eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
معرفی کتاب: والدین و مربیان مسؤول نویسنده : رضا فرهادیان مشخصات کتاب تعداد صفحه: 398  نشر: بوستان کتاب قم (10 آذر، 1392)     فهرست مطالب: یادداشت ناشر مقدمه فصل اول : تربیت فصل دوّم : تربیّت فرزند و مراحل رشد او فصل سوّم : دوران بلوغ جوان فصل چهارم : انحرافات جنسى و راه درمان آن فصل پنجم : مسؤولیت تربیت فصل ششم : روشهاى ارتباط با کودکان و نوجوانان فصل هفتم : مراحل شکل گیرى مقررات اخلاقى در کودکان و نوجوانان فصل هشتم : نقش ارزشیابى تحصیلى در شخصیّت کودکان فصل نهم : زمینه هاى پرورش شخصیّت نونهالان فصل دهم : عوامل کاربردى در احیاى کرامت نفس فرزندان فصل یازدهم : نکات مهم کاربردى در تربیت کودکان و نوجوانان مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
پرسش و پاسخ(۱) ❓بعضی از والدین هیچ همراهی با مربیان ندارند با آنها چطور باید برخورد کنیم؟ ✔️یکی از راه ها اینه که ببینیم از چجور چیزایی خوششون میاد و سعی کنیم بچه هاشون تو اون زمینه رشد ویژه ای داشته باشن. مثلا تو نماز یا قرآن یا درس یا ویژگی های اخلاقی. میشه هم شرایط خطرناک پیش روی بچه هاشون رو به صورت مستدل و با سند براشون اثبات کرد و اینکه برنامه های مجموعه شما چطور به بچه هاشون کمک میکنه که از پیش خطرات آینده شون بر بیان. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطر انحراف در كارهاي فرهنگي انحراف فرهنگي اظلم است؛مراقب باشید استاد قرائتی: در قرآن براي كارهاي اقتصادي، اگر منحرف شود يك «وَيل» داريم. «وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفينَ» (مطففين/۱) واي بر كم‌فروش‌‌ها! چون كم فروشي انحراف كار اقتصادي است. به انحراف كارهاي اجتماعي يك «ويل» داريم. «وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» (همزه/1) «هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» يعني واي بر كساني كه نيش مي‌‌زنند. يك متلك به او مي‌‌گويد او را تحقير مي‌‌كند. در جامعه نيش مي‌‌زند طرف را خراب مي‌‌كند. اگر در جامعه كسي را خراب كني يك «ويل» داريم. اگر در اقتصاد منحرف شوي، يك «ويل» داريم. اما اگر كار انحراف پيدا كند اين ديگر خيلي انحراف دارد. سه تا «ويل» داريم. آيه‌ي 79 سوره‌ي بقره است. در يك آيه سه مرتبه مي‌‌گويد: «ويلٌ» «ويلٌ» «ويلٌ». «ويل» اول «فَوَيْلٌ لِلَّذينَ يَكْتُبُونَ الْكِتابَ بِأَيْديهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» (بقره/79) «وَيْلٌ لِلَّذينَ يَكْتُبُونَ» واي به كساني كه يك چيزي مي‌‌نويسند مي‌‌گويند: اين، قانون خدا است. يعني به دروغ يك چيزي را مي‌‌نويسند مي‌‌گويند: اخلاق اسلامي اين است. اقتصاد اسلامي اين است. نمي‌‌دانم سياست اسلامي اين است. مديريت اسلامي اين است. واي به كساني كه يك چيزي را روي سليقه‌‌ي خودشان مي‌‌نويسند اين را به خدا نسبت مي‌‌دهند. ديگر چه؟ مي‌‌گويد: «فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْديهِم» (بقره/79) دوباره در همان آيه مي‌‌گويد: «فَوَيْلٌ لَهُمْ» اول مي‌‌گويد: «فَوَيْلٌ لِلَّذينَ» دوباره مي‌‌گويد: «فَوَيْلٌ لَهُمْ» مرتبه سوم مي‌‌گويد: «وَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ» (بقره/79) در يك آيه سه مرتبه «ويل» آمده است براي كساني كه انحراف فرهنگي دارند. به كسي كه قالي كسي را بدزدد، پول كسي را بدزدد، ظالم مي‌‌گويند. اما كسي كه فكر كسي را بدزدد مي‌‌گويند: اظلم! «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى» (انعام/21) يعني انحرافات ديگر ظلم است. اظلم است. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
هندسه گفتار با جوانان.pdf
48.1K
هندسه گفتار با جوانان مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌شانزدهم: اتاق فکر •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدل کلی کار فرهنگی، تربیتی حجت الاسلام والمسلمین مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روضه‌ای از جنس تشکیلات 👈تقریری مدیریتی از لعن‌های زیارت عاشورا همه نیروها بسیج شدند، همه منابع انسانی دست به دست هم دادند، هر کس یک گوشه کار را گرفت تا کاری زمین نماند... یکی رفت پی تهیه شمشیر، یکی سپر، یکی نیزه، یکی تیر و کمان...کارها خوب تقسیم شده بود. برای این‌که همه در این کار سهیم باشند خیلی دقت کردند، 30 هزار نفر با دقت چیده شدند، حتی عده‌ای برای این‌که نقشی داشته باشند و از دیگران عقب نیفتند گونه دیگری خدمت کردند: عده‌ای مسؤول تجهیز زین اسب‌ها شدند، عده‌ای مسؤول بستن لجام بر دهنه اسب‌ها شدند، حتی بر روی جزئیات هم دقت می‌کردند تا اشتباهی صورت نگیرد... عجب صحنه رقابتی شده بود! عده‌ای هم فقط آمده بودند که "آمده باشند"، چون اثر "سیاهی لشکر" را در جنگ روانی می‌دانستند، می‌دانستند "نفْس حضور" می‌تواند دل‌ها را خالی کند و یا دل بچه‌ها را بهتر بلرزاند. فلذا همه شمر و سنان و خولی و عمر سعد نبودند، اما همه مشمول لعن قرار گرفتند؛ همه سنگ تمام گذاشتند تا حسین بهتر کشته شود... لااله الا الله... لعنت بر تمامشان لعن الله امة اسرجت/ الجمت/ تنقبت/ تهیات/ شایعت/ بایعت/ تابعت/.../اللهم العنهم جمیعا حاشیه: در این‌جا سیاهی لشکر هم حساب است، پس خوشا به حال سیاهی لشکر امام، خوشا بر چای‌ریز و کفش جفت‌کن‌هایش! خوشا به حال زائرین ! کاش ما هم برای امام‌مان این قدر تشکیلاتی باشیم! مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_764795416125374600.pdf
417.5K
جزوه «جایگاه تشکل های فرهنگی جوانان در جنگ نرم» مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تشکیلات هیئت ، بهترین محل برای تربیت ناب ترین احساسات دینی است.. مجلس دعا این کار را نمی کند که هیئت می کند.. در روضه ی امام حسین ایجاد می شود.. ••• تا چهار نفر در یک تشکل دینی مثلاً در یک ،کنار هم کار می‌کنند یک‌دفعه‌ای شعبه می‌زنند و دو تا دیگر درست می‌شود؛چون نمی‌توانند با هم کار کنند.. البته تکثر خوب است،ولی عدم تحمل همدیگر خوب نیست، چون موجب می‌شود عناصر برای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تربیت نشوند.. در حالی که باید در درجۀ اول،خود اداره ‌کنندگان هیأت‌ها را رشد بدهد.. 📝استادعلیرضاپناهیان مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجربه یازدهم🔺 🔹عنوان تجربه🔹ازڪجا آمده ام آمدنم بهر چه بود؟ 🔸شـــرح تجــربه🔸 ✍شناخت فلسفه خلقت هستی،راز آفرینش و دلیل حیات انسان در این ڪره خاڪی ،در مجموع بخش های اصلی جهان بینی افراد را رقم می زند و نهادینه ڪردن این جهان بینی معنوی والهی در نهاد ڪودڪان،نوجوانان و جوانان رسالت عظیمی است ڪه بر دوش متولیان امر تربیت و آموزش دینی سنگینی می ڪند. یڪ مربی مسجدے در این رابطه عنوان می ڪرد ڪه در یڪی از جلسات گروه به متربیان گفتم بدون اینڪه دستها و پاهایتان را خم ڪنید سریع بصورت حلقه ای بنشینید ڪه جلسه امروز را شروع ڪنیم. بچه ها هرچه سعی ڪردند نشد و آخر ڪار مثل ربات ها و آدم آهنی ها ،با دستها و پاهای ڪشیده،صاف و بی حرڪت روی زمین نشستند. وقتی همه به سختی در این حالت قرار گرفتند به آن ها گفتم:‹‹بچه ها ڪمی فڪر ڪنید اگر واقعا˝ نمی توانستیم دستها و پاهایمان را خم ڪنیم، چطور می توانستیم زندگی ڪنیم؟ راه برویم؟حالا دست ها و پاهایتان را خم ڪنید رو به قبله بنشینید و وقتی ڪه اعلام ڪردم همه باهم سجده شڪر می گذاریم و ده مرتبه زیر لب زمزمه می ڪنیم:شکرا˝ لله شڪرا˝لِله..›› 🔸هدف از اجرای تجربه🔸 شناخت آفرینش هستی،نعمت های الهی و فلسفه خلقت انسانها 🔹نڪته مرتبط تڪمیلی🔹 ✍مولای متّقیان، امیر مؤمنان علی(ع) در روایت ارزشمندے می فرمایند:‹‹رحم الله امرء علم من أین و فی أین و الی أین›› یعنی خداوند رحمت ڪند ڪسی را ڪه بداند ڪجا بوده و ڪجا هست و ڪجا خواهد رفت. خودشناسی و خداشناسی از اصول زیر بنایی اعتقادی انسان مسلمان است. در روایات می خوانیم‹‹هرڪس خود را شناخت خدایش را شناخته است.›› حال،از آنجا ڪه شناخت انسان زمینه ای برای معرفت پروردگار هستی است، مربی مسجدی باید تلاش ڪند تا با شیوه ای جذاب ومفید، متربیانش را با اسرار و فلسفه خلقت و آفرینش انسان آشنا ڪند. براین اساس به شیوه ای ڪه با هم مرور ڪردیم توجه مخاطب به نعمت های بی حد و مرز الهی و سوق دادن افراد به معمای آفرینش انسان در دستور ڪار قرار گرفته است. 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ایده های فرهنگی و تربیتی(۶) خانواده ام مرا اینگونه دوست دارند... مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
برنامه انتشار کانال مربی محور: شنبه های دوشنبه های چهارشنبه های پنجشنبه ها با و •••••••••°°°°°°°•••••••• ضمیمه اول کانال مربی محور: کانال تخصصی http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799 ضمیمه دوم کانال مربی محور: کانال مربی(جزوات و کتب) http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038 صفحه مربی محور در : https://instagram.com/_u/morabi_masjed •••••••••°°°°°°°•••••••• درباره ما: @morabimehvar مدیر: @mojahedfarhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیوه های برخورد با برخی خصوصیات متربی 💢 متربیانی که اطلاعات زیادی دارند: • صحبت با انها. • ارزش قائل شدن برای تجربیات آنها. • کمک گرفتن از آنها در حلقه یا کلاسها. • درگیر کردن آنها با مطالب. • مورد تایید قراردادن آنها تا ارزش علم و تجربه ملموس شود. • آنهارا به عنوان مربی گروههای کوچک و کم تجربه قرار دهیم. 💢 متربیانی که فکر می کنند همه چیز را می دانند: • انجام فعالیتهای گروهی. • صحبت کردن با آنها و اجازه دادن به آنها تا متوجه شوند اطلاعات غیر مرتبط است. • تا حد ممکن از اطلاعات به روز آنها استفاده کنیم. 💢 متربیانی که به نظرات خود و دیگران احترام نمی گذارند: • برنامه هایی طراحی کنید تا اعضای گروه همدیگر را بیشتر بشناسند. • گروه محور باشید. • قانونی وضع کنید که به اطلاعات و ایده های یکدیگر احترام بگذارید. • به نقطه نظرات افراد در حلقه یا کلاس احترام بگذارید و آنهارا تکمیل کنید. 💢 متربیانی که با هم صحبت می کنند و مزاحم دیگران می شوند: • قانونی در حلقه یا کلاس حاکم کنید که در هر زمان فقط یک نفر می تواند حرف بزند. • بدون اینکه در متربی حالت دفاعی ایجاد کنید قبل از ادامه بحث چند لحظه سکوت کنید. • در طول بحث ارتباط چشمی داشته باشید. • به خاطر داشته باشید هدف شما شرمنده کردن شاگردان نیست بلکه جلوگیری از مزاحمت است. 💢 متربیانی که رفتار خصمانه دارند: • با انها مخالفت نکنید.  • خونسرد باشید و سعی کنید سخنان خصمانه ی آنها را به شیوه ای بهتر برگردانید. • رفتار آنها را نادیده بگیرید و به دنبال جلب همکاری جمعی نباشید. 💢 متربیانی که تمایل به مشارکت در حلقه یا کلاس ندارند: • از ابتدا سعی کنید همه را درگیر کنید. • به آنها یک وظیفه ی ساده محول کنید. • بعضی گروه کوچک را دوست دارند آنها را در گروههای کوچک قرار دهید. • سعی کنید سوالاتی از او بپرسید که می تواند جواب دهد. • به خاطر داشته باشید عدم مشارکت به معنای عدم یادگیری نیست شاید سبک یادگیری آنها این طور باشد. 💢 متربیانی که در حلقه یا کلاس حضور ذهن ندارند: • آنها را مخاطب قرار داده و سوال بپرسید. • از ابزارهای بصری استفاده کنید. • از آنها در خلاصه کردن مباحث حلقه کمک بخواهید. 💢 متربیانی که زیرکانه بحث اصلی را به سوی انحراف می کشانند: • یادآوری کنید که همیشه روی موضوع باید بحث کرد. • یک چارچوب از درس خود روی تابلو بنویسید تا اگر خواستند از بحث خارج شوند به روند بحث اشاره کنید. • جعبه ی پیشنهادات را فعال کنید. • چند دقیقه به آنها گوش دهید خیلی وقتها خیلی افراد فقط می خواهند شنیده شوند. 💢 متربیانی که حکمفرما هستند: • علت این تسلط را پیدا کنید دانستن علت در عکس العمل شما تاثیر دارد. • مستقیما"درگیر نشوید به گروه متوسل شوید مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_764795416125374573.zip
2.39M
دانلود فایل "تربیت دینی؛چرا و چگونه؟ " با فرمتpdf در یک فایل zip مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅گفتگوی مشترک مهارت ارتباط کلامی با متربی همه ی ما انسان ها هیجانات و مطالب ذهنی خود را با کلام و لحن و زبان بدن به دیگران منتقل می کنیم. بنابراین هم وسیله ای برای برقراری ارتباط است و هم وسیله ای برای تحکیم آن. زمانی که گفتگوی ما رضایت بخش باشد و به مخاطب احساس امنیت دهد، ارتباطی سالم برقرار شده است. امّا اگر گفتگویی در جهت سلطه جویی، ایجاد تنش، بی حرمتی یا ضربه زدن به دیگری باشد، نا امنی و بی اعتمادی حاکم می شود. بعلاوه، از آنجا که بیشترین وقت صرف ارتباط کلامی می شود، نحوه ی صحبت کردنمان با یکدیگر، بهترین شاخص برای سلامت رابطه است. اگر چه بیشتر مردم اگر سعی و دقت نمایند می توانند گفتگویی مؤثر داشته باشند امّا گاهی احساسات برانگیخته شده و عواطف تهییج شده گفتگو را از مسیر صحیح آن خارج می کند و آن را به گفتگویی مشکل ساز تبدیل می نماید. گفتگوی مشکل ساز، گاه خصمانه، گاه رقابت آمیز و گاه آشفته و بی هدف می شود. با اینکه انسان خود و منافع خود را دوست دارد و برای بدست آوردن آن تلاش می کند، اما گاهی اگر در یک گفتگو که چنانچه صحیح باشد و در مسیر خود قرار گرفته باشد هدف درک و تفاهم متقابل است، تبدیل به وضعیتی می شود که هدف شناسایی فرد خاطی و برنده شدن به قیمت آسیب رساندن به دیگری یا از پای در آوردن اوست حتّی اگر از پای در آمدن او به ضرر خودش باشد. وقتی در یک گفتگو وضع به اینجا رسید بهتر است موقتاً گفتگو خاتمه پیدا کند و حل مسئله به زمان دیگری که هیجانات عاطفی کمتر و موجهای منفی ارتفاع و در نتیجه تخریب کمتری دارند موکول شود. در یک گفت و گوی خوب و موثر شایسته است به جای شکایت کردن درخواست کنیم. چون شکایت بر گذشته تاکید میکند و موجب ناامیدی می شود و گذشته را نمی توان تغییر داد. اما درخواست کردن بر خواسته ی ما انگشت می گذارد به رفتارهای آتی اشاره می کند و برای بهبودی حال راه حلی پیشنهاد میکند گاه شکایت ها به صورت سوال مطرح می شوند باید در جملاتی مثل: چرا نمی تونی؟ و شما اصلا تا حالا…و غیره پرهیز کرد. حتی جملاتی مثل: تو باید فلان کار را می کردی هم نوعی شکایت است و نباید مورد استفاده قرار بگیرد اما درخواست سوالی واقعی است که پاسخ واقعی می طلبد. وقتی از کسی شکایت شود احساس می کند که از او عیب جویی شده و دلسرد می شود. هر چند وقتی کسی شکایت هم میکند در حقیقت قصد دارد خواسته خود را بگوید اما اثر منفی آن احساسات دیگری را جریحه دار می کند. در واقع بهتر است هنگام عنوان کردن درخواست خود عامل مانع عملی شدن آن درخواست را به صورت مشترک پیدا کنیم و نقش خود را در برطرف کردن و از بین بردن آن موانع روشن نماییم. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ گاهی از مجموعه و مساجد بیرون بیاییم مسجد پایگاه ماست. مأمن و پناهگاهمان. اما دلیلی ندارد همه فعالیت ما محدود در مسجد و فضای آن شود. سالن‌های همایش هم که گاهی برای مراسم یادواره استفاده می‌کنیم جوابگو نیست. فضاهای عمومی، محل تفریح مردم، بوستان‌ها و محلات و... عرصه‌هایی است که باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌مان را به آنجا ببریم و با مخاطب ارتباط بگیریم. مخاطبانی که ممکن است هیچ‌گاه در مکان‌های دیگر پیدایَش نکنیم. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_475005554528354541.mp3
2.17M
چرا هر چه کار می کنیم نتیجه نمیگیریم؟ گیر کجاست؟ راز به نتیجه رسیدن چیست؟ با سخنان و مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
اخلاص در کارهای فرهنگی استاد قرائتی: کارهای خالص را مردم می‌فهمند. کارهای ریایی را می‌فهمند. هیأت‌ها را می‌فهمند که چه کسی خالص است و چه کسی خالص نیست. آخوندها را می‌فهمند که چه کسی خالص است و چه کسی خالص نیست. خوب مردم می‌فهمند. نه تنها مردم می‌فهمند، بچه‌ها هم می‌فهمند. حالا بچه‌ها خیلی می‌فهمند هرچه پاکتر باشیم، قرآن قول داده گفته: «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات» اگر اهل ایمان و عمل صالح باشید، «سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» (مریم/۹۶) «وُد» یعنی مودت. مودت و مهرت در دلها می‌نشیند. امام حسین برای خدا قیام کرد. بعد از هزار و چهارصد سال یک سال نشد که بگویند امسال محرمش کم‌رنگ تر از پارسال بود. هر سال هیأتش، دیگش، عزاداری‌اش، خرجش، بیشتر می‌شود. مهر امام حسین در دلها مانده است. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf