eitaa logo
ساعت شمار جشنواره ها
835 دنبال‌کننده
177 عکس
16 ویدیو
6 فایل
فراخوان جشنواره های ایرانی و خارجی معرفی کانال های هنرهفتم مباحث سینما
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توجه 👇👇👇 فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار تمدید شد مهلت ثبت اثر: 10 آذرماه AmmarFilm.ir ________ https://eitaa.com/jashnvareha
🕰 توصیه : «در بیش‌تر داستان‌های خوب، این شخصیت است که کنش داستان را می‌آفریند. اگر با شخصیتی واقعی شروع‌ کنید، حتماً اتفاقی می‌افتد.» 👤فلانری اوکانر https://eitaa.com/jashnvareha
بهترین فیلمهای مارتین اسکورسیزی بر اساس امتیاز کاربران IMDb https://eitaa.com/jashnvareha https://t.me/jashnvareha
توجه 👇👇👇 فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار تمدید شد مهلت ثبت اثر: 10 آذرماه AmmarFilm.ir ____ فراخوان اولین رویداد فیلمنامه نویسی تاک مرحله اول ثبت ایده ۳۰ آبان ___________ https://eitaa.com/jashnvareha
چگونه سریالهای تلویزیونی درام قوی تری بنویسیم؟ https://eitaa.com/jashnvareha بسیاری از خالقان بهترین سریالهای تلویزیونی، با موضوعاتی که توجه شان را جلب می کنند و الهام بخش آنان در نوشتن سریالی تلویزیونی می شوند، رابطه ای شخصی دارند. رابطه شخصی با داستان همیشه به این معنی نیست که شخصا آن قصه یا ماجرا را تجربه کرده باشند. فیلمنامه نویسان می توانند سریال تلویزیونی پرطرفداری را با اقتباس از رویدادی که برای کسی دیگر اتفاق افتاده، اما در ذهن آنها پژواک داشته، خلق کنند. آن رویداد ممکن است نمایانگر ایده آل ها، یا دوره ای مهم از زندگی آنها باشد. بریدن ایده ای از دفتر خاطرات مان شاید بهترین راه بازگویی درامی باورپذیر نباشد، به این دلیل که احتمالا آنقدر به این موضوع نزدیکیم که نمی توانیم آن را تا بالاترین ظرفیتش ارتقا دهیم. از آنجایی که تلویزیون و سینما شکل هایی از ارتباط جمعی اند، داستان شخصی شاید آنقدر بزرگ نباشد که بتواند با مخاطبانی انبوه پیوند برقرار کند. پرسش بزرگتر به پژواک عاطفی مربوط است. نویسندگان حوزه درام در سینما و تلویزیون باید احساس خود را نسبت به یک داستان بفهمند و سریالی بنویسند که در طیفی از عواطف و احساسات گوناگون، احساسی خاص را برانگیزد. این همان پیوند عاطفی حقیقی است. نویسندگان موفق از این موضوع آگاه اند که بهترین سریالهای تلویزیونی درام بر شخصیت هایی غنی و چند بعدی متکی اند و نه بر رویدادها و نقطه های پیرنگ. هر بخشی از زندگی می تواند الهام بخش برخی ایده ها باشد. بعضی مواقع قصه های درام با یک شخصیت، تک جمله ای از یک گفت وگو، یک حادثه، یا موقعیتی اضطراری آغاز می شوند. قصه ها بارها و بارها بازنویسی می شوند و تکه هایشان بالاخره به شکل یک کل منسجم شامل آغاز، میانه و پایان معنادار در هم ادغام می شوند. زمانی که فهمیدید درام رضایتبخش چگونه است و آماده نوشتن فیلمنامه ای سینمایی، یا تلویزیونی شدید که می تواند مخاطب را درگیر کند، خواهید دید تمامی راهها به خلق شخصیت هایی لایه لایه و اغلب، جامع اضداد منتهی می شوند... 🔹 نویسنده: هیلی مک کنزی / مترجم: احمد فاضلی شوشی 🔹 متن کامل را در صفحه 36 شماره 249 در www.filmnegar.ir بخوانید. https://eitaa.com/jashnvareha
فراخوان ضبط تلویزیونی نمایش های برگزیده در جشنواره های ملی و بین المللی تئاتر ایران (برگزار شده در سالهای 1400-1401-1402) مرکز سیمرغ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد، مجموعه ای از آثار نمایشی برگزیده جشنواره های ملی و بین المللی برگزار شده در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ را با هدف پخش از شبکه های مختلف تلویزیونی سراسری و استانی، انتخاب و ضبط کند. از صاحبان آثار برگزیده این جشنواره ها که تمایل دارند، آثار آن ها در فرایند انتخاب و ضبط تلویزیونی قرار گیرد، درخواست می شود، موارد زیر را حداکثر تا 10 آذر 1402، برای بررسی به شماره بله مرکز سیمرغ (۰۹۹۳۷۹۴۱۸۷۵) ارسال کنند. 1. فایل پی دی اف نمایشنامه 2. لینک فیلم نمایش در گوگل درایو 3. مشخصات نمایش شامل نویسنده/ کارگردان/عنوان جشنواره/بخش جشنواره/ گستره جشنواره (ملی یا بین المللی)/ سال/ شهر/ استان/ شماره ارتباط/ و سایر توضیحات ضروری 4. عکس مستندات برگزیدگی نمایش در جشنواره توضیح 1: مراد از نمایش های برگزیده، نمایش برگزیده (به عنوان اثر منتخب) در جشنواره است و نه گرایشهای نمایشی مانند (بازیگری برگزیده، کارگردانی برگزیده، نمایشنامه نویسی برگزیده، طراحی صحنه برگزیده، و ...) توضیح 2: نمایشهای منتخب این فراخوان، در مراکز صداوسیمای استانهای محل تولید آثار، ضبط خواهد شد. https://eitaa.com/jashnvareha
۱۰ مشکل اساسی فیلمنامه‌نویسان تازه‌کار وقتی تازه فیلمنامه‌نویسی رو یاد می‌گیری و شروع می‌کنی، قطعا کارهای اولی که انجام می‌دی پر از ایراداتیه که نسبت بهشون آگاهی نداری و صرفا با تجربه‌ای که طی زمان کسب می‌کنی، می‌تونی متوجه اونا بشی. طبق تحقیقاتی که انجام شده، ۱۰ مشکل رایج و اساسی بین فیلمنامه‌نویسان تازه‌کار مشاهده شده که اینجا قراره باهم این مشکلات رو مرور مشکل اول: طرح توسعه نیافته (۴۵٪) - وقتی که طرحت برای یه فیلم سینمایی به اندازه‌ی کافی غنی نشده باشه و شاخ و برگ بهش نداده باشی. مشکل دوم: کاراکترهای توسعه نیافته (۴۱٪) - وقتی که شخصیت‌ها سه‌بعدی نشده باشن و نیاز و هدف‌شون برای مخاطب شفاف و روشن نشده باشه. مشکل سوم: عدم اوج‌گیری (۳۳٪) - وقتی که قصه نقطه اوج نداره یا نقطه اوجش زودتر از زمانی که باید، اتفاق بیافته و یا انتظار مخاطب رو برآورده نکنه. مشکل چهارم: ساختار ضعیف (۳۱٪) - وقتی که فیلمنامه‌ت به لحاظ ساختاری قوی نباشه و اِلِمان‌های مختلف ساختاری رو تو فیلمنامه تعیین نکرده باشی. مشکل پنجم: دیالوگ‌های باورناپذیر (۲۸٪) - وقتی که دیالوگ‌ها با شخصیت‌ها تناسب نداشته باشن و یا همه شخصیت‌ها مثل هم صحبت کنن. https://eitaa.com/jashnvareha مشکل ششم: حفره‌‎های منطقی (۲۷٪) - وقتی که تو خیلی از اتفاقات و رویدادهای فیلمنامه بدون منطق باشه و توضیحی براش وجود نداشته باشه. مشکل هفتم: توجیه‌ناپذیری به لحاظ تجاری (۲۱٪) - وقتی که فیلمنامه به لحاظ پروداکشن، پر هزینه باشه و ریسک پذیرش و ساخت کار توسط تهیه‌کننده بالا باشه. مشکل هشتم: غیراصل یا کپی شده (۱۷٪) - وقتی که داستان اصیل و ارجینال نباشه یا ایده‌ی اون از فیلم‌های خوب دیگه گرفته شده باشه‌. مشکل نهم: غیر سینماتیک (۱۵٪) - وقتی که قصه‌ی طراحی شده مناسب مدیوم سینما و روایت فیلم نباشه و به‌عنوان مثال شبیه به فضای رمان باشه. مشکل دهم: زیادی طولانی بودن (۱۴٪) - وقتی که داستان بیش از حد طولانی باشه و کشش کافی برای مخاطب وجود نداشته باشه. https://eitaa.com/jashnvareha
👈نکات آموزشی نوشتن فیلمنامه 🎥اصغر فرهادی: فیلمنامه نباید‌ پس از پایان هم در فرم و هم در لایه زیرین به پایان برسد اصطلاحاً نباید قصه از نوع «گی دو موپاسان» باشد 📝 قصه گی دو موپاسان: داستان زن و شوهری ست که زن موهای زیبا و قشنگی دارد مرد هم ساعتی جذاب و دوست داشتنی دارد در شب سالگرد ازدواج مرد ساعت خود را می‌فروشد که برای زن گلسری زیبا بخرد و زن هم موهای خود را می‌فروشد تا بند ساعتی برای مرد بخرد این نوع از قصه با مشخص شدن پایان کاملا به اتمام می رسد و چیزی برای تفکر تماشاگر باقی نمی‌گذارد ✅ قصه باید به گونه ای باشد پس از پایان فیلم در ذهن مخاطب شروع شود https://eitaa.com/jashnvareha
‌نکته👇👇 عدم شناخت فیلمنامه نویس از قصه و آدم های قصه خود،یکی از نقطه ضعف های فیلمنامه ها است.. https://eitaa.com/jashnvareha
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فراخوان رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه» در دو بخش طرح فیلمنامه بلند و کوتاه داستانی و به منظور زمینه سازی برای ساخت آثار ارزشمند در این حوزه برای شرکت در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، منتشر شد. بر پایه این گزارش با توجه به شهادت مظلومانه نزدیک به شش هزار و پانصد کودک و نوجوان فلسطینی تا هفته اول آذرماه در نتیجه حملات ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی و مقاومت و شجاعت کودکان و نوجوانان غزه در برابر دشمن، بمب و موشک، جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های تخصصی سینمایی کشور در حوزه کودک و نوجوان، با هدف «اشاعه فرهنگ مقاومت» و «توجه به مظلومیت کودکان فلسطین» فراخوان رویداد فیلمنامه نویسی «کودکان غزه» را منتشر کرده است. اضافه می‌شود متقاضیان شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری می‌توانند از هشتم تا بیست ‌و هفتم آذرماه سال جاری به نشانی اینترنتی https://icff.ir/gaza-children مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کرده، همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02166739535 تماس حاصل کنند. متن کامل فراخوان «رویداد فیلمنامه نویسی کودکان غزه» به شرح ذیل است: رویداد فیلم‌نامه نویسی کودکان غزه دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، رویداد فیلمنامه‌نویسی با موضوع «کودکان غزه» را با اهداف «اشاعه فرهنگ مقاومت» و «توجه به مظلومیت کودکان فلسطین»  برگزار می‌کند. بخش‌های رویداد • طرح فیلمنامه بلند داستانی • طرح فیلمنامه کوتاه داستانی https://eitaa.com/jashnvareha شرایط شرکت در رویداد • طرح فیلمنامه‌ها حتماً باید با موضوع فلسطین و مقاومت اسلامی باشد. • طرح فیلمنامه‌ها حتماً باید برای مخاطب کودک و نوجوان باشد.   • خلاصه یک صفحه‌ای طرح فیلمنامه به همراه مشخصات صاحب اثر در بخش ویژه سامانه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به آدرس:  https://icff.ir/gaza-children ثبت شود. • هر شرکت کننده می‌تواند یک طرح فیلمنامه ارسال کند. • مسئولیت حقوقی آثار ارسالی به دبیرخانه دائمی جشنواره کودک و نوجوان، برعهده ارسال کننده است. • حق تصمیم‌گیری (پذیرش یا رد) طرح فیلمنامه‌های ارسالی با دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است. • دبیرخانه تعهدی در قبال حمایت از طرح فیلمنامه‌های ارسالی ندارد. • دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از بین طرح فیلمنامه‌های ارسالی، صاحبان آثار منتخب را به جلسه داوری برای ارائه حضوری (PITCH) دعوت خواهد کرد.  جوایز رویداد •3 طرح فیلمنامه برتر رویداد، مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی برای نگارش فیلمنامه بلند سینمایی قرار می‌گیرند. •به 10 طرح فیلمنامه برگزیده رویداد، لوح تقدیر و جوایز مالی اهدا می‌شود. زمانبندی رویداد مهلت ارسال آثار: از 8 تا 27 آذرماه  1402 ارائه حضوری آثار منتخب مرحله اول: 27 دیماه 1402 نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، شماره 59، بنیاد سینمایی فارابی، دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان https://eitaa.com/jashnvareha
🇿🇦جشنواره فیلم دوربان آفریقای جنوبی 📽دسته بندی: داستانی،مستند 🏆واجد شرایط اسکار ⏳آخرین مهلت : 31 ژانویه 2024 https://eitaa.com/jashnvareha
💠 اول از همه روی نوشتن تمرکز کن! بعضی از فیلمنامه‌نویس‌ها، گاری رو جلوتر از اسب قرار می‌دن! اونا قبل از اینکه فیلمنامه‌شون رو تموم کنن، نگران اینن که چطوری بفروشنش... https://eitaa.com/jashnvareha
رویداد فیلم‌نامه نویسی کودکان غزه متقاضیان شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری می‌توانند از هشتم تا بیست ‌و هفتم آذرماه سال جاری به نشانی اینترنتی https://icff.ir/gaza-children مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کرده، همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02166739535 تماس حاصل کنند. متن کامل فراخوان «رویداد فیلمنامه نویسی کودکان غزه» به شرح ذیل است: رویداد فیلم‌نامه نویسی کودکان غزه دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، رویداد فیلمنامه‌نویسی با موضوع «کودکان غزه» را با اهداف «اشاعه فرهنگ مقاومت» و «توجه به مظلومیت کودکان فلسطین»  برگزار می‌کند. بخش‌های رویداد • طرح فیلمنامه بلند داستانی • طرح فیلمنامه کوتاه داستانی شرایط شرکت در رویداد • طرح فیلمنامه‌ها حتماً باید با موضوع فلسطین و مقاومت اسلامی باشد. • طرح فیلمنامه‌ها حتماً باید برای مخاطب کودک و نوجوان باشد.   • خلاصه یک صفحه‌ای طرح فیلمنامه به همراه مشخصات صاحب اثر در بخش ویژه سامانه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به آدرس:  https://icff.ir/gaza-children ثبت شود. • هر شرکت کننده می‌تواند یک طرح فیلمنامه ارسال کند. • مسئولیت حقوقی آثار ارسالی به دبیرخانه دائمی جشنواره کودک و نوجوان، برعهده ارسال کننده است. • حق تصمیم‌گیری (پذیرش یا رد) طرح فیلمنامه‌های ارسالی با دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است. • دبیرخانه تعهدی در قبال حمایت از طرح فیلمنامه‌های ارسالی ندارد. • دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از بین طرح فیلمنامه‌های ارسالی، صاحبان آثار منتخب را به جلسه داوری برای ارائه حضوری (PITCH) دعوت خواهد کرد.  جوایز رویداد •3 طرح فیلمنامه برتر رویداد، مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی برای نگارش فیلمنامه بلند سینمایی قرار می‌گیرند. •به 10 طرح فیلمنامه برگزیده رویداد، لوح تقدیر و جوایز مالی اهدا می‌شود. زمانبندی رویداد مهلت ارسال آثار: از 8 تا 27 آذرماه  1402 ارائه حضوری آثار منتخب مرحله اول: 27 دیماه 1402 نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، شماره 59، بنیاد سینمایی فارابی، دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان https://eitaa.com/jashnvareha
🎞✏️فراخوان ثبت نام رایگان سومین دوره یکساله فیلمسازی در کشور ✅کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه نویسی، فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین، تهیه‌کنندگی،عکاسی و... ✅بهره گیری از اساتید برجسته ✅همراه با اسکان و غذای سه وعده ویژه پسران و دختران ۱۴ تا ۲۲ سال ✏️زمان ثبت نام: ۱ لغایت ۳۰ دیماه ۱۴۰۲ مشاوره و ثبت نام از طریق 🔰: تماس ٠۹۱۹٠۷۴۷۷۲۷__٠۹۳۹٠۴۴۳۶۲۶ yeksaleha.ir و سایت ما را در اینستاگرام دنبال کنید: @yeksaleha.ir ما را در ایتا دنبال کنید : https://eitaa.com/joinchat/693567672C965b55c9c6 _^__________ https://eitaa.com/jashnvareha
💢 تمدید شد!!! مهلت ارسال آثار به رویداد فیلمنامه‌نویسی کودکان غزه تمدید شد ▫️ دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، در اطلاعیه‌ای مهلت ارسال آثار به رویداد فیلمنامه‌نویسی کودکان غزه را تا دهم دی‌ماه سال جاری تمدید کرد. 🔸 لینک ثبت نام https://icff.ir/gaza-children 👈 لینک خبر https://www.fcf.ir/news/ID/112411 🔰 @FCFNews ____________________ https://eitaa.com/jashnvareha
✅چهارده نکته کلیدی نویسندگی استیفن کینگ ۱. بیش از هرچیز زیاد بخوان و زیاد بنویس. ۲. همه‌ی داستان‌ها سه بخش دارند: روایت (داستان را از نقطه‌ی A به نقطه‌ی ‏B می‌برد.) توصیف (احساسات را برای خواننده روشن می‌کند.) دیالوگ (به شخصیت‌ها از طریق گفتارشان زندگی می‌بخشد.) ۳. همیشه ابتدا موقعیت تشریح می‌شود و بعد شخصیت‌ها‌ وارد می‌شوند که همیشه در آغاز بدون ویژگی خاص هستند. ۴. چه داستان یک صفحه‌ باشد یا یک سه‌گانه‌ی حماسی، کار همیشه با وقت گذاشتن و نوشتن کلمات انجام می‌شود. ۵.جالب‌ترین موقعیت‌ها را با این سوال پیدا کنید: چه می‌شد اگر ....؟ ۶. بهترین داستان‌ها همیشه درباره‌ی آدم‌ها هستند، نه رویدادها. ۷. فعل‌های مفعول برای قهرمان داستان، یعنی او کنش‌پذیر است! از افعال مفعول حذر کنید. ۸. حرف زدن با جملات زشت یا زیبا شاخص شخصیت است. ۹. توصیف‌ها در تخیل نویسنده شروع می شوند اما باید در تخیل خواننده تمام شوند. ۱۰. «قید»ها تابلوهای راهنمای جاده‌ی جهنم هستند! ۱۱. هرگز برای برجسته‌کردن یک نکته به مخاطب باج ندهید! ۱۲. برای خود میزان نوشتن روزانه تعیین کنید. ۱۳. همیشه موقع نوشتن مخاطب ایده‌آل را کنار خود مجسم کنید. ۱۴. اگر حین نوشتن شادید شما یک نویسنده‌ی‌ واقعی هستید! ______________<<<________ https://eitaa.com/jashnvareha
‌✅✅✅✅✅✅✅✅ نظر جالب دیوید فینچر درباره بحث من شخصیت‌هایی رو دوست دارم که تغییر نمی‌کنن، کسایی که از اشتباهاشون درس نمی‌گیرن! _______<<<<___________ https://eitaa.com/jashnvareha
🔅 میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را تبریک و تهنیت می‌گوییم. https://eitaa.com/jashnvareha
یک فیلمنامه نویس حرفه‌ای، همان فیلمنامه‌نویس آماتوری‌ست که تسلیم نشده است 📣دیوید لینچ https://eitaa.com/jashnvareha