eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کتاب مربی جزوات و کتب فرهنگی،تربیتی و تشکیلاتی ویژه #مربیان، #مبلغین، #معلمان و فعالان فرهنگی http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرایط موفقیت روش های فرهنگی در عصر حاضر مهم ترین شرایطی که امروزه در روش های فرهنگی موفق یک نیروی فرهنگی، باید مد نظر داشته باشد عبارتند از: ۱. باید مکتب و ماهیت پیامی را که می خواهد به دیگران برساند، بشناسد. به عبارت دیگر، اسلام را به عنوان نظام و مجموعه ای هماهنگ و مرتبط با یکدیگر بشناسد به گونه ای که بتواند اجزای اهم و مهم آن را تشخیص دهد. ۲. وسایل و ابزار تبلیغ را بشناسد و بداند که چه ابزاری را مورد استفاده قرار دهد و چه چیز را مورد استفاده قرار ندهد، و در به کار بردن آن وسایل، مهارت داشته باشد.[ شهید مرتضی مطهری، حماسه حسینی، ج 1] ۳. اهل فصیحت باشد یعنی، خلوص کامل داشته و در گفتار خود، هیچ هدفی جز رساندن پیام که خیر آن طرف است نداشته باشد.[شهید مرتضی مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص242] ۴. از تواضع و فروتنی برخوردار باشد. کسی که می خواهد پیام خدا را به مردم برساند، باید در مقابل مردم، در نهایت تواضع و فروتنی باشد. خود را تافته ای جدا بافته از اجتماع نبیند و مردم را به دیده تحقیر ننگرد. [شهید مرتضی مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص642] ۵. مبلّغ پیام الهی باید شجاع و با شهامت باشد. قرآن در این باره می فرماید: « الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللّه؛ آنان که پیام های الهی را به مردم می رسانند و از خدای خودشان می ترسند و از احدی غیر خدا بیم ندارند» [احزاب ، آیه 93] ۶. پیام رسان باید صبور و با استقامت باشد. قرآن در آیات بسیاری[احقاف، آیه 35 هود، آیه 211] پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را به صبر و استقامت فرا می خواند. از جمله می فرماید: « فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ وَ لا تَکُنْ کَصاحِبِ الْحُوتِ؛ در برابر حکم الهی صابرباش و مانند همراه ماهی [یونس علیه السلام که صبر از کف داد] مباش» [قلم، آیة 84] امیر مؤمنان علی علیه السلام می فرمایند: «آدم صبور و پرحوصله، پیروزی را از دست نخواهد داد، هر چند مدت درازی برای رسیدن به آن طول بکشد.» [نهج البلاغه ، حكمت 153] ۷. پیام رسان باید خود قبل از دیگران به دستورات الهی عمل کند. امام علی علیه السلام می فرمایند: «من نصب نفسه للناس إماما فلیبدأ بتعلیم نفسِه قبلَ تعلیم غیره؛ هر کس که خود را پیشوای مردم سازد، باید پیش از دیگران، خود را تعلیم دهد». [نهج البلاغه، کلمات قصار، شمارة 351، ص37] فرق اساسی میان مکتب انبیا با سایر مکاتب، در این است که آنان قبل از که از دیگران تقاضای عمل بکنند، خودشان عمل می کردند و لذا پیام ایشان تا اعماق روح بشر نفوذ می کرد. قلب و احساسات بشر را در تصرّف خویش در می آورد. [شهید مرتضی مطهری، حکمت ها و اندرزها، ص 422] مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌سی و سوم: مشاور فرهنگی داشته باشید •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
📡 فرهنگ و کار فرهنگی در کلام امام خامنه‌ای باید برای انجام و دینی خود را تقویت کنیم. انگیزه اهمیت بسیاری در  دارد و نباید در انگیزه ناخالصی ایجاد شود. یک انگیزه سالم برای فعالیت فرهنگی دینی انقلاب این است که انسان برای به این مرحله وارد شود و خودش را بدهکار و مسئول بداند. ما در مقابل ائمه، شهدا و مردم مظلوم منطقه، تاریخ و امام زمان(عج) و بار مسئولیت باید بر دوش ما احساس شود. امام خامنه‌ای - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگی ها و اصول اصلی کار در تشکیلات چیست؟ برخی از مهمترین ویژگی ها را با هم مرور میکنیم: الف) کار تیمی، یعنی مجموعه ای از آدم های همفکر. ب) برنامه ریزی و داشتن هدف. ج) رعایت مراتب سازمانی و تشکیلاتی (به عبارت بهتر احترام به افراد بالا دستی به خصوص رهبر تشکیلات). د) هماهنگی با یکدیگر، نظم و تقسیم کار. شهید والا مقام آیت الله دکتر بهشتی (رحمه الله) هم با اشاره به همین ویژگی ها می گوید:‌ تشکیلات باید برای اعضای خودش زمینه ای برای خودسازی فراهم کند. تشکیلات باید افراد را برای عبادت خدا آماده کند و برعکس، نباید مشغول شدن به کار تشکیلاتی افراد را از یاد خدا غافل کند. سازمان ها و تشکل ها باید در خدمت مردم باشند و در یک کلام، برای جامعه و مردم مفید باشند. در کار تشکیلاتی و سازمانی همواره جاذبه و دافعه وجود دارد؛ یعنی عده ای ممکن است تشکیلات را ترک کنند و عده ای به آن اضافه شوند؛ اما بهتر است که جاذبه تشکیلات بیشتر باشد تا موفق تر عمل کند. رفتار و گفتار افراد در یک تشکیلات باید طوری باشد که بتواند افراد مختلف با روحیات گوناگون را جذب کنند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟ قسمت۸ یک کار تشکیلاتی، یک کار جمعی خصوصیتش این است که فرد باید خودش را در جمع حل کند، گم کند که این گم کردن عین باز یافتن به نحو درست است، چیزی کم نمی شود از آدم، چیزها به او اضافه می شود‌. ۱۳۵۹/۲/۲ #تشکیلات_کارآمد #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷همراه متربی در فضای مجازی تحولات چند سال اخیر در حوزه موبایل های هوشمند و دوری والدین از این فضاها تبدیل به دلنگرانی ایشان شده و برای برخی هم هیچ حساسیتی ایجاد نشده! حضور در شبکه هایی نظیر وایبر، تلگرام، اینستاگرام و... بسیار نگران کننده است. ( قرارگرفتن تحت شدیدترین بمباران های فکری دشمن، تبدیل این شبکه ها به حیاط خلوت نوجوانان، ایجاد تغییر شدید در سبک زندگی....) 🔸رویکرد اول اولین رویکرد در برخورد با این مسئله، بی تفاوت بودن است که این، با سازگار نیست. خواسته یا ناخواسته نوجوانان به این عرصه ها وارد شده اند و گروه هایی هم دارند. پس نمیتوان غفلت کرد. 🔸رویکرد دوم برخورد سلبی با این مسئله است، یعنی استفاده از موبایل و یا ورود به این شبکه ها را در داخل مجموعه ممنوع❌ کنیم. بدیهی است که این هم راه حل مناسبی نیست چون بحث تربیت فقط محدود به زمان حضور متربی داخل مجموعه نیست و هم اینکه به دلیل جذابیت زیاد این برنامه ها ممکن است متربی استفاده از موبایل و این برنامه ها را به حضور در مجموعه ترجیح دهد. 🔸رویکرد سوم حضور فعال در این عرصه، بین متربیان جهت ساماندهی و جهت دهی افکار. با انتخاب این حوزه، چند مورد را باید درنظر گرفت. ۱. به ظاهر فعالیت در این شبکه ها بی حاصل و مطالب گذراست. اما تاثیر القا جو دربین گروه بسیار مهم و در دراز مدت مشخص خواهد شد. ۲. مطمئنا نوجوانان در این حوزه ها از مربی پیشتازتر هستند و تشکیل گروه براحتی برای ایشان میسر خواهد بود. ۳. اگر حضور مربی در گروه نوجوانان حالت پلیسی بگیرد، قطعا ایجاد گروه های جدید و بدون حضور مربی! راهکار نوجوانان هست. ۴. در فضای مجازی، مطالب گاها با صراحت بیشتری عنوان میشود. پس احتمال شوخی های نامناسب و گاها بی ادبانه وجود دارد. لطفا نرنجیم! ۵. فضای مناسب برای ایجاد گروه را پیدا کنیم. بیسفون، وایبر، لاین، تلگرام و.... ترجیحا مربی باید توانایی اعمال مدیریت در بین کاربران را داشته باشد(در مواقع خیلی خاص). * نمونه های ایجاد گروه و کاربرد ها: ۱. هدف از ایجاد گروه؛ جمع آوری متربی ها در یک گروه برای تاثیر گذاری بیشتر، ارتباط مستمرتر، پاسخگویی به لحظه در مقابل بمباران فکری خواهد بود. ۲. اشتراکات؛ در تشکیل گروه نقطه اشتراک باید وجود داشته باشد. گروه های دانش آموزی، رده های سنی یکسان در مساجد، هییت مشترک و .... ۳. وابستگی؛ وابستگی به گروه باید ایجاد شود. برای مثال تصمیم گیری اردو ها و اطلاع رسانی ها در گروه ۴. طرح مبحث؛ تجربه وقتگیر اما ارزشمند یکی از دوستان؛ درگروه دانش آموزی، ساعتی مقرر بشود برای بحث و گفتگو در رابطه با موضوعات اخلاقی، عقیدتی یا احکام. برای مثال 9 الی 10 شب. بحث از زمان اعلام شده بیشتر ادامه پیدا نکند و درصورت لزوم ادامه بحث به روز بعد موکول شود. آخر بحث موضوع روز بعد اعلام شود. متربی ها یک روز هرچند اندک وقت دارند تا در رابطه با موضوع مطالعه کنند. برای جلوگیری از کپی بیهوده مطالب میتوان قانون منع سرچ در اینترنت را اجرا کرد!  ۵. ایجاد سبک خواص برای مدیریت گروه؛ هرفردی موظف به ارائه روزانه یک مطلب حتی شده یک جمله در موضوعات مختلف. یکی در مباحث علمی. یکی مذهبی. یکی پوستر. یکی شهدا و... ۶. از بروز صحبت های متفرقه در گروه نگران نشویم و نرنجیم! طبیعت حضور افراد در یک گروه، برقراری ارتباط ایشان باهم است. ۷. تغذیه گروه؛ این قسمت باید توسط مربی به خوبی انجام بپذیرد. تجربه شخصی بنده تاثیر بسیار زیاد داستان های آموزنده ولی کوتاه هست. روش آموزش ابتدایی قرآن هم استفاده از قصص هست. ۸. جبهه گیری؛ مربی در گروه باید توانایی پاسخ گویی به شبهات مطروحه در گروه که عموما توسط اعضا کپی شده است را داشته باشد. برای مثال، پیام ویدئویی تبریک نوروز اوباما. ۹. تناسب متون انتخابی با سن؛ افراد زیادی با دغدغه مندی اقدام به تولید محتوی میکنند اما زبان درک طرف مقابل را درنظر نمیگیرند.  ۱۰. در آخر مراقب باشید فعالیت شما به گونه ای نباشد که سایر متربیانی که در این فضا نیستند تشویق به حضور در فضای مجازی شوند یا متربیانی که گوشی هوشمند برای استفاده از این برنامه ها ندارن احساس کمبود کنند. هدف هدایت و جهت دهی حاضرین در فضای مجازی است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5915497725666787349.pdf
317.3K
مسجد و نوروز ۲۵ایده تک خطی برای ایام نوروز مساجد #نوروز #ایده مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با متربی تنبل و کسل چه کنیم؟ 🔷🔹روحیه عدم فعالیت متربی عدم فعالیت و تنبلی گاهی موقت و گذرا است و گاهی مزمن و بیمارگونه. گاهی تنبلی ناشی از بیکاری است. اگر بیکاری داوم داشته باشد به یک بیماری مزمن تبدیل می شود. اگر تنبلی به صورت یک عادت و بیماری در آمده باشد باید، طی دوره ای کوتاه یا طولانی مدت درمان شود. راه های درمان نسبت به افراد و روحیات و شرایط آن ها مختلف است.  بعضی از این راه ها عبارتند از:  ۱- ایجاد انگیزه ی فعالیت با اموری مثل برگزاری مسابقات از آسان تا سخت با شیب ملایم. ۲- تشویق به موقع و قرار دادن پاداش هایی برای فعالیت. ۳- عدم سختگیری و پرهیز از هر چیزی که موجب احساس سختی کار می شود. ۴- ایجاد حس اعتماد و توکل در افراد با اموری مثل عدم سرزنش و عدم حساسیت و ایراد نگرفتن از شخص و ذکر خدا و تکیه بر قدرت و حمایت او. ۵- پرهیز از شِکوه و شکایت در حضور شخص و جلوگیری از گله گذاری و شکوه و نق زدن و غر زدن توسط او.  ۶- کمک به نظم در برنامه ریزی و انجام فعالیت ها در زمان خود و عدم تأخیر در انجام آن ها. ۷- ایجاد امیدواری و رفع نگاه بدبینانه و ناامیدی در شخص ۸- توجه به گذر زمان و کمبود وقت. 🔸یکی ازنکاتی که در زدودن این روحیه موثراست آن است که باتوجه به شناختی که مربی ازعلایق و استعدادهای متربی پیدا می کند به او مسولیت هایی درحلقه و سپس در پایگاه و مجموعه بدهد والبته با مراقبت از آفات مسولیت.  🔸ازدیگرنکات ، هماهنگی با خانواده متربی جهت اعطای مسولیت هایی در منزل و مطالبه از اوست. مهم ترین نکته دراین مورد همان شناخت استعداد و علایق فرد و سِیر دادن او در همان مسیر است تا ازاین کسالت بیرون آید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌سی و چهارم: استفاده از سواد دیگران •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا از کار فرهنگی خسته میشویم؟ #کار_فرهنگی #آسیب_شناسی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
افت انگیزه در مجموعه های فرهنگی چگونه رخ می دهد و راه علاج آن چیست؟ بخش اول(از۴) چطور می‌شود آدم‌ها با انگیزه‌های قوی می‌آیند ولی انگیزه‌ها آرام آرام کم می‌شود و آرام آرام آن گرما به سردی می رود و افراد آن انگیزه ها و اشتیاق ها را از دست می دهند و به دنبال زندگی های خودشان می‌روند؟ آنهایی که سن و سالی دارند یادشان می‌آید که در گذشته‌ها دوستانی خیلی پر شور و شوق‌تر از ماها همراه ما بودند آن قدری که آنها می‌دویدند و تلاش می‌کردند ما در خودمان این همت و عُرضه را نمی‌دیدیم ولی یواش یواش رفتند و به زندگی شان پرداختند و از این فضاها دور شدند. یکی وقتی دانشگاه قبول شد، رفت. یکی وقت متاهل شد، رفت. یکی وقتی بچه دار شدند، رفت. یکی وضع مالیش خراب شد، رفت و آرام آرام اطرافتان که نگاه می‌کنید می بینید که همان لاکپشت‌های سابق دارند می‌آیند و این خرگوش‌ها خیلی هایشان رفته اند، آنهایی که خیلی هم جوش و خروش داشتند رفته اند. در تاریخ برای این موارد صدها نمونه می‌توانید پیدا بکنید. اصلا تاریخ، تاریخ موج‌هایی است که برخاسته ولی بعد از مدت کوتاهی آن موج بزرگ، کوچک و کوچک و کوچک‌تر شده است و در آخر یک فکر روی آب بیشتر نماده است. یکی از مشکلات همه ماهایی که کار فرهنگی داریم همین است که بچه‌هایی را جذب می‌کنیم، می‌بینیم شور و شوق دارند گاهی صبح و ظهر و شب همراهند ولی آرام آرام، آرام می‌گیرند و از آن موج اول و فضای نخست جدا می‌شوند. چرا بچه‌ها را می‌گوییم؟ خودمان و اطرافیان مان، چرا اطرافیان مان را می‌گوییم؟ اصلا خود من، نگاه می‌کنم روزهای اول که آمده بودم هیچ چیز جلودارم نبود. الان هزار اولویت جدید در زندگی ام پیدا شده است و هزار کار تازه دارم و خودم هم می‌فهمم که من دیگر آن آدم روز اول نیستم. چرا انگیزه هایمان افت می‌کند و چرا آرام آرام دست از کار بر می‌داریم؟ این سوالِ مهم و بزرگی است. مراد از ، کاهش گرایش نسبت به یک هدف در طول زمان است. دقت کنید مراد از افت انگیزه تغییر اهداف نیست، خیلی از اوقات یک آدمی اول همراه ماست بعدا بحث‌های علمی و کارهایی را می‌بیند به حرف‌هایی می‌رسد که دیگر عاقلانه نمی‌داند با ما بیایید و درست نمی‌داند که همراهی کند. این شخص دچار افت انگیزه نشده است، بلکه به استدلال تازه‌ای رسیده است که زندگیش را جدا کرده و مسیر دیگری می‌خواهد برود و این، محل بحث ما نیست. شما اینگونه موارد را فقط در فضاهای فرهنگی مشاهده نمی‌کنید بلکه در امور خیر و کارهای خوب و حتی حرکت‌های انقلابی ولو غیر مذهبی نیز مشاهده می‌کنید و می‌بینید که افرادی خیّر تعدادی مدرسه ساخته اند و افرادی را اطعام کرده اند و همینطور جوانان مردم را در کارهای خوب مشغول کرده اند ولی می‌بینید بعد از مدتی انگار سیر شده و ارضا می‌شوند و آرام می گیرند؛ و به کارهای دیگر می‌پردازند. برای تحلیل این مسئله اولین نکته‌ای که به ذهن می‌آید این است که در واقع این، یک مکانیسم طبیعی در آدم و انسان است که فوران احساس دائمی نیست. گاهی اینطوری می‌شویم یعنی وقتی وارد می‌شویم هیجانی ما را می‌گیرد، حسی در ما می‌جوشد، ولی مکانیسم طبیعت ما این است که ما میزان اثرگذاری روانی یک حادثه و یک پیام و یک شور برایمان زمان دارد. بعد از مدتی به طور طبیعی چه اتفاقی می‌افتد؟ آن تصویر و حرف و صحنه دیگر اثر اول را ندارد. گاهی تکرارها قساوت کامل برای آدم می‌آورد و دیگر آدم هیچ حسی ندارد. ادامه مطلب در دوشنبه های فرهنگی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضربه سخت را از تشكلهاي "احساس تكليفي" خورديم❗️❗️ امشب ما نمي خواهيم بگوئيم برويد كار تشكيلاتي كنيد و آنرا ترويج دهيم بلكه برعكس مي خواهم بگويم بسادگي براي انجام كار تشكيلاتي احساس تكليف نكنيد، چرا زود احساس تكليف مي كنيد كه نماينده مجلس شويد؟ چرا سريع احساس تكليف ميكنيد كه تشكل ديني برپا كنيد؟ چرا زود احساس تكليف مي كنيد هيات برپا كنيد؟ و... .  كسي كه بيشتر وقتش را براي خودش نمي گذارد و اهل مراقبه نيست ، چگونه احساس تكليف در او ايجاد مي شود كه تشكل ديني بر پا كند؟ چگونه به خود اجازه مي دهد با اين نفس اماره در راس يك تشكيلات قرار بگيرد؟ ضربه اي كه ما از تشكل هاي يكدفعه اي مومنين خورديم بيشتر از خلا تشكل نداشتن هايمان است. با اينكه در خيلي از عرصه ها ما نياز فوري به تشكل هاي قوي داريم، در عرصه هاي فرهنگي، اقتصادي، علم وفناوري و سياسي، و درست است كه نتوانسته ايم تشكلهاي قوي ايجاد كنيم در صورتي كه بقول آقا بهترين حربه براي هدايت انسانها تشكلهاي ديني هستند، اما  با تمام اين خلاها، ضربه بيشتر را ما از برخي تشكل هاي ديني خورديم، كساني كه سريع احساس تكليف كردند و تشكيلات راه اندازي نمودند.   افرادي كه اهل محاسبه و مراقبه نيستند چگونه مي توانند يك برنامه فرهنگي موثر برپا كنند. چقدر تشكل هاي ديني كه شروع و نيتشان خوب بود اما اين عدم مراقبه ها باعث ايجاد تفرقه و فروپاشي آن تشكل شده است.  تشكيلات مانند يك ماشين بايد عمل كند و همه قسمتهاي آن بايد تحت فرمان يك نفر باشند ولي متاسفانه اين منيتها باعث شده كه در تشكل هاي ديني باندبازي راه بيفتد. حجت الاسلام موسوی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
Akhlaghe-Tashkilati.docx
85.5K
اخلاق تشکیلاتی حجه الاسلام نظافت #اخلاق_تشکیلاتی #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟ قسمت۹ اخلاق تشکیلاتی یعنی اخلاق اسلامیِ منظّم. یعنی چگونگی برخورد دو برادر، دو هم فکر، دو هم آهنگ، دو هم‌جهت. اگر کسانی با هم به یک جهت حرکت می‌کنند، این یک نوع دیگر برخورد است، برخورد همکاری، همگامی و همراهی است. ۱۳۵۹/۳/۲ #تشکیلات_کارآمد #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خود پرستی تشکیلاتی 🔸اگر انسان دید کار معینی را اگر من بکنم کار خیلی مهمی است اما اگر فلان آقا بکند،کار بی ارزشی است،معلوم میشود این فرد به جای بودن، است. 🔸اصل در انسان این است که برای وزن کردن خودش و اعمال خودش و وزن کردن دیگران و اعمالشان،یکی باشد.با همان ترازویی که خوبی ها و عیب های دیگران را می سنجد،خوبی ها و عیب های خودش را بسنجد. 🔸هر حزبی،تشکیلاتی،،سازمانی اگر این شرط را داشته باشد،اصول و ارزش های اسلامی را داشته باشد از نظر ما است در غیر این صورت است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf