eitaa logo
لُـمعـــــه | جمالزاده
66 دنبال‌کننده
198 عکس
3 ویدیو
1 فایل
نگارنده | خبرنگاری است از نسل دهه هفتادی ها | که مشتاق است نوشته های خبری خود را با شما به اشتراک بگذارد.|
مشاهده در ایتا
دانلود
هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با معرفی نفرات برتر در قم به کار خود پایان داد https://tn.ai/2849840
هدایت شده از قم - خبرگزاری فارس
📷 هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم به کار خود پایان داد 🔺 اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با حضور ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استان قم امروز ۱۸ بهمن در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد. تصاویر بیشتر از دریچه دوربین حسین شاه‌بداغی را اینجا در خبرگزاری فارس قم ببینید @Farsqom
ضرورت توجیه‌سازی خانواده‌ها برای مقاومت در فضای تربیتی تهدیدآمیز امروز 🔹رییس پژوهشکده زن و خانواده گفت: پرسشی اساسی مطرح است مبنی بر اینکه که خانواده‌ها چگونه در این فضای تهدیدآمیز امروز جامعه می‌توانند جریان مقاومتی را فرض کنند در حالیکه کسی هم پشت آنان نباشد. باید ترسیم کرد که چگونه می‌توان خانواده را توجیه ساخت که به فرض تنهایی و قرار داشتن در موقعیت تهدیدآمیز در ذیل هژمونی فرهنگ مسلط جهانی خودش فرزندش را طبق تربیت دینی سالم بار بیاورد و اداره کند که مقاومتش افزایش یابد. 🔻به گزارش روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده، نخستین پیش‌نشست همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم چالش‌های اخلاقی در جهان متحول» با موضوع "رویکرد مقاومتی به نظام تعلیم و تربیت و خانواده" با حضور اعضای هیأت علمی این پژوهشکده و جمعی از اساتید و کارشناسان حوزوی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد. در این نشست، چهار نفر از اساتید به ارائه دیدگاههای خود در موضوع "رویکرد مقامتی به نظام تعلیم و تربیت پرداختند. در بخش اول این گزارش دیدگاه حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد "دبیر علمی همایش" به شرح ذیل ارائه می شود. ✔️ توسعه فرهنگ دینی در فضای آلوده به فرهنگ جهانی نیازمند رویکرد مقاومتی است ✔️ محورهای تهدیدآفرین در مسیر توسعه تربیت دینی ✔️ اجتماعات مختلف جامعه امروز مبتنی بر تقوا نیست ✔️ رسانه‌ در اختیار فرهنگ تربیت دینی قرار ندارد ✔️ اسناد کلان کشور باید طبق پیش‌فرض تهدید باشد نه قدرت ✳️مشروح خبر✳️ ادامه دارد...
توانمندسازی نیروهای بیرونی شرط دستیابی به شناخت دین در سطح جامعه است 🔸 عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: اعتقاد بر این است که خداوند به صورت فطری نیروهایی را درون انسان قرار داده است که قوه عقلی، انگیزشی و گرایشی او را از جهان مادی فراتر می‌برد و به جهان غیب می‌رساند. در هر کدام نیز مشخص است که چند نیرو وجود دارد که در تعامل با نیروهای بیرونی، نیاز دستیابی به شناخت نسبت به دین، هدف و معنا را ایجاد می‌کنند. وقتی نیروهای بیرونی در این زمینه توانمند نیست هر چه دین به ذهن فرد ورود کند ولی در نهایت اتفاق خاصی نمی‌افتد؛ ممکن است فرد حافظ قرآن باشد ولی از افسردگی رنج ببرد، فردی معتقد به نظر برسد ولی با یک شبهه عقایدش برعکس شود. 🔻در بخش دوم گزارش نخستین پیش‌نشست همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم چالش‌های اخلاقی در جهان متحول» با موضوع "رویکرد مقاومتی به نظام تعلیم و تربیت و خانواده" دیدگاه حجت الاسلام والمسلمین نوذری "عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه" به شرح ذیل ارائه می شود. ✔ تلاش برای اصلاح تربیتی- فرهنگی مدارس سابقه‌ای 170 ساله دارد سه رکن نظام تربیتی پویا روش شناسی تولید علم تربیتی زمینه ورود به حوزه معرفت تجربی است پنج رکن شکل‌دهی ایمان شخص مسلمانمشروح خبر ادامه دارد...
✅ ضرورت تمرکز بر تقویت فرهنگ مطلوب به جای نقد حداکثری فرهنگ مقابل برای موفقیت مقاومت فرهنگی 🔸 عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: نمی‌توان گفت کار مقاومت فرهنگی، نفی، طرد و نقد حداکثری فرهنگ مقابل است چرا که مخالف روح فرهنگ است؛ قصد این نیست که گفته شود نقد صورت نپذیرد بلکه هدف این است که گفته شود نقد به عنوان یک سویه دائمی مقاومت جا نیفتد. ذات فرهنگ، رفت و برگشت، ارتباطی و زندگی است. زندگی با سلب نمی‌تواند گره بخورد. اینکه در فرهنگ مقاومتی دائماً سلب اتفاق بیفتد تفکری مردود به نظر می‌رسد. برای موفقیت در مسیر مقاومت فرهنگی باید فرهنگ مطلوب را تقویت کرد. 🔹 حجت‌الاسلام دکتر مسعود اسماعیلی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به عنوان سومین سخنران این پیش نشست، موضوع "فلسفه فرهنگ مقاومتی" را مورد بحث و بررسی قرار داد. ✔️ سطوح و لایه‌های مختلف فرهنگ ✔️ «شکل‌دهی به هویت و سبک زندگی» دو اثر مستقیم و مهم فرهنگ است ✔️ فرهنگ به شدت و سرعت در حال تکثیر و تنوع است ✔️ جمهوری اسلامی ایران در عرصه ایده مقاومت فرهنگی در اقلیت نیست ✔️ قدرت و مقاومت ملازم یکدیگر هستند ✔️ فرهنگ ایرانی- اسلامی برخلاف فرهنگ فعلی غربی بسیار عمیق است ✳️مشروح خبر✳️ ادامه دارد... 🔹 کانال همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم: چالش‌های اخلاقی در جهان متحول» 🌐https://eitaa.com/resistantfamily 📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ برای مقاوم‌سازی خانواده‌ها باید به سمت درونی‌سازی ارزش‌ها حرکت کرد 🔸 عضو هیأت علمی پژوهشکده زن و خانواده گفت: با توجه به تحولات عصری باید الگویی پویا طراحی شود که بتوان نسل بعدی را به سطح مرحله آخر فرایند درونی شدن ارزش‌ها یعنی تشخص رساند. تشخص مرحله‌ای است که یک ارزش جزو جهان‌بینی فرد می‌شود و پایداری مهم‌ترین شاخص این الگو است. برای مقاوم‌سازی خانواده‌ها باید به سمت درونی‌سازی ارزش‌ها حرکت کرد. 🔹 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده، حجت‌الاسلام دکتر عباس آیینه‌چی عضو هیأت علمی پژوهشکده زن و خانواده در ادامه این‌نشست موضوع "درونی‌سازی ارزش‌ها در نظام تعلیم و تربیت و خانواده" را مورد بررسی قرار داد. ✔️ درونی‌سازی یک ارزش یعنی چه؟ ✔️ نظام «خانواده» و «تعلیم و تربیت» نخستین نهادهای تأثیرگذار بر شکل‌گیری شخصیت افراد هستند ✔️ گسست نسلی هنوز رخ نداده و جامعه فقط با اختلاف نسلی مواجه است ✔️ ضرورت طراحی الگویی توانمند در سطح دانش، بینش و توانش ✔️ تنها «نظام ارزشی دینی» صلاحیت جای‌گیری در ساختار شخصیت افراد دارد ✳️مشروح خبر✳️ 🔹 کانال همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم: چالش‌های اخلاقی در جهان متحول» 🌐https://eitaa.com/resistantfamily 📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
برترین‌های دومین دوره جشنواره رسانه‌ای “شهرما” معرفی شدند 📌فاطمه جمال‌زاده از خبرگزاری فارس با اثر “شغل‌های هزار رنگ هنوز زیر آسمان یکرنگ قم نفس می‌کشند” رتبه دوم بخش گزارش این جشنواره را کسب کرد. 📎https://nasimeqom.com/%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87/
💎 راهکاری برای افزایش عمر 🔻امام صادق علیه‌‏السلام: یَعیشُ النّاسُ بِاِحْسانِهِمْ اَکْثَرَ مِمّا یَعیشونَ بِاَعْمارِهِمْ وَ یَموتون بِذُنوبِهِمْ اَکْثَرَ مِمّا یَموتونَ بِآجالِهِمْ ✳️ مردم، بیشتر از آن‏که با عمر خود زندگی کنند، با احسان و نیکوکاری خود زندگی می‏‌کنند و بیشتر از آن‏که با اجل خود بمیرند، بر اثر گناهان خود می‏‌میرند. 📚دعوات الراوندی: ص ۲۹۱، ح ۳۳