8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚪️ گلایه کارشناس مذهبی صداوسیما از تعطیلی حرمها و مساجد
🔻حجتالاسلام کاشانی: ما تابع قوانین هستیم، اما از این مدل اجرای قانون گله داریم...
دستورات بین المللی را ترجمه نکنیم ❌
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐 Eitaa.com/jahanepasakorona
🌐 t.me/jahanepasakorona
23.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بازار ها باز تمام کار ها دایر ...حرم ها تعطیل..
⭕️ مداحی جناب آقای نریمانی
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐 Eitaa.com/jahanepasakorona
🌐 t.me/jahanepasakorona
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مجلس حاج منصور هم تعطیل شد.
📆 ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
🔷️مجلس مناجاتخوانی حاج منصور ارضی در مسجد ارک تهران که از پنجشنبه هفته قبل برگزار میشد، دیشب و با دخالت پلیس تعطیل شد.
🔶️این مجلس، تنها محفل مذهبی در تهران بود که در ماه رمضان امسال برای چند شب در تهران برگزار شد.
بازارها باز و حرم ها و روضه ها تعطیل 😭😭
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐 Eitaa.com/jahanepasakorona
🌐 t.me/jahanepasakorona
🔅سنجش و ارزیابی پروتکل های ایام کرونا (1)
در زیر،با اشاره به برخی از هنجارهای اجتماعی که این روزها با توصیه های سازمان بهداشت جهانیwho از زبان مسئولین کشور در رسانه ملی و سایر رسانه شنیده می شود به آسیب شناسی هریک از این پروتکل های ایام کرونا می پردازیم:
"عادت مردم به گذران زندگی از طریق فضای مجازی، بستر حکمرانی غرب"
با ادامه دار بودن شرایط و هنجارهای توصیه شده در ایام کرونا حتی کودکان دبستانی که هنوز نظام شخصیتی آنان شکل نگرفته اند مجبور شده اند تا نیازهای خود را در بستر فضای پرخطر مجازی مرتفع سازند.
با توصیه به رفع نیازهای روزمره از طریق فضای مجازی کم کم این مسئله می تواند به عنوان یک عادت همیشگی برای مردم تبدیل شود. و ماحصل این عادت، فراهم شدن بستر حکمرانی بلامنازع غربی ها بر فکر و عقیده ی مردم از طریق فضای مجازی است. البته عادت مردم به زندگی مجازی جز آنکه زمینه ای خوبی است تا از طریق داده های فکری، بر قلب ها و دل های مردم حکومت کنند آسیب های دیگر اخلاقی،تربیتی به همراه خواهد شد که به لطف خدا، در ادامه ی مطالب اشاره خواهیم کرد...
ادامه دارد...
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐 Eitaa.com/jahanepasakorona
🌐 t.me/jahanepasakorona
⭕️ طنز 😊
یه بنده خدایی میگفتش:
قدیما
زنگ میزدن پلیس که یالا بیاید فلان جا چند نفر بساط مشروب راه انداختن،
حالا
زنگ میزنن که یالا بیاید فلان جا چند نفر دارن نماز جماعت میخونن.... 😁
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐 Eitaa.com/jahanepasakorona
🌐 t.me/jahanepasakorona
⭕️ کرونا بستری برای تولید #واکسن های خطرناک 👇👇
خبر:
☑️واکسن کرونا روی میمونها با موفقیت عمل کرد
🔸محققان شرکت داروسازی "سینوواک بایوتیک"(Sinovac Biotech) چین اخیرا اظهار کردهاند آزمایش واکسنی که برای بیماری کووید-۱۹ توسعه دادهاند با موفقیت بر روی میمونها انجام شده است.
پ. ن:
آیت الله جوادی آملی: یکی از مشکلات این است که طب را از طریق موش دنبال میکنند، یعنی اول موش را آزمایش میکنند و بعد روی انسان تست میکنند که این کار برای دامپزشکی است نه طب.
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐 Eitaa.com/jahanepasakorona
🌐 t.me/jahanepasakorona
🔸 تفاوت نقد و قانون گریزی
پاسخ به یک پرسش:
پروتکل های وزارت بهداشت قانون است و قانون هم لازم الاجراء و مورد تایید رهبری است. چرا پس اعتراض می کنید؟
جواب:
رعایت قانون، حتی قانون بد هم مادامی که قانون است، لازم الاجرا است و نباید موجب هرج و مرج شد؛ اما رعایت قانون و مطالبه گری و نقد دوتاست و منافاتی ندارد.
چنانچه که
قانون ربوی بانک ها
نظام بهداشت و سلامت غربی
نظام آموزش و پرورش (مبتنی بر 2030)
برجام
مشکلات صداوسیما
و...
را همه رو نقد میکنیم و نسبت به محتوای آن انتقاد و اعتراض داریم.
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🔅سکولاریزاسیون کرونایی و انفعال حوزههای علمیه
بسیاری از نخبگان در حوزه و دانشگاه، هنوز عقلانیت پشتیبان در تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه و اماکن متبرکه را نمیدانند و راز انفعال حوزه و تبعیت آن از تمامی دستورات دولتی و پزشکی را نیز درک نمیکنند. ای کاش بزرگواران تصمیمگیر در حوزههای علمیه، تاریخ سکولاریزاسیون در جهان غرب (و همینطور جهان اسلام) را این روزها بیشتر مرور کنند و ببینند سکولاریزاسیون نه یک فرایند فلسفی بلکه یک فرایند اجتماعی و مهمتر از آن یک فرایند روانی و احساسی بوده است (کتاب دین و نگرش نوین از استیس). آنجا که مزاج جامعه تغییر میکند و آنجا که عادتها دگرگون میشود، و آنجا که مناسک دینی و دینداری اجتماعی در شلوغی بازار متوقف میشود، اصل دینداری به صورت طبیعی به محاق میرود. هستند برخی از روحانیانی که امروز با ژست همراهی با علم و نوگرایی و با تأکید بر قاعدۀ «لا ضرر» به دینداری خانگی و معنویتهای فردیِ درانزوا توصیه میکنند، لیکن نمیدانند که سکولاریزاسیون حداقلی (یا سکولاریزاسیون مهربان) به شکل طبیعی و ناخواسته راه را برای سکولاریزاسیون حداکثری (سکولاریزاسیون نامهربان و الحادی) هموار میکند.
آنچه در این باب جالب است درک بهتر برخی از جریانات سکولار در ایران از جایگاه و اهمیت مسجد و حرم و نماز جمعه در جامعه ایران امروز است. این طیف هوشمندانه کرونا را فرصتی طلایی میدانند و برای تعلیق مناسک (و شاید حذف شریعت و ترویج طریقتهای نوظهور معنوی) از میان برخی تیشرتپوشان حوزه هم یارگیری میکنند و تأخیر و یا تعطیلی امکان مذهبی را به زبان حوزه و دانشگاه تئوریزه میکنند. از این منظر، تبلیغات منفی علیه قم و عتبات مقدسه، تبلیغ علیه روحانیت، تبلیغ علیه تولیتهای اماکن مقدسه، و حتی جوسازی علیه طب موسوم به «طب اسلامی» (با تمامی حواشیای که داشته) همه ذیل یک پروژه و برای ماموریتی واحد شکل گرفته و آن هدم و هتک دینداری اجتماعی (و حذف کارکردهای سیاسی و منطقهای و هویتی مناسک اسلامی) است. انفعال حوزه که بخشی از آن به خاطر فقدان استقلال لازمِ حوزه علمیه در برابر دولت است موجب گشته که حوزه به راحتی تحقیرها، کنایهها، و طعنههای مقامات سخنگو در دولت را تحمل کند و آنگاه به جای موضعهایی از سر قدرت و اعتبار، به سمت تیم کارشناسی دولت غش کند و با ضعفی آشکار و آزاردهنده مایه سرگشتگی و سرگردانی طیف وسیعی از مومنان در زیست دینداری شان شود. امروز به جای اینکه حوزه و متولیانِ آن امر دینداری مردم را تمشیت کنند جا را به گونه ای خالی کرده اند که دینداران و گاه طلبه های جهادی مجبورند دینداری شان را از دولت و نهادهای مربوطه گدایی کنند. حوزه اگر نتواند مسائل داخلیِ مربوط به دینداری در ایران را تدبیر کند، بیشک از نقشآفرینی در تحولات دینیِ جهان اسلام مثل حج و اربعین نیز بازخواهد ماند. آنگاه ادعای تمدنگرایی برای چنین حوزهای بیشتر یک ادعای لوکس و فیک خواهد بود تا ادعایی واقعی و اثرگذار.
@Habibollah_Babai
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
May 11
کرونا و پروتکل هایش می تواند پازلی برای محدود کردن ابعاد اجتماعی و تمدنی دین باشد!
مواظب باشیم...
#حوزه_علمیه_سکولار
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
تأملی در باب ظهور کرونا در قم1.pdf
437.5K
📝 تأملی در باب ظهور کرونا در قم
🔘 یادداشت #استاد_فلاح
🔹فایل پی دی اف
🔹لینک یادداشت در خبرگزاری فارس
https://b2n.ir/614761
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔅سنجش و ارزیابی پروتکل های ایام کرونا (3)
ترس از کرونا و تضعیف باورهای اعتقادی
هرچند کرونا علت ناقصه ی مرگ و میر برخی از افراد بوده است لکن اولا باید توجه داشت آمار مرگ و میر روزانه ی کشور به علت برخی بیماری های دیگر در سایر روزها خیلی بیش از کرونا بوده است. به طور مثال به گفته دکتر سیاری معاون وزیر بهداشت در سال 1394، 83هزار نفر فقط به علت فشارخون فوت کرده اند یعنی روزانه فقط 276نفر به علت یک بیماری! خوب سوال است که در چرا این خصوص نگرانی وجود دارد.؟ ثانیا اینکه گفته شد، کرونا علت ناقصه ی مرگ و میرهاست، به این خاطر است که علت فوت خیلی از افراد ، مدیریت غیراصولی و غیربهداشتی بیماران در محیط های بیمارستانی است، به عنوان نمونه، استفاده از ضدعفونی کننده های شیمیایی نظیر آب ژاول در محیط های بیمارستانی و حتی فضاهای عمومی ،که انسان های سالم را به مشکلات تنفسی دچار می کند، چه بلایی بر سر بیماران کرونایی که غالبا به بیماری های زمینه ای دچار هستند در می آورد.
پس ، ترسناکتر از پدیده ی منحوس کرونا، مدیریت غیراصولی بیماران و ترسناک تر از آن، ترساندن غیرمعقول مردم است ، ترسی که از تریبون های رسمی کشور مخابره می شود باورهای اعتقادی مردم را تحت الشعاع قرارده است تا آنجا که عامل حیات و ممات، «پروردگارحیّ» فراموش شده و اسباب و مسببات نقش استقلالی پیدا کرده است. به همین خاطر ترس و اضطراب در بین مردم جایگزین #توکل و #توسل شده است.باز هم اشاره می شود،شاید برخی تذکرات در بخشی از جریان مدیریت این پدیده لازم بوده است لکن حال به نظر می رسد ادامه ی این روند سبب عادت مردم و جایگزینی هنجاری های دینی به هنجارهای ضد دینی است.
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069