eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
4.1هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
بررسي تطبيقي افكار گروه‌هاي تكفيري- وهابي با خوارج شباهت‌هاي خوارج و وهابيت تكفيري از حيث معرفتي و شيوه عملكرد معرفت‌شناسي عقل‎گريزي يكي از مؤلفه‌هاي مهم مشترك ميان جريان‎هاي خوارج و تكفيري، عقل‌گريزي و خرد‌ستيزي آنان است. از نظر آنان، تنها منبع شناخت در حوزه‌هاي عقيدتي و فقهي، نقليات و به‌ويژه حديث است. عقل‌گريزي آنانسبب شده به تمام اخبار موقوفه، مرفوعه و مصنوعه، اگرچه شاذ، غريب يا از اسرائيليات باشد، عمل كنند و با قطعيات و يقينيّات عقل مخالفت ورزند و به مجموعه عقايدي كه با يكديگر متناقض بوده يا با عقل و فطرت انسانيمخالف است، اعتقاد پيدا ‏كنند.(ابوريه، بي‌تا، ص‎23) آنان با تأكيد بر نقل، با هرگونه دانش جديد و تفسير عقلي، به‌معناي جامع كلمه، مخالف‌اند و عقل، هيچ جايگاهي در قاموس تكفيري‌ها ندارد و به لحاظ روشي، منقولات ديني و احكام شرعي را بر داده‌هاي علمي و عقلي مقدم مي‌دارند. در اين ديدگاه، دانش‌هاي عقلي بشري «فتنه»اند؛ زيرا انسان را از خداوند بي‌نياز مي‌كنند. براساس همين ديدگاه، بربهاري،يكي از تئوريسين‌هاي اسلاف تكفيري‌ها، از متكلمان، به‌شدت انتقاد كرده، علم كلام را بدعت مي‌شمرد و آن را منشأ همه بدعت‌ها و گمراهي‌ها مي‌دانست و پرداختن به مطالعات رايج كلامي را ناروا و زيانبار قلمداد مي‌كرد، حتي نشستن در جلسه‌ها و حلقه‌هاي علمي متكلمان را منع مي‌كرد. وي با هرگونه تلاش عقلي براي فهم آموزه‌هاي دينييا تفسير و تأويل آنها مخالف بود.(ابويعلي، بي‌تا، ج2، صص‎19 و 23 و 39) يكي از‌بنيادهاي فكري ابن‏تيميه، مخالفت با برهان عقلي است. وي در كتاب الرد علي المنطقيين به‌شدت به فلسفه‏ و منطق مي‏تازد و مسلمانان را از فراگيري فلسفه‏ و منطق نهي مي‏كند و خاستگاه منطق را «يونان» مي‏داند.(ابن‌تيميه‌ حراني، بي‌تا، صص124ـ159) وي معتقد است كساني كه ادعاي تمجيد از عقل دارند در حقيقت، ادعاي تمجيد از بتي را دارند كه آن را «عقل» ناميده‏اند.هرگز عقل به‌تنهايي در هدايت و ارشاد افراد كافي نيست وگرنه خداوند رسولان را نمي‏فرستاد.(ابن‎تيميه حراني، بي‎تا، ج1، ص21) همچنين او در الفتوي الحمويه الكبري، به‌شدت با علم كلام مخالفت و متكلمان را متهم مي‏كند كه قول خَلَف را بر قول سلف ترجيح مي‏دهند و اين مسئلهسبب ناداني دوچندان آنها شده است. به عقيده وي، حيران‏ترين مردم هنگام مرگ، اصحاب كلام‏اند؛ (ابن‎تيميه‌ حراني، 906، صص‎191ـ195)‌بنابراين وي در نتيجه مقابله با عقل‏گرايي، نقل‏گرايي را در تمام حوزه‏هاي الاهيات، احكام، اخلاق و اصول دين مي‏پذيرد و فقط رجوع به كتاب و سنت را مشروع مي‏داند. وي در نقض منطق بر حس مشهود تأكيد مي‏كند و با بي‏اعتباركردن قياس برهاني، براي عقل در گسترش علوم، مجالي باقي نمي‏گذارد و حس و استقرا را «فعال ما يشاء» مي‏داند. (نقض المنطق، صص200-205) در حالي كه در كتاب و سنت بر عقل، تعقل، تفكر و تدبر تأكيد بسياريشده است و فقط واژه «عقل» در قرآن كريم 49 بار آمده است، پس چگونه است كه‏ تكفيري‏ها عقل را تعطيل مي‏كنند؟ از نگاه تكفيري‌ها، هيچ‌يك از احاديث مرتبط با فضيلت عقل، درست نيست، بلكه ضعيف و ساختگي است. ناصرالدين الالباني(1914-1999م) در كتاب سلسلهالأحاديث الضعيفه، نخستين حديثي را كه انكار و رد و باطل اعلام كرد اين است:«الدّينُ هو العقل و من لادين له لاعقل له». وي در ادامه تأكيد مي‏كند: از چيزهايي كه خوب است به آن توجه كنيم اين است كه تمام رواياتي كه درباره فضيلت عقل وارد شده، صحيح نبوده و ضعيف است. (الاباني، 1412ق، ص52) بدين‎ترتيب، عقل‌گريزي از عقايد و شاخصه‏هاي فكري گروه‏هاي وهابيت تكفيري از جمله تكفيري معاصر است. آنان به پيروي از اسلاف خويش، ستيز با عقل و عقلانيت، تعقل و تدبر و خردورزي را از اصول مسلّم خود قرار مي‌دهند‌وعقل‌گرايي را در تمام مسائل ديني و حتي سياسي رد مي‏كنند. همچنين آنها معتقدند پس از قرون سه‌گانه نخست، اعتقادات مسلمانان به سمت بحث‌هاي فلسفي درباره جبر و اختيار كشيده شد؛ ولي ما اين جدل بيزانسييا عقل يوناني را كه مسلمانان را به فِرَق مختلف تقسيم كرد، نمي‌پذيريم؛زيرا انسان در هر دو حالت جبر و اختيار، بايد دستورهاي الهي را اجرا كند (رفعت، 1991م، ص38).در واقع، روش‌هاي عقلي در فهم كتاب و سنت، فقط بعد از ورود فلسفه يوناني، هندي و فارسي به زبان عربيباب شد، درحاليكه صحابه و اسلاف ما، مطالب و مسائل ديني را با ايمان و تسليم و بدون تعمق و تحقيق مي‌پذيرفتند.(رفعت، 1991م، ص32) ملاعمر، رهبر جريان تكفيري طالبان، در پاسخ به نماينده يونسكو مبني بر خودداري از تخريب آثار باستاني كشور افغانستان و پيروي از تدبير عاقلانه گفت: «ما به عقل كاري نداريم و آنچه انجام مي‏دهيم خواست اسلام است». (دهقان، 1379، ص‎16) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔺 یعنی تصویر بالا... 🤦‍♂خروجی حدود ۱٠ سال ولنگاری فضای مجازی و جولان دادن پیامرسان هایی مثل تلگرام و اینستاگرام بین جوانان و در معرض رگبار جنگ قرار دادن آنها ، این آقا پسر و امثال اوست... ✍میلاد خورسندی .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
شهادت جانسوز و مظلومانه سیدالساجدین، علی ابن الحسین امام زین العابدین سلام الله علیه بر تمامی دلدادگان خاندان عصمت و طهارت تسلیت باد. 🌱🌹🌹🌹🌱 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ میلادی: Saturday - 12 August 2023 قمری: السبت، 25 محرم 1445 🌹 امروز متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹شهادت امام سجاد علیه السلام، 94ه-ق 📆 روزشمار: ▪️10 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️25 روز تا اربعین حسینی ▪️33 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام ▪️35 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام ▪️40 روز تا وفات حضرت سکینه بنت الحسین علیها السلام .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✨﷽✨ ✅به چشمانمان باید شک کنیم... ✍«ابوبصیر» می‏گوید: با امام باقر به مسجد مدینه وارد شدیم. مردم در رفت و آمد بودند. امام به من فرمود: «از مردم بپرس آیا مرا می‏ بینند؟» از هر که پرسیدم آیا ابوجعفر را دیده‏ ای؟ پاسخ منفی شنیدم، در حالیکه امام در کنار من ایستاده بود. در این هنگام یکی از دوستان حقیقی آن حضرت‏ «ابوهارون‏» که نابینا بود به مسجد آمد. امام فرمود: «از او نیز بپرس.» از ابوهارون پرسیدم: آیا ابوجعفر را دیدی؟ فورا پاسخ داد: مگر کنار تو نایستاده است؟ گفتم: از کجا دریافتی؟ گفت: چگونه ندانم در حالیکه او نور درخشنده‏ ای است. 📚 بحار الانوار، ج 46، ص 243؛ 🔺 و اما... چرا چشمان ما نمیبیند اماممان را؟ چرا گوشهای ما نمیشنوند صدای (هل من ناصر) او را؟ فقط بگذریم و گذر کنیم از سالهای عمرمان و او را نبینیم جز این انتظاری نمیرود... این که امام زمان عج رو نمی‌بینیم باید به چشمامون شک کنیم از بس داریم باهاش گناه می‌بینیم .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📲 | تصویری از رهبر انقلاب؛ قابل استفاده در پروفایل شبکه‌های اجتماعی .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💬 متشکّل شدن مجدد شیعه 👈🏼 نگاهی به الگوی ویژه هدایت و سیره تبلیغی امام سجاد علیه‌السلام و ثمرات آن بر اساس بیانات رهبر انقلاب 🔻‌ زندگی امام سجاد «از همه جهت یکی از زندگی های پر از درس است.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ یکی از این جهات، الگوی هدایت و سیره تبلیغی ایشان است. همه شواهد نشان می دهد نیم قرن بعد از حکومت پیامبر اسلامی، جامعه اسلامی چنان به انحراف رفته است که امیدی به اصلاح آن نیست؛ اما به راستی امام سجاد چگونه در طول ۳۵ سال دوران امامت خود با صبر و استقامت، چنین اثر شگفتی در جامعه اسلامی‌ ایجاد کردند؟ 🔻 اختناقِ گسترده در دوران بعد از حادثه عاشورا 🔹 شرایط دوران امام سجاد از چند جهت حائز اهمیت است. از یک سو «وقتی‌که حادثه‌‏ى عاشورا پیدا شد، در عالم اسلام... حالت رعبى میان مردم به وجود آمد؛ بیشتر یا شاید کلّاً در میان شیعیان و طرف‏داران ائمّه.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۸۴) از سوی دیگر «عامّه‌‏ى مردم دچار یک بی‌ایمانى و ضعف و اختلال اعتقادى شدید شده بودند. کار به جایى رسیده بود که حتّى بعضى از ایادى دستگاه خلافت، نبوّت را زیر سؤال میبردند.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۱) و «اخلاق مردم بشدّت خراب شده بود.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۲) چراکه «بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ 🔹 در آن دوران «اغلب شخصیّت‌های بزرگ، سر در آخور تمنّیّات مادّی‌ای که به‌وسیله‌ی رجال حکومت برآورده میشد، داشتند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ و کارشان شده بود «از طرفى موجّه کردن و محبوب کردن چهره‏ى قدرتها در دل مردم، از طرفى منفور کردن خاندان پیغمبر و محبّت اینها را از دلها گرفتن.» (حماسه امام سجاد، ص ۸۳) فشار و سخت‌گیری به جایی رسیده بود که «دستگاه عبدالملک... کمال اِشراف و نظارت را بر زندگى امام سجّاد داشت. جاسوس‌هایى گماشته بود که وضع زندگى امام سجّاد را به او گزارش بدهند.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۹۳) 🔹 حال سؤال این است با وجود اینکه «اختناق در آن دوران و نامناسب بودن وضع، اجازه نمی‌داد که امام سجاد بخواهند با آن مردم بی‌پرده و صریح و روشن حرف بزنند؛ نه فقط دستگاه‌ها نمی‌گذاشتند، مردم هم نمی‌خواستند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ امام سجاد چگونه اسلام را از تحریف و جامعه اسلامی را از خطر انحراف نجات دادند؟ 🔻 امام از هیچ‏کس مأیوس نیست... 🔹 نگاه متعارف جامعه اینگونه است که با وجود چنین وضعیتی، تربیت مردم ناشدنی است. اما «امام سجاد... نگفتند وضع بد است، نگفتند که از شمشیر قدرت حاکم خون میچکد، نگفتند این حرفها در دل و مغز علیل مردم جا نمیگیرد؛ ‏حرفشان را گفتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶) سیره عملی ایشان نشان می‌دهد «امام از هیچ‏کس مأیوس نیست حتّى از محمّد‏بن شهاب. امام انسان را داراى فطرت نیکو میداند... بدیها عارضیاند، بدیها مال بعدند، بدیها نقش‏ونگار روى این صفحه هستند و خود صفحه پاک است... هر انسانى در هر حدّى از انحراف، از قلمرو و محیط و منطقه‏ى امید یک ‏انسانِ هدفى و مسلکى بیرون نیست؛ همه‏کس را میتوان امیدوار بود که هدایت شود.» (حماسه امام سجاد، ص۱۵۳) 🔻 دو نوع روش تبلیغی امام 🔹‌ با بررسی شیوه تبلیغی حضرت سجاد می‌توان دریافت که «امام چون در دوران اختناق زندگى میکردند و نمیتوانستند مفاهیم مورد نظر خودشان را آشکارا و صریح بیان کنند، از شیوه‏ى موعظه و دعا استفاده کردند. دعا مربوط به صحیفه‏‌ى سجّادیّه است... و موعظه مربوط به بیانات و روایاتى است که از آن حضرت نقل شده.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۵) 🔻 اولاً حضرت برای بازسازی جامعه نبوی «پوششى براى حقایق درست میکرد، و آن، پوشش، دعا بود.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۶۲) یعنی در بدترین شرایط تبلیغی «امام سجّاد از بيان معارف دست نکشيد؛ به‌عنوان دعا، به‌نام نيايش، مطالبى فراهم آورد و آنچه ميخواست بگويد، گفت.» (همرزمان حسین، ص ۹۲) ثانیاً موعظه «بهترین نحو انتقال و القای ایدئولوژى و افکار درست است.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۶) موعظه‌های عمومی حضرتسه ویژگی مهم دارد: 🔹 ۱- «این بیانات امام که خطاب به عامّه‏‌ى مردم است، از نوع آموزش نیست، از نوع تذکّر و یادآورى است. یعنى در این بیان، امام نمی‌نشینند مسئله‏‌ى توحید را براى مردم باز کنند و بشکافند، یا مسئله‏‌ى نبوّت را براى مردم تفسیر کنند بلکه تذکّر میدهند، یادآورى میکنند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۰) 🔍 ادامه👇 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔍 ادامه 🔹 ۲- «امام در این بیان عمومى یعنى در خلال مسائل اسلامى، ناگهان بر روى مسئله‏‌ى امامت تکیه میکند؛ مثل این است که مثلاً در دوران رژیم گذشته کسى با شما این‏جورى حرف بزند که آقایان! به فکر خدا باشید، به فکر مسئله‏‌ى توحید باشید، به فکر مسئله‏‌ى نبوّت باشید، به فکر مسئله‏‌ى «حکومت» باشید. ببینید؛ عیناً امامتى که ما اینجا در بیان امام سجّاد میبینیم، مثل همین کلمه‏ى «حکومت» است در دوران رژیم گذشته؛ که حرف خطرناکى بود.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۲) 🔹 ۳- «در خطاب به عامّه‌‏ى مردم دائماً استناد به آیات میشود؛ چرا؟ چون عامّه‏‌ى مردم امام سجّاد را به‏‌صورت یک ‏امام نگاه نمیکنند و براى حرفهایش دلیل میخواهند، استدلال میخواهند؛ این است که امام به آیات استدلال میکند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳) 🔻 روش خاص تبلیغ و هدایت 🔹 رویکرد امام به دعا به این دلیل است که «یکى از نتایجى که دعا میتواند داشته باشد، این است که انگیزه‏‌هاى سالم و صحیح را در دلها بیدار میکند... و صحیفه‏‌ى سجّادیّه از اوّل تا آخر پُر از انگیزه‌‏هاى شریف و عالى براى انسانها است که اگر انسان به آنها توجّه بکند، واقعاً ‏همین صحیفه‌‏ى سجّادیّه کافى است که یک ‏جامعه را توجّه بدهد و اصلاح کند و بیدار کند.» (حماسه امام سجاد، ص ۲۲۴) 🔹 رویکرد امام به موعظه هم به این دلیل است که «اگر کسى میخواست آنجا به مردم بگوید که به فکر مسئله‏‌ى حکومت باشید، این حرفى نبود که دستگاه به‌‏آسانى از آن بگذرد امّا وقتى به زبان موعظه و در زبان یک ‏آدم زاهد و عابد بیان میشود، براى دستگاه یک ‏مقدارى قابلیّت قبول پیدا میکند؛ یعنى آن‏قدرها حسّاسیّت‌‏برانگیز نیست.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳) 🔻 امام سجاد شيعه را مجدد متشکّل کرد 🔹 جهاد تبلیغی امام سجاد آن‌چنان آثار بنیادینی در جامعه داشت که گویی بعثت دوباره انجام گرفته است. شرایط به گونه‌ای شد که «کم‌کم و تدريجاً مردم ملحق شدند و زياد شدند و زياد شدند و جمعيت شيعه سر و سامانى گرفت. بر اثر همين گفته‌هاى گرم امام چهارم که مثل تازيانه‌اى بر دوش فکر و روح مردم نواخته ميشد.» (همرزمان حسین، ص ۱۶۰) 🔹 امام سجاد «شيعه را مجدّداً متشکّل کرد و تحويل امام باقر داد.» (دو امام مجاهد، ص ۳۱۴) نهایتاً «نتیجه این شد که در شصت سال بعد، هفتاد سال بعد، از همین کوفه جوانها و پیرمردها بلند میشدند می‌آمدند مدینه و سالیانى در کنار مرکز فیض جعفر‏بن محمّد میماندند و بهره میبردند و برمیگشتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶)، «بزرگانى که از رُوات امام صادق شما میشناسید، اغلب مال کوفه‏اند؛ در همین شهر بود، در همین محیط بود، در همین فضاى مسموم بود. چه کسى زراره را درست کرد؟ چه کسى محمّد‏بن مسلم را درست کرد؟ چه کسى مفضّل‏بن عمَر را درست کرد؟ یحیی‌بن امّ‏‌طویل را چه کسى درست کرد؟ امام سجّاد درست کرد.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۷) 🔹 اما آنچه از امام سجاد به عنوان هدایت گر ویژه و برترین مبلّغ احیاگر اسلام می توان الگو گرفت، این است که «امروز، ما چنين وظيفه‌اى داريم. البته شرايط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمد اللَّه حکومت حق يعنى حکومت شهيدان قائم است. پس، ما وظايفى داريم.» ۱۳۷۶/۲/۱۷ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
سلام لطفا این کانال را در همه گروه هایی که عضو هستید(شهر و روستا) اطلاع رسانی نمایید تا افراد بیشتری عضو شوند و با کمک و اطلاع رسانی به موقع و موثق شما و همت مسئولین محترم شهرستان بتوانیم جلوی منکرات را قبل از انجام آن پیشگیری کنیم و در صورت انجام منکرات و تخلفات، پیگیری تا حصول نتیجه داشته باشیم 👇👇 ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائمشهر https://eitaa.com/setadghaemshahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اذعان مزدور اسرائیل به نگرانی و خشم رژیم صهیونیستی از توافق ایران و آمریکا: 🔺️نتانیاهو نمی‌خواهد نشان دهد که در زمان دولتش این توافق بزرگ صورت گرفته و او نتوانسته کاری انجام دهد! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)قسمت۱۲۵ از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی) لزوم یکپارچگی و وحدت مسئولان در برابر دشمن ما در داخل کشورمان کم گرفتاری نداریم. ریشه ی گرفتاریها از دو چیز است: اول، از غفلتها و کوتاهیها و تنبلیها و احیانا بدعمل کردنهای خود ماست؛ در رابطه ی با اموال عمومی، در رابطه ی با تجمل گرایی، در رابطه ی با پاسخگویی به مردم در دستگاههای مختلف. ریشه ی دوم، دشمنانی هستند که از همین مایه ها و زمینه ها سوء استفاده میکنند؛ بر این مردم تنگ میگیرند؛ تهدید میکنند، ایجاد اختلاف میکنند؛ دودستگی می اندازند؛ محاصره ی اقتصادی میکنند. مردم، یکپارچه و مؤمنند؛ اگر بزرگان و مسئولان کشور هم یکپارچه و یک دست باشند، دشمن جرات نمیکند. در این صورت، دیگر هیچ تلاشی علیه این ملت و این کشور به ثمر نمیرسد. این اختلافات را رها کنند. بزرگان بایستی کوچکترها را طریق مستقیم و راه راست بکشانند. آنها اگر اشتباهی میکنند، نبایستی اشتباه را برایشان توجیه کنند و خودشان هم دنبال سر آنها راه بیفتند، یا احیانا آنها را به اشتباه بکشانند. نتیجه ی این اختلافات، همین چیزهاست. بعضیها هم همشان این است که بنشینند و ذهن و چشم و دست و قلم و زبان مصرف کنند، برای اینکه آتش اختلافی بیفروزند و به اسم مسائل خطی و حزبی و گروهی و جناحی، دو دسته را به جان هم بیندازند! این کارها را باید رها کنند.(بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 11/12/1378) تخطئه ی مسئولین توسط دشمن دشمن و بیگانگان، اینگونه وانمود میکنند که اگر یک مجموعه، برای ایجاد رفاه و حل مشکلات مردم کار میکند، لزوما به معنای دور افتادن از معنویات و آرمانهاست! این، غلط است. این تصور افراد ساده لوح و تغلیط و تسویل افراد مغرض است. اسلام، برای دنیا و آخرت مردم، برنامه و هدف دارد. مسئولان اداره ی کشور موظفند همانقدر به امور مادی مردم برسند که به امور معنوی میرسند.(بیانات در دیدار رئیس جمهور و هیات وزیران 8/6/1368) خدشه دار کردن تصمیمات مسئولان، مایه ی شادی دشمن یکی از چیزهایی که دشمن را شاد میکند، همین است که در هر شهر و گوشه ای، شروع به خدشه دار کردن تصمیمات مسئولان قضایی، مسئولان شهری و مسئولان استانی کنند. این کار، دشمن را خوشحال میکند. بگذارید مسئولان کشور با دست باز آنچه را که مصلحت میبینند، در این دوران انجام بدهند. جابه جایی ایرادی ندارد، جابه جایی دلیل بر بدی نیست. شما برخاسته اید و به تهران آمده اید، حرفتان را بگویید- ایرادی هم نیست- اما مبادا شما و علما و دیگران، به بعضی از افراد در آنجا میدان بدهید تا با طرح شعاری، جلوی کار مسئولان را بگیرند. باید مانع این کار بشوید.(بیانات در دیدار با گروهی از روحانیون و مردم رفسنجان 21/7/1368) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
سلام لطفا این کانال را در همه گروه هایی که عضو هستید(شهر و روستا) اطلاع رسانی نمایید تا افراد بیشتری عضو شوند و با کمک و اطلاع رسانی به موقع و موثق شما و همت مسئولین محترم شهرستان بتوانیم جلوی منکرات را قبل از انجام آن پیشگیری کنیم و در صورت انجام منکرات و تخلفات، پیگیری تا حصول نتیجه داشته باشیم 👇👇 ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائمشهر https://eitaa.com/setadghaemshahr
 شخصیت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س) زندگي علمي مقدمه السلام عليك يا ايتها العليمه در زندگي انساني هم هماره دانايي از برترين ارزش‏ها بوده است، بدين دليل اگر در زندگي مشترك زوجي آسماني يكي باب مدينه‌العلم شد، بديهي است كه همسرش هم سرآمد بانوان عالم در دانايي خواهد بود. منزلي كه محورش‏ فاطمه(س) باشد كانون دانش خواهد بود. خاصه كه مهم‌ترين معاني‏ فاطمه(س) جدايي از جهل و پيوند ويژه با دانش است. مدرسه علمي نشان مشترك‏ فاطمه(س) و علي7 در سراسر دوران زندگيشان، دانش‌ورزي در محضر پيامبر است؛ علي7 از يك‌سالگي به منزل پيامبر منتقل شد و‏ فاطمه(س) پاره تن پيامبر در خانه پيامبر پا در اين دنيا گذاشت. پس تا پيامبر زنده بود و تا حضور پيوسته او در خانه علي7 و‏ فاطمه(س) بود، آنان توفيق دانش‌آموزي از پيامبر را داشتند. خانه‏ فاطمه(س) محل بيشترين دانش‏هاي پيامبر بود. بدين دليل صحابه ممتاز و برتر، همچون سلمان كه از اهل‌بيت(عع) شمرده مي‌شد به اين خانه و اهل آن ارادت ويژه داشت. او مأمن زرنگ و فرصت‏شناسي بود كه هدفش بهره‌مندي از دانش بيكران و آسماني اين منزل بود. شخصيت علمي فاطمي در مدينه‌النبي هر انساني اعم از مرد و زن به دانش‌آموزي توصيه مي‏شد؛ اعم از معارف ديني و آسماني تا دانش‏هاي دنيوي. ‏ فاطمه(س) از محضر پيامبر دانش مي‌آموخت. او كه هر صبح و شام، در محضر پيامبر بود اين حضور را تبديل به شاگردي پيوسته نزد پيامبر نمود و حتي همسري با امام را تبديل به همراهي با او در دانش‌آموزي كرد و در نهايت مدرس فرزندانش شد. اين دانش‌‌ورزي پيوسته، او را به چنان گستره و احاطه از دانش رساند كه به القاب عالمه و عليمه مشهور شد. گستره دانش او شامل دانش‏هاي نافع و مفيدي بود كه دانستنش ارزش و كمال بود. دانش ويژه و تخصصي در سبك زندگي ديني، تربيت سياسي آينده‌نگر از ضرورت‌هاست تا مبتني‌بر روندها و فرايندها، هر فرد به كسب آمادگي براي تحولات پيش رو در جامعه خود بپردازد. ‏ فاطمه(س) به‌‌عنوان تنها بانوي كامل زنانه، سرآمد بانوان عالم در دانش‌آموزي بود و به اقتضاي كمالش، مأموريت نقش‌آفريني‏هاي ويژه در زمانه خود را داشت. بدين دليل برترين بانو در زمينه دانش آينده‏شناسي قرار گرفت. به‌ويژه پيامبر بسياري از اسرار آينده را كه در فضاي عمومي نمي‏توانست ارائه دهد به اهل‌بيتش منتقل مي‏ساخت و متناسب با آينده‏هاي دور و نزديك براي هريك، مأموريت‏ها و مسئوليت‏هايي تعريف مي‌كرد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
 شخصیت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س) زندگي علمي 👆ادامه موضوع‏ها و محتواي سه‌گانه مدرسه علمي مقطع‏ها و دوره‏هاي تحصيلي و دانش‌آموزي سه‌گانه فاطمي الف) مقطع اوليه و آغازين: دوره كودكي در شهر مكه و نزد پدر و مادر دانش غيبي پدرش؛ پيامبر اسلام دانش فراوان مادر درباره اديان، آگاه‌ترين زن به قرآن و اسلام و دانش‏هاي پيامبر در زمان خودش ب) مقطع و دوره تخصصي پيوسته: دوره زندگي مشترك تا زمان رحلت پيامبر در مدينه-دانش‌ورزي همسران پس از آغاز زندگي مشترك دانش‌ورزي از محضر همسر تشويق فرزندان براي حضور در جلسات علمي پيامبر و واگويه مجدد آن در منزل جلسات فراگيري دانش از پيامبر به‌صورت خانوادگي ج) رويكردهاي دانش‌آموزي فاطمي تلفيق دانش با متن زندگي تلفيق دانش دين و آخرت با دنيا داشتن برنامه زماني منظم و پيوسته (حضور پيوسته پيامبر در هر صبح و شام و ساعتي از شب كه براي دانش‌ورزي امام علي7 بود و جز‏ فاطمه(س) كسي حق شركت در ان را نداشت.) د) دوره بسيار ويژه: دوران پس از رحلت پيامبر دوره‏اي تقريباً يك ماهه (دوران بستري‌بودن) راويان دانش: فرشتگان بهره‌گيرنده‏ها: حضرت زهرا(س) به‌عنوان مخاطب اصلي و امام علي7 به‌عنوان دانش‌نگار (و حسنين و زينبين مستمعين آزاد) محتواي دانش: اخبار آينده جهان انساني تا دوران ظهور و رجعت و پايان دنيا، و در حقيقت منشور راهي براي امامان بعد، ليست اسامي شيعيان و دوستداران اهداف؛ هدف اول: آرام‌‌بخشي به بانوي مظلومه عالم در دوران مظلوميت، هدف دوم: انتقال ميراثي از‏ فاطمه(س) به امامان بعد به‌عنوان نقشه راه مراتب و شخصيت علمي فاطمي (فارغ‌التحصيلي مرحله به مرحله) شگفتي زنان مدينه و ام سلمه، از دانش‏ فاطمه(س) پس از هجرت ازدواج دانش‌آموزان ويژه نبوي داراي مرتبه كفويت علمي شگفتي همسران از فضائل همديگر خاصه در دانش كمال دانشي همسران در آستانه رحلت دانش‌آموزي فرزندان نقش حضرت در دانش‌آموزي غير مستقيم و در متن زندگي و حتي در بازي فرزندان نقش آن حضرت به تشويق فرزندان براي حضور در مسجد و پاي منبر پيامبر برگزاري مسابقه هنري/علمي (خط‌نويسي) براي فرزندان در سن خردسالي تشويق فرزندان به واگويه آموخته‏هاي مسجد در منزل (جهت تثبيت دانش و تقويت قدرت كلامي و افزايش اعتماد به نفس و روابط عمومي فرزندان) دانش‌آموزي صحابه فضاسازي براي بهره‌مندي و دانش‌آموزي صحابه در مراتب و مقاطع مختلف: دانش‌آموزي ويژه فضه خادمه دانش‌آموزي تخصصي صحابه خاص و علوي بهره‌مندي مراجعه‌كنندگان به خانه حضرت از دانش ايشان به‌صورت مستقيم (حديث‌آموزي) بهره مي‌برد يا نشان دانش را در رفتار حضرت مي‌ديد استقبال از پرسشگران بانوي شهر مدينه ميراث علمي ويژه توجه حضرت زهرا(س) به نگارش دانش به‌ويژه دانش غيبي و آسماني و توجه به خط‌آموزي فرزندانش، باعث پيدايش اولين آثار مكتوب در جهان اسلام شد: حديث لوح: (در 12 سالگي در ميلاد سيدالشهدا): در معرفي امامان و خط امامت خطبه فدكيه: (در 18 سالگي) در اثبات حقانيت امامت و ابطال خلافت مصحف فاطمه: (در 18 سالگي پس از رحلت پيامبر): در معرفي رويدادها تا قيامت مجموعه 117 حديث و ادعيه با وجود تمامي سانسورها شاگردان مدرسه فاطمي 42 صحابه راوي حديث از ايشان مهم‌ترين راويان مرد: سلمان و ابن عباس و جابربن عبدالله انصاري مهم‌ترين راويان زن: اسماء بنت عميس، دخترانش زينب و ام‌كلثوم، ام‌سلمه و عايشه همسران پيامبر، مادر انس‌بن مالك (انس، خدمتگزار پيامبر)، سلمي همسر و زينب دختر ابي‌رافع (ابي‌رافع آزاد شده پيامبر). .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
 شخصیت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س) زندگي علمي 👆ادامه۳ 2. شخصيت علمي سطوح دانش‏هاي فاطمي گستره و انواع دانش‏هاي فاطمي دانش ها شواهد دانش غيبي دانش‌آموزي غيبي مصحف دانش عوالم غيبي دانش ماكان و مايكون دانش زميني عرفاني زيبايي‌بيني طبيعت حديث راوي احاديث پدر علوم قرآن و تفسير حافظ و مفسر قرآن كلام و مناظره مناظره‏ها با غاصبين حضور در مباهله سياست نفاق‏شناسي و زمان‌‎شناسي جامعه‌شناسي جامعه‏شناسي در خطبه مديريت مديريت مبارزه آينده‌پژوهي دانش آينده «مايكون» هشدارهاي فاطمي ارتباطات و تبليغات مديريت پيام مظلوميت تاريخ دانش گذشته «ماكان» ادبيات و شعر فصاحت و بلاغت اشعار حضرت بهداشت و پزشكي درمان جراحات نبوي و علوي سلامت عمومي خانواده فني و حرفه‌اي ريسندگي نشان‏هاي دانشي القاب و نشان‏هاي علمي فاطمي ليله‌القدر: مرتبه بالا در فضايل به‌گونه‏اي كه مردم از شناختش عاجز هستند. فاطمه: پوشانده‌شده از جهل و پوشيده‌شده به دانش محدثه: هم‌سخن ملائكه و فراگيرنده دانش از فرشتگان حكيمه، عالمه: داراي حكمت و دانش نشان ويژه آسماني پيامبر: پيامبر صلی الله علیه و آله : خداوند به ده زن عطاي ويژه داشت .... و به‏ فاطمه(س) دانش را عطا كرد. محصولات علمي مصحف فاطمي -117 حديث 3. دانش ويژه تخصصي آينده‏شناسي ديني شناخت آينده و عوامل مؤثر بر آن در مواجهه حق و باطل و بررسي راهبردهاي مواجهه با اقدامات و هجوم‏هاي آتي جبهه باطل با هدف حفظ و استمرار و گسترش‌بخشي به جبهه و جريان حق آينده‌نگري نبوي و برنامه‏هاي ايشان انواع خبرهاي خاص و عام انواع مخاطب حق (متعلق خبر، يا ياوران حق) يا باطل معرفي معيار و شاخص (من غضبها ...) معرفي جريان‏هاي باطل احتمالي به‌صورت كلي تربيت‌دهي خواص حق براي آن شرايط (تعيين مرزها و دائره هجوم و دفاع، تعيين ميزان افشاگري و كتمان، تعريف نقش‏ها به‌ويژه براساس تفاوت‏هاي جنسيتي) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
 شخصیت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س) زندگي علمي 👆ادامه۴ آينده‏هاي پيش روي زندگي فاطمي انواع آينده تعريف‌ها كاركرد آينده‌داني آينده‌داني فاطمي كاركردها آينده نزديك رويدادهاي زندگي مخاطب در آينده مسئوليت‌پذيري مستقيم پيش‌آگاهي از سقيفه مأموريت جانفدايي براي حفظ امام و امامت آينده مياني سده پيش رو و نسل دوم نيروسازي نسل بعد عاشورا نيروسازي حماسه‌سازان عاشورا از فرزندانش آينده بلند چشم‌انداز پاياني ديدن آينده روشن در اوج هجوم‏ها و بحران‌ها مهدويت و ظهور اميد و پويايي در اوج هجوم‏ها و غربت‏ها و مصيبت‌ها گونه‏شناسي خبرهاي پيامبر به حضرت زهرا(س) درباره آينده نزديك و مياني خبر درباره كودتاي منافقين بيعت‌شكني صحابه بيعت‌گر غدير و انصار در ليله‌العقبه مكه (براي ياوري اهل‌بيت) هجوم‏ها و مظلوميت‌ها شهادت قريب‌الوقوع پيشگويي خلافت پس از خانه‌نشيني و جنگ‌آوري‏هاي سه‌گانه (ناكثين و قاسطين و مارقين) پيشگويي صلح و شهادت امام حسن(ع) پيشگويي قيام و حماسه حسيني پيامبر و زمان‏هاي اطلاع‌رساني از زمان ولادت امام حسين7 (كه عدد اهل‌بيت(عع) و شجره طيبه كامل شد) تا آستانه رحلت (هشدار آماده‌باش براي نزديك‌بودن زمان فتنه‌ها) تربيت سياسي آينده‌پژوهانه فاطمي توسط پيامبر تربيت سياسي دختر براي آينده بصيرت سياسي دختر در زمان حال آمادگي دختر براي حضور خاص سياسي در زمان پدر رسالت‏ها و مأموريت‏هاي فاطمي براساس پيشگويي‌ها تعريف نقش‏ها براساس تفاوت‏هاي جنسيتي واگذاري سخت‌‌ترين و بيشترين مأموريت‏ها به حضرت زهرا(س) در مقام جانفدايي امام دادن برنامه توان‌افزايي معنوي و روحي براي آن زمان ارائه طرح و برنامه براي مواجهه پيوسته تا لحظه شهادت اتمام حجت‏هاي پيامبر بر صحابه درباره آينده پيامبر و ارائه معيار حق و باطل براساس ثقلين پيامبر و معرفي امام علي7 به‌عنوان معيار حق و‏ فاطمه(س) به‌عنوان معيار رضايت تأكيد بر آيات قرآني كه به ارتداد احتمالي صحابه پس از رحلت پيامبر هشدار مي‏دهد پيامبر و پيمان‌‎گرفتن متعدد، به‌ويژه از خواص صحابه براي ماندن بر حق و تعاليم ديني (ولايت و اهل‌بيت) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
رکورددار پرتاب نیزه ایران انتقاد کرد و اخراج شد! 🔹«علی فتحی‌گنجی» رکورددار پرتاب نیزه ایران هفته گذشته تصاویری از محل اسکانش در خوابگاه مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران منتشر کرد. 🔹وی تصاویر مربوط به غذاهایش، حضور سوسک و گربه در اتاق و ... را به اشتراک گذاشت، به امید اینکه شاید وضعیتش بهتر از قبل شود، اما اوضاع نه تنها بهتر نشد، بلکه مسئولان فدراسیون او را از خوابگاه بیرون کردند. 🔹فتحی‌گنجی در گفتگو با تسنیم: سرپرست فدراسیون می‌گفت که «نیزه را ۸۰ متر پرتاب کن تا برایت نیزه بخرم و تو را به هانگژو ببرم». در خوابگاه عدس پلو، لوبیا پلو و استانبولی می‌خوردم. با خودم گفتم استوری بگذارم، شاید شرایط بهتر شود، ولی گفتند که از آفتاب انقلاب بیرون بروم و در واقع مرا بیرون انداختند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🆘❌علت به شهادت رسیدن فرزند پیامبر در جامعه اسلامی⁉️ 📛خواص بی خواص در کلام رهبری 🔶این قسمت سَعد بن اَبی وَقاص 🔻وقتی خواص تغییر کردند... 👈سعد بن ابی وقاص از بیت المال پول قرض کرد و قرض خود را برنگرداند... .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
کرونای جاده‌ای هم مهار شدنی است (1) پس از چند سال روند نسبتا کاهشی سوانح مرگبار جاده‌ای و بعد از کاهش تلفات این سوانح به علت شیوع کرونا در دو سه سال اخیر، متاسفانه دوباره شاهد روندی افزایشی در خصوص آمار جانباختگان تصادفات هستیم. طبق آمار اعلام شده، در سال 1401 قریب 19 هزار و 500 نفر از هموطنان در سوانح ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند یعنی روزی بیش از 50 نفر. در همین سال نزدیک به 370 هزار نفر نیز در این حوادث دچار مصدومیت‌های مختلف شده‌اند. از سوی دیگر، طبق آمار در دو دهه گذشته در کشورمان نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر جان خود را بر اثر این حوادث از دست داده‌ و بیش از ۶ میلیون نفر نیز مصدوم شده‌اند که آماری تکان‌دهنده است. اگر به این عدد و رقم‌ها از زوایای دیگری همچون تبعات خانوادگی و اجتماعی نگاه کنیم، بیشتر متوجه عمق ماجرا خواهیم شد. اینکه مثلا در یک سال هزاران خانواده، در یک لحظه سرپرست یا عزیز خود را از دست بدهند یا اینکه جامعه به راحتی بخشی از سرمایه نیروی انسانی خود را از دست دهد، در کنار انبوهی از هزینه‌های مادی و معنوی مورد نیاز برای جبران یا التیام این خسارت‌ها نشان می‌دهد که ابعاد پیدا و پنهان سوانح جاده‌ای بیش از آن چیزی است که به چشم می‌آید. حتی بسیاری از مصدومان این حوادث به دلایل مختلف همچون معلولیت‌ها و نقص عضو، دیگر قادر به ادامه روند قبلی زندگی و ‌اشتغال خود نیستند و در موارد زیادی شکل و مسیر زندگی این افراد و خانواده آنها دچار تغییرات و تکانه‌های جدی می‌شود. اما سؤال مهم این است که آیا می‌توان از این حوادث و تلفات و تبعات آن جلوگیری کرد؟ ابتدا باید به عوامل دخیل در وقوع سوانح جاده‌ای ‌اشاره کرد. «نوع رانندگی»، «شرایط و کیفیت جاده‌ها» و «ایمنی و کیفیت خودروها» سه عنصر مهم و اصلی تعیین‌کننده در بروز یا جلوگیری از سوانح رانندگی هستند. در این میان، اقدامات مرتبط نیز شامل بخش پیشگیری و بخش پس از وقوع سانحه می‌شوند. به عنوان مثال امکانات مناسب خودرو در بخش‌هایی مثل سیستم تعلیق، ترمز و غیره می‌تواند مانع بروز حادثه شود اما در صورت وقوع حادثه نیز استحکام بدنه و ستون اتومبیل یا داشتن امکاناتی مانند کیسه هوا و... می‌تواند از شدت صدمات و مرگ سرنشینان جلوگیری نماید. یا در بخش جاده‌ای، نوع طراحی و کیفیت سطح جاده و... می‌تواند مانع حوادث شود اما پس از وقوع حادثه نیز امکاناتی مانند گاردریل‌های استاندارد یا توقفگاه ایمن و... می‌تواند در کنترل شدت حادثه نقش‌آفرینی کند. اهمیت کیفیت و ایمنی خودرو و جاده به حدی است که حتی برخی از کارشناسان معتقدند، این دو عنصر مهم می‌توانند گاه خطا و‌ اشتباه راننده را نیز تا حد زیادی جبران کنند و مانع حادثه یا خسارت‌های سنگین شوند. تجربه دو دهه گذشته نشان داده که می‌توان با تکیه بر برخی اقدامات یا رخدادها شاهد کاهش آمار تلفات رانندگی باشیم. به عنوان مثال در شرایطی که در سال 1384 شاهد ثبت نزدیک به 28 هزار مورد مرگ در سوانح رانندگی بودیم، این آمار در سال 1395 به کمتر از 16 هزار مورد کاهش یافت در حالی که به طور طبیعی شاهد افزایش وسایل نقلیه در کشور نیز بودیم. شاید بتوان بخشی از این کاهش تلفات را به پررنگ شدن اقدامات فرهنگی و حساس شدن روی مباحث آموزشی و ترویج سبک رانندگی صحیح در کنار تقویت اقدامات کنترلی پلیس در جاده‌ها، همچنین توجه بهتر و جدی‌تر به موضوع مهم جایگزینی خودروهای قدیمی و فرسوده با خودروهای به‌روزتر و البته عوامل دیگر دانست. اما در سال‌های اخیر از یک سو شاهد کمرنگ‌تر شدن اقدامات تبلیغی و فرهنگ‌ساز در خصوص سوانح رانندگی هستیم و از سوی دیگر سخت شدن تبدیل به احسن کردن خودروهای فرسوده یا ناایمن و کم‌توجهی به بحث ارتقای ایمنی خودروها از سوی خودروسازان علی‌رغم همه تذکرات و انتظارات در افزایش تلفات رانندگی اثرگذار بوده است. در بحث ایمنی خودروها مدتهاست که صدای مسئولان ارشد پلیس راهور نیز که از نزدیک با چند و چون سوانح و علل و زمینه‌های وقوع حوادث رو‌به‌رو هستند در اعتراض به کیفیت خودروهای داخلی بلند شده است. مردم نیز رضایت کافی از کیفیت و ایمنی بسیاری از خودروهای داخلی با وجود پرداخت هزینه هنگفت برای خرید آنها ندارند. این موضوع تا جایی است که حتی رهبر معظم انقلاب نیز به آن ‌اشاره داشته‌اند. رهبر انقلاب در تاریخ 10 بهمن‌ماه 1400 در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فرمودند: « ما در برخی از محصولات داخلی متأسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمی‌شود، این خیلی بد است، این همه‌ حمایت در طول این سال‌ها از صنعت خودرو در کشور شده خُب کیفیت خودرو خوب نیست، .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
کرونای جاده‌ای هم مهار شدنی است (2) مردم ناراضی‌اند درست هم می‌گویند، حق با مردم است، یعنی اعتراض مردم به‌جا است،‌ این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.» ایشان چندین بار نیز موضوع تلاش برای کاهش مستمر آمار تلفات تصادفات جاده‌ای را از پلیس و دستگاه‌های مسئول دیگر مطالبه کرده‌اند. واقعیت آن است؛ در شرایطی که روزانه بیش از 50 نفر از هموطنانمان را در تصادفات از دست می‌دهیم و خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شوند، کاهش تلفات جاده‌ای نیازمند یک عزم جدی و ورود دستگاه‌های مختلف و پایان دادن به کم‌کاری‌هاست. فراموش نکنیم که در همین دو سه سال اخیر، وقتی روزانه چند ده یا چند صد نفر از هموطنانمان را بر اثر شیوع کرونا از دست می‌دادیم، چیزی که توانست باعث غلبه کشور بر آن بحران و نجات مردم شود، ورود جدی دستگاه‌های مرتبط و همراهی مسئولان و جلب اعتماد مردم در مسیر تصمیمات موثر بود. اکنون هم به نظر می‌آید مبارزه با این کرونای جاده‌ای مزمن، چاره‌ای جز عمل به همان فرمول مقابله با ویروس کرونا نداشته باشد. اگر در بخش کیفیت و ایمنی خودروهای تولیدی مشکلاتی وجود دارد، نباید با کسانی که کم‌کاری می‌کنند یا دنبال سود بیشتر با زحمت کمتر هستند مسامحه کرد. باید بدون تعارف با عوامل ضعف در این بخش برخورد شود. در این میان توجه به دانش بومی و به‌کارگیری جوانان مستعد در بخش‌های طراحی، ارتقای ایمنی و تولید خودروی ایمن چیزی شبیه به همان به‌کارگیری توان داخلی در تولید واکسن کروناست. به عبارتی این دانش و تخصص در کشور وجود دارد اما آن‌طور که باید در بخشی مانند خودرو‌سازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. مردم همواره می‌پرسند چرا در بخش‌هایی از گستره دانش همچون دانش هسته‌ای، ساخت پهپاد و یا نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادی و ... توانسته‌ایم به اوج قله‌های پیشرفت و حیرت و تحسین جهانی برسیم، یا در بخشی پیچیده و سخت همچون ساخت واکسن کرونا جوانان ما خوش درخشیدند اما در بخش صنایع خودرویی با وجود بیش از پنج دهه تجربه، سرعت پیشرفت ناکافی و نامطلوب است. پاسخ این است که در بخش‌هایی مثل صنایع موشک و تجهیزات نظامی یا ساخت واکسن، میدان عمل به‌خوبی برای جوانان و دانشمندان توانای کشورمان باز شده و به‌کارگیری روحیه جهادی و باور به اینکه «ما می‌توانیم» و غلبه «تکلیف‌محوری» بر «سودمحوری» باعث رقم خوردن چنین پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی شده است اما در بخشی همچون خودرو‌سازی در مواردی -و نه تمام موارد- غلبه نگاه اقتصاد لیبرالی و سودمحوری و دست‌های پشت پرده و مافیای سیری‌ناپذیر، ترمز پیشرفت و ارتقای کیفیت و ایمنی را کشیده است. با همه اینها حال که پای جان و ایمنی مردم در میان است، آنجا که نیاز به واردات تکنولوژی یا محصول ایمن و استاندارد در بخش خودرو باشد در کنار توجه به ارتقای کیفیت و ایمنی و قیمت محصولات داخلی، به خاطر حفظ سلامت و ارتقای رفاه و ایمنی مردم باید در یک روند منطقی و البته تامین‌کننده نیاز عموم مردم و نه‌تنها یک بخش خاص از مرفهین جامعه به این امر توجه شود. این حق طبیعی عموم مردم است که به خودرویی استاندارد و ایمن با قیمتی مناسب دسترسی داشته باشند. انتظاری که توجه جدی به آن از دولت محترم و رئیس‌جمهور دغدغه‌مند که یک‌بار با تلاش و همت خود غول کرونا را شکست داده‌اند می‌رود. دولت و دستگاه‌های مرتبط باید با همان همت و به‌کارگیری تجربه مهار کرونا، تلاش برای کاهش تلفات سوانح رانندگی را به عنوان یک تکلیف ببینند و در این راه با همان عزم حضور در سایر بخش‌های علمی و تکنولوژیک، با به صف کردن همه امکانات و استفاده از توان جوانان خلاق در بخش‌هایی همچون تولید خودروی ایمن و با کیفیت و مطالبه افزایش استانداردهای ایمنی خودروها از خودروسازهای داخلی و نظارت بر استانداردهای ایمنی خودروهای وارداتی، تخصیص بودجه برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای که تعداد آنها نیز کم نیست، ارتقای دانش و تجهیزات اورژانس پیش‌بیمارستانی و نو‌سازی ناوگان، تجهیزات و امکانات اورژانس و هلال احمر، تامین نیازهای پلیس راهور از جمله نیروی انسانی و تجهیزات، تجهیز جاده‌ها به دوربین و امکانات مورد نیاز، ترویج پایه‌ای و عمومی فرهنگ صحیح رانندگی توسط صداوسیما و مدارس و برخورد سخت و توجیه‌پذیر با رانندگان متخلف و حادثه‌ساز و موارد دیگر به سمت کاهش هرچه بیشتر تلفات و کمک به پیشگیری از تبعات و خسارت‌های حوادث جاده‌ای حرکت کنند. مجلس نیز می‌تواند با قرار دادن برنامه‌ای کاربردی برای کاهش محسوس آمار جانباختگان در برنامه هفتم توسعه و همچنین حمایت از دولت در کنار نظارت مسئولانه به وظیفه خود عمل کند. قطعاً مهار کرونای جاده‌ای نمی‌تواند سخت‌تر از ویروس هولناک کرونا باشد اگر همه پای کار بیایند. عباس شمسعلی .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خطر بزرگی که آیت الله مصباح در اواخر عمر خودشان به انقلابی‌ها گوشزد کردند!!! پ.ن: ما چند دسته داریم👇 یکیش اینه که یک عده از ولایت مدارها هستند تا اون تو مسیرشون باشه ب حرفش گوش میدن یعنی تا موقعی که حرفاش با زندگی اینها جور باشه به حرفش گوش میدن کوچکترین حرفی خلاف حرفشون بزنه دیگه گوش نمیدن شون "ولی" داره 👈(ولی -اما- اگر) داره .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✅ظهور و سقوط سلطنت پهلوی قسمت سی و پنجم ✅رضاخان تسلیم می‌شود بدین ترتیب روز پنجم شهریور رضاخان به تمام واحدها دستور عدم مقاومت در برابر نیروهای متفقین را داد در این روز رضاخان به حدی لاغر شده بود که کاملا نمایان بود پشتش خم شده و بدون عصا نمی‌توانست حرکت کند به محض اینکه می‌ایستاد به درخت تکیه می‌زد و او که قبلاً به ندرت در فضای باز می‌نشست و همیشه قدم می‌زد می‌گفت صندلی بیاورید! اراده اش را از دست داده بود و حرف‌های ضد و نقیض می‌زد و هر که هرچه می‌گفت تصویب می‌شد عصر ۵ شهریور ۱۳۲۰ سرلشکر احمد نخجوان کفیل وزارت جنگ بود و سرتیپ ریاضی رئیس دایره مهندسی ارتش تقاضای ملاقات با شاه را کردند. رضا خان در محوطه بازنشسته بود محمدرضا نزدیک رضاخان بود و من هم در ۵۰ ۶۰ قدمی ایستاده بودم ،من از صحبت‌ها چیزی نشنیدم ولی ناگهان دیدم که رضاخان داد می‌زند که یک افسر گارد بیاید و درجه این دو افسر را بکند و بیندازدشان زندان! بعداً از ولیعهد پرسیدم که چه خبر بود گفت که این دو نفر آمدند و به پدرم گفتند که متفقین می‌گویند دو لشکر تهران را مرخص کنید تا به خانه‌هایشان بروند پدر هم از این حرف بدش آمد و فکر کرد که این‌ها از خودشان می‌گویند و نظر خیانت دارند در سعدآباد اتاقکی است و هر دو نفر را در این اتاقک محبوس کردند نخجوان و ریاضی با من سلام و علیک داشتند و هرچند آنها امیر بودند و من ستوان یک ولی به خاطر موقعیت من احترامم را داشتند نزدیک اتاقک رفتم و دیدم که جلوی در آن یک نگهبان ایستاده و پنجره‌ها هم باز است نخجوان و ریاضی نیز درجه کنده نشسته‌اند! تا مرا دیدند پشت نرده آمدند و گفتند دستمان به دامنت در اینجا ما چه کار کنیم به علاوه گرسنه هستیم و به ما غذا نمی‌دهند و هیچکس به سراغمان نمی‌آید! همینطور در را قفل کردند و رفتند خواهش می‌کنیم به ولیعهد بگو که ما را نجات دهد ما که گناهی نداریم پیغامی به ما دادند و ما هم نقل کردیم بعداً تحقیق کند بی‌گناهی ما ثابت می‌شود اعلیحضرت بدون قضاوت این کار را کرده و بدون تحقیق درجه‌مان را کنده است من هم برگشتم و ماوقع را به محمدرضا گفتم دستور داد که بلافاصله به افسر نگهبان دستور بده که از بهترین غذای آشپزخانه خود من برایشان مرتب غذا ببرند من هم برگشتم و به شوخی گفتم که فعلاً از نظر شکم خیالتان راحت باشد تا بقیه مسائل بعداً حل شود،ضمناً از آنها پرسیدم این حرف‌هایی که به اعلیحضرت زدید از خودتان بود یا واقعیت داشت قسم خوردند که واقعیت داشت و بعداً معلوم خواهد شد. روز ششم شهریور منصور الملک آمد انگلیسی‌ها توسط او پیغام فرستاده بودند که روس‌ها گفتند اگر این دو لشکر مرخص نشوند و سربازها به دهاتشان نروند ما تهران را تصرف خواهیم کرد به نظر می‌رسد که تعمداً مسئله را از قول روس‌ها گفته بودند تا رضاخان بیشتر بترسد با پیغام منصور معلوم شد که نخجوان و ریاضی حق داشتند و فقط راوی بودند ولی فکر رضاخان چنان مشغول بود که دیگر به یاد این دو نیفتاد بلافاصله دستور داد اتومبیلش را بیاورند و شخصاً به طرف سربازخانه‌ها به راه افتاد دو لشکر تهران پس از دستور ترک مخاصمه به پادگان‌ها آمده بودند، رضا خان وارد سربازخانه لشکر یک شد برایش احترام نظامی به جا آوردند و او دستور داد که همه مرخص هستند و به خانه‌هایشان بروند سپس شخصا به لشکر دو رفت و همین دستور را تکرار کرد پس از دستور ،هرج و مرجی شد و افسرها و درجه‌دارها و سربازها اسلحه‌های سبک و سنگین را رها کردند و رفتند تفنگ برنو که اگر یک خط رویش می‌افتاد سرباز را یک ماه بازداشت می‌کردند به گوشه ای پرتاب شده من در بازرسی بودم و در جریان دستور قرار داشتم به رئیس بازرسی گفتم که خوب است هیئتی به لشکر ۱ و ۲ بفرستیم,اقلاً ببینیم بر سر سلاح‌ها چه آمده است او پذیرفت و گفت بسیار خوب دو نفر به لشکر یک بروید و دو نفر به لشکر ۲ من به اتفاق یک سرهنگ به لشکر یک رفتم من قبلاً یک سال در همین لشکر فرمانده گروهان بودم و دیده بودم که چگونه به این سلاح‌ها می‌رسیدند چگونه مواظبت می‌کردند و حتی با آنها تیراندازی نمی‌کردند و تنها با تفنگ‌های مشخص و مستعمل تیراندازی می‌شد دیدم که تفنگ‌ها و مسلسل‌های سبک و سنگین که فکر می‌کنم حدود ۲۰ هزار سلاح مختلف بود روی زمین ریخته شده در میدان‌ها رها است،و کسی نبود که از ما بپرسد چه کاره‌اید ؟ اسلحه ها را در جوی‌های آب انداخته بودند و تعمداً آب را رها کرده بودند تا غیر قابل استفاده شود یکی دو روز بعد مجدداً انگلیسی‌ها تماس گرفتند، سر ریدر بولارد وزیر مختار انگلیس از طریق فروغی که اکنون نخست وزیر بود پیام داد که که چرا لشکرها را مرخص کردید آنها را سریعا جمع آوری کنید رضاخان هم اکیداً دستور داد و کامیون‌ها به راه افتاد و سربازها را جمع آوری کرده به پادگان‌ها برگرداندند 👇ادامه دارد .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
37.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 الشام الشام الشام؛ شده بدتر از کربلا الشام الشام الشام؛ بدل الدموع دمـــا ▪️° حضرت زین‌العابدین علیه السلام به نعمان بن منذر مدائنی فرمودند: در شام هفـت مصیـبت بر ما وارد کردند که از آغـــاز اسـیری تا آخــر، چنین مصیبتی بر مـــا وارد نشـده بود. ° صلی الله علیک یا علی بن الحسین السجاد علیه السلام .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 حذف پلیس امنیت اخلاقی از کف خیابان، بازی در زمین آمریکایی هاست 🔰مدتی پیش با شروع فعالیت دوباره نیروی انتظامی در کف خیابان، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود : « ما نگران فعالیت دوباره پلیس به اصطلاح اخلاق ایران برای اجرای حجاب اجباری هستیم. به نظر می رسد حکومت ایران هیچ درسی از اعتراضات اخیر نگرفته است. » / ایرنا ⏪ این نشان می دهد که دشمنان ما پس از فتنه اخیر، به دنبال این بودند که را به حاشیه ببرند. زیرا همان اسم پلیس امنیت اخلاقی ( که میان مردم به گشت ارشاد معروف شده است) هم موجب می شود که برخی از هنجارشکنان حساب ببرند. ⚠️ از همین رو، حذف پلیس از کف خیابان، هم خواسته آمریکایی هاست، هم خواسته فتنه گران و هم اینکه صدور این پیام به آنهاست که اگر شما هیاهو راه انداختید، ما عقب نشینی می کنیم. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
آمریکا چطور گاه و بیگاه جریان ضدّایران را سنگ روی یخ می‌کند؟ 🔹شب گذشته خبر آمد که فرآیند تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و همچنین روند آزادسازی بیش از ۱۰ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران که حدود ۶ میلیارد دلار آن در کره جنوبی و مابقی آن در عراق قرار داشت، آغاز شده است. 🔹این خبر معانی مختلفی دارد؛ از جمله اینکه پیگیری‌های حقوقی و دیپلماتیک دولت ایران علیه کره‌ای‌ها و همچنین استمرار در پیگیری یک حق، نهایتاً آمریکایی‌ها را مجبور کرده که به قول مایک پنس معاون سابق ترامپ، باج بزرگی به ایران بدهند. 🔹امّا این همه‌ ماجرا نیست و از زاویه‌ دیگری هم به مسئله می‌توان نگاه کرد؛ آمریکایی‌ها در شرایطی تمهیدات لازم برای آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از منابع ایرانی را انجام می‌دهند که جریان ضدّایران در خارج و داخل کشور منتظر بود در سالگرد فتنه ۱۴۰۱ که به بهانه‌ی درگذشت تاسف‌آور خانم مهسا امینی آغاز شد، آمریکایی‌ها به جای توافق با ایران، اقدامات بسیار شدید علیه جمهوری اسلامی را آغاز کنند! 🔹تصوری که بیش از آنکه ناشی از تحلیل باشد، متأثر از توّهمی است که جریان ضدایران دهه‌هاست که با آن مواجه است. 🔹هسته‌ مرکزی این جریان که در سال‌های اخیر مبتذل‌تر و بسیار ناز‌ل‌تر و بچه‌گانه‌تر از قبل شده و به چهره‌هایی مثل مصی علی‌نژاد (برنده جایزه حافظ منافع اسرائیلی‌ها در منطقه) 🔹و حامد اسماعیلیون و نازنین بنیادی (که گفته می‌شود مهمترین فعالیت سیاسی‌اش پرستو بودن برای تام کروز است) و رضا پهلوی (که پدرش هم می‌گفت شخصیت لازم در سیاست را ندارد) رسیده است، در این میان البته کاسبی‌های خود را هم می‌کند، اما گروه‌هایی نیز تصور می‌کنند که با آن طناب می‌توان به بالا حرکت کرد، حال آنکه روی آن به قعر چاه است. 🔹طی یکسال گذشته هم علیرغم اینکه این جریان ضد ایران همواره سعی می‌کرد که جمهوری اسلامی را با شدیدترین تحریم‌ها و انزوا‌ها در عرصه بین‌الملل مواجه کند، اما دقیقاً عکس این مسئله رخ داد و دولتمردان و مسئولان ایران در مجامع مختلف و نهادهای گوناگون حضور یافتند و برخی توافقات کم‌سابقه، از جمله توافق ایران و عربستان نیز در همین برهه رخ داد. 🔹این مسئله نشان می‌دهد که چطور حتی آمریکایی‌ها نیز که بزرگترین دشمن ایران محسوب می‌شوند، در بزنگاه‌ها و برای منافع خود حتی جریان ضدایران را هم به سادگی و به ثمن بخس می‌فروشند؛ جریانی که امروز نشان داده می‌شود که تا چه حد هم در درون خود آشفته و بیچاره است و هم در بیرون، یتیم‌تر و سرگشته‌تر از قبل است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95