🔴 ترخیص محموله گوشت منجمد پس از ۱ سال
🔹 دادستان هرمزگان: محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی که بیش از یکسال در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس معطل مانده و بیم فساد آن میرفت با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان تعیین تکلیف شد و دستورات لازم برای تسریع در امر ترخیص و بارگیری آن صادر گردید.
🔹مقرر شد محموله مذکور مطابق تأییدیه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کل کشور در واحدهای تولیدی گوشت حرارتدیده مورداستفاده قرار گیرد.
پ.ن: 1 سال تمام اون گوشت منتظر رویه قانونی بوده؟ 1 ســـــال؟
دلیل گرانی گوشت در دولت وزارت کشاورزی است .
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️️خاطرات باور نکردنی یک جانباز در محضر مقام معظم رهبری
🔺 باورنکردنی است ولی حقیقت دارد...
ـــــــــــــــــــــــ
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری لطف الله سیاهکلی، نماینده مجلس از سود عجیب و غریب ۲۰۰ درصدی فولاد کشور....
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🌎فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:این جزایر ایرانی ست ، اگر این حرفها را زدند ما به تاریخ برمیگردیم و برایشان خیلی بد خواهد شد، آنوقت بحرین هم یکی از استان های ما محسوب میشود
🔹️ما در مقابل هیچکسی بجز خدا و ملت ایران دست به سینه نمیایستیم، وقتی خودتان درگیر هستید چرا این حرف را زدید؟
🔹️ما به دنبال خاک هیچ کشوری نیستیم، ولی (قبل از این اظهارات از خودتان بپرسید) چه کسی کانال سوئز را ساخت؟ داریوش که ایرانی بود.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
33.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرا تا دل بود دلبر تو باشی
#شبهه مذهبی ها دنبال غم و اندوه و گریه هستند
#رحمانی #طلبه_رزمیکار #کلیپ_اینستا
#محرم
#یاحسین
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
اعتراف هم میهن به کلاه بزرگی که اوباما سر روحانی گذاشت(۱)
روزنامه هم میهن بر خلاف دعاوی دولتمردان روحانی میگوید: «توافق هستهای عملاً نه توافقی میان دو کشور، که میان دو دولت روحانی و اوباما بود».
این روزنامه نوشت: «23 تیرماه سال 94، برجام به تصویب کشورهای 1+5 رسید و نشانههایی از تغییر راهبرد در سیاست خارجی ایران و آمریکا را نسبت به هم نمایان ساخت. مشکل اصلی از ابتدا، خوشبینی فزاینده طرفین به این توافق بود. طرف ایرانی به دلایلی همچون کسب پولهای بلوکهشده، خروج ایران از فصل هفتم منشور ملل متحد و فراهم شدن زمینه سرمایهگذاری خارجی، از امتیازات بهدستآمده خشنود بود و طرف آمریکایی به برجام بهعنوان پیشزمینهای جهت متفاوت شدن سیاست خارجی ایران نگاه میکرد. طرفین، قطعنامه ۲۲۳۱ را بهعنوان ضامنی قوی جهت ماندگاری برجام نگاه میکردند اما چالش موجود این بود که برجام توافقی میان دولت اوباما و روحانی بود و در هر دو کشور، اجماع قوی در مورد آن وجود نداشت. در ایران دولت روحانی بهدنبال بزرگترین دستاوردش در شرایط تحریمی بود که به آن دست یافت؛ اما برخی نهادهای قدرت با مفاد آن زاویه داشتند و در آمریکا نیز برجام با دور زدن مهمترین نهاد قانونگذاری آمریکا یعنی «سنا» به سرانجام رسید.
با تحول در دولت آمریکا و روی کارآمدن دونالد ترامپ، معنای این توافق برای آمریکای ترامپ بسیار کمرنگ بود. در برجام هیچ سود اقتصادی معناداری برای آمریکا دیده نشده بود و از سوی دیگر این موضوع از نگاه رئیسجمهوری با نگاه بیزنسمنگونه اصلاً مطلوبیت لازم را نداشت. این درحالی بود که برجام، تورم انتظاری را در ایران به پایینترین حد ممکن رساند و ایران را از خطر حمله نظامی برای مدتی دور نگه داشت و با بهرسمیت شناخته شدن غنیسازی تا حدود
چهار درصد، برای اولینبار آمریکا، به غنیسازی کشوری دیگر رسمیت میبخشید.
مفاد برجام طوری چیده شده بود که مظنون اصلی خروج از آن احتمالاً ایران خواهد بود، اما خروج رسمی از برجام از سوی آمریکای ترامپ صورت گرفت. خروج دولت ترامپ به امضاکنندگان برجام یادآور ساخت که صرف تایید یک دولت به پایداری توافق کمک نمیکند و تنها رای سنای آمریکا به توافق میتوانست «ضامن محکم» ماندگاری برجام باشد و از سوی دیگر خوشبینی طرف آمریکایی هم برای گسترش مذاکرات به فراتر از برجام نیز به محاق رفت.
آنالیز برجام با توجه به شرایط فعلی در دولت رئیسی، دولتی که به تعبیر اقتصاددانان برجسته بهعنوان تنها دولت در دو سال پیاپی تورم دورقمی بالای پنجاه درصد را از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون به ملت ایران تحمیل کرده است، نشان از آن دارد که برجام آنچنان که دشمنانش در ایران بیان میکردند توافق بدی نبود و از سوی دیگر آمریکای بایدن و اسرائیل هم نتوانستند توافق جامعتری را به ایران بقبولانند و افزایش غنیسازی ایران به شصت درصد نشان از آن دارد که این توافق برای آنها نیز بدون مزیت نبوده است و حداقل از نظر امنیتی مؤثر بوده است.».
.💥کانال جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
اعتراف هم میهن به کلاه بزرگی که اوباما سر روحانی گذاشت(۲)
درباره این تحلیل باید یادآوری کرد که روحانی و تیم وی در دولت مدعی بودند برجام تضمین شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل و یک توافق معتبر جهانی است و آمریکا نمیتواند آن را نقض کند. اما حالا هممیهن اذعان میکند توافقی میان روحانی و اوباما بوده است! اگر واقعیت این است چرا روحانی به صورت یکطرفه اعتماد کرد و بدون این که کوچکترین تضمینی بگیرد، با ادعای «امضای کری تضمین است»(!) همه امتیازات را یکجا قبل از فرا رسیدن روز اجرای برجام واگذار کرد و شش سال بعد را از موضع ضعف و التماس به دنبال دولتمردان آمریکایی و اروپایی دوید؟ این اعتماد در حالی است که مقامات اوباما بارها با صراحت گفتند هیچ اعتمادی به ایران ندارند و عدم توافق را بهتر از توافق بد میدانند. بدتر این که دولت روحانی تعبیه مکانیسم یکطرفه ماشه علیه ایران را هم به عنوان تهدید همیشگی بالای سر خود پذیرفت!
در حالی که روحانی اوباما را به خاطر یک ربع مکالمه تلفنی، مودب توصیف میکرد و به او اعتماد کامل کرده بود، دولت اوباما در اقدامی تحقیرآمیز، به حمید ابوطالبی (معاون سیاسی دفتر روحانی و نامزد وی برای نمایندگی دفتر ایران در سازمان ملل) ویزا نداد و او را با وقاحت تروریست خواند! پس از آن هم تحریمهای ویزایی و آیسا و سیسادا را به اجرا گذاشت و هیئتهای تهدید به کشورها گسیل داشت تا کسی جرأت سرمایهگذاری جدی با ایران را نداشته باشد. صرفا چند توافق روی کاغذ میان چند شرکت اروپایی و دولت روحانی انجام شد که صرفا تاریخ مصرف کوتاه (برای تاثیرگذاری بر انتخابات اسفند سال 94 مجلس و خرداد 96 ریاست جمهوری) داشت.
نکته بعدی این است که برخلاف ادعای هممیهن، هدف آمریکا از برجام سود اقتصادی نبود بلکه دنبال ریلگذاری برای خلع قدرت از ایران بود و هنگامی که توانست ضربه اول را با برجام بزند، اقدام به گروگانگیری برجام در هر سه دولت اوباما و ترامپ و بایدن برای باجخواهی بیشتر کرد.
دیگر این که برجام، سازوکاری برای معتادسازی و شرطیسازی اقتصاد ایران بود، یعنی یک شیرینی موقت انتظاری و القایی را با کمک محافل غربگرا در داخل ارائه کرد تا سپس بتواند با تحمیل تورم 50-60 درصدی، تسلیم ایران را طلب کند و قبول این خدعه دشمن، خیانت بود و نه خدمت.
درباره غنی سازی هم گفتنی است که این حق تصریح شده ایران به عنوان عضو آژانس و معاهده NPT است و تنها هنر برجام این بود که اولا ایران را به عنوان یک استثنا و متهم ویژه آژانس مطرح کند، ثانیا محدودیتهای غیرقانونی مثل سقف غنیسازی 3/5 درصد، ممنوعیت به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته، سقف 300 کیلویی برای مواد غنیسازی شده (و الزام خارج کردن 9700 کیلو گرم اورانیوم غنی شده از ایران)، بتنریزی در رآکتور اراک و... را تحمیل نماید و عجیب است که هممیهن همین خسارتها را به عنوان دستاورد جا میزند
.💥کانال جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢هيئت جاي چيست؟!
🔹محرم از راه رسیده است و بار دیگر در هر کوچه و برزن به نام اباعبدالله(علیهالسلام)، تکایا و هیئات مذهبی برپا گردیده است. همه آنها که دل در گرو نام حسینبن علی(علیهالسلام) و خاندان عصمت و طهارت دارند در محفلی بزرگ به نام «هیئت» گرد هم خواهند آمد. هیئت آن اجتماعی مردمی است که در مراحل مختلفی تاریخ تشیع کارکردهای مختلفی داشته است. روزگاری پرچمداران احیاء نام اهل بیت(علیهالسلام) بوده، روزگاری به سنگری برای مقابله با تهاجم اجنبی بدل شده و زمانهای پایگاه مبارزه با طاغوت و مجاهدت برای تشکیل حکومت اسلامی قرار گرفته است.
🔸امروز آنچه در صدر مسائل هیئتها قرار دارد، جهتگیری کلی محتوا و مطالبی است که در این مجالس در قالب سخنرانی و مداحی ارائه میشود و انتظار آن است که محتوای این جلسات در راستای اقامه امر سیدالشهداء(ع) و مبتنی بر اهداف و آرمانهای نهضت حسینی باشد. همانطور که هر فرصتی اگر در مسیر درست به خدمت گرفته نشود، میتواند تبدیل به تهدیدی شود، هیئتهای مذهبی نیز که یکی از مهمترین پایگاه تبلیغ و ترویج آموزههای مکتب اهل بیت(ع) است اگر با مراقبت همراه نباشد میتواند به انحراف کشیده شود!
🔹در سالهای اخیر جریانهایی انحرافی تلاش کردهاند تا هیئات مذهبی را از روح و جوهره خود جدا سازند. یکی از این جریانها که توسط حکیم فرزانه انقلاب اسلامی به جریان «تشیع انگلیسی» شهرت یافته است، الگویی از هیئتداری را ارائه میکند که میتوان آن را «هیئت سکولار» نامید.
🔸در هیئت سکولار، قرائتی از نهضت امام حسین(ع) ارائه میشود که در آن نسبتی بین اسلام و سیاست وجود ندارد و این در حالی است که رکن اساسی نهضت حسینی مبارزه با قدرت فاسد و حاکمیت ناخلفی است که به زور بر جایگاه صالحان و انبیاء و اولیاء الهی تکیه زده بود.
🔹حکیم انقلاب تکلیف را در این زمینه به خوبی مشخص کردهاند. ایشان در پاسخ به این سؤال که: «هیئت جای چیست؟» میفرمایند: «جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فیسبیلالله، جهاد در راه احیای مکتب اهل بیت(ع)، مکتب امام حسین(ع)، مکتب شهادت. خب ائمه(ع) چه جور جهادی میکردند؟ ائمه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودیـ فقط حضرت امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام حسین(ع) با شمشیر جنگیدندـ بقیه ائمه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»؛ همین که بنده مکرر تکرار میکنم تبیین یا جهاد تبیین، تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محل جهاد تبیین است.»
✍🏻مهدی سعیدی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢طرح دیوانه برای جنگ اوکراین
🔹دونالد ترامپ رئیسجمهور پیشین و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی آمریکا، مدعی شده است که در 24 ساعت میتواند درگیری میان روسیه و اوکراین را پایان دهد و برای این ادعای خود طرحی هم ارائه کرده است.
🔸ترامپ مدعیست که نفوذ کافی بر رؤسایجمهوری روسیه و اوکراین را دارد و در مصاحبه خود با شبکه خبری فاکسنیوز گفت: با اقداماتی که کاخ سفید انجام خواهد داد دو طرف هیچ فایدهای برای ادامه درگیری نخواهند دید و همچنین افزود: «من زلنسکی را خیلی خوب میشناسم و پوتین را حتی خیلی بهتر میشناسم. من رابطه خوبی با هر دوی آنها داشتم. من به زلنسکی خواهم گفت: باید معامله کنی و به پوتین هم میگویم، اگر معامله نکنی، ما چیزهای زیادی به طرف مقابلت میدهیم.»
🔹ترامپ مدعی شد که پوتین، شی جینپینگ و امانوئل مکرون، رئیسجمهور دموکرات آمریکا و رقیب او در انتخابات، را با زیرکی خود بازی دادهاند و در این راستا گفت: «این افراد تیزبین، سرسخت و به طور کلی شرور هستند، آنها شرور هستند و اکنون در اوج بازی خود هستند. ما مردی داریم که نمیداند چه اتفاقی دارد میافتد. این خطرناکترین زمان در تاریخ کشور ماست.»
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 هزینه دادن در برابر فساد و فحشاء را از امام یاد بگیرید ❗️
♻️میلیون ها سال نوری با امام فاصله دارید!
🔰امام خمینی ره در مورد مبارزه با #فساد و #فحشاء می فرمایند:
" من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی میخواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ #نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه #فساد و #فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم.
مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهانخواران شکست میخوریم و نابود میشویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به #خشونت و #تحجر معرفی میکنند؟ مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب میکنند؟ مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر #چوبههایدار میروند؟ مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به #اسارت گرفته میشوند؟ بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به #وظیفه اسلامی خود عمل کنیم"
🔖صحیفه امام خمینی ره، ج21، ص 327 و 328
⏪ یعنی امام ره این همه هزینه دادن را برای مبارزه با فساد و فحشاء جایز می دانند، آنگاه اگر بعضی به اصطلاح انقلابی ها را رها کنی، از ترس داد و فریاد عده ای فریب خورده کف خیابان و یا عربده چند #سلیطه و #جغله، به خود می لرزند و نسخه عقب نشینی از حجاب برای انقلاب و جمهوری اسلامی می پیچند و می خواهند پلیس مملکت در حد مترسک باشد❗️❗️❗️
👈 اینها فرسنگ ها که هیچ، میلیون ها سال نوری با امام فاصله دارند!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در فضیلت خودزنی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. آقای نصیری! آنقدر سخنانت رسوا و بیمعیار و ناموجه است که انتشار آن را «ضدتبلیغ» برای تو میشمارم. هرچه که پیش - و در واقع، پس - میروی کفهی ما را سنگینتر میکنی و از خویش میکاهی. آنچه که میگویی، کمک به ماست و ضربهی به خود. آنچنان با تدبیر و عقلانیت بیگانهای که نمیتوانی برای نقدهایت، حد منطقی بگذاری تا به سخنانی که «طنز سیاسی» است تبدیل نشوند. مشوقان عاقل و محرکان پردهنشین، تو را به مسلخ «خودزنی» راندهاند. عجبا که حتی با خودت هم معاملهی منصفانه نمیکنی.
۲. البته تو هیچگاه بر طریق عقلانیت و منطق نبودی؛ زمانهای «دفاع»هایت، اسباب شرمندگی بود و اینک «انتقاد»هایت، مایهی تمسخر. داوریهایت عاری از «تعادل» است؛ آنچنان که این تصور در ذهنم پدید آمده که شاید مبتلا به اختلال روانی باشی. اگر چنین است، محتاج طبابت روانکاوان هستی نه احتجاج عالمان. گویا عقیدهات از عقده برخاسته و جوهر دلیلت، علت است. اگر در گذشته میشد گفت که دچار لجاجتهای کودکانه و تعصبات کورکورانه هستی، اینک باید آن نقص اخلاقی را چگونه تفسیر کرد؟!
۳. عجبا که دخترک بدحجاب را حضرت میخوانی، و درگذشته به مرگ طبیعی را کشته و شهید، و اغتشاش بیریشه را جنبش و انقلاب! حقیقت این است که تو بر سر گور اعتبارت ایستادهای و خطبهی زوال خودت را میخوانی. در نامعقولیت، گوی سبقت را از همگان ربودی تا شاید در بازیسازی ناشیانهات، جمهوری اسلامی را به گزینهی زندان سوق بدهی و آنگاه به این واسطه، از «هجونویس مجنون» به «نقدنویس محبوس» ارتقا یابی.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻از تحقیر تبلیغ تا استحالۀ فرهنگی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. تأکید اخیر رهبر انقلاب بر امر «تبلیغ»، حاکی از این واقعیت است که نیروهای فکری و معرفتی، بیش از آنکه «عرصۀ عمومی» را دریابند و در پی «ذهنیتپردازی اجتماعی» باشند، درگیر مطالعات تخصصی و فنی شدهاند و جامعه را تا حد زیادی به حال حویش رها کردهاند. به بیان دیگر، علم و مقامات معطوف به آن، به هدف اصالی و و نهایی تبدیل شده و جامعه به فراموشی سپرده شده است. در نظام ذهنیِ بسیاری از کنشگران معرفتی، چه در حوزه و چه در دانشگاه، علم به یک امر خودبسنده و قائم به ذات تبدیل شده است که پرسش دربارۀ نتایج عینی و بیرونی آن، به حاشیه رفته است. در حقیقت، مراکز معرفتی به جای آنکه به مسألههای اجتماعی و بیرونی بپردازند، مسألههای خویش را بر صدر نشاندهاند و علایق انتزاعی و سلایق نظریِ خود را ترجیح دادهاند. البته روشن است که باید پارهای از مطالعات، جنبههای بنیادی داشته باشند و نباید به طور مطلق، به بنیانآفرینی و مبادیپردازی بیاعتنا بود، اما وضع کنونی به صورتی رقم خورده است که تعادل از دست رفته است. بدین جهت است که امر تبلیغ، تنازل کرده و منزلت فروتر و دوّمی یافته است.
۲. جامعه به «نیروهای فکریِ پیشران» نیاز دارد و همواره باید کسانی باشند که دستِ ذهن جامعه را بگیرند و اسباب هدایت آن را فراهم کنند. در غیر این صورت، نیروهای رقیب یا معارض، میدانداری خواهند کرد و در همین امتداد، ذهنیت جامعه تغییر خواهد کرد. اندیشۀ مردم در اختیار همین نیروهای پیشران است و آنها میتوانند به افکار عمومی، جهت بدهند و به نظام ارزشها تداوم ببخشند. ازاینرو، چنانچه اهمال شود و نیروهای فکری به گونهای ناموزن و افراطی، علم را بر فرهنگ ترجیح بدهند و علم را نیز بر تأملات خودبسنده و منقطع از وضع تاریخی و تمدنی حمل کنند، جامعه در اختیار «دیگریهای معرفتی و فرهنگی» قرار خواهد گرفت و از خود و اصالتهای هویتیاش، بیگانه خواهد شد. این حالت در هنگامی رخ میدهد که نیروهای فکری، عرصۀ فرهنگ عمومی و ذهنیت اجتماعی را سبک و سخیف انگاشته و سرگرم مطالعات عالی و فاخر گشتهاند و سخنی برای مردم ندارند.
۳. حاصل نهایی اینچنین وضعی «استحالۀ فرهنگی» است. استحالۀ فرهنگی به این معنی است که جامعه دچار جابجایی «ارزشها» و «ضدارزشها» میشود و به غیرخود و ناخود تبدیل میگردد. در مرحلههای آغازین، رگههای از شکاف و گسست نمایان میشوند که شاید بیشتر جنبۀ عینی و رفتاری دارند، اما بهتدریج، زاویهها و فاصلهها به لایۀ اعتقادی و بینشی نیز راه مییابد و فرد از نظر فرهنگی و معنایی، دچار استحاله میشود. چنین جامعهای که گرفتار سقوط فرهنگی شده، کار بهسامانکردنش بسیار دشوار و دیریاب است. مرحلۀ استحالۀ فرهنگی، مرحلهای است که در آن، جامعه در جبهۀ مقابل قرار گرفته و دیگر تابع و هوادار ارزشها نیست، بلکه ارزشهای پیشین را ضدارزش قلمداد میکند. روشن است که بازگرداندن اینچنین جامعهای به وضع نخست، محتاج مقدّمات و زمینههای فراوانی است. از طرف دیگر، تا روند استحاله به نقطههای پایانی نرسد، بسیاری از آن مطلع نخواهند شد و وضع، حملبرصحت میشود و انحرافها و لغزشها، موردی و محدود انگاشته میشود. آنگاه نیز که کار به لایۀ قطعیّت رسید، دیگر باید آن را تمامشده انگاشت و معطوف به این حالت منجمدشده و نهاییگشته، چارهاندیشی کرد.
۴. امر «تبلیغ»، حلقهای است که «علم» را به «فرهنگ» پیوند میدهد و «عالم» را در کنار «مردم» مینشاند و «مراکز معرفتی» را با «مسألههای جامعه»، دستبهگریبان میکند. تبلیغ، همانند «نقطۀ تماس» عمل میکند و نیروهای معرفتی را از جهان ذهنیِ پیشساخته و انتزاعیشان خارج میسازد و تعهدِ ایجاد تغییر در واقعیت عینی و بیرونی را در دل و جان آنها بیدار میگرداند. «مسألهها» در میدان بیرونی و عرصۀ عمومی متولد میشوند و «پاسخها» در مراکز معرفتی؛ حالآنکه در نگاه رایج، هم مسألهها و هم پاسخها متعلق به مراکز معرفتی هستند. در این تصویر، جامعه هیچ شأن و مکانتی ندارد و هرکه عالمتر باشد بیشتر و بیشتر از عرصۀ عمومی فاصله میگیرد و در دغدغههای علمی و ذهنی خویش فرو میرود. ازاینرو، عزلت نسبت به جامعه و نپرداختن به عینیّت و سطح واقعیت روزمرّه، به «فضیلت علمی» تبدیل میشود و حتی بهتدریج، تمام روح و شخصیت نیروهای معرفتی نیز از مردم و تعلقات اجتماعی، بیگانه میگردد و زبان مشترک و منطق واحد میان آنها و جامعه به زوال میرود. در اینجاست که نیروهای سخیف و بیمایه، جایگزین میشوند و کسانی بهعنوان سلبریتی، پرچم جهتدهی به افکار عمومی را در دست میگیرند.
🖇 منتشرشده در:
http://iict.ac.ir/esthale
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم در حوزه باورها و اعتقادات ديني
ابعاد جنگ نرم در حوزه اعتقادات
قسمت سوم
چهارم ـ مراحل شكلگيري و تكامل شبهات
دشمنان و معاندان، به منظور تشكيك در يك آموزه يا اعتقاد ديني، از همان ابتدا به سراغ مباني و اصولي كه آن آموزه بر آن مبنا استوار گرديده است، نميروند و تلاش ميكنند كه با اتخاذ روشي پلكاني، در پوششي از خردگرايي و انديشهمداري، با تشكيك در اموري كه چندان حساسيت برانگيز نباشد، و قبحشكني از نقد و رد آنها، آرام آرام پا به ساحت مقدسات گذاشته و ريشه و اصول را مورد هدف قرار دهند.
مراحل هفتگانهاي كه شبهات تا رسيدن به اصول و مباني ميگذرانند، به شرح ذيل است:
تشكيك در صحت و لزوم آموزه يا عقيده؛ اصلا براي چه بايد به اين سخن يا عمل يا عقيده وفادار بود و چه فايدهاي دارد؛
تشكيك در صحت فتوا؛ از كجا معلوم فهم يا تفسيرعالِم يا مرجع تقليد از متون و روايات: صحيح باشد؛
ترغيب به مراجعه مستقيم به قرآن و سنت؛ در اين صورت، تفسيرهاي مختلف و گاه متناقضي ارائه ميشود و فهم من، ملاك و مناط عمل قرار ميگيرد؛
تشكيك در عصمت؛ از كجا معلوم كه پيامبر و امامان درست گفته باشند؟ شايد فهم و تفسير خود را بسته به شرايط اجتماعي خود بيان كردهاند؛
تشكيك در قرآن؛ از كجا معلوم كه كلام خدا باشد؟ تفسير پيامبر و مبتني بر فرهنگ جزيره بوده است؛
تشكيك در خدا؛ در اصل وجود خدا و صفاتي مثل علم و حكمت و عدل كه به او نسبت داده ميشود؛
تشكيك در عقل بشري؛ عقل نظري كه حجت نيست و عقل عملي هم ريشه در تمايلات اشخاص و جوامع دارد. (مصباح يزدي، Mesbahyazdi.ir)
پنجم ـ اهداف دشمن از القاي شبهات
با مشاهده و مطالعه سير توليد، تبيين و ترويج شبهات در فضاي رسانه، ميتوان اهداف زير را براي اين اقدامات بيان كرد: (طنين انديشه، ش 19: 114)
- كاشتن بذر ترديد در دل مردم و جوانان؛
- به انزوا كشيدن تفكر شيعي و اسلام انقلابي؛
- ارضاي كاذب معنويخواه و فطرتگرايي نسل نو؛
- كاهش نفوذ و قدرت نظام فكري شيعه به عنوان الگوي برقراري حكومت ديني؛
- گسترش اختلافات قومي و مذهبي و بر هم زدن وحدت ملي و اسلامي؛
- براندازي نرم نظام مقدس جمهوري اسلامي.
ششم ـ بسترهاي القاء و گسترش شبهات
اگرچه شبهات براي يافتن گستره مخاطب، بر محملهاي مختلف رسانهاي نظير سايتها و وبلاگها، نرمافزارهاي گوشي همراه و حتي فيلمهاي سينمايي، سوار ميشوند، ليكن با توجه به نگارش اين مقاله با هدف استفاده در رسانه ملي، تمركز اين نوشته بر شبكههاي ماهوارهاي فارسيزبان خواهد بود كه به امر ايجاد، القاء و گسترش شبهات اعتقادي، سياسي و معرفتي مشغولند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم در حوزه باورها و اعتقادات ديني
ابعاد جنگ نرم در حوزه اعتقادات
قسمت چهارم
دو ـ نقش رسانهها در جنگ نرم در حوزه اعتقادات
از آنجا كه در جنگ نرم، رسانهها نقش بسيار مهمي دارند و حوزهها و ابعاد مختلف نرم را نيز به هم مرتبط ميكنند، ميتوان ارتباط رسانهها به عنوان ابزار اصلي جنگ نرم را با شكلگيري و تغيير اعتقادات بررسي كرد. آنچه مسلم است وجوه اطلاعاتي و رواني جنگ نرم در بحث «جنگ نرم و اعتقادات» كمتر وجود دارد. ازاينرو، در اين بحث، نقش اصلي را رسانهها بر عهده دارند. عملكرد رسانهها در شرايط كنوني با توجه به تغيير كاركردها و نقشهاي كنوني رسانه از نقشهاي مسالمتآميز، به رويكردهاي خصمانه، جنگطلبانه و به تهديدي جدي براي كشورها تبديل شده است.
بسياري از دولتهاي غربي به ويژه امريكا، از رسانهها به عنوان ابزاري جنگي براي به كرسي نشاندن منويات و مقاصد خود بهرهبرداري ميكنند. به عبارتي، تهديدهاي دنياي امروز، تهديدهاي رسانهاي است كه به جنگافزاري پرقدرت براي تحت استيلاء در آوردن كشورها تبديل شده است. در اين ميان، كشوري برنده ميدان خواهد بود كه هم ساز و برگ تبليغاتي و اطلاعرساني بزرگتر و پيشرفتهتري را فراهم كرده باشد (آمادگي سختافزاري) و هم در زمينه ارتباطات و متقاعدسازي و توليد فرهنگي، خبري، هنري و تبليغاتي جلوتر از رقيبان خود حركت كند. (نقيبالسادات، 1389: 83 ـ 84)
در سپهر رسانهاي ميتوان شبكههاي ماهوارهاي خاصي را كه در خارج از كشور مديريت ميشوند، به صراحت معرفي كرد و اهداف و برنامههاي هر كدام را توضيح داد. اما اين شبكهها در بستر پيچيده رسانهاي ديگري قرار دارند كه اجزاي آن رسانههاي اجتماعي، شبكههاي اجتماعي و سليقههاي منتقد و معارضي است كه در داخل و در پوششهاي مختلف، فعاليت ميكنند. هماهنگي و عملكرد جرياني و شبكهاي، ويژگي اين فعاليتهاست كه پيچيدگيهاي جنگ نرم را نشان ميدهد. اين پيچيدگي را ميتوان در جريانشناسي هنر و ادبيات، شعر، موسيقي، تئاتر، فيلم، روزنامهها هفتهنامهها، روشنفكران، دانشگاهيان، علوم انساني و... سراغ گرفت.
رسانههاي تصويري با ارائه تحليلهاي خبري، جهات سياسي را ايجاد و تقويت ميكنند، بازيهاي رايانهاي، موسيقيها و شبكههاي فيلم و سريال، ارزشهاي فرهنگي را توليد كرده و شبكههاي اجتماعي زمينه را براي همگاني شدن رفتارها مهيا ميكنند. اين هماهنگي و عملكرد جرياني با كمك شبه جرياني در حوزه علوم انساني با رويكرد خاصي به توليد دانش و انبوهسازي علم سكولار در دانشگاهها زمينههاي بسط افكار سكولار را در ميان دانشجويان و نسل آينده فراهم ميآورد. جرياني موازي نيز در هنر و ادبيات وجود دارد كه در مقابله با جريان ارزشي پايبند به انقلاب اسلامي در هنر و ادبيات قد علم ميكند و با برچسبهاي حكومتي و ايدئولوژيك بودن سعي در طرد آن دارد.
مجموعه اين جريانات، يك «جريان رسانهاي» به معناي واقعي كلمه در برابر جمهوري اسلامي ايجاد ميكند كه رصد فعاليتها، شيوهها و اهداف آن، ميتواند راهكارهاي مناسبي را جهت مقابله ارائه نمايد.
بر اين اساس، شكلگيري اعتقادات از مسيرهاي مورد اعتماد گذشته، خارج شده است؛ هيچ اطميناني نيست كه نظام آموزشي سكولار نباشد و عملكرد رسانهها هم در تلاش براي نهادينهسازي افكاري به جاي عقايد اسلامي است. ازاينرو، ساختار شكلگيري اعتقادات از كنترل نهادهاي خانواده، مسجد و مدرسه تا حد زيادي خارج شده است. در اين ميان رسانههاي پايبند به اصول و اهداف اسلامي، همچون صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، و ديگر جريانات رسانهاي پايبند به اصول اعتقادي و اهداف اسلامي بايد به گونهاي تقويت شوند كه بتوانند شرايطي براي اصلاح ساختار شكلگيري اعتقادات فراهم كنند.
ماهوارهها
اواخر قرن 20 و اوايل قرن 21 و با اوجگيري شبكههاي ماهوارهاي، ساخت برنامههاي فرهنگي براي تاثيرگذاري بر فرهنگها، از طريق ابزار رسانه بسيار مورد توجه قرار گرفت. با توجه به در دسترس بودن اين شبكهها در اقصي نقاط دنيا، متوليان رسانههاي گروه با گرايشات ديني در راستاي اهداف ملي، عقيدتي و فرهنگي جامعه خود، روشهاي پخش برنامههاي ماهواره اي ديني را به خوبي فرا گرفته و از آن بهره بردند. (صدرالسادات،1394: 15)
1. نک: بیانات مقام معظم رهبری: «بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، 8/3/1390 و بيانات در ديدار طلاب و فضلا و اساتيد حوزه علميه قم، 29/7/ 1389».2. نک: «ديدار با دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي،22/2/1382 و بيانات در ديدار شرکتکنندگان در همايش آسيبشناسي انقلاب، 15/12/1377».3. نک: بیانات مقام معظم رهبری: «بيانات در ديدار روحانيون و طلاب تشيع و تسنن کردستان، 23/3/1388».
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
زمانی بود که برای طرح #از_نیل_تا_فرات برنامه داشتن و میخواستن تمام این سرزمین هارو اشغال کنن؛
الان رسیدن به جایی که افتخار می کنن به اینکه با یه باک بنزین میشه کشورشون رو طی کرد...😊
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 خبرنگار صداوسیما از کشف بزرگترین خرابکاری صنعتی در صنایع دفاعی ایران خبر داد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📸 چطور برای بچههایمان خاطرههای محرمی بسازیم
چند ایدهٔ ساده برای فعالیت بچهها در ماه محرم
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95