eitaa logo
جَنَّةُ المُعرِبين 🦋
1.5هزار دنبال‌کننده
105 عکس
102 ویدیو
149 فایل
🖌️کانالی برای اهل ادب🌺 🩸 انتشار دهید🩸
مشاهده در ایتا
دانلود
sarfaslhayeshafahi.apk
8.38M
📱 سرفصل‌های شفاهی 📕 پایه۶(لمعه و اصول فقه) 📗 پایه۸(فرائد الاصول ) 📘 پایه۱۰(مکاسب و کفایة الاصول) 💠 با امکانات فوق‌العاده 👈 آموزش صوتی( تطبیق و توضیح) 👈 متن عربی کتب به همراه اعراب 👈 امکان نمایش یا عدم نمایش اعراب 👈 امکان نمایش یا عدم نمایش ترجمه ✅ لینک دانلود مستقیم نرم افزار 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
4_6050670718817929163.mp3
923.2K
🎙استاد ♨️برای پیدا کردن یک لغت در معجم الوسیط صد تا شتر 🐫 جایزه میزاشتن ♨️ادبیات معنائی و صوری و منحنی ♨️اقدامات مجمع اللغة مصر ♨️شاهکار علامه محمدجواد جزایری ♨️جمال عبدالناصر و جمع آوری تمامی اساتید ادبیات عرب ♨️مجمع اللغة العربية ♨️کتاب معجم الوسیط و... 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
آن چه که از سیر علمی حوزه باید توقع داشت چیست ؟.mp3
2.84M
💼 آنچه از سیر و حوزه باید توقع داشت 🧐 چرایی عدم بررسی آرا علامه جعفری در درس های فلسفه حوزه ❓ علت شهریه دادن به طلبه 💠 مواجهه بزرگان با قرآن 🎙 حضرت استاد احمد عابدی 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 💎 ✍مناظره امام باقر با اسقف مسیحیان اسقف نگاهی به جمعیت حاضر کرد و چون سیمای امام باقر علیه السلام  توجه او را به خود جلب نمود، روبه امام کرد و پرسید: از ما مسیحیان هستی یا از مسلمانان؟ امام(ع) فرمود: از مسلمانان. اسقف:از دانشمندان آنان هستی یا افراد نادان؟ امام(ع): از افراد نادان نیستم. اسقف: اول من سوال کنم یا شما می‌پرسید؟ امام(ع): اگر مایلید شما سوال کنید فضولات نداشتن بهشتیان اسقف: به چه دلیل شما مسلمانان ادعا می‌کنید که اهل بهشت غذا می‌خورند و می‌آشامند ولی مدفوعی ندارند؟ آیا برای این موضوع، نمونه و نظیر روشنی در این دنیا وجود دارد؟ امام(ع): بلی، نمونه روشن آن در این جهان جنین است که در رحم مادر تغذیه می‌کند ولی مدفوعی ندارد. اسقف:عجب! پس شما گفتید از دانشمندان نیستید؟! امام(ع): من چنین نگفتم، بلکه گفتم از نادانان نیستم! کاهش‌نیافتن نعمت‌های بهشتی اسقف سوال دیگری درباره میوه‌ها و نعمت‌های بهشتی به این مضمون پرسید: به چه دلیل عقیده دارید که میوه‌ها و نعمتهای بهشتی کم نمی‌شود و هر چه از آنها مصرف شود، باز به حال خود باقی بوده کاهش پیدا نمی‌کنند؟ آیا نمونه روشنی از پدیده‌های این جهان می‌توان برای این موضوع پیدا کرد؟ امام(ع): آری، نمونه روشن آن در عالم محسوسات آتش است. شما اگر از شعله چراغی صدها چراغ روشن کنید، شعله چراغ اول به جای خود باقی است و از آن به هیچ وجه کاسته نمی‌شود. درباره زمان خاص سؤالی دیگر می‌پرسم. به من خبر بده از ساعتی که نه از شب است نه از روز. امام باقر(ع): آن همان ساعت بین طلوع فجر تا طلوع خورشید است که در این ساعت گرفتاران آرامش می‌یابند. با شنیدن این جواب نصرانی فریادی کشید و گفت: یک مسئله باقی است. قسم به خدا که هرگز نتوانی جواب آن را بدهی. امام فرمودند: مسلماً قسم دروغ خورده ای. درباه عزیر و عزیره دانشمند نصرانی: به من از دو مولود خبر بده که در یک روز به دنیا آمدند و در یک روز از دنیا رفتند در حالی که یکی پنجاه سال عمر کرد و دیگری صد و پنجاه سال. امام... آنان عزیر و عزیره بودند و چون به ۲۵ سالگی رسیدند، عزیر سوار بر درازگوش خود از قریه انطاکیه می‌گذشت که دید به کلی ویران شده است، گفت: چگونه خداوند این قریه را بعد از نابودیش دوباره زنده می‌کند؟با آنکه خداوند او را برگزیده بود و هدایتش کرده بود، وقتی چنین سخنی گفت خداوند بر او خشم گرفت و او را به مدت صد سال میراند به خاطر سخن ناشایستی که گفته بود و دوباره او را با درازگوش و غذا و نوشیدنیش زنده کرد.پس نزد عزیره بازگشت ولی عزیره برادرش را نشناخت، اما مهمان او شد. فرزندان عزیر و فرزندان فرزندانش به نزد او می‌آمدند در حالی که او خود جوانی ۲۵ ساله بود. عزیر پیوسته از عزیره و فرزندانش یاد می‌کرد و خاطراتی از آنها نقل می‌نمود و می‌گفت آنان هم اکنون پیر شده‌اند.عزیره که ۱۲۵ ساله بود گفت: من جوانی در ۲۵ سالگی ندیدم که از جریان بین من و برادرم در ایام جوانی ما داناتر باشد، تو‌ای مرد! آیا از اهل آسمانی یا از زمین؟عزیر گفت:‌ای عزیره من عزیرم که خداوند بر من خشم گرفت و به خاطر سخن ناهموارم صد سال میراند تا هم مجازاتم کرده باشد و هم بر یقینم بیفزاید و این همان درازگوش و غذا و نوشیدنی من است که با آن از منزل خارج شده بودم و اکنون خداوند مرا به همان صورت اعاده کرده است. عزیره سخنانش را پذیرفت. پس عزیر ۲۵ سال دیگر با آنان زندگی کرد و بعد هر دو در یک روز از دنیا رفتند. اسقف هر سوال مشکلی به نظرش می‌رسید همه را پرسید و جواب قانع کننده شنید و چون خود را عاجز یافت، بشدت ناراحت و عصبانی شد و گفت: «‌مردم!دانشمند والا مقامی را که مراتب اطلاعات و معلومات مذهبی او از من بیشتر است، به اینجا آورده اید تا مرا رسوا سازد و مسلمانان بدانند پیشوایان آنان از ما برتر و داناترند!! به خدا سوگند دیگر با شما سخن نخواهم گفت و اگر تا سال دیگر زنده ماندم، مرا در میان خود نخواهید دید!». این را گفت و از جا برخاست و بیرون رفت. کلینی، الكافى‏،دوم، تهران، اسلامية، ۱۳۶۲ش. طبری، محمد بن جریر، دلائل الامامة، قم، موسسة البعثة، ۱۴۱۳ق. مجلسی، بحار الانوار، بیروت، دار احیاء التراث العربی، ۱۴۰۳ق. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
ما بعد المغنی جلسه 17.mp3
33.04M
♨️دوره نحو مفهومی و تحلیلی 🎙️ استاد مهدی دهبان(زید عزه) 📚جلسه هفدهم 📍درس تمییز(۲) 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
Track-5 ۲۰۲۳۰۴۲۲-۱۰۰۵۰۰_1.mp3
25.9M
♨️دوره نحو مفهومی و تحلیلی 🎙️ استاد مهدی دهبان(زید عزه) 📚جلسه هجدهم(جلسه آخر) 📍درس جارومجرور 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 |مبانی اندیشه اسلامی 🌍 هر مکتب، برای ارائه‌ اصول خود، نیازمند یک جهان‌بینی نظام‌مند است، تا بتواند از ایدئولوژی و رفتار‌های برآمده از این اصول دفاع کند و آن‌ها‌ را به‌عنوان مجموعه‌ای عقلانی، به‌هم پیوسته و برآمده از واقعیتی خارجی ارائه کند. کم‌توجهی به این مطلب، موجب سطحی‌نگری و سست‌شدن پایه‌های هر مکتبی در نظر پیروانش می‌گردد. 🌐 اغلب مکاتب، زمانی که در صدد تبیین خود برمی‌آیند، رویکردی درون‌گرایانه دارند و از درون مکتب به تبیین خود می‌پردازند. اما رویکرد برون‌گرایانه به جهات گوناگون مقدم بر رویکرد نخست است. مقصود از رویکرد برون‌گرایانه این است که خارج از دایره مکتب یا دین مورد نظر به تبیین گزاره‌های آن مکتب یا دین پرداخته شود. 🧩 باتوجه به اهمیت این بحث، مجموعه‌ی جَنَّةُ الْمُعرِبِين قصد دارد تا نظام اندیشه‌ای دین مبین اسلام را با رویکردی برون‌گرایانه، در قالب درس‌گفتار‌‌هایی که در شش سر فصل: «معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست» طراحی شده‌است، خدمت شما مخاطبین گرامی ارائه دهد تا آن‌گونه که شایسته است به اصول دین نگاه شود و با عقل خود و فارغ از تمام وابستگی‌های معرفتی، این اصول بازنگری شود و به صورت نظام‌مند و منسجم فرا گرفته شود. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
47.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗂 | مبانی اندیشه اسلامی 🔗 منظومه فکری مبانی اندیشه اسلامی 💎پیش از انتشار این سلسله درس‌گفتار لازم است این کلیپ را مشاهده بفرمایید. حتی به مخاطبینی که قصد شنیدن این سلسله درس‌گفتار را ندارند، تماشای این کلیپ را پیشنهاد می‌دهیم. اگرچه پس از تماشای این ویدئو، مسائل جدیدی برای شما پدید می‌آید، اما پاسخ مسائلی مانند مسائل ذیل برای شما روشن خواهد شد؛ 1⃣ پرداختن به مبانی اندیشه اسلامی چه لزومی دارد؟ 2⃣ چرا مبانی اندیشه اسلامی را در این شش فصل تعریف و محدود کردیم؟ 3⃣ چه ارتباطی بین این عناوین شش‌گانه وجود دارد؟ 4⃣ این دوره چه ثمراتی دارد و پس از طی آن چه محصولی را درو کرده‌ایم؟ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفت‌شناسی ۱.mp3
12.77M
📙 معرفت‌شناسی ۱ 🏷 چیستی معرفت‌شناسی 🏷 اهمیت و ضرورت آن 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۲.mp3
7.61M
📙 معرفت‌شناسی ۲ 🏷 ارزش و اعتبار معرفت 🏷 درجات یا توجیه معرفت 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۴.mp3
12.42M
📙 معرفت‌شناسی ۴ 🏷 تعریف علم حضوری 🏷 اقسام علم حضوری 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۵.mp3
16.05M
📙 معرفت‌شناسی ۵ 🏷 علم به خود، حالات و افعال 🏷 علم علت هستی بخش به معلول 🏷 علم معلول به علت خویش 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۶.mp3
13.04M
📙 معرفت‌شناسی ۶ 🏷 تفاوت علوم حضوری 🏷 همراهی علم حصولی با حضوری 🏷 مراتب علم حضوری 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۷.mp3
20.05M
📙 معرفت‌شناسی ۷ 🏷 ارزش علم حضوری 🏷 خطا ناپذیری علم حضوری 🏷 پاسخ به چند شبهه 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۸.mp3
20.04M
📙 معرفت‌شناسی ۸ 🏷 پاسخ به شبهات علم حضوری 🏷 شبهه علم به خود‌ و‌ حالات درونی 🏷 شبهه علم به مبدا هستی 🏷 شبهه خطای در کشف و شهود 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۹.mp3
15.68M
📙 معرفت‌شناسی ۹ 🏷 تعریف و اقسام علم حصولی 🏷 تصور و تصدیق بدیهی و نظری 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۱۰.mp3
18.1M
📙 معرفت‌شناسی ۱۰ 🏷 تصور جزئی و کلی 🏷اقسام تصور جزئی 🏷 حسی و خیالی 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۱۱.mp3
16.47M
📙 معرفت‌شناسی ۱۱ 🏷 اقسام تصور کلی 🏷 مفهوم‌ ماهوی،‌‌ فلسفی و منطقی 🏷 ویژگی‌های معقولات 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۱۲.mp3
12.37M
📙 معرفت‌شناسی ۱۲ 🏷 خلط مفاهیم سه گانه 🏷 لزوم بازشناسی اقسام علم حصولی 🏷 منشا شبهات هیوم و کانت 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
معرفت‌شناسی ۱۳.mp3
19.18M
📙 معرفت‌شناسی ۱۳ 🏷 ارزش علم حصولی 🏷 مسئله صدق و مطابقت با واقع 🏷 ارزش تصدیقات بدیهی و نظری 🎙استاد مجتبی مصباح 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)