🔴 ايمان آن است كه راست گويى را در آن جا كه به زيان توست بر دروغ گويى در آن جا كه به سود توست مقدم دارى و اين كه گفتارت بيش از عملت نباشد و به هنگام سخن گفتن درباره ديگران تقواى الهى را پيشه كنى.
🔺نهج البلاغه، حکمت۴۵۸
#نکته_اخلاقی
@javaneh_edu
هدایت شده از اسلام ناب
🔹قابل توجه برادران محترم تنها کمتر از دو روز تا پایان مهلت ثبت نام باقیمانده است.
🌀 دانشجویانی که مراحل ثبت نام (عضويت در سایت رفدا،پرسشنامه و آزمون) را بصورت کامل انجام نداده اند هرچه سریعتر ثبت نام را انجام بدهند.
⭕️ توجه : قابل ذکر است کسانیکه مراحل را کامل انجام نداده اند به منزله انصراف تلقی شده و اسم آنها بصورت خودکار از لیست حذف خواهد شد.
📎لینک ثبت نام:
🌐 eslamenaab.ir
#اسلام_ناب
#قیام_جوانان_برای_تحول_ایران
📚 مرکز معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب
🆔️ @eslamenaab_ir
غدیر با کیفیت نسخه نهایی.pdf
1.07M
♥️ مجموعه اقدامات پیشنهادی
برای بزرگداشت عیدالله الاکبر
🔹 با مطالعه، اجرا وانتشار این فایل میتوانیم قدمی برای بزرگداشت ایام #عید_غدیر برداریم
#عید_غدیر
▫️معاونت فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان
🔰مبصرون شبکه فعالین فرهنگی بسیج دانشجویی گیلان
📱https://t.me/mobserunn
📱https://eitaa.com/mobserun
📱https://ble.ir/mobserun
📱http://instagram.com/setareganegil.ir
⚜ علی و قدرت!
◀️ یک روز از او پرسیدند چه چیزی را بیشتر از همه دوست دارید؟
در جواب گفت: مرگ! من در دنیا هیچ چیزی را به اندازه مرگ دوست ندارم، چون مرگ تنها فاصله من با خدا است و بعد از مرگ مستقیم به دیدار خدا می روم.
◀️ او می گفت دنیا را سه طلاقه کردهام؛ با همه چیز خداحافظی کردهام و وقتی شهید شوم خوش به حالم میشود و موقع شهادت نجات پیدا خواهم کرد.
◀️ از او نقل شده است که اگر پوست یک دانه جو در دهان یک مورچه باشد و به او بگوید که این پوست جو را از مورچه بگیر، با اینکه آسیبی هم به آن مورچه نمیرسد، در مقابل این کار، کل قدرت جهان، تمام قدرت و ثروت عالم را به تو می دهند و تو حاکم کل جهان می شوی؛
او گفته بود به خدا سوگند چنین کاری نخواهم کرد.
💠 این علی(ع) است... علی واقعی اینگونه است. پس زمانی که می شنویم غدیر، حق علی، ولایت علی، حکومت علی و... منظور این است.
🌐 این علی (ع) است که به کل دنیا و حکومت اینگونه نگاه می کند.
🔺 خانم میرپور
▫️ زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان
#از_غدیر
@javaneh_edu
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 چرا تشکیلات شکل نمیگیرد؟
🔹 ما حاضر نیستیم با هم مشارکت کنیم تا قوی بشویم!
🔸 هر کدام به تنهایی میخواهیم قوی بشویم!
#پناهیان
@javaneh_edu
#سخن_دوست
🔸️ هنگامی که روحی به آزادی رسید و جز امر حق امری نداشت و جز خواست او خواهشی نداشت، این روح به ولایت می رسد و به سرپرستی می رسد و دستور او و حتی نگاه او در دل های موحد عاشق، حرکت می آفریند.
💠 استاد صفایی حائری، کتاب غدیر
@javaneh_edu
⚜ علی را برای امروز بخواهیم!
🔹 حکومت امام علی(ع) الگوی کامل یک حکومت بر مبنای اسلام است. حضرت امیر در طی چهار سال و چند ماه حکومت خود الگویی از یک جامعهی اسلامی ارائه دادند که در آن الگو، ارزشهایی چون عدالت، آزادی و جمهوریت برای هیچ منظوری ذبح نمیشوند.
🔸 حضرت زمانی کمر به اجرای این آرمانهای الهی بستند که حدود دو دهه از رحلت رسول خدا میگذشت. بسیاری از احکام و دستورات پیامبر نادیده گرفته یا تحریف شده بود. خلفای بعد از پیامبر هر یک بر طریقهی خود حکمرانی میکردند. برخی صحابی و انقلابیها هم کنج عافیت خزیده و با سهم بیشتر از بیتالمال چشم بر بیعدالتیها بسته بودند.
🔹 در این شهر آفتزده که رانت و فساد، توجیه و حق افراد قلمداد میشد، در این زمانه که فربگی انقلابیها از بیتالمال رویه شده بود و حتی پای تحریف به عبادات هم رسیده بود؛ حضرت زمام حکومت منحرف شدهی اسلامی را به دست گرفت و همان ابتدای امر حجت را بر همه تمام کرد که من به شیوهی رسول الله حکومت میکنم نه سنت شیخین!
🔸 بعد از دو دهه که مردم به رانت و فساد و بیعدالتی خو گرفتهاند و سنگهای رانتیِ خانههای اشرافی صحابی رسولالله [زبیر!] (۱) که از قضا از اولین بیعت کنندگان با مولا علی در روز غدیر هم هست روی هم چیده شده؛ حضرت میفرمایند:« آنچه از بیتالمال بردهاید را بازپس میستانم، حتی اگر کابین زنان کرده باشید!» (۲) در اینجا اشراف احساس خطر میکنند. طلحه و زبیر نزد حضرت رفته تا از او بخواهند با اموالی که در زمان عثمان به دست آوردهاند کاری نداشته باشد. حضرت اما حاضر نمیشوند عدالت را زیر پا بگذارند و درنهایت آن دو به بصره رفته و جنگ جمل را رقم میزنند.
🔹 مولا علی در اجرای حدود الهی میان خودی و ناخودی تبعیضی قائل نمیشوند. هیچکس را به دلیل نزدیکی با خود از اجرای مجازات الهی تبرئه نمیکنند. این را در مجازات نجاشی شاعر معروف دوره خلافت ایشان میبینیم. نجاشی به نوعی مبلغ حکومت بود و علیه دشمنان حضرت شعر میسرود؛ اما وقتی به حضرت خبر رسید که وی شرب خمر نوشیده و این خبر پخش شد، حضرت نگفتند این طرفدار ماست، این انقلابی است، این زحمت کشیده و برای ما تبلیغ کرده پس از گناهش میگذریم، اعلام کردند حد را بر او جاری کنید حتی به قیمت پناهندگی آن شاعر نزد معاویه.
🔸 آری! علی را عدالتش تنها کرد. کوتاهی عمر حکومت حضرت به سبب ایستادن بر موازین اسلامی بود، چون نخواست با چوب حراج زدن بر ارزشها بقای خود را بخرد. حضرت بهانهتراشی نکرد که حالا دیگر وقت آرمانخواهی نیست، حالا دو دهه از انقلاب گذشته و دورهی این حرفها نیست، نگفت کسی امروز به این اصول اهمیت نمیدهد پس فراموششان کنیم. ایشان پای اصول پیامبر ایستادند به قیمت سه جنگ و آشوبهای پیاپی در دوران حکومت. او سیاستمدارِ مومنِ عدالتخواهیست که اسلام را در میان جامعهای طاعونزده فریاد میزند.
🔹 آیا میشود گفت این علی به کار امروز ما نمیآید؟ آیا او که گذر زمان نمیتواند از اجرای حق بازش بدارد، برای امروز ما نمونه نیست؟ حکومتی که حضرت ساخت مگر آرمان تمام انسانهای آزاده نیست؛ پس چطور میشود ادعا کرد تاریخ مصرف حکومتی چون حکومت حضرت گذشته است؟ آیا رفتار او با طلحه و زبیر (انقلابیهای دیروز و فربه شدگان امروز) الگوی ما نمیتواند باشد؟ حالا که چهار دهه از انقلابی که با شعار عدالت و استقلال و جمهوریت بر سر کار آمده، حالا که انقلابیهای دیروز آرمانهای همان انقلابی که قدرتشان را از آن دارند نفی میکنند و در ازای مجاهدتهای(!) گذشته خود سهمِ بیشتر از بیتالمال، رانت اطلاعاتی و... را حق خود میدانند، آیا شیوهی حضرت در حکمرانی راهنمای ما نمیتواند باشد؟ کلمات قصار و خطبهها و نامههای او که فقط برای مزین کردن سردر ادارهها نیست؛ برای اجرا کردن است.
🔸 الگوی حکومتی و شخصیتی حضرت که فقط برای پستوی خانهها نیست برای میانهی جامعه و میدان سیاست و حکومت است.
میگویند اسلام را چه به سیاست؟ چه به حکومت؟ مگر آنچه پیامبر و جانشینان به حقش به ویژه حضرت علی(ع) عمل کردند غیر از سیاست و حکومت است؟ اسلامِ بیخطری که از احکام فردی و نجاست و طهارت فراتر نرود که اینهمه جنگیدن و مخالفت کردن ندارد. اسلامی که از پستوی خانه بیرون نزند که مخالف ندارد. اسلامی که با عدالت و حقوق مستضعفان و ستمگری مستکبران کاری نداشته باشد که فریاد زدنش منتج به فرق شکافتهی فریاد زنندهاش نمیشود.
🔹 سخنان مولا مخدر نیست، عامل حرکت یک جامعهی مسلمان است. شیوهی حکمرانی او هم تصویر زیبایی که با آن عکس یادگاری بگیریم نیست، دستورالعمل اجرایی برای امروز و همیشه است.
_________
۱. ر ک: نهضت مقدس، محسن قنبریان. ص ۱۷۵ و ۱۷۶
۲. خطبه ۱۵ نهجالبلاغه
🔺 خانم پاکار
▫️ فارغالتحصیل زراعت و اصلاحنباتات دانشگاه گیلان
#از_غدیر
@javaneh_edu
گمراه شد هر آنکه از این طایفه جداست
"هادی" شدی که پیرو "حیدر" شویم ما
⚡فرا رسیدن سالروز میلاد امام هادی(ع) تبریک و تهنیت باد
@javaneh_edu
💠 #حدیث
🔸️پیامبراکرم (صلیاللهعلیهوآله) فرمودند:
[مَعاشِرَ النّاسِ! إِنَّهُ مِحْنَةُ الْوَری وَالْحُجَّةُ الْعُظْمی وَالْآیةُ الْکُبْری وَإِمامُ أَهْلِ الدُّنْیا]
🔹️ای مردم! علی مایهی آزمایش و امتحان همگان است، او حجّت بزرگ خدا و آیت کبری و امام اهل دنیاست...
🔺روضةالواعظین، ج۱، ص۱۰۰
@javaneh_edu
⚜ حق حاکمیت باعلیست!
📤 نقل شده که حضرت فاطمه(س) خطاب به محمود بن لبید که ازایشان پرسیده بود: «چرا اگر پیامبر(ص)، علی(ع) را بعنوان جانشین برگزید، علی از حق خود دفاع نکرد و برای گرفتن آن قیام نکرد!!؟»
📩 پاسخ دادند: رسول خدافرمودهاند؛ مَثَل امام مانند کعبه است، مردم باید دور آن طواف کنند، نه آنکه کعبه دور مردم طواف نماید.
📨 با اینکه حق حاکمیت با امیرمومنان بود، اما چون مردم بهسوی ایشان نرفته و با ایشان بیعت نکردند، ایشان وظیفه حاکمیت را عهده دار نبودند.
🔺 خانم دفاعی
▫️ مهندسی شیمی دانشگاه زنجان
#از_غدیر
@javaneh_edu