eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.5هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
3هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ 👣 خوشا به حال آنها که شوق و اشتیاق به آنها را به طرف آن قبر مطهر کشانده و با پای پیاده در این بیابان‌ها ، نه راحت می‌فهمند ، نه شب و روز می‌شناسند . 🕌 امیدواریم همه در شب و روز در آن مقامی که «وَ إِجَابَةَ اَلدُّعَاءِ تَحْتَ قُبَّتِهِ¹» همه دست به آسمان بلند کنند بگویند : 🤲🏻 « اللّهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَميدَةَ ، وَاكْحُلْ ناظِري بِنَظْرَة منِّي اِلَيْهِ ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ ، وَاَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَاسْلُكْ بي مَحَجَّتَهُ ، وَاَنْفِذْ اَمْرَهُ وَاشْدُدْ اَزْرَهُ ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ ، وَاَحْيِ بِهِ عِبادَكَ » 🌤 زوار آن قبر شریف به هر نقطه‌ای که رفتید شب و روز اربعین ، علیه‌السلام را از خدا بخواهید . ۱. وسائل الشيعة، ج۱۴، ص۵۳۷ (و اجابت [شدن] دعا زیر قبه‌اش) صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ ✅ طهارت پوستهای مختصر بدن 📝 سؤال 144 : اگر کسی پوستهای مختصر لب خود را بکند ، آیا نجس است ؟ 📖 جواب : اگر پوستهای مختصر لب وجاهای دیگر بدن را (اگرچه وقت کندن آن نرسیده و با درد کنده شود) بکنند ، پاک است .  صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ ✅ کندن پوست لب و جاهای دیگر بدن 📝 پرسش : اگر از بعضی قسمت های بدن پوستهای کنده شود یا با فشار آن را جدا کنیم نجس است ؟ 📖 پاسخ : پوست هايى كه از لب و سر و جاهاى ديگر بدن انسان جدا مى ‏شود پاك است ، امّا اگر آن را با فشار جدا كنند به طوری که محل آن سوزش پیدا کند احتياط واجب اجتناب است . ✅ نماز شخص جاهل به نجاست پوست لب 📝 پرسش : سابقاً عادت داشتم پوست لب خود را بکنم و آنها را به لباسم می زدم و نمی دانستم که نجس است . آیا نمازهایی که خوانده ام باطل است ؟ 📖 پاسخ : طبق فتوای ما احتیاط واجب در اجتناب از چنین پوستی است و اگر کسانی در این مساله فتوی به طهارت بدهند می تواند به آنها مراجعه کند . 🌺 احتیاط واجب : احتیاطی است که همراه با فتوای قطعی و صریح در مسئله نمی آید . در این مورد، مقلد یا باید به احتیاط عمل کند و یا به فتوای مجتهد دیگری که پس از مرجع تقلیدش ، از دیگران اعلم است ، مراجعه کند . 🌸 احتیاط مستحب : احتیاطی است همراه با فتوای صریح مجتهد که رعایت آن خوب است ، ولی واجب نیست و مقلد نمی تواند در آن مسئله، به مجتهد دیگر رجوع کند . 🌼 احتیاط لازم : احتیاطی که مجتهد ، لزوم رعایت آن را از طریق دلایل عقلی یافته و عمل به آن واجب است . 📚 کتاب اصطلاح شناسی @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ " پوستهای مختصر لب و جاهای ديگر بدن كه موقع افتادنشان رسيده ، اگرچه آنها را بكنند پاك است . ولی بنابر احتياط واجب بايد از پوستی كه موقع افتادنش نرسيده و آن را كنده اند اجتناب نمايند ". صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 💎 کیست که علیه‌السلام را بفهمد و درک نماید ؟ 🌐 کسی آن را می‌فهمد که علیه‌السلام را بشناسد و بعد او را درک نماید . 🔍 کسی اربعین را دریافته و عظمتش را می‌فهمد که حدیث صحیحی که شیخ انصاری بر طبق سند این حدیث فتوا می‌دهد ، را بیابد و درک نماید . ❄️ حدیث آن است که حجت خدا می‌فرماید : « ، است ¹». 👈🏻 آن ایمانی که ﴿إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ الله وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آياتُهُ زادَتْهُمْ إيماناً وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُون²﴾ ؛ علامت ایمان چنین مؤمنینی ، است . ۱. مصباح المتهجد، ص۷۸۸. ۲. مؤمنان كسانى هستند كه چون نام خدا برده شود خوف بر دلهاشان چيره گردد و چون آيات خدا بر آنان خوانده شود ايمانشان افزون گردد و بر پروردگارشان توكل می‌كنند . (سوره انفال، آیه ۲) صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 💕 در کلمه‌ای است که باید معنایش روشن شود ؛ آن کلمه این است : « بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ » علیه‌السلام مهجه‌ی خود را در تو بذل کرد ؛ کلمه‌ی «في» برای ظرفیت است ، کلمه‌ی «في» در اینجا ، خیلی عجیب است : « بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ » ❤️ « مُهجَة » ، است ، است ، است ؛ مهجه‌ی خود را در تو بذل کرد . امام حسین علیه‌السلام آن کسی است که خودش را برای بهشت بذل نکرد ، خودش را برای کوثر و سلسبیل بذل نکرد ، خودش را در ریاست و مقام دنیا بذل نکرد ، اصلاً تمام طبقات بهشت لایق او نبود که خودش را در آن بذل کند ، بلکه « بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ » ؛ سیدالشهداء جوانمردی بود که خودش را در بذل کرد . از کتاب مصباح الهدی ، جلد3 ، حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi ستاد ملی ترویج احکام دین 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
شیخ ووزیرناصبی.mp3
4.54M
﷽؛ 👈 حاکم شیعه و وزیر ناصبے صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐
،، احکام و مسائل شرعی ،،
﷽؛ #امام‌صادق علیه‌السلام فرمودند : « مَنْ‏ أَرَادَ الله بِهِ‏ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبّ
﷽؛ 💎 مواردی که پاک بودن بدن یا لباس نمازگزار لازم نیست 🌐 اول : خون زخم ، جراحت و دمل اگر در بدن یا لباس نمازگزار ، خون زخم ، جراحت یا دمل باشد ، چنانچه آب کشیدن بدن یا لباس یا عوض کردن لباس برای بیشتر مردم یا برای شخص او سخت و مستلزم حرج و مشقت است ، تا وقتی که زخم ، جراحت یا دمل خوب نشده است ، می‌تواند با آن خون نماز بخواند ؛ همچنین چرکی که با خون بیرون می‌آید یا دوایی که روی زخم می‌گذارند و نجس می شود ، همین حکم را دارد . 🌐 دوم : خون کمتر از یک بند انگشت اشاره اگر بدن یا لباس نمازگزار به خون آلوده باشد ، درصورتی که مقدار آن کمتر از یک بند انگشت اشاره باشد ، نماز با آن اشکال ندارد ، ولی اگر به اندازۀ بند انگشت اشاره یا بیشتر از آن باشد نماز با آن اشکال دارد . 🌐 سوم : متنجس بودن لباس‌های کوچک اگر لباس های کوچک نمازگزار ، مانند جوراب ، دستکش و عرقچین که با آنها نمی‌توان عورت را پوشاند و نیز انگشتر ، دستبند و مانند آن ، با نجاستی تماس پیدا کند و نجس شود ، نماز با آن صحیح است . 🌐 چهارم : اضطرار به پوشیدن لباس نجس کسی که به‌خاطر سرما یا نداشتن آب و مانند آن ناچار شود که با بدن یا لباس نجس نماز بخواند ، نمازش صحیح است .   صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ علیه‌السلام فرمودند : « مَنْ‏ أَرَادَ الله بِهِ‏ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ ...¹» " كسى كه خداوند را براى او اراده كرده باشد ، در قلبش علیه‌السلام را قرار داده و در دلش آن جناب را مى‏‌اندازد ". ❤️ حدیث و در دلهای غمین و محزون شیعیان و محبّانش نهفته است و انوار معرفتش به حکم «إِنَّ لِلْحُسَيْنِ فِي بَوَاطِنِ الْمُؤْمِنِينَ مَعْرِفَةً مَكْتُومَةً²» در نهانخانه‌ی جان و دل اهل ایمان پرتو انداخته است . 💖 لذا در دل مومنین محبت عجیبی به علیه‌السلام هست که گفتنی نیست ؛ علیه‌السلام در این امت است ... ۱. كامل الزيارات، ص۲۶۹. ۲. خرائج و الجرائح، ج۲، ص۸۴۲. از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ ✅ فراموش کردن رکوع 📝 سؤال : اگر نمازگزار هنگام متوجه شود که را انجام نداده ، آیا نمازش باطل است ، چنانچه نماز باطل نیست چه وظیفه ای دارد ؟ 📖 جواب : اگر در حال سجده اول يا بعد از آن و پیش از وارد شدن در سجده دوم به یاد بیاورد که رکوع نکرده است ، بايد برخيزد و پس از ایستادن ، رکوع کند و پس از آن ، دو سجده را به جا آورد و نماز را تمام کند (و برای سجده زيادی به احتیاط مستحب پس از نماز ، دو سجده سهو انجام دهد) . اگر بدون برخاستن و ایستادن ، از همان حال نشسته ، خود را به حالت خمیدگیِ رکوع برساند ، نمازش باطل است . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ علیه‌السلام : « مَنْ‏ قَطَرَتْ‏ عَيْنَاهُ‏ فِينَا قَطْرَةً وَ دَمَعَتْ عَيْنَاهُ فِينَا دَمْعَةً بَوَّأَهُ اللَّهُ بِهَا فِي الْجَنَّةِ غُرَفاً يَسْكُنُهَا أَحْقَاباً وَ أَحْقَابا » علیه‌السلام فرمود : " كسى كه در راه ما چشمانش قطره‏‌اى بریزد ، خداوند متعال در غرفه‏‌اى به او عطا فرمايد كه روزگارها در آن سكونت گزيند ". صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا