جهانِ پساکرونا
. 🖥 ماجرای حضور جاسوسان صندوق بین المللی پول (IMF) در اوج بحران اقتصادی به منظور مشاوره ی اصلاح ساخ
.
چه کنیم برخی ها هنوز عمیقا سازمان ملل و کارگزاری هایش (IMF و WHO و...) را دشمن نمی پندارند!
.
.
➖در مبارزه، حلوا پخش نمیکنند؛ اگر شما معنویت را به درون تمدّن غرب بردهاید و توازن قدرت را در جهان به هم زدهاید، آنها هم در جامعۀ شما مشغول توطئۀ اقتصادی و فرهنگی هستند.
«پوشش» يکی از لبههای تيز درگيری تمدّنی است و برنامهريزی در اين خصوص باید معطوف به فعّالیت دشمن و شناخت میدانهای درگیری باشد.
👤 آیت الله میرباقری
.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
✅ علی سعیدی، عضو هیاتعلمی گروه اقتصاد دانشگاه قم:
💢 ما اقتصاد دانشبنیان را در چهارچوب اقتصاد اسلامی و در یک ارتباط سیستمی تعریف میکنیم. اگر هر کدام از اجزا را حذف کنید اقتصاد دانشبنیان بیخاصیت میشود. بدینترتیب، الگوی توزیع درآمد و ثروت تغییر میکند و دراختیار مالک پلتفرم که البته از پشتیبانی اقتصادسیاسی لازم برخوردار باشد، قرار میگیرد. بنابراین این نحوه ورود فناوری نمیتواند اهداف اقتصاد اسلامی در گسترش عدالت و توزیع عادلانه امکانات و فرصتها و ثروتها را فراهم سازد.
💢 اینکه ما تاکید میکنیم اقتصاد اسلامی از توزیع اولیه شروع میکند به این دلیل است که هیچوقت اجازه ندهیم نهاد و شرکت بالاسری که صاحب پلتفرم است به وجود بیاید. در نگاه اقتصاد اسلامی، پلتفرمها نباید مالکیت خصوصی داشته باشند بلکه مالکیت آنها یا باید بهصورت تعاونی باشد یعنی همان استفادهکنندگان از پلتفرم به نحو مشاع مالک پلتفرم هم باشند، یا باید خود پلتفرم تحت مالکیت عمومی قرار بگیرد یا در سطحی متعالیتر، در قالب وقف باشد.
💢 تا این اتفاق نیفتد، پلتفرمها صرفا واسطههای متکثر و متعدد را حذف و تمام منافع را در اختیار مالک پلتفرم قرار میدهد و بدینترتیب، ظرفیتهای مردمی را در جهت منافع سرمایهداری به خدمت میگیرد. باید روی این نکته دقت شود و اصل پلتفرم نباید مالکیت شخصی داشته باشد و نباید کسی از اصل پلتفرم سود شخصی کسب کند.
📝 متن کامل:
http://ihkn.ir/?p=30087
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
. 🔴 سخنان مهم آیت الله میرباقری ➖نمی شود با ارتکاب کننده ی منکر درگیر بشوید ولی با شبکه ی اقامه و
.
امروز غرب، اقامۀ بیحجابی میکند. «اقامه» یعنی کاری کنند که بدیها بشود شرافت و خوبیها بشود حقارت.
«در ایران در دو دوره با حجاب مبارزه شده: یکی در دوره رضاخان که به زور، چادر از سر مردم کشیدند که خیلی از بانوان متدیّن سالها از خانه بیرون نیامدند. اما در دوره دوم راه دیگری رفتند و به جای اینکه ماجرای مسجد گوهرشاد راه بیندازند و مردم را بکشند، آمدند و بستر اقامه بیحجابی و بیعفتی را درست کردند؛ یک شرایطی را درست کردند که دانشجو در همین دانشگاه تهران، با چادر مشکی میرفت، اما از آن طرف با حجابِ کم بیرون میآمد. چرا؟ چون یک بستری درست کرده بودند که چادر، علامت عقبافتادگی و موجب حقارت بود؛ کسی که چادر سرش میکرد احساس میکرد تحقیر میشود و آن که بیحجاب میآمد احساس میکرد شرافت دارد. این میشود اقامه. اقامه یعنی این که یک کاری بکنند که بدیها بشود شرافت و خوبیها هم بشود حقارت».
آیت الله میرباقری
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از برنامه تلویزیونی ثریا
38.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| نقد صریح رهبر انقلاب به حاکمیت دلار در اقتصاد ایران
♦️#دلاری_سازی اقتصاد از چه زمانی و چگونه شروع شد؟ | برنامه #ثریا ۷ اسفند ۱۴۰۱
🔹رهبر انقلاب امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام: «چرا شرکت دولتی، مواد اولیه داخلی خودش را با قیمت دلار تلگرامی و جعلی تطبیق میکند؟/چرا شما به دلار حاکمیت میدهید؟ چرا رقیب ریال را تقویت میکنید؟»
🔹برندگان تورم و جهش ارز چه کسانی هستند؟
@sorayatv
ما دلمان برای چه کسی میسوزد ؟
گزارشگر در بخش خبری ۲۰۳۰ موفقیت جوان قزوینی در تولید ظروف مسی را گزارش میکند و البته فروش موفقش و همچنین اشتغالزایی برای چندین نفر ...
او که روزی فقط لیوان تولید میکرده و انرا هم به زور میفروخته و بسیاری از اعمال ان مانند پرداخت و ... را به دلیل نبود دستگاه مربوطه در جای دیگری انجام میداده اما الان هم انواع ظروف را تولید می کند و هم کارگاهش مجهز شده ، فروش و سود خوبی هم دارد، طوری که به قول خودش بازار قزوین و حتی چند جای دیگر را در دست گرفته ...
در قسمت اخر گزارش که جوان صنعتگر قصه ما خواسته هایش را مطرح میکند ، اینچنین عنوان میکند که اگر دولت به او تسهیلات بدهد او میتواند کارگاهش را بزرگتر و تولیدش را بیشتر کند و ارزو دارد روزی صد نفر در کارگاه که نه در کارخانه اش مشغول به کار شوند .
گزارش تمام میشود و ما هم پای گیرنده تلویزیون در دلمان امیدواریم دولت به او توجه کند و انگونه که جوان خواسته بشود ...
راستی چرا ؟؟؟
چرا حاکمیت باید برای کسی که کار و کاسبیه خوبی دارد ، سود خوبی دارد و موفق است ثروت از هیچ بیافریند ؟
او اکنون جوان ثروتمندیست چرا ثروت بر ثروتش بیفزاییم ؟
او تولید کننده خوبیست چرا تولید کننده را به انحصار گر تبدیل کنیم ؟
چرا قدرت رقابت را با دادن پول بی رنج و ساختن یک جوجه غول از او ، از دیگران بگیریم ؟
اصلاً چرا صد نفر برای او کار کنند ، چرا ان صد نفر برای خودشان کار نکنند ؟
چرا پول را به ضعیف تر ها ندهیم تا بازار به تعادل برسد ؟
راستی فقرا و محرومین و گرسنگان بیشتر در اولویت نیستند ، قران در مورد صدقه ، قرض و انفاق چه میگوید؟
چرا بردار ما خلاف جهت قران است ؟
#قارون_پروری
✍️ مهدی اخلاقی
@roeyaomat
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کمبود کارگر داریم، با وجود اسنپ و تپسی کسی جذب کارخانهها و کار تولیدی نمیشود!
✍️ پا نوشت : صدای قارون ها و اربابان برده خوار بلند شده از کمبود کارگر که نه ، حمال بی مزد و مواجب !
فکر میکنم اربابان گذشته بیشتر از حقوقی که شما به کارگر میدهید خرج بردگانشان میکردند ، ببینید کار به کجا رسیده کارکردن در اسنپ انتخاب بهتریست از کارکردن در کارخانه های اقایون ...
دولت نقش پر رنگی در این ظلم به طبقات پایین جامعه دارد ...
ببخشید که عنوان طبقه به کار میبرم ، جامعه ای که طبقه دارد و مردم در طبقات و دهک ها تعریف میشوند ، اسلامی که هیچ به قول شهید بهشتی لجن است لجن .
انسانی که در کارخانه مانند رباط از خود اختیاری ندارد ، با ساعت کار میکند نه باجان و قلب ،
کرامت اولین چیزیست که از بین میرود و به دنبال ان خلاقیت و البته اخلاق و روحیه .
روزی نیست که صاحب کارخانه مورد حقد ، حسد ، حسرت ، ناسزا و نفرین کارگران قرار نگیرد ...
صاحب کارخانه ای(زالو) که نماد بی عدالتیست و هرروز جلوی چشم کارگر(صاحب کار و تولید) رژه میرود و با بی زبانی میگوید موفق منم ، صاحب شرافت منم ، صاحب عزت منم ، ممنون من باش که رزاق منم و تو هیچی نیستی جز یک کودن که فقط لایق ترحمی ...
چه رابطه زشتی و چه ظلم عظیمی ...
دولت هم در خدمت انهاست اعتبارات هم ، حمایت ها هم ، تشویق ها هم مربوط به انهاست تا رزاق باشند چه رزاقین زشتی در بهشت های کارگر ساخته زندگی میکنند و خبر از جهنم خودساخته ندارند .
ظهر الفساد فی البر
اللهم عجل لولیک فرج
✍️ مهدی اخلاقی
@roeyaomat
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
.
🔴 پویش #من_ریال_را_دوست_دارم
مقام معظم رهبری: آقایی دلار باید شکسته شود ، پول ملی باید تقویت شود برای ریال رقیب نتراشید...
گرانی های معیشت و تورم، حاصلِ آقایی دلار و کاهش ارزش ریال است..
پویشِ #من_ریال_را_دوست_دارم
را با هم نشر بدهیم و تبیین کنیم...
#آقایی_دلار_باید_شکسته_شَود...
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از آیت الله آملی لاریجانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[ ضرورت نگاه فقه به نیازهای حاکمیت ]
#فقه جاری در حوزه باید نگاهی به نیازهای حاکمیت داشته باشد. فقه ما نیاز به تحول در این مسیر دارد. #نیازهای_اجتماعی و سیاسی نیازمند به حوزه است. در حوزه باید فقه به صورت سازمانی و #ساختاری به این سمت برود.
دیدار با اعضای مرکز پژوهشی مبنا
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
Channel | @AMOLILARIJANI_IR
.
We need to print more money
ما به چاپ پول بیشتری نیاز داریم
آمریکائی ها برای جنگ افروزی در اوکراین و سایر مخارج، دلار چاپ می کنند.
و
برخی تصمیم سازان در داخل با گره زدن اقتصاد به دلار، وارد کننده ی این تورم به کشور خودمان هستند...
#آقایی_دلار_باید_شکسته_شَود
#من_ریال_را_دوست_دارم
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
.
🔻آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و امام جمعه قم در دیدار با مدیران شهرداری قم با انتقاد از کم توجهی به معماری اسلامی گفت:
رویکرد ایرانی اسلامی به شهرسازی و معماری کم است و البته باید گفت در این عرصه حوزه و دانشگاه قصور دارند. (منبع)
.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🔻#ساختارهای_اجتماعی به گونه ای طراحی شده اند که حجاب سخت و تحقیر شود...
«در یک زمانی، برای از بین بردن حجاب، به زورِ سرنیزهها متوسّل میشدند؛ ولی در زمان ما، جبر اجتماعی ایجاد میکنند، یعنی بستری درست میکنند که رعایت حجاب، نیاز به مبارزه سختی داشته باشد.
در این دوران، گرچه با زور، چادر از سَرِ کسی نمیکِشند، ولی ساختارها را بهگونهای طراحی میکنند که حجاب تحقیر شود»
💠 آیت الله میرباقری
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
🔻#ساختارهای_اجتماعی به گونه ای طراحی شده اند که حجاب سخت و تحقیر شود... «در یک زمانی، برای از بین
.
👌برای آنانکه دغدغه ی مؤمن شدن خود و تربیت دیگران را دارند...
مؤمن شدن خود یا ایجاد بستر برای تربیت دیگران، فقط در کلاس درس و با درس اخلاق و منبر و حلقه ی صالحین و اذکار و.. محقق نمی شود؛ در کنار این بسترها و صناعت ها، ساختارهای اجتماعیِ یک جامعه، می توانند روی تربیت و هدایت انسان ها مؤثر باشند. حکومت ها از طریق این ساختارها می توانند انسان های مطلوب خود را تربیت کنند.
بسیار خطرناک خواهد برای جامعه ای که کلاس درسش چیزی بگوید و به ارزش هایی دعوت کند ولی ساختارهای اجتماعی اش چیز دیگری بگوید و به ارزش هایی خلاف ارزش های کلاس درس دعوت کند ! نتیجه و خطرش می شود: ایجاد دوگانگی، شک و... در افراد جامعه!
در نوشته ها و مثال های کوتاه و چند قسمتی قصد داریم اولاً تأثیر ساختارهای اجتماعی بر هدایت و تربیت و ثانیاً برخی تضادهای بین صناعت و طبیعت جامعه را با شما به نمایش بگذاریم و در خصوص آن گفت و گو کنیم...👇
.
.
✅ تاثیر ساختارهای اجتماعی بر هدایت و تربیت انسان ها
🏢 آپارتمان انسان مصرف گرا تربیت می کند!
💠 تربیت شدن و یا هدایت کردن فقط با کلاس درس محقق نمی شود، ساختارهای اجتماعیِ یک جامعه، می توانند روی تربیت و هدایت انسان ها مؤثر باشند. حکومت ها می توانند از طریق ساختارها انسان های مطلوب خود را تربیت کنند. دولت اسلامی باید ساختارهای جامعه را به گونه تنظیم کند که ذات پدیده ها و ساختارها به سمت عبودیّت و آموزه های دینی هدایت کنند. باید از ساختارهایی استفاده کنند که خاستگاه و غایت آن، توحید، عبودیت و آموزه های دین است.
💠 همان طور که هایپرمارکت ها انسان مصرف گرا تربیت می کنند، آپارتمان ها هم انسان مصرف گرا و غیر مولّد تربیّت می کنند. یعنی زندگی آپارتمانی زمینه مصرف گرا شدن را فراهم می کند. در زندگی آپارتمانی تولید و تولید گری بهینه نیست و زمینه برای تولید فراهم نمی باشد!
💠 انسان مصرف گرا یعنی انسانی که فقط می خورد و مصرف می کند ولی در چرخه ی تولید، مشارکتی ندارد، در این زندگی ها اسراف بیشتر است و متأسفانه برکت کمتر است.
در چنین محیط زندگی، تلاش و عرق ریختن برای بدست آوردن نیازها خیلی کمتر رخ می دهد. خدا دوست دارد انسان تولید کند، تولیدگر باشد. متأسفانه زمینه زندگی مطلوب دینی و عمل به دستورات الهی در آپارتمان و شهر مدرن وجود ندارد ضمن اینکه نیازهای مادی هم به خوبی برطرف نمی شود!
✍ استاد مهران فر
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
✅ تأثیر ساختارهای اجتماعی بر هدایت و تربیت انسان ها ٢
📢 انسانها در نظام اجتماعی، داخل یک تور نامرئی قرار دارند و به یک طرفی کشانده میشوند.
🔘 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
«من همیشه #نظامهای_اجتماعی را به تورهای ماهیگیری مثال میزدم که گاهی در میان خود هزاران ماهی را میکشانند به یک سمت خاصی و آن ماهیان خودشان متوجه نیستند که با همان حرکت تور، دارند به یک طرفی کشیده میشوند و نمیفهمند که یک کسی دارد آنها را هدایت میکند در داخل تور، آنها خیال میکنند آزادند و دارند راه میروند، هیچ احساس اسارت هم نمیکنند. نظامهای اجتماعی هم این چنیناند، حتی نظام صحیح هم به یک معنا همینطور است، اگر چه او دیگر اسارت نیست چون در او آگاهی و بینایی هست، وانگهی نظام مستند به خدا و بندگی بالاخره بندگی خداست، اما هر نظام اجتماعی این خصوصیت را دارد، انسانها در نظام اجتماعی داخل یک تور نامرئی هستند و دارند کشانده میشوند به یک طرفی اگر چنانچه آنها را به طرف بهشت ببرند، انسانها را به طرف بهشت میروند، و اگر بهطرف جهنم ببرند، انسانها دارند به طرف جهنم کشانده میشوند.
قرآن میفرماید: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ. جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا ۖ وَبِئْسَ الْقَرَارُ» (سورۀ ابراهیم، آیه ۲۸ و ۲۹). سردمداران نظامهای باطل و طاغوتی و کفرآمیز، انسانهایی را که در سایه این نظامها دارند زندگی میکنند میکشانند به سمت جهنم و اگر این نظام یک نظام غیرخدایی است کشانندگان این نظام همان کسانی هستند که اطراف تور را گرفتند و دارند میبرند به یک طرفی. پس اطاعت از هر نظام اجتماعی باطل و غلط و غیرالهی عبادت غیرخداست ولو اسمش هم مسلمان باشد و نمازش را هم بخواند.»/ منبع
.
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
✅ تأثیر ساختارهای اجتماعی بر هدایت و تربیت انسان ها ٢ 📢 انسانها در نظام اجتماعی، داخل یک تور نامرئ
توصیه های برنامه ی سمت خدا یا دعوتِ هایپر مارکت! کدام را بپذیرم؟
پای برنامه سمت خدا نشسته بودم، کارشناس مذهبی برنامه، توصیه به نیاز محوری و قناعت می کرد که به اندازه ی نیاز بخریم و مصرف کنیم... !
ساعتی بعد وقتی برای خرید به فروشگاه بزرگی که به تازگی سر کوچه ی مان افتتاح شده بود رفتم، ویترین پر تنوع و پر زرق و ورق، ده ها نوع پنیر، ده ها نوع نوشیدنی متنوع، صد نوع بيسکوئيت و... را که دیدم، تقریباً با دو برابر آنچه نیاز داشتم و برای خرید آن رفته بودم، به خانه برگشتم...
گفته بودن:
ز دست دیده و دل هر دو فریاد
که دیده هر چه بیند دل کند یاد
حالا مانده ام توصیه های کارشناس برنامه سمت خدا را بپذیریم یا دعوت فروشگاه هایپرمارکت به مصرف بیشتر!
#ساختارها_تربیت_می_کنند
#تضاد_صناعت_و_طبیعت
✍ استاد مهران فر
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
27.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بخش دوم
⭕️ دعوتِ ملاّی محله یا پیام های بازرگانی! کدام را بپذیرم؟
اواخر ماه صفر بود، به هیئت محله که به مناسبت شهادت آقا امام رضا (ع) برگزار می شد رفتم. سخنران هیئت، روایتی خواند که در ذهنم ماند: (قد عزّ مَن قَنِع، قطعاً عزیز شد هرکس قناعت کرد!) بعد از مراسم که به خانه اومدم، منتظر اخبار سراسری، داشتم پیام های بازرگانی را می دیدم. تبلیغاتی با صحنه ها و موسیقی جذاب که می گفت: بیشتر بخر، جایزه ببر! خرید کن اقساط شو از سال دیگه بده! و...
#مصرف_گرایی
#ساختارها_تربیت_می_کنند
#تضاد_صناعت_و_طبیعت
#تأثیر_ساختار_های_اجتماعی_بر_تربیت
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
.
⁉️ راهِ حلِّ این خطر (ادامه ی گفتار قبل)
➖ عرض شد اگر این تضادِّ بین آموزه های منبر و صناعت، با هدایتگری های ساختار و طبیعت جامعه را حل نکنیم دچار مشکلاتی از جمله تولید انسان هایی دارای دوگانگی ارزشی، شکاک و یا رادیکالی می شویم و به مرور ارزش های الهی از تئوری و صناعت هم حذف خواهند شد و ارزش های حاکم بر طبیعت ها در اندیشه ها خواهد نشست و طبیعت جامعه، انسان متناسب با خود، خواهد ساخت!
➖راه حلی که بنظر می رسد این است که یا از ارزش های دینی خویش دست بکشیم تا هماهنگ با ساختارها شویم (که صحیح و ممکن نیست) یا آنکه همچون تمدن غرب که ارزش های خود را به عینیت رساند، ارزش های خود را به عینیت برسانیم و طبیعت و ساختار جامعه را مطابق ارزش های خود تنظیم کنیم. آن وقت علاوه بر هماهنگی آموزه های منبر با ساختارها و طبیعت جامعه، و جلوگیری از آسیب های مذکور، تربیت و هدایت مردم به سمت ارزش های الهی و انسانی، از طریق تأثیر ساختارهای اجتماعی میسر خواهد شد، همان تکلیفی که بر دوش کارگزاران حکومت اسلامی قرار گرفته است.
➖البته در صورتی که حکومت اسلامی در مسیر تصحیح این ساختارها باشد و تضاد وجود داشته باشد، هرچند عمل دینی کمی سخت خواهد بود اما تکلیف فردی از دوش ما برداشته نخواهد شد و بایستی با تقویت نگرش، ایمان و عمل خویش را تقویت کنیم...
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
.
💠 طبیعتِ پدیده ها و ساختارهای کنونی جامعه به چه چیزی دعوت می کنند؟
جامعه ای که ساختارها و طبیعت اش تو را به سمت بازار شُدن می کشاند برقراری روابط بر اساس اخوّت سخت است! البته انسان در هر شرایطی وظیفه متناسب دارد، هرچند وظیفه نخبگان و حکومت اسلامی این است که پدیده ها را بر اساس اخوت باز تعریف و پیاده کنند تا طبیعت و زمینه، انسان را به رابطه اخوت هدایت کند.
پدیده های دنیای مدرن بر مبنای اینکه هر لحظه ی هرکس باید بازار باشد به وجود آمده است.
🔻پیشنهاد می شود برای مطالعه ی بیشتر و فهم دقیق تر و کاملتر از ماجرا، دو مطلب زیر را بخوانید :
https://eitaa.com/jahanepasakorona/5288
https://eitaa.com/jahanepasakorona/4152
👤 حجت الاسلام مهران فر
#علوم_اجتماعی
#جامعه_بازار
#جامعه_اخوّت
#تضاد_طبیعت_و_صناعت
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
.
البته ساختارهایی هم داریم که بستر خوبی هستند و ظرفیت خوبی دارند تا به سمت ارزش های دینی و اخوت و ولایت هدایت کنند..
.
.
اربعین، پدیده ای از جنس اخوّت در هیاهوی روابط و پدیده های بازاری!
در دنیای کنونی که غالب روابط بر اساس جامعه بازار است و پدیده های موجود بر این اساس تعریف شده اند، اربعین فرصت استثنایی است تا مدلی را بر اساس رابطه ی اخوت به معرفی کند تا بعد از اربعین تمامی روابط مان اربعینی شود و پدیده ها را بر اساس اخوت باز تعریف کنیم.
حجت الاسلام مهران فر
#ساختارها_هدایتگرند
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
.
توضیح دوم در مورد ظرفیت یک ساختار اجتماعی مثل اربعین برای
هدایت و رشد 👇
.
💠 تفاوتِ روابطِ دنیای ما با روابط در آنسوی مرزها در اربعین
✅ اربعین الگوی حکمرانی دولت اسلامی
دوستانی که در ایّام اربعین به عتبات مشرف می شوید به رفتارهای اجتماعی مردم در این اجتماع توجه کنید؛خصوصاً رفتارهای برادران عراقی با ما یا با سایر زوار؛ روابط یک روابط افقی و بر اساس برادری است؛ رفتارها نه به شکل عمودی و از بالا به پایین است و نه رفتارهای افقی که پایه و اساسش انگیزه های مادی و بازاری باشد؛ رفتارها، به صورت افقی و محرک و انگیزه ی این روابط، خدمت به برادر مؤمن است؛ پدیده ی اربعین بر این اساس بوجود آمده است؛ ایثار در این اجتماع، بهینه و مطلوب است.
با پایان این اجتماع، پای به آن سوی مرز که می گذاریم، می خواهیم از مرز به سمت شهرهای خودمان ماشین بگیریم، انگیزه و محرک غالب روابط می شود سود بیشتر. روابط افقی بر پایه ی انگیزه های مادی. جامعه می شود جامعه بازار.
متأسفانه بخش عمده روابط ما بر اساس نگاه بازار است و بسیاری از پدیده ها بر این اساس بوجود آمده اند. بایستی محور روابط را ولایت و اخوت قرار دهیم و بر اساس این نگاه، پدیده ها و ساختارها را بازتعریف کنیم. نیاز داریم شهری بر اساس نگاه ولایت و أخوت بسازیم ان شاء الله. باید از اربعین درس بگیریم و ساختارهای جامعه دائماً و همه جا، اربعینی باشد.
#ساختارها_هدایتگرند
#جامعه_بازار
#جامعه_اخوّت
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06