eitaa logo
برونند زین جرگه هشیارها
274 دنبال‌کننده
193 عکس
27 ویدیو
11 فایل
به نامِ او به یادِ او که مَحبّتش معنی‌بخشِ زندگی است... جُرعه‌های مَحبّت برای مُقیمان و راهیانِ «کیشِ مهر» @mah_jan7 💌 💌 instagram.com/mehdighanbaryan
مشاهده در ایتا
دانلود
به همان برف که بر گُنبدِ تُو بوسه زده بی‌قرار است دلم، صحن و سرا می‌خواهد 💠 حال و هوای برفی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ۷ اسفند ۱۴۰۲ ☃️ @jargeh
هدایت شده از 
صد آرزو به گرد دلم در طواف بود از حیرت جمال تو بی آرزو شدم Delban
هدایت شده از به وقت شاعری
عاشق از هر دو جهان تا نکند قطع نظر نیست ممکن که به جانان برساند خود را -
89.9K
🐤 صُبح‌گاهان تُو را می‌شنوم از صدای گُنجشگان در میانِ درختان.... @jargeh
✍🏻 💯 در حکایتِ حوض @jargeh
با بَرفِ پیری‌ام سُخنی بیش از این نبود: «مِنّت گذاشتی به سرِ ما خوش آمدی!» @jargeh
دل اگر بار کِشد بارِ نگاری باید... @jargeh
🔖 ✅ ماهِ تُو... امروز، صُبحِ عَلی الطّلوع، در جلسه‌ی که با بعضی خوبان داریم، برای شروع ماهِ مبارک رمضان تَفَأّلی به زدیم.... @jargeh
🔖 زمین‌شناسِ حقیری تو را رصد می‌کرد به تو ستاره‌ی خوبم نگاهِ بد می‌کرد کنارت ای گلِ زیبا، شکسته شُد کمرم کسی که محوِ تُو می‌شد مرا لگد می‌کرد! تو ماه بودی و بوسیدنت، نمی‌دانی.... چه ساده داشت مرا هم بلندقد می‌کرد! بگو به ساحلِ چَشمت که مَن نرفته چه‌طور به سمتِ جاذبه‌ای تازه جَزر و مَد می‌کرد؟ چه دیده‌ها که دلت را به وعده خوش کردند چه وعده‌ها که دلِ من ندیده رد می‌کرد! کنون کشیده کنار و نشسته در حِجله کسی که راهِ شما را همیشه سد می‌کرد @jargeh
👁️ چه كرد با دلِ من آن نگاهِ شيرين، آه! @jargeh
هدایت شده از | حامد طونی |
. یک نه از جرم و عِقاب خود می‌ترسم نه از کمی ثواب خود می‌ترسم بیش از همۀ عذاب‌ها، در دل قبر از چهرۀ بی‌نقاب خود می‌ترسم دو يك عده پياده‌های دائم در رنج يك عده سواره‌های سرمست از گنج بازی‌ست جهان و همه یک جا جمعند سرباز و وزیر و شاه، بعد از شطرنج سه عارف بود و رسالۀ توحیدش واعظ بود و بشارت و تهدیدش از گمشدۀ خویش _خدا_ می‌گفتند آنی که شهید آشکارا دیدش چهار بی‌خواب پی هم‌نفسی می‌گردد بی‌تاب پی دادرسی می‌گردد انگار که هر شب آسمان، ماه به دست تا صبح به دنبال کسی می‌گردد 📍@HamedTooni
🧕 لطیفه‌ی ادبی گُل‌بانویی در خلوت بداهه‌بیتی بدین‌سان ساخت: چهار چیز خوش است ولی چه‌گونه چهار شراب و سبزه و آبِ روان و رویِ نگار چون بیت به سمعِ پدر رسید، برافروخت و صلاح در اصلاحِ بیتِ دختر دید و این‌گونه سرود: چهار چیز خوش است ولی چه‌گونه چهار نماز و روزه و تسبیح و هر دَم استغفار @jargeh
وصالِ عشق به صِدق آن بود که چون لیلی به خاک رَفت، در آغوش خُفت مَجنونش @jargeh
یکی اهلِ شنا بود و دیگری تیرانداز تیرانداز تیرش به خطا رفت و شناگر غرق شد تنها مَنی ماندم که بی‌هُنر بودم! 📚 @jargeh
هدایت شده از آموزش رمان‌نویسی
لینک‌ مباحث آموزشی/شماره۱👇 جلسه اول https://eitaa.com/romannevisi/3 داستان‌گویی https://eitaa.com/romannevisi/4 مونولوگ و زباندیشه https://eitaa.com/romannevisi/7 نقش زباندیشه https://eitaa.com/romannevisi/8 قدرت تصویر https://eitaa.com/romannevisi/11 تداعی معانی https://eitaa.com/romannevisi/16 گفتن ناگفته‌ها https://eitaa.com/romannevisi/19 ساده‌ترین تعریف پیرنگ https://eitaa.com/romannevisi/20 اولین گام در شخصیت‌سازی https://eitaa.com/romannevisi/24 روایت اعترافی https://eitaa.com/romannevisi/29 لحن‌های داستانی https://eitaa.com/romannevisi/32 ابداع بهانه https://eitaa.com/romannevisi/35 چرا می‌نویسید؟ https://eitaa.com/romannevisi/38 ساختار پیرنگ و طرح داستان https://eitaa.com/romannevisi/41 ابتدایی‌ترین پیرنگ https://eitaa.com/romannevisi/44 پیرنگ طرح شخصیت https://eitaa.com/romannevisi/45 طراحی شخصیت https://eitaa.com/romannevisi/47 هراس نویسنده https://eitaa.com/romannevisi/48 تعصب روی شخصیت https://eitaa.com/romannevisi/49 مسئولیت‌پذیری https://eitaa.com/romannevisi/52 پنج رکن اصلی https://eitaa.com/romannevisi/55 شخصیت‌های داستانی کجا هستند؟ https://eitaa.com/romannevisi/57 راهنمایی برای پیدا کردن شخصیت https://eitaa.com/romannevisi/58 اهمیت خلق شخصیت https://eitaa.com/romannevisi/62 خلاصه‌ی مراحل خلق شخصیت https://eitaa.com/romannevisi/63 پرداخت شخصیت‌ها https://eitaa.com/romannevisi/64 آزمایش درک شخصیت https://eitaa.com/romannevisi/69 آزمایش شخصیت و درک لحن https://eitaa.com/romannevisi/70 ورود شخصیت اصلی به داستان https://eitaa.com/romannevisi/71 چگونگی معرفی شخصیت اصلی در داستان https://eitaa.com/romannevisi/73 خلق یک شخصیت عمیق https://eitaa.com/romannevisi/76 نکات مهم در خلق شخصیت فرعی https://eitaa.com/romannevisi/81 نکات مهم در گفتگو نویسی https://eitaa.com/romannevisi/82 فضای باز برای شخصیت‌ها https://eitaa.com/romannevisi/83 ارتباط شخصیت با واقعیت https://eitaa.com/romannevisi/84 قهرمان و ضدقهرمان https://eitaa.com/romannevisi/86 خلق شر https://eitaa.com/romannevisi/89 خلق شخصیت‌های فرعی https://eitaa.com/romannevisi/93 انتخاب گوینده‌ی رمان https://eitaa.com/romannevisi/96 انواع زاویه دید اول شخص https://eitaa.com/romannevisi/97 آغاز آموزش فن روایت https://eitaa.com/romannevisi/100 موقعیت روایی با جملات کنشی/موقعیت خنثی/ضرب‌آهنگ https://eitaa.com/romannevisi/104 بالا بردن شتاب گذر زمان https://eitaa.com/romannevisi/106 نوشتن صحنه در بسط زمان و تراکم زمان https://eitaa.com/romannevisi/108 نوشتن صحنه در بسط زمان تا توقف زمان https://eitaa.com/romannevisi/109 شفاف کردن روان/مونولوگ درونی https://eitaa.com/romannevisi/109 بازنمایی ذهنی قهرمان https://eitaa.com/romannevisi/113 جلسه۳۲ https://eitaa.com/romannevisi/115 اشاره‌ای به جریان سیال ذهن https://eitaa.com/romannevisi/117 احساسات آشکار و پنهان https://eitaa.com/romannevisi/120 چرا احساسات شخصیت‌ها را بازنمایی می‌کنیم؟ https://eitaa.com/romannevisi/124 توصیف‌ها https://eitaa.com/romannevisi/129 دقت و شرح https://eitaa.com/romannevisi/141 با همه‌ی حواس https://eitaa.com/romannevisi/143 روایت در قالب اول شخص https://eitaa.com/romannevisi/148 روای اول شخص https://eitaa.com/romannevisi/151 نماهای راوی اول شخص https://eitaa.com/romannevisi/153 تکمیل مبحث راوی اول شخص https://eitaa.com/romannevisi/157 اساس رمان‌های جریان سیال ذهن https://eitaa.com/romannevisi/158 زمان دستوری در روایت https://eitaa.com/romannevisi/159 توضیح،خود اندیشی،تفکرات راوی https://eitaa.com/romannevisi/162 معتبرترین زاویه دیدهای سوم شخص https://eitaa.com/romannevisi/165 دیالوگ‌ها https://eitaa.com/romannevisi/168 ویژگی‌های دیالوگ خوب https://eitaa.com/romannevisi/170 چه کنیم تا دیالوگ‌ها یکنواخت و خسته‌کننده نشود؟ https://eitaa.com/romannevisi/173 نوشتن دیالوگ جذاب https://eitaa.com/romannevisi/175 فرایند ترکیب‌بندی در داستان‌نویسی https://eitaa.com/romannevisi/180 شهود + قلم https://eitaa.com/romannevisi/182 چگونگی نوشتن یک پیرنگ محکم https://eitaa.com/romannevisi/183 ابزارهای کمکی https://eitaa.com/romannevisi/184 چگونگی مهارت در انتخاب ایده‌های دراماتیک https://eitaa.com/romannevisi/185 فرض در رمان‌نویسی چه نقشی دارد؟ https://eitaa.com/romannevisi/190 چگونه یک پیرنگ بنویسیم https://eitaa.com/romannevisi/192
هدایت شده از آموزش رمان‌نویسی
لینک مباحث آموزشی/شماره۲👇 ۷۵-تعریف زاویه دوم شخص https://eitaa.com/romannevisi/194 ۷۶-چگونه چهارچوب پیرنگ دراماتیک محکمی داشته باشیم؟ https://eitaa.com/romannevisi/195 ۷۷-مرکز ثقل بازنمایی رمان https://eitaa.com/romannevisi/200 ۷۸-پیرنگ اصلی و پیرنگ فرعی https://eitaa.com/romannevisi/201 ۷۹-دیدگاه‌های روایی در رمان‌نویسی https://eitaa.com/romannevisi/204 ۸۰-داستانِ پسِ داستان چگونه بتوانیم راحت‌تر پیرنگ بنویسیم؟ https://eitaa.com/romannevisi/205 ۸۱-داستانِ پسِ داستان‌ها یا رمان‌ها از کجا است؟ https://eitaa.com/romannevisi/206 ۸۲-چیدمان پازل جذابیت در یک رمان https://eitaa.com/romannevisi/207 ۸۳-ادامه‌ی مبحث پازل جذابیت https://eitaa.com/romannevisi/208 ۸۴-به کار بردن نماد در رمان https://eitaa.com/romannevisi/209 ۸۵-فرایند نوشتن رمان https://eitaa.com/romannevisi/210 ۸۶-هشت مرحله‌ی فرایند https://eitaa.com/romannevisi/211 ۸۷-منابع سوژه و چگونگی آغاز یک رمان https://eitaa.com/romannevisi/212 ۸۸-خلق نقاط عطف و هیجانی در رمان https://eitaa.com/romannevisi/213 ۸۹-چطور تحقیق کنیم؟ https://eitaa.com/romannevisi/214 ۹۰-چه زمانی رمان را بازنویسی کنیم؟ https://eitaa.com/romannevisi/215 ۹۱-چگونه رمان را بازنویسی کنیم؟ https://eitaa.com/romannevisi/216 ۹۲-مراحل بازنویسی یک رمان https://eitaa.com/romannevisi/217 ۹۳-بازنویسی مقدمه رمان/وعده‌ها و اشاره‌های رمان/سرعت رمان https://eitaa.com/romannevisi/218 ۹۴-بازنویسی مطالب اساسی رمان/کشاکش رمان/موقعیت روایی رمان/شخصیت‌های رمان https://eitaa.com/romannevisi/219 ۹۵-بازنویسی دیالوگ‌های رمان/نقاط عطف رمان/پایان رمان https://eitaa.com/romannevisi/220 ۹۶-نکات کلیدی مهم https://eitaa.com/romannevisi/221
تُو مگر فصلِ بهاری که چنین مُعتدلی.... @jargeh
مِی نوش کُن ای شاه که از گردِش خورشید نـوروزِ بُـزرگ آمَـد و بُگـذشـت زمستـان.... @jargeh
سزاوار است بانو نامت ام المومنین باشد نگاهت ارزوی رحمه للعالمین باشد سزاوار است جای ساره و آسیه و مریم کنار بستر تو حضرت روح الامین باشد خدا میخواست تا نام تو را بالا برد تا عرش خدا میخواست تا نام تو کوثر آفرین باشد خدا میخواست تا در تاریکی بی وقفه، لبخندت امید بی قراری های ختم المرسلین باشد مسلمان می شوی با آیه های روشن چشمش در این دلداگی اسم تو باید اولین باشد تمام هستی ات را وقف لبخند خدا کردی که راه و رسم آیین سخاوت اینچنین باشد مقدر بود غم با زخم های کهنه ای در شهر برای خنده های دختر تو در کمین باشد مقدر بود بعد از سالها ریحانه ات بانو برای حفظ دین در کوچه ها نقش زمین باشد شکستند از عداوت ساقه ی نیلوفرانت را نباید هرگز اما مزد احسان تو این باشد برای تو کفن از آسمان می اورد جبرییل ولی در کربلا.....!بگذار اینجا نقطه چین باشد
🖤 دخترِ او مادری کرده برای شیعیان مادری مثلِ در زمین باشد بس است . . . ما کجا و مدحِ او گفتن؟! مَعاذَ اللّه... نه! نامِ ما تنها «گدای خوشه‌چین» باشد بس است واژه‌های گُنگ و بی‌معنا چه می‌فهمند از او؟! انتهای شعر باید نقطه چین باشد... بس است... 🌐 https://eitaa.com/m_mirzayi_b @jargeh
✔️ دو نقل از یک رُباعیِ : اگر زرّین کُلاهی عاقبت هیچ اگر خود پادشاهی عاقبت هیچ اگر ملکِ سُلیمانَت ببخشند در آخر خاک راهی عاقبت هیچ ღღღღღღღღღღ اگر زرّین کُلاهی عاقبت هیچ به تخت ار پادشاهی عاقبت هیچ گرَت مُلکِ سلیمان در نگین است در آخر خاکِ راهی عاقبت هیچ @jargeh