eitaa logo
ساعت شمار جشنواره ها
733 دنبال‌کننده
144 عکس
14 ویدیو
5 فایل
فراخوان جشنواره های ایرانی و خارجی معرفی کانال های هنرهفتم مباحث سینما
مشاهده در ایتا
دانلود
تمدید یک جایزه ملی ۱۰۰ میلیونی 🔷 مهلت ارسال آثار اولین دوره جایزه ملی تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تمدید شد. 🔷 این جايزه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در پنج بخش با جوایز ارزنده ۱۰۰ تا ۵ میلیون تومانی برگزار می‌شود. ◽️ برای ثبت‌نام و ارسال آثار فقط به این [سایت] مراجعه کنید. ◽️ ادمین دبیرخانه در پیام‌رسان بله: @dastanvabazafarini_live 🆔 @hozehonari_ir ________________ https://eitaa.com/jashnvareha
تیزر / teaserچیه؟ • یکی از راه‌های تبلیغ فیلم، انتشار تیزر تبلیغاتی مدتی پیش از اکرانشه. • تیزرها شامل محتوا و جزئیات کمی از فیلم‌اند و بیشتر برای جلب توجه مخاطبان و ایجاد هیاهو قبل از انتشار تریلر منتشر می‌شن. • بیشتر تیزرها بیست تا سی ثانیه‌اند، معمولاً در حین ضبط فیلم ساخته می‌شن و قبل از پایان فیلم‌برداری و آغاز تدوین، منتشر می‌شن. • تیزرها معمولاً پیش از تریلر منتشر می‌شن. در گذشته تیزرها درست قبل از اکران فیلم منتشر می‌شدن، معمولاً یک هفته پیش از اکران. اما امروزه تیزرها خیلی زودتر منتشر می‌شن، گاهی حتی ماه‌ها یا سال‌ها پیش از این‌که تاریخ اکران به‌طور رسمی اعلام بشه. https://eitaa.com/jashnvareha تریلر /trailer چیه؟ • تریلر راهی برای تبلیغ فیلمیه که قراره در آینده نزدیک، مثلاً چند ماه دیگه، منتشر بشه. • در گذشته، تریلرها رو در سالن سینما و پس از پایان فیلم‌ها نشون می‌دادن، اما موثر نبود چون بینندگان پس از اتمام فیلم سالن رو ترک می‌کردن. • تریلر طولانی‌تر از تیزره و خلاصه‌ای از داستان فیلم رو ارائه می‌ده. تریلر شامل مجموعه‌ای از سکانس‌های فیلمه. • در ساخت تریلرها معمولاً از روایت غیرخطی (از اول فیلم می‌پرن آخرش و بعد وسطش و...) استفاده می‌شه تا مخاطب نتونه داستان فیلم رو حدس بزنه و به تماشای کل فیلم ترغیب شه. • معمولاً هیجان‌انگیزترین قسمت‌های فیلم در تریلر قرار داده می‌شه تا مخاطب رو به تماشای کامل فیلم جذب کنه. • طول تریلر می‌تونه تا دو دقیقه و سی ثانیه باشه. https://eitaa.com/jashnvareha تفاوت تیزر و تریلر چیه؟ مدت زمان: تیزرها کوتاه‌ان و می‌تونن بین سیزده ثانیه تا یک دقیقه باشن. حداکثر مدت زمان تیزر، یک دقیقه‌ست. از اون طرف، طول تریلرها می‌تونه یک دقیقه تا دو دقیقه و سی تانیه باشه. هدف ساخت: هدف اصلی تیزرها، تحریک مخاطب، برانگیختن انتظارات اون‌ها و جذب تماشاگر برای فیلمه. هدف تریلرها کمی متفاوته؛ هدف اصلی اونا آگاهی دادن به تماشاگران در مورد فیلمه و اطلاعاتی در مورد بازیگران و پیچش‌های پیرنگ ارائه می‌ده. زمان ساخت: تیزرها خیلی زودتر از تریلرها ساخته می‌شن. حتی ممکنه یک یا دوسال قبل از آغاز مراحل تولید فیلم ساخته بشن! هیچ قوانینی از نظر زمان ساخت وجود نداره. اما تریلرها بعد از کامل شدن فرآیند تولید فیلم ساخته می‌شن، در نتیجه محتوای بیشتری رو در بر می‌گیرن. فرق بین ساختار و طرح: تیزرها ساختار خاصی ندارن و فقط جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های فیلم رو به‌صورت نامنظم نشون می‌دن. تریلرها ساختار پیرنگ دارن و محتواهایی از ابتدا، قسمت‌های میانی و پایانی فیلم توی یه کلیپ کوتاه ترکیب می‌شن. https://eitaa.com/jashnvareha اولین استفاده: هم تیزرها و هم تریلرها، بیشتر از یک قرن قدمت دارن. اولین تیزر در سال ۱۹۲۰ استفاده شد. اولین تریلر هم در سال ۱۹۱۳ به‌کار برده شد. تفاوت بیان جزئیات فیلم: تریلرها شامل همه‌ی جزئیات فیلم‌اند؛ از جمله: استودیوی سازنده، کارگردان، تیم بازیگری، فیلم‌برداران و دستیاران کارگردان. تیزرها هیچ‌کدوم از این اطلاعات رو ندارن. __________________________ https://eitaa.com/jashnvareha
چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ *چرخ را از نو اختراع کنید فیلم "ساحل نوجوانان" به شدت سرگرم کننده است، چون شبیه فیلمهای دهه 60 است، اما با چاشنی عشق. شما در چندین سطح درگیر فیلم می شوید، اما نکته برجسته فیلم این است که متوجه می شوید این کاراکترها از روزهای آنت فونیچلو و فرانکی آوالون به درون یک فیلم ساحلی افتاده اند. اگر سؤال کنید آن کاراکترها که هستند، این سؤالی معقول است، اما کسی آنها را به اندازه کافی دوست داشته تا آنها را از روی شوخی بازسازی کند. مد مکس: جاده خشم پلی بین فاصله آخرین مد مکس در 1985(مد مکس: آن سوی تاندردوم) و دیدگاه جدیدی از این جهان پساآخرالزمانی می زند. این فیلمی به شدت متفاوت در این مجموعه فیلمهاست. *قراردادها را واژگون کنید "یک حرکت بیهوده و احمقانه" فیلمهای زندگینامه ای را وارونه می کند تا داستانی درباره نابغه افسانه ای کمدی داگ کنی به ما بگوید؛ مردی که شیوه چاپ سنتی را به چیزی تبدیل کرد که آغازگر گرایشی ساتیریک بود که تا امروز ادامه پیدا کرده است. این فیلم حتی از روح کنی مسنتر بهره می گیرد که نه تنها داستان را روایت می کند، بلکه در یک خط داستانی تخیلی نیز مشارکت دارد. اما حتی قبل از این فیلم، اعترافات یک ذهن خطرناک، زندگینامه چاک باریس ، هالیوود را از خشنودی مبهوت کرد. *از قراردادها سرپیچی کنید فیلمها و برنامه های تلویزیونی اساسا رسانه های بصری و تصویری هستند. البته نویسنده هایی مثل آرون سورکین از دیالوگهای خیره کننده و هوشمندانه در سرتاسر داستان بهره می گیرند. سریال "بال شرقی" بدون تعامل خارق العاده و بده و بستان بین کاراکترها چه چیزی از آب درمی آمد؟ یا چیزی مثل فیلم کلاسیک 12 مرد خشمگین؟ فیلم یک مکان ساکت چیزی در حدود فقط 100 خط دیالوگ دارد. جان کرازینسکی فیلم و تلویزیون را می شناسد و می داند چطور چیز منحصربه فردی بسازد. یک پیش فرض ساده؛ بیگانه هایی که می توانند رد شما را از طریق صدا پیدا کنند و به زمین حمله کرده اند، به یک فیلم موفق و یک دنباله بدل شد. 🔹 نویسنده: مارک سوی / مترجم: اردوان وزیری 🔹 متن کامل را در صفحه 85 شماره 255 در www.filmnegar.ir بخوانید. ________________ https://eitaa.com/jashnvareha
📚فراخوان آثار برای سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی و مقاومت ✏️بخش های جشنواره: تالیف.ترجمه.پژوهش.فیلمنامه. فیلم.عکس .چندرسانه ای شیوه های ارسال آثار: 📬دبیرخانه جشنواره:کرمان.بلوار شهید عباسپور.بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس 📧بارگزاری آثار در وبسایت مقر به آدرس: maghar41.ir/festival/register/25 ___________________ https://eitaa.com/jashnvareha
آئین‌نامه‌ی پنجمین (برای فارسی زبانان جهان) 1403 روابط¬عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، نویسندگان و انجمن‌های ادبی برگزار می‌نمایند. بخش‌های فراخوان: 1- داستان کوتاه با محوریت (بزرگسالان برای بزرگسالان) 2- داستان کوتاه کودک و نوجوان با محوریت (بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان) 3- داستان کوتاهِ نویسندگان کودک و نوجوان با محوریت (نویسندگان از هشت تا 17 سال) 4- ناداستان با محوریت (زندگی‌نگاره، خاطره، جُستار، سفرنامه و ...) (بزرگسالان برای بزرگسالان) محور محتوايي فراخوان: در کلیه‌ی آثار، "آب" بايد نقشي محوري داشته باشد. وضعیت ، نقش در زندگی و اقلیم مردمان، ادوار، وقايع و اماکن تاريخي، رويدادهاي فرهنگي هنري، ورزشي، نمادهاي شهري و اماکن منحصر به فرد و سبک زیستِ مرتبط با آب. وابستگی قومیت‌ها به یکدیگر با محوریت ، عواقب تفرقه افکنی‌ قومی و منطقه‌ای، عواقب اضافه برداشت‌ها و تعرض به حقوق همگانی. جوایز: «100 میلیون تومان جایزه‌ی نقدی» شرایط مسابقه: الف: هر شرکت‌کننده می‌تواند بدون محدودیت، هر تعداد داستان، روایت و جُستار که دربرگیرنده‌ی مضامین و اهداف محتوائی فراخوان باشد ارسال نماید. ب: این فراخوان محدودیتی برای داستان‌هایی که در جشنواره¬های دیگر کسب رتبه کرده باشند ندارد. تنها محدودیتِ این فراخوان ممنوعیتِ ارسال آثاری است که در کتابی چاپ شده باشند یا به هر نحوی مشمولِ حقوق ناشر باشند. ج: اطلاعات نویسنده در ابتدای فایل وُرد هر اثــر، درج شود: نام و نام‌خانوادگی و کدملی صاحب اثر. نشانی (استان، شهر، روستا) شماره‌ی تماس ثابت با كد شهرستان، شماره‌ی تماس همراه. گاه شمار فراخوان: مهلت ارسال آثار از ابتدای اردیبهشت تا پایان شهریور 1403 / معرفی آثار راه یافته به بخش داوری نهایی مهرماه / اختتامیه و معرفی آثار برتر: آذر 1403 نشانی های مخصوص ثبت‌نام، ارسال آثار، اطلاع از اخبار، برخورداری از برنامه‌ها و تولیدات دبیرخانه: کانال رسمی جشنواره 👈 https://t.me/AB_Awards دریافت اثر: 👈 @AB_Awards_admin نکته‌ها: - ارسال اثر به معنای اجازه‌ی نویسنده به دبیرخانه، برای چاپ آثار برگزیده در کتاب برگزیدگان است. - تشخیص و تقسیم جوایز و رتبه‌بندی با هیات داوران نهایی است. نشانی «دبیرخانه ی فراخوان ملی داستانی آب» : اصفهان، خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان، مقابل ساختمان استانداری، امور منابع آب اصفهان، گنجینه آب کدپستی 8158183317 تماس 09910940393 (4 تا 8 عصر) _________________ https://eitaa.com/jashnvareha
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵مازیار میری: قهرمانان ملی را برای مخاطب خنده‌دار کردیم مازیار میری درباره تفاوت پرداخت به قهرمانان در هالیوود و سینمای ایران: 🔵آنها از سازنده بمب اتم یک قهرمانی می‌سازد که من می‌گویم عجب آدم بزرگی بود. 🔵فیلم‌هایی که برای سرداران ساخته شده، خیلی برایش هزینه شده است. و بعد ماحصلش چه بوده؟ هیچ. چرا یک فیلمساز اولی را می‌آوریم و می‌گوییم یک پروژه عظیم درباره جنگ و سرداران را تو بساز؟ 🔵بعد می‌بینیم این نه بیننده داشت، نه جاهایی که قرار بود دیده بشود دیده شد، منتقدین هم دوستش ندارند، در فستیوال هم نمی‌دانید با آن باید چه کار کنید، در اکران هم جواب نمی‌دهد. یک موقعیت از یک قهرمان را از بین بردید. و بعد خنده‌دار می‌شود برای مخاطب و این خیلی بد است. 🔵قهرمان برایمان مهم نیست. فقط برای اینکه مقام بالاتری خواستم بروم بگویم‌ ۵تا فیلم سردار ساختم دو تا دفاع مقدس و چندتا دینی و جوانان هم آوردم. جوانگرایی را هم مبتذل کردند. ▶️ گفت‌وگوی کامل مازیار میری را در کانال یوتیوب و آپارات به نشانی QafMedia02 ببینید. __^_^_^_^^^^ https://eitaa.com/jashnvareha