eitaa logo
جهت
1.8هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
6هزار ویدیو
61 فایل
ارتباط با مدیر @meghdad_kh ⁦مطالب سیاسی ، تربیتی ، مذهبی و خبری
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 امام حسین علیه السلام، شهیدِ امربه معروف و نهی از منکر است، حال مگر می‌شود در ایام سوگواری ایشان که دشمن کلید زده ساکت بود و گناه را وارد عزاداری کرد 🔻سکوت و عدم موضع شفاف در رابطه با این موضوع نشان از عقب نشینی یا ملاحظه کاری برخی مسئولین از آرمان های امام و انقلاب می باشد. 🔻چطور میشود نمایندگان و مسئولین خود را درگیر حرکت های پوپولیستی می کنند و کارهای مهم را به امان خدا وا می گذارند!؟ 🔻گویا انتخابات نزدیک است و برخی به خاطر چند رای مصلحت خود را در سکوت می بینید 🔻چطور می شود نماینده ای که برای یک تنش ساده سیاسی یک شهر و البته ضربه زدن به یک جریان خاص و کوچک توئیت و جریان سازی می کرد الان برای احیا سنت اهل بیت سکوت پیشه کرده و در عین حال هر شب در برنامه ها و مراسمات همین اهل بیت حضور دارد ✅ آیا نبایدحرکت و تلاشی مشاهده نمود!؟ نوشته یکی از مخاطبین کانال https://eitaa.com/hossein_bakand 🔰رسانه جبهه انقلاب باشیم @shohadaye_gommnam
جهت
🚩 امام حسین علیه السلام، شهیدِ امربه معروف و نهی از منکر است، حال مگر می‌شود در ایام سوگواری ایشان #
پی نوشت: او شتابان خود را به مراسمات می رساند و از مصیبت وارد شده بر حسین و اهل بیتش می گوید و در عین حال در بزنگاه ها و در برابر فتنه ها، نظامی را که ثمره خون معصومین و تمامی پیامبران و هزاران شهید بوده است به حال خود وا می گذارد! چطور می شود این همه به جانشین امام زمان، خامنه ای عزیز توهین و جسارت و بددهنی کردند و شما زبان باز نکردید؟! نماینده فتنه گری چون پزشکیان نظام را متهم به قتل مهسا امینی کرد و با همین دروغ ماه ها کشور را به آشوب کشیدند و هر چه می توانستند بر نظام اسلامی لگد زدند ولی همچنان شما تماشاگر بودید! عاشورا یعنی در برابر تیرهایی که به سمت امام انداخته می شود سینه سپر کنید و جام بلا را عاشقانه سربکشید نه اینکه جاخالی بدهید و تیرها به سمت حسین زمان برود.... فراموش نکنید که امام خامنه ای گفتند صبر بر تشنگی صبر کوچکی برای امام بوده و صبر و مصیبت بزرگ امام عملکرد و موضع گیری های خواص در حادثه کربلا بوده. بله مصیبت بزرگ همین مصلحت اندیشی ها و سکوت هاست و بر این مصیبت باید خون گریید... اما همگان بدانند دشمنان به قول نشریه آمریکایی از پس «ابر حریفی به اسم خامنه ای» و ملت امام حسینی مردم ایران بر نخواهد آمد و جمهوری اسلامی این چالش ها را با پیروزی پشت سر خواهد گذاشت و کربلا دیگر تکرار نخواهد شد... ✍حسین باکند https://eitaa.com/hossein_bakand 🔰رسانه جبهه انقلاب باشیم @shohadaye_gommnam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔸عارفی به شاگردانش گفت: بر سر دنیا کلاه بگذارید (دنیا را فریب دهید) 🔹پرسیدند: چگونه؟ 🔸فرمود: نان دنیا را بخورید ولی برای آخرت کار کنید. @shohadaye_gommnam
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دودمه سیدرضا نریمانی در محکومیت اهانت به 🔰رسانه جبهه انقلاب باشیم @shohadaye_gommnam
جهت
پی نوشت: او شتابان خود را به مراسمات می رساند و از مصیبت وارد شده بر حسین و اهل بیتش می گوید و در ع
🔻عاشورا و خواص بی‌خاصیّت 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در نگاه نخست، به نظر می‌رسد که همۀ تحوّلات اجتماعی، وابسته به «امام جامعه» است و جامعه، آینۀ منعکس‌کنندۀ خودِ اوست و ازاین‌رو، باید «وضع جامعه» را هرچه که هست، به او ارجاع داد و برآمده از ارادۀ او دانست. چنین برداشتی از منطق تحوّلات اجتماعی نادرست است. این‌که امام در جامعۀ اسلامی، تعیین‌کننده است و سیاست‌ها و جهت‌گیری‌هایش می‌تواند جامعه را به قلۀ تعالی یا درۀ انحطاط سوق بدهد، برداشت درستی است، اما همواره چنین نیست که او نقش اصلی را بر عهده داشته باشد یا در همۀ زمینه‌ها بتوان رد پای او را یافت. ازآنجاکه قاعدۀ حکمرانی در جامعۀ اسلامی این است که امام باید جامعه را متقاعد سازد و به خواست و ارادۀ آنها، هویّت دینی بدهد، این‌گونه نیست که جامعه همچون شیء شکل‌پذیر و منفعل در دست امام جامعه باشد و او بدون آن‌که دغدغۀ «همراهی جامعه» را در داشته باشد، نقش هدایتی خویش را ایفا نماید. پس امام جامعه از جهات بسیاری، «مقیّد» و «محدود» به خودِ جامعه است و باید اقتضاهای آن را در نظر بگیرد و در چهارچوب آنها سیاست‌گذاری و راهبری کند؛ چه اقتضاهای امکانی و چه اقتضاهای امتناعی. بدین‌سبب، جامعه‌ای که دچار فقر امکانی باشد و بن‌مایه‌های قوی نداشته باشد و نتواند رویدادها و حوادث را فهم کند و به فهم امام جامعه نیز چندان گردن ننهد، خودش به عامل بازدارنده نسبت به غایات قدسیِ امام تبدیل می‌شود. ۲. آنچه که در عرض امام جامعه می‌تواند نقش مکمّل یا نقش ناقض ایفا کند، لایۀ سرآمدان و برجستگان جامعه هستند؛ کسانی که در «خواص جامعه» نامیده می‌شوند و به دو گروه خواص اهل حقّ و خواص اهل باطل تبدیل می‌شوند. «خواص اهل حقّ» نیز در کنار امام جامعه، هویت‌پرداز و جهت‌بخش هستند و می‌توانند ارادۀ امام جامعه را به تحقق نزدیک سازند یا آن را به زنجیر درآورند. این امر بدان سبب است که توده‌های مردم در جامعه، اغلب گرفتار وضع «اثرپذیری» و «دنباله‌روی» هستند و چشم به خواص دارند و از آنها تبعیّت می‌کنند؛ چنان‌که انتخاب‌های‌شان، «تکرار انتخاب‌های خواص» هستند. بنابراین، ممکن است با توجه به محدودیّت‌های گفتاری و صراحتیِ امام جامعه، خواص در مسیری قرار بگیرند که بتوانند همچون یک مجموعۀ نقض‌کننده یا معطل‌نگاه‌دارنده نسبت به امام جامعه عمل کنند. از جمله، «سکوت خواص» بسیار مؤثّر است؛ چه «سکوت گفتاری» و چه «سکوت عملی». در تاریخ، لحظه‌هایی هستند که چرخش‌های بزرگ می‌آفرینند و اتفاق‌های بازگشت‌ناپذیر پدید می‌آورند. در این لحظه‌ها، هرچه هم امام جامعه بکوشد که به جامعه، جهت بدهد و آن را در مجرای غایات حقّ به حرکت درآورد، اما باز محتاج «هم‌گفتاری» و «هم‌عملیِ» خواص اهل حقّ است و بدون آنها، کار هدایت جامعه به پیش نخواهد رفت. اگر خواص اهل حقّ به دلیل «محافظه‌کاری» و «دنیاطلبی»، سکوت اختیار کنند و حقّ را کتمان نمایند، جامعه نخواهد توانست که حقّ و مسیر حقّ را بیابد و ازاین‌رو، در چاله‌ها و چاه‌ها فرو خواهد افتاد. جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزش‌هایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقق را نخواهد پذیرفت. ۳. در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حقّ را علت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقق غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند. امام حقّ، محتاج «حمایت خواص اهل حقّ» است تا جامعه، یکپارچه و هم‌صدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظام‌های اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظه‌های تاریخ‌ساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حقّ» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چه‌بسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعه‌ای به تلخی عاشورا رخ بدهد. خواص اهل حقّ که در این فروبستگی تاریخی دست دارند، حقّ را می‌شناسند و می‌فهمند، اما از «موضع‌مندی» و «صراحت» و «هزینه‌دادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و بی‌طنین می‌ماند و عوام نیز بر روی او شمشمیر جهالت می‌کِشند. سرنوشت جامعۀ اسلامی، وابسته به این است که آن دسته از خواص اهل حقّ که با مواضع خویش، تسهیل‌کننده و پیش‌برندۀ حقیقت هستند، اکثریّت باشند تا بتوانند جامعه را در جهت ارادۀ امام جامعه، بسیج کنند. 🔰رسانه جبهه انقلاب باشیم @shohadaye_gommnam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹حسینیه معلی و شعر میثم مطیعی در مورد کثرت اولاد 📍خداوندا مرا اولاد بسیاری عطا فرما که در راه حسینت لشکری از خون من باشد @shohadaye_gommnam