eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.8هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ ﴾﷽﴿✨ 🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
دعای سلامتی امام زمان متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند رحمن و رحیم اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ، و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ، حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً . تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
🔸️امام صادق(علیه السلام) فرمودند: 🔸️... و یوم غدیر بین الفطر والاضحی و یوم الجمعة کالقمر بین الکواکب. 🔸️... روز غدیر خم در میان روزهای عید فطر و قربان و جمعه همانند ماه در میان ستارگان است. 📚 اقبال سید بن طاووس: ۴۶۶. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🌷 پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) میفرمایند: ☘ ای علی! هنگامی که می شود من ، تو و جبرئیل بر صراط می نشینیم، از کسی رد نمی شود مگر اینکه با(پذیرفتن) تو، (از آتش) برائت داشته باشد. 📚 بحارالانوار ، ج۸ ، ص۷ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🌷ارزش محبت به علی علیه السلام در مناقب خوارزمی از رسول خدا صلی الله علیه و آله مروی است که فرمود: یا علی! اگر بنده ای از بندگانْ عبادت خدا کند به قدر آنچه نوح علیه السلام در قوم خود به عبادت و رسالت مشغول بود و آن بنده را مثل کوه اُحدْ طلا باشد در راه حق تعالی همه آن را به فقرا و مساکین رسانَد و آن قدر عمرش دراز شود که هزار حج پیاده کند و بعد از اینها در میان صفا و مروه مظلوم کشته شود و با این همه، تو را ای علی! دوست نداشته باشد، بوی بهشت به مشام او نخواهد رسید و داخل جَنّت نخواهد شد .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💠 آیت الله العظمی بهجت(قدس سره): به‌حسب ظاهر، می‌شود انسان بگوید عیدی [داریم] که در عیدیت بالاتر از همه اعیاد [اسلامی] باشد[و آن عید غدیر است].  چطور می‌شود بالاتر از همه اعیاد [باشد] با آنکه آن [اعیاد دیگر] عید اسلامی هستند، [اما] این عید تشیع است؛ عید وصایت است، عید ولایت است! چطور این بالاتر شد؟! به اعتبار همان که [می‌گویند] «چون که صد آمد، نود هم پیش ماست»؛ به اعتبار اینکه کسی که قائل به ولایت است، قائل به اسلام [نیز] هست و لا عکس. کسی که این روز را عید بداند، آن سه تا (فطر، قربان و جمعه) را هم عید می‌داند، و لا عکس(و برعکس آن چنین نیست) (ع) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
4047813246.mp3
9.35M
چرا مهمه ؟؟؟ 🔴همه‌ی شیعیان، به درکِ ” غدیر ” نرسیدند... یعنی غدیری نیستند... ⏪⏪یعنی سر مسئله‌ی غدیر پاشون گیره و این، یک نشونه‌ی بارز و مهم داره! ⁉️کدوم دسته از شیعیان؟ نکنه ما هم از این دسته هستیم؟ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم از ديدگاه مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)قسمت پنجم آن‌جايي كه مي‌خواهند صندوق‌هاي انتخابات را خلوت كنند و مردم را از حضور در پاي صندوق‌ها و رأي دادن مأيوس نمايند، رهبري است كه به مردم الگو مي‌دهد و مي‌گويد كه انتخابات وظيفه است. آن‌گاه مردم اعتماد مي‌كنند، وارد مي‌شوند و حماسه عظيمي مي‌آفرينند. آن‌جايي كه جايگاه ابراز نظر مردم در مسائل انقلاب است، چشم مردم به دهان رهبري است. در زمان امام راحل اين را بارها تجربه كردند و به لطف پروردگار، تو دهني خوردند. بعد از رحلت امام راحل هم با كمك مردم، با همّت و با همكاري مردم، ده‌ها بار با همين كيفيت و همين شيوه، پيوند جوشيده استوار ميان مردم و رهبري، توانسته است مشت محكم به دهان دشمنان بزند. لذا بسيار طبيعي است كه با رهبري، بد باشند و كينه عميق داشته باشند؛ جاي تعجّبي ندارد. البته رهبري مقتدر. اگر يك رهبري بي‌حال، بي‌جان و بي‌حضوري باشد ـ كه نه از جايي خبر دارد و راحت مي‌شود ذهنش را عوض كرد؛ راحت مي‌شود او را به اشتباه انداخت ـ چنين رهبري ضعيفي، چندان برايشان اهميت ندارد. اما اگر قرار شد رهبريِ مقتدري كه اسلام مي‌گويد، مردم مي‌خواهند، انقلاب طلب مي‌كند و قانون اساسي حكم مي‌كند، باشد، با آن مخالفند! حق دارند مخالف باشند! من تعجّب نمي‌كنم از اين‌كه اين‌ها رهبري را هدف قرار دهند». (5/9/1376) دوم ـ نفوذ در اركان و مراكز نظام اسلامي «از هر دو طرف، ممكن است افرادي نفوذ كنند؛ از يك طرف به عنوان ارزش‌گرايي مي‌آيد و با هرگونه تحولي مخالفت مي‌كند؛ حتي با راه‌هاي رفته هم مخالفت مي‌كند و مي‌خواهد حركت انقلابي را برگرداند. از اين خطرناك‌تر اين طرف قضيه است؛ به عنوان تغيير و تحول و پيشرفت، كساني بيايند كه با اساس ارزش‌ها و با اصل اسلام و با اصل تدين مردم و با اصل عدالت اجتماعي مخالفند؛ با نام دين هم مخالفند، ولو به زبان نياورند». (23/2/1379) «سعيشان اين است كه به وسائل گوناگون، به دست خود كساني كه در اين انقلاب بودند و هستند، از اين محتوا ذره ذره بكَنند. جمهوري اسلامي، اسمش جمهوري اسلامي باشد، اسمش نظام انقلابي باشد، اما از محتواي اسلام، از محتواي انقلاب در آن خبري نباشد». (28/11/1387) سوم ـ شناسايي، جذب و روابط پايدار با خواص دشمن انواع و اقسام كارها را مي‌كند؛ انواع و اقسام فعاليت‌ها را مي‌كند؛ عمده هم امروز به گمان من، هدف و آماج توطئه‌هاي دشمن، خواص است؛ آماج دشمن، خواص است. مي‌نشينند طراحي مي‌كنند تا ذهن خواص را عوض كنند؛ براي اينكه بتوانند مردم را بكشانند؛ چون خواص تأثير مي‌گذارند و در عموم مردم نفوذ كلمه دارند». (2/7/1388) «متأسفانه بعضي از اين‌ها توانسته‌اند از بعضي از اوضاع آشفته استفاده كنند؛ داخل ايران هم بيايند و با اين و آن تماس بگيرند! يكي از اين‌ها وقت برگشت از ايران در آن‌جا گزارشي داده و گفته همه چيز در مورد ايران تمام شده است؛ ما فقط بايد سفيرمان را به ايران معرفي كنيم! شخصي شنيد، گفت: خواب خوش ديديد، خير باشد! در اين‌جا به او چه گفتند كه او چنين برداشت كرده كه همه چيز تمام شده است؟! چه كسي با او حرف زده است؟! اين‌ها چيزهايي است كه تهديدهاي داخلي را تشكيل مي‌دهد». (1/2/1379) چهارم ـ ديپلماسي سياه1 «مسئولان امريكايي، گاه در مقام بيان و خطابه اظهارات رياكارانه‌اي ابراز مي‌كنند. بعضي وقت‌ها از ملت ايران يك تعريف نيمه‌كاره و يا از بخشي از مسئولان و نظام ايران تعريفي بر زبان مي‌آورند. هدف آنها اين است كه بتوانند بر ايران سلطه سياسي و اقتصادي، و اگر بشود، سلطه نظامي پيدا كنند. بازارهاي ايران مورد طمع آنهاست. منابع ايران مورد طمع آنهاست؛ از همه بالاتر، چون ملت و نظام انقلابي و اسلامي ايران توانسته است خيزش عظيمي را در دنياي اسلام به‌وجود آورد ـ يك بيداري كه به آساني نمي‌توانند آن را از بين ببرند ـ مي‌خواهند با قانع كردن و خاضع كردن ايران، اين خيزش جهاني را از بين ببرند؛ يعني به دنيا اين‌طور بگويند كه اينهايي كه خودشان شروع كننده بودند، آمدند و در مقابل امريكا اظهار تسليم و خضوع كردند». (1/2/1379) «دولت انگليس كه كارنامه دويست ساله حضور آنها و ارتباط آنها با كشور ما، كارنامه سر تا پا سياه است ـ واقعاً يك نقطه و يك جا نداريم كه بشود نشان داد كه دولت انگليس به نفع ملت ايران يك قدم كوچكي برداشته باشد؛ هر چه بوده ضرر؛ هر چه بوده صدمه‌هاي بزرگ ـ اين‌ها اعلان مي‌كنند كه ما طرفدار ملت ايرانيم! دولت امريكا اعلام مي‌كند كه ما طرفدار مردم ايرانيم! يعني: با نظام جمهوري اسلامي بديم، اما مردم را دوست داريم! خوب، مردم جزو اين نظام‌اند؛ اين نظام كه منفك از مردم نيست. اين ترفندهاي دشمن است. اين‌ها را بايد شناخت، فهميد». (2/7/1388) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم از ديدگاه مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)قسمت ششم پنجم ـ بحران‌سازي «دشمن مي‌خواهد با اين حوادث، چرخ‌هاي كشور از كار بيفتد. نبايد به دشمن كمك كرد. دشمن مي‌خواهد با اين‌گونه حوادث، چرخ پيشرفت اقتصادي متوقف بشود». (19/10/1388) ششم ـ كاريكاتوريزه كردن نظام اسلامي «اگر ضعف‌هايي هست، چند برابر مي‌كنند و نقاط قوت را نشان نمي‌دهند؛ براي اين كه مردم را نااميد كنند». (27/7/1389) «نقاط ضعف كوچكي كه حتما وجود دارد، بزرگ كنند يا نقاط ضعف را ـ نمي‌گوييم هم كوچك، نقاط ضعفي وجود دارد ـ بزرگ‌نمايي كنند؛ چند برابر آنچه كه هست، اين نقاط را نشان بدهند». (12/5/1388) «راجع به سند چشم‌انداز صحبت بشود، مي‌گويند آقا به اين سند توجه نشده؛ راجع به پيشرفت‌هاي علمي بحث بشود، مي‌گويند اين‌ها خيلي اهميتي ندارد؛ راجع به انتخابات بحث بشود، اين شبهه‌ها و خدشه‌ها را پيش مي‌آورند؛ راجع به جوان‌ها صحبت بشود، اشاره مي‌كنند به تخلف چند تا جوان در يك طرفي! يعني همه اين نقاط مثبت، اين قله‌هاي برجسته‌اي كه همه‌اش اميدافزا هست، اين‌ها را سعي مي‌كنند در چشم‌ها كمرنگ كنند». (2/7/1388) هفتم ـ دعوت اصناف به شورش و اعتصاب «كارگران ما در حيات اين انقلاب و اين كشور مؤثر بودند. لابد مي‌دانيد در اوّلِ انقلاب، براي اين‌كه كارخانه‌هاي ما را به اعتصاب بكشانند چقدر سرمايه‌گذاري شد! ما در جريان بوديم. حالا نمي‌خواهم جزئيات آن مسائل را در اين جلسه بگويم؛ اين‌ها مسائل ريزي است كه در جاهاي ديگر و در فرصت‌هاي مخصوص بايد بيان شود. اگر غرب و امريكا و دشمنان ما و منافقين و ديگران و ديگران بتوانند كارخانه‌هاي ما را از كار بيندازند، ضربه حسابي زده‌اند و امروز تلاش مي‌كنند كه اين ضربه را بزنند». (15/2/1372) انتخابات هدايت‌شده با كاهش انگيزه مشاركت، دوقطبي‌سازي، ادعاي تقلب و اردوكشي خياباني «در هر برهه‌اي سعي گردانندگان تبليغات خصمانه استكبار جهاني بر اين بوده است كه حضور مردم را كمرنگ كنند؛ انگيزه مردم را كم كنند؛ همت آنها را، اميد آنها را نسبت به انتخابات از بين ببرند يا كمرنگ كنند. البته به توفيق الهي نتوانسته‌اند». (19/11/1386) «آنها مي‌خواستند مردم را تقسيم كنند به يك گروه اقليت، به يك گروه اكثريت؛ يك گروه كه برنده انتخابات است، يك گروه هم كه در انتخابات به نتيجه مطلوب خود دست پيدا نكرده، اين‌ها را در مقابل هم قرار بدهند. ملت را دوپارچه كنند؛ يك عده اغتشاش‌گر هم وارد ميدان بشوند و با ايجاد اغتشاش، جنگ را در داخل كشور مغلوب كنند، جنگ داخلي راه بيندازند؛ اميدشان اين بود. اما ملت هوشياري به خرج داد». (1/1/1389) «مسئله اصلي در اين قضاياي اخير، اصل انتخابات بود؛ زير سؤال بردن اصل انتخابات بزرگ‌ترين جرمي بود كه انجام گرفت. چرا شما نسبت به اين جرم، چشمتان را مي‌بنديد؟! اين همه زحمت كشيده بشود، مردم بيايند، يك شركتِ به اين عظمت، يك نصاب‌شكني، يك ركوردشكني در دنيا در مردم‌سالاري، در دموكراسي‌اي كه اين‌قدر ادعايش را مي‌كنند، انجام بگيرد، بعد يك عده مفت و مسلّم بيايند بدون استدلال، بدون دليل، همان فرداي انتخابات بگويند: انتخابات دروغ است ؛ اين كار كوچكي است؟ اين جرم كمي است؟! يك قدري بايد منصف بود توي اين قضايا. دشمن هم حداكثر استفاده را از اين كرد». (23/3/1389) هشتم ـ مشغول كردن ذهن مسئولين به مسائل فرعي «مسائل اصلي را بايد شناخت و مسائل فرعي را اصلي نكرد؛ نه اينكه مطرح نكرد؛ نه، مسائل فرعي هم بايد طرح شود؛ همه جزئيات بايد طرح شود؛ اما اصلي نشود و ملاك مخالفت و موافقت قرار نگيرد. ملاك موافقت و مخالفت: راط مستقيم حق است، اسلام است، تشرع است، تدين است، پايبندي به مباني انقلاب است، پايبندي به آرزوهاي امام و اهدافي است كه امام ترسيم كردند؛ مقابله با مستكبرين است، بدبين بودن به مستكبرين است». (25/6/1389) «خيلي از روزنامه‌هاي ما متأسفانه در انعكاس حقائق ضعيفند و در اصلي فرعي كردن مسائل، غيرمنصفانه عمل مي‌كنند. در همين مسائل اخير، مسائل را بايد اصلي فرعي كرد؛ مسئله اصلي چيست؛ يك سلسله مسائل فرعي هم پيرامون اوست؛ نه اينكه آن مسائل فرعي كم‌اهميت است، اما مسئله اصلي اهميتش بيشترش از آنهاست. مسئله اصلي در اين قضاياي اخير، اصل انتخابات بود؛ زير سؤال بردن اصل انتخابات بزرگترين جرمي بود كه انجام گرفت». (6/8/1388) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✅ آشوب در فرانسه است اما اخبار علیه ایران سازماندهی می شود. 🔻بررسی کانال تلگرامی رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی فارسی، رادیوفردا، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، دویچه‌وله فارسی و ایندیپندنت فارسی در بازه زمانی ۴۸ ساعته از ساعات ابتدایی ۹ تیر۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۰ تیر۱۴۰۲ (ابتدای ۳۰ ژوئن تا پایان اول جولای۲۰۲۳) آمار قابل توجهی به دست می‌دهد که در جدول قابل مشاهده است. 🔻در برخی از رسانه‌ها سه برابر فرانسه علیه ایران خبرسازی شده است 🔻این هجمه رسانه ای نشان می دهد که اولویت رسانه‌های بیگانه همچنان ایران است،آشوب ها در فرانسه است اما پوشش نامعتبر می خواهد به گونه ای وانمایی صورت بگیرد که با دیدن اغتشاشات پاریس،ذهن ها به سمت تهران برود. 🔻این حرکت رسانه ای برای تصویر سازی نادرست از ناآرامی در ایران است. 🟩پوشش نا آرامی در ایران با رنگ سبز 🟥پوشش نا آرامی در فرانسه با رنگ قرمز ⬛ بقیه اخبار رنگ مشکی .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💬مجید نوری: کت شلواری‌های اتو کشیده در دادگاه پدرم «حمید نوری»، همان تروریست‌های دیروز هستند .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
اعتراف مجری و کارشناس شبکه فاکس نیوز آمریکا: ایران در آستانه تبدیل شدن به یک ابر قدرت است. خبرآنلاین https://www.khabaronline.ir/news/1782614/%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 نخستین ویدیو از گروگانگیری شب گذشته در شیراز 🔸فرمانده انتظامی استان فارس: دیشب شخصی با قصد اخاذی به داروخانه‌ای در شهرک صدرا شیراز مراجعه و با یک اسلحه گرم اقدام به تهدید، تیراندازی و گروگان گرفتن پنج تن از عوامل داروخانه و شهروندان کرد. 🔹با حضور عوامل انتظامی، فرد گروگانگیر اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرده و علی‌رغم هشدارهای پلیس از تسلیم شدن خودداری کرده و ضمن تهدید جانی گروگان‌ها، به درگیری با ماموران ادامه داد. 🔹در نهایت با تلاش ماموران انتظامی همه گروگان ها به صورت سالم آزاد و فرد گروگانگیر نیز در درگیری متقابل به هلاکت رسید. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴موضع خطرناک عبدالحمید! 🔻اهل سنت زاهدان باید استقلال خود را اعلام کنند! اگر تا دیروز می‌گفتیم این شیخ فتنه فکر تجزیه زاهدان در سر می‌پروراند کسی باور نمی‌کرد ولی امروز داستان فرق می کند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻برادرانه با آقای کلهر- ۱ 🖊 مهدی جمشیدی برادر گرامی، آقای سینا کلهر در یادداشتی که پس از مناظره نگاشته‌ به نکته‌هایی اشاره کرده‌ که پرداختن به آنها را سبب‌ساز خیرِ روایتی و گشایش فرهنگی می‌دانم. من نیز به اشارت و تذکار بسنده می‌کنم و سطرهای نانوشته را به مخاطب وا می‌نهم تا با ذهن خویش، امتداد بدهد و از این تنه، ساقه و برگ بیافریند. ۱. ایشان نه‌فقط «حق اظهار» دارد، بلکه «تکلیف» اظهارنظر دارد. کسی در برابر اظهارنظر ایشان، سخن از «فضیلتِ نگفتن» به میان نیاورده و دامنه را بر ایشان تنگ نکرده که ایشان بخواهد از «انقباض‌های معطوف به گفتن» گلایه کند. در زمانۀ روایت و کج‌روایت، «نگفتن» همان کمک به جبهۀ رواییِ معارض است. از قضا، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های کارگزاران فرهنگی این دولت، حجم انبوهِ «نگفتن‌ها»ی آنهاست؛ در این ماه‌های اغتشاشی و پسااغتشاشی، بسیار نگفته‌اند و از گره‌گشایی غفلت داشته‌اند و یکی از مهم‌ترین نقدهای نیروهای غیررسمی نیز همین است. همۀ وزیران فرهنگی دولت و همراهان آنها، «سکوت حداکثری» در پیش گرفتند و رسانه و تبیین و روایت و روشنگری را تنها نهادند و به جلسه‌های رسمی و اداری بسنده کردند. در دورۀ تنیدگی فرهنگ به رسانه و بعلیده‌شدن واقعیت فرهنگی از جانب رسانه، چنین «نگفتن‌ها»یی نشانۀ ضعف است. چگونه می‌توان در مردابِ «فقر روایتی»، به صورت‌بندیِ فرهنگ پرداخت و در پی بازسازی انقلابی آن بود؟! اگر در گذشته، تدبیر رسمی در عمل جلوه‌گر بود، امروز «گفتن» نیز به آن اضافه شده است؛ چنان‌که «کنشِ بی‌روایت»، کارساز و پیش‌برنده نیست. زبان‌داری و روایت‌مندی، فضیلت است. ۲. اگر «نگفتن»، کمک به دشمن است، «ناراست گفتن» نیز چنین حکمی دارد. اگر ما این پرسش را روی میز مباحثه بنهیم که چرا کارگزاران فرهنگیِ دولت، گاه با جریان‌ سکولار - که در جبهۀ اصلاحات متعیّن است - صورت مشترک و مخرج مشترک دارد، باید بر این «پرسش تلخ»، نام «برچسب» نهاد؟! حتی اگر این پرسش، آغشتۀ به قضاوت گزنده باشد، وظیفۀ کارگزاران فرهنگیِ رسمی، پاسخ‌دادن است و نه طرد پرسش با «برچسبِ برچسب». هر که قدرت را اختیار می‌کند و بر کرسی ریاست می‌نشیند، باید بداند که برای نیروهای غیررسمی، حق و تکلیف «نقادیِ صریح»، محفوظ است و او نیز باید در «وسط میدان پاسخ»، بایستد، نه این‌که «وسط‌نشینِ اندرونیِ نگفتن» باشد. دولت انقلابی کجا و توافق نظری با غیرانقلابی‌ها کجا؟! به‌جای راندن نقد، پاسخ بدهید که تفاوت و مرزبندی شما با نیروهای تجدّدی چیست و چرا با آنها به درد مشترک رسیده‌اید و هم‌سخن و هم‌داستان شده‌اید؟! مبطل این سطور رنجور، اقامۀ «استدلال» است نه تکرار تعبیر «برچسب». ۳. بسیار بر تعبیر «فضای دوقطبی» اصرار ورزیده شده و می‌شود. اما چرا باید با تلقین بیرونی، جامعه را گرفتار وحشت از اندیشه‌ورزیِ صریح کرد و هر نوع اختلاف و تفاوتی را به معنی دوقطبی‌شدنِ موقعیت‌ها تفسیر کرد؟ تمایزها و تفاوت‌ها، می‌توانند دوپاره و دوبخشی باشند، اما به طور ضروری، خصوصیت قطبی نداشته باشند. پس نباید هراس آفرید و مجال گفتگو را ستاند و در نقطۀ آغاز، پایان تلخ تصویر کرد. انقلاب ما حتی در دورۀ پیشاانقلاب، سرشار از این گفتگوهای دوگانه و دوضلعی بوده است؛ درحالی‌که امروز، «تفاوت» را به «قطبی‌‌شدگی» تفسیر می‌کنند و با این تغلیظ و تشدید، پرسش را از میدان می‌رانند. مجال دهید که هم جامعه گفتگو کند و هم در میان نخبگان، مباحثه‌های جدّی صورت‌بندی شود. راه‌حل معقول و توافق نسبی، میوۀ همین روند آزاداندیشانه و پُرچالش است، نه خوف از تعدّد و چندگانگی که در قامت تعبیرِ دوقطبی‌شدن، به جان نقد و پرسش و گفتگو افتاده است. ۴. ایشان گفت که از گفتگو ناراضی‌ست؛ چراکه متحمل برچسب شد. ایشان نمی‌تواند در گفتگو، بی‌زمان و بی‌مکان باشد و با هیچ خاستگاه و موقعیتی، نسبت نداشته باشند که نتوان مختصات‌سنجی و نسبت‌یابی کرد. ما و ایشان، جملگی تاریخ و هویّت و انگیزه و علاقه و تعلّق داریم و «عنوان‌ها» و «مفهوم‌ها»یی – به تعبیر ایشان، «برچسب» - که به ما نسبت داده می‌شود، بر این اساس هستند. نمی‌توان از مطلقِ این مفهوم‌سازی‌ها نالید و ناخرسند شد، بلکه باید دربارۀ واقع‌نمایی و صدق‌شان سخن گفت. پس خواه‌ناخواه، «شخصیت‌مندی» و «نسبت‌مندی» هر یک از دو طرف، اقتضای مفهوم‌سازی و عنوان‌بندی دارد و ازاین‌رو، گریختن ایشان از همۀ قالب‌ها و هویّت‌ها، موجّه نیست. جهان انسانی، جهان آکنده از همین سنخ‌بندی‌ها و دسته‌سازی‌هاست و «ماهیّت» و «مختصات» ماست که مشخص می‌کند در کجا نشسته‌ایم و چه نام داریم. پس طلب «بی‌نامی» و «ناکجاآبادی»، تمنّای محال است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻برادرانه با آقای کلهر- ۲ 🖊 مهدی جمشیدی ۵. ایشان در حالی به بی‌اثر بودن و حتی اثر معکوس داشتن «روش‌ها»یی که تا به حال برای حل مسألۀ حجاب به کار گرفته شده‌اند اشاره می‌کند که پیش از این تصریح کرده بود که نظام در ده سال گذشته، حجاب را به حال خود «رها» کرده است. من در گفتگوی پس از مناظره نیز به ایشان این تناقض را یادآور شدم. چگونه ممکن است که بی‌عملی ما، روش‌مند بوده باشد؟! ما جر نظاره‌گری، چه کردیم که بخواهیم دربارۀ «نامعقولیّت روشی» سخن بگوییم. مگر جز این است که در شهر تهران، حدود پانزده ون گشت ارشاد حضور داشتند و عملکرد آنها چیزی بیش از مواجهه‌های موردی و اندک نبوده است؟! من با ایشان موافقم که مسألۀ حجاب، «رهاشده» و «سرگردان» بوده و فقط در روایت‌‌پردازی‌های رسانه‌ای، این‌گونه وانمود شده که حجاب، دغدغۀ نخست نظام بوده است. هیچ دولتی در پی اصلاح وضع حجاب نبوده است، بلکه برعکس، دولت‌ها کوشیده‌اند به خیال خویش، با ولنگاری و بی‌عملی دربارۀ حجاب، وارد روند «امتیازدهی به جامعه» بشوند و برای خود مقبولیت و بدنۀ اجتماعی بیافرینند. دولت‌ها، به رأی خویش و تداوم قدرت اندیشیدند نه استقرار حجاب در جامعه. از کدام «روش» سخن می‌گوییم؟! تعداد اندکی ون را به عنوان گشت ارشاد در چند معبر کاشتن، بیشتر شبیه «مترسک‌سازی فرهنگی» است تا روش مواجهه با معضل بی‌حجابی. حجاب مدت‌هاست که در «خلاء حکمرانی» قرار گرفته و «یتیم» شده است. نباید به گونه‌ای سخن گفت که بی‌عملی به بیش‌فعّالی و رهاشدگی به انقباض تعبیر شود. ۶. ایشان «نتایج امروزی» را به «روش‌های دیروزی» نسبت می‌دهد و از وخامت نتایج، غلط‌بودن روش‌ها را استنباط می‌کنند؛ درحالی‌که وضع کنونی حجاب، حاصل «یک علّت» نیست، بلکه چون «کنشگری کارگزاران فرهنگی» دربارۀ حجاب، بسیار اقلّی و ناچیز بوده است، باید بیش از هر چیز، وضع امروزین حجاب را به «جبهۀ مهاجم» نسبت داد. به زنجیرۀ تدریجی کشف حجاب بنگرید: مرحلۀ اول: «برهنه‌گی بازیگرانِ مهاجرت‌کرده» که از سال نود آغاز شد و به این واسطه، «برهنگی» نیز به «مهاجرت» به عنوان نماد مخالفت سیاسی افزوده شد. مرحلۀ دوم: کشف حجاب در فضای مجازی در قالب «آزادی‌های یواشکی» که از سال نودوسه شکل گرفت و جلوۀ فراوان یافت و به خط مقدّم تبدیل شد. مرحلۀ سوم: کشف حجاب به صورت «خیابانی اما پنهان» که در قالب «چهارشنبه‌های سفید» از سال نودوشش پدید آمد و به دلیل تازگی طرح، با استقبال از سوی نیروهای وابسته به سبک زندگیِ غربی مواجه گردید. مرحلۀ چهارم: کشف حجاب به صورت «آشکار اما نمادین» که در قالب «دختران خیابان انقلاب» و «نه به حجاب اجباری» در سال نودوشش به وقوع پیوست و موج ویرانگری را به وجود آورد. مرحلۀ پنجم: کشف حجاب در داخل خودرو از سال نودوهشت به عنوان این‌که حریم خصوصی است و حاکمیت حق مداخله در آن را ندارد. مرحلۀ ششم: کشف حجاب به صورت «خیابانی و آشکار» که از سال نودونه مشاهده شد و در اوج ناباوری، گسترش یافت، چنان‌که شصت درصد از زنان مکشفۀ کنونی، در همین مقطع و پیش از اغتشاش، کشف حجاب کرده‌اند. مرحلۀ هفتم: کشف حجاب به صورت «گسترده و بی‌پروا» که در پی اغتشاش سال گذشته تحقق یافت و چهل درصد بقیۀ زنان مکشفه در این مقطع، به آن پیوستند. حال پرسش این است که کارگزاران و مدیران فرهنگی در کدام نقطه از این «روند ده ساله» حضور داشتند و چه روشی را به کار بردند؟! آیا آنها حرکت تدریجیِ این روند را احساس کردند؟! از همان نقطۀ آغاز این روند، کدام روند موازی طراحی شد؟! اکنون که طرح به نهایت خودش رسیده و دشمن در آن سوی مرزها، میوه‌های طرحِ اباحه‌گریِ عملیِ خویش می‌چیند، رواست که بگوییم به‌کارگیری روش سخت و قانونی، چنین نتیجه‌ای را به دنبال داشته است؟! وضع کنونی، برآمده از «بی‌عملی» و «تساهل» و «بی‌روشی» و «خواب‌زدگی» ما است. این صحنه، حاصل «کنشگری حداکثری جبهۀ دشمن در منطقۀ فرهنگی ما» است. ما عرصه را برای فاعلیّت جبهۀ مهاجم «خالی» کردیم و او نیز به‌آسانی، طرح خویش را پیش برده است؛ چنان‌که گویا حاکمیّتی در میان نیست و فرهنگ، بی‌دولت است. اگر اکنون نیز بخواهیم همان «روایت دشمن‌ساخته» را تکرار کنیم و بگوییم «سیاست‌های انقباضی» با ما چنین کرده است، وضع از این نیز آشفته‌تر خواهد شد. آری، وقتی ما در خواب بودیم، باغ فرهنگ‌مان به تاراج رفت .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جمهوری اسلامی بازتاب غدیر به بهانه غدیر که عیدالله‌الاکبر مسلمین است و بسیار جای شادی و سرور و تبریک به واسطه داشتن این نعمت ولایت دارد، می‌شود از خیلی چیزها نوشت؛ از پیام‌های واقعه غدیر، اهمیت و راهبردهای آن، چرایی و علل و عوامل انحراف این واقعه، زمینه‌ها و بازیگران تحریف و تخریب حرکت و فرهنگ غدیر، پیامدها و آثار محروم‌سازی جامعه اسلامی از برکات عمل به فرمان خدا در غدیر از آن تاریخ تا الان و ده‌ها موضوع دیگر. مشهور است که حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) در کلامی به این مضمون می‌فرمایند: «اگر می‌گذاشتند سنگ بنای الهی در امر هدایت و حکومت بر مدار خودش باقی می‌ماند و سیر حرکت هدایت اسلامی بعد پیامبر گرامی اسلام(ص) با سکانداری پسرعمِ ما امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) جلو می‌رفت، تلألو و درخشندگی اسلام و مزه زندگی واقعی در سایه‌سار اسلام را همه تاریخ درک می‌کردند.» خیلی محل تأمل و تتبع است. اما در این سطور می‌خواهم به بهانه غدیر به جنگ شناختی و پادزهر آن، یعنی جهاد تبیین بپردازیم؛ زیرا به جد معتقدم جامعه امروز نسبت به واقعه غدیر نیازمند جهاد تبیین است. به جد باور دارم غدیر در کانون آماج جنگ شناختی و شناخت تعارضی دشمنان ملک و دین قرار داد. دشمنان غدیر از این طریق توانستند مسیر تاریخ را تغییر بدهند و نگذارند غدیر به مثابه شاهراهی مستقیم و در پیوستاری که وحی برایش تعیین کرده بود، نبوت را به ولایت و امامت پیوند دهد. دشمنان دین اسلام در فضای غبارآلود بعد از پیامبر، قرائت جدیدی از دین ارائه کردند و حقایق و واقعیات غدیر را در چشم مردم تحریف و یک مشت خرافات انحرافی را به نام باور بزک کردند و با اینکه سند حدیث غدیر متواتر بوده است، در زمین و زمینه فهم مردم نه تنها آن زمان بلکه همه زمانه‌ها،‌ بذر شک و تردید پاشیدند و متأسفانه عافیت‌جویانی از صحابه و تابعین و راسخون در علم تا امروز که می‌توانستند در مقابل این انحراف، با جهاد تبیین قد علم نمایند مهر سکوت بر لب زدند و شد آنچه تاریخ گواهی می‌دهد. اما امروز که فرهنگ غدیر به سبب تلاش انسان‌های آزاده در تاریخ زنده و بالنده به دست ما رسیده، لازم است با جهاد تبیین، هدفی را که پیامبر(ص) داشت و ضرورتی را که در انتخاب امیرالمؤمنین علی(ع) بود، برای جامعه بیان شود و در ادامه نسبت حکومت اسلامی امروز با غدیر برای مردم و دنیا تبیین شود. امروز دشمن می‌خواهد با کاهش و سایش مشروعیت و مقبولیت نظام دینی دوباره انحراف غدیر را بازسازی کند. یادمان باشد جمهوری اسلامی، ترجمان و بازتاب غدیر در زمانه ماست. فتح‌الله پریشان .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 به جای اینکه ولنگاران حساب ببرند، برخی مسئولین از آنها حساب می برند !!! 🔰اگر می بینیم که هنجارشکنی ها و ولنگاری ها همچنان ادامه یافته و بی بند و بارها از حاکمیت نمی برند، دلیلش مشخص است. 👈 چون برخی از مسئولین ما پس از فتنه اخیر، با اظهارنظرات و رفتارهای خود به هنجارشکنان به صورت غیر مستقیم گفته اند که ما از شما حساب می بریم! چون لایحه مضحک حجاب و عفاف از دو قوه بیرون می آید و به صورت رسمی به می گوییم که ما کوتاه آمده ایم و این هم نشانه اش! ◀️ این ورق زمانی خواهد برگشت که ولنگاران از حاکمیت حساب ببرند و این، با اقدامات قاطع و پشیمان کننده صورت خواهد گرفت نه با تعارف و لکنت زبان و لفاظی و ... .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف شبکه‌های ضد ایرانی به اهمیت بالای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای؛ نظم جهانی تغییر کرده است! 🔺️رسانه‌هایی که مأموريت دارند ایران را منزوی نشان دهند، این بار نتوانستند پروژه تخریب و سیاه نمایی بسازند و مجبور به نمایش اقتدار و نفوذ ایران شدند! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
آیت‌الله‌ العظمی مرعشی نجفی درباره پدر رهبر انقلاب: اگر رساله می‌داد همتراز مراجع نجف می‌شد(۱) در مقدمه کتاب «زندگی این‌جاست» نقل قولی از آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی که آقاسیدجواد را به خوبی می‎شناخت و با او همشهری بود، آمده است. ایشان می‌گوید: «اگر آقاسیدجواد رساله می‎داد در تراز مراجع نجف بود، اما متواضع بود و نمی‎خواست خود را مطرح کند.» درباره آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای روایت‎های پراکنده‎‌ای طی سالیان گذشته منتشر شده بود و از خلال کتبی مثل «شرح اسم» و یا «خون دلی که لعل شد» و یا «خاطرات آیت‌الله سیدمحمد خامنه ‎ای» می‌‎شد به برخی از روحیات اخلاقی و سبک تربیتی ایشان دست پیدا کرد، اما روایت دقیق و کاملی از زندگی ایشان تاکنون منتشر نشده بود. به گزارش فارس، کتاب «زندگی این‌جاست» با نویسندگی مهدی قزلی به مرور کوتاهی از برخی خاطرات و زوایای زندگی آیت‌الله سیدجواد خامنه‎ای اختصاص پیدا کرده است که بسیاری از ابهامات زندگی ایشان را روشن کرد. در ادامه برخی از نکات مهم کتاب را مرور خواهیم کرد. همان خاطرات کوتاه و پراکنده‎ای که از آقا سیدجواد خامنه‎ای در اذهان وجود داشت حاکی از تواضع و زهد وی در دوران طلبگی و در زندگی شخصی ایشان بود. در این کتاب نیز بارها به این موضوع ‌اشاره شده است. در مقدمه کتاب، نقل قولی از آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی که آقاسیدجواد را به خوبی می‎شناخت و با او همشهری بود، آمده است. ایشان می‌گوید: «اگر آقاسیدجواد رساله می‎داد در تراز مراجع نجف بود، اما متواضع بود و نمی‎خواست خود را مطرح کند.» اسم بامسمای کتاب از یکی از خاطرات آیت‌الله سید جواد خامنه‎ای انتخاب شده است و نشان از دلدادگی و ارادت ایشان به امام رضا علیه‎السلام دارد. در پشت جلد کتاب درباره این خاطره آمده است: «پای آقاسیدجواد که به مشهد رسید، چرخی که در کوچه پس‌کوچه‌های تنگ دورو‌بر حرم زد، چشمش که خیره ماند به تلألو گنبد، پاگیر شد، شاید حتی پاشکسته. با خودش گفت: زندگی این‌جاست.» جایگاه اجتماعی و شأن خانوادگی خانواده خامنه‎‌ای در تبریز جایگاه والایی بود و پدر آقاسیدجواد، آقاسیدحسین، سال‌ها در نجف زندگی و تدریس کرده بود. وقتی آقاسیدحسین از نجف به تبریز برگشت، شاگرد ایشان که امام جماعت مسجد جامع تبریز بود جای خودش را به استادش آقاسیدحسین داد و ایشان از بزرگان روحانیون تبریز شد. باقرخان از اهالی محله خیابان و هم‎محله‎ای آقاسیدحسین و از ارادتمندان ایشان بود. وقتی آقاسیدجواد از کوچه‎‌های محله رد می‌‎شد، باقرخانه به احترام از جایش بلند می‎ شد و به سید نوجوان سلام می‎کرد و به دوستانش می‎‏گفت: «پسر آقاست.» آقاسیدجواد «در مشهد از اساتید بزرگ و متنوعی استفاده کرد؛ حاج‎آقا حسین قمی، میرزا محمد آقازاده (پسر آخوند خراسانی)، حاج فاضل خراسانی، میرزا مهدی اصفهانی. فلسفه را هم پیش آقابزرگ حکیم شهیدی و شیخ اسدالله یزدی خواند.» ایشان «پنج، شش سال از درس میرزای نایینی و سیدابوالحسن اصفهانی و محمدحسین غروی اصفهانی (کمپانی) و آقاضیاء عراقی استفاده کرد و وقتی برمی‎گشت از همه‎شان اجازه اجتهاد داشت.»، «در ایام تحصیل در نجف، او و آیت‌الله میلانی و علامه طباطبایی دوست و معاشر بودند.» آقاسیدجواد رفاقت بسیار نزدیکی با علامه طباطبایی داشت. «با اینکه علامه از آقا کوچک‌تر بود، سال‌های با هم ‎بودن در نجف، زبان مشترک و همشهری بودن، رابطه این دو را صمیمی کرده بود. انس روحی داشتند با هم. گاهی صبح‎ها می‎آمد خانه آقاسیدجواد و با هم می‌نشستند به بحث. همه‎ جور بحثی بود. حتی گاهی دو فقیه، کتاب تحریر اقلیدس را با هم می‎خواندند و درباره قضایای هندسی با هم صحبت می‎کردند.» شام؛ نان و کشمش .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
آیت‌الله‌ العظمی مرعشی نجفی درباره پدر رهبر انقلاب: اگر رساله می‌داد همتراز مراجع نجف می‌شد(۲) یکی از ویژگی‎های مهم و شاخص پدر رهبر انقلاب، ساده‎زیستی بارز ایشان بوده است که این ویژگی را در سلوک شخصی و اجتماعی مقام معظم رهبری می‎توان به خوبی مشاهده کرد. در این کتاب خاطرات زیادی از ساده‎ زیستی آیت‌الله سیدجواد خامنه‎‌ای نقل شده است. «آخر هفته خانم با بچه‎ها می‎رفتند خانه پدرش آسیدهاشم. مادربزرگ خانم معمولا به بچه‎ها پول‌خردی برای خوشحال کردن‎شان می‎داد. بعضی وقت‌ها که اوضاع مالی خانه آقاسیدجواد به بن‌بست می‎رسید، خانم این پول‌خردها را از بچه‎ها جمع می‎کرد و با آن کشمش می‎خرید و شب برای شام، نان و کشمش می‎آورد. اینکه بچه‎ها شب را با لقمه نان و کشمش به صبح برسانند، در خانه محقر و کوچک آقاسیدجواد که هشت بچه را در خود جای داده بود، چیز عجیبی نبود. سیدجواد هیچ‌وقت صله‎های اوقاف حکومت را قبول نکرد.» ارتباط آقاسیدجواد خامنه‎‌ای با امام خمینی به سال‌ها پیش بازمی‎گشت و واسطه دوستی این دو نفر، رفیق مشترک آنها؛ یعنی میرزا ابوالفضل نجم‎آبادی بود که نامه‎ای به آقاسیدجواد نوشت و حاج‎آقا روح‎الله را به ایشان معرفی کرد. یکی دو روز بعد آقاسیدجواد رفت دیدن حاج‌آقا روح‌الله. در همین دیدار شیفته او شد. می‎گفت: «مرد متدین و فاضل و آراسته‎ای است.» با هم رفیق شدند. بعد از آن هر وقت حاج ‎آقا روح‌‌الله می‌‎آمد مشهد، آقا سید جواد به او مهمانی می‌‎داد. پسرهایش وقتی در قم طلبه شدند، می‌‎رفتند دیدن حاج‌آقا روح‌الله و پای درسش می‎نشستند و سلام او را به پدر و سلام پدر را به او می‎رساندند.» اگر آقای خمینی خروج کند اولین کسی که با او بیعت می‎کند، خودم هستم «وقتی ماجرای امام خمینی با شاه و رژیم بالا گرفت، سیدجواد گفته بود: اگر آقای خمینی خروج کند، اولین کسی که با او بیعت می‎کند، خودم هستم.» یکی دیگر از ویژگی‎های مشترک پدر و پسری رهبر انقلاب و پدرشان، علاقه مشترک به مطالعه فراوان کتاب است و رهبر انقلاب تصریح کرده‎اند که این ویژگی به خاطر وجود کتابخانه پدرشان در منزل بوده است. «یکی از جلسه‎‌های مباحثه کمپانی که در خانه میرزا حبیب ‎الله ملکی برگزار شده بود، دور هم نشسته بودند به مطالعه و بحث. عقربی از کنار آقاسیدجواد گذشت. میرزا حبیب‎الله که عقرب را دید سریع کفشی برداشت و آن را کنار پای آقاسیدجواد کشت. آقاسیدجواد همچنان غرق در مطالعه بود. وقتی سرش بلند کرد، ادامه بحث را پی گرفت. بقیه مات نگاهش می‎کردند که نه متوجه عقرب شده، نه کشتن آن.» «آقاسیدجواد در همان کهولت سن و با اینکه چشمش کم‌سو شده بود، با ذره‎بین و به‎سختی فراوان کتاب می‎خواند و برنامه مطالعه‎اش را تعطیل نمی‎کرد.» پدر رئیس‌جمهور با آقاسیدجواد تفاوتی نداشت ساده‎زیستی آقاسیدجواد قبل و بعد از انقلاب هیچ تفاوتی نکرد. «گاهی در سرمای زمستان با پیت خالی می‎ایستاد در صف خرید نفت کوپنی. وقتی مردم پدر پیر رئیس‌جمهور را در صف می‎دیدند، اصرار می‎کردند که: اجازه بدهید نفت را برایتان بفرستند یا حداقل بگذارید جای شما در صف بایستیم. آقاسیدجواد ولی می‏گفت: کار خودم را باید خودم انجام بدهم، تا روی پا هستم و توان دارم.» «وقتی پدر رئیس‌جمهور وقت از دنیا رفت، کل اسباب و اثاثیه خانه‎اش (غیر از کتاب‌ها) حدود چهل هزار تومان ارزش‎گذاری شد. شاید می‎شد با این پول یک یخچال و یک اجاق گاز نو خرید.» .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
❇️ چرایی برخورد دولت آلبانی با سازمان منافقین 🔹وزارت کشور آلبانی در بیانیه ای اعلام کرد: پلیس ضدتروریسم این کشور تاکنون بارها درخواست بازرسی از کمپ اشرف ۳ را کرده بود که مجاهدین به این درخواست‌ها تن ندادند که نهایتا به دلیل نگرانی از انجام برخی عملیات خرابکارانه و تروریستی توسط این گروه در آلبانی، پلیس ضد تروریسم آلبانی وارد عمل شد. در پی این عملیات، تجهیزات الکترونیکی و وسایل غیرمتعارفی از جمله تعدادی پهپاد، تلفن ماهواره‌ای و دستگاه‌های جاسوسی در کمپ اشرف ۳ کشف شده و ضبط شده است. 🔹نکته و نظر 🔺حمله پلیس آلبانی به منافقین، 🔺رد درخواست منافقین برای برگزاری اجتماع ضد ایرانی در فرانسه، 🔺تروریست خواندن منافقین از سوی آمریکا هر از گاهی، 👈 همه اینها یعنی، هر وقت تاریخ مصرف این فرقه تروریست و کثیف رجوی برای غرب تمام شود، آنها را مانند دستمال کثیف دور می اندازند. عاقبت خیانت به مردم، کشور و قتل و کشتار بیش از ۱۷ هزار هم وطن بی گناه برای خوش رقصی دشمنان ملت ایران ، جز خواری و نکبت نخواهد بود. محمدعلی برزگر .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
♦️زنان سردمدار کنکور 1402 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95