eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.8هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ خیز جریان حامی فتنه برای در حوزه های علمیه نجف 🔸محمد علی ابطحی از محکومان فتنه 88 از جلسه محمد خاتمی با برخی وابستگان بیوت مراجع عراق خبر داد....! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
❇️ سفارت سوئد در بغداد به آتش کشیده شد. ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ گرچه آتش زدن سفارت خانه های کشورها، خلاف قواعد بین المللی است و نباید اتفاق بیفتد ولی با این اقدام عراقی ها، حساب دست کشورها میاد که آتش زدن کتاب مقدس عواقب زیادی به دنبال دارد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
رئیس دستگاه قضا: کشف حجاب حتی اگر با انگیزه سیاسی و هدایتگری معاندان هم نباشد خلاف قانون است 🔹ضروری است در مقابل کسانی که با ناهنجاری اجتماعی می‌خواهند امنیت روانی مردم را مخدوش کنند و آب به آسیاب دشمن بریزند، مطابق قانون، اقدامات مقتضی را انجام داد. 🔹امروز ممکن است برخی از این کشف حجاب‌ها با انگیزه سیاسی و هدایتگری معاندان باشد؛ در اینجا باید وفق قانون، اقدامات لازم را ترتیب داد. 🔹همچنین باید توجه داشت که کشف حجاب حتی اگر با انگیزه سیاسی و هدایتگری معاندان هم نباشد، عملی خلاف شرع و قانون است؛ که در این موارد هم قانون تکلیف را مشخص کرده است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)قسمت۱۰۵ از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی) ایستادگی و تمسک به آرمانها و اصول تنها راه مقابله با دشمن ملت ایران یک راه علاج دارد و همان راه علاجی است که تا امروز دنبال کرده و آن، ایستادگی و تمسک به آرمانها و اصول خود و حضور در صحنه است. من آن روز به ملت عزیزمان عرض کردم، الآن هم عرض میکنم: ملت بزرگ ایران! بدانید اگر ایستادگی و حضور شما در صحنه نبود، نظام جمهوری اسلامی و هیچکدام از مسئولان، یک سال هم نمیتوانستند مقاومت کنند. اراده تان را مستحکم نگه دارید و حضور و وحدت خود را حفظ کنید. میبینیم و میدانیم که ملت ایران تا امروز همینطور عمل کرده است، بعد از این هم همینگونه خواهد بود؛ ملت ما ملت ممتازی است. در کنار این، باید مسئولان با کارآمدی و هوشیاری، تلاش عالمانه و دلسوزانه داشته باشند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند و این راه نیمه رفته را به پایان برسانند. هم از لحاظ علمی، هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ اقتصادی، این ملت باید روزبه روز خود را قویتر کند؛ این راه علاج ملت ایران است. بخشی از این کار به دست مردم است که مردم عمل کرده اند و به فضل و حول و قوه ى الهی بعد از این هم عمل خواهند کرد. بخشی هم بر عهده ی مسئولان است که باید وظایف خود را درست بشناسند و عمل کنند. در این صورت دشمنیها دیگر اثر نخواهد کرد. البته بیگانگان فشار اقتصادی و سیاسی می آورند، اما بیفایده است. در کوتاه مدت ممکن است فشار اقتصادی علیه ملت ایران باشد، اما خودشان هم میدانند که در بلندمدت، هم به نفع ملت ایران است و هم به ضرر آنهاست. همین فشارها ملت ایران و دانشمندان و جوانان با استعداد ما را به پیمودن راههای علمی و کشف راههای علمی پیچیده و دور از دسترس کشاند؛ بنابراین فشار اقتصادی تأثیری ندارد. تا شما در صحنه هستید، فشار سیاسی هم تأثیری ندارد. این ملت تلاش بزرگ و مجاهدت عظیمی کرده است؛ خدای متعال هم طبق وعده ی خود به این ملت پاداش داده است: استقلال و نظام اسلامی. خداوند عاقبت خوشی برای شما مقرر کرده است و ان شاء الله به این عاقبت خواهید رسید.(بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 24/11/1382) ایستادگی در برابر تحمیل انحرافات دشمن دنیای امروز، دنیای دروغ، دنیای زور، دنیای شهوترانی و دنیای ترجیح ارزشهای مادی بر ارزشهای معنوی است. این دنیاست! مخصوص امروز هم نیست. قرنهاست که معنویت در دنیا رو به افول و ضعف بوده است. پول پرستها و سرمایه دارها تلاش کرده اند که معنویت را از بین ببرند. صاحبان قدرت، یک نظام و بساط مادی ای در دنیا چیده اند که در رأسش قدرتی از همه دروغگوتر، فریبکارتر، بی اعتناتر به فضایل انسانی و نسبت به انسانها بیرحمتر مثل قدرت آمریکاست. این می آید در رأس و همینطور، می آیند تا مراتب پایینتر. این، وضع دنیاست. انقلاب اسلامی، یعنی زنده کردن دوباره ی اسلام؛ زنده کردن « إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ». این انقلاب آمد تا این بساط جهانی را، این ترتیب غلط جهانی را بشکند و ترتیب جدیدی درست کند. اگر آن ترتیب مادی جهانی باشد، معلوم است که شهوترانهای فاسد روسیاه و گمراهی مثل محمدرضا باید در رأس کار باشند و انسان بافضیلت منوری مثل امام باید در زندان یا در تبعید باشد! در چنان وضعیتی، جای امام در جامعه نیست. وقتی زور حاکم است، وقتی فساد حاکم است، وقتی دروغ حاکم است و وقتی بی فضیلتی حاکم است، کسی که دارای فضیلت است، دارای صدق است، دارای نور است، دارای عرفان است و دارای توجه به خداست، جایش در زندانها یا در مقتل و مذبح یا در گودال قتلگاههاست. وقتی مثل امامی بر سر کار آمد، یعنی ورق برگشت؛ شهوترانی و دنیاطلبی به انزوا رفت، وابستگی و فساد به انزوا رفت، تقوا بالای کار آمد، زهد روی کار آمد، صفا و نورانیت آمد، جهاد آمد، دلسوزی برای انسانها آمد، رحم و مروت و برادری و ایثار و از خودگذشتگی آمد. امام که بر سر کار می آید، یعنی این خصلتها می آید؛ یعنی این فضیلتها می آید؛ یعنی این ارزشها مطرح میشود. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)قسمت۱۰۵ ادامه👆👆 اگر این ارزشها را نگه داشتید، نظام امامت باقی میماند. آن وقت امثال حسین بن علی ، دیگر به مذبح برده نمیشوند. اما اگر اینها را از دست دادیم چه؟ اگر روحیه ی بسیجی را از دست دادیم چه؟ اگر به جای توجه به تکلیف و وظیفه و آرمان الهی، به فکر تجملات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان با اخلاص را- که هیچ چیز نمیخواهد جز اینکه میدانی باشد که در راه خدا مجاهدت کند- در انزوا انداختیم و آن آدم پرروی افزونخواه پرتوقع بی صفای بی معنویت را مسلط کردیم چه؟ آن وقت همه چیز دگرگون خواهد شد. اگر در صدر اسلام فاصله ی بین رحلت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و شهادت جگرگوشه اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاهتر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلتها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، ایستاد.(بیانات در دیدار فرماندهان گردانها، گروهانها و دسته های عاشورای نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور، در سالروز شهادت امام سجاد (ع) 22/4/1371) * جز با ایستادگی پارسایانه و شجاعانه در مقابل دشمن، امکان پذیر نیست. دشمن لحظه ای غافل نیست و هر کاری بتواند میکند. من بارها گفته ام دشمنان جهانی ما، هیچ منتی بر ملت ایران ندارند که بگویند ما میتوانستیم فلان ضربه را به شما بزنیم و نزدیم؛ نه. هر ضربه ای که نزدند، نمیتوانستند! نتوانستن که فقط نداشتن مهمات نیست. هزار گونه مانع و مشکل داشتند که نمیتوانستند. از عکس العملش و از مشکلات منطقه ای ترسیدند؛ لیكن هیچ وقت هم غافل نبودند از اینکه بتوانند ضربه ای را وارد کنند که کاری و مؤثر باشد. امتحان هم کردند، دیدند که برای این ملت، ضربه ی کاری وجود ندارد. ضربه ای از جنگ هشت ساله کاریتر؟!(بیانات در دیدار پاسداران به مناسبت روز پاسدار 24/9/1375) * همیشه خطر توطئه ی دشمن علیه ما وجود داشته است. آنچه مانع از توطئه، جنگ و غلبه ی دشمن میشود، ایستادگی و بیداری و حاضر بودن در میدان مقاومت است.(بیانات در اجتماع بسیجیان و سپاهیان لشکر 25 کربلا 29/6/1382) ایستادگی در برابر طراحی و نقشه های دشمن دشمن طراحی میکند. تو میدانی که او درست کرده، بازی نکنید؛ چون چه ببرید، چه ببازید، به نفع اوست. طراحی دشمن ایجاد اختلاف است، ایجاد ناامیدی است، به جان هم انداختن فعالان سیاسی است، منزوی کردن خط اصیل و ارزشهای اسلامی است. این کارها، نقشه های دشمن است؛ سرگرم کردن جوانها به هوی و هوس و لغویات و غافل کردن آنها از حرکت عمومی ملت ایران، به تعطیلی کشاندن مدارس، به تعطیلی کشاندن کلاسهای دانشجویی. اینها نقشه های دشمن است. باید مراقب بود. باید در مقابل هر کاری که به این نقشه ها منتهی میشود، ایستاد. وحدت را باید حفظ کرد، امید را باید حفظ کرد، تلاش را باید روز به روز بیشتر کرد و با یکدیگر صادق بود و دلها را به هم نزدیک کرد و در وظایف گوناگون اجتماعی، باید پرشور حرکت کرد.(بیانات در دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان در آستانه سالروز سیزده آبان 8/8/1387) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم در حوزه باورها و اعتقادات ديني انواع شبهات مطرح شده در شبكه‌هاي ماهواره اي شبهاتي كه در شبكه‌هاي نامبرده به طور مرتب و مكرر القاء و پخش مي‌شود، بسته به دين و مذهب و گرايش هر شبكه متفاوت بوده و به موضوعات زير تقسيم مي‌شود: يك ـ اسلام برخي از شبهات وارد شده در شبكه‌هاي ماهواره معاند، نسبت به اصل اسلام و آموزه‌ها و عقايد و اصول و فروع آن مطرح مي‌شود كه طبيعي است بيشتر از سوي شبكه‌هاي چهارگانه مسيحي انجام مي‌شود و مهم‌ترين موضوعات چالش‌برانگيز و شبهات مطرح شده در اين شبكه‌ها به شرح ذيل است: تشكيك نسبت به اصل ظهور اسلام به عنوان يك دين؛ غيرانساني دانستن احكامي چون قصاص و سنگسار؛ ادعاي وجود خشونت ذاتي در آموزه‌هاي اسلامي؛ ادعاي تروريست‌پرور بودن ذاتي دين اسلام؛ فضولي دانستن فريضه امر به معروف و نهي از منكر؛ نفي شريعت و انجام فرايض و تأكيد بر كافي بودن محبت خدا؛ معرفي كردن دين اسلام به عنوان عامل بدبختي و عقب‌ماندگي جهان سوم؛ معرفي مذهب به عنوان ريشه و عامل تمام اختلافات، كينه‌ها و جنگ‌ها؛ القاي تضاد دين با آزادي‌هاي فردي و اجتماعي؛ بي‌فايده بودن آموزه‌هايي چون حج، قرباني، و... ؛ ادعاي افسردگي مسلمانان و ترويج شراب و موسيقي؛ القاي شكست نظريه حكومت اسلامي و ناتواني اسلام در اداره امور دنيا؛ ادعاي ناكارآمدي اسلام در تحكيم پيوند زناشويي به دليل آمار بالاي طلاق؛ ادعاي قابل درك و شناخت نبودن خداي مسلمانان؛ اسلام، دين مكر و حيله و دروغ (به دليل اين كه در قرآن آمده كه خدا مكر مي‌كند)؛ اسلام، دين بي‌اخلاقي (به دليل جواز دروغ مصلحتي و غيبت بعضي افراد و...)؛ حجاب، عامل اصلي و منشأ تمام وسوسه‌ها و گناهان؛ حمله به ازدواج موقت و تعدد زوجات، با عنوان روسپيگري نوين؛ عدم بشارت به ظهور پيامبر اسلام در كتاب مقدس؛ زن‌ستيز‌ بودن اسلام؛ باطل بودن ادعاي برتري برخي اوقات و ماه‌ها بر اوقات و ماه‌هاي ديگر؛ ناسيوناليست بودن خداي اسلام؛ و... . دو ـ قرآن دسته دوم شبهات، به اصل الهي و آسماني بودن قرآن و وضعيت تاريخي، سندي و محتوايي آن باز مي‌گردد و تلاش مي‌كند همان اشكالاتي را كه بر كتاب مقدس وارد است، نه تنها در مورد قرآن هم صادق بداند، بلكه كميت و كيفيت آن را در مورد كتاب آسماني مسلمين جدي‌تر مطرح نمايد. مهم‌ترين شبهات ارائه شده از سوي اين شبكه‌ها در موضوع قرآن، موارد ذيل است: تشكيك در آسماني بودن قرآن و نسبت دادن نگارش آن به تابعين پيامبر؛ ادعاي وجود تناقضات فراوان در قرآن؛ از بين رفتن بخشي از قرآن در زمان خود پيامبر اسلام؛ ادعاي تحريف قرآن؛ ادعاي بت بودن قرآن؛ ادعاي جمع‌آوري و نگارش قرآن پس از رحلت پيامبر اسلام؛ بازگشت تاريخ قديمي‌ترين نسخه قرآن به قرن دوم هجري؛ در دسترس نبودن نسخه‌هاي اصلي قرآن و نهج‌البلاغه؛ خالي بودن قرآن از پشتوانه‌هاي تاريخي و سندي؛ كليشه‌اي و به دور از واقع بودن خطبه‌هاي قرآن؛ و... ؛ سه ـ پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله تشكيك در رسالت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و معجزات صادر شده از ايشان؛ رد عصمت پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و ائمه اطهار عليهم السلام ؛ ادعاي زيباسازي شخصيت پيامبر اسلام و تفاوت اين پيامبر با پيامبر اصلي؛ رد علم غيب پيامبر صلي الله عليه و آله و ائمه اطهار عليهم السلام ؛ ادعاي مرده بودن پيامبر صلي الله عليه و آله و كوتاه بودن دست وي از دنيا؛ عدم بشارت به ظهور پيامبر اسلام در كتاب مقدس؛ اتهام بت‌پرستي به پيامبر اسلام؛ و... . چهار ـ غدير و جانشيني پيامبر ساختگي بودن داستان غدير و جانشيني حضرت علي عليه السلام ؛ بيعت كردن حضرت علي عليه السلام با خلفا؛ همكاري كامل حضرت علي عليه السلام با خلفا در مناصب مشورت، قضا و شركت در جنگ‌ها؛ رابطه حسنه و دوستانه حضرت علي عليه السلام و خلفا؛ عدم استناد حضرت علي عليه السلام به واقعه غدير در سخنراني‌هاي خود؛ رأي دادن حضرت علي عليه السلام به عثمان در شوراي انتخاب خليفه؛ عدم وجود نص صريح از پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله در موضوع جانشيني حضرت علي عليه السلام ؛ عدم ذكر جانشيني و امامت حضرت در آيات قرآن؛ محال بودن تولد حضرت علي عليه السلام در درون كعبه؛ انكار ماجراي ليله المبيت و جان‌فشاني حضرت علي عليه السلام ؛ فاقد سند بودن كتاب شريف نهج البلاغه؛ فقير و محتاج بودن حضرت علي عليه السلام و جور كردن شرايط ازدواجش به دست خلفا؛ پايين آوردن مقام حضرت علي عليه السلام و تأكيد بر صلاحيت نداشتن وي براي خلافت؛ و... . پنج ـ امامت و مقام ائمه اطهار عليهم السلام انكار اصل امامت به عنوان اصلي از اصول دين؛ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم در حوزه باورها و اعتقادات ديني انواع شبهات مطرح شده در شبكه‌هاي ماهواره اي ادامه👆👆👆👆 جعلي بودن موضوع امامت و ساخته شدن آن توسط شيعيان؛ پايين‌تر بودن مقام امامت از مقام نبوت؛ بي‌نيازي جامعه اسلامي از امام با توجه به تكميل دين با رسالت نبي اكرم صلي الله عليه و آله ؛ سني بودن خود ائمه و احترام ايشان به خلفا؛ ناتواني ائمه اطهار عليهم السلام از نجات جان خويش و ناتواني ايشان بر رفع مشكلات ديگران به طريقه اولي؛ بي‌ارتباطي آيه تطهير با عصمت اهل بيت عليهم السلام ؛ بي‌ارتباطي آيه زكات با امامت و سرپرستي ائمه؛ حجت نبودن قول و فعل ائمه بر مسلمانان و مخلوقات؛ عدم طرح موضوع امامت در قرآن كريم؛ جعلي بودن بيشتر روايات و احاديث اهل بيت؛ انكار كرامات نقل شده از ائمه اطهار عليهم السلام ؛ عدم اعتقاد خود اهل بيت عليهم السلام به موضوعي به نام امامت؛ و... . شش ـ زيارت، شفاعت و توسل شرك و حرام بودن زيارت، توسل و درخواست شفاعت؛ وجود نداشتن چنين مواردي (زيارت، توسل و درخواست شفاعت) در سنت و سيره نبوي؛ مخالفت صريح قرآن با زيارت و توسل؛ شرك و حرام بودن نذر كردن براي اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و آله ؛ نجس بودن نذري و حرام بودن خوردن آن؛ زيارت قبور، همان بت‌پرستي است؛ اگر كاري از دست اهل بيت عليهم السلام ساخته بود، چرا جلوي بيماري و مرگ خود را نگرفتند. دستور پيامبر به تخريب قبور و گنبد و بارگاه سفر معصيت بودن سفر زيارتي جعلي بودن ادعيه و زيارات كتب شيعه و... . هفت ـ امام حسين عليه السلام و واقعه عاشورا اشتباه بودن اصل قيام امام حسين عليه السلام ؛ نداشتن علم امام حسين عليه السلام به آخر قصه عاشورا؛ اشتباه كردن امام حسين عليه السلام در همراه بردن خانواده خود؛ اشتباه امام حسين عليه السلام در اعتماد مجدد به كساني كه به پدر و برادرش خيانت كردند؛ پشيماني امام حسين عليه السلام و درخواست اجازه بازگشت؛ دروغ بودن ماجراي تشنگي و عطش؛ شكست قطعي امام حسين عليه السلام در روز عاشورا و بعدها؛ يكي بودن تربت سيدالشهداء با ديگر خاك‌هاي عالم؛ خرافي و افسانه‌اي بودن قرآن خواندن سر بريده؛ استحباب روزه روز عاشورا؛ حرام بودن نذري دادن به اسم امام حسين عليه السلام ؛ بي‌ارتباط بودن اهميت روز عاشورا با شهادت امام حسين عليه السلام و اهميت داشتن آن پيش از اين ماجرا؛ افسانه بودن خون گريه كردن آسمان و زمين و موجودات در شهادت سيدالشهداء عليه السلام ؛ شهادت ايشان به دست شيعيانش؛ تبرئه يزيد بن معاويه از دست داشتن در قتل امام حسين عليه السلام ؛ تحريف ماجراي عاشورا به دست شيعيان؛ شباهت حادثه كربلا با قتل عثمان و دخالت شيعيان در هر دو؛ دروغ بودن آتش زدن خيمه‌ها و اسارت خاندان نبوت و بدرفتاري با ايشان؛ و... . هشت ـ عزاداري نهي قرآن از عزاداري براي مردگان و بي‌صبري در سوگ ايشان؛ مشاهده نشدن عزاداري در سيره و سنت نبوي؛ حرام بودن لطمه زدن به بدن؛ مشاهده نشدن عزاداري در سيره و سنت ائمه اطهار عليهم السلام ؛ بيهوده، عبث و بي‌فايده بودن عزاداري براي امام حسين عليه السلام و شيعيان؛ بدعت و حرام بودن عزاداري؛ عزاداري باعث افسردگي اجتماعي است؛ عزاداري و سبّ و لعن قاتلان، موجب گسترش روحيه كينه و نفرت؛ با توجه به مجازات قاتلان به دست مختار، جايي براي اقامه عزا وجود ندارد؛ اولين عزاداران بر امام حسين عليه السلام و يارانش، يزيد و همسرانش بودند؛ اسلام، دين نشاط و شادي است نه عزا و مصيبت؛ اگر امام حسين عليه السلام در بهشت است، پس براي چه عزاداري مي‌كنيد؛ جست‌وجوي منشأ عزاداري در حكومت آل بويه و صفويه؛ و... . نه ـ شهادت حضرت زهرا عليها السلام انكار اصل شهادت حضرت زهرا عليها السلام ؛ فقدان يك حديث صحيح درباره شهادت حضرت زهرا عليها السلام در منابع شيعه؛ اضافه شدن شهادت حضرت زهرا عليها السلام به مناسبت‌هاي تقويم در سال‌هاي اخير؛ درب نداشتن خانه‌هاي زمان پيامبر صلي الله عليه و آله ؛ چرا با وجود حضرت علي عليه السلام در خانه، حضرت زهرا عليها السلام پشت در رفتند؟ ؛ دفن شبانه حضرت زهرا عليها السلام ، به دليل دستور پيامبر مبني بر تدفين سريع اموات؛ شأن صدور حديث «فاطمه بضعه مني» خطاب به حضرت امير عليه السلام ؛ فدك، جزء اموال عمومي مسلمانان؛ سكوت در ماجراي شهادت حضرت زهرا عليها السلام ، توهين به شخصيت، شجاعت و غيرت حضرت علي عليه السلام ؛ و... . .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم در حوزه باورها و اعتقادات ديني انواع شبهات مطرح شده در شبكه‌هاي ماهواره اي پایانی ده ـ تشيع و روحانيت شيعه تأسيس تشيع به وسيله ابن سبأ يهودي؛ شباهت اعتقادات شيعه به عقايد يهود؛ شيعه فعلي، شيعه صفوي است نه شيعه علوي؛ بداء، عقيده باطلي كه ساخته شيعيان است؛ شباهت شيعه و مسيحيت در خريد و فروش بهشت؛ تمسخر تقيه و تفسير آن به ترس و نفاق؛ اعتقاد شيعه به امتداد وحي در امام؛ شيعيان به خاطر عقايد باطلي كه دارند از كفار و مشركين قريش بدترند؛ ضعيف بودن تمام منابع حديثي شيعه؛ تخريب شخصيت اصحاب و ياران صديق و وفادار اهل‌ بيت عليهم السلام ؛ كينه‌توزي شيعه با اعتقاد و تأكيد بر لعن؛ بدعت بودن عقايدي چون خمس؛ بطلان و حرمت فلسفه و عرفان در اسلام؛ بي‌سوادي علماي شيعه و طلاب حوزه‌هاي علميه؛ فعاليت‌هاي سياسي روحانيت به جاي خدمت به دين؛ آلودگي علما و مراجع به مسائل مادي و دنيوي؛ ناتواني علما و مراجع در اداره اطرافيان و امور بيت خود؛ خدمت به اهداف جمهوري اسلامي به جاي ترويج و تبليغ دين اسلام و مذهب تشيع؛ تمسخر و رد تقليد در تشيع؛ تشبيه تقليد در مذهب تشيع به برده‌داري؛ توهين و افترا به متقدمين از علما و بزرگان شيعه؛ ادعاي بي‌اعتمادي كامل مردم به روحانيت شيعه؛ و... . يازده ـ انقلاب اسلامي و رهبري حرمت و بطلان اصل تشكيل حكومت در زمان غيبت معصوم عليه السلام ؛ خالي بودن آموزه‌هاي اسلامي از احكام حكومتي و اداره اجتماع؛ بدعت بودن نظريه ولايت فقيه و كفر پيروان آن؛ تشبيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، به گارد ويژه شاهنشاهي؛ تشبيه دست‌بوسي امام و رهبري، به دست‌بوسي شاهان و اميران؛ تشكيل جمهوري اسلامي، عامل رشد وهابيت و فعاليت‌هاي تروريستي؛ تشكيل جمهوري اسلامي، عامل افزايش ظلم و جور به تشيع؛ ادعاي انتقادناپذير، متعصب و تنگ‌نظر بودن حكومت ايران؛ آزادي نداشتن اقليت‌هاي مذهبي در ايران در انجام فعاليت‌هاي مذهبي؛ حكومت جمهوري اسلامي، همان حكومت دجال قبل از ظهور امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف ؛ جمع شدن تمام اختيارات، نيروي نظامي و پول‌هاي كشور در دست رهبري؛ دامن زدن جمهوري اسلامي ايران به اختلافات مذهبي منطقه؛ دخالت جمهوري اسلامي ايران در امور داخلي كشورهاي منطقه؛ بزرگ‌ترين هدف جمهوري اسلامي: صدور انقلاب خود به تمام دنيا؛ توهين رهبر و ديگر مسئولان ايران به صحابه پيامبر و فتنه‌گر خواندن آنها؛ هم‌دستي جمهوري اسلامي با داعش؛ هم‌دستي جمهوري اسلامي با امريكا و غرب در نابودي اهل سنت؛ و... . دوازده ـ مهدويت انكار اصل تولد حضرت مهدي عج الله تعالی فرجه الشریف ؛ ادعاي فرزند نداشتن امام حسن عسكري عليه السلام ؛ انكار شخصيت خاص و امامت مهدي موعود عج الله تعالی فرجه الشریف در روايات پيامبر صلي الله عليه و آله و ادعاي معمولي بودن وي؛ جعلي و ساختگي بودن ماجراي نيابت و دروغگو بودن نواب اربعه؛ پنهان شدن امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف از ترس جان خود؛ كسي كه قدرت بر حفظ جان خود ندارد، چگونه مي‌خواهد دنيا را نجات دهد؟ ؛ بي‌فايده بودن حضور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف بر فرض زنده بودن؛ تشبيه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف به دجال؛ تشبيه اعتقادات تشيع به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف ، به اعتقادات يهود درباره منجي؛ و... . .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  (۴)عاشورا و جنگ نرم رسانه ای     فراخوان نیرو و جارچیان یزید   یکی از سربازان حر بدون اطلاع او به کوفه آمد و موضوع محاصره کاروان حسینی در دشت کربلا را برای یزید بازگو کرد. به دستور ابن زیاد، در شهرهای کوفه و بصره «جارچیان» این پیام حکومتی را به آگاهی عموم رساندند :   «هر کس که سر حسین بن علی را بیاورد، حکومت ری را به مدّت ده سال به او واگذار می‌کنیم»   ... طولی نکشید که عمر بن سعد بر خلاف هشدارهای بستگان و دوستانش این مأموریت را پذیرفت و ابن زیاد هم ضمن نگارش «حکم قتل امام حسین(ع) و حکومت ری برای ابن سعد» فرماندهی کلّ نیروهای اعزامی به کربلا را به عهده وی نهاد.{20}   تیتر مشترک در رسانه‌های یزیدی   بعد از ماجرای قتل خلیفه سوم (عثمان بن عفّان) توسط اصحاب پیامبر(ص) و مسلمانان، معاویه که از عشیره و کارگزاران عثمان بود، از اوامر حکومتی خلیفه جدید (امام علی(ع )) سرپیچی کرد و برای رسیدن به آرزو‌هایش به بهانه «خون‌خواهی عثمان» در زیر پرچم خون‌خواهی و کنار «پیراهن خونین عثمان» به سوگواری و تحریک عواطف مردم شام و غیره پرداخت.{21}   یزیدیان نیز با همین شعار وارد صحنه شدند و قبل و بعد از حادثه عاشورا، با محوریت «خون عثمان» به زندگی ننگین خود ادامه دادند که در اینجا به نمونه‌هایی بسنده می‌کنیم :   بر اساس نقل «تذکره الشهداء» یزید به والی مدینه نوشت :   «معاویه، مرا وصیت کرده که از اولاد ابوتراب برحذر باش و خون آن شهید مظلوم (عثمان) را از آنها طلب کن؛ چه خدا انتقام خواهد کشید از اینها به واسطه اولاد ابوسفیان که انصار حق و طالبان عدل‌اند».{22}   ابن زیاد در نامه‌ای که برای ابن سعد فرستاده بود، ضمن تأکید به محاصره شریعه فرات، گفته بود در مقابل امام حسین(ع) و یارانش این گونه بهانه آورند :   «بنی هاشم، آب را از عثمان بازداشته بودند».{23}   امام حسین(ع) برای رفع بحران و قطع آب اقداماتی انجام داده، از جمله حفر چاهی در پشت خیمه‌ها، وقتی این قضیه توسط خبرچینان به ابن زیاد رسید، او به عمر بن سعد نامه‌ای نوشت و برای محرومیت امام و یارانش از آب، به این مسئله سفارش کرد :   « ... وافعل بهم کما فعلوا بالزکی عثمان؛ ... با یاران حسین چنان کن که آنها بر عثمان پاکیزه رفتار کردند».{24}   شایان توجه است که شخصیتی چون «زُهَیر بن قین بجلی» بر اثر همین تبلیغات دروغین و در حمایت از خلیفه سوم، سالیان سال نسبت به امام علی(ع) دیدگاه منفی داشت؛ اما سرانجام امام حسین(ع) او را در مسیر کوفه، به نزد خود دعوت کرد و در آن جلسه و نشست رو در رو، حقایق تاریخی را به آگاهی زهیر رساند؛ به گونه‌ای که یکباره محبّت اهل بیت پیامبر(ص) را پذیرفت و نامش در قاموس «شهیدان عاشورایی» ثبت و ماندگار گردید.{25}   وجدان رسانه‌ای   عمر بن سعد در راستای جلوگیری از جنگ، دست به اقداماتی زد. وی برای گشودن باب «مذاکره»، جویای «نامه رسان» و «سخنگویی» شد، اما هیچ یک از نیروهایش این مسئولیت را نپذیرفتند؛ چرا که همه آنان پیشتر برای آمدن امام حسین(ع) دعوت‌نامه نوشته بودند و از روبروشدن با نوه پیامبر(ص) شرمنده می‌شدند. سرانجام شرورترین آنها (کُثَیر بن عبدالله شعبی) حاضر شد به عنوان «پیک » این مأموریت را انجام دهد .   از آنجا که کثیر، همزمان در فکر ترور حضرت بود و اصرار داشت مسلحانه خدمت امام(ع) برسد و پیغام را برساند، یاران حضرت از ورود کثیر جلوگیری کردند ...   دومین پیک (خُزَیمه){26} عهده‌دار این مسئولیت شد و با کمال ادب و احترام، اجازه ملاقات خواست؛ امام(ع) نیز صمیمانه او را به حضور پذیرفت . در این جلسه، این سخنان بین او و امام مطرح شد :   برای چه به اینجا (عراق ) آمده‌اید؟   مردم نامه‌هایی برایم نوشته‌اند و مرا به کوفه دعوت کرده‌اند .   (حضرت، انبوهی از دعوت‌نامه‌های کوفیان را به وی نشان داد) .   خدا لعنت کند این جماعت را که به سوی تو این نامه‌ها را نوشتند و تو را به اینجا آوردند و اکنون از خواصّ لشکر ابن زیاد شده‌اند !   اکنون {که نامه‌ها را دیدی و حقیقت را دانستی} به سوی عمر بن سعد برو و پاسخ پیغامش را بگو .   ای مولای من! کیست که بهشت را واگذارد و به سوی جهنّم رود؟   عمر بن سعد بعد از ناامیدی از برگشت خزیمه، قاصد دیگری (قرّه بن قیس حنظلی) را نزد امام(ع) فرستاد ... زمانی که قرّه می‌خواست به جانب ابن سعد برگردد، حبیب بن مظاهر به وی گفت :   «أنصر هذا الرّجل الّذی بآبائه ایّدک الله بالکرامه و إیّانا معک؛ یاری کن این مردی (امام حسین(ع)) را که به واسطه پدرانش، خداوند به تو و ما کرامت عطا می‌کند.»   پیک گفت: نخست باید بروم و جواب پیغام را برسانم آنگاه در این رابطه، فکر کرده و آنچه صواب باشد، برخواهم گزید...{27} .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
(۵)عاشورا و جنگ نرم رسانه ای   همان‌گونه که می‌بینیم، پیام رسانان و مصاحبه کنندگان جبهه باطل، دارای عقاید و رفتار مختلفی بودند :   الف) پیکی به بهانه «پرسش و پاسخ» و «اطلاع‌رسانی» انگیزه شومی ( ترور) را می‌خواهد اجرا کند .   ب) قاصدی که با رعایت آداب مذاکره، وقتی « حقیقت» برایش آشکار می‌شود، قانع شده و آشکارا طرفدار حق می‌گردد .   ج ) نامه‌رسانی که هدف اصلی‌اش «انتقال پیام» است و برای نتیجه‌گیری و تصمیم نهایی، شرایط و جوانب مسئله را فعلاً نمی‌تواند یا نمی‌خواهد بسنجد .   آری زیبنده است گزارشگر در مقابل حقیقت، پندپذیر باشد و فقط به جنبه «پوشش خبری» و مخابره آن، بسنده نکند .   ارسال پارازیت   در «قیام حسینی» نیز سعی دشمنان بر این بود که پیام و آوای حق از حنجره صداقت، به گوش غافلان نرسد. در اینجا نمونه‌ای از شگردهای سانسور و بایکوت خبری یزیدیان را یادآور می‌شویم .   امام حسین(ع) از همان روز دوم محرّم تا دقایقی قبل از شهادتش، بارها برای ارشاد کوفیان و اتمام حجّت به دشمنان، با صدایی بلند و رسا حقّانیت خود و ستم‌های بنی‌امیه را بازگو و افشا کرد و پیامدهای همکاری با یزید را بیان نمود. سران دشمن هم برای جلوگیری از افشاگری امام حسین(ع) به تکاپو افتاده و با گفتن سخنان نامربوط و کشیدن فریاد و هیاهو ( پارازیت) گفتار مستدل و دلنشین حضرت را قطع می‌کردند. امام(ع) در همین خصوص، به جنجال آفرینان و انحصارگران می‌فرماید :   «ویلکم ما علیکم أن تنصتوا الیّ فتسمعوا قولی...؛ وای بر شما! چه زیانی برای شما است اگر سکوت را رعایت کنید و سخنم را بشنوید؟...».{28}   تلقین و سحر افکار و دل‌ها   گر چه بسیاری از نیروهای عمر بن سعد، اهل کوفه بوده و نسبت به شخصیت حقیقی و حقوقی امام حسین(ع ) شناخت قبلی داشته و حتّی جزو دعوت کنندگان حضرت به کوفه بودند؛ امّا به دلیل حجم سنگین تبلیغات ابن زیاد و تهدید‌های قولی و عملی دیکتاتور عراق، گویا قلب و ذهن خود را برای یک شست و شو و تلقین مسموم در اختیار فرماندهان بی‌رحم و بعضاً ظاهر الصلاح، واگذار کرده بودند .   امام سجاد(ع) در یادکرد واقعه غم انگیز عاشورا می‌فرماید :   « ... یَزعُموُنَ أنَّهُم مِن هذِهِ الأُمَّهِ کُلٌّ یَتَقَرَّبُ إلیَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ بِدَمِهِ؛ ... سربازان دشمن که می‌پنداشتند جزو امّت اسلامی هستند، همگی با ریختن خون امام حسین(ع) می‌خواستند به درگاه الهی تقرّب بجویند».{29}   ابن سعد پس از رسیدن نامه والی عراق، مبنی بر لزوم جنگ با سپاهیان امام حسین(ع) در یک اقدام فریبکارانه، خطاب به سربازانش گفت :   «ای لشکر خدا! سوار شوید؛ بهشت برای شما }بشارت و گوارا{ باد».{30} رسانه‌های دشمن پس از واقعه عاشورا   زمانی که خبر آمدن اسیران به ابن زیاد رسید، وی دستور داد «جارچیان» در سطح شهر کوفه این مطالب را به آگاهی مردم برسانند :   مردم، شهر را آذین ببندند و به شکرانه پیروزی یزید با پوشیدن لباس نو و آرایش نمودن، مراسم جشن پیروزی را برگزار کنند .   افرادی که به استقبال اسیران و خارجیان می‌روند، نباید سلاح همراه خود ببرند .   هم زمان با ورود اسیران و سرهای شهیدان، صدای بوق‌ها و طبل‌ها در شهر نواخته شد؛ در حالی که بازار کوفه تعطیل و مغازه‌ها بسته شده بود و مأموران ضدّ شورش در نقاط مختلف شهر به نگهبانی می‌پرداختند .   سپس جارچیان در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌گفتند :   امروز ابن زیاد به عموم مردم اجازه داده است تا جهت گفتن تبریک، به کاخ او بروند.{31} شیخ صدوق در این باره می‌نویسد :   « بَعَثَ البَشائِرَ إلیَ النَّواحی بِقَتلِ الحُسَینِ(ع)؛ ابن زیاد نامه‌ها و افرادی را به اطراف کوفه گسیل داشت تا خبر کشته شدن امام حسین(ع) را }به کارگزاران و مردم{ بشارت دهند».{32}   تهمت به خدا   سیاست مداران بنی امیه برای پیش‌گیری از هر نوع «واکنش مردمی» و بی‌تأثیرکردن «افشاگری بازماندگان عاشورا»، اقدامات گوناگون و حساب شده‌ای را در پیش گرفتند که می‌توان مهم‌ترین آنها را، «جبرگرایی» و «انتساب جنایات به خداوند متعال» بر شمرد. حال، به برخی از گفتار و نوشتار جبرگرایانه اشاره می‌کنیم :   ابن زیاد در مسجد بزرگ کوفه، خطاب به مردم گفت :   الحمدلله الذّی أظهر الحقّ و أهله و نصر أمیرالمؤمنین و أشیاعه و قتل الکذّاب بن الکذّاب...؛ ستایش مخصوص خداوندی است که حقیقت و پیروانش را پیروز کرد و امیرمؤمنان (یزید) و یارانش را یاری نمود و دروغگو فرزند دروغگو (حسین بن علی(ع)) را کشت.{33}   ابن زیاد در مقابل حضرت زینب(س) نیز گفت :   الحمدلله الّذی فضحکم و قتلکم و أکذب أحدوثتکم...؛ شکر و سپاس از آنِ خدایی است که شما را رسوا کرد و }عزیزان{ شما را کشت و سخنان و ادّعای‌تان را دروغ انگاشت..{34} یا زینب أرایتِ صنع الله فی أخیک...؛ ای زینب! آیا دیدی خداوند با برادرت چه کرد؟...{35} https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
(۶) عاشورا و جنگ نرم رسانه ای   ابن زیاد فردی را نزد امّ کلثوم دختر امام حسین(ع) فرستاد تا به وی بگوید :   الحمدلله الذّی قتل رجالکم فکیف ترون ما فعل بکم؛ ستایش و شکر برای خداوند است، همو که مردان شما را کشت. حال، آنچه را که خدا نسبت به شما انجام داد، چگونه می‌بینید و می‌پندارید؟{36}   ابن زیاد بعد از مشاهده و دانستن نام امام سجّاد(ع) با شگفتی پرسید :   مگر خداوند، علی بن حسین را نکشته است؟! چگونه است که خداوند، تو را نکشته اکنون تو را زنده می‌بینم؟ !   وقتی ابن زیاد پاسخ حضرت را شنید، همان باور غلط را در میان مردم دگر باره تلقین کرد :   بلکه برادرت (علی اکبر) را خداوند کشت نه ما.{۳۷   همصدایی با رسانه‌های یزیدی   ابن زیاد برای فرستادن اسیران و سرهای شهیدان به دمشق، مسیرهایی را مشخص کرد و به نیروهای خود دستوراتی داد تا پیش از رسیدن به هر منزلگاهی، چه اقداماتی انجام پذیرد و در صورت مواجهه با واکنش‌های مردمی، چه سیاست و راهکارهای تبلیغی و نظامی را در پیش بگیرند .   میان کوفه تا شام، چهارده منزل وجود داشت؛{38} ولی نوع برخورد و عکس‌العمل اهالی آنها متفاوت بود، که به آن اشاره می‌شود :   فرماندهان ( فرمانده) نیروهای اعزامی ابن زیاد، پیشاپیش به سوی والیان هر شهر و منطقه‌ای « پیکی» می‌فرستادند تا برای عموم مردم این پیام مخابره و ابلاغ شود : «سربازان خلیفه، «سر خارجی» را می‌آورند.»   مردم و حاکمان برخی از سرزمین‌ها، شهر خود را زینت کرده و در حالی که پرچم‌هایی را به دست گرفته و بر طبل‌ها می‌کوبیدند، به شکرانه پیروزی یزید در مسیر استقبال از سربازان به «قربانی » می‌پرداختند و در نکوهش اسیران، سخنانی می‌گفتند و در طول اقامت سربازان ضمن پذیرایی از آنان، به جشن و پایکوبی مشغول می‌شدند. جاهلان و فاسقان این مناطق نیز با اشاره به سر مبارک امام حسین(ع) و شهیدان، به همدیگر می‌گفتند : «این، سر همان شورشگری است که بر ضدّ خلیفه (یزید بن معاویه) دست به قیام زده است.»   فرمانداران و اهالی برخی از سرزمین‌ها به سبب آشنایی قبلی یا بعدی خود، نسبت به حقانیت اهل بیت(ع) با کمال شجاعت و تعهّد، دروازه‌های شهرشان را می‌بستند و گاهی نیز به سوی سربازان یورش می‌بردند. شیعیان این مناطق ضمن فرستادن لعن و نفرین به یزیدیان، در مظلومیت عترت پیامبر(ص) می‌گریستند و با گفتار و رفتار نیک خود، دل‌های داغدار اسیران را تسلاّ و خشنود می‌نمودند.{39}   .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
عاشورا و جنگ نرم رسانه ای قسمت پایانی عذر تراشی پس از حادثه عاشورا   دستگاه تبلیغی و سخن پراکنی یزید، برای در امان ماندن از هجوم انتقادات و اعتراضات مردمی، به تکاپو افتاده و در محافل و مجالس گوناگون نیروهای رسانه‌ای را فرستاده تا هر یک به شیوه و شگردی «جنایات یزید» را توجیه و تفسیر کنند. در اینجا به برخی از عناوین و تیترهای عملیات روانی بنی‌امیه، اشاره می‌کنیم :   قتل حسین و یارانش، قضا و قدر الهی بود.{40}   عبیدالله بن زیاد، دستور شهادت آنان را صادر کرده است، پس بر او لعنت باد.{41}   فرماندهان اعزامی به کربلا (ابن سعد، شمر، ابن اشعث و خولی) مقصر هستند.{42} ما حاضر هستیم دیه و خون‌بهای آنها را بپردازیم.{43}   آنها چون بر خلیفه اسلام، اولوالأمر و امیرمؤمنان یزید خروج و شورش کرده‌اند، بر اساس فتاوای امثال شریح قاضی، کشته شده‌اند.{44}   یزید طبق اجتهاد و برداشت فقهی و حکومتی‌اش، حکم قتل آنان را داده است.{45}   یزید از وقوع این حادثه، پشیمان شده و توبه کرده است.{46}   عاشورا در فرهنگ یزیدی{47}   دستگاه حاکمه اموی و مروانی بعد از عاشورای 61 قمری برای زنده نگهداشتن پیروزی خود، شیوه‌های معنوی و عبادی را در پیش گرفتند. آنان چون می‌دانستند واژه «عاشورا» یادآور جنایات یزید و مظلومیت اهل بیت(ع) است؛ لذا دست به کار شده و عاشورا را در تقویم «عبادی» گنجانیدند تا ضمن برگزاری مراسم جشن پیروزی، افکار عمومی را نیز با خود همراه کنند و به امّت اسلامی تلقین کنند که :   یکی از اعیاد اسلامی، عاشورا است .   عید عاشورا، برکت آفرین است .   روزه در عاشورا، مستحب است .   حال، چه در فرهنگ عبادی یهود و مسیحیت، «روزه عاشورا» قداست داشته باشد و چه در صدر اسلام گرفتن این روزه، مباح یا مستحب باشد یا نباشد؛ حکمرانان دمشق با بهره‌گیری از احادیث واقعی یا ساختگی، مصمم شدند پیام‌های حماسی و انقلابی عاشورا را با برگزاری جشن (تبریک گفتن ) و روزه گرفتن، از یادها ببرند !   در این ماجرا، رسانه‌های یزیدی (سخنرانان، راویان، شاعران و غیره) به تکاپو و تلاش پرداختند؛ امامان معصوم(ع){48} و شیعیان نیز برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان و زنده نگهداشتن «عاشورای حسینی»، با گفتار، نوشتار و رفتار خود مفاهیم متعالی و انقلابی‌ای مانند «عزاداری» و «زیارت» را در میان امّت اسلامی گسترش دادند .   امام باقر(ع) برای زدودن «بدعت یزیدیان » آموزه‌هایی دارد که یکی از مهم ترین آنها، خواندن «زیارت عاشورا» است. در این زیارت‌نامه و دعا، به انگیزه اصلی بدعت‌گزاران چنین اشاره شده است :   «اَللهمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ به بنوامَیَهَ وَ ابْنُ اکِله الأَکبادِ ...وَ هَذا یَوْمٌ فَرِحَتْ به الُ زِیادٍ وَ الُ مَروانَ بِقَتلِِهِمُ اَلحُسَین صَلواتُ اللهِ عَلیهِ؛ خدایا! همانا عاشورا، روزی است که خاندان امیّه به آن تبرّک می‌جستند... و این روز، روزی است که دودمان زیاد و مروان به مناسبت شهادت امام حسین(ع) که درود الهی بر او باد شادمانی می‌کنند. (و در جشن پیروزی خود، به یکدیگر تبریک می‌گویند)» .  ۷.💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
‌پول‌پاشی‌مشکوک در عراق برای طراحی‌عملیات‌ترور ▪️بعد از انتشار گزارش اول از حرکت کاروان حسین‌بن‌علی، منابع نزدیک به خاندان بنی‌هاشم اطلاع دادند در نیمه‌های راه نامه‌ای به کاروان رسیده که در آن نوشته شده مسلم‌بن‌عقیل به‌دست حاکم جدید کوفه به شهادت رسیده. ▪️آن‌طور که منابع محلی گفته‌اند، یزید پس از تحرکات شیعیان کوفه، عبیدالله‌بن‌زیاد را به امارت کوفه منصوب کرده تا شیعیان را منکوب کند. عبیدالله هم توانسته با تهدید و ارعاب همه را خانه‌نشین کرده و مسلم را به شهادت برساند. ▪️با این حال حسین‌بن‌علی از ادامهٔ سفر منصرف نشده و تلاش می‌کند خود را به کوفه برساند. کارشناسان مسائل اسلامی معتقدند بازگشت حسین به‌منزلهٔ پذیرش بیعت یزید است و اگر پیش رفته و به کوفه برسد، می‌تواند اوضاع را کنترل کند. ▪️اخبار تکمیلی حاکی از آن است که مدتی پس از این وقایع، کاروان بنی‌هاشم در نزدیکی محلی به‌نام کربلا توسط یکی از نظامیان کوفه به‌نام حر‌بن‌یزید‌ریاحی متوقف شده. همزمان ابن‌زیاد هم مردم کوفه را در مسجد جمع و هدایای یزید را میان برخی از بزرگان تقسیم کرده. ▪️یک روزنامهٔ محلی نوشته ابن‌زیاد قصد جنگ با حسین را دارد و مردم را برای همراهی با خودش ترسانده یا تطمیع می‌کند. گویا از یزید دستور دارد که نگذارد پای حسین‌بن‌علی به کوفه برسد و او را در خارج از شهر ترور کند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری علیرضا یوسفی قوی‌ترین پسر جهان که به تازگی قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان شد .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💬 | فرانسوی‌ها در ۱۳۲ سال استعمار الجزایر با مردم این کشور چه کردند؟ ✏️ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب استعمار را نمونه‌ای از دروغگویی جبهه لیبرال دموکراسی غرب درباره آزادی دانستند و فرمودند: «جبهه‌ی دروغ‌گویی است که خودش را «لیبرال‌دموکراسی» نام‌گذاری کرده، در حالی که نه لیبرال است، نه دموکرات؛ به دروغ میگوید لیبرال‌دموکراسی. اگر شما لیبرال هستید، چرا استعمار کردید؟ استعمارِ سنّتیِ قدیم و استعمارِ جدید و استعمارِ فراجدید و فرانو... فرانسوی‌ها در الجزایر بیش از صد سال جنایت کردند، آدم کشتند... کسی نگوید اینها گذشته؛ بله، ‌از قضیّه‌ی هند صد سال گذشته، از قضیّه‌ی الجزایر شصت هفتاد سال گذشته، امّا خوی [امروز] آن کسی که در الجزایر و در هند آن کارها را کرده، همان خوی آن روز است.» ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ 🔹 رسانه KHAMENEI.IR در یادداشتی به بررسی تاریخچه جنایت‌های فرانسه در سالهای استعمار الجزایر پرداخته است. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://khl.ink/f/53377 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | دل بی‌تاب اومده چشم پر از آب اومده 📹 در ایام ماه محرم، گلچینی از مداحی‌ مداحان اهل بیت(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) در حضور رهبر انقلاب منتشر خواهد شد. 🖼 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت غلام سیاه حبشی در کربلا و رفتار امام حسین(ع) با او 🏴 هر روز یک ماجرا از کربلا در بیانات رهبر انقلاب .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگرانی کارشناس اینترنشنال از بحران شدید در رژیم صهیونیستی و اعتصاب ارتش ذخیره اسرائیل! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علی شاکن کربلاء بانی ماه غم یابن خیرالنساء .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
شهادت ۲ مامور فراجا در یاسوج 🔹استانداری کهگیلویه و بویراحمد: درحالی که خودرو حامل موادمخدر در مسیر یاسوج - اصفهان متوقف شده بود، سرنشینان یک خودرو که اسکورت‌کننده محموله بودند به‌محض رسیدن به محل استقرار، ماموران را به رگبار بسته و متواری می‌شوند. 🔹در ادامۀ درگیری دو نفر دستگیر و دو نفر دیگر متواری شدند. در این حادثه درخشان‌زاده و امینی به شهادت رسیدند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان قابل توجه آیت الله جوادی آملی در مورد امر به معروف و نهی از منکر 🔻مساله امر به معروف، غیر از مساله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم . تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه اش کنیم . 🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [ فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم. هر کدام از این ها باشد، دیگر داخل در مساله امر به معروف و نهی از منکر نیست. 🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم. 🔻اگر ما به کسی گفتیم را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ " را عمل نکرد. یکی فرمان ما را اطاعت نکرد. این که فرمود: " المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ " ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 بانوان شاخص ⁉️آیا در دنیای اسلام زنانی هستند که به شناخت دقیقی از تکالیف خود رسیده باشند؟ ❓زنانی که بتوانند همه وظایف خود را در عرض هم و به صورت کامل و جامع انجام دهند؟ 📝رهبر انقلاب پاسخ میدهند: ، خانه و شوهر و زندگی و همه چیز را برای انجام تکلیف بزرگ و فداکارانه که حیات اسلام به آن وابسته بود و بایستی انجام می‌گرفت، رها کرد. ، همه‌ی وظایف مهمّ زن را می‌تواند در عرض هم انجام دهد؛ و همه را از سلام‌الله‌علیها یاد بگیرد. هم طهارت و تقوا را - که بزرگترین خصوصیت یک زن است - و هم عزّت و کبریای مخصوص زنان را در وادی ایمان و تقوا. در روایات است که تکبّر از همه کس بد است مگر از زن در مقابل مرد بیگانه. زن باید حالت کبریا داشته باشد و نباید حالت خضوع و تسلیم بر او مستولی شود. این هم نمونه‌ی بزرگ دیگر، که زینب کبراست. زن مسلمان، از هر طرف که ملاحظه کند، زینب کبری را شاخص می‌بیند. زینب کبری از لحاظ علمی، یک عالمه‌ی معروف به علم در جامعه‌ی اسلامیِ آن روز بود. ۱۳۷۴/۰۷/۱۲ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رصد هوایی ناوشکن‌های فرامنطقه‌ای در تنگه هرمز توسط ارتش و سپاه 🔸️فرمانده نیروی دریایی سپاه امروز به آمریکا بابت دست‌درازی به محموله نفتی ایران هشدار داد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95