eitaa logo
ساعت شمار جشنواره ها
835 دنبال‌کننده
177 عکس
16 ویدیو
6 فایل
فراخوان جشنواره های ایرانی و خارجی معرفی کانال های هنرهفتم مباحث سینما
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 اول از همه روی نوشتن تمرکز کن! بعضی از فیلمنامه‌نویس‌ها، گاری رو جلوتر از اسب قرار می‌دن! اونا قبل از اینکه فیلمنامه‌شون رو تموم کنن، نگران اینن که چطوری بفروشنش... https://eitaa.com/jashnvareha
رویداد فیلم‌نامه نویسی کودکان غزه متقاضیان شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری می‌توانند از هشتم تا بیست ‌و هفتم آذرماه سال جاری به نشانی اینترنتی https://icff.ir/gaza-children مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کرده، همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02166739535 تماس حاصل کنند. متن کامل فراخوان «رویداد فیلمنامه نویسی کودکان غزه» به شرح ذیل است: رویداد فیلم‌نامه نویسی کودکان غزه دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، رویداد فیلمنامه‌نویسی با موضوع «کودکان غزه» را با اهداف «اشاعه فرهنگ مقاومت» و «توجه به مظلومیت کودکان فلسطین»  برگزار می‌کند. بخش‌های رویداد • طرح فیلمنامه بلند داستانی • طرح فیلمنامه کوتاه داستانی شرایط شرکت در رویداد • طرح فیلمنامه‌ها حتماً باید با موضوع فلسطین و مقاومت اسلامی باشد. • طرح فیلمنامه‌ها حتماً باید برای مخاطب کودک و نوجوان باشد.   • خلاصه یک صفحه‌ای طرح فیلمنامه به همراه مشخصات صاحب اثر در بخش ویژه سامانه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به آدرس:  https://icff.ir/gaza-children ثبت شود. • هر شرکت کننده می‌تواند یک طرح فیلمنامه ارسال کند. • مسئولیت حقوقی آثار ارسالی به دبیرخانه دائمی جشنواره کودک و نوجوان، برعهده ارسال کننده است. • حق تصمیم‌گیری (پذیرش یا رد) طرح فیلمنامه‌های ارسالی با دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است. • دبیرخانه تعهدی در قبال حمایت از طرح فیلمنامه‌های ارسالی ندارد. • دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از بین طرح فیلمنامه‌های ارسالی، صاحبان آثار منتخب را به جلسه داوری برای ارائه حضوری (PITCH) دعوت خواهد کرد.  جوایز رویداد •3 طرح فیلمنامه برتر رویداد، مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی برای نگارش فیلمنامه بلند سینمایی قرار می‌گیرند. •به 10 طرح فیلمنامه برگزیده رویداد، لوح تقدیر و جوایز مالی اهدا می‌شود. زمانبندی رویداد مهلت ارسال آثار: از 8 تا 27 آذرماه  1402 ارائه حضوری آثار منتخب مرحله اول: 27 دیماه 1402 نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، شماره 59، بنیاد سینمایی فارابی، دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان https://eitaa.com/jashnvareha
🎞✏️فراخوان ثبت نام رایگان سومین دوره یکساله فیلمسازی در کشور ✅کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه نویسی، فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین، تهیه‌کنندگی،عکاسی و... ✅بهره گیری از اساتید برجسته ✅همراه با اسکان و غذای سه وعده ویژه پسران و دختران ۱۴ تا ۲۲ سال ✏️زمان ثبت نام: ۱ لغایت ۳۰ دیماه ۱۴۰۲ مشاوره و ثبت نام از طریق 🔰: تماس ٠۹۱۹٠۷۴۷۷۲۷__٠۹۳۹٠۴۴۳۶۲۶ yeksaleha.ir و سایت ما را در اینستاگرام دنبال کنید: @yeksaleha.ir ما را در ایتا دنبال کنید : https://eitaa.com/joinchat/693567672C965b55c9c6 _^__________ https://eitaa.com/jashnvareha
💢 تمدید شد!!! مهلت ارسال آثار به رویداد فیلمنامه‌نویسی کودکان غزه تمدید شد ▫️ دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، در اطلاعیه‌ای مهلت ارسال آثار به رویداد فیلمنامه‌نویسی کودکان غزه را تا دهم دی‌ماه سال جاری تمدید کرد. 🔸 لینک ثبت نام https://icff.ir/gaza-children 👈 لینک خبر https://www.fcf.ir/news/ID/112411 🔰 @FCFNews ____________________ https://eitaa.com/jashnvareha
✅چهارده نکته کلیدی نویسندگی استیفن کینگ ۱. بیش از هرچیز زیاد بخوان و زیاد بنویس. ۲. همه‌ی داستان‌ها سه بخش دارند: روایت (داستان را از نقطه‌ی A به نقطه‌ی ‏B می‌برد.) توصیف (احساسات را برای خواننده روشن می‌کند.) دیالوگ (به شخصیت‌ها از طریق گفتارشان زندگی می‌بخشد.) ۳. همیشه ابتدا موقعیت تشریح می‌شود و بعد شخصیت‌ها‌ وارد می‌شوند که همیشه در آغاز بدون ویژگی خاص هستند. ۴. چه داستان یک صفحه‌ باشد یا یک سه‌گانه‌ی حماسی، کار همیشه با وقت گذاشتن و نوشتن کلمات انجام می‌شود. ۵.جالب‌ترین موقعیت‌ها را با این سوال پیدا کنید: چه می‌شد اگر ....؟ ۶. بهترین داستان‌ها همیشه درباره‌ی آدم‌ها هستند، نه رویدادها. ۷. فعل‌های مفعول برای قهرمان داستان، یعنی او کنش‌پذیر است! از افعال مفعول حذر کنید. ۸. حرف زدن با جملات زشت یا زیبا شاخص شخصیت است. ۹. توصیف‌ها در تخیل نویسنده شروع می شوند اما باید در تخیل خواننده تمام شوند. ۱۰. «قید»ها تابلوهای راهنمای جاده‌ی جهنم هستند! ۱۱. هرگز برای برجسته‌کردن یک نکته به مخاطب باج ندهید! ۱۲. برای خود میزان نوشتن روزانه تعیین کنید. ۱۳. همیشه موقع نوشتن مخاطب ایده‌آل را کنار خود مجسم کنید. ۱۴. اگر حین نوشتن شادید شما یک نویسنده‌ی‌ واقعی هستید! ______________<<<________ https://eitaa.com/jashnvareha
‌✅✅✅✅✅✅✅✅ نظر جالب دیوید فینچر درباره بحث من شخصیت‌هایی رو دوست دارم که تغییر نمی‌کنن، کسایی که از اشتباهاشون درس نمی‌گیرن! _______<<<<___________ https://eitaa.com/jashnvareha
🔅 میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را تبریک و تهنیت می‌گوییم. https://eitaa.com/jashnvareha
یک فیلمنامه نویس حرفه‌ای، همان فیلمنامه‌نویس آماتوری‌ست که تسلیم نشده است 📣دیوید لینچ https://eitaa.com/jashnvareha
آنچه فیلمنامه نویسان از داستانهای جنایی می آموزند فیلمنامه نویسان می توانند پنج درس ارزشمند از داستانهای جنایی قبل از شروع فیلمنامه شان بگیرند. https://eitaa.com/jashnvareha *در داستان های جنایی، یک طرف قضیه مخاطب است اگر نویسنده ای نداند که مخاطبش کیست، شانس اینکه تیرش به هدف بخورد، بسیار کم می شود (و اگر هم این اتفاق بیفتد، بیشتر به خاطر شانس بوده تا طراحی فیلمنامه). بسیاری از نویسندگان می گویند فیلمنامه آنها برای عموم مخاطبان نوشته شده است، اما داستانهای جنایی نشان داده اند که حتی با وجود طیف گسترده مخاطبانی که دارید، باید برای به دست آوردن رضایت آنان، حرفه ای تر تلاش کنید. نکته مهم: بدانید که مخاطبتان کیست و ببینید چه کاری می توانید انجام دهید که داستان تان روی آنها تأثیر بگذارد. این نه تنها مشکل شما را حل می کند، بلکه مشکل شما با تهیه کنندگان و عوامل فیلم را هم حل می کند. *داستانهای جنایی یک سبک/لحن را انتخاب می کنند و به آن می چسبند خب، داستانهای جنایی بسیار گسترده اند. داستانهایی که معمولا متمرکز بر یک مشکل خاص یا تحقیق روی یک پرونده هستند و این کارها را به هزار شکل ممکن انجام می دهند، مانند روابط پیچیده و خطرناک (کتابهای محوطه درخت سیب اثر لوییز دوتی، هرگز نگو اثر کلیر سبر و زندگی دوگانه اثر اس. جی. واتسون)، یا خشونت عریان (کتابهای هتک حرمت اثر جی. اف. پن، معلم اثر کاترینا دایاموند و کمینگران اثر پل فینچ) و حتی ترکیبی از اینها. اما در نظر بگیرید که اگر قرار شد یک عشق آتشین در دل حوادث داشته باشید، قرار نیست هر چیزی را نشان دهید و باید یک چیزهایی را مخفی کنید. *داستان های جنایی سوار بر پیرنگ هستند امروزه مد شده که می گویند در فیلمنامه نویسی "همه چیز شخصیت است"، اما این حرف مزخرف حرف وبلاگ نویسان ایده آل گرا و حاضران در شبکه های مجازی است. در حقیقت، مخاطبان نمی آیند شخصیت هایی را ببینند که دور هم می نشینند و در مورد همه چیز صحبت می کنند. آنها می خواهند ببینند شخصیت یک کاری انجام می دهد. داستان جنایی به شکل فوق العاده ای نشان می دهد که چقدر روایت مهم است. به زبان ساده تر، اگر جنایتی اتفاق نیفتاده بود، هیچ داستان و هیچ تحول شخصیتی اتفاق نمی افتاد. .. 🔹 نویسنده: لوسی وی /مترجم: آرش عباسی 🔹 متن کامل را در صفحه 38 شماره 251 در www.filmnegar.ir بخوانید. ______________^^___________ https://eitaa.com/jashnvareha
💠 اولین قدم برای خلق یه قهرمان فعال، تعیین کردن هدف (Goal) برای اون قهرمانه. هدف به قهرمان جایی رو پیشنهاد می‌ده که داستان رو باید به اون سمت پیش ببره. هدف باید برای قهرمان و مخاطب واضح باشه؛ البته هدف طی مسیر داستان می‌تونه تغییر کنه، اما باید مطلوب‌تر از قبل بشه... https://eitaa.com/jashnvareha 💠 دومین قدم برای خلق یه قهرمان فعال، طراحی نیروهای مخالف (Antagonism) برای اون قهرمانه. نیروهای مخالف (درونی و بیرونی) و در حد عالی (در صورت نیاز) آنتاگونیست، می‌تونن به فعال شدن قهرمان کمک کنن. چون قهرمان ناچار می‌شه که تلاش کنه تا برای رسیدن به هدفش، به اونها غلبه کنه. 💠 سومین قدم برای خلق یه قهرمان فعال، ایجاد موانع (Obstacles) بر سر راه اون قهرمانه. غلبه بر هر مانع برای قهرمان باید نسبت به مانع قبلی، سخت‌تر بشه. این فرایند قدرتمندتر شدن موانعِ پیش رویِ قهرمان، باعث می‌شن تا قهرمان چاره‌ای جز به‌کارگیری توان بیشتر نداشته باشه. https://eitaa.com/jashnvareha
قالب‌های مد نظر این رویداد شامل «ایده» و یا «خلاصه طرح» گونه‌های سینمایی بلند، کوتاه داستانی و سریال می‌باشد. http://www.iccip.ir/ مهلت ثبت نام و ارسال ایده و پایان مرحله اول: ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام آثار منتخب: ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ روزهای برگزاری رویداد: سه روز متوالی هفته در اردیبهشت ۱۴۰۳ _______________________ https://eitaa.com/jashnvareha
📣 *مدرسه فیلمنامه‌نویسی راه منتشر کرد:* 🎥 فراخوان ایده، طرح و فیلم‌نامه اقتباسی از کتاب‌ خاطرات شفاهی غلامرضا مالکی؛ از فرماندهان مهندسی لشگر ۱۷ علی‌‌بن‌ابی‌طالب (ع) 🔸 *در قالب‌های:*                               ⏰ مهلت ارسال: ۱۵ بهمن ماه ▫️اعلام آثار برگزیده: ۳۰ بهمن ماه ▫️اطلاعات بیشتر و ارسال اثر: 🆔 @eshghirezvani *مزایا:* 🔸خرید ایده و طرح‌های برگزیده 🔸عقد قرارداد برای نگارش فیلم‌نامه 📚 *تهیه کتاب:*  🌐 B2n.ir/a94011 📽 *راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور* 🔻 🆔 @rah_nevesht_ir __________________ https://eitaa.com/jashnvareha
✅ یک داستانک موفق از سه رکن اساسی تشکیل می‌گردد که رعایت کردن و به‌کار بردن آن سه رکن در هنگام نوشتن داستانک ضروری است. این سه رکن عبارت‌اند از: ۱. روایت‌گری: یعنی آنکه عناصر داستان مثل: شخصیت‌پردازی، حوادث داستانی، زمان و مکان مثل سایر گونه‌های نوشتن رعایت گردد. ۲. فشرده‌گویی: منظور درهم آمیختن عناصر داستان و ساختارهای متناقض و متشابه و نیز پرهیز از شرح دادن و اطاله‌گویی است. ۳. پارادوکس: این مورد بر پایهٔ عنصر شگفتی و درآمیختن دو چیز متضاد با یک دیگر و خلق موقعیت‌های طنزآمیز و کنایه‌محور استوار است. ▪️کتاب: ویژگی‌های داستان‌های کوتاه کوتاه ▪️نویسنده: محمد محضار ▪️مترجم: محمدعلی کاظمی نصرآبادی https://eitaa.com/jashnvareha
نوشتن یک فیلمنامه مستند چگونه انجام می شود؟ فیلمنامه یک مستند، داستان زندگی واقعی را روایت می کند. درنتیجه ایده ها ممکن است حاصل جنبه های مختلف زندگی باشند. آنها می توانند شخصی یا بی ربط به خالق آن باشند، اما باید شوق و اشتیاق ایجاد کنند. اشتیاق و عواطفی که خالق مستند نسبت به داستان احساس می کند، روی پرده برای مخاطب ترجمه و ارائه خواهد شد. زندگی سرشار از عناصر داستانگویی است که یک  نویس به آن نیاز دارد. وقتی بحث شناسایی و تشخیص یک داستان بالقوه به میان می آید، نویسنده ها باید حس ششم داشته باشند. در جست و جوی یک ایده، نویسنده باید به سمت داستان گوی غرایز خود توجه کند، آن را بر سوژه های زندگی واقعی که باعث ایجاد علاقه می شود، اِعمال کند و جایی که داستان در آن نهفته شده، پیدا کند. از این مهم تر، سوژه ای را پیدا کنید که برای دیگران جالب توجه باشد. قبل از شروع، به مخاطب فکر کنید. آنها که هستند، به چه چیزی اهمیت می دهند، موضوع چگونه بر آنها تأثیر خواهد گذاشت و چه پیامی منتقل می شود؟ اینها فقط تعداد اندکی از سؤال هایی هستند که قبل از اینکه درگیر یک ایده شوید، باید در نظر بگیرید. با دنیای اطرافتان هماهنگ باشید. این داستانهای هیجان انگیز کجا هستند؟ داستانهای بزرگ و داستانهای کوچک کجا هستند؟ به عنوان مثال، ممکن است اینها از زندگی روزمره شما یا از خبرهایی بیایند که باعث جلب توجه می شوند. پیدا کردن داستان برای یک  بسیار شبیه پیدا کردن داستان برای فیلمنامه داستانی است. این به دیدن پتانسیل داستانهای بزرگ در زندگی روزمره و دیدن زندگی روزمره در داستانهای بزرگ مربوط می شود. 🔹 نویسنده: مدیسون کمنی/ مترجم: اردوان وزیری 🔹 متن کامل را در صفحه 42 شماره 252  در www.filmnegar.ir بخوانید. _________________ https://eitaa.com/jashnvareha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا مشکل سینمای ایران در فقدان پیام است؟ (زنگ فرم) فیلم‌ها آکنده از مضامین مهم و برجسته است. پیام‌های مدیر پسند دارد و شعارهای اغواگرانه همه فیلم‌ها را پر کرده است. اما دریغ از چگونه ساختن این مفاهیم. فیلم‌ها از «چه» لبریزند ولی از «چگونه» کمتر خبری هست. https://eitaa.com/jashnvareha
👈👈نخستین جشنواره ملی معروف 🔺مهلت ارسال آثار 22 بهمن ماه 🔺در رشته‌های: فیلم، پویانمایی، شعر، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی،‌ادبیات و پژوهش، عکس، هنرهای تجسمی 🔺اطلاعات بیشتر: www.marooffestival.ir بخش فیلم، زیرمجموعه: فیلمنامه و طرح کوتاه و بلند _________________ https://eitaa.com/jashnvareha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میوه ممنوعه الان از در نگهبانی تلویزیون وارد هم نمی‌شود احسان عبدی‌پور در گفت‌وگو با اکبر نبوی در مجله تصویری «قاف»: 🔹تلویزیون دیگر دغدغه‌‌اش این نیست مخاطبش را گسترش بدهد، می‌خواهد همین درصد کمی که دارد، همین‌ها شجاع‌تر باشند، قانع شده‌تر باشند، کله‌شان پرتر باشد. 🔹خودشان (صداوسیما) می‌گفتند الان میوه ممنوعه را بیاوری، از در نگهبانی سازمان داخل نمی‌شود چه برسد برود به شبکه و ساخته بشود. 🔹یعنی خودش دارد به گذشته خودش بسته‌تر و دگم‌تر می‌شود و برمی‌گردد عقب می‌گوید چه ول و ویلون بوده صداوسیما. اینها چه بوده ساخته می‌شده ما خواب بودیم! الان دیگر ماییم. 📌ویدئوی کامل را در کانال یوتیوب و آپارات به نشانی QafMedia02 ببینید. ___ https://eitaa.com/jashnvareha