eitaa logo
روشنگری اسلامی
151 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵به آیه 171 سوره النساء توجه نمائیم؛ .............. فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۖ وَلَا تَقُولُوا ثَلَاثَةٌ........... ..............پس به خدا و همه فرستادگانش ایمان آورید و به تثلیث قائل نشوید (اب و ابن و روح القدس را خدا نخوانید).............. همچنین آیه 73 سوره المائده لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ ثَالِثُ ثَلَاثَةٍ وَ.......... كسانى كه [به تثليث قائل شده و] گفتند خدا سومين [شخص از] سه [شخص يا سه اقنوم] است قطعا كافر شده‏ اند و............... این تثلیث ازکجا آمده؟⁉️ 🔥مصرباستان فرعونی آزاد و رها از الله.. چه کسانی این تثلیث را وارد دین الهی کردند؟⁉️ 🔥یهودیت متأثر ازمصرباستان فرعونی نفسانیات پرست باکمک کدخدای خود خوانده جهان آن زمان،دولت یا رژیم روم .... 💢 پیگرد قضایی کاردینال آمریکایی به دلیل تعرض جنسی 🔻 تئودور مک کریک، کاردینال سابق کلیسای کاتولیک به اتهام تعرض جنسی به یک پسر نوجوان در دهه 1970 میلادی تحت پیگرد قضایی قرار گرفت. 🔸 پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در سال 2018 با استعفای این کاردینال آمریکایی از مقامش موافقت کرده بود. 🔸 بنا به نتیجه تحقیقات واتیکان تئودور مک کریک هم کودکان و هم بزرگسالان را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️جرآت نداریم از کرونا و پشت پرده آن صحبت کنیم؛ چرا؟⁉️ چراکه جهل امروز بیسوادی یا ناتوانی درخواندن و نوشتن نیست؛ بلکه جهل امروز،اصرار بر دانسته های غلط و باطل است؛‼️ ✅که مخصوصاً بعداز رنسانس در اروپا ،تحت عنوان علوم انسانی و علوم تجربی تئوری پردازی و اجرائی شده و درتمام دانشگاه های جهان تدریس می شود.‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مروری بر تجربه اعتماد به غرب؛ همراه با گفتگوی منتشرنشده رهبر انقلاب با مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا... حالا بماند چرا منتشر نشده وآنهم مشخص است چرا.........‼️ 🔥مبادا مجدداً گول بخوریم؛ و اجازه بدهیم برای رئیس دولت که ،رسماًازشنبه شروع بکار می نمایند؛ جهت حل وضع اقتصادی،رفع تحریم ها و مذاکره را سردست بگیرند و تصمیم سازی کنند.
✅ ‏واقعا؟! یعنی ‎ برای ممانعت از رفتن آمریکا از منطقه، سناریوی زدن کشتی‌های صهیونیست‌ها در سواحل عربی رو اجرا می‌کنند تا با ‎ ضرورت ماندن آمریکا را نشان دهند؟ ✍️ توئیت استاد حسن عباسی
🔰 حکم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران‌ 🔻 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم و الحمد للّه ربّ العالمین و صلّی اللّه‌ علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة اللّه فی ‌الارضین. 🔹 خداوند علیم و قدیر را سپاس میگویم که با فضل و عنایت خود، ایران را بار دیگر در آزمون سیاسی و اجتماعی انتخابات سرافراز فرمود و ملّت عظیم‌الشّأن در شرایطی پیچیده و دشوار، با حضور پُرمعنا و عزّت‌آفرین خود، حاکمیّت رأی مردم بر اداره‌ی امور کشور را نمایان ساخت، و با انتخاب شخصیّتی مردمی و عالیقدر از تبار سیادت و علم، و مزیّن به پرهیزکاری و خردمندی، و دارای سوابق درخشان مدیریّت، عزم راسخ خود را بر پیمودن مسیر نورانی انقلاب که مسیر عدالت و پیشرفت و آزادی و عزّت است نشان داد. 🔹 امروز میهن عزیزمان، تشنه‌ی خدمت و آماده‌ی حرکت جهشی در همه‌ی عرصه‌ها، و نیازمند مدیریّتی باکفایت و جهادی و دانا و شجاع است که بتواند توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ی ملّت، بویژه جوانان را که بسیار فراتر از مشکلات است، بسیج کرده و به میدان کار و تلاش سازنده آورَد؛ موانع را از سر راه تولید بردارد؛ سیاست تقویت پول ملّی را بِجِد دنبال کند، و قشرهای متوسّط و پایین جامعه را که سنگینیِ مشکلات اقتصادی بر دوش آنها است، توانمند سازد؛ مدیریّتی که با مشی فرهنگی خردمندانه، مسیر اعتلای مادّی و معنوی ملّت ایران را هموار کرده، حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته‌اش را شتاب بخشد. 🔹 اکنون با تشکّر از مردم عزیز و با پیروی از گزینش آنان، رأ‌ی به عالِم فرزانه و خستگی‌ناپذیر و کارآزموده و مردمی، جناب حجّت‌‌الاسلام آقای سیّدابراهیم رئیسی را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم، و از خداوند متعال توفیق و سربلندی ایشان و همکارانشان را مسئلت مینمایم و یادآوری میکنم که رأی ملّت و تنفیذ اینجانب تا هنگامی است که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب ادامه داشته باشد، که به فضل الهی چنین خواهد بود؛ ان‌شاءاللّه. 🔺 والسّلام علی عباداللّه الصّالحین سیّدعلی خامنه‌ای 12 مرداد 1400 🏷
🔴ما قبل از انقلاب زندگی کردیم، تنفّس کردیم؛ حقیقتاً ملّت یک مجموعه‌‌ی از‌هم‌گسیخته‌ای بود. که هر کسی به فکر خودش بود؛ امر ملّی‌ای در کشور مطرح نبود؛ مسئله‌ی عمومی در کشور مطرح نبود. گوشه‌کنار کسانی ممکن بود حرفی بزنند که مورد توجّه و اعتنای عموم مردم قرار نمیگرفت. امام بزرگوار با آن حرکت الهی و معنوی خودش توانست این توده‌ی متفرّق و پراکنده را به یک مجموعه‌ی واحد و به معنای حقیقی کلمه به یک جمع متّحد تبدیل کند و وارد میدان کند و این کار عظیم تاریخی یعنی ریشه‌کن کردن نظام مستبدّ پادشاهی را در کشور انجام بدهد. هر چیزی که بتواند ملّت را به یک جمعیّت متّحد، پُرشور، پُرانگیزه، واردِ میدان تبدیل بکند و کمک به این قضیّه بکند، چیز مغتنم و مهمّی است. به نظر ما حرکت بر اساس ارزشهای انقلاب این خاصیّت را دارد. 🔵دولت باید مظهر وفاق باشد 🔵صادقانه با مردم حرف بزنند، مشکلات را به مردم بگویند، راه‌حل‌ها را به مردم بگویند، توقّعات را از مردم ابراز کنند و کمکهای لازم را به مردم تقدیم کنند. حرف زدن با مردم یکی از کارهای مهمّی است که دولت مردمی بایستی [به آن] متعهّد باشد. 🔵اگر ما به معنای واقعی کلمه میخواهیم در کنار مردم باشیم، باید بی‌امان با فساد و مفسد مبارزه کنیم؛ لکن اصل قضیّه اینجا است، [یعنی] بسترهای فساد، زمینه‌های فساد در قوّه‌ی مجریّه تشکیل میشود؛ اینجا باید با فساد مبارزه کرد. این فرارهای مالیاتی، انحصارهای بی‌دلیل، سوءاستفاده از ارز ترجیحی، فعّالیّتهای ناسالم سوداگرانه، قاچاق و امثال اینها؛ اینها آن فسادهایی است که باید با اینها به معنای واقعی کلمه مواجه شد؛ با برنامه، با پیگیری. تجربه‌ی ما در این سالها نشان میدهد که گاهی یک کاری را با شوق و همّت و انگیزه شروع میکنیم، منتها در قدم دوّم، آن انگیزه‌ی قدم اوّل باقی نیست؛ این فایده‌ای ندارد. بایستی انگیزه و همّتی که انسان برای یک کار خرج میکند و به کار میبرد، ادامه پیدا کند؛ تا وقتی به نتیجه برسد. مبارزه‌ی با فساد به این شکل، (لازم است) 🔵یک نکته‌ی مهمّ دیگر که این هم توصیه‌ی ما است، این است که در مسئله‌ی مهمّ اقتصاد کشور، که امروز مسئله‌ی اساسی است، باید با برنامه پیش رفت؛ هر اقدامی که شما میکنید، جزئی از برنامه‌ای باشد که قبلاً تنظیم کرده‌اید و آماده کرده‌اید؛ کارهای روزمرّه و اقدامات پیش‌بینی‌نشده نمیتواند مشکلی را حل کند. بله، گاهی اوقات پیش می‌آید و گاهی در برخی از شرایط، دولتها ناگزیرند یک حرکت پیش‌بینی‌نشده را در زمینه‌های اقتصادی یا غیر اقتصادی انجام بدهند -آن بحث دیگری است- لکن به طور کلّی، هر حرکت اقتصادی، هر کار اقتصادی، هر اقدام اقتصادی بایستی متّکی باشد به برنامه‌ی کلّی‌ای که تنظیم شده، و بخشی از آن برنامه را در واقع تأمین کند. البتّه حلّ مشکلات اقتصادی زمان‌بَر است؛ این را مردم عزیز ما هم میدانند و بدانند که این مشکلات را نمیشود یک شبه یا درکوتاه مدت حل کرد؛ نه ...،زمان بر است؛ بایستی همت کرد،واین زمان را هر چه ممکن است کوتاه‌تر کرد.
✅ در زمینه کار تبلیغاتی و رسانه‌ای باید قوی تر و هوشمندانه تر عمل کنیم رهبر انقلاب: دشمنان ما امروز بیشترین تحرک شان علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم است، تبلیغات رسانه‌ای است برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند. ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی تر و هوشمندانه تر عمل بکنیم. ۱۴۰۰/۵/۱۲ | بیانات در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران
🔵 هر پدیده‌ای کارکردی دارد که با آن شناخته می‌شود. 🔵 کارکرد عینک، بهتر دیدن است؛ کارکرد میکروفن ضبط و ارسال آن به آمپلی‌فایر جهت پخش است. 🔵 به فرموده‌ی مفسرین، کارکرد دین «قسط» است. قسط یعنی سهم هرکس هرچه که هست، به او پرداخت شود؛ و سهم هرکس هرچه که نیست، از او باز پس گرفته شود. 🔵هرگاه در جمهوری اسلامی به این مرحله دست‌یافتیم، آن روز، جمهوری ناب اسلامی محقق شده است؛ چراکه تمام دین برای برپایی قسط است و دین آمده تا با آن قسط درونی و بیرونی را محقق کنیم. 🔴اگر دین در جامعه‌ای برپا شد و قسط محقق نشد، شهد و شیرینی دین به کام مردم نخواهد نشست. 🔥در جامعه‌ی ما، دست کم از32 سال اخیرتا امروز به نام اسلام، اقتصاد ربوی پیاده شده است؛ لذا مردم و جوانان به حق خود نرسیده اند، پس تصور می‌کنند دین ناکارآمد است. ✅🔵کارکرد اجتماعی دین ، ازکارکرد معرفتی آن آغازمی شود🔵
قسط درنظام معرفتی قرآنی_2️⃣ کارکرد دین، یعنی قسط به دو دسته تقسیم می‌شود: 1.قسط معرفتی و هستی شناختی: قسط در سلسله‌ی خلق و جعل. 2. قسط اجتماعی: قسط دربین مردم در مناسبات اجتماعی یعنی پرداخت سهم هرکس. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی لطفاً پست بعدی
قسط درنظام معرفتی قرآنی_ 3️⃣ 1.قسط معرفتی و هستی شناختی 🔵حکیم، یکی از صفات خداوند است؛ به این معنا که او کار بیهوده و باطل انجام نمی‌دهد. هر آنچه که خداوند خلق نموده 🔵حق است؛ باطل را او نیافریده بلکه 🔴جعل ماست. حق، جایی است؛ اینکه بپذیریم هرچیزی را سر جای خود بگذاریم، 🔵عدل است؛ و قرار دادن هر چیزی سر جای خودش، جعل است و قسط رقم می‌خورد؛ در این صورت، هر چیزی بر جای خود جای گرفته است، پس زیباست و حسن دارد. 🔵«»، در مقابل🔴 «ظلم» قرار دارد. اشتباهی که در افواه صورت گرفته این‌ است که عدل را روبروی ظلم می‌گیرند؛ حال آنکه «عدل» مقابل «جور» قرار دارد . در روایتی ازامام صادق(ع)آمده است: 🔵 «عدل، تسلط عقل بر نفس است؛ کسی که عقل او بر نفسش حاکم شد، منصف می‌شود؛ وقتی منصف شد، 🔵قسط را اقامه می‌کند. 🔥» طغیان انسان، حاصل هواهای نفسانی اوست؛ اگر عدل آمد و عقل بر نفس حاکم شد، انصاف رقم می‌خورد. چون عمدتاً عقل‌مان بر نفس‌مان سیطره ندارد، غالباً منصف نیستیم. برون‌دادِ فردی که عادل و منصف است، برپایی قسط است. عدل در نگاه امام صادق(ع) یک پدیده‌ی بیرونی نیست. انسان مؤمن ابتدا درون خود را محکم می‌کند، سپس در رفتار بیرونی خود قسط را محقق می‌کند. پس قسط -یعنی کارکرد دین- که حاصل عدل و انصاف است. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی لطفاً در پست بعدی دنبال بفرفائید.
قسط درنظام معرفتی قرآنی_4️⃣ 2.قسط اجتماعی 🔵کارکرد اجتماعی قسط، از درون انسان یعنی کارکرد معرفتی آن شروع می‌شود. اگر سهم هرکس را به او پرداخت نکردیم، مرتکب 🔴🔥«ظُلم» شده‌ایم و به او ستم روا داشتیم. اگر ظلم، استمرار بیابد، ⚫️«ظُلمَت» رقم می‌خورد. از آنجایی که در مقابل 🌑ظلمت 🌕«نور» قرار دارد، پس در این مفهوم‌شناسی، حرکت به سوی نور از طریق حق، عدل و قسط رقم می‌خورد. اگر 🔵قسط در درون فرد محقق شد، او نورانی می‌شود؛ 🌕 و اگر کسی در درون خودش به قسط نرسید، پس به باطل، جور و ظلم درونی رسیده است. 🌑 فردی که ستم می‌کند، این عمل او برون‌داد و نتیجه‌ی ظلمات درونِ اوست، که در بیرون مرتکب ظلم می‌شود. در این مهندسی و معماری اجتماعی، ابتدا می‌بایست از درون خود بیآغازیم. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی را،لطفاً در پست بعدی دنبال بفرفائید.
قسط درنظام معرفتی قرآنی_5️⃣ 🔵پیش‌نیاز تحقق قسط، انسان‌سازی‌ست. مادامی که انسان‌سازی طراز قرآنی محقق نشود، قسط اجتماعی رقم نمی‌خورد و هرگز به مردم سالاری دینی و یک جامعه‌سازی عمیقاً دینی دست نخواهیم یافت. عنصر اصلی و کلیدی در طرح‌ریزی استراتژیک، «انسان» است. نفسِ انسان‌ها باید پالایش بشود که: «وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا * فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا * قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاهَا * وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا» سوره شمس آیات 7 تا 10 اگر بگذاریم نفسی که قوه‌ی تشخیص فجور و تقوا به آن الهام می‌شود، در زیر دسیسه‌ها آلود بشود، همه چیز را باختیم. دسیسه‌ها می‌آیند و لایه‌لایه روی حق را می‌پوشانند؛ فطرت اجتماعی را مکدر کرده و جامعه را به باخت و محرومیت می‌کشانند. این‌گونه می‌شود که از هر ۱۰ رودخانه‌ی شهرها، ۹ عددشان خشک شده است؛ این فاجعه، نشانه‌های عذاب الهی از عدم تحقق قسط است. 🔵فلاح عمومی و فلاح ملی، حاصل فلاح تک‌تک انسان‌هاست. هر تعداد از مردم یک جامعه که نفس خود را تزکیه کردند ، به فلاح می‌رسند و باقی آن‌ها که سرمایه‌ی عظیم نفس‌شان را زیر دسیسه‌ها پنهان کردند، دچار باخت و خسارت می‌شوند. به تعداد انسان‌هایی که حق رأی دارند، این حق انتخاب محفوظ است که به سمت نور بروند یا ظلمات؛ با این انتخاب است که سعادت یا شقاوت انسان‌ها رقم می‌خورد. کسی که عنان اختیار درون خود را به طواغیت سپرده است، او هرقدر هم ادعا کند نمی‌تواند کارکرد اجتماعی قرآن را در بیرون عملیاتی و اجرایی کند. اینکه 43سال پس از انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم قسط اجتماعی را محقق نماییم به این دلیل است که نور قسط از درون ما نجوشیده و عقل ما بر نفس‌مان سیطره ندارد؛ مناسبات نفسانی، نفی انصاف است. وقتی هنوز انصاف نداریم، تحقق قسط در بیرون انتظار بیهوده‌ای‌ست. 🔵هر قدر از این ۸۰ میلیون انسان ایرانی که عقل‌ آن‌ها بر نفس‌شان تسلط دارد، همان مقدار در جامعه انصاف و امکان تحقق قسط داریم. اگر یک حکومت دارای قوی‌ترین ساختارهای حقوقی، قضایی و تکنولوژیک بوده در حالی که آحاد جامعه از درون دچار 🌑ظلمات شده‌اند، خود به خود به همدیگر ظلم می‌کنند. وقتی انسان‌سازی صورت نگرفته و مردم به نور فطرت خود لطمه زده و به نور ایمان در درون خود نرسیده‌اند، پس دچار تاریکی و ظلمات شده و اسیر طواغیت و شهوات‌اند؛ 🌑در این صورت، هیچ 🌿🌹🌿🌺🌸پیامبری توان اصلاح و نجات این جامعه را نخواهد داشت و هیچ دستگاه قضایی و حقوقی مقتدر و برنامه‌ریزی استراتژیک امکان تحقق قسط را ندارد. پای تمامی تئوری‌های طرح‌ریزی استراتژیک در جایی که به مناسبات درونی انسان‌ها می‌رسند، می‌لنگد. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی را،لطفاً در پست بعدی دنبال بفرفائید.
✅ عاقبت نوآوری در گناه 🔵 الامام موسی بن جعفر الکاظم(ع): كُلَّمَا أَحْدَثَ النَّاسُ مِنَ الذُّنُوبِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعْمَلُونَ أَحْدَثَ اللَّهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلَاءِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعُدُّونَ. 🔹 امام موسی کاظم(ع) فرمود: هرگاه مردم گناهان جدیدی را مرتکب شوند که پیش از این انجام نمی‌دادند، خداوند نیز بلاهایی جدید بر آن‌ها نازل می‌کند که پیش از این نمی‌شناختند. 📚 تحف العقول، ص۴۱۰ ✅✅✅✅✅✅✅✅تشخیص گناهان نوآوری شده ؛ که قبلا انجام نمی گردیده است زیاد سخت نیست. این به عهده شما گرامیان ؛ راهنمائی :👇 بعداز رنسانس در اروپا و توسط تمدن غرب ،بعنوان علم در اقتصاد ، علم در فرهنگ و اروابط اجتماعی، علم در سیاست ، علم در علوم تجربی ،حتی منجر به کشته شدن انسان ها تحت عنوان پزشکی نوین ..................................
قسط درنظام معرفتی قرآنی_6️⃣ قسط در نظام معرفت قرآنی 🔵مطابق با ثنویت توحیدی در نظام معرفت قرآن، هر آن‌چه خدا (الله)خلق نموده، است. او باطل را خلق نکرده؛ بلکه ، است. قسط نیز توسط انسان‌ها جعل می‌شود. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی را،لطفاً در پست بعدی دنبال بفرفائید.
قسط درنظام معرفتی قرآنی_7️⃣ 🔵همه برای برپایی قسط قیام کنند. 🔷انبیا(ص) مبعوث شدند تا توده‌ی مردم برای تحقق قسط قیام کنند. 🔵«… لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ…» سوره حیدید آیه 25 یعنی به مُر اسلام، سهم هرکس هرآنچه که هست به او پرداخت شود؛ همچنین سهم هرکس هرچه که نیست از او بازپس گرفته شود؛ به این نحو که افراد، نور درون خود را خاموش نکرده و تن به نفسانیات در ندهند؛ و انبیا(ص) نیز از هوای نفس مردم تبعیت نکنند. اما خواص و مسئولین باید قوام به قسط باشند ؛ یعنی روی کارکرد دین، پافشاری نمایند که: 🔵 «… کونوا قَوّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ…» سوره مائده آیه 8 مهمترین کارکرد انبیا(ص) ایستادگی مقابل سنت‌های غلط، باطل و ناروا است. زمانی بعثت پیامبران ضرورت می‌یافت که مردم، جاهلانه و متعصبانه بر یک سنت غلط پافشاری می‌کردند و سنت‌های غلط به‌گونه‌ای در جامعه رسوخ کرده بود که مردم راه نجات خود را در آن می‌دیدند. همچون امروز که بانک و نظام مالی ربوی در جامعه‌ی جهانی و جامعه‌ی ما مقبولیت عمومی پیدا کرده و ایستادگی و مقابله با آن، دم مسیحایی می‌طلبد. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی را، لطفاً در پست بعدی دنبال بفرفائید.
قسط درنظام معرفتی قرآنی_8️⃣ 🔵امام جامعه، قوام به قسط است؛ اما نباید اقامه قسط تنها به دوش او باشد. 🔵کار مقام مسؤول تماماً باید قیام به قسط باشد، دست به هر کاری می‌زند، قیام به قسط باشد و در این کار منحرف و متزلزل نشود. امام مسلمین چنین خصوصیتی دارد. مدیر استراتژیک (اندیشه ورز) در دین، امام است که او مدیرِ قوام به قسط است. 🔴در دوره‌ی امام راحل(ره) مسؤولین بارها متزلزل شدند، کم آوردند و بُریدند؛ 🔵 اما بالای سرشان ایستاد، نهیب زد و دین را حفظ کرد. 🔴در دوره‌ی امام خامنه‌ای نیز دولت‌های متعدد (اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، اعتدال‌گرا، چپ و راست و رنگ و وارنگ) آمدند و در میانه‌ی راه نسبت به مشکلات اقتصادی، اداری، جناح‌بازی‌های سیاسی، دشمن و سیاست خارجی و… کم آوردند؛ می‌خواستند زانو بزنند و وادهند؛ 🔵اما او آمد تشری زد سپس خط‌کش و چارچوب، میزان و معیاری ترسیم نمود تا نور امید در دل توده‌ی جامعه دمیده شود که می‌توان مقاومت کرد. 🔵همه‌ی مردم باید اقامه کننده‌ی باشند و این مهم را از درون خود آغاز نمایند. هر فرد مسؤول نیز باید قوام به قسط باشد. 🔴نباید کار تنها روی دوش انبیا(ص) و امام معصوم باشد که اگر چنین شد، ائمه(ع) یکی پس از دیگری شهید می‌شوند و آخرین‌شان نیز به غیبت کبری می‌رود. 🔴نباید مسؤولیت اقامه‌ی قسط تنها به دوش ولی امر باشد، که در این صورت جام زهر به او نوشانده می‌شود؛ و از دین یک پدیده‌ی ظاهری باقی می‌ماند که همچون پوستین وارونه‌ای بر تن جامعه کشیده می‌شود که به تعبیر حضرت امیر(ع) «این پوستین وارونه و جلباب را نیز مردم بعداً تصور می‌کنند چیز زائدی‌ست و باید کنار گذاشته شود.» زیرا شهد و شیرینی دین به کام مردم نمی‌نشیند. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی را،لطفاً در پست بعدی دنبال بفرفائید.
قسط درنظام معرفتی قرآنی_9️⃣ 🔴مسؤولین دولتی منتخب مستقیم و منتصبین غیرمستقیم ما، دست در این 32 سال اخیرقوام به نبودند.‼️ مشکل امروز ما این است که خواص و مسؤولین ما قوام به قسط نبودند.‼️ 🔵مردم و مسؤولین همه باید برای اقامه‌ی قیام کنند. ابتدا در درون خود به نورانیت برسند، سپس در برابر باورها و سنت‌های باطل بایستند و آن‌ها را بزدایند تا حق اقامه شود. اگر نشد، هر کس خود به تنهایی می‌تواند اقامه‌ی قسط کند که: «قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَه أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی» سوره سبأ آیه 46 شما را تنها به یک چیز اندرز می‌دهم، و آن اینکه: دو نفر دو نفر یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی را،لطفاً در پست بعدی دنبال بفرفائید.
قسط درنظام معرفتی قرآنی_🔟 🔵قسط معرفتی اولی‌تر از قسط اجتماعی 🔵بسیاری سعی کردند قسط اجتماعی ایجاد کنند 🔴اما بدلیل آن‌که اشراف معرفتی لازم را نداشته و خود را از درون به نورانیت نرسانیده بودند، به نام دین، ضدکارکرد دین که قسط است، عمل کردند. از دل این تفکر، شهرام جزایری، بابک زنجانی، فاضل خداداد و… ...و....و...بیرون آمد. 🔵زدودن ظلمات درون، مقدم بر زدودن ظلم در بیرون است؛ تحمل ظلم، آسان‌تر از تحمل ظلمات درون است. بدون کارکرد معرفتی دین الهی، شدیداً🔴🔥 امکان انحراف دارد. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی را،لطفاً در پست بعدی دنبال بفرفائید.
قسط درنظام معرفتی قرآنی_1️⃣1️⃣ 🔵جنبش امروز انقلاب اسلامی، جنبش مطالبه‌ی است. که مردم در انتخاب شان در 28 خرداد 1400 اقامه کردند. 🔴اگر مردم ببینند ، یعنی محقق نمی‌شود، دین را کنار خواهند گذاشت و مسئوولین دولت در این مسأله مقصر خواهند بود. 🔵باید برپا باشد. که به‌دور از نگاه‌های سیاسی ،به دنبال باشد. 🔴در جامعه‌ای که دویدن به دنبال توپ، درآمد میلیون‌ها دلاری دارد، معلم، کارگر، کشاورز و.. .منزلتی ندارند، در این‌صورت نه فرزندان جامعه خوب تربیت می‌شوند؛ نه نان و خوراک مردم به درستی تأمین می‌شود و نه صنعت به خوبی رقم می‌خورد. زیرا فوتبالیست‌ها اجر و قرب دارند، نه معلم، کارگر، کشاورز و صنعت‌گر و… لیست درآمد فوتبالیست‌ها، سند روسیاهی تحقق عدالت و قسط در جامعه‌ی ماست. نباید در درون حکومت اسلامی کسانی با مناسبات و ویژه‌خواری‌ها ثروت‌های چند هزار میلیاردی داشته باشند و گروهی دیگر با ۴۵ هزار تومان یارانه زندگی خود را سر کنند. ‼️ 🔵علی(ع) شهید قسط بود. فرمود اگر مهر زنان‌تان کرده باشید، پس می‌گیرم؛ و امروز دغدغه‌ی مقام معظم رهبری را ،هم ما شنیده و هم می دانیم‌چیست. اصلِ «از کجا آورد» باید زنده شود. تک‌تک مسئولین جمهوری اسلامی به تبع مسئولیتی که داشتند باید مشخص بشود از کجا آورده‌اند. ایستادگی مقابل گردن‌کشان، زورگویان، زورمداران، اهل زر و تزویر، مشتی به مراتب کوبنده‌تر از مشتی‌ نیاز است که در سوریه بر دهان داعش کوبیدیم. 🔵هرکس در حکومت دینی مسئولیتی داشته، بر منبر پیامبر اکرم(ص) تکیه زده است؛ اگر فراتر از آنچه حق او بود گرفته، باید پس گرفته شود. ادامه قسط درنظام معرفتی قرآنی را،لطفاً در پست بعدی دنبال بفرفائید.
قسط درنظام معرفتی قرآنی_2️⃣1️⃣ 🔵برپایی جامعه‌ی دینی در گرو تحقق است. 🔵حق، عدل، قسط، حُسن بر هم منطبق و یکی هستند. اگر به 🔴جور مبدل شد؛ و به جای قسط، ظلم انجام شد؛ دیگر هیچ‌چیز حسن ندارد بلکه قبیح است؛ چنین پیامدی، حاصل عمل‌کرد ما انسان‌هاست و برای آن باید پاسخگو باشیم. اگر کارکرد معرفتی دین (قسط معرفتی) و کارکرد اجتماعی آن (یعنی قسط اجتماعی) به‌درستی شناخته نشود، امکان تحقق دین و دینی نمودن جامعه وجود ندارد. قسط اجتماعی، یعنی زدودن ظلمات، سنت‌های باطل و زدودن ظلم و ستم‌های اجتماعی موجود در جامعه؛ که ترند اصلی جامعه‌سازی آرمانی مهدوی است. این متن، برگرفته از جلسه‌ی ۴۹۹ کلبه کرامت با موضوع «کارکرد اسلام» است. برای مطالعه‌ی بیشتر، فیلم جلسه را دانلود کرده و ملاحظه نمایید.
👤لری سنگر موسس 52 ساله ویکی پدیا: 💢 هیچ کسی نباید به ویکی پدیا اعتماد کند، چراکه سایت دست داوطلبان چپ گرا افتاده است و هرچه دوست دارند ادیت می‌کنند. 🔻 لری سنگر و جیمی ویلز در سال 2001 پروژه ویکی پدیا را به عنوان دائره المعارف جهانی آغاز کردند.
📹 ببینید | مرگ بر بورس ❇️ طرح‌ریزی استراتژیک 💢 سرفصل: شورش علیه طمع 🔺 به همراه پخش فیلم‌ آموزشی آقای‌ بورس (دکتر نایل فرگوسن) 🗓 تدریس شده در ۱۹ آبان ۱۳۹٠ فیلم جلسه درفضای مجازی هست؛ 🔸 جلسه ی ۳۰۳ کلبه کرامت در هنگامه‌ی جنبش اشغال وال استریت در سال ۲۰۱۱ برگزار شد، و ناظر به وضعیت بورس در جهان از وال استریت در آمریکا تا بورس ایران، ایراد شد. مباحث این جلسه در دو محور کلی تدریس شده است: الف - تشریح تاریخ بورس با فیلم کمک آموزشی آقای بورس با اجرای دکتر نایل فرگوسن. ب - تبیین امواج بیداری آمریکایی که منتج به جنبش اشغال وال استریت گردیده است. 🔹 این مبحث در سرفصل دکترین تطبیقی اقتصاد در اسلام و مدرنیته ، با عنوان عمومی شورش علیه طمع ، در آبان ۱۳۹۰ برای اندیشه جویان علوم استراتژیک تدریس شد. 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک
✅ سلام بر محسن 🔵 جامعه‌ی هجری، مکمل جامعه‌ی ابراهیمی است. در جهان توحیدی، مرزی وجود ندارد بلکه تمام عالم تنها دارای یک مرز بوده که آن نیز مرز بین دو قطب حق و باطل است. جامعه‌ی آرمانی توحیدی، جامعه‌ی هجری است.. 🔵 در جامعه‌ی توحیدی و هجری، افراد یا موطن و ساکن خیر و حق هستند، یا در قطب باطل و شر مسکن گزیده‌اند. انسان موحد از قطب منفی به سوی قطب مثبت مهاجر است. مهاجرانِ الی الله، از «ماحرم‌الله» هجرت کرده و به تمام آن چه حرام شده است پشت می‌کنند. عده‌ای دیگر نیز هجرت معکوس دارند. 🔵 عزیز با اختیار خود مرگِ آگاهانه و عقل سرخ را برمی‌گزیند و با هجرت مدام خود از ما حرم الله، آرام آرام خود را آماده‌ی آن ذبیح‌اللهی می‌نماید. پس خدا او را امام متقین و شهادتش را حجتی برای همه قرار می‌دهد که باری دیگر مرز بین دو قطب حق و باطل را از هم نمایان کند. 🔷 «وَمَنْ أَحْسَنُ دِينًا مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ وَاتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَاتَّخَذَ اللَّهُ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلًا» و دين چه كسى بهتر است از آن كس كه خود را تسليم خدا كرده و است و از آيين حق‏گرا پيروى نموده است و خدا ابراهيم را دوست گرفت سوره نساء - آیه ۱۲۵ 💬استاد حسن عباسی جلسه ۴۱۰ و جلسه ۷۱۴ 🔵🏴 انتشار به مناسبت سالروز شهادت شهید محسن حججی
لینک کانال 👈 @jav313
🔴 ببینید | من کلاه‌بردارم؛ پس هستم! ❇️ طرح‌ریزی استراتژیک 💢 سرفصل: شورش علیه طمع 👇 به همراه پخش مستند زندگی برنی میداف 🗓 تدریس شده در ۲۶ آبان ۱۳۹٠ 🔸 در سال ۱۳۹۰ در اوج جنبش اشغال وال استریت در آمریکا جلسه ۳۰۴ طرح ریزی استراتژیک در افق ۱۴۱۴ تدریس شد که البته با استفاده از مستند زندگی برنی میداف بزرگترین کلاهبردار وال استریت، مخاطرات کلاهبرداری های سازمان یافته در بورس ها معرفی شد. دکارت در کوژیتو مدعی بود که من می اندیشم پس هستم! ‼️ در بورس اصل کوژیتو این است، من کلاهبردارم، پس هستم. این اصل، بورس را به بیت عنکبوت تبدیل کرده است. 👈کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔷دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🎥فیلم جلسه درس ،در فضای مجازی در سایت کلبه کرامت هست؛ برای کسب اطلاعات کامل درمورد موضوع عنوان شده در این پست ارسالی جلسه مذکور را دانلود و ببینید.