✨ ﴾﷽﴿✨
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
#هفت_شهر_عشق
دعای سلامتی امام زمان
متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمن و رحیم
اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ،
خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ،
و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً
و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ،
حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً .
تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی
متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
📲 #زیارت_نیابتی
فقط گدای تو میشم
امام رضای خودم باش...
🔰 با ارسال این پست برای عزیزانتون آن ها را در ثواب زیارت شریک کنید...
🔻تحلیل اجتماعیِ پیمایش حجاب-۱
مهدی جمشیدی
۱. اینکه «چهل درصد» از مکشفهها در «پیش از تیرماه سال گذشته» کشف حجاب کردهاند (مطابق آمار پژوهشکدۀ باقرالعلوم که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است)، نشانگر این حقیقت است که «موج» و «شیب» کشف حجاب بهصورت جدی و گسترده در دورۀ پیشااغتشاش، آغاز شده بوده و «روند خطی» و «سیر فزاینده» شکل گرفته بوده و حادثۀ مرگ مهسا امینی، فقط یک «زمینۀ تشدیدکننده» بوده است. تشدیدکنندگیِ آن نیز آنچنان برجسته نبوده، بلکه در اثر اهمالکاری مسئولان در اِعمال اقتدار و اجرای قانون در دورۀ پیشااغتشاش، مسیر طبیعی پدید آمده بود و مکشفهها احساس نمیکردند که مسئولان، قاطعیتی برای مواجهه دارند. این چهل درصد، میوۀ تلخ اغتشاش نیستند، بلکه اینان اغتشاش آفریدند یا با آن همراه شدند.
۲. این در حالی است که ما به «شصت درصدِ پسااغتشاش»، اعتنا میکنیم اما از «چهل درصدِ پیشااغتشاش» غافلیم. به نظرم مسألۀ اصلی، آن چهل درصدِ پیشینی است که توانسته «بدون اغتشاش» - که آکنده از حس و حرارت و هیجان و روایت بود - پیش برود. اگر بتوان آن شصت درصد را به اغتشاش نسبت داد، دربارۀ این چهل درصد چه باید گفت؟ این عدد بر اساس که «منطق اجتماعی» به تحقق پیوسته است؟ کدام «نیروی پیشران»، کشف حجاب را در دورۀ پیشااغتشاش تا مرز چهل درصد سوق داده است؟ من در تحلیلهای گذشتهام به این واقعیت تصریح کرده بودم که باید سالهای آغازینِ دهۀ نود را «نقطۀ عطف» نسبت به حجاب دانست و «موج جدید» را به آن نسبت داد و اتفاقهای امروز را در اتصال و همبستگی با این گذشتۀ تبیینگر، فهم کرد، نه اینکه چند تخلف موردی و اندک گشت ارشاد را در سالهای اخیر، اصل و اساس انگاشت و یا حادثۀ مرگ مهسا امینی را گرانیگاه قلمداد کرد. رگهها و ریشهها به «خُردهرویدادها»یی باز میگردد که از آغاز دهۀ نود توسط رسانههای فارسیزبان و دنبالۀ داخلی آنها در جریان اصلاحات، بهتدریج صورتبندی شدند و یک «سیر نامحسوس» را پدید آورند. این سیر، به یک «کلانرویداد» نیاز داشت؛ یک حادثۀ تلخ و بسیجگر و احساسی که در اثر انفجار آن، هم نقص شصت درصدیِ خود را جبران کند و هم با شرمندهسازی حاکمیت، به خود رسمیت بدهد.
۳. در طول ماههای تیر و مرداد و شهریور، سیر کشف حجاب حدود «سه درصد» بوده اما در مهرماه به «بیست درصد» میرسد. این عدد، در هیچیک از ماههای بعدی نیز تکرار نمیشود. پس قلۀ اقدام به کشف حجاب، معطوف به «مهرماه» بوده است. اما چرا مهرماه؟! روند کشف حجاب، میتوانست به صورت متوازن میان ماهها توزیع شود و در هر ماه، جمعی به مکشفهها افزوده شوند، و یا میتوانست ناگهان پس از اغتشاش و مرگ مهسا امینی، حالت هیجانی و انفجاری به خود بگیرد و ظهور یابد، اما حدود «سه ماه» طول کشیده تا تمایل بیست درصدی شکل بگیرد و این تمایل نیز در هیچیک از ماههای بعدی نیز تکرار نشده است. یک فرض این است که این عدد بزرگ را به بازگشایی دانشگاهها و مدارس نسبت بدهیم و بگوییم این دو بستر، زمینۀ همافزایی و ظهور حداکثری را بهصورت ضربتی فراهم کردند. فرض دیگر این است که گفته شود زنانِ مایل به کشف حجاب که تصمیم قطعی برای کشف حجاب داشتند، از نظر احتمال مواجهۀ حاکمیت، دچار تردید بودند، اما در این فرصت سه ماهه - که آمیخته با تعلل و بیعملی مسئولان بود - یقین پیدا کردند که حاکمیت، دیگر انگیزه و توانی برای برخورد ندارد و با سکوت رفتاری خویش، شرایط جدید را پذیرفته است.
۴. در اردیبهشت ماه، آمار اقدام به کشف حجاب به عدد «هفتدهم درصد» میرسد که کمترین میزان در مقایسه با همۀ ماههای گذشته است. تنها اتفاقی که میتونسته سرچشمۀ این افول ناگهانی و بیسابقه باشد، تهدید سردار رادان به اجرای قانون حجاب بوده است. این امر نشان میدهد که حاکمیت، همچنان از اقتدار برخوردار است و چنانچه «سخن مقتدارنه» بگوید - و اندکی نیز «قدرتِ» خویش را به رخ بکشد - گره گشوده خواهد شد و نهتنها روند پیشرونده، متوقف خواهد شد، بلکه بساط کشف حجاب و برهنگی نیز جمع خواهد شد. در واقع، چشم مکشفهها به «رفتار حاکمیت» است و بر اساس آن، رفتار خود را تعریف و بازتعریف میکنند. ازاینرو، روندها و سیرهای اجتماعی در این لایه، به سستی یا قوّتِ «گفتارهای حاکمیتی» وابسته است. متأسفانه «ضعف گفتاری» در ادبیات رسمیِ مسئولان، «اقتدار حاکمیت» را تا اندازهای مخدوش کرده است و باید از طریق جدّیّت و غلظت بخشیدن به گفتارهای رسمی، گذشته را جبران کرد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻تحلیل اجتماعیِ پیمایش حجاب-۲
مهدی جمشیدی
۱. «مرد بیغیرت»، بدن ناموسش را به «نگاههای حریص خیابانی»، میفروشد و آسودهخاطر است. بیرگ و بیتفاوت است. از «نمایش بدن زنش»، رنج نمیبرد. «لذت دیدن زنش»، فقط برای خودش نیست، بلکه مردان دیگر نیز مجاز به بهرهبرداری بصری از زنش هستند. مرد بیغیرت، «مردانگی اخلاقی» ندارد.
۲. عدد «هفتاد درصد» نشان میدهد که «کمعفتی زن»، قرین و همنشین «کمغیرتی مرد» است. مکمل و متمم یکدیگرند. همافزایی در فساد اجتماعی دارند. مکشفهها، «چراغ سبز شوهران»شان را دیدهاند که در خیابان، بدننمایی میکنند. از سایهی حضور «مرد غیرتمند» در زندگیشان، محروم هستند و به حال خود «رها» شدهاند.
۳. بنابراین، مشکل ما فقط «بیحجابی» نیست. روی دیگر سکه، «بیغیرتی» است. بیغیرتی مرد، خود را در خیابان نشان نمیدهد، بلکه در قالب بیحجابی زن، نمایان میشود. بیحجابی زن، دو ریشه دارد؛ یکی نقص در عفت خودش و دیگری نقص در غیرت مرد. بااینحال، چون فقط بیحجابی مشهود است، «طرح حجاب» مینویسیم نه «طرح غیرت».
۴. شبکهی تلویزیونی «منوتو» بهعنوان گرانیگاه «عادیسازی سبک زندگی غربی»، سالها بر تغییر الگوها و ارزشهای معطوف به «امر جنسی»، متمرکز بود. «زندگی روزمره» را از «سیاست»، مهمتر انگاشت و مخاطب را با لذتهای سبک زندگی غربی، وسوسه کرد. آنقدر گفت و نمایش داد و حس ایجاد کرد، تا مخاطب تحریک و تهییج شد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻تحلیل اجتماعیِ پیمایش حجاب-۳
مهدی جمشیدی
۱. ضعف در «معرفت دینی»، جدی است. ندانستنها و تزلزلهای شناختی در زمینهی «دینیبودن حجاب»، بیش از مخالفتهای آگاهانه است. حجاب به عنوان یک ارزش قطعی اسلامی، تثبیت نشده است و ذهنهای اکثریت افراد نسبت به خاستگاه و ریشهی اسلامی آن، شناخت ندارند. میان «ندانستن» حکم شرع و «برنتابیدن» آن تفاوت وجود دارد.
۲. البته چهبسا افرادی برای رهاساختن خود از ورطهی تعارض «ادعای دینداری» با «مخالفت با حکم خدا»، در اصل دینیبودن حکم حجاب، تردید روا دارند. بهبیاندیگر، شاید موقعیت دوگانگی نسبت به دین، بعضی را وادار کند که به جای ملامت خود، حجاب را نظر و حکم خدا معرفی نکنند تا این طریق، عصیانشان را «توجیه» کنند.
۳. «فهمیدن» اینکه حجاب، حکم خداست، کار دشواری نیست؛ بهخصوص که در جامعهای اسلامی، دسترسیهای فراوانی برای «شناخت» وجود دارد. اما مسأله این است که دین در فلسفهی زندگی اینان به «حاشیه» رفته است. بیحجابی بهعنوان یکی از نمودهای «سبک زندگی» اینان، از اندکانگاری دین در «فلسفهی زندگی» برمیخیزد.
۴. همچنین «روحانیان لیبرال»، نقش تخریبی مهمی را در «بیثباتسازی جنبهی شرعی حجاب» ایفا کردند. این ادبیات تجدیدنظرطلبانه، «قداست» و «قطعیت» حجاب را در برخی ذهنیتها فرسود و «زمینهی فکری» عبور از آن را فراهم کرد. پیش از این مباحث فقهی و تفسیری بازاندیشانه، حجاب در تصور تودهها، «منزلت جزمی» داشت.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبرنگار رژیم صهیونیستی در شبکه اینترنشنال:
🔺ردپای تهران در اتفاقات درون اسرائیل دیده میشود!
🔺گروه مقاومت فلسطین، پیشرفتهای بسیاری داشتند که تنها با آموزشهای جمهوری اسلامی چنین پیشرفتهایی امکانپذیر است!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری عضو سابق منافقین در پخش زنده بیبیسی و تلاش مجری برنامه برای قطع سخنان وی در دفاع از این گروهک تروریستی!
💢 حسن حیرانی، عضو سابق گروهک منافقین: مجاهدین یک گروهک تروریستی است که مبارزه مسلحانه و شکنجه را در دستور کار خود دارد؛ آنها مرا زندانی کردند....
💢 مجری بی بی سی: آقای حیرانی برنامه راجع به شخص شما نیست!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم جدید از نفله شدن اسقاطی کمپ اشرف 😂😂😂
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم؛ سواد رسانهاي،مفهومشناسي و مباني نظري
شاخصهاي قدرت نرم
با تأمل در تعريفهايي كه تاكنون از قدرت نرم ارائه شده و نيز درك صحيح از تفاوت ماهيتي قدرت سخت و نرم، ميتوان به تمايز آن دو پي برد. ماهيت قدرت سخت، ساخت سلسلهمراتبي مبتني بر واقعيتهاست، ولي ماهيت قدرت نرم، ساخت انتزاعي مبتني بر ارتباط متقابل است. در بررسي شاخصهاي قدرت به طور كلي، و قدرت نرم به طور اخص ميتوان ميان مؤلفههاي مادي و معنوي، تفكيك و تمايز قائل شد. مؤلفهها و عوامل مادي شكلدهنده قدرت عبارت است از: منابع زيرزميني، تكنولوژي به ميزان جمعيت و نيروي انساني، شمار نيروي نظامي، وسعت سرزمين، آب و هوا، نوع زمين، موقعيت دسترسي به دريا يا مجاورت با كشورها، ظرفيت صنعتي، ترابري و ارتباطات، تأسيسات نظامي و انتظامي و... . همچنين مؤلفههاي كيفي و عوامل شكلدهنده معنوي قدرت عبارت است از: ارزشها، نوع حكومت، نوع ارتباط حكومت، استعدادهاي علمي، اخلاق اجتماعي، اطلاعات و آگاهيها، خود رهبري و روحيه ملي و... . افزون بر اين، برخي عوامل سياسي، از جمله ثبات سياسي، نوع رژيم، اعتبار ملي و رهبري، از مؤلفههاي اصلي قدرت نرم به شمار ميآيد.
در بررسي شاخصهاي قدرت نرم از نگاه ديگر ميتوان به اركان قدرت نرم توجه كرد. در اين فرآيند، دستكم سه ركن اصلي و مهم براي آن قابل شناسايي است:
يك ـ باورها و ارزشها
باورها عبارتاند از: «ايمان و اعتقادي كه به وجه از واقعيت داريم و آن را حقيقتي آزمودهشده و دانسته ميپنداريم. افراد بر اساس باورهاي خود، ترجيحاتشان را متناسب با ارزشهاي خويش، نظم و نظام ميبخشند. امتيازهايي كه از ارزشها، هنجارها و الگوهاي اجتماعي و از بسترهاي ويژه تاريخي، اجتماعي، اقليمي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي سرچشمه ميگيرد، جوهره قدرت نرم را تشكيل ميدهد». (افتخاري، 1387: 219)
دو ـ اعتماد
«اعتماد كه جانمايه سرمايه اجتماعي است، يكي ديگر از اركان قدرت را شكل ميدهد. اعتماد اجتماعي بر انتظارات و تعهدات اكتسابي و تأييدشده به لحاظ اجتماعي دلالت دارد، كه افراد منتسب به يكديگر و در برابر سازمانها و نهادهاي مربوط به زندگي اجتماعيشان دارند. اعتماد، عملي دو طرفه است و انديشمندان آن را به سه دسته تقسيم كردهاند: اول، اعتماد عمومي كه به كليت جامعه بازميگردد. اعتماد عمومي، آمادگي بالقوه شهروندان براي همكاري با يكديگر و نيز آمادگي آنها را براي وارد شدن در كوششهاي مدني نشان ميدهد. دوم، اعتماد دانشپايه كه ميتواند در هر جامعهاي وجود داشته باشد و مبناي آن دانش است. سوم، اعتماد ويژه كه به وجود اعتماد ميان تعداد اندكي از افراد اشاره دارد». (افتخاري، 1387: 220)
سه ـ اعتبار
ضلع ديگر قدرت نرم، اعتبار است. اعتبار و پرستيژ، همواره مدنظر قدرتها بوده است. ازاينرو، انديشمندان روابط بينالملل، آن را يك منبع مستقل قدرت برميشمارند. البته اعتبار ناشي از عوامل گوناگوني، از جمله حسن انجام وظايف، كارآمدي و... است. ناي در اين خصوص ميگويد: «اعتبار، يك منشأ تعيينكننده و يك ركن با اهميت قدرت نرم شمرده ميشود. از نظر وي، شهرت يا اعتبار، اهميت بيشتري حتي در مقايسه با گذشته پيدا كرده است». (ناي، بيتا: 12)
مبارزات سياسي بر سر به وجود آوردن و از بين بردن اعتبار رخ ميدهد. دولتها نهتنها با ديگر دولتها بر سر اعتبار رقابت ميكنند، بلكه اين كار را با بهرهگيري از گستره وسيعي از بديلهاي گوناگون، شامل رسانههاي خبري شركتها، سازمانهاي غيردولتي و سازمانهاي بينالمللي در مجامع علمي صورت ميدهند. از مجموع آنچه گفتيم، ميتوان مهمترين و برجستهترين ويژگيهاي قدرت نرم را به عنوان شاخصهايي براي درك و شناخت ماهيت و اثرگذاري آن در فرآيند اِعمال قدرت با رويكرد نرم بازشناخت:
اول ـ قدرت نرم نه زور است و نه پول؛
دوم ـ در آن روي ذهنيتها سرمايهگذاري ميشود؛
سوم ـ از جذابيت براي ايجاد اشتراك بين ارزشها سود جسته ميشود؛
چهارم ـ از الزام و وظيفه همكاري براي رسيدن به همه خواستها بهره ميگيرد؛
پنجم ـ به آن دسته از قابليتها و تواناييهايي گفته ميشود كه با بهكارگيري ابزاري چون فرهنگ، آرمان يا ارزشهاي اخلاقي، به صورت غيرمستقيم بر منافع يا رفتارهاي ديگران اثر ميگذارد؛
ششم ـ تبليغات سياسي نيست؛
هفتم ـ مباحث عقلاني و ارزشهاي عموم را دربرميگيرد؛
هشتم ـ هدف آن، اثرگذاري بر افكار عمومي خارج و داخل كشور است. (محمدي، بيتا: 24 ـ25)
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⛔️ عبدالوهاب فرجی نژاد از مسئولین و شکنجه گران سه شهید پاسدار (شهیدان طهماسبی، میرجلیلی، طاهری) در سال ۶۰ توی تهران، تو حمله پلیس آلبانی به کمپ منافقین خنثی شد و به جهنم رفت ،
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✅سرنوشت جنایتکار فروغ جاویدان
▪️منافقی که دیروز در آلبانی به هلاکت رسید چه کسی بود؟
🔹در جریان حمله پلیس آلبانی به مقر اشرف ۳، پایگاه گروهک مجاهدین خلق در آلبانی، یکی از اعضای این گروه به نام «عبدالوهاب فرجینژاد جهرمی» به هلاکت رسید.
🔹فرجینژاد که در میان مجاهدین با نام مستعار «فرمانده افشین» و «علی مستشاری» شناخته میشد، از فرماندهان بخش نظامی این گروهک پس از شروع جنگ مسلحانه در سال ۱۳۶۰ بود.
🔹مریم رجوی او را که به بیش از ۶۰ ترور موفق مشهور بود، از برترین فرماندهان نظامی سازمان معرفی کرده بود.
🔹او مسئولیتهای مختلفی در سازمان داشت؛ از فرماندهی در عملیات فروغ جاویدان(مرصاد) و مسئولیت قرارگاه جلولا در نزدیکی مرز ایران تا آموزش تیمهای ترور اعزامی به ایران و عضویت در تیم حفاظت مسعود رجوی.
🔹مجید محمدی، از اعضای بریده سازمان، نشست سالگرد ۳۰ خرداد در قرارگاه اشرف را به یاد میآورد که فرجینژاد بهعنوان یکی از افراد باسابقه در عملیاتهای ترور، در آن صحبت کرده بود. فرجینژاد میگفت: «شاخص ما برای ترور چند مورد بوده؛ اول اینکه شخص ریش داشته باشد، دوم اینکه یقه پیراهن وی کامل بسته باشد.
🔹در این دو مورد برای ما کاملا مسجل میشد که وی یا پاسدار بوده یا طرفدار این حکومت. برای ما کاملا روشن بود و نیازی به پرسش و پاسخ نداشتیم و عمل ترور را انجام و او را به رگبار میبستیم.»
🔹اما شاید کمتر کسی بداند که فرجینژاد یکی از صحنههای خونین تاریخ ایران در عملیات فروغ جاویدان در سال ۱۳۶۷ را رقم زده است. او معاون تیپ خطشکن مجاهدین بود که باید از سرپلذهاب تا کرند را اشغال میکرد.
🔹صمد نظری، یکی دیگر از بریدههای سازمان، مینویسد: «حدود ۳۵ نفر از سربازان در روز دوم خود را تسلیم نیروهای سازمان منافقین به فرماندهی فردی به نام افشین (عبدالوهاب فرجی) کردند. فرمانده به آنها دستبند و چشمبند زد و در گوشهای جمعشان کرد. تعدادی از آنها به دلیل تشنگی مستمرا از نگهبانان تقاضای آب میکردند.
🔹یکی از فرماندههای دستهها به فرمانده خود اطلاع داد که آنها آب میخواهند. فرمانده افشین با اشاره دست به دوتا از تیربارچیها اشاره کرد و گفت «به اسرا آب بدهید.» تیربارچیها بیرحمانه تمامی اسرا را به رگبار بستند.»
🔹این اقدام جنایتکارانه فرجینژاد، تا سالها بعد یکی از افتخارات او در سازمان بود. هادی شبانی، راننده رئیس وقت شورای مرکزی منافقین که در عملیات فروغ جاویدان در واحد توپخانه مشغول بود، با اشاره به این جنایت فرجینژاد میگوید «اجساد روی هم ریخته شد و از آن عکس گرفتند. این عکس تا مدتها بهعنوان یکی از مهمترین دستاوردهای عملیات فروغ جاویدان در جلسات معرفی میشد.»
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سوزاندن اسناد محرمانه توسط منافقین
🔹 دوربین پهپاد پلیس آلبانی تصاویری از سوزاندن اسناد و مدارک منافقین توسط اعضای این گروهک تروریستی در زمان حضور پلیس ضد تروریسم در کمپ تیرانا را شکار کرده است.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
در پاریس و آلبانی چه خبر است؟ (1)
دوست تاریخدانی میگفت، برای تبیین یک تحول مهم مثل انقلاب بزرگ اسلامی در ایران یا انقلاب کبیر فرانسه، نمیشود از همان روز یا بعضا حتی سالی شروع کرد که تحول در آن رخ داده است. به عبارتی وقتی میخواهیم انقلاب 1789 فرانسه را تبیین و چگونگی وقوعش را به تحلیل بنشینیم، نباید سراغ همان چند روز آخر منتهی به انقلاب یا حتی تحولات سال 1789 برویم بلکه باید به تحولات داخلی و حتی خارجی پیرامون این انقلاب از 10 سال قبل رجوع کنیم. میخواست بگوید، وقوع برخی تحولات به ویژه وقتی آن تحول «مهم» است، نتیجه فعل و انفعالات و تحولاتی است که از مدتها قبل رخ دادهاند و چه بسا در نگاه اول، ارتباطی با آن واقعه هم نداشته باشند.
امروز تحولات بسیار مهمی در منطقه و حتی در دنیا رخ داده و در حال رخ دادن هستند که نتیجه اتفاقات مهمی مثل جنگ بزرگ روسیه و آمریکا در اوکراین است. امروز اتفاقی به بزرگی چرخش کشورهای عربی منطقه به سمت ایران رخ داده که بخشی از آن نتیجه اتفاق مهمی است که در 23 شهریور 98 در شرق عربستان بین این کشور و انصارالله یمن رخ داد! کمی ریزتر هم میشود شد و میتوان ریشههای تحولاتی را که امروز در پاریس یا آلبانی در جریان است را، در برخی تحولات مربوط به 22 ماه اخیر دید. یعنی زمانی که آقای رئیسی به قدرت رسید و سکان هدایت این کشور را از دستان کسانی خارج کرد که در دوران مسئولیتشان، روابط ایران و کشورهای همسایه، به تیرهترین نقطه رسید. آنقدر تیره که صحبت از تاسیس ناتوی عربی-با هدف مقابل هم قرار دادن اعراب و ایران- به میان آمد.
با این مقدمه برویم سراغ برخی تحولات طی ماهها یا سالهای اخیر. این اخبار را که در ظاهر هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند را کنار هم ببینید:
الف- همانطور که اشاره شد، یکی از این تحولات مهم، جنگ اوکراین است که شانزده ماهه شده و از قرار معلوم و به گفته صدر اعظم آلمان، قرار نیست حالا حالاها تمام شود. درباره خسارات این جنگ به دو طرف، گزارشهای متعددی منتشر شده است و تقریبا کسی نیست که از تبعات اقتصادی و اجتماعی این جنگ بهویژه برای غرب آگاهی نداشته باشد. شاید هیچ استراتژیست غربی یا روسی تصور نمیکرد، جنگ این قدر طولانی شود و اینهمه خسارت در همه حوزهها وارد کند. به عنوان مثال حدود 4 ماه پیش اعلام شد، غرب در حوزه انرژی مجبور شده چیزی بالغ بر یک تریلیون دلار- فقط یارانه- به مردم بدهد و شرکتهای اروپایی نیز همین میزان خسارت را متحمل شدهاند. اوکراین نیز حدود یکتریلیون دلار نیاز دارد تا بتواند ویرانیها را جبران کند. این آمار و ارقام که تا کنون به 3 تریلیون دلار رسیده، مربوط به 4 ماه گذشته است! یک بار دیگر به اعداد نگاه کنید!
به اظهارات پریروز دبیرکل ناتو هم دقت کنید: «انبار مهماتمان خالی شده است.» یا گزارش اشپیگل که نوشته، فقط و فقط 20هزار گلوله توپ برایمان باقیمانده است. یا گزارش اخیر نشریه معتبر اکونومیست درباره مرگ دستکم 68 نفر در اروپا در زمستانی که گذشت، زمستانی که نسبت به زمستانهای قبل اروپا، گرم بود! همینطور گزارشهایی از رواج خوردن غذای حیوانات یا غذاهای تاریخ مصرف گذشته در کشورهایی مثل انگلیس و یا به گزارشهای متعددی که از تاثیر بحرانهای اقتصادی بر سبک زندگی اروپاییها منتشر شده است. حالا کمی به سفر برخی رهبران اروپایی به چین بیندیشید. تحلیلهایی مثل تحلیلِ سفر فروردینماه ماکرون به پکن که باعث خشم آمریکاییها شد. همینطور سفر مقامات آلمانی به این کشور و این اواخر سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن که به گفته ژنرال مک مستر «از سر ضعف بود.» همه این تحولات و سفرها حول یک چیز میچرخیدند: «اوضاع اقتصادی نابسامان غرب».
یعنی غربیها برای عبور از بحران اقتصادی حاصل از جنگ طولانی اوکراین، وارد فاز تازهای شدهاند. برخی از آنها مثل رئیسجمهور فرانسه حتی از لزوم استقلال اروپا از آمریکا در حوزههای امنیتی و نظامی میگویند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
در پاریس و آلبانی چه خبر است؟ (2)
ب- خبرهای متعدد و غیررسمی نیز درباره مذاکرات ایران و آمریکا منتشر شده که به تعداد انتشار، تکذیب شدهاند. این خبرها هم قابل تامل هستند. به رغم تکذیبها اما اینگونه اخبار همچنان در سطح وسیعی - چه در داخل و چه در خارج- در حال انتشار است. ما هم میزان صحت این اخبار را نمیدانیم اما چکیده این اخبار میگوید، ایران و غرب به توافقاتی دست یافتهاند-یا در حال دست یافتن هستند- و حوزه این توافقات را نیز، مسئله هستهای، تبادل زندانیان، پولهای بلوکه شده ایران و.....میگویند.
همینجا به خبر مربوط به گفتوگوی تلفنی آقای رئیسی و ماکرون، رؤسای جمهور ایران و فرانسه هم باید توجه داشت. طبق اخباری که از این گفتوگو منتشر شده، طرفین چیزی بالغ بر
90 دقیقه با یکدیگر صحبت کرده و بحثهای مهم و جدی بینشان رد و بدل شده است. همینجا کمی مکث کنیم. حالا شما بفرمایید: «آیا آنچه دیروز در پاریس برای گروههای تروریستی رخ داد نمیتواند به این گفتوگوی تلفنی مرتبط باشد؟ آنچه در آلبانی برای این گروه تروریستی رخ داد چطور؟» داریم تلاش میکنیم، ارتباط به تحولات با یکدیگر را پیدا کنیم.
ج- گزارشهای رسمی که هر از چندگاهی از منابع معتبر غربی یا داخلی در حوزه اقتصاد ایران منتشر میشود را هم باید کنار این تحلیلها دید. گزارشهایی که از افزایش تولید نفت ایران، رشد اقتصادی کشورمان، آزاد شدن داراییهای بلوکه شده، احیاء پروژههای مُرده و نیمه مُرده، تکرقمی شدن نرخ بیکاری در برخی استانها، عضویت کشورمان در سازمان شانگهای، عضویت دائم ایران در اتحادیه برن و همین روزها، عضویت در گروه بریکس، سیاست در حال جهانی شدن دلارزدایی و....خبر میدهند.
د- شاید یکی از مؤثرترین این تحولات، احیاء روابط ایران با کشورهای همسایه است. بنا به دلایلی از ذکر منابع جملات بعدی معذوریم. اطلاعات دقیقی که به دست ما رسیده نشان میدهد، تحولات یمن، ناامیدی از حمایتهای غرب، هزینههای سنگین سرشاخ شدن با ایران قوی در کنار برخی میانجیگریها، در احیاء این روابط نقش مهمی داشتهاند و یکی از سران کشورهای مهم عربی اعلام کرده از 40 سال تنش پرهزینه خسته شدهایم و به ما اثبات شده، اگر غرب بین منافع ما و منافع خود در مواجهه با قدرتی مثل ایران مجبور به انتخاب باشد، منافع خود را برخواهد گزید. از دل این آشتی و تحولاتی که به گوشهای از آنها اشاره کردیم، آشتی اعراب با سوریه، چرخش مصر و به تبع آن چرخش سایر کشورهای عربی حاشیه خلیجفارس به سمت ایران هم زاییده شده است. موضوعی که غرب، بیش از 40 سال برایش هزینه کرده و زحمت کشیده بود، در حال «هوا» شدن است.
وقتی این تحولات را کنار هم میگذاریم، مسائل زیادی روشن میشود. در حوزه سیاست خارجی و منطقهای، به فضل الهی و تلنگر حسابشدهای که ایران در برخی حوزهها زده، اوضاع نسبتا خوبی داریم. در حوزه نظامی نیز اتفاقات مهمی طی ماههای گذشته رخ داده که یکی از آنها، رونمایی از موشک هایپرسونیک است. چنین رویکردی باعث تولید قدرت و افزایش جایگاه میشود. وقتی کشوری جایگاهش را پس گرفت و به اقتدار منطقهایاش افزود، شنیدن یورش به لانه تروریستها در آلبانی از سوی نظامیان آلبانی یا مفتضح شدن همین تروریستها در آن یکی لانه یعنی در پاریس، نباید تعجببرانگیز باشد. خبرهای تعجببرانگیز هنوز منتشر نشده است!
جعفر بلوری
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
باور مومنانه شهید چمران کجا؟ نفاق غربگرایان کجا؟(1)
روزنامه غربگرای شرق، ضمن تلاش برای مصادره شهید چمران به مطلوب خود، خطاب به نیروهای انقلابی نوشت: شما چه نسبتی با چمران دارید؟
نویسنده شرق نوشته است: این روزها که شهر پر شده از تصاویر او، من که سالیان سال است شیفتهاش بودم، احساسی توأم با غم و شادی دارم. تضادی از شادی پیچیدن نام معشوق در میان شهر و این غم که نام او توسط کسانی بر سر دست گرفته شده که نسبتی با مرام او ندارند.
«مصطفی چمران» شیفته مردی بود که آیتالله مصباح، پدر معنوی برخیها او را دارای «انحرافات ریشهای» میخواند. مصطفی بر سر مزار شریعتی برایش خواند: «ای علی! دینداران متعصب و جاهل، تو را به حربه تکفیر کوفتند و از هیچ دشمنی و تهمت فروگذار نکردند و غربزدگان نیز که خود را به دروغ، «روشنفکر» مینامیدند، تو را به تهمت ارتجاع کوبیدند و اهانتها کردند». و آیتالله مصباح درباره او گفت: «با همان نگاه اول به آثار او متوجه شدم شریعتی انحرافات ریشهای دارد» این نگاه درباره دکتر شریعتی مبنای اختلافی بود که میان آیتالله بهشتی و مصباح یزدی در دهه اول انقلاب هم بود.
شرق میافزاید: این روزها کسانی از چمران حرف میزنند که هیچ نسبت فکری با او و اندیشههایش ندارند. تنها تصویر او را میخواهند نه مرام و اندیشه او را. سال 96 برای منکوبکردن رقیب خود در انتخابات، سخنرانی چمران در مجلس را که مخالف اعدام افسران ارتش بود، بهطور گسترده پخش کردند؛ اما همانها سال گذشته در مجلس نامه نوشتند و خواهان اعدام همه معترضان شدند. این تفکر چه نسبتی با «مصطفی» دارد؟ اگر برای چمران، شریعتی الهامبخش روحش بود، برای من تضادهای درونی چمران الهامبخش بود. مردان بزرگ همیشه سرشار از تضاد خاص بودند. تضادهایی که انسان را به حیرت وا میدارد. راست گفت مولانا که: کار پاکان را قیاس از خود مگیر/ گرچه باشد در نوشتن شیر شیر.
مردان بزرگ گِل وجودشان تبدیل به گُل میشود. در درون مصطفی چه میگذشت که زندگی راحت و آرام و حتی تأثیرگذار در آمریکا را رها میکند و سر از محلههای محروم لبنان درمیآورد؟ آن لحظه که تصمیم گرفت یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی آمریکا و زن و فرزندش را رها کند، چه اتفاقی درونش افتاد؟ گاهی مقایسه میکنم میان کسانی که حتی برای گرفتن یک گرینکارت که نه، ویزای استرالیا حاضرند هزار نسبت ناروا به سروته خودشان ببندند، دچار حیرت میشود. یکسو آدمهایی را میبینی که در بهترین حالت، ادعای مبارزه دارند و به محض دریافت ویزای فلان کشور، ناپدید میشوند و یکسو آدمهایی که گرینکارت آمریکا که نه، حتی زن و فرزندانشان را که با تمام وجود دوستشان دارند، بر سر بازار عاشقی با خدا معامله میکنند.
شرق در پایان نوشت: مصطفای جان مناجاتی دارد بسیار روحنواز و خواندنی. این بخش از آنکه حکایت دردهای روزگار ماست، در سالروز شهادتش تقدیم شما: «خدایا! خسته و دلشکستهام، مظلوم از ظلم تاریخ، پژمرده از جهل و اجتماع ناتوان در مقابل توفان حوادث، ناامید در برابر افق مبهم و مجهول، تنها، بیکس، فقیر در کویر سوزان زندگی، محبوس در زندان آهنین حیات. دل غمزده و دردمندم آرزوی آزادی میکند و روح پژمردهام خواهش پرواز دارد، تا از این غربتکده سیاه، ردای خود را به وادی عدم بکشاند و از بار هستی برهد و در عالم نیستی فقط با خدای خود به وحدت برسد».
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
باور مومنانه شهید چمران کجا؟ نفاق غربگرایان کجا؟(2)
متن مغالطهآمیز شرق در حالی است که شهید چمران، برخلاف عناصر منافق غربگرا و استحاله شده، از بن دندان به احکام اسلامی، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ایمان داشت و جان گرامی خود را هم فدای دفاع از این حریم مقدس کرد. او همچنین، مرزبندی صریح با همه گروهکهای التقاطی داشت که خود را همراه انقلابی جا میزدند. شهید چمران هرگز نگفت آمریکا قابل اعتماد، و امضای وزیر خارجه آن تضمین است و برای رونق اقتصاد کشور باید کاسه گدایی مقابل آمریکا و انگلیس دست گرفت. چنان ایمان قویای داشت که در همان ماههای ابتدایی شروع جنگ تحمیلی و اشغال خاک کشور از سوی رژیم صدام، با دست خالی به جبههها شتافت. او نه اهل ترویج اباحیگری بر سر احکام اسلامی بود، و نه کمترین باوری داشت که باید به دشمن باج داد و امنیت و رونق اقتصادی خرید.
شخصیتی چنین انقلابی و معتقد به جمهوری اسلامی کجا؟ و التقاطیهای لانه کرده در امثال روزنامه شرق کجا؟ شرق ضمنا توضیح نمیدهد که گرینکارت بگیرها و پناهندگیطلبان از غرب، همطیفان خود آنها در رسانههای زنجیرهای هستند. کسانی مثل عضو شورای سردبیری شرق(ف. روستایی)، سردبیر متواری آفتاب یزد و معاون متواری وزیر ارشاد خاتمی که سر از صدای آمریکا و ایران اینترنشنال و اردوگاههای بیگاری گروهکهای ضد انقلاب در آوردند.
با همه آنچه گفته شد، روشن است که از اختلاف نظر محتمل میان افراد صادق در درون جبهه انقلاب، قطعا نمیتوان درستی وطنفروشی و تطهیر خیانتهای غرب را که ماموریت غربگرایان است، نتیجه گرفت.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
انسان بیقراری که معجزه ابَرمرد تاریخ را درک کرد(2)
در زیرزمین آن پایگاه تنها دو سه تن از یاران دکتر چمران باقی مانده بود که برای پناه گروهی از زنان و کودکان و مجروحین، سنگربندی کرده بودند و در بیرون تنها اصغر وصالی بود و یکی دو تن از پاسدارانش که همچنان میجنگیدند و دکتر چمران در حالی که آخرین گلولههایش را شلیک میکرد، بر بام پایگاه ناظر این نبرد نابرابر و مقاومت شگفتانگیز بود.
عصای موسی باز هم فرعونیان را غرق کرد
اما در آن دقایق و لحظات اتفاق شگفتانگیزی افتاد که همه اوضاع را دگرگون کرد. همه صداهای شلیک و انفجار قطع شد. هیچ صدایی از ادامه جنگ و نبرد و حتی مقاومت به گوش نمیرسید. ناگهان صداهای اللهاکبر به گوش رسید. یاران دکتر چمران براین تصور بودند که برای فریب آنها و بیرون کشیدنشان از پناهگاه، این اللهاکبرها گفته میشود اما قضیه از قرار دیگری بود.
حضرت امام عصای موسویاش را بلند کرده و آن اطلاعیه تاریخی را صادر نموده بود:
«... من به عنوان ریاست کل قوا به رئیس ستاد ارتش دستور میدهم که فوراً با تجهیز کامل عازم منطقه شوند و به تمام پادگانهای ارتش و ژاندارمری دستور میدهم که بیانتظارِ دستور دیگر و بدون فوت وقت با تمام تجهیزات به سوی پاوه حرکت کنند و به دولت دستور میدهم وسایل حرکت پاسداران را فوراً فراهم کنند...»
به این ترتیب همه موشهای ضدانقلاب به سوراخهایشان خزیدند یا فرار کرده و یا تسلیم شدند و کردستان پس از 6 ماه آشوب و جنگ و محاصره و تاختوتاز گروهکهای ضدانقلاب و وابسته به اسرائیل به یک آرامش نسبی رسید.
خود شهید چمران آن لحظات و صحنه را چنین توضیح داده است:
«... صبح روز 27/5/1358 بر بالای دیوار خانه پاسداران ایستاده بودیم و به شهر مینگریستیم و گلوله از هر طرف همچنان میبارید. یکباره فریاد اللهاکبر پاسداران به هوا بلند شد، پرسیدم مگر چه شده است؟ گفتند امام خمینی اعلامیهای صادر کرده است... اعلامیهای تاریخی که اساس بزرگترین تحولات انقلابی کشور ما بهشمار میرود. اعلامیهای که سرنوشت کردستان و ایران را دگرگون کرد. انقلابیترین اعلامیهای که از بزرگمردی هشتادساله، بدون آنکه دروس نظامی خوانده باشد و استراتژی نبرد را بداند و یا در تاکتیکهای نظامی تجربه داشته باشد، صادر شده است. امام خمینی فرماندهی کل قوا را به دست میگیرد و فرمان میدهد که ارتش باید در عرض بیستوچهار ساعت خود را به پاوه برساند و ضدانقلاب را قلع و قمع کند...»2
برای دکتر چمران باورکردنی نبود غائلهای که با همه آن تعاملها و مذاکرات و مقاومتها و ایثارگریها، نتوانست به نقطه مطلوب برسد، چگونه با یک پیام و یک فرمان از صدها کیلومتر آنسوتر، کارش تمام شد. پیامی از جنس همان پیامهایی که طومار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را در هم پیچید
فرمانی که به کوهها لرزه انداخت
دکتر چمران این واقعه تاریخی را «معجزه» خواند و در بخشی از پیامش به همین مناسبت با دستخط خود نوشت:
«... معجزهای رخ داد، آنچنان کوبنده و زیر و روکننده که برای هیچکس قابل تصور نبود، همانگونه که چند ماه پیش یک چنین معجزه عجیبی به وقوع پیوست و انقلاب پرافتخار ایران را پیروز کرد. فرمان امام صادر شد، به کوهها و درهها و دشتها لرزه انداخت، پاسداران از جان گذشته با فریاد اللهاکبر میخروشیدند و زمین و زمان و آسمان لبیک میگفتند، چه معجزهای که فقط از مردان برانگیخته خدا میسر است و بس... فقط یک قدرت روحی بزرگ در یک ابَرمرد تاریخ قادر است چنین معجزهای کند.
میتوان گفت در واقع همه تحولات و تغییرات روحی و فکری شهید چمران در طول حدود 30 سال؛ از مرداد 1332 و فعالیت در نهضت مقاومت ملی و بعد از آن، انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و سپس دوران زندگی در آمریکا و ناسا و شرکت بِل و سپس مهاجرت به لبنان و حضور در بنیانگذاری جنبش امل در کنار امام موسی صدر و بعد از آن پیروزی انقلاب اسلامی، حضور در ایران و دولت بازرگان و... و گذر از همه آن مراحل، او را در این لحظه به اوج بصیرت و درک حقیقت رساند و از اینجا بود که او چمرانِ خمینی شد
بعد از آن، دکتر چمران وزیر دفاع شد و سپس حضرت امام ایشان را در کنار آیتالله خامنهای بهعنوان نماینده خویش در شورای عالی دفاع منصوب کردند، که همین ارتباط باعث شد که با شروع جنگ تحمیلی، دکتر چمران و مقام معظم رهبری ستاد جنگهای نامنظم را تاسیس نموده که تا زمان شهادت چمران در 31 خرداد 1360 در دهلاویه ادامه یافت.
شهید چمران در طی این 30 سال، همواره انسانی بیقرار و در حال تغییر و تحول و یا بهتر بگوییم در حال شدن بود تا آن زمان که در پاوه به چشم خود دید و با تمام پوست و گوشت خود، تاثیر شگرف فرمان ولایت را حس کرد که چگونه همه کید و مکر دشمنان را با خیل ساز و برگ نظامیشان و انبوه افرادشان، همچون موم در برابر نور خورشید آب کرد.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
انسان بیقراری که معجزه ابَرمرد تاریخ را درک کرد(1)
دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان
24 مرداد 1358:
حملات بیسابقهای که به شهر پاوه آغاز شده بود، در نیمههای شب به اوج خود رسید و فردای آن روز نیز بهشدت ادامه یافت. دکتر مصطفی چمران و تیمسار فلاحی (فرمانده نیروی زمینی ارتش) وقتی به پاوه رسیدند، شهر در آستانه سقوط قرار داشت. بالگرد آنها در حالی که از هر طرف بر آن گلوله میبارید، بر زمین نشست. شهر در اختیار ضدانقلاب بود و تنها پایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی اصغر وصالی مقاومت میکرد، در حالی که از 60 پاسدار آن، فقط 16 نفر باقی مانده و 6-7 نفر آنها هم مجروح شده و بقیه خسته از مقابلهای نابرابر و ناجوانمردانه یکهفتهای، دلشکسته و گرسنه و زخمی در سختترین شرایط همچنان به مقاومت خود ادامه میدادند و اینک حضور دکتر چمران برایشان قوت قلب و نقطه اتکای محکمی بود.
دکتر چمران معاون نخستوزیر در امور انقلاب بود و با روشن شدن نخستین آتشهای تجزیهطلبی در کردستان راهی این دیار شد. ابتدا بر این باور بود که مسائل با مذاکره قابل حل است و روزها با طبقات و اقشار مختلف مردم کرد در مریوان به صحبت نشست و با سران کرد مذاکره کرد و حتی به توافقاتی هم دست یافت.
اما به تدریج متوجه شد که سرنخ آشوبها و شورشها در دست گروهکهایی است که حاصل کار دهساله صهیونیستها و نفوذ سیاسی و نظامیشان در آن منطقه بهشمار میآیند. بنا به اسناد ساواک، سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) براساس پیمانهای خود با شاه تحت عناوین «کریستال» و «نیزه سهسر»، پایگاههای متعددی را در کردستان ایران و عراق برپا ساخت، نقشههای دور و درازی برای این منطقه مهم داشت و قرار نبود با مسالمت و مذاکره از میدان به در رود.
با کولهباری از تجربه مبارزه با اسرائیل
دکتر چمران رژیم صهیونیستی را به خوبی میشناخت و سالها مبارزه با اسرائیل را با همه وجودش تجربه کرده بود. او در مصر دوران جمال عبدالناصر، اولین پایگاههای آموزش مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل را ایجاد کرد و ضمن آموزش به جوانان مسلمان، خود نیز سختترین دورههای چریکی را همراه خبرهترین کماندوها و چریکهای عرب گذراند.
شهید چمران در لبنان هم ایجاد پایگاههای آموزش نظامی را ادامه داد و به همراه امام موسی صدر، مقاومت علیه اسرائیل را تحت عنوان «جنبش امل» بنیان گذاشت که در واقع زمینهها و ریشههای حزبالله امروز لبنان محسوب میشود. حماسههایی که چمران و جنبش مقاومت شیعیان لبنان علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی خلق کردند، در برگبرگ خاطرات و تاریخ مردم این کشور و تاریخ مبارزات آزادیخواهان جهان باقیمانده و او در نبرد حماسی پاوه نیز از همان تجارب و اندوختهها بهره گرفت.
از همینروی میدانست که ادعای مذاکرهشان، یک فریب بیش نبوده و راهی هم برای مذاکره باقی نگذاردهاند. شهرهای کردستان یک به یک در خطر سقوط و اشغال توسط گروهکهای وابسته مانند حزب دموکرات و کومله و امثال آن قرار گرفته و همه سرنخها به محاصره پاوه میرسد که در حد یک ارتش مزدور از سوی صهیونیستها آنجا را تحت فشار قرار داده بودند و تنها یک پایگاه سپاه به فرماندهی اصغر وصالی، با حضور گروهی از پاسداران موسوم به «دستمال سرخها» به مقاومت خود ادامه میداد.
یک مقاومت شگفتانگیز و غریب
دکتر مصطفی چمران علیرغم اینکه میتوانست حتی در تهران عملیات را هدایت کند اما خود و تعداد اندکی از یارانش به قلب آتش زدند و وارد حلقه محاصره شدند. این در شرایطی بود که ضدانقلابیون به اصطلاح دموکرات و کومله و... به بیمارستانها هم رحم نکرده و بیماران و مجروحین و مصدومین را از روی تختهای بیمارستان بیرون کشیده و حتی با موزاییک سر بریدند.
دکتر چمران در تمام آن سالهایی که در لبنان و همراه مردم در کنار فلسطینیها علیه اسرائیل جنگیده بود، چنین صحنههای غریبی را تجربه نکرده بود. شب سختی را با عده قلیلی پاسدار مجروح و خسته و همچنین مردم آواره و پناهنده به پایگاه سپاه پاوه به صبح رساند. در تمام طول شب، محاصره هزاران فرد مسلح، هر لحظه احتمال یورش و قلع و قمع را میداد. حدود ساعت 4 صبح، عوامل حزب منحله دموکرات با بلندگو در داخل شهر میچرخیدند و فریاد میزدند:
«... هرکس وفاداری خود را به حزب دموکرات اعلام کند، در امن و امان است. ما فقط آمدهایم که پاسداران و دکتر چمران را سر ببریم...»1
مقاومت شگفتانگیز دکتر چمران و اصغر وصالی و یارانشان در برابر ارتشی از ضدانقلاب، یکی از ماندگارترین حماسههای تاریخ ایران را رقم زد. ضدانقلابیون از همه سوی، پایگاه سپاه را محاصره کرده و آن را هدف انواع و اقسام گلولهها و خمپارهها و آرپیجی قرار داده بودند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مجروح شدن استاد دانشگاه توسط مزاحمین بانوان
🔹«محسن سلگی»، استاد دانشگاه و از عناصر فعال و جهادگر عرصه تبیین چند شب پیش در درگیری با مزاحمین نوامیس، در اندیشه کرج، از ناحیه بازو و سر دچار جراحاتی شد.
🔹سلگی با مشاهده مزاحمت دو پسر جوان -که حالت عادی نداشتند- برای دو خانم جوان و میانسال، اقدام به تذکر محترمانه و امر به معروف میکند. اما با برخورد سخت آن دو جوان که حامل سلاح سرد چاقو بودند، مواجه میشود.
🔹وی در این درگیری از ناحیه بازو و پیشانی مورد اصابت ضربات چاقو قرار میگیرد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مسجد مکی ادعای مسمومیت عبدالحمید را ثابت کند
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:
🔹در ارتباط با ادعای مطرح شده که شخصی قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص عبدالحمید را داشته است، گزارشی در این باره تهیه شده و پیگیریها در حال انجام است.
🔹مسجد مکی باید ثابت کند که این شخص که قصد داشته طلاب و مولوی عبدالحمید را مسموم کند و اگر ثابت نشود باید در برابر قانون پاسخگو باشند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم مزد مزدوری
🔹شدیداً عصبانی شدهاند؛ دیروز ۳۰ خرداد بود و دقیقاً در چهل و دومین سالگرد آغاز رسمی ماموریت مسلحانهشان علیه ایران، دیگر حتی در اروپا هم امنیت ندارند.
🔹منافقین را میگوییم. قرار بود چند ماه پیش دولت مستقرشان را در تهران تاسیس کنند ولی حالا که برنامهها همانطور که غربیها میخواستند پیش نرفته، با آنها مثل دستمال کاغذی برخورد میشود. دیگر به دردشان نمیخورند و باید دور ریخته شوند.
🔹درباره حمله پلیس آلبانی به منافقین از زبان رسانه خودشون بشنوید، روایتشان سوز جالبی دارد. خبرنگارشان یکی یکی شکستهای متوالی منافقین و پیروزیهای پیاپی ایران را لیست میکند. «رئیسی با مکرون گفتوگو داشته، امسال برگزاری راهپیمایی منافقین در پاریس ممنوع شده است. حتی فرانسه هم مقابل ایران کوتاه آمده است».
🔹در کمپ اشرف ۳ امروز منافقین به سر و صورت خود میزدند. تاحدی منفور شدهاند که حتی اتفاق امروز منجر به تقدیر و تشکر معاندین سلطنتطلب هم از دولت آلبانی شد.
🔹چیزی به جز تحقیر در سرانجام این درماندگان احساس میکنید؟
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
طواف مجازی - قسمت اول_mixdown.mp3
6.09M
📢#صدای_انقلاب شماره۷۲۹
💠طواف مجازی
💠قسمت اول
✍زهرا اخلاقی
🎙«تبلیغ همان تکلیف است»؛ جمله استاد مثل مَتّه مغزم را سوراخ کرده بود، هر چه انقلت آوردیم، فایدهای نداشت. تبلیغ برای من فقط امتیاز بود. ناچاراً مهیای سفر تبلیغی شدم؛ زانوی تلمذ را اینبار رو به فضای فان مجازی زدم...
#فضای_مجازی
#تبلیغ
#صبح_صادق
#صدای_انقلاب
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95