✅رای من سودی ندارد تا نباشد رای تو....
✅ما ، درمجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانِ مصلِحِ اجتماعیِ ولایتمدارِ پرکار،با نقشۀ الله و هندسۀ الهی داریم.
⚠️مانع :
🔴🔥پورنو کراسی, با سازوکارهای علومِ ذاتاٌ مسمومِ غیرالهی و غیرتوحیدیِ مادی مبنایِ ناسازگار با آموزه های اسلامِ ناب است.
#روشنگریِ_اسلامی
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 انتظار معقول
🔸 حضرت که ظهور میکند، بهترین ره آوردِ آن، #عقل مردم است؛
جامعه را عقل اداره می کند... .
#نیمه_شعبان
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
✅کانال رسمی جامعه بانوان راهبرد اندیش ( استراتژیست)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅ انتظار فرج یعنی تمام زندگی انسان، ازجمله خواب، خوراک، صلح، جنگ و معیشت، مطابق با طرح هدایت و هدف امّتسازی امام زمان(عج) باشد و مقابل انتظار این است که انسان از طرح امام بیرون برود و دنبال کار خودش باشد.
✅ما ، درمجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانِ مصلِحِ اجتماعیِ ولایتمدارِ پرکار،با نقشۀ الله و هندسۀ الهی داریم.
⚠️مانع :
🔴🔥پورنو کراسی, با سازوکارهای علومِ ذاتاٌ مسمومِ غیرالهی و غیرتوحیدیِ مادی مبنایِ ناسازگار با آموزه های اسلامِ ناب است.
#روشنگریِ_اسلامی
23.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مقایسه انتخاب مجلس ایران با انتخابات مجلس آمریکا
آیا در آمریکا هم شورای نگهبان وجود داره❓
آیا میدونستید در آمریکا هم رد و تأیید صلاحیت وجود داره⁉️
✅کانال رسمی جامعه بانوان راهبرد اندیش ( استراتژیست)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#روشنگریِ_اسلامی
🖊چرایی دستور پوشش در اسلام برای بانوان! ⚠️
🔹 در نگاه مدرن شیوهی پوشش بانوان متاثر از فلسفهی اباحيگری است و از منظر مباحث روانشناسی تنها هنگامی بدان اشکال وارد است که فرد به منظور کسب توجه دیگران دچار نوعی افراط میگردد؛
لذا آن را نوعی اختلال و عدم اعتماد به نفس وی تلقی مینماید.
این نگاه بیشتر از حیث فردی به مساله میپردازد و تاثیر سبک پوشش زنان بر تنظیم مناسبات میان زن و مرد و آثار اجتماعی ناشی از آن در این نگاه نادیده انگاشته میگردد.
بر خلاف این تلقی، دیدگاه و احکام اسلام برای بانوان مطابق با فطرتی است که بر اساس آن خلق شدهاند و به همین سبب برای آن حدودی را مترتب میداند.
🔹استاد مطهری در این خصوص میفرمایند:
"علت اینکه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است این است که میل به خودنمایی و خودآرایی مخصوص زنان است.
🔹از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شکار است و زن شکارچی، همچنانکه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی.
میل زن به خودآرایی از این نوع حس شکارچیگری او ناشی میشود.
در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباسهای بدن نما و آرایشهای تحریک کننده به کار برند.
این زن است که به حکم طبیعت خاص خود میخواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسیر سازد.
لهذا انحراف تبرّج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است"(1).
📗(1)استاد مطهری، مسئله حجاب، ص۸۰
✍️نگاشت وقایع | زهرا ملکی
✅کانال رسمی جامعه بانوان راهبرد اندیش ( استراتژیست)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#روشنگریِ_اسلامی
28.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶چرا انتخابات مجلس و خبرگان انقدر مهم است؟
مردم مطالبه کنند
با بصیرت مطالبه.....
بصیرتِ مردم را افزایش دهند....
✅ شیخ_قمی / محسن مجتهد زاده
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅رای من سودی ندارد تا نباشد رای تو....
✅ما ، درمجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانِ مصلِحِ اجتماعیِ ولایتمدارِ پرکار،با نقشۀ الله و هندسۀ الهی داریم.
⚠️مانع :
🔴🔥پورنو کراسی, با سازوکارهای علومِ ذاتاٌ مسمومِ غیرالهی و غیرتوحیدیِ مادی مبنایِ ناسازگار با آموزه های اسلامِ ناب است.
#روشنگریِ_اسلامی
چرا در انتخابات شرکت می کنیم سپاه بوشهر 6 اسفند 1402 .mp3
50.63M
🎙چرا در انتخابات شرکت می کنیم؟
و پاسخ به شبهات
به همت معاونت سیاسی سپاه بوشهر 6 اسفند 1402
✅ شیخ_قمی / محسن مجتهد زاده
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅رای من سودی ندارد تا نباشد رای تو....
✅ما ، درمجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانِ مصلِحِ اجتماعیِ ولایتمدارِ پرکار،با نقشۀ الله و هندسۀ الهی داریم.
⚠️مانع :
🔴🔥پورنو کراسی, با سازوکارهای علومِ ذاتاٌ مسمومِ غیرالهی و غیرتوحیدیِ مادی مبنایِ ناسازگار با آموزه های اسلامِ ناب است.
#روشنگریِ_اسلامی
گفتگو با دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / اقتصاددانان یهودی
رباخوار اصطلاحی منفور در قرون وسطی
در قرون وسطی و قبل از آن یکی از منفورترین اصطلاحاتی که به افراد اطلاق میشود اصطلاح رباخوار بود.
رباخواری عمل بسیار مورد نکوهشی بود.
در آیین مسیح رباخواری حرام است.
در دوران قرون وسطی حاکم بلامنازع جامعه، کلیسا بود و بر این اساس آموزههای اعتقادی کلیسا در جامعه تبلیغ میشد و عمل به آنها الزامی بود.
یکی از احکام مورد توجه کلیسا حرام بودن ربا بود.
هر کسی که در آن زمان رباخواری میکرد کلیسا آن را خلع ید از اموال و تبعید میکرد.
در آن زمان غالب افرادی که رباخواری میکردند یهودیان بودند.
در آیین یهود گرفتن ربا از بیگانه (غیر یهود) جایز است.
زمانی که مسیحیها قاطبه جمعیت را تشکیل میدادند؛
به فکر افتادند که چگونه با رباخواری یهودیها مقابله کنند.
فعالیتهای کلیسا بر علیه رباخواری تا جایی پیش رفت که در جامعه کمتر کسی از این اصطلاح استفاده مینمود.
بهجای ربا (usury) اصطلاح دیگری مورد استفاده قرار گرفت.
و آن هم اصطلاح «interest» به معنای بهره بود.
که جای ربا را گرفت.
«Interest»
در اصل لغت ،به معنی علاقه، جذابیّت و مفیدیّت است.
همین وضعیت را امروزه بهگونهای در ایران مشاهده میکنیم که مانند غرب که اصطلاح ربا را به بهره تبدیل کردند، در ایران هم اصطلاح بهره به سود، سود مشارکت، سود علی الحساب و چیزهایی شبیه این تبدیل شده است.
ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
#روشنگریِ_اسلامی
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینهکردنِ بهره در اقتصاد (قسمت اول)
💥 دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / منتقد نظام بانکی / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / سرپرست دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری
توجیه ربا به اسم بهره
ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
#روشنگریِ_اسلامی
روشنگری اسلامی
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینهکردنِ بهره در اقتصاد (قسمت اول) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصا
🔥توجیه ربا به اسم بهره‼️
چهرههای قابل توجهی از اقتصاددانان یهودی علیرغم اختلافنظرهایی با هم دارند، امّا در مسئله ربا و بهره با هم اتحاد و وحدت نظر دارند.
یک سلسله استاد و شاگردی میان این اقتصاددانان وجود دارد.
بهنظر میرسد اولین کسی که بهصورت علمیتر درباره توجیه ربا در اقتصاد صحبت کرد، آقای «بوم باورک» (اویْگِن بوم فن باوِرْک = Eugen von Böhm-Bawerk) بوده.
باورک در حدود سالهای ۱۸۸۹ و ۱۹۹۱ مباحثی دارد تحت عنوان ریشههای بهره (The origins of interest).
در این مباحث باورک توضیح میدهد که خداوند بهره را در طبیعت قرار داده یا بهعبارت دیگر بهره ریشههایی دارد که خداوند در طبیعت و در وجود آدمی که خلق کرده و قرار داده.
باورک بیان میکند بهره بهطور کلی از ربا متفاوت است.
باورک سه ریشه برای بهره متصور است و آنها را معرفی میکند:
ریشه اوّل بهره از نظر بوم باورک «مطلوبیت نهایی کاهنده» است.
یعنی برای مثال زمانی که ما سیب میخوریم، مطلوبیتی که از سیب اول میگیریم بیشتر از سیب دوّم و سیب دوّم بیشتر از سیب سوّم است.
مطلوبیت نهایی کاهنده منجر به تولید بهره میشود.
بوم باورک این اندیشه را از «کارل منگر» (Carl Menger) گرفته است که نوعی رابطهی استاد و شاگردی بین آنها وجود دارد.
ریشه دوّم بهره از نظر بوم باورک «ترجیح زمانی» است.
یعنی آدمی حال را بر آینده ترجیح میدهد.
کوچک دیدن آینده نسب به حال باعث تولید بهره میشود.
ریشه سوّم بهره از نظر بوم باورک «مولدیّت» است.
از نظر بوم باورک طبیعت ذاتاً مولّد است.
یعنی ذاتاً بهره تولید میکند.
آقای بوم باورک مفصل در مورد این سه ریشه صحبت کرده و استدلال میکند که این سه ریشه وجود دارد.
ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
#روشنگریِ_اسلامی
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینهکردنِ بهره در اقتصاد (قسمت دوم)
💥 دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / منتقد نظام بانکی / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / سرپرست دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری
ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
#روشنگریِ_اسلامی
روشنگری اسلامی
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینهکردنِ بهره در اقتصاد (قسمت دوم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصا
⭕️نظریه کارآفرینی و خلق نقدینگی از هیچ‼️
بعد از بوم باورک شخصی است به نام «یوزف شومپیتر» (Joseph Schumpeter).
آقای شومپیتر یک بانکدار است و نظریهای دارد تحت عنوان نظریه کارآفرینی (Entrepreneurship) از تظر آقای شومپیتر، فرآیند توسعه یک فرایند تخریب خلاقانه است.
یعنی تخریب خلاقانه وضع موجود به یک وضع بهتر.
این را چه کسی انجام میدهد؟
کارآفرین.
کارآفرین کسی است که ایدهی تخریب خلاق داره.
کارآفرین کسی است که ایده دارد، منتها پول انجام آن را ندارد.
حالا پول انجام ایدهی کارآفرین از کجا میآید؟
بر مبنای نظر شومپیتر بایستی به کارآفرین وام داد.
آیا بایستی پولهای موجود در جامعه را به کارآفرین وام بدهیم؟
یعنی شبکه بانکی اینجا نقش واسطه را دارد؟
آیا شبکه بانکی پول سپردهگذاران را به کارآفرینان وام میدهد؟
شومپیتر معتقد است خیر!! شومپیتر میگوید باید به کارآفرینان وام دهیم و این وام از هیچ خلق شود از باد هوا. (ex nihilo) (out of nothing) (Out of thin air)
شومپیتر میگوید «پولِ موجود» برای نگهداشت سطح فعالیتهای موجود باید گردش داشته باشد و هزینه شود.
او معتقد است اگر بخواهیم پول موجود را برای فعالیتهای جدید هزینه کنیم؛
فعالیّتهای موجود افت خواهد کرد.
از آنجایی که کارآفرین برای ایدهی خود نیازمند معادلات و مبادلات جدید است باید پول جدید ایجاد شود.
البته این نظر صحیح نیست.
نظریهی شومپیتر دچار نوعی تناقض است.
شومپیتر میگوید توسعه یعنی فرآیند تخریب خلّاق، یعنی وضع موجود به هم بخورد و وضع جدیدی اتفاق بیفتد.
پس بر این اساس، معاملات و خرید و فروشهای موجود بایستی کمتر شده و به فعالیت جدید اختصاص پیدا کند.
یعنی گردش پول موجود بایستی به مرور متوقف شود و به سمت گردش در وضعیت مطلوب رود.
بنابراین لزومی ندارد که پول از هیچ خلق کنیم و به کارآفرین دهیم.
چرا که وقتی وضع موجود را به هم میزنیم باید پولی را هم که این وضع موجود را میگرداند به وضعیت جدید منتقل کنیم.
پس چرا شومپیتر معتقد است باید پول از هیچ خلق شود؟
آقای شومپیتر یک بانکدار بوده و به کرات متوجه شده اگر بخواهیم در سطح اقتصاد کلان بهره بگیریم باید پول را رشد دهیم.
یعنی باید بانک از هیچ پول و بهره پول را خلق کند، به کارآفرین بدهد، و کارآفرین این پول را جمع کرده و به بانک پس دهد.
برای اینکه کارآفرین بتواند پولی را که از بانک گرفته با بهره پس دهد این وام بایستی از هیچ خلق شود.
اگر بانک این نقدینگی را خلق نکند و صرفاً واسطهی مبادلهی پول باشد، در سطح اقتصاد کلان نمیتوان بهره گرفت.
پس شومپیتر که شاگرد بوم باورک است نظریهی کارآفرینی با خلق پول از هیچ را ارائه داده است.
شومپیتر شاگرادانی دارد.
یکی از شاگردان معروف اون «لودویگ فون میزس» (Ludwig von Mises) یهودی است.
فون میزس کتابی دارد تحت عنوان «رفتار انسان» (Human action) در بخشهایی از این کتاب بهطور مفصل درباره «ترجیح زمانی» و قطعی بودن وجود آن بحث کرده است.
میزس از این جهت این بحث را مطرح کرده که ترجیح زمانی که بهعنوان ریشه دوّم بهره بهوسیله بوم باورک مطرح شده بود توسط برخی اقتصاددانان مسیحی مورد نقد وارد شده بود.
یکی از این اقتصاددانان مسیحی فرانک رمزی بود که ترجیح زمانی را قبول نداشت.
رمزی معتقد بود ترجیح زمانی از جنبه اخلاقی، غیر قابل دفاع است.
در واقع فون میزس در مباحث خود تلاش کرده بود تا نظریات بوم باورک که استاد استاد خودش بوده را بهنحوی در مقابل انتقادات مطرح شده موجّه نشان دهد.
ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
#روشنگریِ_اسلامی
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینهکردنِ بهره در اقتصاد (قسمت سوم)
💥 دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / منتقد نظام بانکی / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / سرپرست دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری
ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
#روشنگریِ_اسلامی