eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.6هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | امتحان الهی ‌ 🔻 اگر به حکمت مندرج در توجه شود، خیلی از راه‌ها برای ما باز میشود. در عید قربان یک قدردانی بزرگ الهی نهفته است از پیامبر برگزیده‌ی حضرت حق، حضرت ابراهیم (علیه‌السّلام) که آن روز ایثار کرد. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است. ‌ 🔹امتحانهائی که ما میشویم، در واقع نقطه‌ی اصلی‌اش همین است؛ پای یک ایثار و یک گذشت به میان می‌آید ... امتحان الهی برای این نیست که خدا ما را بشناسد، ببیند ما در چه وزنی، در چه حدی هستیم؛ خود امتحان در حقیقت یک گام است به سوی مقصد... امتحان یعنی عبور از وادی محنت. یک محنتی را، یک شدتی را جلوی پای یک انسانی یا یک ملتی میگذارند؛ عبور از این محنت، امتحان است. اگر توانست عبور کند، به آن منزل مقصود میرسد. ۱۳۸۹/۰۸/۲۶ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم؛ سواد رسانه‌اي،مفهوم‌شناسي و مباني نظري سواد رسانه‌اي مروري بر رويكردهاي مختلف سواد رسانه‌اي1 يك ـ رويكرد ايدئولوژيك به سواد رسانه‌اي ايدئولوژي، بخشي جدايي‌ناپذير از وجودِ تمام فرآيندهاي توليد، توزيع، مبادله و مصرف رسانه‌اي است. يكي از اهداف اوليه رويكرد ايدئولوژيك اين است كه از توصيف فرآيند توليد رسانه‌اي فراتر برود و پيرامون ارزش‌هاي ضمني و نهفته در بازنمايي بحث كند. همچنين مي‌كوشد كه مشخص سازد در جريان اين بازنمايي، منافع چه افرادي تأمين مي‌شود. اهداف رويكرد ايدئولوژيك را مي‌توان چنين برشمرد: بررسي متون رسانه‌اي راهي براي تشخيص ايدئولوژي حاكم؛ حساسيت بيشتر نسبت به اثرگذاري ايدئولوژي بر محتوا؛ شناخت اثرهاي مطالب رسانه‌اي به عنوان ابزار شكل‌دهنده، تقويت‌كننده و منعكس‌كننده ايدئولوژي در بطن يك فرهنگ؛ گسترش دادن رويارويي عموم با تجربه و مشاركت‌هاي منحصربه‌فرد خرده‌فرهنگ‌ها در جامعه؛ شناسايي چرخش‌هاي ايدئولوژيك در بطن فرهنگ؛ تقويت سم‌زدايي ايدئولوژيك؛ به عبارت ديگر، بسط شك‌گرايي مناسب نسبت به توضيحات ايدئولوژيك از جهان كه از طريق بازنمايي‌هاي رسانه‌اي انتقال داده مي‌شود. اين كار را با به چالش كشيدنِ بازنمايي‌هاي رسانه‌اي از فرهنگ مي‌توان محقق ساخت. دو ـ رويكرد تحليل حسب‌حال‌گونه رويكردي است كه با واكاوي محتواي رسانه‌اي، سطح رشد و اكتشاف بشر را ارتقا مي‌بخشد. اين چارچوب به افراد فرصت مي‌دهد تا تأثير رسانه‌ها را بر نگرش‌ها، ارزش‌ها، شيوه زندگي و تصميم‌هاي شخصي‌شان بررسي كنند. رويكرد حسب‌حال‌گونه، مخاطب‌محور است. به عبارت ديگر، فرد از تجربه شخصي خويش به عنوان يك سكوي پرش براي تحليل رسانه‌ها بهره مي‌گيرد. اين رويكرد به جاي پاسخ‌گويي، بر پردازش و واكاوي ـ روش‌هايي براي بررسي محتواي رسانه‌اي ـ تأكيد مي‌كند. هم‌زمان، تحليل بازنمايي‌هاي رسانه‌اي در بافت تجربه‌هاي شخصي موجب مي‌شود تا فرد، متن را بشناسد. اين شناخت، اطلاعاتي درباره شخصيت‌پردازي، قواعد پي‌رنگ، جهان‌بيني و پيام‌هايي درباره موفقيت و خشونت را در بر مي‌گيرد. رويكرد حسب‌حال‌گونه، گستره آموزش سواد رسانه‌اي را بسط مي‌دهد. از آنجا كه بحث و تحليل با پاسخ‌هاي شخصي به محتواي رسانه‌اي آغاز مي‌شود، تحليل حسب‌حال‌گونه، روشي عالي براي پي‌گيري سواد رسانه‌اي در كلاس‌هاي درس است. همچنين اين روش به طور خاص مي‌تواند در محيط‌هاي غير دانشگاه (نظير گروه‌هاي اقليتي، بزرگ‌سالان، سازمان‌هاي كليسايي و كودكان در معرض خطر) نيز مؤثر باشد. براي نمونه، شايد بازنشستگان از توانايي لازم براي شركت در بحث‌هاي دانشگاه پيرامون تحليل سواد رسانه‌اي نداشته نباشند، اما رويكرد حسب‌حال‌گونه از منظري كلي‌تر خاصيتي آموزشي دارد. به عبارتي ديگر، اين رويكرد، ابزار لازم را براي ارتقاي شناخت و تأمل شخصي فراهم مي‌آورد. همچنين رويكرد حسب‌حال‌گونه براي والدين روشي قابل ‌فهم است، تا با توسل به آن بتوانند با فرزندان خود وارد بحث شوند. اين رويكرد مي‌تواند شكاف ميان نسل‌ها را پر كند. والدين و معلمان مي‌توانند با استفاده از رسانه‌ها، زبان، فرهنگ، مشغله‌هاي ذهني و نگراني‌هاي نسل جوان را درك كنند. همچنين رويكرد حسب‌حال‌گونه در پر كردن شكاف ميان گروه‌هاي نژادي و قومي و شكاف‌هاي فرهنگي (نظير شهري ـ روستايي، فقير ـ غني و تحصيل‌كرده ـ بي‌سواد) نيز اثرگذار است. سه ـ رويكرد تحليل ارتباطات غيركلامي تبادل غير كلامي، آشكارترين و مستقيم‌ترين ابزار بيان در ارتباطات ميان‌فردي است. نكته تعجب‌برانگيز اين است كه ارتباطات غيركلامي، نظامي پيچيده و كارآمد براي انتقال معاني نيز به شمار مي‌رود. بنابر اظهارات يكي از كارشناسان حوزه ارتباطات به نامِ جي. اس. فيلپات،2 بيش از دو سوم از تأثير نهايي يك پيام، در نتيجه عوامل غيركلامي رخ مي‌دهد. افزون بر اين، بيل كريك،3 يك مشاور سياسي، معتقد است كه سرنخ‌هاي غيركلامي ظريف در حركت‌هاي فيزيكي بدن، حالت بدن، نحو زباني و لحن صدا، بيش از 75 درصد از قضاوت مخاطب درباره شايستگي انتخاب يك نامزد انتخاباتي را شكل مي‌دهند. يافته‌هاي تحقيقاتي زير، حوزه تحليل غيركلامي را تعريف مي‌كنند: ـ اطلاعات ظريف و پنهان از طريق مجاري غيركلامي در عرض چند ثانيه يا حتي يك ثانيه، انتقال مي‌يابند؛ ـ مردم در رمزگشايي از نمونه‌هاي ارتباطات غيركلامي نسبتاً دقيق عمل مي‌كنند؛ ـ رفتارهاي غيركلامي مشخص، احساسات ويژه‌اي نيز به همراه دارند؛ ـ نشانه‌هاي غيركلامي به طور خاص در انتقال اطلاعات مربوط به عواطف و حس و حال تبحر دارند؛ ـ با اينكه رفتار ارتباط غيركلامي به طور كلي، با مطالعه ارتباطات ميان‌فردي پيوند خورده است، اما در تحليل انتقادي ارتباطات جمعي نيز مي‌توان از آن بهره جست. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم؛ سواد رسانه‌اي،مفهوم‌شناسي و مباني نظري سواد رسانه‌اي مروري بر رويكردهاي مختلف سواد رسانه‌اي1 ادامه👆👆 چهار ـ رويكرد اسطوره‌شناختي رويكرد اسطوره‌شناختي به صورت‌هاي مختلف به درك بهترِ محتواي رسانه‌اي كمك مي‌كند: - شناسايي كاركردهاي اساطيري برنامه رسانه‌اي؛ - شناساندن محتواي رسانه‌اي به عنوان بازگوكننده اساطير سنتي؛ - شناسايي عناصر اساطيري در برنامه‌هاي رسانه‌اي (و معناي هر يك از اين عناصر) براي رسيدن به تحليلي انتقادي از روايت؛ - شناسايي اساطير فرهنگي در برنامه‌هاي رسانه‌اي؛ اساطيري كه به شناخت فرهنگ مورد نظر كمك مي‌كنند. در رويكرد اسطوره‌شناختي بايد چند نكته را روشن ساخت. نخست، لزوم تمايزگذاري ميان قالب و محتوا. تمام مطالب رسانه‌اي، اسطوره به شمار نمي‌آيند. رسانه‌ها (نظير فيلم و اينترنت) صرفاً مجاري اطلاعاتي هستند. از اين روي، رسانه‌ به خودي خود، اسطوره قلمداد نمي‌شود، اما مي‌تواند در نقش انتقال‌دهنده اسطوره در دوران مدرن ظاهر شود. در نتيجه، شناسايي عناصر اساطيري در بازنمايي‌هاي رسانه‌اي، گام نخست در تحليل اسطوره‌شناختي به شمار مي‌آيد. پنج ـ رويكرد تحليل عناصر توليد رويكرد عناصر توليد به سبك و كيفيت زيباشناختي را نمايش رسانه‌اي مي‌گويند. آگاهي از عناصر سبك‌شناختي نظير تدوين، تركيب‌بندي، زاويه ديد، زاويه دوربين، معاني ضمني، هنر گرافيك، رنگ‌پردازي، نورپردازي، شكل، حركت، مقياس: صداگذاري و جلوه‌هاي ويژه به شناخت محتواي رسانه‌اي و در نهايت، فهمِ پيام‌هاي رسانه‌اي كمك مي‌كند. ارزش‌هاي توليد تقريباً شبيه دستور زبان در رسانه‌هاي مكتوب است؛ چرا كه اين عناصر بر مسائل زير تأثير مي‌گذارند: اول ـ شيوه دريافت اطلاعات از سوي مخاطب؛ دوم ـ تأكيد بر اطلاعات يا تفسير آن از سوي ارتباط‌گر رسانه‌اي؛ سوم ـ واكنش مخاطب در برابر اطلاعات. عناصر توليد اغلب، مخاطب را در سطحي عاطفي تحت تأثير قرار مي‌دهند و حالتي را برمي‌انگيزانند كه به تقويت پيام‌ها يا مضمون‌هاي آشكار مي‌انجامد. ارتباط‌گر رسانه‌اي به واسطه استفاده از عناصر توليد، فضايي خلق مي‌كند كه مخاطب به موجب آن مي‌تواند پيام‌ها را تجربه و حس كند؛ به جاي آن‌كه صرفاً آنها را درك كند. براي مثال، فيلم‌هاي ترسناك، حس ترس را در مخاطب شكل مي‌دهند و در نتيجه، مخاطب مي‌تواند با تجربه‌هاي شخصيت‌هاي فيلم هم‌ذات‌پنداري كند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کارشناس ترکیه‌ایی: شیعیان ده درصد جهان اسلام را تشکیل میدهند اما نسبت به سایر مذاهب بسیار قدرتمندتر هستند با وجود جمعیت کمتر نسبت به سایر مذاهب جزو رهبران جهان اسلام هستند با افتخار شیعه مرتضی علی(ع) هستم. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🎥 شبهای فرانسه چگونه می گذرد؟! 🔺معترضان با ورود به تالار شهر مونس ان بارول آن را تخریب کردند. 🔺معترضان آشیانه ماشین پلیس شهرداری در شهر نوی سور مارن در شرق پاریس را به آتش کشیده‌اند و تجهیزات پلیس را به غارت برده‌اند. 🔺 پلیس فرانسه تا به این لحظه نتوانسته است اوضاع را کنترل کند. 🔺برخی خبرها حکایت از آن دارند که حداقل یک نفر در اعتراضات فرانسه کشته شده است. 🔺همچنین به گفته منابع خبری در مرکز شرکت الکتریک ایندس در حومه نانتر در غرب پاریس آتش سوزی رخ داده است که در پی آن سازمان آتش نشانی نسبت به خطر انفجار هشدار صادر کرده است. 🔺همچنین خودروهای تراموا در حومه کلامارت در جنوب غربی پاریس به آتش کشیده شده است. 🔺رسانه‌ها شرایط فرانسه را بسیار ملتهب و وخیم توصیف کرده‌اند. 🔺طبق گزارش رسانه‌ها پلیس فرانسه با معترضین با خشونت بسیار برخورد و تا کنون تعداد زیادی را در شهرهای مختلف از جمله در پاریس دستگیر کرده‌اند. 🔺گفته می‌شود معترضان با استفاده از مواد آتش‌زا مقابل پلیس مقاومت می‌کنند. 🔺طبق تصاویر منتشر شده، معترضان مغازه‌ها را غارت می کنند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95