت الاستجابة منها، وارتکبت الجریمة. [ترجمه: اما روایات دیگری بیان می‌کنند که این جنایت توسط افراد غیریهودی انجام شده است. ما احتمال می‌دهیم که آن زن یهودی صرفاً ابزاری برای اجرای طرحی بوده که توسط دیگران طراحی شده است، و آن زن تنها به درخواست افرادی که خواستار خلاص شدن از رسول خدا (صلى‌الله‌علیه‌وآله) بودند، پاسخ مثبت داده است. میل آن زن یهودی با درخواست این افراد همسو بوده و در نتیجه این جنایت را مرتکب شده است.] وعلینا: أن لا ننسى ما ذکرته الروایات المعتبرة التی تقول: إنه ما منهم صلوات الله و سلامه علیهم إلا مسموم، أو مقتول. أو نحو ذلک. وقد ذکرنا ذلک فی إجابات سابقة. [ترجمه: همچنین باید روایات معتبر دیگری را به یاد داشته باشیم که بیان می‌کنند: همه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) مسموم یا [با شمشیر] کشته شده‌اند. ما قبلاً به این موضوع در پاسخ‌های قبلی [۱] اشاره کرده‌ایم.] وقد کان رسول الله (صلى‌الله‌علیه‌وآله) من أهل البیت، بل هو على رأس الصفوة الطاهرة من أهل بیت العصمة، فنیله لدرجة الشهادة کان هو الأمر الأقرب، فی تلک الظروف. وقد جزم الشیخ المفید بذلک، مع أنه هو الذی أثار بعض الشبهة فی ذلک، بالنسبة لبعض الأئمة (علیهم‌السلام). [ترجمه: رسول خدا (صلى‌الله‌علیه‌وآله) از اهل بیت بودند و در رأس پاک‌ترین افراد از اهل بیت عصمت قرار داشتند، بنابراین رسیدن ایشان به مقام شهادت در آن شرایط، به واقع نزدیک‌تر است. شیخ مفید نیز (با این‌که در مورد شهادت برخی از ائمه شبهاتی را مطرح کرده بودند)، به این موضوع [شهادت پیامبر (ص)] قطع پیدا کرده است [۲].] والحمد لله، والصلاة والسلام على رسوله محمد وآله الطاهرین [۳] پی‌نوشت‌ها: [۱] مختصر مفید. (أسئلة وأجوبة فی الدین والعقیدة)، السید جعفر مرتضى العاملی، «المجموعة الرابعة»، المرکز الإسلامی للدراسات، الطبعة الأولى، ۱۴۲۳ ـ ۲۰۰۲، السؤال ۲۱۷. بنگرید به: https://almojib.com/ar/question/419095 https://www.islam4u.com/ar/shobahat/ما-منا-الا-مقتول-او-مسموم [۲] الشیخ المفید، المقنعۀ، تحقیق و نشر: مؤسسۀ النشر الإسلامی التابعۀ لجماعۀ المدرسین ـ قم، الطبعۀ: الثانیۀ، ۱۴۱۰ق، ص۴۵۶. [۳] مختصر مفید (أسئلة وأجوبة فی الدین والعقیدة)، السید جعفر مرتضى العاملی، «المجموعة السادسة»، المرکز الإسلامی للدراسات، الطبعة الأولى، ۱۴۲۴ ـ ۲۰۰۳، السؤال ٣٢٥. @Jahanebastani
گزارش شهادت پیامبر (ص) توسط دو نفر از همسرانشان گزارش اول: البرقی، عن غیر واحد، عن عبدالصمد بن بشیر [۱]، عن أبی عبدالله علیه‌السلام أنّه قال: أتدرون مات النبی صلّى الله علیه وآله أم قُتل؟ إنّ الله یقول: أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ فنسخ الموتَ القتلُ، إنّهما سمّتاه فقتلتاه وأبواهما شرّ مَن خلق الله. [۲] احمد بن محمد سیاری از محمد بن خالد برقی از بیش از یک راوی از عبدالصمد بن بشیر نقل کرده که امام صادق (ع) فرمودند: «می‌دانید پیامبر (ص) مُرد یا کُشته شد؟ خداوند می‌گوید: “آیا اگر [پیامبر] بمیرد یا کشته شود [شما به آیین پیشین خود باز مى‌گردید؟!]” [۳] در این آیه قتل، مرگ را نسخ کرد. [یعنی ابتدا «مات» آمده و به دنبالش «قُتِلَ».] آن دو [زن] ایشان را مسموم کرده و به قتل رساندند. پدران آن دو نیز، بدترین کسانی هستند که خداوند آفریده است». گزارش دوم: عن عبدالصمد بن بشیر عن أبی عبدالله (ع) قال: تدرون مات النبی (ص) أو قتل، إن الله یقول: «أفإن مات أو قتل انقلبتم على أعقابکم» فَسُمّ قبل الموت، إنّهما سَقَتَاه، فقلنا إنّهما وأبوهما شَرّ مَن خَلَق الله. [۴] مرحوم محمد بن مسعود عیاشی به سندش از عبدالصمد بن بشیر نقل کرده که امام صادق (ع) فرمودند: «می‌دانید پیامبر (ص) مُرد یا کُشته شد؟ خداوند می‌گوید: ” آیا اگر [پیامبر] بمیرد یا کشته شود شما به آیین پیشین خود باز مى‌گردید؟!” پیامبر (ص) پیش از مرگ، مسموم شد. آن دو [سم را] به ایشان نوشاندند». [چون امام این سخن را فرمود]، ما گفتیم: آن دو [زن] و دو پدرشان بدترین کسانی هستند که خداوند آفریده است. [۵] پی‌نوشت‌ها: [۱] «عبد الصمد بن بشیر العرامی العبدی مولاهم کوفی ثقة ثقة روى عن أبی عبد الله علیه السلام‏» (فهرست النجاشی، ص۲۴۸). [۲] کتاب القراءات، ص۳۶. [۳] سوره‌ی آل عمران، آیه‌ی ۱۴۴. [۴] تفسیر العیاشی، ط البعثة، ج۱، ص۳۴۲. [۵] در مقاله‌ی «امکان‌سنجی استفاده‌ی تفسیر عیاشی از کتاب القراءات سیاری» (در دست نشر) نشان داده شده که عیاشی دسترسی به کتاب سیاری نداشته و نقل‌هایش مستقل از نقل‌های سیاری است و اسنادش عموماً مستقیم به حوزه‌ی حدیثی کوفه بازمی‌گردد یا باواسطه‌ی حوزه‌ی حدیثی کشّ و سمرقند به کوفه بازمی‌گردد و معمولاً ارتباطی با قم ندارد. در احادیث مشابه این دو کتاب هم که سند در تفسیر عیاشی حذف شده، در واقع سیاری در سند حضور نداشته است. در همین حدیث مشابه نیز مشاهده می‌شود که متن نقل‌های سیاری و عیاشی با هم تفاوت‌هایی دارد. / گزارش و توضیح از: امیرحسن خوروش @Jahanebastani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سکانسی برگرفته از واقعیت در فیلم دلیران و سخنان آتشین شهید خطاب به عزاداران لیبرال و خودفروخته (علیه السلام) (۱۲ شهریور سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری) ♦️شهید آوینی: «خلاف آنچه بسیاری می پندارند، آخرین مقاتله ما به مثابه سپاه عدالت نه با غرب که با آمریکایی است که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیر پاتر است؛ اگرچه این یکی نیز ولو هزار ماه باشد به یک شب قدر فرو خواهد ریخت و حق پرستان و مستضعفان وراث زمین خواهند شد.» 🔸منبع: کتاب «رستاخیز جان»، مقاله «دولت پایدار حق فرا می رسد.» @Jahanebastani
علاقه عربستانی ها به انیمه ها رشد این صنعت به تولید محتوای محلی کمک خواهد کرد و به ایجاد شکل جدیدی از گردشگری سرگرمی در عربستان سعودی منجر خواهد شد علاقه فزاینده به و (anime and manga) در سعودی به ایجاد انقلابی در کمک می‌کند. به گزارش عرب نیوز، این نوع هنر ی با ترکیب سرگرمی، فرهنگ و آموزش، در سال‌های اخیر طیف گسترده‌ای از جامعه عربستان سعودی را جذب کرده و محبوبیت چشمگیری پیدا کرده است. سازمان کل سرگرمی عربستان سعودی برای ترویج این فرهنگ رو به رشد اقدام به برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌هایی در این زمینه کرده است، از جمله نمایشگاه «سعودی انیمه اکسپو» که بزرگ‌ترین نمایشگاه این حوزه در خاورمیانه محسوب می‌شود و بازدیدکنندگانی از سراسر جهان جذب کرده است. علاوه بر این، «شهر انیمه» ریاض جایگاهش به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر انیمه جهان را تثبیت کرده است، و چهار منطقه مجزا دارد و جشنواره ساکورا برای اولین در خارج از ژاپن در این شهر برگزار شد. جده نیز به‌تازگی میزبان رویداد «دهکده انیمه» بوده است که بازدیدکنندگان زیادی جذب کرد و فعالیت‌های متنوعی از جمله مسابقات کاسپلی (پوشیدن لباس شخصیت‌های مانگا و انیمه)، نمایش‌های زنده، رستوران‌های موضوعی، و اکران تازه‌ترین فیلم‌ها را شامل می‌شد. نوف الحسین، سردبیر مجله «مانگا عربی»، با ابراز خوش‌بینی در مورد آینده این صنعت محلی، گفت علاقه روبه‌رشد به طرح‌های خلاقانه در بخش‌های آموزشی و فرهنگی به ایجاد بازار کار قوی‌تر و افزایش فرصت‌های رشد در این صنعت کمک خواهد کرد. @Jahanebastani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک بانوی اهل سنت موصل در شبکه.های اجتماعی عراق نوشت: وقتی می‌دیدم شیعیان در مراسم «هروله ظهر عاشورا» ﴿ لبیک یا حسین﴾ می‌گفتند با تمسخر به شوهرم می‌گفتم: وقتی حسین کشته شد اینها کجا بودند؟ اما وقتی داعش موصل را اشغال کرد و حشدالشعبی ها هروله کنان از بخش الایسر موصل به الایمن و از کوچه پس کوچه‌ها می‌دویدند و مناطق را یکی پس از دیگری آزاد می‌کردند و شعارشان فقط ﴿ لبیک یا حسین﴾ بود تازه فهمیدم که این شعار یک حقیقت است و من تا ابد مدیون و عذرخواه حسین و یاران باوفایش هستم ─┅🍃🌸🍃┅ شادی روح مردان مرد، آبرو آفرینان جبهه عشق، فرزندان شیرمرد حضرت زهرا صلوات @jahanebastani
✅ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند. 🔹 دوره‌ های مجازی سایه های شوم (بررسی و نقد فرق انحرافی) عناوین: ▫️ کارگاه مقدماتی آشنایی و نقد تصوف فرقه‌ای ▪️دوره تربیت مبلغ نقد باستان گرایی ▫️ دوره نقد مسیحیت تبشیری ▪️ دوره بررسی و نقد بهائيت ▫️ دوره نقد انجمن حجتیه ▪️ کارگاه بررسی و نقد مدعی یمانیت ▫️ دوره بررسی و نقد عقائد وهابیت و سلفی گری ▪️ دوره بررسی و نقد عقاید وهابیت ⌛️ مهلت ثبت نام تا 30 آبان ماه 1403 🗓 شروع دوره: دوره‌ها به صورت آفلاین برگزار می شود، 5 روز پس از ثبت نام دسترسی به محتوای آموزشی ایجاد خواهد شد 🔻 ثبت نام و آشنایی بیشتر با سرفصل‌ها و اساتید در سایت مرکز آموزش‌های کاربردی 🌐 el.balagh.ir/category/4738 ارتباط با ادمین 👇 📱 @admin_el ☎️ 02531156361 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ✔️ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی 💠 https://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 این سخنرانی شهید بهروز مردای ساعاتی قبل از شهادتش در شلمچه می‌باشد ... ❓چرا آینده رو می دیدند ⁉️قضیه چیست ؟؟؟ 🔊 لطفاً ۲دقیقه وقت بگذارید @Jahanebastani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری ، فیلمی دیده نشده از هجوم نیروهای تروریستی ارتش آمریکا به حرمین شریفین امام هادی و امام حسن عسکری در سامرا،٢٣سال پیش 😔 اللهم عجل لولیک الفرج @Jahanebastani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند. 🔹 دوره‌ های مجازی سایه های شوم (بررسی و نقد فرق انحرافی) عناوین: ▫️ کارگاه مقدماتی آشنایی و نقد تصوف فرقه‌ای ▪️دوره تربیت مبلغ نقد باستان گرایی ▫️ دوره نقد مسیحیت تبشیری ▪️ دوره بررسی و نقد بهائيت ▫️ دوره نقد انجمن حجتیه ▪️ کارگاه بررسی و نقد مدعی یمانی ▫️ دوره بررسی و نقد عقائد وهابیت و سلفی گری ⌛️ مهلت ثبت نام تا 30 آبان ماه 1403 🗓 شروع دوره: دوره‌ها به صورت آفلاین برگزار می شوند، 5 روز پس از ثبت نام دسترسی به محتوای آموزشی ایجاد خواهد شد 💢 ثبت نام هر سرفصل به صورت جداگانه انجام می‌شود. 🔻 ثبت نام و آشنایی بیشتر با سرفصل‌ها و اساتید در سایت مرکز آموزش‌های کاربردی 🌐 el.balagh.ir/category/4738 ارتباط با ادمین 👇 📱 @admin_el ☎️ 02531156361 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ✔️ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی 💠 https://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136