🔴 چه کسانی قیمت دلار را بالا میبرند؟
چرا کارخانجات و شرکتهای شبهدولتی بدون افزایش تولید سودهای آنچنانی کسب میکنند؟ چون قیمتهای فروششان طبق یک منطق جعلی جهانی(دلاری) شده! چون قیمتشان دلاری تعیین و هزینههاشان ریالیست...
چرا دلاری که غالباً دردست همین شرکتهاست بالا میرود؟ چون سود در بالا بردن دلار است👌
#حسین_زمانی_میقان
🔰جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️ سلبریتی واقعی
🔰جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
بایدن خفه شو
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️🔵⭕️ اجازه بده قانع نشویم آقای فردوسیپور!
سردبیر روزنامه فرهیختگان در یادداشتی نوشت: عادل فردوسی پور حق دارد سلف مشترک را به حکم محاربه با احکام الهی نداند، راستش زیاد هم بیراه نمیگوید ولی در آن سفره آش دیگری پخته بودند و عادل مثل وقتی که در نود وارد سیاست میشد، اشتباه کرد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مسعود فروغی سردبیر روزنامه فرهیختگان در یادداشتی با اشاره به حضور عادل فردوسی پور در میان دانشجویانی که در روزهای اخیر به دنبال مختلط کردن سلف دانشگاه صنعتی شریف بودند، نوشت:
از ظهر سهشنبه عکسی از عادل فردوسیپور در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود که او را کنار دانشجویان در سفره وسط حیاط دانشگاه شریف نشان میدهد. او استاد دانشگاه شریف است و گویا با این عکس با خواست برخی دانشجویان در اشتراک سلف دختران و پسران دانشگاه همراهی کرده است. هرچند در شریف فضایی غیر از سلف رسمی وجود دارد که دانشجویان مشترک از آن استفاده میکنند.
در دانشگاه شریف چه گذشت؟
شریف بعد از آن اتفاقات ناگوار آغاز ترم چند هفته آموزش مجازی یا تعطیلی موقت را تجربه کرد و ازاین هفته دانشگاه حضوری شد، با برگشت به دانشگاه ماجرای سلف مشترک یا مختلط به موضوع اول شریف تبدیل شد و بعد در اتفاقاتی عجیب در روز یکشنبه سلف تبدیل به میدان جنگ شد. شعارهایی تند سر داده شد که قابل بیان نیست. شعارهایی شبیه همان که در استادیوم وقت عصبانیت برخی تماشاگران تیفوسی میشنویم. یا شبیه همان حرفهایی که عادل فردوسیپور از تکان لب و دهان فوتبالیستها «لبخوانی» میکرد و بعد میگفت «اوه اوه چه حرف بدی زد». یکشنبه در شریف با مشت و لگد به سلف دانشگاه حمله کردند، برای چه؟ برای ورود همزمان دختران و پسران دانشجو به آنجا.
🔷 شاید اگر مثلا پنج سال پیش به کسی در تهران میگفتید روزی در دانشگاه «صنعتی» شریف بر سر سلف مشترک دعوا میشود و عدهای شعارهای آنچنانی میدهند، متهم میشدید به مصرف چیزی «سنتی» یا «صنعتی»! قبول دارم هر کسی که کف دانشگاه را تجربه کرده باشد، میداند ویژگی آن همین شعلهور شدن یکباره چالشهاست. حتی اینکه طرفین روزی 10 بار با آب و صابون کنایهها و شعارها روی هم را بشورند، طبیعت فضای جوانی و دانشجویی است. اما چالش این بار زیادی «چیپ» است، سلف مشترک دانشجویان برای این که سوژه بحث در کف میدان دانشگاه باشد و ملاکی برای قضاوت درباره دیدگاه افراد شود، چیزی شبیه «سقوط» برای دانشگاه محسوب میشود. شاید کسی بگوید ملاکی است برای اعطای آزادی! واقعا اگر ملاک آزادی دانشجو حضور در سلف مشترک است، پس سینما و تئاتر و کلاس درس و ... پاره شدن سقف آزادی است.
🔷 واقعیت اما چیز دیگری است، «سلف مختلط» برای پرچمداری اعتراض در دانشگاه آن هم بااستفاده از شعارهای کشدار و عمل خشن انتخاب شده تا چیزی در دانشگاه حل نشود. موضوع سلف مشترک دانشجویان دختر و پسر قبح ذاتی ندارد، به همان نشان که در شریف رستورانی با این وضعیت وجود دارد. بیشتر آنکه کلاسهای دانشگاه که روزی حداقل 4 برابر نیم ساعت حضور در سلف زمان میبرد مختلط است. اما دست فرمان فعلی در کف دانشگاه اضافه کردن هیزم به آتشی است که کسی را گرم نمیکند ولی دودش به چشم همه میرود.
🔷 حالا با این اوصاف نشستن عادل فردوسیپور سر سفره وسط حیاط دانشگاه، نشانه چیست؟
🔷 عادل فردوسیپور برنامهساز ورزشی هوشمندی است، او در نود نشان داد رگ خواب مخاطب فوتبال را میشناسد. همین الان هم در «فوتبال 120» در شبکه ورزش برنامه جذابی میسازد. او در زمان اجرا با یک نگاه، نیشخند، کنایه یا اخمی ریز در صورت و لحنی گلایهای میلیونها مخاطب را به وجد میآورد. به این میگویند هنر. این هوش ذاتی در برنامهسازی اما با علایق شخصی او در سیاست عادل را به داستانهایی که نباید کشاند.
🔷 او «نود» را (برنامه تخصصی فوتبال داخلی بود) تبدیل به تریبونی برای علایق سیاسی خودش کرد. میان پاس تهران و نفت تهران که هر دو قدمت طولانی داشتند، با دومی کاری نداشت چون دوستان سیاسیاش آن بلا را نازل کردند. با وزیر خارجه بدون هماهنگی مدیران تلویزیون گفتگو کرد چون توپ را در برجام وارد گل کرده بود، کدام گل؟ مهم نیست. مطالبهاش در سقوط مرگبار پلاسکو با قطاری که از ریل خارج شد تفاوت زمین تا آسمان داشت چون اولی فرصت حمله سیاسی ایجاد کرد ولی دومی نه.
🔷خلاصه اینکه عادل فردوسیپور برنامه ورزشی را سیاسی اداره میکرد و شد آنچه نباید میشد. متأسفانه او که استاد شریف است، در زمانی نامناسب در مکانی نامناسب نشست و نشان داد هنوز متوجه نشده «فرزند رسانه» آنقدر که در فوتبال هوشمند است در سیاست نه. عادل در فوتبال در تراز بازیکنان مهم تاریخ است و در سیاست مثل کسانی است که با رانت شهرت مقامی کسب میکنند، پر اشتباه و مبتدی.
🔷پایان🔷
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 طرف امامش کل مدینه رو کتک زده تا باهاش بیعت کنند بعد میگه رفراندوم برگزار کنید.
✅ آیا بر ابوبکر اجماع بود؟
✍🏻 طبری در تاریخ خود، ماوردی شافعی در الحاوی الکبیر و عبدالوهاب نویری در نهایة الارب، مینویسند: «و اقبلت اسلم بجماعتها حتی تضایقت بهم السکک فبایعوه، فکان عمر یقول: ما هو الا ان رایت اسلم فایقنت بالنصر؛ یعنی قبیله اسلم همگی در مدینه گردآمدند تا با ابوبکر بیعت کنند، آنقدر جمعیت زیاد بود که حتی بازارها نیز گنجایش ایشان را نداشت. عمر گفت: قبیله اسلم را که دیدم یقین به پیروزی پیدا کردم.»
📚 منبع: الطبری، ابی جعفر محمد بن جریر (متوفای۳۱۰)، تاریخ الطبری، ج۲، ص۴۵۸.
الماوردی البصری الشافعی، علی بن محمد بن حبیب (متوفای۴۵۰ه)، الحاوی الکبیر فی فقه مذهب الامام الشافعی و هو شرح مختصر المزنی، ج۱۴، ص۹۹، تحقیق الشیخ علی محمد معوض - الشیخ عادل احمد عبد الموجود، ناشر:دار الکتب العلمیة - بیروت - لبنان، الطبعة الاولی، ۱۴۱۹ ه -۱۹۹۹ م.
النویری، شهاب الدین احمد بن عبد الوهاب (متوفای۷۳۳ه)، نهایة الارب فی فنون الادب، ج۱۹، ص۳۶.
✅ حالا نقش قبیله اسلم از نگاه ابن ابی الحدید معتزلی:
✍🏻 ابن ابی الحدید معتزلی گوید: «و اذاً قائل آخر یقول: قد بویع أبوبکر فلم ألبث وإذاً أنا بأبی بکر قد أقبل و معه عمر و أبو عبیدة و جماعة من أصحاب السقیفة وهم محتجزون بالأزر الصنعانیّة لایمرّون بأحد إلّا خبطوه و قدّموه فمدّوا یده فمسحوها على ید أبی بکر یبایعه شاء ذلک أو أبى، یعنی از براء بن عازب یکى از اصحاب رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم ، نقل شده که پس از سقیفه ، أبوبکر و عمر و ابو عبیده جراح و گروهی چماق به دست را دیدم که ژست حمله و تهاجم بخود گرفته و به هر کس مىرسیدند وى را کتک مىزدند و به زور دست او را گرفته ، بعنوان بیعت ، چه بخواهد و چه نخواهد ، بر روى دست ابوبکر مىکشیدند.».
📚 منبع: شرح نهج البلاغ ابن أبی الحدید : ج 1 ، ص 219 . طبع دار الکتب العلمیّة به تحقیق محمد أبو الفضل ابراهیم
✅ الجمل، شیخ مفید ، ص 43 ؛ زبیر بن بکار در کتاب موفقیات خود ، به روایت ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه آورده است که:
✍🏻 فبایعت – بنی اسلم - فقوی بهم جانب ابی بکر، یعنی با بنی اسلم جانب ابوبکر قوی شد!
📚 منبع: (ج 2 ، ص 40 ، قم : مکتبه آیت الله مرعشی، 1404 قمری).
✅ در الکامل ابن اثیر آمده است:
✍🏻 و جاءت اسلم فبایعت فقوی جانب ابوبکر بهم و بایع الناس بعد، یعنی بنی اسلم آمد و بیعت کردند و جانب ابوبکر قوی شد بعد مردم بیعت کردند!
📚 منبع: (ج 2 ص 331 ، بیروت : دار صادر ، 1965 میلادی).
✅ سوال چرا از منافقین کمک گرفته شد؟ وجواب:
✍🏻 عن عمر قال: نستعین بقوة المنافق وإثمه علیه، یعنی ما از قوت منافقین کمک گرفتیم گناهش گردن خودش!!
📚 منبع: (ابن أبى شیبة ، والبیهقى) أخرجه ابن أبى شیبة (6/200 ، رقم 30653) ، والبیهقى (9/36 ، رقم 17652)
#بنی_اسلم
#بیعت_ابوبکر
#مولوی_عبدالحمید
👤 شیخ مهدی دهبان
#پایان_مماشات
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
10.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑مهم
🛑فوری
انتشار اکثری
خبر خوب بعدی ۳
💢دستگیری لیدرهای اغتشاشات در فردیس کرج
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻ملا عبدالحمید، تیرماه ۱۳۹۷ در گفتگو با حسین دهباشی:
پوشش زن مسلمان از احکام اسلام است. اگر دختری در زاهدان حجاب بردارد، او را ارشاد میکنیم.
🔻ملا عبدالحمید، آبان ماه ۱۴۰۱، در خطبههای نماز جمعه زاهدان: امروز بیشتر صدا مال زنان است، اما زنان مورد تبعیض قرار گرفتهاند.
#پایان_مماشات
#حبس_خانگی
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولوی عبدالحمید، تیرماه ۱۳۹۷ در گفتگو با حسین دهباشی:
پوشش زن مسلمان از احکام اسلام است. اگر دختری در زاهدان حجاب بردارد، او را ارشاد میکنیم.
مولوی عبدالحمید، آبان ماه ۱۴۰۱، در خطبههای نماز جمعه زاهدان: امروز بیشتر صدا مال زنان است، اما زنان مورد تبعیض قرار گرفتهاند.
محمد رستمپور
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸معنی این لگد چیست؟
🔹واقعه حمله به ماشین پلیس در اتوبان کرج با آن کیفیت نشان از چیست؟
|علی علیزاده
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
گروه بصیر
انه هوالسمیع البصیر خوش آمدید
https://eitaa.com/joinchat/1927741635C7532797707