eitaa logo
جهانِ پساکرونا
3.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
959 ویدیو
74 فایل
﷽ اندیشکده و مدرسه ی عالی "طرح دین برای زندگی" با مدیریت حجت الاسلام مهران فر 📚 دین به طور مستقل،برای همه جنبه های زندگی بشر برنامه دارد. ⚡️فقه تئوری اداره ی انسان از گهواره تا گور است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 تفاوت نقد و قانون گریزی پاسخ به یک پرسش: پروتکل های وزارت بهداشت قانون است و قانون هم لازم الاجراء و مورد تایید رهبری است. چرا پس اعتراض می کنید؟ جواب: رعایت قانون، حتی قانون بد هم مادامی که قانون است، لازم الاجرا است و نباید موجب هرج و مرج شد؛ اما رعایت قانون و مطالبه گری و نقد دوتاست و منافاتی ندارد. چنانچه که قانون ربوی بانک ها نظام بهداشت و سلامت غربی نظام آموزش و پرورش (مبتنی بر 2030) برجام مشکلات صداوسیما و... را همه رو نقد میکنیم و نسبت به محتوای آن انتقاد و اعتراض داریم. به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🔅سکولاریزاسیون کرونایی و انفعال حوزه‌های علمیه بسیاری از نخبگان در حوزه و دانشگاه، هنوز عقلانیت پشتیبان در تعطیلی مساجد و نماز‌های جمعه و اماکن متبرکه را نمی‌دانند و راز انفعال حوزه و تبعیت آن از تمامی دستورات دولتی و پزشکی را نیز درک نمی‌کنند. ای کاش بزرگواران تصمیم‌گیر در حوزه‌های علمیه، تاریخ سکولاریزاسیون در جهان غرب (و همین‌طور جهان اسلام) را این روزها بیشتر مرور کنند و ببینند سکولاریزاسیون نه یک فرایند فلسفی بلکه یک فرایند اجتماعی و مهم‌تر از آن یک فرایند روانی و احساسی بوده است (کتاب دین و نگرش نوین از استیس). آنجا که مزاج جامعه تغییر می‌کند و آنجا که عادت‌ها دگرگون می‌شود، و آنجا که مناسک دینی و دینداری اجتماعی در شلوغی بازار متوقف می‌شود، اصل دینداری به صورت طبیعی به محاق می‌رود. هستند برخی از روحانیانی که امروز با ژست همراهی با علم و نوگرایی و با تأکید بر قاعدۀ «لا ضرر» به دینداری خانگی و معنویت‌های فردیِ درانزوا توصیه می‌کنند، لیکن نمی‌دانند که سکولاریزاسیون حداقلی (یا سکولاریزاسیون مهربان) به شکل طبیعی و ناخواسته راه را برای سکولاریزاسیون حداکثری (سکولاریزاسیون نامهربان و الحادی) هموار می‌کند. آنچه در این باب جالب است درک بهتر برخی از جریانات سکولار در ایران از جایگاه و اهمیت مسجد و حرم و نماز جمعه در جامعه ایران امروز است. این طیف هوشمندانه کرونا را فرصتی طلایی می‌دانند و برای تعلیق مناسک‌ (و شاید حذف شریعت و ترویج طریقت‌های نوظهور معنوی) از میان برخی تیشرت‌پوشان حوزه هم یارگیری می‌کنند و تأخیر و یا تعطیلی امکان مذهبی را به زبان حوزه و دانشگاه تئوریزه می‌کنند. از این منظر، تبلیغات منفی علیه قم و عتبات مقدسه، تبلیغ علیه روحانیت، تبلیغ علیه تولیت‌های اماکن مقدسه، و حتی جوسازی علیه طب موسوم به «طب اسلامی» (با تمامی حواشی‌ای که داشته) همه ذیل یک پروژه و برای ماموریتی واحد شکل گرفته و آن هدم و هتک دینداری اجتماعی (و حذف کارکردهای سیاسی و منطقه‌ای و هویتی مناسک اسلامی) است. انفعال حوزه که بخشی از آن به خاطر فقدان استقلال لازمِ حوزه علمیه در برابر دولت است موجب گشته که حوزه به راحتی تحقیرها، کنایه‌ها، و طعنه‌های مقامات سخنگو در دولت را تحمل کند و آنگاه به جای موضع‌هایی از سر قدرت و اعتبار، به سمت تیم کارشناسی دولت غش کند و با ضعفی آشکار و آزاردهنده مایه سرگشتگی و سرگردانی طیف وسیعی از مومنان در زیست دینداری شان شود. امروز به جای اینکه حوزه و متولیانِ آن امر دینداری مردم را تمشیت کنند جا را به گونه ای خالی کرده اند که دینداران و گاه طلبه های جهادی مجبورند دینداری شان را از دولت و نهادهای مربوطه گدایی کنند. حوزه‌ اگر نتواند مسائل داخلیِ مربوط به دینداری در ایران را تدبیر کند، بی‌شک از نقش‌آفرینی در تحولات دینیِ جهان اسلام مثل حج و اربعین نیز بازخواهد ماند. آنگاه ادعای تمدن‌گرایی برای چنین حوزه‌ای بیشتر یک ادعای لوکس و فیک خواهد بود تا ادعایی واقعی و اثرگذار. @Habibollah_Babai به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
کرونا و پروتکل هایش می تواند پازلی برای محدود کردن ابعاد اجتماعی و تمدنی دین باشد! مواظب باشیم... به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
تأملی در باب ظهور کرونا در قم1.pdf
437.5K
📝 تأملی در باب ظهور کرونا در قم 🔘 یادداشت 🔹فایل پی دی اف 🔹لینک یادداشت در خبرگزاری فارس https://b2n.ir/614761 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔅سنجش و ارزیابی پروتکل های ایام کرونا (3) ترس از کرونا و تضعیف باورهای اعتقادی هرچند کرونا علت ناقصه ی مرگ و میر برخی از افراد بوده است لکن اولا باید توجه داشت آمار مرگ و میر روزانه ی  کشور به علت برخی بیماری های دیگر در سایر روزها خیلی بیش از کرونا بوده است. به طور مثال  به گفته دکتر سیاری معاون وزیر بهداشت در سال 1394، 83هزار نفر فقط به علت فشارخون فوت کرده اند یعنی روزانه فقط 276نفر به علت یک بیماری! خوب سوال است که در چرا این خصوص نگرانی وجود دارد.؟ ثانیا اینکه گفته شد، کرونا علت ناقصه ی مرگ و میرهاست، به این خاطر است که علت فوت خیلی از افراد ، مدیریت غیراصولی و غیربهداشتی بیماران در محیط های بیمارستانی است، به عنوان نمونه، استفاده از ضدعفونی کننده های شیمیایی نظیر آب ژاول در محیط های بیمارستانی و حتی فضاهای عمومی ،که انسان های سالم را به مشکلات تنفسی دچار می کند، چه بلایی بر سر بیماران کرونایی که غالبا به بیماری های زمینه ای دچار هستند در می آورد. پس ، ترسناکتر از پدیده ی منحوس کرونا، مدیریت غیراصولی بیماران و ترسناک تر از آن، ترساندن غیرمعقول مردم است ، ترسی که از تریبون های رسمی کشور مخابره می شود باورهای اعتقادی مردم را تحت الشعاع قرارده است تا آنجا که عامل حیات و ممات، «پروردگارحیّ» فراموش شده و اسباب و مسببات نقش استقلالی پیدا کرده است. به همین خاطر ترس و اضطراب در بین مردم جایگزین و شده است.باز هم اشاره می شود،شاید برخی تذکرات در بخشی از جریان مدیریت این پدیده لازم بوده است لکن حال به نظر می رسد ادامه ی این روند سبب عادت مردم و جایگزینی هنجاری های دینی به هنجارهای ضد دینی است. به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🔅 آمار فوتی های کرونا در مقایسه با بیماری های دیگر هرچند کرونا علت ناقصه ی مرگ و میر برخی از افراد بوده است لکن اولا باید توجه داشت آمار مرگ و میر روزانه ی  کشور به علت برخی بیماری های دیگر در سایر روزها خیلی بیش از کرونا بوده است. به طور مثال  به گفته دکتر سیاری معاون وزیر بهداشت در سال 1394، 83هزار نفر فقط به علت فشارخون فوت کرده اند یعنی روزانه فقط 276نفر به علت یک بیماری! خوب سوال است که در چرا این خصوص نگرانی وجود دارد.؟ ثانیا اینکه گفته شد، کرونا علت ناقصه ی مرگ و میرهاست، به این خاطر است که علت فوت خیلی از افراد ، مدیریت غیراصولی و غیربهداشتی بیماران در محیط های بیمارستانی است، به عنوان نمونه، استفاده از ضدعفونی کننده های شیمیایی نظیر آب ژاول در محیط های بیمارستانی و حتی فضاهای عمومی ،که انسان های سالم را به مشکلات تنفسی دچار می کند، چه بلایی بر سر بیماران کرونایی که غالبا به بیماری های زمینه ای دچار هستند در می آورد. به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
😱 از کرونا می ترسانند تا..... 😉نباید از کرونا ترسید؛ ‌شاید سوال کنید پس علت این همه مرگ حاصل از کرونا پس برای چیست؟ جواب: 1- بنابر آمار وزارت بهداشت در یکسال روزانه 276 نفر فقط به علت یک بیماری (فشار خون) در ایران می میرند. پس چرای برای این بیماری ها نگران نیستند و نظام درمانی خود را اصلاح نمی کنند؟ اگر هر روز سخنگوی وزارت بهداشت آمار فوتی های حاصل از بیماری ریوی رو اعلام می کرده الان همه سکته می کردیم! ☺️ 2- بسیاری از افراد فوتی در جریان کرونا بیماری زمینه ای (آسم، دیابت و..) داشتند و کرونا علت تامه نبوده. 3- یکی از علل فوت، اولا مدیریت بهداشتی غلط بیماران در بیمارستان است. ( ترکیب آب ژاول ریه ی انسان سالم را خراب می کند وای به حال بیماران.) و از علل دیگر فوت ها، توصیه های درمانی پرعوارض مبتنی بر نظام حدس و تجربه ی ناقصی بشری است. 🔸کرونا، یک ویروس است که با نظام بهداشت و درمان وحیانی به راحتی درمان می شود. 🔹ترس ما زمینه می شود تا پروتکل های غلط مثل ممنوعیت اجتماعات مذهبی و.... اجرا بشود.
جهانِ پساکرونا
🔅سنجش و ارزیابی پروتکل های ایام کرونا (3) ترس از کرونا و تضعیف باورهای اعتقادی هرچند کرونا علت ناق
🔅سنجش و ارزیابی پروتکل های ایام کرونا (4) "پروتکل های کرونا، شکست هنجارهای علوم اسلامی و ورود به خط قرمز شرعیات" 👇مقدمه: مصالح و مفاسد که پایه جعل هنجارهای دینی هستند در احکام شرعی به معنای فقه مصطلح و در گزاره های علوم اسلامی یکسان و هم جهت هستند به طور مثال اگر در علم سبک زندگی اسلامی بیان می شود که خوردن وعده های غذاییِ کمتر و حذف ناهار مطلوب است، احکام شرعی هم بر پای همین «مصلحت» جعل شده اند و می بینیم «روزه» که یک حکم شرعی است در جهت همین مصالح تشریع شده است. خلاف آنچه در سبک زندگی غربی توصیه می شود که خوردن وعده های غذایی متعدد را مطلوب می دانند؛ با این حال نباید توقعی داشته باشیم که آئین روزه برایشان معنایی داشته باشد. با این مقدمه، حال اگر، حوزویان محدوده ی تولید علم و نظردهی و مرجعیت خود را محدود به احکام شرعی کنندطبیعی است  سکولارمعاشان قدم به قدم به خطوط شرعی برسند، چراکه چنانکه اشاره شد مصالح احکام شرعی و علوم اسلامی یکسان و هم جهت هستند. به عنوان شاهد مدعی، می توانیم به تلاش های برخی پزشکان برای اخذ مجوز از مراجع معظم تقلید برای ممنوعیت روزه داری در ایام پساکرونا اشاره کرد. پس چاره چیست جزاینکه برخی حوزویان از کلیسای خود بیرون بیایند و در جهت ارائه برنامه برای تمامی جنبه های زندگی بشر به عنوان زمینه تحقق عبودیت گام بردارد. به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
11.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کرونا پدیده ای طبیعی یا بیولوژیک؟ 🔅 کرونا را راه انداختند تا داروهای خودشان را بفروشند... 🔸حجت الاسلام والمسلمین طائب 🆔 @rasanewsagency به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
⭕️ کرونا بستری برای تولید #واکسن های خطرناک 👇👇 خبر: ☑️واکسن کرونا روی میمون‌ها با موفقیت عمل کرد
🔅 پیش‌بینی واردات ۱۰برابری آنفلوآنزا 😭😭😭 رئیس سازمان غذا و دارو: 🔹با توجه به تقاضای دنیا به واکسن آنفلوانزا، ما هم پیش بینی واردات ۱۰ برابری این واکسن را در مقایسه با سال گذشته انجام داده‌ایم و تمام اقدامات لازم انجام شده است./فارس پ. ن ‌: کرونا بستر واکسن های خطرناک به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
29.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😱 برده‌داری نوین در 🔹 پیشنهاد می کنیم این مستند تحلیلی را حتماً ببینید تا با آرزوی طاغوت برای نحوه‌‌ی حکومت در جهان آشنا شوید! بزنی تحت کنترلی، نزنی تروریستی به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069