eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
4هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۸ ماه پس از ورود پهپادهای شاهد به عرصه نبرد علیه ناتو در اوکراین، ارتش روسیه برای نخستین‌بار تصاویری از لحظه پرتاب آنها منتشر کرد. این پهپادها با استفاده از منجنیق در مناطق مختلف پرتاب می‌شوند و تا کنون موفقیت بی نظیری از خود به جا گذاشتند. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻مواجهه نیروی انتظامی با کشف حجاب -۱ 🖊مهدی جمشیدی بدون‌شک، حجاب را باید در درجه نخست، یک «مقوله فرهنگی» به شمار آورد که در فهرست «سبک زندگی اسلامی و ایرانی» قرار می‌گیرد و از نمادهای هویّتی زنِ مسلمان ایرانی است. این واقعیّت فرهنگی، دلالت‌های دیگری نیز می‌یابد و مجموعه‌ای از معانی را با خود حمل می‌کند اما به طریق اوّلی و اساسی، چنین منزلتی دارد. ازاین‌رو، علاج وقوع لغزش و انحراف در آن نیز در مرحله نخست، فرهنگی است؛ یعنی باید از «سازوکارهای فرهنگی» برای تولید و بازتولید این ارزش فرهنگی بهره گرفت و به آن در دل و جان مردم، عمق بخشید. ارزش حجاب، باید جامه «باور» به تن کند و به پاره‌ای از «هویّت» فرد تبدیل بشود. حال اگر پس از این مرحله، کسانی در جامعه اسلامی - که اکثریّت افراد آن متعهد به ارزش‌های اسلامی هستند - «گردن‌کشی» و «قانون‌شکنی» کردند، روشن است که نباید به «توصیه» و «موعظه» بسنده کرد و باید «سازوکارهای قضائی» را در پیش گرفت. حجاب یک ارزش دینی است که به سبب «جنس اجتماعی» اش، باید «قانونی» نیز بشود و باید قانون از حجاب در عرصه عمومی دفاع کند. هر گونه سازش و مماشات در این زمینه، جامعه را آلود و آفت‌زده خواهد کرد و به‌تدریج، ارزش‌های فرهنگی دیگر را نیز دچار سستی و بی‌اعتباری خواهد نمود. پس حجاب، یک «ارزش اسلامیِ اجتماعی» است و ضعف حجاب و کشف حجاب، «حرام اجتماعی» است. آنچه که «حرام» است ممکن است مورد نهی «اخلاقی» یا «قانونی» قرار بگیرد، اما آنچه که «اجتماعی» است، به‌حتم باید منزلت «قانونی» بیابد و قانون از اجرای آن دفاع کند. پس مسأله کشف حجاب، فقط این نیست که «حرام» است، بلکه «حرام اجتماعی» است و اجتماعی‌بودنش به معنی ضرورت حضور «قانون» در کنار آن است. بنابراین، کسانی که مدّعی هستند که تنها باید سازوکارهای فرهنگی را به کار گرفت و پای قانون و کارگزاران قانونی را به این عرصه باز نکرد، چه بخواهند و چه نخواهند، کشف حجاب را «حرام اجتماعی» نمی‌دانند و آن را به «حرام شخصی» فروکاهیده‌اند. چنین برداشت تقلیل‌گرایانه‌ای از کشف حجاب - که سویه‌های اجتماعی و عمومی آن را نادیده می‌گیرد - خطایی آشکار و پُرخسارت است. روشن است که باید در مواجهه با ضعف حجاب و کشف حجاب، ترکیبی از سازوکارهای نرم و سخت را به کار گرفت و دچار تقلیل‌گرایی نشد، امّا مسأله این است که در طول دهه‌های گذشته، نهادها و نیروهای فرهنگی در این باره، دچار «کم‌کاری» و «کم‌عملی» بوده‌اند و تبدیل‌شدن حجاب به یک چالش، حاصل غفلت‌ها و انفعال‌ها و خاموشی‌های آنهاست. همه نهادهای فرهنگی در طول دهه‌های گذشته، فرصت‌ها و امکان‌های فراوانی برای «روایت‌پردازی» درباره حجاب و نشاندن حجاب در «ساختار هویّتی» داشته‌اند، اما از این زمینه‌ها و بسترها، استفاده چندانی نکرده‌اند. در واقع، حجاب از لحاظ منطق فرهنگی، در حال «رهاشدگی» و «به‌خودوانهادگی» بوده است. از قلب سیاست‌گذاری فرهنگی که شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا نهادهای مجری از قبیل آموزش و پرورش، «بی‌عملی‌های فراوان» داشته‌اند و کارنامه‌شان قابل‌دفاع نیست. در چنین خلائی، به‌تدریج مسأله دیرینه حجاب، برجسته‌تر و چالشی‌تر شد و توانست بحران تولید کند. از مدّت‌ها پیش می‌شد حدس زد که زخم کهنه حجاب، مستعد تولید تنش و تکانه است و باید برای توجیه و توضیح حجاب و درونی‌سازی آن، چاره‌اندیشی کرد. بخشی بزرگی از جامعه، حتّی مستقل از کنشگری نهادهای فرهنگی، به حجاب وفادار بودند و ماندند و هیچ نوسانی در هویّت آن راه نیافت، اما بخش کوچکی از جامعه، گرفتار کج‌روایت‌هایی شدند که در فضای تهی از اعمال حکمرانی فرهنگی، یکه‌تازی کرد و ذهنیّت‌شان را دگرگون کرد. این تغییر زیرپوستی، اندک‌اندک آشکار شد و نمود و تعیّن یافت و بحران آفرید. همه این اتّفاق‌ها در پیش چشم نهادهای فرهنگی و کارگزاران و تصمیم‌سازان آنها قرار داشت، اما به اندیشه‌ورزی و عمل آنها پیوند نخورد. این مسیر افولی و چالشی طی شد تا به نقطه کنونی رسیدیم که مسأله «ضعف حجاب» به «کشف حجاب» تبدیل شده است، بلکه به عیان مشاهده می‌کنیم که حتّی کشف حجاب نیز در حال تبدیل‌شدن به «کشف بدن» است. در واقع، همه لغزش‌ها و انحراف‌های فرهنگی که در طول دهه‌های گذشته، به‌تدریج رخ دادند و شکل ظاهریِ بخش‌هایی از جامعه را دگرگون کردند، در ماه‌های اخیر با «شتاب خیره‌کننده» ای در حال گسترش و عادی‌سازی هستند. 🖇منتشرشده در مهر: http://mehrnews.com/x324px 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻مواجهه نیروی انتظامی با کشف حجاب -۲ 🖊مهدی جمشیدی در چنین شرایطی، هیچ عاقل آینده‌اندیشی به سازوکار فرهنگی بسنده نمی‌کند، بلکه می‌کوشد متناسب با «اضطرارهای فرهنگیِ کنونی»، نهادهای امنیتی و قضائی و انتظامی را به عرصه فرابخواند تا مجال پیشروی از این حرام اجتماعی گرفته شود و «ثبات فرهنگی» ایجاد شود و «اقتدار ضربه‌خورده»، بازسازی شود، آن‌گاه در قالب برنامه‌های فرهنگیِ تفصیلی به علاج بپردازد. وضع کنونیِ صحنه فرهنگی، به گونه‌ای نیست که صلاح باشد نیروی انتظامی را از آن راند و به حضور و کنشگری نیروهای فرهنگی اکتفا کرد؛ چراکه در این معرکه ترکیبی و چندگانه، انگیزه‌های غیرفرهنگیِ فراوانی بازی‌گردانی و بازی‌گری می‌کنند. نه‌تنها ضروری است که نیروی انتظامی، مواجهه هوشمندانه خود را ادامه بدهد و از قانون، عقب‌نشینی نکند، بلکه باید حضور و حیاتش در این میدان، بسیار محسوس‌تر و مؤثّرتر نیز باشد. ما در وضع خاصی قرار داریم که برای جبهه دشمن، حکم «زمان طلایی» دارد و او می‌تواند در این فرصت، ما را زمین‌گیر نماید. پس باید «سهم الزام» را در مواجهه افزود و مجال نداد که این زنجیره، تثبیت و کامل شود. کاری که امروز از حاکمیّت ساخته است، فردا به دشواری ممکن خواهد بود. اگر از این مقطع عبور کنیم، روشن است که باید بر «سهم اقناع» بیفزاییم و از تمام سازوکارهای فرهنگی بهره بگیریم تا هرچه بیشتر، «الزام قانونی» را به «تعهد وجدانی» تبدیل نمائیم. ازاین‌رو، انقباض‌های حقوقی و حسّاسیّت‌های قانونی و به‌کارگیری نیروی انتظامی، هیچ تعارضی با کارهای فرهنگی میان‌مدّت و بلندمدّت ندارد، بلکه می‌تواند از طریق ایجاد «ثبات فرهنگی» و «بازآفرینی اقتدار سیاسی»، زمینه‌ساز آنها باشد. در مقابل، برچیدن یا تعلیق الزام قانونی، به بدنه اجتماعی تجدّدی در ایران جسارت می‌بخشد تا هرچه بیشتر پیشروی کند و مسیرهای بازگشت را مسدود نماید. در عین حال، هرگز نباید تصوّر کرد که جامعه با چنین رویکردی مخالف است و مواجهه نیروی انتظامی را برنمی‌تابد. هر آنچه که در چهارچوب قانون و با روش‌های اخلاقی انجام بگیرد، مورد توافق جامعه نیز هست و هیچ گسستگی و تعارضی ایجاد نخواهد کرد. 🖇منتشرشده در مهر: mehrnews.com/x324px 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰من شمشیر را کشیدم .... ❗️اما یاران کجایند ؟؟؟ 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔹روزنامه سازندگی: حجاب امری اختیاری است. حجاب در قرآن به زنان مؤمن توصیه شده نه اجبار و اساساً اسلام در هیچ مقوله اعتقادی حتی در اصل دین موافق اجبار نیست. آیه مشهور «لا اکراه فی الدین...» گواه این سخن است." """"""""""""""""""""""""""""""""" 🔹نظر و پاسخ کوتاه: اولا) منظور از مسلمان و مومن، آنهایی هستند که اسلام آوردند ولی در عمل به دستورات و احکام اسلام کوتاهی و سهل انگارند و از این جهت مورد سرزنش اسلام و پیامبر خدا و ائمه اطهار علیهم السلام هستند. ثانیا) منظور آیه «لا اکراه فی الدین...»، لا اکراه و اجبار در اصل پذیرش دین است. ولی وقتی اصل اسلام پذیرفته شد باید به الزامات و دستورات آن پای بند بود. مثل اینست که کسی مسئولیت کاری را قبول بکند ولی بگوید هر مقدار که دوست دارم کار انجام میدهم. مثلا شما کارکردن در روزنامه سازندگی را بپذیرید ولی پایبند به برخی از قواعد و ضوابط و مقررات آن نباشید و بگویید هرچه دلم خواست می نویسم کاری به مانیفست( مرامنامه) روزنامه ندارم. فلذا حجاب از الزامات و ضروریات دین اسلام است و اختیاری نیست. همانطور که نماز خواندن و روزه گرفتن و... اختیاری نیست. ✍محمدعلی برزگر، مدرس دانشگاه 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستگیری فردی که با تاکسی «تریاک» پخش می‌کرد 🔹موادفروشی که تحت پوشش راننده تاکسی در تهران تردد داشت با عملیات اطلاعاتی پلیس شناسایی و از خودروی وی بیش از ۶۰ کیلوگرم تریاک کشف شد. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 دستگیری تیم ساماندهی شده کشف حجاب در قم 🔹 ۹ دختر نوجوان بصورت مکشفه و بدترین پوشش با تیپ پسرانه از تهران بوسیله قطار به سمت قم، موضوع در دستور کار شبکه امنیت قرار گرفت و ضمن هماهنگی با پلیس امنیت عمومی و کسب دستور مقام محترم قضایی و با حضور بموقع پلیس و تیم های ویژه ضابطین بسیج هر نه نفر به محض پیاده شدن از قطار بازداشت شدند. ✍در سالیان گذشته هم تیم هایی سازماندهی شده از زنان و دختران بی‌حجاب در قم و اطراف حرم دستگیر شده اند که در بازجویی ها مشخص شد در قبال پرسه زنی با ظاهر بد حجاب در اطراف حرم پول دریافت کرده اند 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 این روسری برای دریافت پیام است❗️ 🔰وقتی یک دختر یا زن مکشفه، بر شانه اش انداخته یا درون کیف خود گذاشته است، این می تواند پیام هایی به این مضامین داشته باشد: 1️⃣ از سوی برخی مسئولین، تساهل و تسامح دیده ام و احساس می کنم می توانم اینگونه رفت و آمد کنم. 2️⃣ هنوز مطمئن نیستم که می توانم برای همیشه مکشفه باشم یا نه؟ 3️⃣ هر جا به من گیر بدهند، روی سرم می گذارم؛ اگر گیر ندهند، ادامه می دهم. 4️⃣ در حال کشف این موضوع هستم که کجاها می توانم مکشفه باشم و کجاها نمی توانم مکشفه باشم؟! 5️⃣ در حال حاکمیت هستم و میزان حاکمیت را می سنجم. اگر جلوی این کارم ایستاد، روسری را روی سرم می گذارم؛ اگر نایستاد، ادامه می دهم. ⬅️ مسئولین باید به گونه ای با این افراد مقابله کنند که به هیچ وجه پیام عقب نشینی از اصول (در هیچ زمان و در هیچ کجا)، مماشات با هنجارشکنان، ترس از داد و فریاد هنجارشکنان و ... از سوی آنها صادر نشود. زیرا هنجارشکنان حساس به این نوع پیام ها هستند❗️ 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻استاد مطهری و بازسازی ساختارهای ذهنی و عینی-۱ 🖊 مهدی جمشیدی ۱. فهم استاد مطهری از مسأله‌های فکری و فرهنگی، در چهارچوب یک بافت کلّی و تاریخی قرار دارد؛ چنان‌که به صراحت می‌نویسد اندکی توجّه و تعمّق در عمق جریان‌ها و افکاری که در مغزها و نیّت‌ها، در دل‌ها و صفات، در نفوس و اعمال و حرکات و اصولی که جامعه را می‌چرخانند و اداره می‌کنند و آن چیزی که خطّ‌مشی افراد را معیّن می‌کند و آن جهتی که جامعه به ‌سوی آن جهت حرکت می‌کند و آنچه به‌تدریج از بواطن به ظواهر می‌آید و چون به‌تدریج ظاهر می‌شود، چندان نمایان نیست؛ نشان می‌دهد که خطر بزرگی، مسلمانی را تهدید می‌کند(مرتضی مطهری، نامه‌ها و ناگفته‌ها، ص۱۴۲). مسأله، روندها و جریان‌هایی است که «وضع ساختاری» یافته‌اند و در متن جامعه، غالب شده‌اند؛ به‌طوری‌که نمی‌توان واقعیّت‌ها را فردی و اتّفاقی دانست و دربارۀ فرایندها، حمل‌برصحت کرد. چرخ جامعه بر این «مدار» می‌گردد و تدبیرها و تجویزها از این «چهارچوب‌ها» تبعیّت می‌کنند. افراد نیز در این بسترهای ساختاری، غوطه‌ور هستند و حال‌شان به‌ گونه‌ای است که در محاصرۀ این «شرایط» قرار گرفته‌اند. پس انتخاب‌ها و جهت‌گیری‌های فردی، از منطقی پیروی می‌کنند که قاعدۀ رایج و حاکم شده است. در عین حال، چون واقعیّت‌ها و نتایج، به‌تدریج آشکار می‌شوند و جامعه را در خود غرق می‌کنند، سیر انحطاطی و افولی، احساس نمی‌شود. این سیر، در تضاد با دین‌داری قرار گرفته و هرچه بیشتر آن را دچار انقباض و انفعال می‌کند؛ در حدی که باید آن را یک «خطر بزرگ» انگاشت. ۲. مطهری می‌نویسد بیماری‌هایی که ما تشخیص می‌دهیم عبارت است از: تبلیغات قولی و کتبی و بصری و عملی زیاد در عصر ما که منشأ شبهه‌ها و عقده‌ها و شک‌ها شده است؛ افکار ضدّ دینی چه به نام دینِ دیگر یا مسلک اجتماعی یا افکار ناسیونالیستی و نژادی؛ شیوع فحشا و فساد اخلاق که مردم را در جهتی خلاف جهت دین حرکت می‌دهد؛ اعمال احمقانۀ مدعیان طرفدار دین و عادات سوئی که به نام دین در میان مردم رایج شده است؛ عدم آشنایی مردم با حقایق اسلام و تقلیدی و کورکورانه بودن عقاید و اخلاق و اعمال‌شان و ... . نتیجۀ همۀ اینها این است که محیط آرام و آرامش‌دهندۀ سابق را برهم زده است(همان، ص۱۴۴). در این رویکرد آسیب‌شناختی، یک تحلیل چندلایه از واقعیّت اجتماعی ارائه شده است که در آن هم به لغزش‌های درون نظام اجتماعی اشاره شده است و هم به حمله‌های بیرون از نظام اجتماعی. تهاجم فکری که حالت تبلیغی یافته است، باورها را دچار تزلزل کرده است و جامعه را در گرداب تردید و شک و بی‌ثباتی افکنده است. امّا مسأله به ساحت فکر و نظر محدود نیست، بلکه در ساحت عمل نیز فسادهای اخلاقی، دین‌داری را دشوار کرده‌اند. پس هم فلسفۀ زندگی در حال تخریب‌شدن است و هم سبک زندگی. از اینها گذشته، دین‌داری تودۀ مردم نیز نه با دین‌دانی پیوند خورده است و نه در آنجایی که اندک ارتباطی دارد، محقّقانه و معرفتی است. ترکیب از نقایص سبب شده است که وضع بی‌تلاطم و آرامی که در گذشته بر جامعۀ ایران حاکم بوده است، به وضع تنش‌آلود کنونی تبدیل شود و دین‌داری در معرض دشواری‌ها و تنگناهای مهم قرار بگیرد. ۳. براین‌اساس، ایشان دربارۀ غایت برپایی حسینیۀ ارشاد می‌نویسد: انگیزۀ ما گذشته از این‌که دلسوزی به ‌حال مردم و شرکت در آدم‌سازی است، «احساس خطر»ی است که برای دیانت مقدس اسلام می‌شود. این خطر ناشی از این است که «تجهیزات رهبری» با قوای مخرّب و تشکیک‌کُن مساوی نیست؛ چون اگر منکر زیاد شد باید بر نیروی مبارزه با منکرات نیز افزوده شود و اگر موجبات حیرت و ضلال زیاد شد باید بر وسایل هدایت افزوده شود(همان، ص۱۳۹). این در حالی است که ما برای چنین وضعی، اندیشه نکرده‌ایم و در موقعیّت برابر قرار نداریم. جبهۀ فکری و فرهنگیِ دشمن، با تمام توان به میدان مبارزه آمده است و به کمتر از زوال دین‌داری حقیقی در جامعۀ ایران راضی نیست، ولی ما همچنان در غفلت تاریخی به سر می‌بریم و نمی‌کوشیم از همۀ ظرفیّت‌های خویش در راستای این مواجهۀ سرنوشت‌ساز استفاده کنیم. این عدم‌توازن، دین اسلام را در معرض چالش‌ قرار داده است و لازم بود متتناسب با این تهدید، یک جبهۀ وسیع از نیروهای خودی شکل بگیرد، ولی در ما نسبت به این شبیخون، هوشیاری چندانی به چشم نمی‌خورد. 🖇 متن کامل در: https://www.ibna.ir/vdccpeq142bq1x8.ala2.html 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻استاد مطهری و بازسازی ساختارهای ذهنی و عینی-۲ 🖊 مهدی جمشیدی ۴. در نسبت با دین‌فهمیِ جامعه که مطهری درباره‌اش نقد داشت و آن را سطحی و غیرمعرفتی شمرده بود، می‌نویسد در قسمت‌ هدف‌های علمی، ما می‌خواهیم مؤسسه‌ای برای «تحقیقات علمیِ دقیقِ اسلامی» به ‌وجود بیاوریم و اسلام و علوم اسلامی را «آن ‌طور که هست» به جامعه معرفی کنیم؛ چون احساس می‌کنیم که در زمان حاضر، نه‌تنها اسلام به مردمِ دیگر خوب معرفی نشده، بلکه به مردم خودمان نیز خوب معرفی نشده است. ازاین‌رو، کوشش می‌شود که تعلیمات اسلام، آن‌طور که هست به همۀ طبقات به زبان ساده و عمومی تفهیم شود(همان، ص۱۴۱). در واقع، اوّل باید ملّت مسلمان نسبت به اسلام و اصول و اهداف اسلام آشنا باشند و سپس وارد «عمل» شوند(همان، ص۱۴۲). مسألۀ آغازین و بنیادی، «معرفت دینیِ جامعه» است که گرفتار آسیب‌های مختلفی شده است. «شناخت»، نقطۀ شروع تحوّل فرهنگی است و اگر شناخت، اصلاح و ترمیم شود، «عمل» نیز در تناسب با آن دگرگون خواهد شد. دشمن فکری و فرهنگی ما نیز از طریق همین ضعف و نقص شناختی توانسته است که در عمق جامعۀ ما نفوذ کند و ارزش‌های تجدّدی را در آن رواج دهد. مسألۀ مهم و مغفول این است که درک ما از اسلام، مخدوش یا ناقص است و این‌چنین درکی، موجب امراض فردی و اجتماعی شده است. میان ذهنیّت اجتماعی و حقایق اسلامی، فاصله و زاویه افتاده است و جامعه با وجود این‌که ادّعای مسلمانی دارد، فهم اسلامی ندارد و با معارف راستین اسلام، بیگانه است. ازاین‌رو، باید به سراغ ذهنیّت‌ها رفت و آنها را بازسازی کرد. چنانچه فهم‌ها و درک‌ها اصلاح شوند می‌توان از جامعه، انتظار عمل مؤمنانه داشت. ۵. از سوی دیگر، روحانیّت باید همواره مراقب «مسائل جدید و تحقیق‌نشده» - که در زمینه‌های مختلف، پیوسته پیش می‌آید – باشد؛ چراکه این‌گونه مسائل، به‌خصوص در عصر حاضر، مشکل بزرگی برای مسلمانان و طبقۀ جوان به ‌شمار می‌رود(همان، ص۱۶۶). جامعۀ کنونی بیش از هر زمان دیگر، دستخوش ارتباط‌ها و تعامل‌هایی با جهان‌های فرهنگیِ بیگانه شده است؛ به‌طوری‌که همواره حجم انبوهی از نظریات و گفته‌ها و برداشت‌ها در حال ورد به جامعۀ ما و دست‌به‌دست‌شدن در درون جامعۀ ما هستند. جامعۀ گشوده و بی‌مرز کنونی، بسیار با جامعه‌های گذشته متفاوت شده است و دیگر نمی‌توان همچون گذشته، با شتاب کم حرکت کرد. تحوّلات، آنچنان پرسرعت شده‌اند که اگر دیر بجنبیم، سال‌ها عقب خواهیم افتاد. نه می‌توانیم میان خود و دیگری‌های فرهنگی و فکری، دیوارهای بلند آهنین بکشیم، و نه می‌توانیم جامعه را در برابر حمله‌ها و هجمه‌هایی که جهانی‌شدن و گسترش ارتباطات خوانده می‌شوند، رها کرد. باید با خطر روبرو شد و از مواجهه نهراسید، امّا لازمۀ این تقابل تاریخی، پاسخگویی به مسأله‌های جدید و عقب‌نماندن از شتاب تولّد مسأله‌ها است. ۶. مسألۀ مهم دیگری که مطهری به آن اشاره می‌کند این است که علّت عدم کامیابی احزاب و دسته‌جات اسلامی این است که به اسلام به ‌نحو همه‌جانبه توجّه نکرده‌اند؛ گاهی تنها به جنبۀ عبادیّات و گاهی به جنبۀ خاص دیگر توجّه کرده‌اند(همان، ص۱۴۴-۱۴۵). این سخن به آن معنی است که دین‌فهمیِ نیروهای اجتماعی که نسبت به جامعه و توده، نقش پیشبرنده داشته‌اند، موردی و گزینشی بوده است و هر یک بر اساس ذائقه و سلیقۀ خویش، پاره‌ای از دین را برگرفته‌اند و بخش دیگر را وانهاده‌اند؛ حال‌آن‌که اسلام، همۀ اسلام است. نتیجۀ این دین‌دانی و دین‌خوانی‌های تک‌بُعدی و یک‌سویه آن است که جامعه در وضع نامتقارن و نامتناسب قرار گرفته است و به این واسطه، اسلام نیز از لحاظ منطقی‌بودن و کارآمدی، در معرض اتهام قرار گرفته است. ۷. البتّه برخلاف تصوّری که گاهی مطرح شده است، مطهری در عالم نظرورزی و حل اشکال‌های فکری متوقف نمانده است، بلکه دغدغۀ جامعه‌پردازی عینی و نظام‌سازی واقعی نیز داشته است. از جمله در همین نوشته‌های خویش از «پرداختن به جنبه‌های عملی و اجتماعی» (همان، ص۱۳۹) و «تحکیم و تبیین اصول اجتماعی اسلام» (همان، ص۱۴۶) نیز سخن می‌گوید و بر آن اصرار می‌ورزد. اسلامِ مطهری، در انتزاعیّات و فهم معارف بنیادی متوقف نمی‌ماند و در متن یک حرکت تدریجی، به سوی واقعیّت اجتماعی حرکت می‌کند. وی می‌کوشید فهم و درک را به زندگی عینی پیوند بدهد و واقعیّت‌های عاملیّتی و ساختاریِ جامعه را در چهارچوب همان معارف بنیادین، دگرگون سازد. او معرفت‌بسنده و ذهن‌زده نیست و نگاه مَدرسی به اسلام ندارد. 🖇 منتشرشده در: https://www.ibna.ir/vdccpeq142bq1x8.ala2.html 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻تأیید واگذاری خودروی شاسی بلند به نمایندگان 🔸نماینده ویژه رئیس‌جمهور: 🔹 تفاهم‌نامه‌ای از تابستان ۱۴۰۰ بین یک شرکت شبه کاغذی غیرمرتبط با خودروساز مربوطه منعقد شده است. 🔹 بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی به تعدادی از نمایندگان با واسطه‌گری شرکت صوری واگذار شده است. 🔹 این رویه تا اواسط ۱۴۰۱ ادامه یافته است. 🔹 در گزارشی محرمانه، دستگاه‌ها و افراد متخلف را به رئیس‌جمهور معرفی کردیم و در همان بدو امر مدیرعامل ایران خودرو نیز در همین رابطه برکنار شد. البته این شرکت در گذشته نیز با مصوبه داخلی درصدد واگذاری تعدادی خودروی شاسی بلند (هایما S8 وارداتی CKD) قبل از عرضه عمومی به مردم و با رانت قابل توجه به مدیران خود بود که با ورود به موقع بازرسی ویژه منتفی گردید./ایرنا 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🦅🦃تفاوت کلاغ با زیباکلام!! 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 ترس و لرز و لکنت زبان برای چه⁉️ 🔰سال گذشته، مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود فرمودند: یک وقتی چند سال قبل در یک جمع یک نفر از من پرسید که شما در قضیّه‌ی زن در مقابل غرب چه دفاعی دارید؟ من گفتم ‌من دفاع ندارم، من دارم! آنها باید دفاع کنند، آنها باید جواب بدهند. زن را تبدیل به کالا کردند. دفاع؟ من دفاع نمیکنم. ما ‌ هستیم در قضیّه‌ی زن. https://khl.ink/f/50689 ✍️پ.ن 🔹مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و سکاندار این کشور می فرمایند که ما در قضیه زن هستیم. پرسش ما این است که چرا عده ای – که در میان آنها افراد مذهبی و به اصطلاح انقلابی هم مشاهده می شود - در مورد قضیه حجاب، با و لرز و لکنت زبان سخن می گویند⁉️ 🔹آیا دفاع از دین خدا ترس دارد؟ وقتی بوی تعفن و کثافت تمدن غرب و ظلم او علیه زن در آمده است، وقتی ما می توانیم مدام به دشمن کنیم، آنگاه در گوشه و کنار می بینیم برخی افراد با بهانه های من درآوردی و از ترس های دشمن، می خواهند دست های جمهوری اسلامی را در برابر فساق و بی بند و بارهای داخلی ببندند !!! 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی در حلقۀ رهبران گروه‌های فلسطینی 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
دیدار رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سوریه 🔷رئیسی: برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه را که در این سفر در سطح مقامات عالی دو کشور امضا شد آغازگر فصل جدیدی در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور است. 🔷همکاری‌های ایران و سوریه در روزهای آرام پس از بحران باید در زمینه‌های تجاری و اقتصادی تداوم و گسترش پیدا کند تا دو ملت از منافع آن برخوردار شوند. 🔸نخست‌وزیر سوریه: سوریه هرگز محبت‌های برادران ایرانی خود در دوره جنگ را فراموش نمی‌کند و در همکاری‌ها برای بازسازی نیز ایران در اولویت ما قرار دارد. اجرای کامل برنامه جامع و ۱۴ سند همکاری‌های دو کشور را با جدیت پیگیری می‌کنیم. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
از دشمن تا سلبریتی‌های خودی/ وقتی همه برای میراث رضاخانی تلاش می‌کنند(1) دشمن همه عِده و عُده خود را به میدان آورد و انواع جنگ ترکیبی را علیه ملت ایران رقم زد و نهایت توان خود را به کار برد تا با آشفته کردن فضا و دگرگون نشان دادن الویت‌های نظام، مردم و حاکمیتِ نظام اسلامی را در تقابل با یکدیگر نشان دهد. مليحه زرين‌پور  انقلاب که پیروز شد دشمن هیچگاه تصور نمی‌کرد که با حریف قَدَری رو در روست چرا که تصورش این بود با یک کودتای یک شبه و شبیخونی نظامی از صحرای طبس نهایتاً تا چند ماه بعدش کار نظام اسلامی را تمام خواهد کرد و هیچگاه گمان نمی‌برد به فضاحت تمام شکست بخورد. دشمن تحریم کرد و راه‌های اقتصاد را بست، دارو و مواد غذایی و سوخت را غدغن کرد تا شاید ملتی را به زانو در بیاورد، ولی بار‌ها و بار‌ها بار‌ها شکست خورد. شکست‌های پی‌در‌پی دشمن غربی و صهیونیستی سبب شد تا این بار چاره تازه‌ای بیندیشند و از راه دیگری به فکر نابودی نظامی بیافتند که حالا در اثر. تحریم‌های آن‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شده بود؛ خودش دارو می‌ساخت و تسلیحات نظامی و موشک و پهپاد داشت و حتی به دیگر کشور‌ها هم صادر می‌کرد؛ کار به جایی رسید که هم‌ردیف خیلی ار کشور‌ها ساخت و تولید کرد و حتی در امتحان و تلاش برای کشف درمان و واکسن کرونا سربلند شد.  راهبرد‌های شکست استکبار که در تمامی سال‌های پس از انقلاب، علی‌رغم طراحی و اجرای راهبرد‌های گوناگون و اعمال فشار‌های همه‌جانبه نتوانسته بود مانع بالیدن شجره‌ی طیبه‌ی جمهوری اسلامی گردد، اتاق فکر تشکیل داد و بهترین تحلیلگران و سیاستگزاران فرهنگیش را دور هم جمع کرد و به این نتیجه رسید که دیگر وقت وقت جنگ نرم و شبیخون‌های فرهنگی است و دیگر کارزار نظامی راه به جایی نمی‌برد و فهمید اگر حجاب و حیا را از زن مسلمان ایرانی بگیرد می‌تواند مسیر‌های بعدی را با موفقیت بپیماید. اما سال‌ها تلاش در کارزار نرم و شبیخون‌های مختلف فرهنگی هم نتوانست آنچنان که می‌خواست راه به جایی ببرد پس می‌بایست در میدان مقابل نفوذی داشته باشد و چه بهتر نفوذی‌های تاثیرگذار و خودی از سیاستمداران خود فروخته تا سلبریتی‌های عشق خارج و حتی افرادی که به بهای چند دلار حاضر بودند ساخت بمب و کشتن آدم‌ها و نیروی حافظ امنیت کشور را به جوانان و نوجوانان سرزمینشان بیاموزند و میراث شوم رضاخانی را در جامعه عادی کنند. همه همدست شده و شعار پوچ و توخالی زن زندگی آزادی که خودشان ناقضان اصلیش بودند سر دادند تا جوانان را با خود همراه سازند. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
از دشمن تا سلبریتی‌های خودی/ وقتی همه برای میراث رضاخانی تلاش می‌کنند(2)  آغاز جنگ ترکیبی دشمن دشمن همه عِده و عُده خود را به میدان آورد و انواع جنگ ترکیبی را علیه ملت ایران رقم زد و نهایت توان خود را به کار برد تا با آشفته کردن فضا و دگرگون نشان دادن الویت‌های نظام، مردم و حاکمیتِ نظام اسلامی را در تقابل با یکدیگر نشان دهد. اما بصیرت و هوشمندی مردم و درایت رهبری و سایر مسئولین در انتخاب راهبرد تقابل با دشمن، این پروژه را هم نافرجام گذاشت، اما علیرغم این دشمن باز هم دست برنداشت و حالا حجاب را بهانه‌ای برای جنجال‌های مختلف و پروپاگاندای رسانه‌ایش کرده و از هر فرصتی برای نیل به اهداف شومش که براندازی و تجزیه ایران اسلامی‌مان است سواستفاده می‌کند. اقتضائات خاص جامعه پس از اغتشاشات سال گذشته، فضایی را فراهم آورد که دشمن، ابتدا به رسمیت نشناختن حریم عرفی و قانونی پوشش را به عنوان نمادی از اعتراض مدنی جلوه دهد و در ادامه، با گسترش اقدامات هنجارشکنانه‌ی بی‌سابقه در حوزه‌ی پوشش، در جهت تحقق هدف دیرین خود، یعنی کم‌رنگ کردن ارزش حیا در میان جامعه اسلامی و ایرانی حرکت کند تا مستحکم‌ترین سنگر مقاومت جامعه‌ی مسلمان ایرانی در برابر هجوم تمدن غربی را بشکند.  لزوم مهندسی فرهنگی برای هنجارشکنی این هنجارشکنی در میان برخی افراد و خصوصا سلبریتی‌ها بیش از گذشته ادامه یافت چنانچه برخی چهره‌های شناخته شده بدون حجاب در برخی مجالس حاضر شدند و هر چند برای این قانون‌شکنی فراخوانده شده و مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود، ولی نیاز به راهکاری اساسی برای این معضل در جامعه وجود دارد؛ لذا لازم و ضروری است مهندسان فرهنگی وارد کارزار شوند و راهکار‌های موثر و کارا برای نهادینه کردن اصلاحات فرهنگی و حجاب در جامعه ایرانی و اسلامی که دست دشمنش رو شده، اما دندان‌های تیزش را پنهان نمی‌کند و در کمین فرصتی برای نبردی مجدد است، به کار ببندند. فرهنگ‌سازی باید اذعان داشت در فرهنگ اسلام، محور اصلاحات، فرهنگ‌سازی است؛ لذا با فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی می‌توان فضای اجتماعی جامعه را به سمتی هدایت کرد که افراد به صورت طبیعی و خودجوش به رعایت عفاف و حجاب رغبت کنند چرا که راه‌های بازدارنده تنها نقش تکمیلی داشته و چاره‌ساز نیست. نکته مهم این است که در برخورد با پدیده بدحجابی باید مشکل فرهنگی و سیاسی آن را از هم متمایز ساخته و متناسب با خاستگاه‌های آن به برخوردی سنجیده و برنامه‌ریزی شده پرداخت. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
از دشمن تا سلبریتی‌های خودی/ وقتی همه برای میراث رضاخانی تلاش می‌کنند(3) وقتی میزان هنجارشکنی بالا می‌رود زشتی و بی‌حیایی آن یا عبارتی قُبح آن ریخته می‌شود و کم کم به بقیه جامعه تسری می‌یابد وقتی جوان و نوجوان الگوپذیر، بی‌حجابی را در میان افراد شاخص و سلبریتی‌ها می‌بیند خواه ناخواه به سمت آن متمایل می‌شود و فرهنگ‌سازی‌های ناقص و نیمه رهاشده راه به جایی نمی‌برد؛ لذا بایستی به سیاست‌ها و ریل‌گذاری‌های فرهنگی توجه و دقت وافری شود و اقدامات بازدارنده و برخورد‌های قانونی برای افراد تاثیرگذار اجرا شود.  از برخورد‌های سلبی تا باورسازی عدم ارائه خدمات دولتی در بانک‌ها و ادارات دولتی یکی از عوامل بازدارنده برای هنجارشکنان به شمار می‌رود. احیای فرهنگ اسلامی و اصلاح باور‌های عمومی با پیاده کردن آموزه‌های دینی خط مشی کلی جامعه برای اجتناب از رذایل اخلاقی و ساده‌زیستی است و قاعدتاً وقتی خود فرهنگ‌سازان جامعه گرفتار اسراف شوند، از اخلاق و معنویت فاصله بگیرند، نسبت به مفاسد اخلاقی و ابتذال در پوشش بی‌تفاوت شوند، پیامد‌های ناگواری در جامعه به جای می‌گذارند که سبب بی‌توجهی نسبت به کار آمدی دین در عرصه‌های مختلف اجتماعی شده و جوان را به سمت بی‌هویتی و پرداختن به ضد ارزش‌ها سوق می‌دهد و با این اوصاف وقتی جایگاه دین در جامعه کم رنگ شود دختران و پسران، ابراز وجود و اثبات شخصیت را در مظاهر غیر دینی مانند خودآرایی و مدگرایی کاوش می‌کنند. عدم تقویت باور‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی در میان جوان و نوجوان سبب می‌شود نسل جدید نسبت به ارزش‌ها بیگانه شده و به مرور نسبت به اعتقادات دینی خود احساس حقارت کند که این امر خطر بزرگی به نام خودباختگی به فرهنگ غرب را در پی دارد. اما در مقابل احیای ارزش‌های اصیل اسلامی و فراخوانی زن مسلمان به تعقل و دریافتن ارزش‌ها و آفریدن روح تعبد و تعهد نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن حجاب دارد. منبع: سایت بصیرت  💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔹وقتی مردم نسبت به گناه همدیگه بی‌اعتنا بشن... .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
در تصویر شماره ۱ شاهد نتیجه مدیریت لیبرالی هستیم که با نگاه به دست کدخدا، با هواپیمای اجاره ای عکس یادگاری میگیرن! در تصویر شماره ۲ شاهد نتیجه مدیریت انقلابی هستیم که بجای نگاه به کدخدا روی توان داخلی سرمایه گذاری کرده و حالا با اولین موتور کاملا ایرانی هواپیما عکس میگرن:)) 🗣حبیب خان .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استقبال‌ هزاران نفر از مردم دمشق در مسیر ۸ کیلومتری ورود رئیسی به منطقه زینبیه 🔸درجریان جنگ‌ سوریه منطقه زینبیه یکی از مناطق درگیری گسترده با نیروهای تکفیری بود. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: تجار ایرانی و سوری قراردادهای تجاری بین دو کشور را عملیاتی کنند 🔹رئیس‌جمهور در جمع فعالان افتصادی سوریه و ایران: این سفر نقطه عطفی در‌ روابط ایران و سوریه است و حتما بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی تاثیر خواهد گذاشت. 🔹اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط است و بازرگانان و تجار باید توافق‌های به‌دست آمده را عملیاتی کنند. 🔹شرایط جدیدی به نفع مردم دو کشور رقم خواهد خورد. همانطور که ملت سوریه در حوزه مقاومت خوش درخشید در حوزه تجاری و اقتصادی هم مشکلات را حل خواهد کرد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا آمار بانک مرکزی محرمانه شد؟ ▪️نشست بهادری با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سخنگوی دولت: 🔹یکی از دانشجویان اشاره کردند عدم مهار تورم، دهن‌کجی به فرمایش رهبر معظم انقلاب است. 🔹تورم شهریور ۱۴۰۰ طبق آمار بانک مرکزی، ۵۹.۳% بود، در حدود ۷۰ سالی که بانک مرکزی در اقتصاد ایران این آمار را منتشر می‌کند، این عدد کم سابقه است، بخاطر همین آمدند و قانون تصویب کردند که آمار بانک مرکزی محرمانه انتشار آن ممنوع است. 🔹شاخص تورم بانک مرکزی در پایان اسفند ۱۴۰۱ چهل و شش درصد بوده است. آیا این بدین معناست که تورم نداریم یا تورم کم است؟ خیر، تورم بالایی هم هست اما نشانگر اثر سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم در کاهش تورم ۶۰ درصدی به تورم ۴۶ درصدی بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۴۱ سال انتظار برای برآورده شدن وصیت یک شهید‌ ‌ 🔹شهید هدایت‌الله طیب متولد روستای موگر از توابع شهرستان لنده یکی از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از دانشجویان پیرو خط امام بود که درس و تحصیل در فلوریدای آمریکا را رها و با لبیک به فرمان رهبر انقلاب رهسپار جبهه و جنگ شد. 🔹در بخشی از وصیت این شهید آمده است: در زمان حیات خود نتوانستم خدمتی برای مردم انجام دهم، مرا در زادگاهم دفن کنید تا به علت حضور آرامگاهم در این مکان،مسئولین خدمتی به مردم این روستا ارائه دهند. 🔸منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور از روستای موگر بازدید کرد و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیات ساخت جاده و پل در این منطقه به اتمام برسد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95