هدایت شده از 🎤 بانک صوتی تبیین 🎧
1401.09.14-برنامه حافظه تاریخی ایرانی-قسمت 1.mp3
7.44M
🎧 برنامه ی حافظه تاریخی ایرانی قسمت 1
🔴قسمت اول "حافظه تاریخی ایرانی" با موضوع جنگ روسیه و اکراین
هفت دقیقه ای که اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد.
📅 مورخ 14 آذر 1401
#حافظه_تاریخی_ایرانی
کد 1251
╭┅──────────────┅╮
•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''•
🆔 @janbaz_voice
🆔 @janbaz_voice
╰┅──────────────┅╯
هدایت شده از 🎤 بانک صوتی تبیین 🎧
1401.09.14-دیکتاتور-مهدی جمشیدی.mp3
2.51M
🎧 آیا دیکتاتور این گونه است؟
یادداشت از مهدی جمشیدی
📅 مورخ 14 آبان 1401
#یادداشت
کد 1252
╭┅──────────────┅╮
•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''•
🆔 @janbaz_voice
🆔 @janbaz_voice
╰┅──────────────┅╯
هدایت شده از 🎤 بانک صوتی تبیین 🎧
1401.09.14-انگلوفیل ها-محمد ایمانی.mp3
4.35M
🎧 انگلوفیل های بی وطن
یادداشت محمد ایمانی
📅 مورخ 14 آبان 1401
#یادداشت
کد 1253
╭┅──────────────┅╮
•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''•
🆔 @janbaz_voice
🆔 @janbaz_voice
╰┅──────────────┅╯
هدایت شده از 🎤 بانک صوتی تبیین 🎧
AUD-20220131-WA0022.mp3
5.07M
🎧 خاطرات همسر مکرمه شهید والامقام "منوچهر مدق"
شنیدنش خیلی ظرفیت میخواد و البته خالی از لطف نیست.
"مدیون شهداییم"
#شهدا
#همسران_شهدا
کد 1254
╭┅──────────────┅╮
•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''•
🆔 @janbaz_voice
🆔 @janbaz_voice
╰┅──────────────┅╯
مرور خاطره مولوی محبی، از بزرگان اهل سنت سیستان برای مولوی عبدالحمید
یادتان می آید که در زمان شاه اگر مهمان خاصی برای خان می آمد و ما علما را احضار میکرد تا برویم و پای مهمان را شستشو داده و ماساژ دهیم؟ به لطف خدا امروز صاحب عزت و احترام هستیم.
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
صدای ملت را چگونه میتوان شنید؟
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، جعفر علیان نژادی پژوهشگر مسائل سیاسی در یادداشتی ضمن ارزیابی فضای رسانهای شکل گرفته در جریان ناآرامی دو ماه گذشته در کشور نوشت:
هر ذهن سلیمی در پاسخ به این سوال، ابتدا از خود می پرسد، اول باید بدانم صاحب این صدا چه کسی است؟ این ملت یا مردم دقیقا چه کسانی هستند؟ با چه ملاکی می توان گفت صدایی که می آید، صدای مردم است. آیا اگر این صدا بلند بود می توان گفت، صدای خیل بیشتری از مردم است و بعد نتیجه گرفت هرچه صدا بلندتر باشد، پس مردمی تر است؟ یا اگر طنین صدا پایین بود، نشان دهنده صدای بخش اندکی از جامعه است و بنابراین هرچه صدا کمتر باشد، پس غیرمردمی تر است. به هر حال این سوالات نشان می دهد نیاز به یک ملاک صحیح در تشخیص صدای مردم داریم. تا این ملاک نباشد، هر فرد و جریانی می تواند مدعی شود، "صدای مردم این یا آن است، چرا این صدا یا آن صدای مردم را نمی شنوید."
در دوران پیچیدگی جوامع انسانی، تشخیص صدای مردم هم به این سادگی نیست. بنابراین شاید پیدا کردن شاخصی برای فهمیدن صدای مردم به این راحتی هم نباشد. همانطور که در ابتدای این نوشتار آمد، شاید یک راه این باشد که بفهمیم صاحبان این صداها چه کسانی هستند. آن وقت می توان با شمارش یک یک افرادی که این صدا را تولید کرده اند،فهمید که آیا این صدا، صدای مردم بوده است یا خیر؟ یا اصلا دید که آیا نمونه آماری انتخاب شده، با موازین علم "آمار و احتمالات"، سازگار هست یا خیر. سوال بعدی آن است که به فرض زیاد بودن تعداد افرادی که این صدا از آنها شنیده شده، یا علمی بودن نمونه آماری انتخاب شده از مردم، می توان مدعی شد، ما صدای مردم را بهتر از دیگران تشخیص می دهیم.
به هر حال ماجرا آن قدر ها ساده نیست که بتوان با یک ادعای صرف، مشاهده ای ناقص، ذهنیتی سوگیرانه و حتی ادعای کار علمی، گفت، این صدا، صدای مردم است. هرچند با کار علمی می توان مدعی شد، بخشی از مطالبات یا خواست های مردم را شناسایی کرده ایم، اما، باز هم نمی توان گفت صدای اغلب مردم را شنیده ایم یا شناخته ایم. نگارنده در این یادداشت بدنبال پیدا کردن شاخص و ملاکی برای شنیدن صدای مردم است. بدین منظور شاید در مرحله اول نیاز به یک صورت بندی مناسب از مساله گفته شده داشته باشیم. چگونه می توان از میان نواها و گفتارهای به غایت متکثر و متنوع مردم، یک صدای واحد را شناسایی کرد و شنید؟ بنابراین شاید پاسخ سوال چگونگی شنیدن صدای مردم، رسیدن به راه حلی برای دریافت صدای واحد از میان جمع متکثر و متفاوت صداهای آحاد انسانی باشد. جنس این صدای واحد نمی تواند چیزی از نوع شنیدن باشد. چون اگر قرار بر شنیدن باشد، صدای میلیون ها نفر واحد انسانی را باید شنید که طبیعتا با هم متفاوت است.
این صدای واحد، باید هم صدای تک تک آحاد انسانی باشد، هم صدای جمع آنها. یعنی اگر به آن صدا رسیدیم، باید بتوانیم بگوییم هم صدای جامعه است هم صدای یک شهروند این جامعه. با این تفاسیر به نظر می آید جنس این صدا باید چیزی از نوع شناختن یا فهمیدن باشد. یعنی اگر بگوییم مردم ما فهمیدیم صدای واحد شما چیست، صورت ادعای گفته شده درست بیان شده است. اما چگونه می توان صدای واحد مردم را فهمید. عموما در پاسخ به این سوال گفته شده است، باید دید از حرکت جمعی مردم چه پیامی دریافت می شود. پیامی که از رفتار فردی همان مردم دریافت نمی شود. گویا یک آگاهی جمعی در کار است. این آگاهی جمعی هم وقتی رخ می دهد که حرکتی از سوی آحاد انسانی برای ایجاد یک جمع مردمی صورت بگیرد. بنابراین این آگاهی جمعی یا همان صدای واحد، بعد از یک حرکت جمعی روی می دهد.
با وجود دانستن اینکه یک آگاهی جمعی یا صدای واحد بعد از یک حرکت جمعی رخ می دهد، هنوز فاصله زیادی تا شناختن این آگاهی ایجاد شده داریم. یعنی با اینکه می دانیم یک آگاهی جمعی بوجود آمده اما هنوز نمی توانیم مدعی شویم این آگاهی بوجود آمده ، آگاهی نسبت به چه چیزی یا آگاهی از چه چیزی است. به هر حال مساله پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می آمد. در واقع به نظر می آید، ادعای عجولانه فهمیدن صدای مردم، ناشی از تبدیل ساده انگارانه یک مساله پیچیده به یک موضوع ساده و قابل فهم باشد. به این کار اصطلاحا تقلیل گرایی می گویند. تقلیل گرایی باوری است که مدعی است که می توان یک کل را به طور کامل فهمید، به شرط آنکه اجزای آن، و نوع "جمع بستن" آنها فهمیده شده باشد. در واقع تقلیل گرایی با این کار، موضوع مطالعه را تا جایی که امکان پذیر است، ساده می کند و سپس از ساده ترین و قابل فهم ترین چیزها استفاده می کند تا به صورت گام به گام به فهم مساله پیچیده، نائل شود.
تقلیل گرایی به عنوان یک عادت تحلیلی سنتی، وارد زندگی روزمره ما نیز شده است و این گمان را ایجاد کرده است که همه می توانند رفتار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مردم را
فهمیده و تحلیل کنند. تاثیرات فناوری های جدید روی زندگی انسان ها، رشد شبکه های اجتماعی مدرن، شکل گیری مباحثی با تمرکز روی موضوع هوش مصنوعی و موارد دیگر، شرایط پیچیده تری را رقم زده است که با روش تقلیل گرایی نمی توان آنها را توضیح داد. در این شرایط آنچه اهمیت تازه یافته است این عبارت است: "کل چیزی بیش از مجموعه اجزایش است". همین تغییرات نشان می دهد برای فهم حرکت جمعی یا آگاهی از جنس حرکت جمعی نیاز به نظریات جدیدتری داریم. یکی از این نظریات، نظریه پیچیدگی است. دقیقا از میانه قرن بیستم بسیاری از دانشمندان به این ضرورت پی برده بودند که پدیده های دوران اخیر را نمی توان به یک رشته علمی محدود کرد، بلکه درک چنین پدیده هایی نیاز به فهمی چند رشته ای بر بنیان های علمی جدید دارند. آن بنیان جدید، همین نظریه پیچیدگی است.
نظریه پچیدگی خود مبتنی بر اصولی است که به او توانایی فهم رفتار جمعی یا صدای واحد جمعیت های انسانی را می دهد. پرداختن به این اصول از حوصله این یادداشت خارج است. در این خصوص می توان به کتاب نظریه پچیدگی ملانی میچل مراجعه کرد. اما مبتنی بر چنین نظریه یا دانشی، می توان چند پیام اساسی استخراج کرد که با منظور و مراد نگارنده از این یادداشت همساز است.
اول آنکه نمی توان با دیدن بخش اندکی از جمعیت ها در آشوب های خیابانی، مدعی شد، این سرو صدا، صدای مردم است.
دوم آنکه اگر فهم برخی جریانات سیاسی، از صدای مردم، صرفا صدای کسانی باشد که یا در فضای مجازی یا در خیابان صدای بلندتری دارند ، نشان می دهد، از نظر این طیف، مردم کسانی هستند که خشمگین تر و خشن تر باشند.
سوم آنکه تحولات اخیر نشان داد، آنچه برای برخی از جریانات سیاسی اهمیت دارد، تنها دیدن جمعیت های خشمگین است. روی دیگر دیدن جمعیت های خشمگین، ندیدن غالب بافت جمعیتی مردم است که حل مشکلات را در گرو آرامش و امنیت می دانند.
چهارم دیدن بخشی از جمعیت و تعمیم آن به کل جمعیت ایران، یک خطای واضح شناختی و به بیان بهتر یک ظلم بیّن به حق اکثریت مردم کشور است که با این تحمیل نظری، نمی گذارد صدایشان شنیده شود.
پنجم همین خطای شناختی منجر شده اغتشاشگر را معترض ببینند و فضای اعتراض واقعی را از معترضین حقیقی بگیرند.
ششم اصرار بر این خطای شناختی، مساله را پیچیده تر هم می کند. نشان می دهد گویا انگیزه های دیگری غیر از احقاق حق جمعیت های مورد نظر، وجود دارد. چرا که اگر پای انگیزه های دیگر در میان نبود، این جریانات سیاسی با اصلاح چنین خطای شناختی، صدای اکثریت مردم را می شنید و در یک معادله ساده اقتصادی بیشتر را بر کمتر ترجیح می داد. باید دید در ترجیح بخش اقل و کم جمعیت های معترض بر اکثریت مردم، چه متاع و دستاوردی خوابیده است.
هفتم با این نکات و نکات پرتعداد دیگری که می توان بر اساس نظریه پیچیدگی ارائه کرد، باید به کسانی که مدعی هستند، "صدای مردم را بشنوید"، گفت، لازمه درستی این ادعا، فهم صدای واحد مردم است که به دلایل متعدد گفته شده، چنین امکانی برای شما فراهم نیست، بنابراین بهترین راه حل یا توصیه خیرخواهانه آن است که اول شما صدای مردم را بشنوید، تا بعد از آن، بگذارید صدای مردم شنیده شود.
🔺میرزای زمان خویشتن باش
🖋محمد مجاور شیخان
تاریخ پر فراز و نشیب این مرز و بوم، در طی اعصار و قرون گذشته، مشحون از مردان و زنان افتخارآفرینی است که برگ های زرینی از حماسه و ایثار و قهرمانی را در صحیفه غرور انگیز ایران سرافراز، به یادگار نهادهاند، تا انقلاب شکوهمند اسلامی که به فرموده امام راحل(ره) انفجار نور بود حاصل شود، انقلابی که تلاشهای همه مجاهدان دین باور گذشته را پاسداری نموده و به منصه ظهور رساند، تا زمینهای باشد برای اثبات صداقت و پایمردی مهدیباوران و منتظران ظهور آن منجی کل (ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف).
میرزا شهید، یکی از آن تابلو های درخشان ایثار و مجاهدت در راه خداست. او علیرغم آنچه که به آن مشهور شد یعنی "کوچک جنگلی"، بزرگ مردی بود که در سپهر این کشور، ستارههای فروزان آرمانخواهی و وطندوستی را برافروخت.
شاید اگر بخواهیم کل زندگانی این فرزند برومند ایران عزیز را در یک نگاه ببینیم باید او را در سه کلمه خلاصه کنیم: دینداری، وطنخواهی و مردمباوری.
شخصیتی که در دوره پرآشوب پس از مشروطه در زمانی که بسیاری از علمای دینی به جهت مشاهده ی انحرافات برخی مشروطه خواهان به انزوا گراییده و سکوت پیشه کرده بودند، نه تنها چنین شیوهای برنگزید، بلکه فعالانه در عرصه سیاست و اجتماع نقشآفرین شد، و بی جهت نبود که مستبدین و بیگانگان اشغالگر، او را سخت دشمن میداشتند.
میرزا در دفاع از وطن، سر از پا نمیشناخت و چون فرصت حضور در زادگاهش را یافت به مبارزه با اشغالگران پرداخت. میرزا به مردم باور داشت یک نیروی مردمی و یا به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) یک بسیجی واقعی بود و بدون اتکا به دولت دست نشانده آن زمان و بدون هرگونه چشمداشت یا وابستگی به بیگانگان، کاملاً آتش به اختیار، با توکل به خدا و تأسی به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و با تکیه به حمایتهای مردمی، نهضت جنگل را سامان داد و با هیئت اتحاد اسلام به عنوان تشکیلات سیاسی نهضت جنگل، در دورهای که امور گیلان را به عهده داشت، تجربهای موفق از حکومتداری سیاسیون مذهبی و علمای دینی را به نمایش گذاشت.
او نه به رضاخانِ سرسپرده پیوست و نه با اشغالگران متجاوز هم آوا شد. میرزا تا آخرین قطره خون پاک خویش، همچنان به آرمان دینی و ایرانیش وفادار ماند و چه زیبا در راه این آرمان به شهادت رسید.
گرچه در آن سرمای پاییزی که سر از پیکر پاکش جدا کردند اما اندیشه او همچنان مانا و جاودان باقی خواهد ماند و چونان پرچمی در راه آزادی و استقلال ایران، برای همه زمانها برافراشته می ماند.
اندیشهای که اسلام و ایران را به معامله با بیگانگان نفروخت.
او هیچگاه کشورش را پاره پاره و در اشغال بیگانگان نخواست. به جاودانگی تاریخ، او جاودان خواهد ماند. خصوصاً در این روزگار که نیاز زمانه ماست.
امروز با داشتن چنین الگوی فاخر و قابل ستایش و تقدیم هزاران شهید والا مقام از اندیشمندان و علما و مخلصین تا مجاهدان فداکار و بی ادعا، که تا آخرین قطره خون خود برای اعتلای کلمه توحید و آزادی انسانها از یوغ ستمِ ستمکاران و حراست از خاکِ مقدس ایران عزیز و ناموس وطن، همه ی وجود خویش را فدای اسلام و ایران نمودند.
وظیفه ما پیر و جوان و زن و مرد، در این دوره برای استقلال و شکوفایی ایران اسلامی چه در سطح منطقه و چه در ابعاد جهانی بسیار حساستر و مهمتر از همه دوران های گذشته است.
چشم هزاران مجاهد، عالم، شهید، جانباز و رزمنده با اخلاص، به تصمیمات و حرکات و اتخاذ مواضع تک تک ماست تا در این جنگ ترکیبی که در حال حاضر،کشور به طور همزمان، در میدانهای مختلف مجازی، مرزی، بین المللی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، سیاسی و ... درگیر آن است؛ چه عملکردی خواهیم داشت؟ آیا از حساسیت این مسئولیت خطیر آگاهیم؟ آیا در زمان مناسب و با سرعت عمل و دقت لازم، خالصانه و مخلصانه و هوشمندانه، رزمآورِ این میادین حساس هستیم؟.
آری برادر و خواهرم؛ شکرِ نعمت، به استفادهی صحیح از نعمت است. و آنگاه است که وعدهی منعم، که همانا ازدیاد نعمت است، تحقق خواهد یافت. پس اگر شما نیز در لحظه مناسب، در جایی که باید باشی، بودی و تصمیمی را که باید، اتخاذ کنی و با قدرت و خلوص نیت، عمل نمایی، تو هم میتوانی میرزای زمان خود باشی و برای همیشه مدال افتخار رضایت الهی را بر سینه داشته باشی.
پس ای ایرانی سربلند، بدان که همه ما در وجود خود می توانیم میرزایی از آزادگی و غیرت و ایثار داشته باشیم. میرزایی که همواره بر تارک تاریخ ایران اسلامی میدرخشد و نام او سر آوازه ی همه ی آزادی خواهان جهان است.
امروز نیز یاری خدا، در یاری همه جانبه، هوشمندانه، صبورانه، عاقلانه و شجاعانه از ولی خداست. که در آن صورت، حتماً نصرت الهی را در پی خواهد داشت. که فرموده است: ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
#یادداشت
🔸برای ایران و برای آزادی، از این جماعت بیزاریم
🖋 مهدی فضائلی
اگر کسانی امنیت جامعه را تهدید کنند و کسب وکارها را دچار اختلال و به تبع، نه تنها گرهی از مشکلات را باز نمیکنند بلکه موجب بیکاری و تشدید مشکلات معیشتی عده ای بشوند.
اگر جماعتی موجب خشنودی دشمنان شوند و نه تنها طمع آنان را برای تجزیه ایران عزیز برانگیزند بلکه تجزیهطلبی را تئوریزه کنند!
اگر عدهای موجب آسیب به اعتبار بینالمللی کشور شوند و زمینه باجخواهی دشمنان ایران را فراهم آورند. اگر جماعتی بنام آزادی و برای همراه کردن دیگران با خود یا بازداشتن آنان از آنچه خود میخواهند به انواع شارلاتان بازی یا ارعاب و تهدید متوسل شوند.
اگر جریانی پرهیاهو،با ایجاد امپراتوری دروغ هر روز دهها خبر،عکس و فیلم کذب و فیک تولید و به مدد شبکهسازی گسترده و پشتیبانی فنی پلتفرمها در حجم انبوه توزیع و حال مردم را خراب یا خرابتر کند. اگر کسانی هموطنان خود را به شکلی فجیع به شهادت برسانند و در کنار پیکر آنها هلهله و شادی کنند!
اگر گروهی تلاش کنند برای اولین بار مردم را از شادی حضور تیم ملی فوتبال در بزرگترین آوردگاه جهانی محروم نمایند و حتی برای شکست تیم ملی کف بزنند و هورا بکشند! و بالاتر از همه اینها، اگر باشند کسانی که از دشمن بخواهند به ایران حمله نظامی کند و کشور را به خاک و خون بکشد، نسبت ایرانیان با چنین جماعتی چیست؟
جمعشدن این همه رذالت و وطن فروشی در کنار ادعای «برای ایران» و «برای آزادی » پدیدهای است شگفتانگیز که جز با کنار هم قرار گرفتن وقاحت، جنایت و مزدوری به دست نمیآید و بعید میدانم نمونه دیگری بتوان برای آن پیدا کرد.
از تعدادی سادهلوح و بازیخورده غافل و جاهل که نقش پادو دارند میگذریم اما این اگرهایی که اشاره شد، تماما در حال وقوع است و صحنهگردانان و عوامل مزدور داخلی آنان بیش از دو ماه است در حال تحقق و تکرار همین اگرهایی هستند که اگر پیش از این میشنیدیم باور کردنش بسیار دشوار بود.
اقداماتی که به رغم وجود گلهها و نارضایتیها از دستگاههای مختلف به ویژه دولت، موجب بیزاری قاطبه مردم است و علامت این بیزاری و نفرت را در اجتماعی نشدن شرارتها به رغم تلاش بسیار دشمن در فضاسازی گسترده و همچنین روند رو به افول این شرارتها میتوان مشاهده کرد.
قطع این پدیده نیازمند مطالعه و بررسی است اما عجالتا «برای ایران» و «برای آزادی» نسبت هر ایرانی واقعی با این پدیده،بیزاری و نفرت روزافزون است.
#یادداشت
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
📌 برای براندازان...
🖋محسن مهدیان
مخاطب این متن براندازها هستند. اگر به هر دلیل تصمیم به براندازی دارید، این پیشنهاد را جدی بگیرید؛ واقعا صادقانه و خیرخواهانه است. جریان مزدور رسانهای خیر هیچکس حتی شما براندازها را نمیخواهد. خودشان ایران نیستند و از دور عدهای را اغواگرانه تهییج میکنند تا به دردسر بیفتند و دستگیر شوند و اینطور اضافهکاری میگیرند.
اما پیشنهاد ساده چیست؟ از مدل انقلاب ۵۷الگو بگیرید. آن روزها را شاید دقیق نشناخته باشیم. برخی یک کاریکاتوری از بهمن ۵۷به ذهن دارند. واقعا تصور میکنند با پشتبام رفتن و دیوارنویسی و به خیابان آمدن در محلهها و آتش روشنکردن، انقلاب میشود. اینطور نیست. اینها همه خروجی یک رخداد بزرگتر بود؛ همان که امروز جریان برانداز فاقد آن است.
انقلاب ۵۷خروجی چه بود؟ به روایت رهبر آن انقلاب رجوع کنیم. امام میگفت انقلاب ما برآمده از یک یقظه درونی است. یقظه چیست؟ تحول درونی انسانها؛ لذا میگفت اینها که انقلاب کردند برخیشان همانها بودند که پیشتر در کابارهها بودند، اما دچار تحول روحی شدند و رشد کردند؛ خلاصه اینکه انقلاب آفاقی آن روزها ثمره انقلاب انفسی بود.
با این توضیح پیشنهاد میکنم بهجای تعرض به نیروهای امنیتی، کشتهسازی، تهدید بقال و کاسب و ضرر به کامیوندارها و... تلاش کنید مردم را همراه کنید. اعتصاب زوری نمیشود. انقلاب اجباری هیچجا رخ نمیدهد. مردم نیز با رشد دروغ آگاه نمیشوند. آگاهی با توسعه جهل اتفاق نمیافتد.
باید مردم را اقناع و ترغیب کرد. برای این نیز ۲کار باید همزمان اتفاق بیفتد؛ هم ادبار از این حکومت و هم امید به حکومت بعدی؛ یعنی خشم را باید با امید تبدیل به جنبش اجتماعی کرد، وگرنه میشود همین که هست. چرا رسانههای دشمن تنها روی خشم تمرکز کردند؟ چون میدانند مردم با حکومتی کمتر از جمهوری اسلامی همراهی نمیکنند. آنها هم دستشان خالی است. با پهلوی کوچک، رجوی، اسماعیلیون، مسیح، کریمی، سیما ثابت و زاغری مگر میشود آینده ساخت؟ لذا هدفشان عبور از ایران است؛ نه فقط جمهوری اسلامی. هدفشان تجزیه و سوریهسازی و ناامنسازی و... است؛ برای همین است ناتو را دعوت به عملیات نظامی در ایران میکنند.
به این پیشنهاد صادقانه فکر کنید. البته این را هم صادقانه بنویسم که مسیر بسیار سختی پیشرو دارید؛ چون کسی که باسواد است دیگر بیسواد نمیشود، آنکه حرمت گرفت، دیگر ذلیل نمیشود، کسی که مزه غرور را چشید، دیگر حاضر به بردگی نمیشود و... . با این حال مسیر انقلاب همین است و لاغیر.
#یادداشت
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
🔹فالوده با گرگ ، گریه با چوپان!
🖋حسین شریعتمداری
۱- طی نزدیک به دو ماه اخیر درباره حمایت مالی و تبلیغاتی و تسلیحاتی دشمنان بیرونی از اغتشاشگران، گزارشهای مستندی داشتهایم و در این وجیزه فقط به یک نمونه از تازهترین نمونهها اشاره میکنیم. شبکه ایران اینترنشنال که با بودجه صدها میلیون دلاری آلسعود و مدیریت موساد در انگلیس راهاندازی شده است و بارها چگونگی ساخت کوکتلمولوتوف، روش آتشزدن اماکن عمومی، چگونگی متوقف کردن و به آتش کشیدن آمبولانسها، روش حمل مخفیانه اسلحه گرم برای مقابله با حافظان امنیت و... را به عوامل اغتشاش آموزش داده است، جمعه شب، در تازهترین دستورالعمل خود (بخوانید دستور العمل موساد) رسماً و علناً به اغتشاشگران میگوید؛ «در جنگ نمیتوان به خصوصیات اخلاقی پایبند بود. باید این واقعیت را به رسمیت بشناسیم که با جمهوریاسلامی در حال جنگ هستیم. در جنگ کشتن نیروهای طرف مقابل یک کار اخلاقی است(!) و اگر بتوانیم او را بکشیم ولی نکشیم، کار غیراخلاقی کردهایم(!)...» گفتنی است که سردبیری این شبکه را علیاصغر رمضانپور، معاون فرهنگی وزارت ارشاد آقای خاتمی برعهده دارد و...
۲- به یک نمونه از برخورد دولتهای غربی با معترضان (و نه با اغتشاشگران) هم نیمنگاهی بیندازید. در این خصوص نیز بارها به نمونههای مستندی اشاره داشتهایم و در محدوده این نوشته کوتاه، تنها به مصاحبه روز جمعه «ریشی سوناک» نخستوزیر انگلیس با شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» که به عنوان خبر فوری و مهم و با قطع برنامههای عادی این شبکه - Breaking News- منتشر شده است اشاره میکنیم. میگوید: « امروز با فرماندهان پلیس جلسه داشتم تا به آنها اطمینان بدهم که برای سرکوب هرگونه اعتراض غیرقانونی از حمایت کامل من برخوردارند. این مسئله که زندگی مردم عادی توسط اقلیتی خودخواه مختل شود کاملاً غیر قابل قبول است. کسانی که قانونشکنی میکنند باید از قدرت قانون بترسند و من مصمم هستم که این کار را انجام بدهم. ما به پلیس اختیارات بیشتری دادهایم که با تظاهرات غیرقانونی مقابله کنند. آنها حمایت کامل مرا برای مقابله قاطع و سریع با اغتشاشات در زندگی روزمره مردم را دارند».
۳- شخص قمه به دستی را تصور کنید که قمهاش را روی دست بلند کرده و عربدهکشان و تهدیدکنان به سوی شخص دیگری میدود! در این حالت چه باید کرد؟! آیا میتوان با این تصور که شاید دیوانه و یا فریبخورده باشد، او را به حال خود رها کرد و برای دفع خطر از شخصی که مورد حمله قرار گرفته است کاری نکرد؟! حالا تصور کنید که در این میان، یکی فریاد بزند و بگوید؛ این شخص دیوانه است! یا فریبخورده است و یا مواد مخدر مصرف کرده است و یا... آیا دیوانگی و یا فریبخوردگی او، برفرض که صحت داشته باشد! میتواند دلیل قانعکننده و عذر موجهی باشد که او را به حال خود رها کنیم و مانع از جنایتی که درپی انجام آن است نشویم؟!
۴- تفکیک اغتشاشگران به فریبخورده و دیوانه و هیجانزده و مزدور و منافق و آشوبگر، تفکیکی هوشمندانه و مردمدوستانه است و تاکید بر ضرورت برخورد متفاوت و متناسب با نوع جرم آنها نیز نگاهی عدالتخواهانه است ولی باید به این نکته توجه داشت که تفکیک یاد شده و برخورد متفاوت با هر یک از آنها هرگز به معنا و مفهوم کوتاهی و انفعال در برخورد قاطع با آشوب و آشوبگران و جلوگیری مقتدرانه از جنایات آنها نیست. در جریان آشوب و اغتشاش، چگونه میتوان فریبخورده و مزدور را از یکدیگر تشخیص داد؟! این برداشت با هیچ منطقی سازگار نیست. مگر حافظان امنیت علم غیب دارند که از نیت و انگیزه واقعی فلان آشوبگر با خبر باشند و برفرض محال نیز اگر علم غیب هم داشته باشند چگونه میتوانند با این تلقی، به فلان آشوبگر فریبخورده اجازه قتل مردم، آتشزدن اموال عمومی، به آتش کشیدن آمبولانس حامل بیمار و دهها جنایت وحشیانه دیگر را بدهند! و در پاسخ اعلام کنند که او فریبخورده و یا هیجانزده بود؟! اینگونه برخورد با اغتشاشگران با هیچ منطقی سازگار نیست و در هیچیک از سیستمهای حقوقی و کیفری دنیا نیز وجود ندارد. باید از جنایات اغتشاشگران و حمله و آسیبرسانی آنها به جان و مال و ناموس شهروندان با تمام توان جلوگیری کرد و اما این که فلان اغتشاشگر، دیوانه و یا هیجانزده و فریبخورده بوده است، موضوعی است که بعد از دستگیری و در جریان دادگاه باید مورد رسیدگی قرار گیرد و مجازات هر کدام به تناسب جرمی که مرتکب شدهاند اعمال شود. تنها در این حالت است که فریبخورده و مزدور قابل تفکیک و شناسایی خواهند بود.
ادامه متن در پست بعدی ...
#یادداشت
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
بخش دوم یادداشت :
همین دیروز، رهبر حزب محافظهکار انگلیس که دولت کنونی این کشور را در اختیار دارد، اعلام کرد برای مقابله با اعتصابها -توجه کنید برای مقابله با اعتصاب و نه آشوب و اغتشاش- علاوهبر پلیس، ارتش را هم به صحنه خواهد آورد. چرا؟! برای این که هر دولتی با هر هویت و ماهیتی که داشته باشد
در حفظ منافع ملی و امنیت شهروندان خود با هیچکس شوخی ندارد!
۵- چرا با وجود دستگیری بسیاری از عوامل اصلی آشوبهای اخیر هنوز هم برخی از پادوهای دشمن -هرچند بسیار اندک- دست به آشوب میزنند؟! و چرا شبکههای رسانهای دشمن کماکان به تشویق آنها برای آشوبگری مشغولند؟ و چرا رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه و نخستوزیران انگلیس و کانادا و رژیم صهیونیستی بیمحابا بر پشتیبانی خود از اغتشاشگران اصرار میورزند؟ بخشی از پاسخ این سؤال - و نه تمامی پاسخ- را باید در برخی از برخوردهای غیرقابل توجیه و منفعلانه با آشوبگران و خودداری از مقابله به مثل با دشمنان بیرونی دانست! آیا اعلام پیدرپی حضور بیسلاح نیروهای حافظ امنیت در مقابل تروریستهای مسلح، آشوبگران را به ادامه آشوب تشویق نمیکند؟!
۶- با توجه به اقتدار مثالزدنی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، هوشمندی درخور تقدیر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در دستگیری سریع و بیوقفه عوامل اصلی آشوب، فداکاری و پاکباختگی نیروهای حافظ امنیت نظام و خواسته بارها اعلام شده مردم، آیا بایسته است که هنوز هم دشمنان بیرونی رجز بخوانند و پادوهای داخلی آنها
-هرچند اندک و کمشمار- کماکان بر طبل آشوب بکوبند؟!
۷- در این میان نباید از کینهتوزی دشمنان بیرونی و حمایت رسماً اعلام شده و آشکار آنها از آشوب و اغتشاش غافل بود. به قول حضرت امام -رضوانالله تعالی علیه- دشمن را آرام نگذارید که آرامتان نمیگذارد. احضار چندباره سفرای کشورهای اروپایی به وزارت خارجه چه مشکلی را حل میکند؟! آنها در قتل شهروندان کشورمان و خسارتهای فراوانی که پادوهای نشاندار این کشورها به بار آوردهاند سهیم هستند و بر اساس اصل «مقابله به مثل- retaliation» که در حقوق بینالملل نیز به رسمیت شناخته شده است، باید تبعات و هزینه جنایاتی که مرتکب شدهاند را بپردازند.
جمهوری اسلامی ایران اهرمهای پشیمانکننده فراوانی برای مقابله با این کشورها در اختیار دارد، چرا نباید از این اهرمها استفاده شود.
۸- و بالاخره نباید نقش برخی از جریانات آلوده داخلی که سابقه سیاهی در همراهی با دشمنان را در کارنامه خود دارند نادیده گرفت. این طیف بارها نشان دادهاند که با گرگ فالوده میخورند و با چوپان گریه میکنند! شرح این ماجرا به درازا میکشد و به وقت دیگری میگذاریم.
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
🔺این خاتمی که امروز بیانیه داده و با دفاع از حرکات دانشجویی براندازان، به مسئولان توصیه کرده این حضور را قدر بدانند، همانی نیست که ۱۶ آذر ۸۳ تا شعار مخالف چند دانشجوی سابقاً طرفدارش سر او بلند شد، بجای شنیدن صدای اعتراض و قدردانی از دانشجویان، گفت میدهم بیرونتان کنند، آدم باشید؟
💬کبری آسوپار
➕ برای خاتمی سوار موج براندازی شدن آنقدر مهم است که حاضر است شعار اوجالان تروریست و پان کرد را هم تحسین کند؛ بعید است از سرنوشت زنان اطراف اوجالان بیخبر باشد و به شعار زن، زندگی، آزادی بگوید زیبا!
در بی گفتمانی اصلاحات، همین بس که شعار براندازان را قرقره میکنند؛ به سقوط ادامه دهید!
💬مرتضی خلفی زاده
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زاکانی در دانشگاه شریف خطاب به معترضان: شما گروه فشار هستید، فرار نکنید و بشنوید
خائن کسی است که با چاقو به دانشگاه میآید و دیگران را سلاخی میکند.
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زاکانی: دارایی من به عنوان یک مسئول آپارتمان 93 متری است؛ این یک افتخار است
شھردار تھران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شریف:
برای اساتید دانشگاه شریف تفاهم نامه ساخت 550 واحد مسکونی در تھران نوشته ایم.
برای ساخت نزدیک 400 هزار مسکن تفاهم نامه نوشته ایم/ فروش متری مسکن در حال راه اندازی است
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگوی جالب زاکانی با برخی دانشجویان معترض؛ دانشجو: میخواهیم انقلاب کنیم نمیگذارید/ شھردار تھران: اینکه بچهبازی است، وقتی میخواهی اسم انقلاب را ببری گلویت را خوب بمال تا در گلویت گیر نکند
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زاکانی: اینترنشنال الان بلندگوی همه آشوبھا در داخل ایران است؛ چه کسی مسئول آن است؟ کسی که یک خبرنگار را به جرم انتقاد، با اره تکه تکه کرد
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
1204_ziarat -hazrate_fateme -3.mp3
9.22M
🌿#زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها
#حاج مهدی سماواتی
▪️#فاطمیه
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی (ره) : اینها آزادی منهای اسلام را میخواهند. این غیر از طریقه شماست. شما اسلام را میخواهید، ما اسلام را میخواهیم که اسلام آزادی به ما بدهد، نه آزادی منهای اسلام. آنها استقلال منهای قرآن را میخواهند، ما قرآن را میخواهیم.
ما اگر تمام آزادیها را به ما بدهند، تمام استقلالها را به ما بدهند و بخواهند قرآن را از ما بگیرند، نمیخواهیم
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این یک دقیقه را از دکتر فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه گوش کنیم.
👈 اینکه جمهوری اسلامی نمیتواند از نقاط قوت خودش دفاع کند، معنایش این نیست که نقاط قوت ندارد ...
👈 برخی از نقاط قوت در تاریخ چند هزار ساله ایران بیسابقه است
#حمید_کثیری
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
🔥جادهکش صهیونیستها❗
🔻وقتی در دادگاه شهدای#اغتشاشات۴۰۱، با جوانانی مواجه می شویم که میگویند بخاطر فضای مجازی ول، مرتکب جنایت شدند؛ نباید هرگز کسانی که جادهکشی کردند تا رسانههای صهیونیستی قلب و مغز برخی جوانان را تصرف کنند از یاد ببریم
🔻امثال #آذری_جهرمی از شرکای اصلی این جنایاتند
✍حمیدرضا ابراهیمی
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
💥میگن حاج آقا چرا اینجوری شد؟! من فقط یک مثال عینی براتون میزنم بدونید چیشده!... ایشون شهاب مرادی است همتون میشناسید. ساعتها صدا و سیما و رسانه های دولتی فرصت دیده شدن به امثال ایشان داده است ولی آخرین پست ایشون برای شهریور ماه و یک هفته قبل فوت مهسا امینی است.
💥در فتنه ای که دشمن از همه صفحات مجازی نیروهاش استفاده میکند و همه نیروهاش ۲۴ ساعته در میدان هستند امثال شهاب مرادی که زندگیشون از این نظام است کاملا خاموش هستند! در روزهایی که این همه هجمه به مقام ولایت شده است این افراد جوری سکوت کردند که مبادا چهار تا فحش هم اینا بخورند! بعد از فتنه هم امثال ما که یک ساعت خواب راحت نداشتیم و ۲۴ ساعت فعال بودیم میشیم ضد انقلاب اینا میشن کارشناس رسانه و جنگ ترکیبی و همان حرفهای همیشگی و روز از نو و روزی از نو.
💥احتمالا یه کتاب هم در مورد فتنه و جنگ ترکیبی تالیف کنند و تقدیر هم بشوند و پولی هم از فروش آن کاسب شوند. حاج آقا ۵۰۰ هزار فالور برای این روزها بود که یک عده لاشخور وطن فروش به مقام ولایت و اصل دین و نظام مقدس اسلامی حمله کرده اند نه برای پست های عاشقانه!
💥 حالا اینکه ایشون و امثال ایشون چقدر سواد حوزوی دارند و چگونه اینقدر مطرح شدند ولی در مواقع حساس هیچ هزینه ای برای نظام نمیدهند از سوالات مهم است که باید به آن فکر کرد...
📝شیخ فرهاد فتحی
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
شریعتمداری: آقای خاتمی! مالکاشتر دیگر از میدان باز نمیگردد
🔹مدیر مسئول روزنامه کیهان: بیانیه اخیر خاتمی بعد از اعتراف آشکار دشمنان بیرونی به شکست آشوبهای اخیر نوشته شده است.
🔹متن بیانیه را بخوانید و با مواضع رسماً اعلام شده آمریکا، انگلیس و اسرائيل در حمایت از آشوبها مقایسه کنید کمترین تفاوتی با یکدیگر ندارند!
🔹آقای خاتمی مینویسد: جامعه با شعار زیبای زن زندگی آزادی حرکت خود را به سوی آینده بهتر نشان میدهد؛ بگونهای کمسابقه و شاید بیسابقه فرهیختگان، استادان، نخبگان و دانشجویان را در اصل حرکت حاضر میبینیم!
🔹آیا از خاتمی بهعنوان یک روحانی تعجبآور نیست که ترویج فرهنگ برهنگی، حمله وحشیانه آشوبگران به خانمهای محجبه و کشیدن چادر و روسری از سر آنها را اقدامی زیبا و حرکت به سوی آیندهای بهتر معرفی میکند؟!
🔸این جمله را از متن بیانیه او نقل میکنم؛ به مسئولان توصیه میکنم که این حضور را قدر بدانند و بجای برخورد ناروا با آن، دست یاری به سوی آنان دراز کنند و با کمک آنان وجوه ناصواب حکمرانی را بدرستی بشناسند و پیش از آنکه دیر شود بهسوی حکمرانی خوب حرکت کنند!
🔹میبینید که به مسئولان توصیه میکند حضور آشوبگران را قدر بدانند و با آنها همراهی کنند!
🔹اغتشاشگران غیر از بریدن گلوی مامور نیروی انتظامی، آتشزدن آمبولانسهای حامل بیمار، حمله مسلحانه به مردم کوچه و بازار، شکنجه و بهشهادت رساندن بسیجیان، ترورهای خیابانی، سوزاندن قرآن، حمله به مساجد چه ویژگیای داشتهاند که خاتمی اصرار دارد مسئولان با آنها همراهی کنند؟!
🔹آیا این مواضع خاتمی دقیقاً با مواضع آمریکا و انگلیس و اسرائیل درباره آشوب و آشوبگران کمترین تفاوتی دارد؟! حالا قابل درک است که چرا نتانیاهو خاتمی و حزب او را بزرگترین سرمایه اسرائيل در ایران میداند و او جرات تکذیب هم ندارد.
🔹در جریان جنگ صفین جناب مالکاشتر به خیمه معاویه رسیده بود که تعدادی از خوارج حضرت امیر را مجبور کردند مالک را برگرداند.
🔹خاتمی و دوستان داخلی و خارجی او بعد از ۴۳ سال هنوز درک نکردهاند که در انقلاب اسلامی مالک هرگز خیمه معاویه زمان را رها نکرده و از میدان باز نمیگردد.
#پایگاه_خبری_جانبازان_انقلاب_اسلامی
👈 عضو شوید
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈
🆔 eitaa.com/janbaz_net
🌐 www.janbaz.net
هدایت شده از 🎤 بانک صوتی تبیین 🎧
استاد مهدوی ارفع.mp3
36.88M
💡سخنرانی استاد مهدوی ارفع
✅ آیا این شرایط ناامنی و اغتشاش به کجا می انجامد؟
✅ این حد از جنایاتی که این دوره از اغتشاشات مشاهده شد نکند که به یک جریان ثابت و تشدید شونده تبدیل شود.
✅ چرا و براساس چه مبنایی جبهه حق ، حق ندارد که سرسوزنی ناامید و نگران باشد؟
👌 این سخنرانی را بشنوید و برای هر کس می تواند بفرستید.
🔹جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱- مشهدمقدس
#سخنرانی
کد 1255
╭┅──────────────┅╮
•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''•
🆔 @janbaz_voice
🆔 @janbaz_voice
╰┅──────────────┅╯
هدایت شده از 🎤 بانک صوتی تبیین 🎧
1401.09.16-بازی فوتبال با انگلیس-مشرق نیوز.mp3
2.72M
🎧 بازی فوتبال به انگلیس را باختیم اما وطن را نه.
یادداشت از سایت خبری مشرق نیوز
📅 مورخ 16 آذر 1401
#یادداشت
کد 1256
╭┅──────────────┅╮
•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''•
🆔 @janbaz_voice
🆔 @janbaz_voice
╰┅──────────────┅╯