eitaa logo
جهانِ پساکرونا
3.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
952 ویدیو
73 فایل
﷽ اندیشکده و مدرسه ی عالی "طرح دین برای زندگی" 📚 دین به طور مستقل،برای همه جنبه های زندگی بشر برنامه دارد. ⚡️فقه تئوری اداره ی انسان از گهواره تا گور است.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ مهمترین و اصلی ترین کار برای غدیر ⚡️ کارِ برای غدیر کاری است که در ادامه ی هدف خود غدیر باشد. هدف خدا از غدیر، حاکمیت ولایت در تمامی شئون زندگی بود. 📌جهانِ پساکرونا 👇 🌐 @jahanepasakorona
📒 دسترسی آسان به : مباحث معماری و شهرسازی اسلامی (بخش اول) 🔻ارتفاع سازی، توسعه ی عمودی شهرها و شروع مشکلات! | استاد مهران فر https://eitaa.com/jahanepasakorona/4102 🔻نامه مدیر حوزه های علمیه، ۴ تن از خبرگان رهبری و چند تن از اساتید دانشگاه: باتوجه به آسیب های کنونی معماری و شهرسازی غربی، بر اساس الگوی اسلامی، شهر و خانه بسازید! https://eitaa.com/jahanepasakorona/4102 🔻اسامی برخی از اساتید امضاء کننده ی نامه ی مذکور https://eitaa.com/jahanepasakorona/4102 🔻چرا نباید مرتفع ساخت؟ | اشاره به برخی از آثار زیان بار ارتفاع سازی https://eitaa.com/jahanepasakorona/4102 🔻با ارتفاع سازی مانع ورود هوا به خانه ی همسایه ات نشو ! | روایتی از پیامبر (ص) https://eitaa.com/jahanepasakorona/4070 🔻قانون مترقّی إحیاء موات | روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) https://eitaa.com/jahanepasakorona/3983 🔻معماری تهران، اسلامی نیست! | رهبر انقلاب https://eitaa.com/jahanepasakorona/4066 🔻محیط زندگی باید بگونه ای باشد که تحقق سبک زندگی اسلامی، راحت تر باشد! | امام خامنه ای https://eitaa.com/jahanepasakorona/4065 🔻فیلم ‌| ارائه ی دکتر جهانبخش پیرامون زیست شهر، طرح اسلام برای زندگی، برنامه ثریا، شبکه یک سیما! https://eitaa.com/jahanepasakorona/4057 🔻تأثیر معماری بر تربیت و فرهنگ | رهبر انقلاب https://eitaa.com/jahanepasakorona/4056 🔻عدم سازگاری اصول قطعی اخلاقی اسلام با آپارتمان! https://eitaa.com/jahanepasakorona/4049 🔻پاسخ به یک سؤال مهم | آیا ساخت خانه های وسیع و یک طبقه در ایران امکان دارد؟ https://eitaa.com/jahanepasakorona/4041 🔻انیمیشن ‌| تصویری از زندگی که اسلام برای شما تصویر می کند ! https://eitaa.com/jahanepasakorona/4023 🔻معماری اسلامی بر روحیّات انسان تأثیر می‌گذارد! | آیت الله اعرافی https://eitaa.com/jahanepasakorona/4113 🔻کمپین چند هزار نفری مردم در خبرگزاری فارس | لطفاً بر اساس الگوی اسلامی شهر و خانه بسازید! https://eitaa.com/jahanepasakorona/4111 🔻گودال باغچه به جای ارتفاع سازی! https://eitaa.com/jahanepasakorona/4109 🔻خانه خوابگاه نیست! | کارکرد های خانه در اسلام، استاد علی کشوری. https://eitaa.com/jahanepasakorona/4102 🔻 تأثیر طبیعت شهر بر هدایت و تربیت انسان | استاد مهران فر https://eitaa.com/jahanepasakorona/4097 🔻بیماری های فعلی نتیجه شهر غربی، شهر اسلامی بیماری جسمی و روحی ندارد ! | آیت الله اراکی https://eitaa.com/jahanepasakorona/4083 🔻مشکلات زیست محیطی، آلودگی و ترافیک، زیرسر ارتفاع سازی! https://eitaa.com/jahanepasakorona/4080 🔻ریشه اصلی حادثه ی پلاسکو و متروپل کشف شد! https://eitaa.com/jahanepasakorona/4076 🔻نظرسنجی صداوسیما : ٩٧ درصد مردم تمایل به خانه های وسیع و یک طبقه در اطراف شهرها دارند! https://eitaa.com/jahanepasakorona/4020 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
◻️ یعنی خدا خاسته که حاکمیت دنیا بعد از نبی(ص) ، حق علی (ع) و أولادش باشد. حاکمیت در تمام شئون زندگی! ◻️ او باید بگوید ساختارهای اقتصادی، تربیتی، فرهنگی، سیاسی، شهرسازی و معماری و... چگونه بنا شَود! 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️ بانک ها هر روز با این روش در حال دزدی بی سر و صدا از پول های ما هستند... 🔘 قدیم ندیم ها پول ها طلا و نقره بود و مردم با سکه های طلا و نقره معامله می کردند. یک روز تصمیم بر این شد که به هدف آسانی سفر و برای اینکه راهزن ها در بین مسیر، طلاها را سرقت نکنند، مردم، مسکوکات طلا را در شهر خودشون تحویل بدهند و حواله بگیرید و در شهر مقصد با حواله ها، طلا را دریافت کنند. همین طور که گذشت و گذشت، تا جایی که خرید و فروش ها با همین حواله ها انجام می شد تا فروشنده اگر خاست خودش برود و با حواله ای که از خریدار گرفته مسکوکات طلا را دریافت کند. 🔘با گذشت زمان و هویت یافتن حواله ها به جای مسکوکات، گفتند چه خوب است حواله ها را به تعدادی بیشتر از طلاهای موجود مردم برای خودمان چاپ کنیم. پول های اعتباری بدون پشتوانه ی طلا ! چاپ کن و بچاپ! 😉 🔘 به مثال امروزی طور: مجموع نقدینگی موجود مردم امروز در ایران ۵٠٠ هزارتومان بوده، بانک تا هفته ی آینده ٢٠٠ هزارتومان دیگر خلق پول می کند، در حالیکه تعداد اجناس و کالاهای موجود امروز نسبت به هفته ی بعد یکسان است. من نسبت به هفته ی قبل مقدار پولم که در بانک به عنوان قرض الحسنه 😊 گذاشته ام کم نشده ولی ارزش پولم کم شده، چون تعداد کالاها در خارج تغییری نکرده ولی افراد بیشتری، پول بیشتر کسب کردند که این موجب تورم و کاهش ارزش پول من شده است.. 👌 بانک ها هر روز با این روش مشغول دزدی و راهزنی از ما هستند... ✍ حجت الاسلام مهران فر 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ببینید | بلای بانک ها بر سر معیشت مردم! ⭕️ بانک ها چگونه باعث ایجاد تورم می‌شوند؟ 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️شاهد از غیب رسید 🔴 گستاخی بانکهای رباخوار علیه قانون حجاب و عفاف اساسا بخشی از بیحجابی رخ داده در جامعه دینی ما بخاطر همین لقمه های حرامی است که سیستم بانکی آلوده به ربا در کشور به خورد مردم میدهد. لقمه حرام حاصل از ربا غیرت را در مردان و حیا را در میان زنان از بین میبرد. یکی از کارهای اساسی برای مقابله با ریشه های بدحجابی در کشور تعطیلی و برخورد با بانک های رباخوار است. 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️ چگونگی شکل گیری کارخانه و بانک به زبان ساده و شیرین ١- حسنْ آقایِ محلّه ی ما یه لبنیاتیِ کوچک داشت و با یکی دو تا گاو و سرمایه ی محدودی که داشت نیازهای محلّه ی ما و خودش را تأمین می کرد. ٢- یک روز از روزها یک نفری که محور و هدف نهایی زندگیش، دنیا و تمتع هرچه بیشتر از دنیا بود، تصمیم گرفت کاری کند که با تولید انبوه، سود و مال و منال بیشتری نصیبش بشه؛ فلذا اومد سراغ تولید انبوه، و لبنیاتیِ محلّه ی ما و محلّه ی کناری و کنارتریش رو با فن و فوتی هایی جمع کرد و یک لبنیاتی خیلی بزرگ بیرون شهر زد تا تولید روزانه ش خیلی خیلی بیشتر بشه و سودشون هم بیشتر بشه. هرچی تولید بیشتر، ایجاد نیازهای کاذب از طریق تبلیغات و غیره بیشتر، و درنتیجه فروش وسود بیشتر! ٣- وقتی تصمیم گرفت لبنیاتیِ خیلی بزرگی در بیرون شهر بسازد، دیگه نمی شد با سرمایه های کوچک اون کارخانه را جلو ببره؛ فلذا نیاز به سرمایه های بزرگ داشتند. ۴- گفتند برای بدست آوردن سرمایه چه کنیم؟ گفتند میاییم پول های مردمِ خداجو رو تحت عنوان قرض الحسنه می گیریم 😉 و مثل کوهی میریزیم تو جایی به نام بانک. سرمایه ها که جمع شد ما سرمایه داران باهاش کارخونه بزنیم تا بتونیم تولید بیشتر کنیم. تولید بیشتر سود بیشتر.حال بیشتر از دنیا. بله‌! = نیاز به پول انبوه... داستان شکل گیری سرمایه داری... بانک یک قطعه از این پازل است. 👌بیان زاویه های دیگر این قصه ادامه دارد... 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | موشن گرافیک «بانک و خلق پول از عَدَم و هیچ! » 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ببینید | بخشِ عمده ی اموال بانک های خصوصی از خلق پول است و باید به نفع مردم مصادره شود! 🎙حجت الاسلام دکتر معصومی نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و عضو اسبق شورای فقهی بورس و اوراق بهادر 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
✅ خانه و نهاد خانواده خانه در نگاه غربی ها خوابگاه است، اما همین خانه در نگاه اسلام یک نهاد و محل رشد و پرورش انسانیت و آرامش تعریف می شود و خانواده نیز در درون همین خانه شکل می گیرد. آیت الله اراکی، ١٣تیرماه ١۴٠١ 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🔸جریان جدایی دین از دنیا 🔸جریان جدایی دین از اقتصاد 🔸جریان جدایی دین از طب 🔸جریان جدایی دین از تربیت 🔸جریان جدایی دین از کشاورزی 🔸جریان جدایی دین از معماری 🔸جریان جدایی دین از سیاست ⚡️ از شروع شد... و ⚡️هم اکنون سکولارها خیلی نرم در حال ادامه ی تئوری سقیفه هستند. 📌جهانِ پساکرونا 👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅عظمتِ طبِّ امام هادی النقی (علیه السلام) 📌درمان زخم متوکل با پشتگل وقتی همه اطباء عاجز شدند... طبیب نگاهی به زخم پهلوی متوکل انداخت و گفت: «ای خلیفه، این زخم به دلیل عفونت زیادی که در آن جمع شده، روز به روز ورمش بیشتر می شود.» متوکل ناله ای کرد و گفت: «فکر چاره باشید که این درد مرا از پای در می آورد.» طبیب نگاهی به صورت رنگ پریده‌ی متوکل انداخت و گفت: «باید سر زخم را بشکافیم تا عفونت بیرون بیاید.» ـ سر زخم را بشکافید؟! من همین طور هم آرام و قرار ندارم، چه رسد به این که بخواهید چاقو را به زخم نزدیک کنید. طبیب دیگر گفت: «ای خلیفه! هیچ راهی غیر از این وجود ندارد.» فتح بن خاقان تعظیمی کرد و گفت: «ای خلیفه! اگر اجازه بدهی، شخصی را نزد علی النقی بفرستیم. شاید دوایی برای این مرض شما داشته باشد.» متوکل با اشاره‌ی سر، حرف او را تایید کرد. فتح بن خاقان بیرون رفت و لحظاتی بعد برگشت و گفت:«حتماً غلام با راه چاره ای بر خواهد گشت.» بطحایی که چشم دیدن امام را نداشت، گفت: «هیچ کاری از او بر نمی‌آید.» طبیب نگاهی تمسخر آمیز به فتح بن خاقان انداخت و گفت: «چه راهی غیر از شکافتن سر زخم وجود دارد؟!» مادر متوکل با دستمال اشک‌هایش را گرفت و پیش خود گفت: «نذر می‌کنم اگر فرزندم شفا پیدا کند، کیسه ای زر برای امام بفرستم.» ساعتی بیشتر نگذشته بود که غلام وارد جمع شد و گفت: «امام گفت که پشکل گوسفند را در گلاب بخیسانید و آن را روی زخم ببندید.» صدای خنده فضای اتاق را پر کرد: [ـ پشکل؟! ـ عجب حرفی! ـ واقعاً مسخره است. (=درست مانند کسانی که تجویز شیاف روغن بنفشه از امام صادق علیه السلام را مسخره می‌کردند)] صدای فتح بن خاقان آن‌ها را به خود آورد: ـ حرف امام بی حساب نیست. به آنچه دستور داده، عمل کنید. ضرری نخواهد داشت. و برای تهیه‌ی آن، از در بیرون رفت. یکی از اطباء گفت: «بهتر است ما هم بمانیم تا نتیجه‌ی کار را ببینیم». ساعتی بیش از گذاشتن دارو روی زخم نگذشته بود که شکافته شد و عفونت بیرون زد. طبیب که به زخم خیره شده بود، با ناباوری گفت: «به خدا قسم که علی النقی دانای به علم است و حرف های ما درباره‌ی او اشتباه بود‌.» بطحایی که کنار متوکل ایستاده بود، این حرف برایش گران آمد. سر در گوش متوکل برد و گفت: « ای خلیفه! بهتر است زودتر این طبیبان را مرخّص کنی. جایز نیست در حضور شما کسی را مدح کنند که خلافت شما را قبول ندارد.» متوکل که کمی دردش آرام شده بود، به آن‌ها گفت: «شما مرخص هستید، می توانید بروید». و رو به بطحایی گفت: «اگر داروی علی النقی نبود، من الآن حال خوشی نداشتم». بطحایی چشم های نگرانش را به زمین دوخت و به فکر فرو رفت. متوکل که متوجه نگرانی او شده بود، گفت: «در چه فکری؟ اتفاقی افتاده؟» ـ ای خلیفه! علی النقی مال و اسلحه‌ی زیادی در خانه‌ی خود جمع کرده و می‌خواهد علیه شما قیام کند. بهتر است زودتر فکر چاره ای بکنی. متوکل دستش را به هم کوبید و نگهبان را صدا زد. ـ برو سعید حاجب را خبر کن. وقتی سعید وارد شد، متوکل گفت: «همین امشب مخفیانه به منزل علی النقی برو و هر چقدر اسلحه و اموال دارد، به اینجا بیاور.» * تاریکی کوچه را پوشانده بود. سعید نردبان را به دیوار کاهگلی تکیه داد و از آن بالا رفت. خود را به دیوار آویزان کرد تا جاپایی پیدا کند که صدای امام او را به خود آورد: ـ ای سعید! همان طور بمان تا برایت شمعی بیاورم! گوشه‌ی عمامه‌ی پشمی را دور سرش پیچید و از روی سجاده ای که روی ایوان انداخته بود، بلند شد. وقتی امام شمع را به حیاط آورد، سعید جاپایی پیدا کرد و خود را از دیوار پایین کشید. امام با دست اشاره کرد و گفت: «برو اتاق ها را بگرد و هر چه پیدا کردی، بردار.» سعید به فرش حصیری کف اتاق چشم دوخت و گفت: «ای سید! شرمنده ام. مرا ببخش. دستور خلیفه بود.» و به طرف اتاق ها رفت. * ـ ای خلیفه! در منزل علی النقی غیر از شمشیر که غلافی چوبی دارد و این کیسه چیزی پیدا نکردم. نگاه متوکل به یکی از کیسه‌ها افتاد که مُهر شده بود. رو به سعید گفت: «این که مهر مادرم است! برو او را صدا کن.» کیسه‌ی دیگر را باز کرد، چهارصد دینار داخل آن بود. وقتی مادرش وارد شد، کیسه را زمین گذاشت و گفت: «مادر! این کیسه را در منزل علی النقی پیدا کردیم که نشان مهر شما روی آن است. می خواهم بدانم مهر شما روی این کیسه چه می کند؟» مادر متوکل نگاهی به کیسه انداخت و گفت: «چند روز پیش نذر کردم که اگر شفا پیدا کنی، ده هزار دینار برای امام علی النقی بفرستم. نشان مهر خود را نیز بر آن زدم.» صورت متوکل از شرم سرخ شد، رو به سعید گفت: «شمشیر و این کیسه‌ها را بردار و کیسه ای دیگر به آن اضافه کن و به منزل علی النقی برو و عذرخواهی بکن.»... منابع: 📕کافی، ج ۱، ص ۴۹۹ 📚بحارالأنوار، ج ۵۰، ص ۱۹۸ 📌جهانِ پساکرونا 👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️ از نهر عظیم بِنوشیم یا از آبِ کم و مخلوط با گِل و لایِ برکه های راکد؟ 🔸السلام علیکَ یا عَیبة عِلم اللّه 🔸السلام علیک یا خزّان العلم (١) خداوند تمامی آنچه بشر در هر بخشی از زندگی تا ظهور به آن نیاز دارد را به واسطه ی ائمه (ع) در اختیار ما قرار داده است، علوم نابی که عقل ناقص بشر و حس و تجربه ی محدود ما از رسیدن به آن عاجز است. آن وقت برخی ساختارها و علوم اقتصادی و تربیتی و آموزشی و پزشکی کشور را از غرب و شرق بگیریم! واقعاً حیف است! نتیجه اش هم می شود کوچک شدن سفره ی مردم، آمار بالای بیماری و انحرافات اخلاقی! تا وقتی نهر عظیم با آب جاری و سالم هست، انسان سراغ رطوبت های همراه با گل و لای و کثافات بِرکه های راکد نمی رود. باقر العلوم (ع) فرموند: يَمُصُّونَ اَلثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ اَلنَّهَرَ اَلْعَظِيمَ قِيلَ لَهُ وَ مَا اَلنَّهَرُ اَلْعَظِيمُ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ص وَ اَلْعِلْمُ اَلَّذِي أَعْطَاهُ اَللَّهُ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَمَعَ لِمُحَمَّدٍ ص سُنَنَ اَلنَّبِيِّينَ مِنْ آدَمَ وَ هَلُمَّ جَرّاً إِلَى مُحَمَّدٍ ص.... (٢). امام باقر (ع) مى‏ فرمود: ( برخی مردم) رطوبت برکه ها را مى‏ مَكند و نهر بزرگ را از دست مى ‏نهند، عرض شد: نهر بزرگ كدام است؟ فرمود: رسول خدا (ص) و علمى كه خدا به او داده است، خداى عز و جل سنّت پيغمبران را از آدم (ع) تا محمد (ص) براى آن حضرت گرد آورد ١- زیارت جامعه کبیره (از امام هادی) ٢- اصول کافی/کتاب الحجة/وارثان علم/حدیث ششم 👤حجت الاسلام مهران فر 📅 پنج شنبه ٢ تیرماه ١۴٠١، قم 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 @jahanepasakorona
⚡️امشب ساعت ٢١ روایتی از زندگی فقیه، دانشمند و عارف سالک، آیت الله حاج شیخ علی صفایی حائری (ره) - تنها کسی که تا کنون یک "نظامِ تربیتیِ مکتوبِ اسلامی" ارائه کرده است- از شبکه ی دو سیما پخش خواهد شد. 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 @jahanepasakorona
📢 نمی‌شود جوان را از سرِ صبح تا بعد از ظهر در مقابل علم و عقلانیت غربی تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایش غربی بد باشد؟ مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی و این نوع پوشش را ایجاد کرده است؟ 💠 آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری: «نکته‌ای را سال‌ها قبل در جلساتی با حضور دبیران عرض کردم؛ جلسه‌ای بود راجع به اینکه برای اخلاق جوان‌ها چه کار کنیم؟ ناچار شدم عرض کنم که: شما از اول صبح تا بعد از ظهر که سر کلاس هستید، دانشجوهایتان را در مقابل غرب تحقیر می‌کنید، هر معادلۀ علمی که می‌گویید با زبان غرب می‌گویید؛ یعنی گاهی زبانتان زبانِ فارسی نیست و اصطلاحاتتان اصطلاحاتِ غربی است. نام دانشمندان غربی را هم تجلیل می‌کنید و بالاسر آن می‌گذارید! بعد به چه جرأتی به جوان می‌گویید موهایت را مثل آنها نزن و مدل لباست مثل او نباشد و سبک پوشاکت را عوض بکن؟! او سبک آرایشش را چرا عوض بکند؟! مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی را ایجاد کرده است؟! چرا من جوان را از سر صبح تا بعد از ظهر در مقابل غرب تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایشش بد باشد؟ اگر بنیانِ تمدن جدید بر اومانیزم است چرا وقتی به سبک زندگی و به شیوۀ آرایش که می‌رسد پوچی و نیهیلیزم و فوکولیزم را شما بد می‌دانید؟ چرا بد می‌دانید؟ چرا وقتی به شیوۀ آرایش که می‌رسد، می‌گوئید بد است؟ (معنای این شیوه‌های جدید آرایش این است که زیبایی اصلاً هیچ معنای مطلقی ندارد. دیده‌اید: هر روز، یک قیافه‌های عجیب‌وغریبی درست می‌کنند که انسان وقتی نگاهش می‌افتد متنفر می‌شود. اما بعد از یک‌مدتی، در خیابان جوان‌های زبادی همان قیافه را به خودشان می‌گیرند!) به جوان می‌گویم آقا در سبک پوشاکت از او تبعیت نکن! چرا تبعیت نکند؟ چرا الگوی خوراکش را از آنها برداشت نکند؟ چرا فست‌فودها شلوغ نشود؟ اگر واقعاً دانشگاه‌های ما، همۀ دانشش وارداتی است و همۀ عقلانیتی که آنها آوردند عقلانیت حقی است و دانش است و علم است و محترم است و مبارک است، چرا این سبک زندگی مبارک نباشد؟ چرا مدل شهرسازی‌شان و مدل معماری‌شان، بد باشد؟ چرا سبک خوراک و پوشاکشان بد باشد؟ چه کسی مأموریت دارد که نسل جوان را با این نقطه‌ضعف‌های تمدنی آشنا کند و از منحل شدن در این تمدن باز بدارد؟ جز شما اساتید چه کسی هست؟ و جز با اینکه نسبت به این تمدن، واقعاً افشاگری کنید و این تمدن را عریان نشان بدهید و نشان بدهید که این تمدن، یک مجموعۀ به‌هم‌پیوسته است و به‌راحتی نمی‌شود خوب و بدش کرد و بلکه باید استحاله‌اش کرد. من نمی‌خواهم بگویم صددرصد فاسد است و نقاط مثبت در آن وجود ندارد و نمی‌شود استفاده کرد، اما می‌گویم جهتِ حاکم بر او، جهت حقّی نیست. و الاّ در کاخ فرعون هم، موسی کلیم رشد می‌کند؛ یا آسیه همسر فرعون و مؤمن آل فرعون در کاخ فرعون هست. بنابراین نمی‌خواهیم بگوییم که در تمدن غرب اصلاً عنصر خوب پیدا نمی‌شود. ولی ببینید این جریان، یک جریان به هم پیوسته است. نمی‌شود به‌راحتی غربِ خوب و بد کرد. نمی‌شود به‌راحتی ژاپن را اسلامی درست کرد. ژاپن ایدئولوژی خودش را با خودش به‌همراه دارد و اثر می‌گذارد. این غربِِ به هم پیوسته، لایه‌هایی دارد. ظاهرش محصولاتِ مدرن است. ظاهرش نظم خیابانی و کارخانه و شهر و فست‌فود و ماشین بنز است. این ظاهر آن است. باطنش عقلانیت است و سرّش ایدئولوژی غرب است. این مجموعه را شما باید به نسل جوان معرفی بکنید و به‌خصوص این کار را به‌شکل عالمانه و تخصصی در حوزۀ دانشی خودتان انجام بدهید. یعنی نشان بدهید که این دانش با فلسفه‌اش با ایدئولوژی‌اش یک پیوستارِ به هم پیوسته‌اند. نمی‌شود بگویید من دانش اقتصاد غربی را قبول می‌کنم، ولی ایدئولوژی غرب را قبول ندارم، نمی‌شود. نمی‌شود بگویید من علوم انسانی آن را لااقل، قبول می‌کنم ولی ایدئولوژی‌اش را قبول نمی‌کنم! اصلاً ایدئولوژیِ تجسّد‌یافته در حوزۀ عقلانیت، تبدیل به دانش می‌شود و ایدئولوژیِ تجسد‌یافته در حوزۀ عینیت تبدیل به مظاهر تمدنی می‌شود. شهر و جاده و خیابان و کارخانه و برق و همۀ اینها تجسّد آن می‌شود. ایدئولوژی در عقلانیت تجسد می‌یابد. ساختارها و علوم و فناوری‌ها و رسانه‌های غربی، فرهنگ غربی را به همراه خود می‌آورد. البته این تمدن را نمی‌شود کنار گذاشت؛ باید به قله‌های علمِ مدرن دست یافت و حتی مرزشکنی کرد. مقدمهٔ عبور از تمدن غربی و منحل کردن آن در تمدن اسلامی، تسلّطِ به قله‌های علمی موجود و استحاله آن در جهاز هاضمه تمدن اسلامی است، اما این «تسلّط» به‌معنای «مسخّر شُدن» نیست.» (۱۳۹۰) 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🏢 زندگی آپارتمانی، تولید متمرکز، تولید زباله! 💠 اگر هر یک از ٢٧ میلیون خانوار ایرانی فقط یک قالب پنیر بخرند و نهایتاً این پنیر را طی یک هفته مصرف کنند؛ در طول یک هفته، ٢٧ میلیون زباله ی پلاستیکی از پنیر فقط جمع شده است!! تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل! (تهران در یک روز حدود ١٠ هزارتن پسماند عادی دارد!) این بحران، نتیجه ی تولیدِ صنعتیِ متمرکز کارخانه ای است! 💠 محصولِ تولیدِی متمرکز و بیرون از خانه، (مثلاً پنیر از آمل تا قم) برای اینکه تا به دست مصرف کننده می رسد قابل استفاده باشد، بایستی داخل بسته بندی و مقرون به افزودنی باشد! 💠 تولید این حجم از زباله، حاصل این الگوی تولید متمرکز است. برای تغییر الگوی تولید، بایستی الگوی شهرسازی و معماری تغییر کند! در زندگی آپارتمان نشینی، زمینه ی تولید فراهم نیست، نتیجه این می شود که تولید مواد غذایی مورد نیاز خانواده ها، متمرکز و به کارخانه ها سپرده می شود. با ساختِ خانه های وسیع، زمینه ی تولید سالم، غیر صنعتی و غیرمتمرکز، فراهم می شود و تقریباً زباله ای تولید نمی شود. همچنین در خانه های وسیع و حیاط دار، با فراهم شدن زندگی حیوانات خانگی، بخشی از دور ریزها خوراک حیوانات می شود. 👤حجت الاسلام مهران فر 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
👌اهمیّت تولید غیرمتمرکز (خانگی) در اسلام 💠 هرکس آرد بخرد نصف مالش می رود، و هرکس نان بخرد کل مالش می رود و فقیر می شود. 🔻ارائه ی ٣ روایت : ١- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ سَلَمَةَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْمُنْذِرِ الزَّبَّالِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا كَانَ عِنْدَكَ دِرْهَمٌ فَاشْتَرِ بِهِ الْحِنْطَةَ فَإِنَّ الْمَحْقَ فِي الدَّقِيقِ. ± ترجمه:هرگاه یک درهم داشتی با آن گندم بخر؛ چرا که نابودى در [خرید] آرد است. ٢- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَبَلَةَ عَنْ أَبِي الصَّبَّاحِ الْكِنَانِيِّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‌ يَا أَبَا الصَّبَّاحِ شِرَاءُ الدَّقِيقِ ذُلٌّ وَ شِرَاءُ الْحِنْطَةِ عِزٌّ وَ شِرَاءُ الْخُبْزِ فَقْرٌ فَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الْفَقْرِ. ± ترجمه: اى ابوالصباح! خرید آرد، ذلت است، خرید گندم، عزت است و خرید نان، فقر است. پس پناه مى‏ بریم به خدا از فقر! 📒منبع: کتاب شریف کافی (ط الإسلامیة) ج ۵ ص ١۶٧ ٣- عَنْ أَبِی الْحَسَنِ ع قَالَ: مَنِ اشْتَرَى الْحِنْطَةَ زَادَ مَالُهُ وَ مَنِ اشْتَرَى الدَّقِیقَ ذَهَبَ نِصْفُ مَالِهِ وَ مَنِ اشْتَرَى الْخُبْزَ ذَهَبَ مَالُهُ. ± ترجمه: هرکس گندم بخرد، مالش زیاد مى‏ شود و هرکس آرد بخرد، نصف مالش نابود مى‏ شود و هرکس نان بخرد، مالش از دست مى رود. 📒 منبع: تهذیب الاحکام، ج٧،ص١۶٢ 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
👈تولید که انبوه شد باید سر همه کلاه بگذاری... ◽️اگر چرخ کارخانه می خواهد بچرخد، باید انسان مصرف گرا تربیت شود. داستانِ «کلاه سر همه بگذارید» همین است. یک موقعی با دست کلاه می بافتند؛ خیلی که می شد در طول یک تابستان یا مثلاً پاییز، می شد یک یا دو کلاه برای اهل خانه خودت ببافی. ولی وقتی کارخانه آمد و تولید انبوه شد، باید سر همه کلاه بگذاری. وقتی تولید انبوه شد، باید مصرف بشود، پس باید انسانِ مصرفی ایجاد بکنی. جریان توسعه هم انسان مصرفی ایجاد و تربیت می کند. بعد به اسم بهداشت و هزار مسئله دیگر، فرهنگ سازی می کند و کالاهای یک بار مصرف را وارد جامعه می کند و تازه در انتها روشن می شود که این ها همه عامل بدترین بیماری ها بوده است. ◾️آیت الله سید محمد مهدی میرباقری (عضو مجلس خبرگان رهبری) 📌جهانِ پساکرونا 👇 🌐 @jahanepasakorona
‏خبر روباه پیر ۲۵ تیر: القای ترس برای ترویج واکسن! فقط حواسش نبوده که کاپشن تن ملت رو دربیاره😄 @hzamanim 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 @jahanepasakorona
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏🖥 ببینید | خلاصه ای از جلسه ی بررسی کتابِ " افسانه ی روشنایی" با حضور جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه ⚠️ لطفاً پس از مطالعه این کتاب، سر به کوه و بیابان نگذارید! 📘 کتاب افسانه‌ی روشنایی، به بررسی رابطه بیماری ها و الکتریسیته می پردازد، در سال ۲۰۱۷ توسط آرتور فرستنبرگ، تحت عنوان «رنگین‌کمان نامرئی» نوشته شده است. 🖇 گزارشات این کتاب نتیجه‌ی پژوهش‌های پرتعداد آکادمیک است که بیش از این یک کتاب فنی باشد، یک مجموعه مقالات پزشکی به حساب می‌آید. 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 ببینید | توقع ما از حکومت اسلامی چیست؟ توسعه ی تقرّب و عبودیت یا توسعه ی گاوداریِ مدرن...؟ 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
⭕️ طرح ٢١ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی: ستاد کرونا صلاحیت وضع مقررات محدود کننده برای واکسن نزده ها را ندارد. بعد از شورای محترم نگهبان که ستاد کرونا را فاقد صلاحیت وضع قانون دانسته این بار هم مجلس، وضع مجازات را نیازمند قانون مصوب در مجلس دانسته! 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 @jahanepasakorona
💠 شورای نگهبان: ستاد کرونا صلاحیت وضع مجازات ندارد. 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 @jahanepasakorona