eitaa logo
روشنگری اسلامی
151 دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگری اسلامی
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت دوم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصا
⭕️نظریه کارآفرینی و خلق نقدینگی از هیچ‼️ بعد از بوم باورک شخصی است به نام «یوزف شومپیتر» (Joseph Schumpeter). آقای شومپیتر یک بانکدار است و نظریه‌ای دارد تحت عنوان نظریه کارآفرینی (Entrepreneurship) از تظر آقای شومپیتر، فرآیند توسعه یک فرایند تخریب خلاقانه است. یعنی تخریب خلاقانه وضع موجود به یک وضع بهتر. این را چه کسی انجام می‌دهد؟ کارآفرین. کارآفرین کسی است که ایده‌ی تخریب خلاق داره. کارآفرین کسی است که ایده دارد، منتها پول انجام آن را ندارد. حالا پول انجام ایده‌ی کارآفرین از کجا می‌آید؟ بر مبنای نظر شومپیتر بایستی به کارآفرین وام داد. آیا بایستی پول‌های موجود در جامعه را به کارآفرین وام بدهیم؟ یعنی شبکه بانکی این‌جا نقش واسطه را دارد؟ آیا شبکه بانکی پول سپرده‌گذاران را به کارآفرینان وام می‌دهد؟ شومپیتر معتقد است خیر!! شومپیتر می‌گوید باید به کارآفرینان وام دهیم و این وام از هیچ خلق شود از باد هوا. (ex nihilo) (out of nothing) (Out of thin air) شومپیتر می‌گوید «پولِ موجود» برای نگهداشت سطح فعالیت‌های موجود باید گردش داشته باشد و هزینه شود. او معتقد است اگر بخواهیم پول موجود را برای فعالیت‌های جدید هزینه کنیم؛ فعالیّت‌های موجود افت خواهد کرد. از آن‌جایی که کارآفرین برای ایده‌ی خود نیازمند معادلات و مبادلات جدید است باید پول جدید ایجاد شود. البته این نظر صحیح نیست. نظریه‌ی شومپیتر دچار نوعی تناقض است. شومپیتر می‌گوید توسعه یعنی فرآیند تخریب خلّاق، یعنی وضع موجود به هم بخورد و وضع جدیدی اتفاق بیفتد. پس بر این اساس، معاملات و خرید و فروش‌های موجود بایستی کمتر شده و به فعالیت جدید اختصاص پیدا کند. یعنی گردش پول موجود بایستی به مرور متوقف شود و به سمت گردش در وضعیت مطلوب رود. بنابراین لزومی ندارد که پول از هیچ خلق کنیم و به کارآفرین دهیم. چرا که وقتی وضع موجود را به هم می‌زنیم باید پولی را هم که این وضع موجود را می‌گرداند به وضعیت جدید منتقل کنیم. پس چرا شومپیتر معتقد است باید پول از هیچ خلق شود؟ آقای شومپیتر یک بانکدار بوده و به کرات متوجه شده اگر بخواهیم در سطح اقتصاد کلان بهره بگیریم باید پول را رشد دهیم. یعنی باید بانک از هیچ پول و بهره پول را خلق کند، به کارآفرین بدهد، و کارآفرین این پول را جمع کرده و به بانک پس دهد. برای این‌که کارآفرین بتواند پولی را که از بانک گرفته با بهره پس دهد این وام بایستی از هیچ خلق شود. اگر بانک این نقدینگی را خلق نکند و صرفاً واسطه‌ی مبادله‌ی پول باشد، در سطح اقتصاد کلان نمی‌توان بهره گرفت. پس شومپیتر که شاگرد بوم باورک است نظریه‌ی کارآفرینی با خلق پول از هیچ را ارائه داده است. شومپیتر شاگرادانی دارد. یکی از شاگردان معروف اون «لودویگ فون میزس» (Ludwig von Mises) یهودی است. فون میزس کتابی دارد تحت عنوان «رفتار انسان» (Human action) در بخش‌هایی از این کتاب به‌طور مفصل درباره «ترجیح زمانی» و قطعی بودن وجود آن بحث کرده است. میزس از این جهت این بحث را مطرح کرده که ترجیح زمانی که به‌عنوان ریشه دوّم بهره به‌وسیله بوم باورک مطرح شده بود توسط برخی اقتصاددانان مسیحی مورد نقد وارد شده بود. یکی از این اقتصاددانان مسیحی فرانک رمزی بود که ترجیح زمانی را قبول نداشت. رمزی معتقد بود ترجیح زمانی از جنبه اخلاقی، غیر قابل دفاع است. در واقع فون میزس در مباحث خود تلاش کرده بود تا نظریات بوم باورک که استاد استاد خودش بوده را به‌نحوی در مقابل انتقادات مطرح شده موجّه نشان دهد. ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت سوم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / منتقد نظام بانکی / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / سرپرست دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
روشنگری اسلامی
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت سوم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصا
⁉️بانک مرکزی آمریکا در دست چه کسانی است؟ شاگرد دیگر شومپیتر، «جیمز توبین» (James Tobin) است. توبین یک اقتصاددان آمریکایی است که برنده جایزه نوبل شده. توبین کینزی محسوب می‌شود. حتی می‌توان گفت توبین به‌نحوی پدر نیوکینزی‌ها است. توبین یک مدل رشدی ارائه می‌کند که در این مدل رشد می‌خواهد نظر کینز را استدلال کند. آقای توبین در مدل رشد پولی (monetary growth story) نشان می‌دهد که اگر پول رشد کند ذخیره سرمایه واقعی زیاد می‌شود، انباشت سرمایه زیاد شده و نهایتاً تولید زیاد می‌شود. پس توبین رشد پول را عامل رشد تولید می‌داند. توبین معتقد است رشد پول را باید از طریق خلق پول از هیچ ایجاد کرد. توبین نیز شاگرد شومپیتر بوده و این نظریه‌ی او به‌نوعی از نظریات شومپیتر است. در ضمن توبین از از نظر کینز هم برای استدلالات مدلی و ریاضی خود استفاده می‌کند. جان مینارد کینز (John Maynard Keynes) اقتصاددان مشهور انگلیسی در فصل ۱۷ کتاب «نظریه عمومی اشتغال، بهره و پول» مفصّل توضیح می‌دهد برای این‌که اشتغال افزایش پیدا کند باید پول خلق شود. خلق پول بیشتر بهره را کاهش می‌دهد و این باعث رشد تولید می‌شود. پس نظریات توبین در واقع اتحاد نظر کینز و شومپیتر است. کینز و شومپیتر که هم‌عصر هستند بر این عقیده‌اند که حلق پول از هیچ و سیاست پولی انبساطی می‌تواند تولید را افزایش دهد. جیمز توبین شاگردی دارد به‌نام خانم «جنت یلن» (Janet Yellen). جانت یلن هم مانند دیگر افراد این سلسله یهودی است و در دوران ترامپ رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) بود. و اکنون هم وزیر خزانه‌داری دولت بایدن است. همسر جنت یلن هم آقای «جرج اکرلوف» (George Akerlof) برنده یهودی جایزه نوبل اقتصاد است. جنت یلن قبل از این‌که رئیس بانک مرکزی آمریکا شود، معاون بانک مرکزی آمریکا بود. در آن زمان «بن برنانکی» (Ben Bernanke) که او هم یهودی است در دوران مدیریت بحران ۲۰۰۸ رئیس بانک مرکزی آمریکا بود. بعد از برنانکی، خانم جنت یلن رئیس فدرال رزرو شد و «استنلی فیشر» (Stanley Fischer) یهودی که استاد راهنمای تز دکتری برنانکی بود معاون او شد. استلی فیشر قبل از این‌که معاون فدرال رزرو شود رئیس بانک مرکزی اسرائیل بود. ‼️ استلی فیشر هم شاگرد «رودیگر دورنبوش» (Rudi Dornbusch) یهودی است که این دو کتاب‌های مختلفی را نوشته‌اند که در مقاطع تحصیلی اقتصادی تدریس می‌شود. ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت چهارم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / منتقد نظام بانکی / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / سرپرست دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
روشنگری اسلامی
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت چهارم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقت
اقتصاددانان یهودی دور میز ربا‼️ شاگرد دیگر توبین، «پل ساموئلسون» (Paul Samuelson) است. ساموئلسون هم یهودی بوده و کارهای بزرگی در مورد بهره انجام داده است. یکی از کارهایی که انجام داده مربوط به سال ۱۹۵۸ می‌شود که مقاله‌ای می‌نویسید و با توان ریاضی بالای خود یک مدل طراحی می‌کند. ساموئلسون در این مدل نشان می‌دهد که بهره علاوه بر سه ریشه‌ای که به‌وسیله بوم باورک مطرح شده بود، ریشه‌ی چهارمی هم دارد که در نظریات بوم باورک مطرح نشده. کار دیگر ساموئلسون مربوط به سال ۱۹۳۸ است که تابع رفاه اجتماعی را بیان می‌کند. برای فهم این تابع ابتدا باید با نظریات شخصی به نام «فرانک رمزی» (Frank Ramsey) آشنا شویم. رمزی که اقتصاددان مسیحی است از مخالفین سرسخت ریشه‌های بهره علی‌الخصوص ریشه دوّم یعنی ترجیح زمانی است. رمزی ترجیح زمانی را از جنبه اخلاقی غیر قابل دفاع می‌داند. رمزی با توان ریاضی بالای خود مدلی را بدون دخیل کردن ریشه‌های بهره ارائه می‌دهد. چند سال بعد آقای ساموئلسون تابع رفاه اجتماعی را معرفی می‌کند. در سال ۱۹۶۵ دو اقتصاددان یهودی با نام‌های «جالینگ کوپمانز یا: تیالینگ کوپمانس» (Tjalling Koopmans) و «دیوید کَس» (David Cass) که استاد و شاگرد بودند با استفاده از تابع رفاه اجتماعی ساموئلسون الگوی ریاضی رمزی که مبتنی بر عدم وجود بهره طراحی شده بود را منحرف کردند، و به جای الگوی رمزی، الگویی تحت عنوان رشد بهینه را بر چهار ریشه بهره مطرح شده به وسیله بوم باورک و ساموئلسون مستقر می‌کنند. وقتی وارد شبکه روابط این اقتصاددانان یهودی می‌شویم متوجه ارتباط سلسله‌وار عقاید این استاد و شاگرد‌ها می‌شویم. در واقع یک میزی است که همه این‌ها دور میز نشسته‌اند و آن میز بهره و ربا است. ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
9.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت پنجم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / منتقد نظام بانکی / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / سرپرست دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
روشنگری اسلامی
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت پنجم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتص
اقتصاددانان یهودی دور میز ربا‼️ شاگرد دیگر توبین، «پل ساموئلسون» (Paul Samuelson) است. ساموئلسون هم یهودی بوده و کارهای بزرگی در مورد بهره انجام داده است. یکی از کارهایی که انجام داده مربوط به سال ۱۹۵۸ می‌شود که مقاله‌ای می‌نویسید و با توان ریاضی بالای خود یک مدل طراحی می‌کند. ساموئلسون در این مدل نشان می‌دهد که بهره علاوه بر سه ریشه‌ای که به‌وسیله بوم باورک مطرح شده بود، ریشه‌ی چهارمی هم دارد که در نظریات بوم باورک مطرح نشده. کار دیگر ساموئلسون مربوط به سال ۱۹۳۸ است که تابع رفاه اجتماعی را بیان می‌کند. برای فهم این تابع ابتدا باید با نظریات شخصی به نام «فرانک رمزی» (Frank Ramsey) آشنا شویم. رمزی که اقتصاددان مسیحی است از مخالفین سرسخت ریشه‌های بهره علی‌الخصوص ریشه دوّم یعنی ترجیح زمانی است. رمزی ترجیح زمانی را از جنبه اخلاقی غیر قابل دفاع می‌داند. رمزی با توان ریاضی بالای خود مدلی را بدون دخیل کردن ریشه‌های بهره ارائه می‌دهد. چند سال بعد آقای ساموئلسون تابع رفاه اجتماعی را معرفی می‌کند. در سال ۱۹۶۵ دو اقتصاددان یهودی با نام‌های «جالینگ کوپمانز یا: تیالینگ کوپمانس» (Tjalling Koopmans) و «دیوید کَس» (David Cass) که استاد و شاگرد بودند با استفاده از تابع رفاه اجتماعی ساموئلسون الگوی ریاضی رمزی که مبتنی بر عدم وجود بهره طراحی شده بود را منحرف کردند، و به جای الگوی رمزی، الگویی تحت عنوان رشد بهینه را بر چهار ریشه بهره مطرح شده به وسیله بوم باورک و ساموئلسون مستقر می‌کنند. وقتی وارد شبکه روابط این اقتصاددانان یهودی می‌شویم متوجه ارتباط سلسله‌وار عقاید این استاد و شاگرد‌ها می‌شویم. در واقع یک میزی است که همه این‌ها دور میز نشسته‌اند و آن میز بهره و ربا است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅کشورِ ایرانِ اسلامی نیاز به جراحیِ اساسی دارد. ✅ما ، درمجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانِ مصلِحِ اجتماعیِ ولایتمدارِ پرکار،با نقشۀ الله و هندسۀ الهی داریم. ⚠️مانع : 🔴🔥پورنو کراسی, با سازوکارهای علومِ ذاتاٌ مسمومِ غیرالهی و غیرتوحیدیِ مادی مبنایِ ناسازگار با آموزه های اسلامِ ناب است.
💠 ۲۰ نکته درباره صنعت انسان‌سازی ۱. اگر هر صنعت، نیازمند کتاب راهنما و آیین‌نامه‌ای است، صنعت انسان‌سازی نیز کتابی دارد و آن قرآن است. ۲. اگر همکاری و استخدام در هر صنعتی نیازمند یک قرارداد است، ورود ما به کارخانه‌های صنعت انسان‌سازی نیز نیازمند قراردادی است که «بیع یا بیعت» نام دارد. ۳. اگر هر پدیده صنعتی نتیجه کار کارخانه‌های متعددی است، محصول صنعت انسان‌سازی نیز نتیجه کار کارخانه‌های متعددی تحت عنوان «شعائر» است، که یکی از آن‌ها نماز است. ۴. اگر هر پدیده صنعتی برای تولید شدن نیاز به مراقبت دارد، محصول صنعت انسان‌سازی نیز برای تولید شدن نیازمند «تقوا»ست. ۵. اگر هر کارخانه برای تولید محصول صنعتی خود نیازمند بخش حسابداری سود و زیان است، تولید محصول صنعت انسان‌سازی نیز نیازمند «محاسبه فلاح و خسارت» است. ۶. اگر هر پدیده صنعتی بعد از خروج از کارخانه، قیمتی دارد؛ انسان اما بعد از خروج از صنعت انسان‌سازی، «بها» خواهد داشت. ۷. اگر هر پدیده صنعتی بعد از خروج از کارخانه، مشتری‌هایی دارد؛ انسان اما بعد از خروج از صنعت انسان‌سازی، تنها یک مشتری دارد و آن «الله» است. ۸. اگر مشتری هر پدیده صنعتی برای خرید آن پدیده، مابه‌ازای قیمتش پول میدهد، خداوند برای خرید انسان، مابه‌ازای بهایش «برکت» می‌دهد. ۹. اگر انسان بعد از فروش هر محصول صنعتی، دارای سود و نفعی می‌شود، بعد از فروش خود به خداوند و دریافت برکت، دارای «فلاح» خواهد شد. ۱۰‌. اگر هر پدیده صنعتی کارکردی دارد که باید آن را محقق کند، محصول صنعت انسان‌سازی نیز کارکردی دارد و آن «قسط» است. ۱۱. اگر تولید هر پدیده صنعتی نیازمند مصرف یک سوخت است، صنعت انسان‌سازی نیز احتیاج به سوخت‌هایی دارد که «بعثت» ایجاد کند. ۱۲. اگر تولید و فروش هر پدیده صنعتی نتیجه کار دست نامرئی بازار شناخته می‌شود، تولید و فروش محصول صنعت انسان‌سازی نتیجه کار «دست مرئی الله» است. ۱۳. اگر هر پدیده صنعتی دورریزها و زباله‌هایی دارد، دورریزهای صنعت انسان‌سازی، پیروان و تابعان هوی و هوس‌اند. ۱۴. اگر هر پدیده صنعتی به سرمایه اولیه‌ای نیاز دارد، سرمایه اولیه صنعت انسان‌سازی، «ایمان» به هفت متعلق ایمان است. ۱۵. اگر هر پدیده صنعتی فرایندی دارد، اولین گام فرآیند صنعت انسان‌سازی، «آیت‌شناسی» است. ۱۶. هر پدیده صنعتی در هر مرحله از صنعت، کنترل کیفیت می‌شود تا مشخص شود چقدر کیفیت دارد، انسان نیز در هر مرحله از صنعت انسان‌سازی دچار ابتلا و امتحان و فتنه میشود تا کیفیت آن مشخص گردد. ۱۷. ورود بشر به هر مرحله از صنعت انسان‌سازی، «فتح» نامیده می‌شود یعنی درهای کارخانه بعد به رویش باز میشود. و در انتهای هر مرحله از اصطناعت، «فتنه» رقم می‌خورد. ۱۸. مواد اولیه برای صنعتی شدن باید ویژگی‌هایی داشته باشند. ویژگی لازم برای اصطناعت در صنعت انسان‌سازی، «استطاعت صبر» است. ۱۹. هر صنعتی نیازمند تجارتی است. و صنعت انسان‌سازی نیز تجارتی دارد که همان ایمان، هجرت و جهاد است. ۲۰. در بیع، صنعت انسان‌سازی و سپس تجارت مربوطه، ربای نفس و مال هیچ جایگاهی ندارد؛ و هیچکدام از مراحل فوق موجب لهو و غفلت از ذکر خداوند نمی‌گردد. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅کشورِ ایرانِ اسلامی نیاز به جراحیِ اساسی دارد. ✅ما ، درمجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانِ مصلِحِ اجتماعیِ ولایتمدارِ پرکار،با نقشۀ الله و هندسۀ الهی داریم. ⚠️مانع : 🔴🔥پورنو کراسی, با سازوکارهای علومِ ذاتاٌ مسمومِ غیرالهی و غیرتوحیدیِ مادی مبنایِ ناسازگار با آموزه های اسلامِ ناب است.
14.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش مردم به یک خبر فوری! ❌ مشارکت در انتخابات اجباری شد!!! ‌ 📽 براساس اعلام مقامات رسمی: مشارکت در انتخابات، اجباری است! ⁉️ یعنی دادن اینقدر اهمیت داره؟ ‌💠 اندیشکده راهبردی شیخ قمی/ محسن مجتهدزاده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
11.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله مصباح یزدی : چه بسا روز قیامت جلوی ما رو بگیرند و بگویند چرا این کار را انجام دادی و بگوییم واجب بود ؛ در جواب ما بگویند با انجام این واجب ، کار واجب تر را ترک کردی لذا ساعتها باید بشینیم فکر کنیم از بین این همه کار واجبی که به گردن ماست کدام اولویت دارد؟ _با تحلیل و بررسی های مختلف _ آیت الله مصباح فرمودن : کار فرهنگی موثر اگر میخواهید انجام بدهید ، طرح ولایت. شیخ قمی/ محسن مجتهدزاده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 7قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. .