✴️ پرسش
برخی چون استاد رائفی پور بعد از قتل کودکی در عربستان آنرا از نشانه های نزدیکی ظهور بیان میکنند آیا چنین تطبیقی درست است؟
🍁🍁🍁
✅ پاسخ
مستند سخنان افرادی که این قضیه را دلیلی بر نزدکی ظهور می دانند روایتی است که مرحوم کلینی از بزرگان شیعه نقل فرموده است . درآن روایت می خوانیم: « قَالَ يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَيْسَ يَقْتُلُهُ جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ يَجِيءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْياً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. اى زراره! بناچار جوانى در مدينه كشته مىشود، عرضكردم: قربانت، مگر لشكر سفيانى او را نميكشند؟ فرمود: نه، بلكه او را لشكر آل بنى فلان بكشند، آن لشكر مىآيد تا وارد مدينه مىشود و آن جوان را ميگيرد و ميكشد، پس چون او را از روى سركشى و جور و ستم بكشد، مهلتشان بسر آيد، در آن هنگام اميد فرج داشته باش ان شاء اللَّه.»
📙 (الکافی،ج1،ص337)
⤴️⤴️در پاسخ باید گفت :
📌یکم:این روایت مجهول است و سند معتبری ندارد .
📙 (مجلسی،مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج4، ص: 39)
📌دوم:صرف نظر از سند این روایت، دلالت آن نیز مقصود را ثابت نمیکند . چون: مراد از این غلام نفس زکیه است . که مطابق روایتی دیگر نزدیک ظهور جوانی با نام نفس زکیه کشته میشود . و با توجه به اینکه کشته شدن نفس زکیه با خروج سفیانی و یمانی همراه است کشته شدن این کودک در شهر عربستان ربطی به این روایت ندارد .چون هنوز سفیانی و یمانی خروج نکردهاند.
➖همچنین آقایانی که بدین روایت تمسک کردهاند چگونه می توانند «آل بنی فلان » را به آل سعود تطبیق دهند چون احتمال دارد مراد بنی امیه یا بنی العباس که در نزدیک ظهور دوباره حاکم میشوند باشند.
💢قبلا نیز این جریان با تمسک به حدیثی ضعیف مدعی بودند بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان ،آن کشور به هم میریزد و امام زمان ظهور میکند . چند سال از مرگ ملک عبدالله گذشت و خبری نشد.
✍جواد_حیدری
#رائفی_پور
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
🔸حکایتی شنیدنی🔸
دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
پرسیدند : این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند : مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است.
راوی حکایت می گوید : رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه ، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود ، گفت :
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم.
گفتم : این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی.
گفت : من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب ، فضل از جا برخاست و گفت :
ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم ، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید : علی بن ابیطالب ، افضل و خلیفۀ به حق است.
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت : به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، همواره در میدان های جنگ ، آن دو بزرگوار ( ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد ! و این نشان می دهد که آن دو نفر ، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد ! و چون علی را دوست نمی داشت ، طردش می کرد ؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است !
فضل گفت : بله من این را به برادرم می گویم.
ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است :
«خداوند ، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه ، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند.
ابوحنیفه گفت : به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است ؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است !
فضل گفت : بله این را هم به برادرم می گویم.
امّا او می گوید : آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است :
« ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…»
و می دانیم که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت : به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مهریه طلبکار بودند ، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند !
فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است :
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت :
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله) مهریّه طلبکار نبوده اند ، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است !
فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام.
ولی او می گوید : شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است :
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند.
به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید : پیامبر صلی الله علیه وآله ، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند.
آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد ؟!
سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت وگفت این مرد را بیرون کنید او شیعه است و اصلا برادر ندارد.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌷 تا بهشت۲ «پرسمان اربعین حسینی»
🌀 ۱۰ احکام | ۷ کلام | ۸ اخلاق
📥 دریافت PDF پرسمان: m8r.ir/e21
🔹 تهیه شده در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با همکاری نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان
🏴 موکب سفراء الحسین علیهالسلام
موکب طلاب و مبلغان اصفهان
🌐 eitaa.com/joinchat/3742237174C1a58c0c067
🆔 @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴
🏴
🚩
پرســـ❓ــش
⁉️آیا ماه صفر نحس است؟
⁉️برخی برای اثبات نحس بودن ماه صفر به حدیثی از پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) استناد میکنند؛ آیا این روایات صحیح است؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه
⭕️مقدمه
ماه صَفَر دومین ماه قمری پس از محرم است. در در دوران جاهلیت آن را ناجِر مینامیدند. صفر از ریشه «صفر» به معنی تهی و خالی است. دلیل نامگذاری آن این است که چون این ماه پس از ماه محرم است و مردم دوران جاهلیت در ماه محرم – به دلیل اینکه از ماههای حرام بود- از جنگ دست میکشیدند، با فرارسیدن ماه صفر به جنگ روی میآوردند و خانهها خالی میماند؛ از این رو به آن صفر گفتهاند.
این ماه به نحوست مشهور است، اما با توجه به نکات ذیل چنین اعتقادی صحیح نیست:
1⃣ زیرا نه شرع مقدّس فرموده و نه عقل میپذیرد با رسیدن ماه صفر یکدیگر را از نحوست این ایّام بترسانیم.
2⃣روایت مبنی بر نحوست ماه صفر بهصورت خاص مشاهده نشده است.
اما ماجرایی که پیامبر اکرم(ص) فرمود: «مَنْ بَشَّرَنی بِخُرُوجِ آذارَ فَلَهُ الْجَنَّه»؛« هر کس مرا به خروج [ماه] آذار بشارت دهد، به بهشت میرود»📚معانیالأخبار،ص۲۰۴،ح۱
ملاحظه ی آنچه سبب بیان این حدیث شده است، نشان میدهد حضرت با این جمله میخواستهاند ابوذر را به عنوان فردی بهشتی به مردم معرفی کند؛ زیرا پس از این جمله، ابوذر بود که این خبر را به حضرت داد.
شیخ صدوق سبب صدور حدیث را از ابن عباس نقل کرده است: «روزی پیامبر در مسجد قبا با اصحاب خود نشسته بود. به آنان فرمود: نخستین فردی که اکنون بر شما وارد می شود، از بهشتیان است.
برخی افراد چون این سخن را شنیدند، بیرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب این خبر، از بهشتیان شوند. پیامبر این را فهمید و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما در می آیند که هر یک از دیگری سبقت می جوید از میان آنان، هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام می شود، اهل بهشت است. آن گروه بازگشته وارد شدند. ابوذر نیز با آنان بود. پیامبر به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومی هستیم؟ ابوذر گفت: ای پیامبر خدا، آذار تمام شد. پیامبر فرمود: ای ابوذر، این را می دانستم، اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتی هستی، در حالی که تو را پس از من، از حرمم (مدینه) می رانند، چون به اهل بیت من محبت داری. پس تنها زندگی می کنی و تنها می میری و گروهی سعادت تجهیز و کفن و دفن تو را می یابند. آنان همراهان من در بهشت جاودان اند؛ بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده است»📚عللالشرائع،ج۱،ص۱۷۵
پس سخن از ماه آذار است که از ماههای و این روایت اصلا ربطی به ماه صفر پیدا نمیکند.
نکته سوم: مسئله توجه به سعد و نحس ايام، علاوه بر اينكه غالباً انسان را به يك سلسله حوادث تاريخى آموزنده رهنمون مى شود، عاملى است براى توسل و توجه به ساحت قدس الهى و استمداد از ذات پاك پروردگار و لذا در روايات متعددى مى خوانيم: در روزهايى كه نام نحس بر آن گذارده شده مى توانيد با دادن صدقه و يا خواندن دعا و استمداد از لطف خداوند و قرائت بعضى از آيات قرآن و توكل بر ذات پاك او، به دنبال كارها برويد و پيروز و موفق باشيد.📚تفسير نمونه،ج 23،ص45
♻️نتیجه اینکه:
نحوست ماه صفر دلیل روایی ندارد و روایتی که برخی بدان استناد می کنند ارتباطی با نحوست این ماه نداشته و در صدد اثبات بهشتی بودن ابوذر است.
پاسخ استاد را اینجا نیز میتوانيد بخوانید👇
🆔 http://snai.ir/973227
#عقائد
#شبهات_محرم_صفر
🆔 @javadheidari110
🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩
@ramezan_ghasem110
⭕️پرسش:
با پسرم تا قبل از ورود به مدرسه مشکلی نداشتیم؛ اما از وقتی مدرسه رفت حاضرجواب شد و متاسفانه محیط خانه را با مدرسه وهمسالانش اشتباه میگیرد واحساس میکند حقی از او ضایع میشود و نباید مقابل ما با حاضرجوابی کم بیاورد؛ درصورتیکه من وپدرش در منزل اهل فحاشی نیستیم اما نمیدانم چرا او حرفهای بد میزند؟ لطفا راهکار بدهید؟
✅پاسخ:
تغییر رفتار فرزندتان پس از ورود به مدرسه میتواند به دلیل تأثیرات محیط جدید و تعامل با همسالان باشد.
1⃣ گفتگو و همدلی: با فرزندتان صحبت کنید و به او اجازه دهید احساسات و نگرانیهایش را بیان کند. این کار به او کمک میکند احساس کند شنیده میشود و میتواند به کاهش تنشها کمک کند.
2⃣تعیین مرزها: به وضوح مرزها و قوانین خانه را برای او توضیح دهید و تأکید کنید که احترام به والدین و اعضای خانواده ضروری است.
3⃣الگوی مثبت: خودتان الگوی خوبی برای او باشید. رفتار محترمانه و مثبت شما میتواند تأثیر زیادی بر رفتار او داشته باشد.
4⃣تشویق به رفتار مثبت: وقتی که او رفتار مناسبی دارد، او را تشویق کنید و به او نشان دهید که رفتار خوبش مورد توجه قرار میگیرد.
5⃣تشویق به بیان احساسات: به فرزندتان کمک کنید تا احساسات خود را به شیوهای سالم بیان کند. میتوانید از او بخواهید که وقتی ناراحت یا عصبانی است، به جای حاضرجوابی، احساساتش را با کلمات مناسب بیان کند.
6⃣ایجاد زمانهای خاص برای گفتگو: زمانهای خاصی را برای گفتگو با فرزندتان تعیین کنید. این زمانها میتواند فرصتی باشد تا او احساسات و تجربیاتش را با شما در میان بگذارد و شما نیز بتوانید به او گوش دهید و راهنمایی کنید.
7⃣تقویت مهارتهای اجتماعی: به فرزندتان کمک کنید تا مهارتهای اجتماعی خود را تقویت کند. میتوانید او را در فعالیتهای گروهی و کلاسهایی با موضوع مهارتهای اجتماعی ثبتنام کنید تا یاد بگیرد چگونه با دیگران به شیوهای مثبت تعامل کند.
8⃣استفاده از داستانها و مثالها: از داستانها و مثالهای واقعی استفاده کنید تا به فرزندتان نشان دهید که چگونه رفتارهای مثبت میتواند به نتایج خوبی منجر شود. این کار میتواند به او کمک کند تا الگوهای رفتاری مناسبی را بیاموزد.
9⃣پاداشدهی به رفتارهای مثبت: سیستم پاداشدهی برای رفتارهای مثبت ایجاد کنید. وقتی که فرزندتان رفتار مناسبی دارد، او را با پاداشهای کوچک تشویق کنید تا بداند که رفتار خوبش مورد توجه قرار میگیرد.
✍#زهرا_ابراهیمی
#تربیت_فرزند
@javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
🥕🐇
"انباشتهگی دیرینه"🐜
برخی از ما انسانها از کودکی تاکنون رفتار مورچهوار داریم؛ فقط دنبال جمع کردن آذوقهی مادی و معنوی هستیم، با شاخک طمع دو لپهاش میکنیم تا سبز نشود و نه خود میخوریم و نه اجازه میدهیم کسی از آن بهره ببرد؛ ما پُر هستیم از یک عُمر مِنبرِ انباشته در ذهن، جزوه، گوشی، لپتاپ، فلش و... گویی قرار نیست آموختههایمان در اعضاء و جوارحمان نمایان گردد؛ البته غرضام از نوشتن این مطالب این نیست که دیگر در مجالس وعظ و خطابه شرکت نکنیم چرا که اگر روزی خود را از شرکت در اینگونه جلسات بینیاز بدانیم همان روز، مرگ قلبمان فرارسیده است؛ بلکه غرض نویسنده از نوشتن این نوشتار این است که زنبور عسلوار هم خود از آموختههایمان بهره ببریم هم دیگران، یعنی
با خوبی خود عیبنمای دگران باشیم.🐝
🖊نویسنده: مرضیه رمضانقاسم
#طمع
#حرص
#زیست_مورچهای
#زیست_رنبور_عسلی
╔ ⃟🌸๑
╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
🅰آیا سحر و جادو واقعیت دارد یا امری خرافیست؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه"
🔻مقدمه
سحر،جادو و ارتباط با جنیان از امورىست كه واقعیت دارد، از گذشته تاكنون كسانى بودهاند که داراى این علماند، سحر و ارتباط با جنیان علمىست كه شرعا یادگیرى،یاد دادن و استعمال آن حرام است،البته یادگرفتن این علوم براى كسانى كه هدفشان ابطال سحر و یا مبارزه با مدعیان دروغین نبوت است،اشكال ندارد
شایان ذكر است:گرچه سحر و جادو واقعیت دارد ولى اینطور نیست که ما به محض مواجه شدن با هرمشکلی گمان کنیم سحر شدهایم
🔘نکتهی اول که در این رابطه حائز اهمیت است،اینکه ما راه ورود جن را به زندگیمان ببندیم لذا میبایست از برخی کارها که موجب ورود جن به زندگیمان میشود پرهیز کنیم از جمله اینکه
🕸دنبال علوم غریبه و سحر و جادو و طلسم و...نرویم
🕸مواظب باشیم به حدی از کفر و نفاق نرسیم که موجب شود در برابر حق موضعگیری کنیم، همچنین دچار شرک نشویم
🕸نسبت به گناه بیتفاوت نباشیم،اصرار بر گناه، خصوصا گناهان کبیره نداشتهباشیم و پس از هر خطا استغفار و توبهکنیم
🕸چلهنشینیهای شیطانی و ریاضتهای غیرشرعی به شیوه مرتاضها و صوفیانی که تحت تاثیر خباثتهای جنّیان شیطانصفت قرارگرفتهاند،قرارنگیریم
🔘نکتهی دوم:اگر بر فرض موردى پیدا شد كه واقعا سحرى در كار بوده و به هر دلیلی قفسِ جنیان در زندگیمان باز شده و زمینهی ورود آنها به زندگی مادی ما فراهم شده باید سعی کنیم برخی اعمال،اذکار،دعاها و راههایی را که براى بطلان سحر و جادو وجود دارد را انجام دهیم، مانند
۱)قربانیکردن برای کسب رضایت الهی و توزیع گوشت میان فقرا
۲)هر روز ۵ مرتبه آیت الکرسی(فقط آیه255 سوره بقره) را بخوانیم
۳)استعاذه به خدا و خواندن سورههای فلق و ناس هر روز و هر شب
۴)نگهداری یک قرآن در خانه و هر روز مقداری(حداقل7 آیه) از آنرا بخوانیم
۵)حمل قرآن کوچک به همراه خود و گاهی چند آیه از آن را بخوانیم
۶)آیه«یا معشرالجن...»(آیه 33 سوره رحمن) را چهل بار بر آب بخوانیم و آن را در چهارگوشه منزل بریزیم
۸)دعا وتضرع به درگاه خدا
۹)درخواست دعا از اولیاى واقعى خدا
۱۰)صدقه دادن
۱۱)حرز امام جواد
🅱اگر سحر و جادو واقعیت دارد چرا خداوند اجازه تأثیرگذاری سحر را به ساحران داده است؟
1⃣وجود چنین نیروهایی به مقتضاى نظام دنیا مىباشد كه تزاحم میان زشتىها و پلیدىها وجود دارد و همچنان كه انسانهاى شیطان صفت و زشتكار وجود دارد جنهاى پلید و آزاردهنده نیز وجود دارد
2⃣سنت حاکم برجهان، قانون عمومي اسباب و مسببات يا همان علت و معلول است
قانون علیت حکم میکند که آهن تيز، برنده باشد و اگر کسي از آن شمشيري ساخت و بر گردن کسي زد،آن گردن را ببرد و همين خدايي که چنين اثري در شمشير تيز قرار داده به ما انسانها حکم کرده که شمشير تيز براي زدن گردن فسادگران و ظالمان ستمگر و... است و شما نبايد آن را به گردن مظلومان بزنيد
خداوند جهان را بر اساس قانون علت و معلول نظم داده و آفریده است و اين نظام را بر همهی اجزاي هستي حاکم کرده و ارادهاش بر اين است که همه چیز از اين مجرا يعني از طريق علت خودش و با نظم و نظام به وجود آيد و دوام يابد و از بین برود
امام صادق میفرمایند:«ابیاللَّهُأَنْيُجْرِيَالْأَشْيَاءَإِلَّا بِأَسْبَاب...»؛«خدا ابا دارد که اشیاء را جاری کند بجز بهوسیله اسباب»
📚الكافي،ج1،ص183
3⃣سحر و جادو،مانند چاقو،هم استفاده صحیح از آن میتوان داشت و هم استفادههای غلط ساحر با بکار بردن آن بر کارهايي که حرام است توانمند میگردند و به قول قرآن میتوانند بين زن و شوهر اختلاف بياندازند و...
بنابراین اگر بنا باشد اين سبب کارگر نباشد بايد قانون علت و معلول نقض گردد و با وجود علت، معلول وجود نيابد و اين نقض سنت حاکم برجهان از خداي حکيم صورت نمیگیرد
4⃣توجه داشته باشیم که هیچ موجودی بدون اذن خداوند،توان ضرر زدن به دیگری را ندارد پروردگار عالم میفرماید:«...وَ ما هُمْ بِضارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ ...»؛«هیچگاه نمىتوانند بدون اجازه خداوند،به انسانى زيان برسانند»
بقره/102
لذا خدا براي بندگان پناهگاه قرار داده و آن، پناهبردن به خود اوست.خدا اجازه داده سحر ساحر اثر کند،همچنان که اجازهداده استعاذه و پناهبردن مؤمن هم اثرگذار باشد و تأثیرگذاری سحر ساحر را خنثيکند
⭕️هشدار
فالگیرى،كفبینى و طالعشمارى هیچ مستند شرعى ندارد،دفع خطر جن،طلسم و جادو و دعانویسی نوعا كار افراد شیاد است و برخی از آنها افراد كلاه برداری هستند كه قصد اخاذى و پر كردن جیب خود را دارند لذا چندان اعتمادى به آنها نیست مگر اینکه فرد متخصص،مؤمن و قابل اعتماد باشد که محتوای دعاهایی که مینویسد از قرآن و احادیث،الهام گرفته باشد همچنین از دعاهایی که به زبان عبری یا خط نامفهوم است دوریشود
@javadheidari110
〽️🔆〽️🔆〽️🔆〽️🔆
@ramezan_ghasem110
📌امان از عمروعاص های داخلی
مواظب دشمن داخلی باشیم.
کنار آمدن با آنان به این سادگی نیست؛ دقت بیشتری میخواهد چون:
📍وقتی به #شاهچراغ حمله شد، گفتند: جای گشت ارشاد، امنیت مردم رو تامین کنید.
📍ولی وقتی تروریستها را دستگیر کردند، هشتگ نه به اعدام راه انداختند.
📍اسرائیل، نطنز و اصفهان را زد و شهیدان شهریاری و احمدی روشن را ترور کرد، گفتند: دیدید روسیه اس۳۰۰ نداد.
📍 #غزه اسرائیل را با طوفان الاقصی زد، نوشتند: خون رو با خون جواب نمیدن.
📍طالبان، پنجشیر را تصرف کرد: غوغا راه انداختند که: حکومت حاضر به دفاع از مظلومان افغانی نیست!
📍اما از مظلومان #فلسطین که دفاع شد، گفتند: نه غزه، نه #لبنان!
📍تحریم که شدیم، تحلیل کردند که: به خاطر دشمنی تان با آمریکا است.
اما وقتی آمریکا از #برجام خارج شد: نوشتند: به خاطر حمله شما به سفارت #عربستان بود!
📍آیت الله #رییسی بدون برجام، تحریم را بی اثر کرد، گفتند: پولش رو که نمیتونید بیارید چه فایده!
پولها که آزاد شد، گفتند: همه رو دادید فلسطین!
📍به همت دانشمندان جوانمان #واکسن ساختیم. توییت زدند که: آب مقطره.
واکسن را با پیگیری آقای رئیسی وارد کردیم، نوشتند: چینیه به درد نمیخوره!
📍با عربستان جنگ دیپلماتیک داشتیم، فریاد زدند: #دیپلماسی بلد نیستید.
با عربستان ارتباط برقرار کردیم، ناگهان گفتند: چی شد از شعارهای انقلاب عقب نشینی کردید؟!
🖌هیاتها رونق گرفت، نوشتند: عزا بسه دیگه، مردم نیاز به شادی دارند.
جشن شادی چند کیلومتری #غدیر برگزار شد، گفتند: امارات ماهواره فرستاده هوا شما #ایستگاه_صلواتی میزنید.
📍ماهواره فرستادیم هوا، ناجوانمردانه گفتند: وقتی مردم تو اجاره خونه ماندهاند، #ماهواره چه فایده داره!
📍با #چین قرارداد ساخت مسکن و با روسیه قرارداد همکاری بلند مدت نوشتیم، تحلیل نوشتند که:کشور رو فروختید به چین و روسیه.
📍روسیه اسلحه از ما خرید: گفتند در جنگ اوکراین دخالت کردید!
اعلام بی طرفی کردیم: گفتند از اسرائیل ترسیدید.
▪️اسرائیل رو بزنیم: مقصر مائیم،چون چوب کردیم لانه زنبور.
▪️نزنیم میگن: ایران ترسید.
📣خلاصه ما هر کاری بکنیم زیر سئوالیم. چون نوکران کدخدا شبانه روز مشغول کارند.
@javadheidari110
💠 پرسش:
آیا برای انجام کارها، استخاره مفید است؟
✍ پاسخ:
نکته ی اول: استخاره به معنای طلب کردن خیر از پروردگار عالم، برای انجام هر کاری امری پسندیده و مورد سفارش اهلبیت علیهمالسلام هست.
مرحوم شیخ حر عاملی (ره) در وسایل الشیعه، بابی با عنوان (بَابُ كَرَاهَةِ عَمَلِ الْأَعْمَالِ بِغَيْرِ اسْتِخَارَةٍ – مکروه بودن انجام عمل بدون استخاره- گشودهاند. (1)
نکته ی دوم: نوع دوم استخاره، به معنای خاص و رایج بین مردم هست که هنگام تردید و تحیر برای انجام کاری، متوسل به آن می شوند.
در این مورد، نکاتی تقدیم میشود:
الف): برای انجام هر کاری، مخصوصا اگر دارای اهمیت باشد، ابتدا باید از فکر و اندیشه بهره ببریم.
امام علی علیهالسلام فرمودند: الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَة" فکر مانند آیینهای صاف، زشتی و زیبایی امور را به انسان نشان می دهد. (2)
ب): بعد از اندیشیدن و تفکر، مشورت کردن و بهره بردن از عقل جمعی، مورد سفارش آموزههای اسلام عزیز هست.
امیرالمؤمنین علیهالسلام می فرمایند: لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَة" هيچ پشتيبانى همچون مشاوره نيست. (3)
ج ) اگر کسی بعد از تفکر و مشورت، نسبت به انجام عملی مردّد و متحیّر، باقیمانده باشد، فقط و فقط برای رفع تحیر و نجات از حالت تردید، می تواند اقدام به استخاره با آدابی که برای آن بیانشده است، نماید.
نکته ی سوم: طبق نظر مراجع معظم تقلید، عمل به استخاره واجب نیست. (4)
پی نوشت ها:
1. وسائل الشيعة، ج8، ص: 79
2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 470
3. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 478
4. http://www.leader.ir/fa/book/11?sn=4568
✍ جواد حیدری
#استخاره
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔵 یک داستان، یک تامل
▪️گویند مردی وارد کاروانسرایی شد تا کمی استراحت کند...
کفشهایش را گذاشت زیر سرش و خوابید.
طولی نکشید که دو نفر وارد آنجا شدند. یکی از اون دو نفر گفت: طلاها رو بزاریم پشت آن جعبه...
دیگریی گفت: نه اون مرد بیداره وقتی ما بریم طلاها رو بر میدارد.
گفتند: امتحانش کنیم کفشاش را از زیر سرش برمیداریم اگر بیدار باشد معلوم میشود.
مرد که حرفای اونا رو شنیده بود، خودش را بخواب زد.
آنها کفشاش را برداشتن و مرد هیچ واکنشی نشون نداد.
گفتند: پس خوابه! طلاها رو بزاریم زیر جعبه...
بعد از رفتن آن دو، مرد بلند شد و رفت که جعبه طلای آنها را بردارد؛ اما اثری از طلا نبود و تازه متوجه شد که همه این حرفاهایشان برای این بوده که او خود را بیشتر به خواب بزند تا راحت تر کفشها را بردارند...
❇️ یادمان باشد هر گاه در زندگی، خود را به خواب غفلت بزنیم، متضرر خواهیم شد.
#مدیریت_ذهن
#عزت_نفس
#توجه_به_داشته_ها
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ در مورد جایگاه حضرت محسن، حضرت علی اصغر و حضرت رقیه سلام الله علیهم اجمعین، جهت توسل، چه تبیین قرآنی و روائی میشود ارائه کرد❓
🔵پاسخ:
1⃣بر اساس آیه ی۲۱ سوره ی طور و با لحاظ روایات مربوط به آن،
بچه هایی که از خط ایمانی پدر خارج نشده باشند (#بچه های بالغی که مسیر صحیح را طی کنند و #کودکان سقط شده و نابالغ) به پدر ملحق می شوند. (الحقنا بهم ذریتهم)
2⃣بر اساس روایات عالم ذر، پروردگار عالم بعد از تعلیم ودادن اختیار و عقل از همگان در آن عالم امتحاناتی گرفته است که به حسب کیفیت امتحان، قابلیت های اولیه ی دنیایی مشخص گردیده است.
فرزند حسین بن علی علیه السلام شدن بعد از قبول شدن در امتحان و آزمون عالم ذر است نه اینکه غیرحکیمانه و بی حساب و کتاب باشد.
🌷"اذ اخذ ربک من بنی آدم من ظهورهم ذریتهم ا لست بربکم قالوا بلی...."
🌷"یا ممتحنه التی امتحنک الله قبل ان یخلقک.."
پس حضرت علی اصغر علیهم السلام جایگاه اکتسابی هم دارد . (کل نفس بما کسب رهین).
3⃣قابلیت های اولیه در حد مقتضی است و نه علت تامه.
لذا انسان می تواند در دنیا، آن مقام را حفظ و یا ارتقاء دهد و یا آن را تنزل داده تا سر حد "اولئک کالانعام بل هم اضل" پیش ببرد.
4⃣فرزندان غیر مومنین که در سن غیر شرعی از دنیا بروند و برخی از فرزندان مومنین، در برزخ تحت تربیت و آموزش و مورد امتحان قرار می گیرند و در صورت موفقیت اهل بهشت خواهند بود.
نتیجه اینکه: جایگاه حضرت محسن، علی اصغر و رقیه خاتون سلام الله علیهم اجمعین، با لطف و تفضل الهی همان جایگاه پدر بزرگوارشان هست و توسل به آن دردانه ها عین صواب و سداد است.
✍جواد_حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
ضرورت حمایت از فلسطین.ogg
14.17M
🔉استاد جواد حیدری زید عزه
🔴 ضرورت دفاع از آرمان قدس و حمایت از فلسطین
📎متنکنفرانساستاد را اینجابخوانید
🔵 مسنجر پالتاک
#کنفرانس
#فلسطین
#یاری_مظلوم
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نگیم سلام!
✅باید بگیم درود!
🌹چون ما آریایی هستیم!
💥پاسخ شنیدنی به این صحبت
#باستانگرایی
#تعامل_زبان_ها
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
⭕️درباره خدا و امامان گاهي افكار بدي در ذهنم بوجود مي آيد، چكار كنم؟
نکته ی اول: پرسش شما نشان می دهد که ما با جوانی در ارتباطیم که ریه های سالم معنویتش، تحمل غبار گناه را ندارد.
نکته ی دوم: اين افکار برای اغلب افراد بخصوص در سنين نوجواني و جواني اتفاق می افتد پس حساس نشويد.
نکته ی سوم: در معارف اسلامي به اين گونه افكار «حديث نفس» گفته ميشود كه نه گناه است و نه انسان را از دايره «دين» خارج ميكند. مهم آن است كه بر «عقيده و ايمان خود استوار و ثابت قدم» باشيد.
🟣شخصي خدمت پيامبر اكرم رسيد و عرض كرد: اي رسول خدا! گاهي راجع به خدا و شما افكاري به ذهنم مي رسد كه اگر بگويم، چه بسا حكم قتل مرا بدهيد. حضرت فرمود: وقتي اين افكار به سراغت مي آيد، خوشحال مي شوي يا ناراحت؟ عرض كرد: ناراحت مي شوم. حضرت فرمود: اين عين ايمان است.
نکته ی چهارم: براي مواجهه با اين افكار بايد اقدامهاي «علمي» و «عملي» انجام داد: 👇
الف. راهكار علمي:
بازسازى شناختى:
شيطان در صدد ضربه زدن به ما است لذا بايد سطح اطلاعات و آگاهي ديني و شناخت و معرفت خود نسبت به خدا، چهارده معصوم و نعمتها و محبت هاي مادي و معنوي را افزايش داد و به رفع شبهات ديني پرداخت تا به تدريج ايمان قوي شود.
ب. راهكارهاي عملي:
1. متمركز شدن بر افكار مطلوب به عنوان افكار جايگزين
2. ذكر و دعا:
- پيامبر: كسى كه مبتلا به وسواس فكرى درباره خدا است، سه بار ايمان به خدا و رسول را به زبان تكرار كند، يعني سه بار بگويد:« آمنت بالله و رسوله» تا آن حالت وسواسى از بين برود»
- شخصى از امام صادق در مورد وسواس و شك سؤال كرد، حضرت فرمود: هر گاه به وسواس فكرى مبتلا شدى، بگو: «لا اله الا الله » و «لا حولَ ولا قوّة إلاّ بالله»
- همچنين مردي خدمت امام باقر رسيد و از سه چيز شكايت كرد:
اول؛ وسوسه شيطان و حديث نفس، دوم؛ فقر و تنگدستي، سوم؛ بدهكاريهاي زياد.
حضرت فرمود: اين دعا را مكرر بخوان. خداوند هر سه مشكل شما را برطرف ميكند:
«توكّلت علي الحيّ الذي لا يموتُ و الحمد للّه الذي لم يتّخذ ولداً و لم يكن له شريكٌ في المُلك و لم يكن له وليُّ من الذلّ و كبّره تكبيراً»
- در روايتي آمده است كه براي رفع وسوسه شيطان و حديث نفس و زماني كه در دل شكي نسبت به خدا (يا يكي از مقدسات) پيدا شد، بگويد:«هو الأوّل و الآخر و الظاهر و الباطن و هو بكلّ شيءٍ عليم».
- همچنين خواندن سوره مباركه ناس توصيه شده است.
- شخصی خدمت آیت الله بهجت (رحمه الله عليه) رسید و عرض کرد: برای نفی خواطر (پاکیزه کردن دل و ذهن از هر چه جز خدا) چه کنیم؟ فرمودند: «ضدش را انجام دهید؛ یعنی استغفار کنید و صلوات بفرستید که ضد آن خواطر هستند.»
3. هر روز به خود تلقين كنيد: «قادرم افكار ناخواسته را كنار بگذارم»
4. دوري از بيكاري (مثل مطالعه، نظافت اتاق، كمك به دوستان، ورزش و...)
چون اين افكار به هنگام بيكارى به سراغ فرد مىآيد.
5. عادی سازی و ساده انگاری اين افكار
حساسيت نشان ندهيد و فقط با كنجكاوي مختصري برخورد كنيد و در مورد آنها هم مثل افكار غیر ضروری دیگر رفتار كنيد.
6. موكول كردن افكار براي بعد
اگر در وسط نماز این افکار آمد به خود بگوييد: زمان فكر كردن به این افکار فلان ساعت است. البته زمان اختصاصى را به تدريج در طى (مثلاً سى روز) روزى يك دقيقه كم كنيد تا نهایتاً به صفر برسد.
7. مراجعه به روانپزشك
اگر مدت زیادی از اینگونه درگیریهای ذهنی می گذرد (چند سال) و به تعداد زیاد در روز تکرار می شود، به یک روانشناس و يا روانپزشک مراجعه نماييد.
#وسواس_فکری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b