eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یادگیری معکوس چیست؟ 🔸با این انیمیشن جالب در کمتر از دو دقیقه با مفهوم کلی یادگیری معکوس آشنا شوید. 🤔 آیا می‌توانید با این تکنیک مفاهیم دینی را انتقال دهید؟ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هشدارهای تربیتی ☀️ کسانی که فرصتی برای تربیت بچه‌شیعه دارند؛ چه متولیان امر تربیت و چه والدین، باید قدر این موقعیت استثنائی و این سرمایه‌گذاری کم نظیر برای بهشتی شدن را بدانند. 💎 امیرالمؤمنین عليه السلام فرمودند: 🦋 هرگاه فرصتى به دست آوردى، آن را غنيمت بشمار كه فرصت ‏سوزى، مايه اندوه است. إذا أمكَنَتِ الفُرصَةُ فَانتَهِزها؛ فَإِنّ إضاعَةَ الفُرصَةِ غُصَّةٌ 📚 غررالحكم، حدیث ۴۱۲۴. 🔸 در روزگاری که همه چیز علیه مسیر هدایت و تربیت است، 🔹 در روزگاری که شیطان سپاهیانش را متحد کرده و در برابر کمال نوجوانانمان مقاومت می‌کند، 🔸 و در روزگاری که فقر و فحشا، قمار و اعتیاد در فضای واقعی و مجازی غوغا می‌کند؛ مربی باید کلی نیرو صرف کند که اگر شاگردش بالا نمی‌رود دست‌کم در سرازیری آخرالزمان سقوط نکند. 💎 و حفظ موقعیت دینی بچه‌ها هنر بزرگی است و ارتقای آنان شبیه معجزه. 💠〰💠〰💠〰💠〰💠〰💠 🙏 و دست مریزاد به همه‌ی آنانی که از مال و جان مایه می‌گذارند تا بچه‌های امام عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشریف بدتر نشوند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
اخلاق تشکیلاتی 💠 آیا می‌دانید جماعتی که افکار و افراد مجموعه و سازمانشان را پسندیده‌اند ولی در عمل زیر بار نمی‌روند و رأی خود را بر رأی تشکیلاتشان ترجیح می‌دهند چه سایش و فرسایشی در کار گروهی ایجاد می‌کنند و چقدر مجموعه‌ی خود را دچار چالش و درگیری می‌کنند؟! 🔸 بله اگر تصمیم جمعی یا دستور بالادست امر به منکر و یا نهی از معروف است نباید اطاعت نمود ولی در غیر این موارد اگر همسوی جمع نباشیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود... 🔹 یا نباید وارد تشکیلاتی شد و یا اگر وارد شدیم باید همراه باشیم. (گرفتن و نگرفتن حقوق هم در این مورد تأثيری ندارد.) 🌨🌤خلاصه یک بام و دو هوا نمی‌شود. ⚡️ فراموش نکنیم که گاهی این مخالفت‌ها از سر خودمحوری و تکبر است و اگر توجّه داشته باشیم یک جمع خوب می‌تواند خود ما را در جهت کنترل خودبزرگ‌بینی‌مان تعدیل کند. ••✾•🍃🌺🍃•✾•• مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کلیدهای تربیتی 💢 جنس کار مربی آدمی است، پس باید انسان را خوب بشناسد و انسان‌شناسی بالاتر از مولا علی علیه‌السلام نیست و مولا نفس آدمی را چون اسب سرکشی معرفی می‌کنند که رام کردنش ساده نیست. (البته فراموش نکنیم که خود ما از این قاعده استثنا نیستیم.) 😳 ببینید اعجاز کلام را: عنه عليه‌السلام: 🦋 العِلمُ قائدٌ و العَمَلُ سائقٌ و النَّفسُ حَرونٌ. [فرس حَرُون: لا ينقاد و إذا اشتدّ به الجري وقف]  📚 تحف العقول: ۲۰۸ امیرالمومنین على عليه السلام :  💎 علم، مهار را از جلو مى‌كشد و عمل از پشت سر هل می‌دهد و نفس اسب سرکشی است. ( که وقتی با شدت با او رفتار کنند حرکت نمى‌كند.) ••✾•🍃🌺🍃•✾•• مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
.: آگاهی دادن همراه با عمل :. (مصطفی عیسی زاده | کتاب معلم رفوزه) ......................................... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب معلم رفوزه نویسنده: مصطفی عیسی زاده ناشر: امینان تاریخ نشر: خرداد، 1397 تعداد صفحه: 120 آن‌چه در این کتاب می‌خوانید، خاطرات تلخ و شیرین یک معلم پرورشی با دانش‌آموزان خود است. خاطرات جذابی که پندهایی را برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت در خود نهفته دارد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهارتهای مربی جنگِ شناختی را بشناسیم و خود و متربیان رو برای مقابله با آن آماده کنیم مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تربیت حداکثری نباید با حداقلی صحبت کنیم. حداقلی صحبت کردن با جوانها این است که به او بگوییم: دو رکعت نماز خواندن یا حجاب داشتن مگر چقدر سخت است، خوب انجام بده دیگر! ما باید جوانان را با قله آشنا کنیم. چون جوان اساساً بلند همت است و به کم قانع نیست. گاهی اوقات پدر و مادرها و ، بچه‌ها را حداقلی بار می‌آورند. مثلاً می‌گویند: پسرم تو معتاد نشو، نماز هم بخوان، من دیگر چیزی از تو نمی‌خواهم! این بدترین شیوه تربیت است ... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب مجموعه ۷ جلدی برنا جلد اول این نظام نامه تربیتی (کتابهای برنا) مربوط است به مبانی نظری و نقشه راه کلی و شش جلد بعدی هریک به بررسی مبانی، اصول، راهبردها و روشهای زیرنظام های اصلی این نظام تربیتی می‎پردازند. 🔹 جلد اول (مبانی نظری و نقشه راه کلی): مبانی، اصول، ویژگی‎های دانش‎آموز مستعد، ویژگی هایی انسان مطلوبی که قرار است در کانون ها تربیت کنیم و راهبردهای اصلی کار کانون ها در عرصه های مختلف در این جلد مورد بحث قرار گرفته است. 🔹 جلد دوم (مدیریت در مجموعه تربیتی) در این جلد ماهیت مدیریت در مجموعه های تربیتی روشن و مبانی و اصول مورد نیازِ مدیریت مجموعه ها و تشکلات تربیتی ارائه شده است. سپس با رعایت اختصار به تبیینِ راهبردها و وظایف مدیریت این مجموعه ها پرداخته شده و مهمترین آسیب‎ها و آفات مدیریت مجموعه های تربیتی مورد بررسی قرار گرفته است. مولف در پایان این کتاب به بیان روشها و راهکارهای مهم و اساسی تجربه شده در مجموعه‎های تربیتی موفق کشور پرداخته است. 🔹 جلد سوم (تربیت کادر و مربی) در این کتاب به طور مفصل به مبانی خاص مسئله تربیت کادر مجموعه های تربیتی و اصول خاص و راهبردهای اساسی آن پرداخته و پس از آن روشهای تربیت کادر در طی دو دوره عمومی و تخصصی تبیین شده است. نگاه مولف به تربیت کادر برای مجموعه های تربیتی، تربیت از دل متربیان همین مجموعه ها است. امری که کلید اصلی درون زایی، پویایی، توسعه و گسترش مجموعه‎های تربیتی است. در کنار ارائه روشها و برنامه ها سعی شده منابع مناسبی برای دوره های آموزش کادر ارائه شود. اهمیت فوق‎العاده مسئله تربیت کادر در مجموعه های تربیتی سبب شده که پرحجم ترین کتاب مجموعه برنا به نظام تربیت کادر اختصاص داده شود. 🔹 جلد چهارم (جذب و گزینش): در این جلد سعی شده است برپایه خصوصیات انسان مستعد که در جلد اول تبیین شده بود، طرحی جامع از روشهای جذب و گزینش مستعدین به مجموعه های تربیتی ارائه شود. با این هدف تجربیات مجموعه های کادر ساز و نخبه پرور کشور را بررسی شده است. 🔹 جلد پنجم (تعامل با خانواده): بستر تربیتی انسان حاصل برآیند تاثیرات مؤلفه های محیطی متعددی است. مهمترین این مولفه ها در جامعه دینی عبارتند از خانواده، مسجد، مدرسه و گروه همسالان. در این جلد سعی بر آن شده تا با شناخت بیشتر این اضلاع، نقش و جایگاه هریک و نسبت آنها با هم و نیز نکات مهم در تعامل مثبت تشکل های نخبه پرور با خانواده، مدرسه و مسجد به اختصار تبیین شود. 🔹 جلد ششم (معرفت و تهذیب): در این جلد از کتاب سعی شده تا با بهره گیری از کتب تربیتی و تجربیات عملی مجموعه های تربیتی موفق، روندی معقول و منطقی در امر معرفت افزایی و تهذیب ارائه شود و قالب های تربیتی مناسب به همراه توضیحات کاربردی و بسیار مفید در اختیار مربیان قرار گیرد. 🔹 جلد هفتم (آموزش و تعلیم) : بسیاری از مجموعه های تربیتی در کنار کار تربیتی به فعالیت علمی نیز می پردازند. در این جلد از کتاب مبانی، راهبردها، قالب ها، روش‎ها و سیر آموزشی مناسب برای کار علمی در مجموعه هایی که می خواهند به این سو حرکت کنند، تبیین شده است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
دوستان این کانال فقط معرف کتابهاست، برای خرید به ما پیام ندید. برای خرید از طریق انتشارات یا کتابفروشی های آنلاین اقدام کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در یک جمع هدفمند باید نقش خود را یافت و خوب ایفایش کرد. 🔹 بزرگی و کوچکی‌اش به همین درست ایفا کردن آن است - به ویژه که آن هدف خدایی باشد - نه لزوما به بالا و پایین بودنش... ••✾•🍃🌺🍃•✾•• مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
💠 تربیت جز با همراه‌کردن دلِ متربی میسر نمی‌شود؛ و 😡 تندخویی، 😠 بی اخلاقی، 😵 خودخواهی، 🤨 خودشیفتگی، 😦 دیکتاتوری و 🥴 فعالیت‌های بدون جذابیت؛ به هیچ وجه به تربیت منجر نمی‌شود. 🔹 از حضور بچه‌‌ها گول نخورید حضور قلبشان مهم است. ••✾•🍃🌺🍃•✾•• مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🤔 فازمترتربیتی 💡مربی دینی باید فازمتر تربیتی داشته باشد. یعنی دائما چک کند که متربی‌اش دارد چگونه به موضوعی که مربی طرح می‌کند نگاه می‌کند؟ قبول دارد یا نه؟ می پذیرد یا نه؟ اگر قبول ندارد یا نمی‌پذیرد چرا؟ و این یعنی باید دائما و متنوعا 🔸 از بچه‌ها بخواهد تا بازخورد بدهند. 🔹 نظرسنجی کند و از نظرات بچه ها مطلع شود. و... 📻 مربی دینی رادیو معارف نیست که مباحثش را مثل رادیو پخش کند و برود... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
حفظ ارزش ها با تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فضای مسجد ده کیلومتر مربع است نه ۲۰۰ مترمربع سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که خود تربیت‌یافته فرهنگ مسجد و از بزرگ‌ترین مدافعان حریم مسجد و حرم‌های اهل بیت(ع) بود، در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که مردادماه ۱۳۹۶ برگزار شد، به ایراد سخنرانی درباره فرهنگ مسجدی پرداخت. شهیدسلیمانی در این سخنرانی تاریخی، ضمن انتقاد به چندشغله و خسته بودن برخی ائمه جماعت، این نکته را مطرح می‌کند که امام جماعت باید محدوده کار فرهنگی خود را به کل محله تعمیم دهد و با اقشار مردم، چه با حجاب و چه کم‌حجاب، چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا را فرزندان جامعه بداند. صوت ۲۸ دقیقه ای این سخنرانی تاریخی را بشنوید. مـــــربی محـــــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://telegram.me/joinchat/AAAAADxoR9Yw2D0z3_3oIA
یکی از اصلی‌ترین لوازم دستیابی به اهداف انقلاب و نیل به تمدن نوین اسلامی بدون تردید حضور نسل جوان مؤمن و انقلابی در صحنه است. این نسل در کشور پراکنده است و به تصریح مقتدای انقلاب روز به روز بیشتر می‌شوند؛ «جوانهایی که امروز در این کشور برای احیاء اسلام، برای اقامه دین با جد مشغول کارند، بحمدالله روزبه‌روز دارند زیاد می‌شوند. اینها همانهایی هستند که به فضل الهی، به حول‌وقوّه‌ الهی، هر دشمنی از جمله آمریکا و صهیونیست را به زانو خواهند فکند.» (بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید غدیر ۳۰/۶/۱۳۹۵) مساجد یکی از اصلی ترین صحنه های حضور جوانان است. امام جماعت جوان و پرشور و انقلابی میتواند موتور محرکه مسجد برای حضور جوانان در مسجد باشد. بسیاری از مساجد ما با حضور امام جماعت سالخورده و برنامه های پیرمرد محور خالی از جوانان شده است. اگر در شرایط کرونایی نبودیم قطعا تمام مساجد ما اکنون حداقل یک برنامه برای بزرگداشت حاج قاسم عزیز داشتند اما ای کاش مسولین مساجد و بسیج مساجد میدانستند که بزرگداشت حاج قاسم نه با برگزاری یادواره و مراسم که با پیمودن راه و فکر اوست. کاش مساجد ما و بسیج مساجد با جوان گرایی از امام جماعت مسجد تا فرمانده بسیج مسجد فکری به حال چهره کسالت بار مساجد میکردند.
کادر سازی در تشکل به این معنی است که هر تشکل باید نیروهای مولد تولید کند. یعنی نیرویی که اوهم مثل تشکلش دغدغه آدم ها را داشته باشد. مثلا اگر حتی یک مکانیک هم تولید می کند این مکانیک دغدغه این را داشته باشد که دونفر مکانیک دیگر مثل خودش تربیت کند. شما الان ببینید خطر یک معتاد این است که دونفر دیگر را هم معتاد می کند و ما باید از همین درس بگیریم. هرکجا بودیم سعی کنیم اثرگذار بر دیگران باشیم. تشکل باید طوری رفتار کند که اعضایش هرکجا که بودند همان اهداف را دنبال کنند و آن دغدغه و هدف اصلی به تک تک افراد هم تزریق شده باشد. یکی از نکات مهم دیگر این است که بنده تشکلی را کادرساز می دانم که وقتی کسی در فضای آن قرار می گیرد اشکالاتش رو شود. اگر در یک تشکل مدام تعارف وجود داشته باشد و مدام ملاحظه افراد باشد که مبادا ناراحت شوند یا ما اعتبارمان از دست برود، این تشکل مرده است. در تشکل کادرساز درگیری و تنش بیشتر است چون لازمه حرکت، درگیری است. در تشکل کادرساز آدم ها به هم کار دارند و از کنار عیب های هم بی تفاوت رد نمی شوند. نشانه تشکل کادرساز این است که اگر مثلا بنده آدم بی نظمی هستم، وقتی وارد این فضا بشوم، این عیب من خودش را نشان می دهد. بعضی از تشکل های ما جمع مفردات هستند. یعنی افراد کنار هم جمع شده اند اما دلهایشان با هم نیست و دغدغه و هدف مشترکی ندارند. در واقع اینها جمع نیستند بلکه تجمعند. از آن طرف هم هستند افرادی که دور از همند اما دلهایشان به هم نزدیک است و چه بسا با یک صحبت تلفنی پنج دقیقه ای باری را از روی زمین بردارند. لذا مالک نمی گوید علی جان مرا جایی بگذار که مدام قدوبالای تورا ببینم از انطرف هم بودند افرادی که دور علی بودند اما به رویش شمشیر کشیدند. پس این نکته هم خیلی مهم است که بدانیم افرادی که دور هم جمع شده اند بعنوان یک تشکل، برای چه جمع شده اند؟ استاد معماریانی مـــــربی محـــــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://telegram.me/joinchat/AAAAADxoR9Yw2D0z3_3oIA
همگرایی مربی با متربی ها چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را جذب کنیم؟ سئوال: مربی تربیتی در مرحله جذب چقدر می تواند با سلیقه  و ذائقه مخاطبانش همگرایی کرده و خود را مثل آنان نشان دهد؟ بعبارت دیگر، آیا باید ما خودمان را مثل مخاطب جا بزنیم و به شکل او درآییم؟ یا اینکه باید تلاش کنیم تا رفتار او را شبیه به رفتار خودمان تغییر دهیم؟ البته در مرحله تثبیت و رشد که بعدها به آن می پردازیم، بیان خواهد شد که همواره «تغییر نهایی رفتار» متناسب با آموزه های دینی، شاه بیت اصلی «تعلیم و تربیت» است، اما اینکه چه میزان از این هدف را می توان در مرحله جذب دنبال کرد، سئوال مهمی است که مربی باید پاسخ آن را از کارشناسان تربیتی بپرسد. در هر صورت، مرحله در کار تربیتی، مرحله گره خوردن دلهاست، مرحله ای که جرقه ی اولیه پیوستن به جمع در این مرحله در ذهن مخاطب زده می شود. گاهی یک تلنگر احیاگر و گاهی نیز یک موعظه اثر گذار در این مرحله، در روح و جان مخاطب، انقلاب ایجاد می کند، چرا که مرحله جذب در واقع، مرحله تاباندن نور به ضمیر مستعد جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، وقتی قرار است مربی دعوت گر به روشنایی باشد و منادی نور، آیا می توان دعوت به روشنایی و نور را به تنهایی با وانمود کردن گرایش به تاریکی انجام داد؟! آیا امروزه که به تدریج ذائقه برخی مخاطبان جوان و نوجوان به مادیات بیش از معنویات گرایش پیدا کرده و الگوهای تربیتی غلط، نیازهای کاذب آنان را در مقابل نیازهای واقعی قرار داده است، مربی با این مسئله باید چگونه کنار بیاید؟ چقدر در مقابل خواست مخاطب کوتاه بیاید؟ چقدر همرنگ او شود و متناسب با ذائقه و نیاز جوان و نوجوان رفتارش را تغییر دهد؟ چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را به خود جذب کنیم؟ آیا این گونه جذبی، جذب به ما و اندیشه ما و مرام و مسلک ما خواهد بود یا جذب به مجسمه ای مخاطب پسند و یا بازیگری ایفای نقش کننده، مطابق با خواست تماشاچیان و اعضای گروه؟! در خصوص این مسئله مهم و حائز اهمیت، حتما باید به چند نکته اساسی توجه داشت: اول آنکه متاسفانه گاهی مربیان از جایی شروع می کنند که مخاطب می خواهد، مسیری را طی می کنند که مخاطب می پسندد و به جایی می رسند که مخاطب تصمیم داشته به آنجا برسد. به دیگر سخن آنکه گاه مشاهده می شود که نه مربی طرح مشخصی برای تغییر رفتار در متربیان دارد، نه شکل جذب به گونه ای است که در متربیان انگیزه تغییر و تحول ایجاد کند و نه سیر نهایی این پروسه به رشد و تعالی و اصلاح فرد منجر می شود. این در حالی است که مربی در فرایند جذب حتی یک لحظه نباید از اصول، ارزشها و سیره عملی خود در زندگی کوتاه آمده و عقب نشینی کند تا مخاطب را راضی نگه دارد، اما در عین حال لازم است در مواجهه با مخاطبان انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم و خشک و متعصب به نظر نرسیم. بنابراین، مربی باید در اولین برخورد با متربیان، سفیر مهربانی و محبت و دوستی باشد و با رفتار کردارش، شخصیت مخاطبان را تکریم نماید، در مقابل آنچه که هستند گارد نگیرد وگاه خود را به تغافل بزند،اما در عین حال نباید وانمود کرد که او نیز مثل برخی مخاطبان گروه انسانی است سطحی، هیجانی، احساساتی و دلبسته به نیازهای مادی و کاذب. مربی از آنجا که در تمام مراحل جذب، تثبیت و رشد، به هدفی ارزشمند می اندیشد، پس هیچگاه تغییر شکل نمی دهد و همواره شکل یک مسلمان متعهد و رسالتمند زندگی می کند، اما برای انجام این مهم، همواره در برخوردهایش، استراتژی های متفاوت اتخاذ می کند، گاهی روش در پیش می گیرد، گاهی به کسی می دهد، گاهی و آشکار دعوت می کند و گاهی در خفا و پنهان افراد را می نماید. مربی گاهی با کسی دوست می شود که دلی صید کند و گاهی به کسی کم محلی می کند که او را وادار به حرکت نماید. مربی، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه باید نیازهای واقعی افراد را در درون آنها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده نمایند. رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرا رویش ترسیم نماید. مـــــربی محـــــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://telegram.me/joinchat/AAAAADxoR9Yw2D0z3_3oIA
تطابق قول و فعل مربی یک مربی باید تا انجا که می تواند خود عامل به احکام و دستورات دین باشد تا مربی هم اینگونه تربیت شود. مثالی است معروف که می گویند : 🔸 اگر مربی مکروهی انجام دهد متربی دچار گناه می شود 🔸 لذا بهتر است که مربی خود عامل باشد به احکام الله . گناه به طور کلی اثر تخریبی عجیبی برشخصیت انسان دارد . بویژه برای مربی و معلم ، گاهی ممکن است یک گناه دستاورد تربیتی یک عمر انسان را هدر دهد . شهید ثانی (ره) دوری از گناه را سبب تقویت حافظه می داند . با توجه به همین نقش حساس گناه در مورد عالم است که امام صادق(ع) می فرماید : یغفر للجاهل سبعون دنبا قبل ان یغفر للعالم ذنب واحد . . جزوه تعلیم و تربیت رضا محمدی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
خود کنترلی تشکیلاتی 📌 خودمان را بازخواست کنیم 🔸 از نظر خودم ، در وظیفه ام کم کاری نکردم... 🔸 از من بهتر مگه میتونستن پیدا کنن؟؟؟ 🔸 خیلی بیشتر از توانم دارم کار میکنم... ▪️ این جملات را به تکرار در مجموعه های از هم پاشیده میتوان شنید ، مجموعه هایی که با بررسی عملکرد اعضای آن به راحتی میتوان به این مساله پی برد که هیچ خط کشی بر عملکرد این اعضا تعریف نشده است و هریک خود را در حد یک اسطوره قبول دارند در صورتیکه با بررسی و بازخواست عملکردشان به راحتی می توان به این نتیجه رسید که اینگونه اشخاص برای تشکیلات ثمره ای جز هیچ ندارند. ▪️ باید بدانیم در اینگونه مجموعه ها به دلیل نبود ، سرانجامی جزء شکست در انتظار این مجموعه نخواهد بود. ▪️بهترین راه جهت مبتلا نشدن مجموعه ها به این مشکل ، ایجاد یک در درون تک تک اعضا برای خود کنترلی ست ، به نحوی که عضو ها ، بعد از شناخت اصول و هدف تشکل ، نسبت به چگونگی اقدام ها و فعالیت خود آنهم طبق اصول تشکل ، یک خودکنترلی فعال داشته باشند . پس چه بهتر قبل از انکه عملکردمان مورد بازخواست قرار گیرید خودمان ، خودمان را بازخواست کنیم.... ▫️ پیامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند متعال از هر سرپرستى نسبت به آنچه سرپرستى اش را به او وا گذار كرده است بازخواست مى كند ؛ خواه از آن به خوبى سرپرستى (نگهدارى) كرده باشد، يا تباهش كرده باشد .(كنز العمّال) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
‌معرفی کتاب  کتاب اصول کار فرهنگی این کتاب تبیین بایسته های «فعالیت های فرهنگی» است. در این کتاب تلاش شده تا به ابعاد مختلف انجام فعالیت های خرد و کلان فرهنگی نگریسته شود و با نگاهی اجمالی و در بعضی موارد با بررسی تفصیلی هر آن چه را که در کار فرهنگی دینی با جوانان و نوجونان مورد نیاز است مورد مطالعه قرار گیرد. عناوین سرفصل های متعدد کتاب که حکایت گر محتوای آن است به شرح ذیل می باشد. جوشناسی، مدیریت فرهنگی، روش شناسی کار فرهنگی و ایجاد طرح فرهنگی، اصول برنامه ریزی و آسیب های آن، مهارت شناسایی و جذب و ارتباط گیری، اخلاق کار فرهنگی و آسیب شناسی کار فرهنگی. نویسنده در پایان و در قالب دو فصل دیگر، نمودار کار فرهنگی و چارت پیشنهادی خود برای مجموعه های فرهنگی را نیز عرضه داشته است.   نویسنده : سید مجتبی حسینی ناشر: کوله بار فرهنگی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
⁉️ چگونه به سوالات و شبهات معرفتی متربیان پاسخ دهیم؟ 👌 چند نکته مهم در پاسخ به این پرسش مبتلابه مربیان وجود دارد: 1️⃣ در بسیاری مواقع، متربیان با پرسیدن میخواهند با مربی ارتباط برقرار کنند. بنابراین چه بسا نحوه تعامل و ارتباط شما، مهم تر از محتوای پاسخ باشد. متربی حس کند شما خوب به سوال و حرفهای او گوش میدهید. سوال پرسیدن را ارزشمند نشان میدهید و او را تحقیر نمیکنید. خود او را صاحب فکر میدانید و از خود او در پاسخگویی کمک میگیرید. اگر پاسخ را بلد هستید ذوق نمیکنید و فخرفروشی نمیکنید. اگر پاسخ را بلد نیستید بر خودتان مسلط هستید و متربی را نمیپیچانید. هر چند در برخی موارد گفتن "نمیدانم" اشکالی دارد اما در عین حال نباید ابراز ضعف کنید بلکه میتوانید با طرح پرسشهایی و کمی گفتگو، از متربی بخواهید بیشتر فکر کند و پاسخ کامل را به جلسه بعد موکول کنید. 2️⃣ به نوع پرسش مخاطب توجه کنید. چرا که پرسش انواع مختلفی دارد. در روایتی از امیرالمومنین علیه السلام به دو نوع پرسش اشاره شده است: امیر مومنان(ع) به ابن الکواء فرمود: «وَیْلَکَ! سَلْ تَفَقُّهاً وَ لَا تَسْأَلْ تَعَنُّتاً، وَیْلَکَ! سَلْ عَمَّا یَعْنِیکَ وَ دَعْ مَا لاَ یَعْنِیکَ؛[41] وای بر تو، برای برای فهمیدن مطلب سؤال کن؛ نه برای اذیت کردن، و ای بر تو، از چیزی سؤال کن که تو را راهنمایی کند و آنچه را که رهنمائیت نمی‌کند رها کن!» برخی از انواع پرسش: الف) پرسش تفقّهی: برای فهم بیشتر میپرسد. ب) پرسش تعنتی: برای آزار و اذیت و به منظور تمسخر شما میپرسد ج) پرسش ارتباطی: جواب پرسش مطلوب مخاطب نیست بلکه فقط قصد ارتباط و مطرح کردن خود را دارد. د) سوالات بیهوده: پرسشهای بیهوده به پرسشهایی گفته می‌شود که دانستن پاسخ آن هیچ فایده‌ای ندارد. ه) پرسشهای ممنوع: پرسشهایی که برای مخاطب در این سن و یا کلا ممنوع است. از بین این انواع پرسش، نوع اول (تفقّهی) لازم است وقتی برای پاسخ منطقی و صحیح صرف شود. و برای باقی پرسشها باید مواجهه دیگری کرد. 3️⃣ در پرسش ها زود سراغ پاسخگویی نرویم. اگر کمک کنیم خود متربی مطلبى را بیابد برای او ماندگار میشود ولی مباحثی که ما ارائه میکنیم ماندگاری زیادی نخواهد داشت. بدین منظور میتوانیم پرسش را با پرسش پاسخ دهیم تا جایی که خود متربی پاسخ دهد. به این منظور باید ببینیم پس ذهن خود متربی چه میگذرد. به چه چیزهایی یقین دارد که بتوانیم همان یقینیات را برای رسیدن به پاسخش پایه قرار دهیم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🇮🇷 ✅ ⭕️برگزاری کلاس های حضوری و غیر حضوری رایگان ⭕️ برگزاری بزرگترین اردوی جوانان مومن و انقلابی از سراسر کشور تابستان ۱۴۰۰ در مشهد مقدس 🚩اعزام ۲۰۰۰جوان مومن انقلابی از سراسر کشور در قالب قافله در ایام به عتبات عالیات باما همراه باشید🌱 @javaan_enghelabi🇮🇷