🔍 ادامه
🔻 بیشرمی و دیگر هیچ!
🔹 روزگاری آمریکاییها و غربیها در عرصه رسانه و حکمرانی آنقدر خوب دروغ میگفتند که خودشان نیز باورشان شده بود که آنها یکهتاز عرصه دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم هستند. اما امروز انعکاس اقدامات متعدد ضدبشری و رفتارهای سرکوبگرانه غربیها با مخالفان داخلی خود، دروغ بودن ادعای دفاع از حقوق بشر و صلح دوستی آنها را آشکار کرده است. افکار عمومی جهان بیش از گذشته میدانند که این شعارهای ظاهراً زیبا، صرفاً ابزار فشار بر ملتهایی است که میخواهند وابسته به غرب نباشند.
آمریکاییها و غربیها در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ در ایران، خیلی صریح و آشکار به نقض تمامی شعارهای خود پرداختند؛ نه به عدم مداخله در سایر کشورها ملتزم بودند و نه از آموزش و انعکاس خشونت در رسانههای خود پرهیز کردند. آنها در حالی از آزادی سخن میگفتند که با بمباران رسانهای و ایجاد جنگ ترکیبی، امکان و ظرفیت تفکر و تصمیم را برای آحاد جامعه، خصوصاً برخی افراد کمسنوسال سلب میکردند.
🔻 آمریکا و غرب رسواتر از همیشه تاریخ
🔹 امروز پوچ و باطل بودن ادعاهای آمریکاییها و غربیها بیشتر برای ملتها و مردم جهان روشن شده و پروپاگاندای غرب در حال زوال است. «آسیبپذیری غرب از همیشه بیشتر است. امامآمریکا را مفتخر کردند به لقب «شیطان بزرگ»؛ واقعش همین است. مجموعهای از شیطانصفتیها و شرارتها در آمریکا وجود دارد که همهی اینها میتواند آماج حملات تبلیغی قرار بگیرد؛ اینکه میگویم در موضع دفاعی متوقّف نشویم، یکی از مواردش همین است. امروز شرارتها و شیطانصفتیهای آمریکاییها در سیاست هست، در تعامل با ملّتها هست، در تعامل با ملّت خودشان هست، در نژادپرستی هست، در اختلاف طبقاتی هست، در اخلاق جنسی هست، در بیرحمی هست؛ اینها همه نقطهضعف است. هر جا وارد بشوند بیرحمانه [رفتار میکنند]؛ بیست و یکی دو سال قبل که آمریکاییها وارد عراق شدند و گاهی بعضی از مناظرش را انسان در تلویزیون میدید، با مردم کاری کردند که تصوّرش دل انسان را میلرزاند؛ با مردم عراق [اینجوری رفتار کردند].» ۱۴۰۲/۴/۲۱
🔻 کلامپایانی اینکه در نبرد تبلیغاتی امروز نباید در موضع دفاعی متوقف شد. آمریکا و غرب علیرغم ادعای دفاع از حقوق بشر کارنامه سیاه و سنگینی از استعمارگری، قتل، غارت و کودککشی دارند. همه کسانی که کار تبلیغی انجام میدهند و ابزارهای تبلیغاتی در دست دارند به ویژه هنرمندان باید این حقایق را آشکار کنند ونگذارند واقعیت زشت چهره مغولان کرواتبسته و ادکلنزده امروز، زیر نقاب شعارهای دروغین پنهان بماند. «امروز دَم از حقوق بشر میزنند، امروز خودشان را متولّی حقوق بشر در همهی دنیا میدانند! این قدر بیحیائی و بیشرمی در کار این قدرتها هست! چه کسی باید آنها را رسوا کند؟ چه کسی باید این حقایق را بیان کند؟ هنرمندان ما، نویسندگان ما بار سنگینی بر دوش دارند، وظیفهی سنگینی بر عهده دارند. اینها بایستی در قالبهای هنری عرضه بشود به دنیا؛ باید فیلم بسازند.» ۱۴۰۰/۸/۳۰
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
.💥کانال جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✅ ظهور و سقوط سلطنت پهلوی
قسمت هشتم
✅پانسیون پروفسور مرسیه
قرار بود ما در مدرسه «له روزه » تحصیل کنیم ولی هنوز وضعیت ثبت نام مان مشخص نشده بود لذا موقتاً ما را به یک مدرسه معمولی به نام «اکل نوول دووشی » در لوزان فرستادند من و مهرپرور بهطور شبانهروزی ساکن مدرسه بودیم، ولی ولیعهد و علیرضا را در منزل یک پروفسور سوئیسی به نام مرسی پانسیون کردند ولیعهد شبها را در خانه پروفسور مرسیه می گذراند و روزها را با اتومبیل خودش به مدرسه می آوردندش،
مرسیه استاد دانشگاه بود و ما روزهای تعطیل برای دیدن محمدرضا به خانه او میرفتیم، برای ولیعهد یک معلم ورزش استخدام کرده بودند که نزدیک خانه پروفسور ، منزل گرفته بود مرسی سه دختر داشت که بزرگ بودند حدود ۱۸ و ۲۰ و ۲۲ ساله یکی از آنها با معلم ورزش ولیعهد روی هم ریخته بود
یک روز پروفسور به من گفت بیا تا ساختمان را نشانت بدهم من به اتفاق او به گردش در عمارت پرداختم خواستیم وارد یک اتاق شویم ، در را که باز کرد خیلی ناراحت شد و گفت معذرت می خواهم و در را بست، در این فاصله من به داخل اتاق سرک کشیدم و دیدم که یکی از دخترهای پروفسور با یک پسر جوان در اتاق در حال عشق بازی هستند پروفسور به من گفت: خیلی بد شد و نباید مزاحم می شدم , من با آن تربیت ایرانی که هنوز با آداب و رسوم سوئیسی ها آشنا نبودم خیلی تعجب کردم و با خودم گفتم عجب مرد بی غیرتی تازه ناراحت هم هست که چرا در را باز کرده و میخواهد از دخترش عذرخواهی کند
تا پایان سال تحصیلی ما در مدرسه « آمل نوول دووشی » بودیم مدرسه در رده معمولی بود، محصلین اکثرا سوئیسی از طبقات پایین جامعه بودند و گاه صحبت ها و حرکاتی میشد که ناهنجار بود
مسئلهای که در رابطه با محمدرضا در آن مدرسه رخ داد این بود که او به علت بلوغ به تدریج عضلات بدنش قوی شده بود.
محمد رضا از نظر جسمانی احساس غرور می کرد , نسبت به سنش نیرومند تر بود و از این امر احساس غرور می کرد و بعدها تا زمانی که میسر بود این قدرت بدنی را حفظ کرد ، در مدرسه یک محصل مصری بود که زور بازویی داشت و مشت زن خوبی بود، به دنبال حریف میگشت ، بعضی وقتها که دختری در اتاق بود و ولیعهد می خواست برای دخترک خودنمایی کند برای مصری شاخ و شانه می کشید که حریفت منم , ناگهان به جان هم می افتادند و طوری یکدیگر را میزدند که برای پانسمان به بهداری انتقال میافتند هر روز همین بساط بود و و هر روز همین بساط بود و فردای آن روز محمد رضا پیدا میشد بچه ها سر و صدا میکردند که برنده مصری است او هم مجدد می پرید و مشت می زد و مشت میخورد ، محمدرضا تصور میکرد در اینجا نیز مانند ایران میتواند به همکلاسیهایش زور بگوید, از همان آغاز رابطه خود با دیگران مشکلات ایجاد کرد و تعدادی از شاگردان حسابی جلویش ایستادند و او را سر جایش نشاندند او هم که فهمید زورگویی برایش سودی ندارد و حتی سبب تخقیرش می شود به تدریج خود را با محیط وفق داد
👇 ادامه دارد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
۶✅ ظهور و سقوط سلطنت پهلوی
قسمت نهم
✅در مدرسه لو روزه
در شروع سال تحصیلی من و محمدرضا و علیرضا و مهرپور تیمور تاش به مدرسه شبانه روزی له روزه منتقل شدیم
مدرسه له روزه بین ژنو و لوزان قرار داشت و وضع آن به کلی با مدرسه اول متفاوت بود در اینجا تقریباً محصل سوئیسی نبود بین حدود ۳۰۰ دانش آموز تنها چند سوئیسی بود علت این امر گرانی فوقالعاده مدرسه بود که در نتیجه تنها افراد بسیار متمول از سراسر جهان می توانستند به آن راه یابند مخارج معمولی یک محصل شامل غذا و مکان و تدریس هر ۶ ماه به پول آن زمان ۱۲۰۰ فرانک سوئیس و در سال ۲۴۰۰ فرانک بود یعنی رقمی نزدیک به ۵ هزار تومان در سال حدود نصف این رقم شاید حدود ۲ هزار تومان نیز مخارج متفرقه هر دانشآموز بود که مدرسه بدون پرسش تحمیل میکرد ،مانند لباس ورزش و غیره و در نتیجه هزینه هر دانشآموز در سال حداقل ۷ هزار تومان بود که در آن زمان و مبلغ قابل توجهی محسوب می شد گفتم که خانواده من در تهران با ماهی ۳۰تومان گذران میکرد و حقوق پدرم ۴۷ تومان بود
دکتر نفیسی پیشکار ولیعهد و مستشار معلم فارسی ولیعهد در شهرک رول در دو آپارتمان زندگی می کردند، مستشار هر روز به له روزه می آمد و پس از پایان کلاسها یکی دوساعت فارسی و خط به محمدرضا تعلیم میداد نفیسی هم هر روز ولی کوتاه به محمدرضا سر میزد
در مدرسه جدید رویه محمدرضا عوض شد و او تجربه مدرسه قبل را به کار گرفت در مدرسه قبل همیشه دعوایش بود و علت اصلی هم این بود که می خواست خود را به عنوان ولیعهد مطرح کند سوئیسی ها هم طبعاً او را به عنوان ولیعهد مسخره می کردند و کار به زد و خورد و بهداری می کشید در له روز محمدرضا فهمید که این رویه بیفایده است و به جایی نمیرسد لذا شگرد جدیدی در پیش گرفت با تعدادی از شاگردان که با رابطه با او علاقه داشتند مناسبات دوستانه برقرار کرد آنها را در ساعات تفریح و شبها به اتاقش دعوت میکرد و تنقلات مفصلی به آنها می داد شاگردهایی که ولع داشتند به اتاق محمدرضا روی میآوردند و همیشه در این اتاق ۲۰ تا ۲۵ نفر در حال خوردن تلقنات که هفتگی از ایران ارسال میشد بودند
مسئله جالب توجه اینکه محمدرضا هیچگاه محصلین هم سن و یا کوچکتر از خود را دعوت نمی کرد و کلیه کسانی که در مهمانی های او شرکت می کردند دو سه یا چهار سال بزرگتر از او بودند در صحبتها همیشه تلاش میکرد تا خودش را به سطح آنها بکشد و چون آنها بلند قدتر بودند و نمی خواست در کنارشان کوتاه جلوه کند گاهی با یک حرکاتی روی پنجه پا بلند میشد این حرکت در او ماندگار شد و بعدها که به سلطنت رسید در فیلم ها دیده می شد که با ژست خاصی روی پنجه بلند میشود و پاشنه پا را بالا می آورد
در مدرسه لوه روزه به هر دو یا سه محصل یک اتاق خواب میدادند ولی به ولیعهد یک اتاق یک نفره داده بودند او طی ۴ سال تحصیل در آنجا این روابط دوستانه را حفظ کرد و اتاقش همیشه محل تجمع این دوستان بود من هم گاهی در این مهمانیها شرکت میکردم چند دقیقهای میماندم و سپس میرفتم این دوستی ، که در آن زمان بد نبود، بعدها اثرات بدی در مملکت داشت و مسئلهای که در آن زمان اهمیتی نداشت چون در ایران ادامه پیدا کرد به یک نقطه ضعف جدی محمدرضا بدل شد و آن گذشت از تقصیرات بزرگ دوستان بود اگر کسی تخلف می کرد و چپاولگر کشور بود ، به محض اینکه به محمدرضا می گفتند فلانی ناراحت می شود دستور می داد و پرونده به بایگانی راکد می رفت ،در این مورد صدها نمونه در دوران سلطنت او وجود داشت
👇ادامه دارد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)قسمت۱۰۳
از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی)
لزوم کار فرهنگی در مقابله با تبلیغات دشمن
وقتی خلا نبود و پاسخ فکری به طور مناسب داده شد و معضلات ذهن مخاطبین به شکل حکیمانه ای حل گردید و گرهها باز شد، دشمن چه کار میتواند بکند؟ تبلیغ دشمن چه تأثیری میتواند ببخشد؟ حرف درست اینجاست. وقتی خلا بود، دشمن همه کار میتواند بکند و در خانه ی ما هم میتواند نفوذ کند و جوانان ما را ببرد و بعد ما باید بدویم تا به او برسیم. نباید بگذارید چنین وضعی پیش آید.(بیانات در دیدار جمع زیادی از روحانیون، فضلا و مبلغان اسلامی در آستانه ی ماه مبارک رمضان 27/10/1374)
***
عوامل استکبار، امروز فیلم بد درست میکنند، نوار بد درست میکنند، حرفهای بد درست میکنند، شعر بد میگویند، داستان بد مینویسند و این همه را، در داخل کشور، بین نوجوانان، جوانان و مردم عادی پخش و منتشر میکنند و یا از طریق ماهواره، رواج میدهند. این مورد اخیر-ماهواره- واقعا گنداب فسادی است که تیرهای زهرآگین خود را به سمت ملتها و کشورها هدفگیری میکند. بحمدالله سال گذشته، مجلس شورای اسلامی، با حسن فهم قضیه، ماهواره را ممنوع کرد. با این همه، اگر در جامعه، به دستور اسلام و فرموده ی قرآن عمل شود، هیچ کدام از ابزار و عوامل فساد، نمیتواند کمترین اثری بکند. به معنای دقیقتر، توجه از جوانب مختلف و امر به معروف و نهی از منکر، نمیگذارد دشمن پیروز شود. این است که جامعه ی اسلامی، یک جامعه ی ماندگار است. این است که « إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»(49). این است که « وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ»(50). این است که « وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ»(51) اینها تعارف نیست که خدا با ما کرده است. حال، قدرتمندان دنیا عربده بکشند و علیه نظام جمهوری اسلامی تهمت بزنند. بحمدالله اینجا بنای مستحکمی است. بنایی است که هر کس با آن زورآزمایی کند، دست و پنجه ی خودش را زخمی و مجروح خواهد کرد. امروز همه ی عوامل بقا و حیات، در نظام اسلامی هست. کسانی هم که گاهی اوقات نسبت به بعضی از کارهای دینی و شعارهای اسلامی، اعتراض دارند و نق میزنند که «آقا؛ شما هم دیگر شورش را در آوردید! دائم راجع به ارزشهای اسلامی میگویید! فلان شعار دیگر چیست و فلان کار دیگر کدام است؟!» در واقع حرف دشمن را تکرار میکنند. دشمن مایل نیست که اسلام به طور کامل پیاده شود؛ چون اگر اسلام به طور کامل پیاده شد، آسیب ناپذیر میگردد. حال، برای اینکه آسیب پذیر شود، باید چه کار کنند؟ باید ناقصش کنند. باید یک گوشه اش را نگذارند عمل شود. مثلا نسبت به «لایحه ی قصاص» و «قانون مجازات»، جنجال آفرینی کنند.(بیانات دردیدار روحانیون و مبلغان، در آستانه ماه محرم 26/2/1375)
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)قسمت۱۰۳
ادامه👆👆
زیرساختهای اقتصادی مورد هجوم دشمن
ما در سند چشم انداز - که یک سند اساسی بالادستی مهم و مرجع است- برای کشورمان رتبه اول را در بخشهای مهم و حیاتی و اساسی پیش بینی کردیم؛ باید به این رتبه برسیم. خب، دیگران طبعا نمی ایستند تا برویم اول بشویم؛ دیگران هم دارند کار میکنند، تلاش میکنند. شاهد تلاش و تحرک شدید اقتصادی برخی از کشورهایی هستیم که در همین حوزه ی اول شدن ما واقع هستند. البته ما از بعضی از ابزارهایی که آنها استفاده میکنند، استفاده نمیکنیم و نخواهیم کرد؛ ما نظیفتر و شریفتر و نجیبانه تر حرکت میکنیم؛ اما معتقدیم میشود به آن مرحله ی اول رسید، اگر سرعت را بیشتر و منضبط تر بکنیم. لذا این احتیاج دارد به جهاد. هم باید شتاب باشد، هم باید تدبیر باشد تا بتوانیم به این رتبه ی اول برسیم. این رتبه ی اول بودن هم فقط یک هوس نیست که بگوییم اول بشویم؛ نه، این بخاطر این است که سرنوشت ملتها امروز به این وابسته است. اگر یک کشوری نتواند از لحاظ اقتصادی، از لحاظ علمی، از لحاظ زیرساختهای پیشرفت، خودش را تأمین کند و رشد پیدا کند، بیرحمانه مورد تطاول قرار خواهد گرفت. ما نمیخواهیم مورد تطاول قرار بگیریم. دویست سال کشور ما مورد تعرض و تطاول قرار گرفته. ضعف دستگاههای سلطنتی بی عرضه ی نالایق فاسد دنیاطلب، و نشاطی که در طرف مقابل وجود داشت، باعث این تطاول شد. از سال ۱۸۰۰ انگلیسها اول بار در دستگاه سیاسی کشور ما وارد شدند و دخالت کردند و نفوذ کردند و یارگیری کردند و همراه آنها یا قریب به آنها، بعضی از کشورهای دیگر اروپایی هم در این مدت همین کار را کردند. سال ۱۸۰۰ که اولین سفیر انگلیس وارد کشور شد- که از هند هم آمد؛ یعنی آن وقتی بود که حکومت هند در اختیار انگلیسها بود و نایب السلطنه در آنجا بود- از همان بوشهر که از کشتی پیاده شد، شروع کرد به رشوه دادن و خریدن افراد، و راحت توانست افراد را خریداری کند.
این همه شاهزاده و امیر و اسمهای دهن پرکن، همه در مقابل هدایای این آقا خاضع و تسلیم شدند! روند تطاول دشمنان در این کشور، از آن زمان شروع شد. این خاک نرم و خاکریز بی بنیاد ملی آن روز اجازه داد دشمن نفوذ کند، و نفوذ کردند. ما نمیخواهیم دیگر این ادامه پیدا کند. انقلاب یک سد پولادینی در مقابل اینها درست کرده. ما میخواهیم این سد را مستحکمتر کنیم. به هیچ قیمتی اجازه ندهیم اینها در اقتصاد ما، در فرهنگ ما، در سیاست ما، در سرنوشت و مقدرات ما دخالت کنند؛ این احتیاج دارد به اینکه استحکام درونی و داخلی پیدا کنیم. این استحکام درونی، یکی از پایه های مهمش «اقتصاد» است. بنابراین، اینکه میگوییم اول بشویم، بخاطر این است؛ نه بخاطر اینکه حالا یک هوسی است که ایران در منطقه اول بشود؛ نه، سرنوشت ملت به این وابسته است. بنابراین، تلاش مستمر، هوشمندانه، مخلصانه و اثرگذار، که طبعا همه ی ظرفیت کشور هم باید در آن به کار گرفته شود، در این زمینه مؤثر است.(بیانات در دیدار فعالان و برگزیدگان بخشهای اقتصادی 26/5/1390)
لزوم تحمل سختیها در مقابل چالش آفرینی دشمن
آنچه برای یک انسان اهمیت دارد، این است؛ موفقیت در این دنیا، چشم انداز خوب و در نهایت چشم انداز رضوان الهی و بهشت الهی است. این با مجاهدت به دست می آید، با صبر به دست می آید، با پرهیزکاری و پاکدامنی به دست می آید و با تلاش خستگی ناپذیر به دست می آید. در مقابل چالشهایی که دشمن آفریده، انسان سختیهایی را تحمل میکند؛ اما قرآن به ما میگوید از این سختیها نترسید: « إِن تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ»(52) ؛ اگر شما از ناحیه ی آسیب دشمن رنجی را تحمل میکنید، دشمن هم از ناحیه ی مقاومت، صبر و رشادت شما رنجهایی را تحمل میکند؛ اما با این فرق: « وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ»(53) چشم انداز برای شما چشم انداز روشن است، اما برای دشمن نه. مسألهی شهادت و مسأله ی جهاد در اسلام این است: تلاش از همه سو سود، بدون زیان؛ تلاش صادقانه ای که به زندگی انسان معنا میدهد؛ جهت حرکت انسان را معین میکند؛ چشم انداز آینده ی زندگی را بعنوان یک ملت، چشم انداز روشن و تابناکی میکند و چشم انداز سرنوشت نهایی انسان را بعنوان یک فرد، رضوان الهی قرار میدهد؛ این جهاد و شهادت اسلام است؛ هیچ چیز جای این را نمیگیرد.(بیانات در دیدار خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان 18/8/1385)
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 ترخیص محموله گوشت منجمد پس از ۱ سال
🔹 دادستان هرمزگان: محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی که بیش از یکسال در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس معطل مانده و بیم فساد آن میرفت با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان تعیین تکلیف شد و دستورات لازم برای تسریع در امر ترخیص و بارگیری آن صادر گردید.
🔹مقرر شد محموله مذکور مطابق تأییدیه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کل کشور در واحدهای تولیدی گوشت حرارتدیده مورداستفاده قرار گیرد.
پ.ن: 1 سال تمام اون گوشت منتظر رویه قانونی بوده؟ 1 ســـــال؟
دلیل گرانی گوشت در دولت وزارت کشاورزی است .
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️️خاطرات باور نکردنی یک جانباز در محضر مقام معظم رهبری
🔺 باورنکردنی است ولی حقیقت دارد...
ـــــــــــــــــــــــ
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری لطف الله سیاهکلی، نماینده مجلس از سود عجیب و غریب ۲۰۰ درصدی فولاد کشور....
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🌎فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:این جزایر ایرانی ست ، اگر این حرفها را زدند ما به تاریخ برمیگردیم و برایشان خیلی بد خواهد شد، آنوقت بحرین هم یکی از استان های ما محسوب میشود
🔹️ما در مقابل هیچکسی بجز خدا و ملت ایران دست به سینه نمیایستیم، وقتی خودتان درگیر هستید چرا این حرف را زدید؟
🔹️ما به دنبال خاک هیچ کشوری نیستیم، ولی (قبل از این اظهارات از خودتان بپرسید) چه کسی کانال سوئز را ساخت؟ داریوش که ایرانی بود.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
33.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرا تا دل بود دلبر تو باشی
#شبهه مذهبی ها دنبال غم و اندوه و گریه هستند
#رحمانی #طلبه_رزمیکار #کلیپ_اینستا
#محرم
#یاحسین
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
اعتراف هم میهن به کلاه بزرگی که اوباما سر روحانی گذاشت(۱)
روزنامه هم میهن بر خلاف دعاوی دولتمردان روحانی میگوید: «توافق هستهای عملاً نه توافقی میان دو کشور، که میان دو دولت روحانی و اوباما بود».
این روزنامه نوشت: «23 تیرماه سال 94، برجام به تصویب کشورهای 1+5 رسید و نشانههایی از تغییر راهبرد در سیاست خارجی ایران و آمریکا را نسبت به هم نمایان ساخت. مشکل اصلی از ابتدا، خوشبینی فزاینده طرفین به این توافق بود. طرف ایرانی به دلایلی همچون کسب پولهای بلوکهشده، خروج ایران از فصل هفتم منشور ملل متحد و فراهم شدن زمینه سرمایهگذاری خارجی، از امتیازات بهدستآمده خشنود بود و طرف آمریکایی به برجام بهعنوان پیشزمینهای جهت متفاوت شدن سیاست خارجی ایران نگاه میکرد. طرفین، قطعنامه ۲۲۳۱ را بهعنوان ضامنی قوی جهت ماندگاری برجام نگاه میکردند اما چالش موجود این بود که برجام توافقی میان دولت اوباما و روحانی بود و در هر دو کشور، اجماع قوی در مورد آن وجود نداشت. در ایران دولت روحانی بهدنبال بزرگترین دستاوردش در شرایط تحریمی بود که به آن دست یافت؛ اما برخی نهادهای قدرت با مفاد آن زاویه داشتند و در آمریکا نیز برجام با دور زدن مهمترین نهاد قانونگذاری آمریکا یعنی «سنا» به سرانجام رسید.
با تحول در دولت آمریکا و روی کارآمدن دونالد ترامپ، معنای این توافق برای آمریکای ترامپ بسیار کمرنگ بود. در برجام هیچ سود اقتصادی معناداری برای آمریکا دیده نشده بود و از سوی دیگر این موضوع از نگاه رئیسجمهوری با نگاه بیزنسمنگونه اصلاً مطلوبیت لازم را نداشت. این درحالی بود که برجام، تورم انتظاری را در ایران به پایینترین حد ممکن رساند و ایران را از خطر حمله نظامی برای مدتی دور نگه داشت و با بهرسمیت شناخته شدن غنیسازی تا حدود
چهار درصد، برای اولینبار آمریکا، به غنیسازی کشوری دیگر رسمیت میبخشید.
مفاد برجام طوری چیده شده بود که مظنون اصلی خروج از آن احتمالاً ایران خواهد بود، اما خروج رسمی از برجام از سوی آمریکای ترامپ صورت گرفت. خروج دولت ترامپ به امضاکنندگان برجام یادآور ساخت که صرف تایید یک دولت به پایداری توافق کمک نمیکند و تنها رای سنای آمریکا به توافق میتوانست «ضامن محکم» ماندگاری برجام باشد و از سوی دیگر خوشبینی طرف آمریکایی هم برای گسترش مذاکرات به فراتر از برجام نیز به محاق رفت.
آنالیز برجام با توجه به شرایط فعلی در دولت رئیسی، دولتی که به تعبیر اقتصاددانان برجسته بهعنوان تنها دولت در دو سال پیاپی تورم دورقمی بالای پنجاه درصد را از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون به ملت ایران تحمیل کرده است، نشان از آن دارد که برجام آنچنان که دشمنانش در ایران بیان میکردند توافق بدی نبود و از سوی دیگر آمریکای بایدن و اسرائیل هم نتوانستند توافق جامعتری را به ایران بقبولانند و افزایش غنیسازی ایران به شصت درصد نشان از آن دارد که این توافق برای آنها نیز بدون مزیت نبوده است و حداقل از نظر امنیتی مؤثر بوده است.».
.💥کانال جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
اعتراف هم میهن به کلاه بزرگی که اوباما سر روحانی گذاشت(۲)
درباره این تحلیل باید یادآوری کرد که روحانی و تیم وی در دولت مدعی بودند برجام تضمین شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل و یک توافق معتبر جهانی است و آمریکا نمیتواند آن را نقض کند. اما حالا هممیهن اذعان میکند توافقی میان روحانی و اوباما بوده است! اگر واقعیت این است چرا روحانی به صورت یکطرفه اعتماد کرد و بدون این که کوچکترین تضمینی بگیرد، با ادعای «امضای کری تضمین است»(!) همه امتیازات را یکجا قبل از فرا رسیدن روز اجرای برجام واگذار کرد و شش سال بعد را از موضع ضعف و التماس به دنبال دولتمردان آمریکایی و اروپایی دوید؟ این اعتماد در حالی است که مقامات اوباما بارها با صراحت گفتند هیچ اعتمادی به ایران ندارند و عدم توافق را بهتر از توافق بد میدانند. بدتر این که دولت روحانی تعبیه مکانیسم یکطرفه ماشه علیه ایران را هم به عنوان تهدید همیشگی بالای سر خود پذیرفت!
در حالی که روحانی اوباما را به خاطر یک ربع مکالمه تلفنی، مودب توصیف میکرد و به او اعتماد کامل کرده بود، دولت اوباما در اقدامی تحقیرآمیز، به حمید ابوطالبی (معاون سیاسی دفتر روحانی و نامزد وی برای نمایندگی دفتر ایران در سازمان ملل) ویزا نداد و او را با وقاحت تروریست خواند! پس از آن هم تحریمهای ویزایی و آیسا و سیسادا را به اجرا گذاشت و هیئتهای تهدید به کشورها گسیل داشت تا کسی جرأت سرمایهگذاری جدی با ایران را نداشته باشد. صرفا چند توافق روی کاغذ میان چند شرکت اروپایی و دولت روحانی انجام شد که صرفا تاریخ مصرف کوتاه (برای تاثیرگذاری بر انتخابات اسفند سال 94 مجلس و خرداد 96 ریاست جمهوری) داشت.
نکته بعدی این است که برخلاف ادعای هممیهن، هدف آمریکا از برجام سود اقتصادی نبود بلکه دنبال ریلگذاری برای خلع قدرت از ایران بود و هنگامی که توانست ضربه اول را با برجام بزند، اقدام به گروگانگیری برجام در هر سه دولت اوباما و ترامپ و بایدن برای باجخواهی بیشتر کرد.
دیگر این که برجام، سازوکاری برای معتادسازی و شرطیسازی اقتصاد ایران بود، یعنی یک شیرینی موقت انتظاری و القایی را با کمک محافل غربگرا در داخل ارائه کرد تا سپس بتواند با تحمیل تورم 50-60 درصدی، تسلیم ایران را طلب کند و قبول این خدعه دشمن، خیانت بود و نه خدمت.
درباره غنی سازی هم گفتنی است که این حق تصریح شده ایران به عنوان عضو آژانس و معاهده NPT است و تنها هنر برجام این بود که اولا ایران را به عنوان یک استثنا و متهم ویژه آژانس مطرح کند، ثانیا محدودیتهای غیرقانونی مثل سقف غنیسازی 3/5 درصد، ممنوعیت به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته، سقف 300 کیلویی برای مواد غنیسازی شده (و الزام خارج کردن 9700 کیلو گرم اورانیوم غنی شده از ایران)، بتنریزی در رآکتور اراک و... را تحمیل نماید و عجیب است که هممیهن همین خسارتها را به عنوان دستاورد جا میزند
.💥کانال جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢هيئت جاي چيست؟!
🔹محرم از راه رسیده است و بار دیگر در هر کوچه و برزن به نام اباعبدالله(علیهالسلام)، تکایا و هیئات مذهبی برپا گردیده است. همه آنها که دل در گرو نام حسینبن علی(علیهالسلام) و خاندان عصمت و طهارت دارند در محفلی بزرگ به نام «هیئت» گرد هم خواهند آمد. هیئت آن اجتماعی مردمی است که در مراحل مختلفی تاریخ تشیع کارکردهای مختلفی داشته است. روزگاری پرچمداران احیاء نام اهل بیت(علیهالسلام) بوده، روزگاری به سنگری برای مقابله با تهاجم اجنبی بدل شده و زمانهای پایگاه مبارزه با طاغوت و مجاهدت برای تشکیل حکومت اسلامی قرار گرفته است.
🔸امروز آنچه در صدر مسائل هیئتها قرار دارد، جهتگیری کلی محتوا و مطالبی است که در این مجالس در قالب سخنرانی و مداحی ارائه میشود و انتظار آن است که محتوای این جلسات در راستای اقامه امر سیدالشهداء(ع) و مبتنی بر اهداف و آرمانهای نهضت حسینی باشد. همانطور که هر فرصتی اگر در مسیر درست به خدمت گرفته نشود، میتواند تبدیل به تهدیدی شود، هیئتهای مذهبی نیز که یکی از مهمترین پایگاه تبلیغ و ترویج آموزههای مکتب اهل بیت(ع) است اگر با مراقبت همراه نباشد میتواند به انحراف کشیده شود!
🔹در سالهای اخیر جریانهایی انحرافی تلاش کردهاند تا هیئات مذهبی را از روح و جوهره خود جدا سازند. یکی از این جریانها که توسط حکیم فرزانه انقلاب اسلامی به جریان «تشیع انگلیسی» شهرت یافته است، الگویی از هیئتداری را ارائه میکند که میتوان آن را «هیئت سکولار» نامید.
🔸در هیئت سکولار، قرائتی از نهضت امام حسین(ع) ارائه میشود که در آن نسبتی بین اسلام و سیاست وجود ندارد و این در حالی است که رکن اساسی نهضت حسینی مبارزه با قدرت فاسد و حاکمیت ناخلفی است که به زور بر جایگاه صالحان و انبیاء و اولیاء الهی تکیه زده بود.
🔹حکیم انقلاب تکلیف را در این زمینه به خوبی مشخص کردهاند. ایشان در پاسخ به این سؤال که: «هیئت جای چیست؟» میفرمایند: «جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فیسبیلالله، جهاد در راه احیای مکتب اهل بیت(ع)، مکتب امام حسین(ع)، مکتب شهادت. خب ائمه(ع) چه جور جهادی میکردند؟ ائمه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودیـ فقط حضرت امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام حسین(ع) با شمشیر جنگیدندـ بقیه ائمه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»؛ همین که بنده مکرر تکرار میکنم تبیین یا جهاد تبیین، تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محل جهاد تبیین است.»
✍🏻مهدی سعیدی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢طرح دیوانه برای جنگ اوکراین
🔹دونالد ترامپ رئیسجمهور پیشین و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی آمریکا، مدعی شده است که در 24 ساعت میتواند درگیری میان روسیه و اوکراین را پایان دهد و برای این ادعای خود طرحی هم ارائه کرده است.
🔸ترامپ مدعیست که نفوذ کافی بر رؤسایجمهوری روسیه و اوکراین را دارد و در مصاحبه خود با شبکه خبری فاکسنیوز گفت: با اقداماتی که کاخ سفید انجام خواهد داد دو طرف هیچ فایدهای برای ادامه درگیری نخواهند دید و همچنین افزود: «من زلنسکی را خیلی خوب میشناسم و پوتین را حتی خیلی بهتر میشناسم. من رابطه خوبی با هر دوی آنها داشتم. من به زلنسکی خواهم گفت: باید معامله کنی و به پوتین هم میگویم، اگر معامله نکنی، ما چیزهای زیادی به طرف مقابلت میدهیم.»
🔹ترامپ مدعی شد که پوتین، شی جینپینگ و امانوئل مکرون، رئیسجمهور دموکرات آمریکا و رقیب او در انتخابات، را با زیرکی خود بازی دادهاند و در این راستا گفت: «این افراد تیزبین، سرسخت و به طور کلی شرور هستند، آنها شرور هستند و اکنون در اوج بازی خود هستند. ما مردی داریم که نمیداند چه اتفاقی دارد میافتد. این خطرناکترین زمان در تاریخ کشور ماست.»
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 هزینه دادن در برابر فساد و فحشاء را از امام یاد بگیرید ❗️
♻️میلیون ها سال نوری با امام فاصله دارید!
🔰امام خمینی ره در مورد مبارزه با #فساد و #فحشاء می فرمایند:
" من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی میخواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ #نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه #فساد و #فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم.
مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهانخواران شکست میخوریم و نابود میشویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به #خشونت و #تحجر معرفی میکنند؟ مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب میکنند؟ مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر #چوبههایدار میروند؟ مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به #اسارت گرفته میشوند؟ بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به #وظیفه اسلامی خود عمل کنیم"
🔖صحیفه امام خمینی ره، ج21، ص 327 و 328
⏪ یعنی امام ره این همه هزینه دادن را برای مبارزه با فساد و فحشاء جایز می دانند، آنگاه اگر بعضی به اصطلاح انقلابی ها را رها کنی، از ترس داد و فریاد عده ای فریب خورده کف خیابان و یا عربده چند #سلیطه و #جغله، به خود می لرزند و نسخه عقب نشینی از حجاب برای انقلاب و جمهوری اسلامی می پیچند و می خواهند پلیس مملکت در حد مترسک باشد❗️❗️❗️
👈 اینها فرسنگ ها که هیچ، میلیون ها سال نوری با امام فاصله دارند!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در فضیلت خودزنی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. آقای نصیری! آنقدر سخنانت رسوا و بیمعیار و ناموجه است که انتشار آن را «ضدتبلیغ» برای تو میشمارم. هرچه که پیش - و در واقع، پس - میروی کفهی ما را سنگینتر میکنی و از خویش میکاهی. آنچه که میگویی، کمک به ماست و ضربهی به خود. آنچنان با تدبیر و عقلانیت بیگانهای که نمیتوانی برای نقدهایت، حد منطقی بگذاری تا به سخنانی که «طنز سیاسی» است تبدیل نشوند. مشوقان عاقل و محرکان پردهنشین، تو را به مسلخ «خودزنی» راندهاند. عجبا که حتی با خودت هم معاملهی منصفانه نمیکنی.
۲. البته تو هیچگاه بر طریق عقلانیت و منطق نبودی؛ زمانهای «دفاع»هایت، اسباب شرمندگی بود و اینک «انتقاد»هایت، مایهی تمسخر. داوریهایت عاری از «تعادل» است؛ آنچنان که این تصور در ذهنم پدید آمده که شاید مبتلا به اختلال روانی باشی. اگر چنین است، محتاج طبابت روانکاوان هستی نه احتجاج عالمان. گویا عقیدهات از عقده برخاسته و جوهر دلیلت، علت است. اگر در گذشته میشد گفت که دچار لجاجتهای کودکانه و تعصبات کورکورانه هستی، اینک باید آن نقص اخلاقی را چگونه تفسیر کرد؟!
۳. عجبا که دخترک بدحجاب را حضرت میخوانی، و درگذشته به مرگ طبیعی را کشته و شهید، و اغتشاش بیریشه را جنبش و انقلاب! حقیقت این است که تو بر سر گور اعتبارت ایستادهای و خطبهی زوال خودت را میخوانی. در نامعقولیت، گوی سبقت را از همگان ربودی تا شاید در بازیسازی ناشیانهات، جمهوری اسلامی را به گزینهی زندان سوق بدهی و آنگاه به این واسطه، از «هجونویس مجنون» به «نقدنویس محبوس» ارتقا یابی.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻از تحقیر تبلیغ تا استحالۀ فرهنگی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. تأکید اخیر رهبر انقلاب بر امر «تبلیغ»، حاکی از این واقعیت است که نیروهای فکری و معرفتی، بیش از آنکه «عرصۀ عمومی» را دریابند و در پی «ذهنیتپردازی اجتماعی» باشند، درگیر مطالعات تخصصی و فنی شدهاند و جامعه را تا حد زیادی به حال حویش رها کردهاند. به بیان دیگر، علم و مقامات معطوف به آن، به هدف اصالی و و نهایی تبدیل شده و جامعه به فراموشی سپرده شده است. در نظام ذهنیِ بسیاری از کنشگران معرفتی، چه در حوزه و چه در دانشگاه، علم به یک امر خودبسنده و قائم به ذات تبدیل شده است که پرسش دربارۀ نتایج عینی و بیرونی آن، به حاشیه رفته است. در حقیقت، مراکز معرفتی به جای آنکه به مسألههای اجتماعی و بیرونی بپردازند، مسألههای خویش را بر صدر نشاندهاند و علایق انتزاعی و سلایق نظریِ خود را ترجیح دادهاند. البته روشن است که باید پارهای از مطالعات، جنبههای بنیادی داشته باشند و نباید به طور مطلق، به بنیانآفرینی و مبادیپردازی بیاعتنا بود، اما وضع کنونی به صورتی رقم خورده است که تعادل از دست رفته است. بدین جهت است که امر تبلیغ، تنازل کرده و منزلت فروتر و دوّمی یافته است.
۲. جامعه به «نیروهای فکریِ پیشران» نیاز دارد و همواره باید کسانی باشند که دستِ ذهن جامعه را بگیرند و اسباب هدایت آن را فراهم کنند. در غیر این صورت، نیروهای رقیب یا معارض، میدانداری خواهند کرد و در همین امتداد، ذهنیت جامعه تغییر خواهد کرد. اندیشۀ مردم در اختیار همین نیروهای پیشران است و آنها میتوانند به افکار عمومی، جهت بدهند و به نظام ارزشها تداوم ببخشند. ازاینرو، چنانچه اهمال شود و نیروهای فکری به گونهای ناموزن و افراطی، علم را بر فرهنگ ترجیح بدهند و علم را نیز بر تأملات خودبسنده و منقطع از وضع تاریخی و تمدنی حمل کنند، جامعه در اختیار «دیگریهای معرفتی و فرهنگی» قرار خواهد گرفت و از خود و اصالتهای هویتیاش، بیگانه خواهد شد. این حالت در هنگامی رخ میدهد که نیروهای فکری، عرصۀ فرهنگ عمومی و ذهنیت اجتماعی را سبک و سخیف انگاشته و سرگرم مطالعات عالی و فاخر گشتهاند و سخنی برای مردم ندارند.
۳. حاصل نهایی اینچنین وضعی «استحالۀ فرهنگی» است. استحالۀ فرهنگی به این معنی است که جامعه دچار جابجایی «ارزشها» و «ضدارزشها» میشود و به غیرخود و ناخود تبدیل میگردد. در مرحلههای آغازین، رگههای از شکاف و گسست نمایان میشوند که شاید بیشتر جنبۀ عینی و رفتاری دارند، اما بهتدریج، زاویهها و فاصلهها به لایۀ اعتقادی و بینشی نیز راه مییابد و فرد از نظر فرهنگی و معنایی، دچار استحاله میشود. چنین جامعهای که گرفتار سقوط فرهنگی شده، کار بهسامانکردنش بسیار دشوار و دیریاب است. مرحلۀ استحالۀ فرهنگی، مرحلهای است که در آن، جامعه در جبهۀ مقابل قرار گرفته و دیگر تابع و هوادار ارزشها نیست، بلکه ارزشهای پیشین را ضدارزش قلمداد میکند. روشن است که بازگرداندن اینچنین جامعهای به وضع نخست، محتاج مقدّمات و زمینههای فراوانی است. از طرف دیگر، تا روند استحاله به نقطههای پایانی نرسد، بسیاری از آن مطلع نخواهند شد و وضع، حملبرصحت میشود و انحرافها و لغزشها، موردی و محدود انگاشته میشود. آنگاه نیز که کار به لایۀ قطعیّت رسید، دیگر باید آن را تمامشده انگاشت و معطوف به این حالت منجمدشده و نهاییگشته، چارهاندیشی کرد.
۴. امر «تبلیغ»، حلقهای است که «علم» را به «فرهنگ» پیوند میدهد و «عالم» را در کنار «مردم» مینشاند و «مراکز معرفتی» را با «مسألههای جامعه»، دستبهگریبان میکند. تبلیغ، همانند «نقطۀ تماس» عمل میکند و نیروهای معرفتی را از جهان ذهنیِ پیشساخته و انتزاعیشان خارج میسازد و تعهدِ ایجاد تغییر در واقعیت عینی و بیرونی را در دل و جان آنها بیدار میگرداند. «مسألهها» در میدان بیرونی و عرصۀ عمومی متولد میشوند و «پاسخها» در مراکز معرفتی؛ حالآنکه در نگاه رایج، هم مسألهها و هم پاسخها متعلق به مراکز معرفتی هستند. در این تصویر، جامعه هیچ شأن و مکانتی ندارد و هرکه عالمتر باشد بیشتر و بیشتر از عرصۀ عمومی فاصله میگیرد و در دغدغههای علمی و ذهنی خویش فرو میرود. ازاینرو، عزلت نسبت به جامعه و نپرداختن به عینیّت و سطح واقعیت روزمرّه، به «فضیلت علمی» تبدیل میشود و حتی بهتدریج، تمام روح و شخصیت نیروهای معرفتی نیز از مردم و تعلقات اجتماعی، بیگانه میگردد و زبان مشترک و منطق واحد میان آنها و جامعه به زوال میرود. در اینجاست که نیروهای سخیف و بیمایه، جایگزین میشوند و کسانی بهعنوان سلبریتی، پرچم جهتدهی به افکار عمومی را در دست میگیرند.
🖇 منتشرشده در:
http://iict.ac.ir/esthale
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم در حوزه باورها و اعتقادات ديني
ابعاد جنگ نرم در حوزه اعتقادات
قسمت سوم
چهارم ـ مراحل شكلگيري و تكامل شبهات
دشمنان و معاندان، به منظور تشكيك در يك آموزه يا اعتقاد ديني، از همان ابتدا به سراغ مباني و اصولي كه آن آموزه بر آن مبنا استوار گرديده است، نميروند و تلاش ميكنند كه با اتخاذ روشي پلكاني، در پوششي از خردگرايي و انديشهمداري، با تشكيك در اموري كه چندان حساسيت برانگيز نباشد، و قبحشكني از نقد و رد آنها، آرام آرام پا به ساحت مقدسات گذاشته و ريشه و اصول را مورد هدف قرار دهند.
مراحل هفتگانهاي كه شبهات تا رسيدن به اصول و مباني ميگذرانند، به شرح ذيل است:
تشكيك در صحت و لزوم آموزه يا عقيده؛ اصلا براي چه بايد به اين سخن يا عمل يا عقيده وفادار بود و چه فايدهاي دارد؛
تشكيك در صحت فتوا؛ از كجا معلوم فهم يا تفسيرعالِم يا مرجع تقليد از متون و روايات: صحيح باشد؛
ترغيب به مراجعه مستقيم به قرآن و سنت؛ در اين صورت، تفسيرهاي مختلف و گاه متناقضي ارائه ميشود و فهم من، ملاك و مناط عمل قرار ميگيرد؛
تشكيك در عصمت؛ از كجا معلوم كه پيامبر و امامان درست گفته باشند؟ شايد فهم و تفسير خود را بسته به شرايط اجتماعي خود بيان كردهاند؛
تشكيك در قرآن؛ از كجا معلوم كه كلام خدا باشد؟ تفسير پيامبر و مبتني بر فرهنگ جزيره بوده است؛
تشكيك در خدا؛ در اصل وجود خدا و صفاتي مثل علم و حكمت و عدل كه به او نسبت داده ميشود؛
تشكيك در عقل بشري؛ عقل نظري كه حجت نيست و عقل عملي هم ريشه در تمايلات اشخاص و جوامع دارد. (مصباح يزدي، Mesbahyazdi.ir)
پنجم ـ اهداف دشمن از القاي شبهات
با مشاهده و مطالعه سير توليد، تبيين و ترويج شبهات در فضاي رسانه، ميتوان اهداف زير را براي اين اقدامات بيان كرد: (طنين انديشه، ش 19: 114)
- كاشتن بذر ترديد در دل مردم و جوانان؛
- به انزوا كشيدن تفكر شيعي و اسلام انقلابي؛
- ارضاي كاذب معنويخواه و فطرتگرايي نسل نو؛
- كاهش نفوذ و قدرت نظام فكري شيعه به عنوان الگوي برقراري حكومت ديني؛
- گسترش اختلافات قومي و مذهبي و بر هم زدن وحدت ملي و اسلامي؛
- براندازي نرم نظام مقدس جمهوري اسلامي.
ششم ـ بسترهاي القاء و گسترش شبهات
اگرچه شبهات براي يافتن گستره مخاطب، بر محملهاي مختلف رسانهاي نظير سايتها و وبلاگها، نرمافزارهاي گوشي همراه و حتي فيلمهاي سينمايي، سوار ميشوند، ليكن با توجه به نگارش اين مقاله با هدف استفاده در رسانه ملي، تمركز اين نوشته بر شبكههاي ماهوارهاي فارسيزبان خواهد بود كه به امر ايجاد، القاء و گسترش شبهات اعتقادي، سياسي و معرفتي مشغولند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم در حوزه باورها و اعتقادات ديني
ابعاد جنگ نرم در حوزه اعتقادات
قسمت چهارم
دو ـ نقش رسانهها در جنگ نرم در حوزه اعتقادات
از آنجا كه در جنگ نرم، رسانهها نقش بسيار مهمي دارند و حوزهها و ابعاد مختلف نرم را نيز به هم مرتبط ميكنند، ميتوان ارتباط رسانهها به عنوان ابزار اصلي جنگ نرم را با شكلگيري و تغيير اعتقادات بررسي كرد. آنچه مسلم است وجوه اطلاعاتي و رواني جنگ نرم در بحث «جنگ نرم و اعتقادات» كمتر وجود دارد. ازاينرو، در اين بحث، نقش اصلي را رسانهها بر عهده دارند. عملكرد رسانهها در شرايط كنوني با توجه به تغيير كاركردها و نقشهاي كنوني رسانه از نقشهاي مسالمتآميز، به رويكردهاي خصمانه، جنگطلبانه و به تهديدي جدي براي كشورها تبديل شده است.
بسياري از دولتهاي غربي به ويژه امريكا، از رسانهها به عنوان ابزاري جنگي براي به كرسي نشاندن منويات و مقاصد خود بهرهبرداري ميكنند. به عبارتي، تهديدهاي دنياي امروز، تهديدهاي رسانهاي است كه به جنگافزاري پرقدرت براي تحت استيلاء در آوردن كشورها تبديل شده است. در اين ميان، كشوري برنده ميدان خواهد بود كه هم ساز و برگ تبليغاتي و اطلاعرساني بزرگتر و پيشرفتهتري را فراهم كرده باشد (آمادگي سختافزاري) و هم در زمينه ارتباطات و متقاعدسازي و توليد فرهنگي، خبري، هنري و تبليغاتي جلوتر از رقيبان خود حركت كند. (نقيبالسادات، 1389: 83 ـ 84)
در سپهر رسانهاي ميتوان شبكههاي ماهوارهاي خاصي را كه در خارج از كشور مديريت ميشوند، به صراحت معرفي كرد و اهداف و برنامههاي هر كدام را توضيح داد. اما اين شبكهها در بستر پيچيده رسانهاي ديگري قرار دارند كه اجزاي آن رسانههاي اجتماعي، شبكههاي اجتماعي و سليقههاي منتقد و معارضي است كه در داخل و در پوششهاي مختلف، فعاليت ميكنند. هماهنگي و عملكرد جرياني و شبكهاي، ويژگي اين فعاليتهاست كه پيچيدگيهاي جنگ نرم را نشان ميدهد. اين پيچيدگي را ميتوان در جريانشناسي هنر و ادبيات، شعر، موسيقي، تئاتر، فيلم، روزنامهها هفتهنامهها، روشنفكران، دانشگاهيان، علوم انساني و... سراغ گرفت.
رسانههاي تصويري با ارائه تحليلهاي خبري، جهات سياسي را ايجاد و تقويت ميكنند، بازيهاي رايانهاي، موسيقيها و شبكههاي فيلم و سريال، ارزشهاي فرهنگي را توليد كرده و شبكههاي اجتماعي زمينه را براي همگاني شدن رفتارها مهيا ميكنند. اين هماهنگي و عملكرد جرياني با كمك شبه جرياني در حوزه علوم انساني با رويكرد خاصي به توليد دانش و انبوهسازي علم سكولار در دانشگاهها زمينههاي بسط افكار سكولار را در ميان دانشجويان و نسل آينده فراهم ميآورد. جرياني موازي نيز در هنر و ادبيات وجود دارد كه در مقابله با جريان ارزشي پايبند به انقلاب اسلامي در هنر و ادبيات قد علم ميكند و با برچسبهاي حكومتي و ايدئولوژيك بودن سعي در طرد آن دارد.
مجموعه اين جريانات، يك «جريان رسانهاي» به معناي واقعي كلمه در برابر جمهوري اسلامي ايجاد ميكند كه رصد فعاليتها، شيوهها و اهداف آن، ميتواند راهكارهاي مناسبي را جهت مقابله ارائه نمايد.
بر اين اساس، شكلگيري اعتقادات از مسيرهاي مورد اعتماد گذشته، خارج شده است؛ هيچ اطميناني نيست كه نظام آموزشي سكولار نباشد و عملكرد رسانهها هم در تلاش براي نهادينهسازي افكاري به جاي عقايد اسلامي است. ازاينرو، ساختار شكلگيري اعتقادات از كنترل نهادهاي خانواده، مسجد و مدرسه تا حد زيادي خارج شده است. در اين ميان رسانههاي پايبند به اصول و اهداف اسلامي، همچون صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، و ديگر جريانات رسانهاي پايبند به اصول اعتقادي و اهداف اسلامي بايد به گونهاي تقويت شوند كه بتوانند شرايطي براي اصلاح ساختار شكلگيري اعتقادات فراهم كنند.
ماهوارهها
اواخر قرن 20 و اوايل قرن 21 و با اوجگيري شبكههاي ماهوارهاي، ساخت برنامههاي فرهنگي براي تاثيرگذاري بر فرهنگها، از طريق ابزار رسانه بسيار مورد توجه قرار گرفت. با توجه به در دسترس بودن اين شبكهها در اقصي نقاط دنيا، متوليان رسانههاي گروه با گرايشات ديني در راستاي اهداف ملي، عقيدتي و فرهنگي جامعه خود، روشهاي پخش برنامههاي ماهواره اي ديني را به خوبي فرا گرفته و از آن بهره بردند. (صدرالسادات،1394: 15)
1. نک: بیانات مقام معظم رهبری: «بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، 8/3/1390 و بيانات در ديدار طلاب و فضلا و اساتيد حوزه علميه قم، 29/7/ 1389».2. نک: «ديدار با دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي،22/2/1382 و بيانات در ديدار شرکتکنندگان در همايش آسيبشناسي انقلاب، 15/12/1377».3. نک: بیانات مقام معظم رهبری: «بيانات در ديدار روحانيون و طلاب تشيع و تسنن کردستان، 23/3/1388».
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
زمانی بود که برای طرح #از_نیل_تا_فرات برنامه داشتن و میخواستن تمام این سرزمین هارو اشغال کنن؛
الان رسیدن به جایی که افتخار می کنن به اینکه با یه باک بنزین میشه کشورشون رو طی کرد...😊
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 خبرنگار صداوسیما از کشف بزرگترین خرابکاری صنعتی در صنایع دفاعی ایران خبر داد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📸 چطور برای بچههایمان خاطرههای محرمی بسازیم
چند ایدهٔ ساده برای فعالیت بچهها در ماه محرم
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95