eitaa logo
شبهات جوان و نوجوان
987 دنبال‌کننده
721 عکس
606 ویدیو
30 فایل
❤کانال ویژه جوانان و نوجوانان عزیز❤️ پاسخ به سوالات و شبهات روز تحت نظر حجة الاسلام حجت عابدینی استاد و مدرس حوزه علمیه سخنران حرم مطهر رضوی پاسخگوی مسائل دینی در حرم مطهر رضوی @pasokhgo00 👈 ارسال سوالات و پیشنهادات وهماهنگی جلسات استاد عابدینی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️جدیدترین روش درمانی کرونا درطب سنتی ▫️ شبکه افق برنامه انارستان ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ▫️ دکتر زنده دل متخصص طب سنتی https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
✳️آیا امام زمان(علیه السلام) با حضرت (علی نبینا وآله وعلیه السلام) در یک زمان ظهور می‌کنند یا در زمان‌های مختلف؟ پاسخ : ✅ از روایات وارد شده در باب ظهور برمی‌آید که منجی حقیقی و اصلی، امام زمان(علیه السلام) است که ظهور می‌فرمایند و حضرت عیسى(ع) در همان زمان در کنار او و از یاران ایشان خواهد بود. 🔹در معارف اسلام دو منجی به نام‌های حضرت عیسى(علی نبینا وآله وعلیه السلام) و امام زمان(علیه السلام) بیان نشده است، بلکه یک منجی وجود دارد که امام زمان(علیه السلام) است. حضرت عیسى در هنگام ظهور امام زمان(عج) نزول نموده و در کنار امام قرار گرفته و با او نماز خوانده و با ایشان بیعت می‌کند.(1) نیز در راستای هدف عالی امام زمان(عج) که تشکیل جامعه آرمانی است، قرار دارد و از یاران حضرت می‌باشد. 🔹در برخی روایات تصریح شده است که حضرت عیسى، یکی از فرماندهان امام زمان(ع) بوده و حضرت را در تشکیل حکومت و سرکوبی مخالفان یاری می‌کند. امام علی(علیه السلام) فرمود: «... آن گاه مهدی ما عیسى را به جانشینی خود در عملیات تهاجمی علیه دجال بر می‌گزیند. 🔹 حضرت عیسى(علی نبینا وآله وعلیه السلام) برای یافتن و سرکوبی دجّال حرکت می‌کند... دجّال به سوی حجاز حرکت می‌کند و حضرت عیسى در گردنه «هرشا» به او می‌رسد و فریاد هولناک بر او می‌کشد و ضربه‌ای سخت بر او فرود می‌آورد و او را در شعله‌های آتش ذوب می‌کند، آن سان که سرب در آتش ذوب می‌شود».(2) ✔️بنابر این اوّلاً: در روایات ظهور حضرت عیسى(ع) نیامده، بلکه از نزول و فرود آمدن ایشان در کنار حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سخن رفته است؛ ثانیاً: آنها در یک زمان خواهند بود، نه در زمان‌های مختلف. 1ـ منتخت الاثر، ص 479. 2ـ الشیعه و الرجعه، ج 1، ص 167، به نقل از نجم‌الدین طبسی، چشم‌انداز به حکومت مهدی، ص 93 ـ‌94. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
شبهه ی یکی از اعضای محترم کانال: ⬅️⬅️⬅️ ما می دانیم که مصیبت چند جنبه دارد(برخی ها امتحان الهی هستند، برخی ها عذاب و...)، حالا سوالم این است که چرا خداوند متعال در این آیه فرموده هر مصیبت نتیجه گناه یا اعمال ما میباشد(نه بعضی مصیبت ها)!؟ وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ (شوری: 30) «هر مصیبتی به شما رسد بخاطر اعمالی است که انجام داده‌اید، و بسیاری را نیز عفو می‌کند!» متوجه شدید (هر مصیبت)، خوب اگر هر مصیبت بخاطر گناه ما برای ما میرسد، پس موضوع امتحان الهی چه میشود!؟ پاسخ کوتاه👇 الف) 🔘بله آیه ی مورد نظر می فرماید، هرمصیبتی به شما وارد می شود بخاطر گناهان شماست، و در آیه ی شریفه دیگر هم می فرماید: 🌺«وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ»🌺 (بقره: 155) قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه ها، آزمایش می کنیم و بشارت ده به استقامت کنندگان. ولی هیچ تضادی در بین این آیات وجود ندارد و کافیست با تامل آیات شریفه ی فوق را بخوانیم. ب) ▪️البته برای فهم بهتر موضوع، یادآوری یک نکته ی مهم لازم است. و آن هم اینکه، «عذاب»، «بعد از انجام عمل» صورت می پذیرد، ولی «آزمایش» «خود عمل» است. ▪️با توجه به نکته ی فوق، آیه ی 30 سوره ی مبارکه ی شورا (هر مصیبتی به شما وارد شود...) دارد در مورد «مصیبت های بعد از انجام گناهان» حرف می زند... و با توجه به انتهای آیه، منظورش «قصاص بخاطر گناهانی» است که قصاص دنیایی آنها مورد عفو قرار نگرفته است. ▪️اما آیه 155 سوره ی مبارکه ی بقره، دارد از مصیبت هایی حرف می زند که «خودِ عملِ آزمایش» هستند... 🔸پس هیچ تداخلی در بین این دو آیه وجود ندارد. چون در مورد «دو موضوع متفاوت» سخن می گویند. ▪️ولی مصیبت هایی هم وجود دارد که آزمایش الهی است، و بخاطر گناهان نیست. و برخی بلاها تادیبی است و آگاهاندن مثل برخی مصیبات پیامبران الهی چون آنها که گناه و معصیت ی ندارند. و برخی بلاها برای ترفیع درجه است مثل کربلا 🖤پس غالبا بلاها 🏴برای کفار عذاب(در حقیقت مقدمه عذاب آخرت) برا گناهانشان 🏴برای مومنین تطهیر گناهانشان و امتحان 🏴برا اولیاء الهی تأدیب و آگاهاندن 🏴وبرای معصومین ترفیع و بالا رفتن مقام و درجه ▪️کانال شبهات جوان و نوجوان🌺 به کانال ما بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله و شهادت امام سجاد علیه السلام عصر عاشورا، پرچم خونین عاشورا به دست امام سجاد ـ علیه السّلام ـ افتاد و امام مبارزات خود را در ابعاد گسترده‌ای آغاز نمود و از هر فرصتی در این راستا استفاده کرد که مهم‌ترین آنها عبارتند از: 🖤1. خطبه‌های آتشین: امام علیه السّلام برای روشنگری مردم و تبیین معارف عاشورایی و پرده‌برداری از چهرة منفور بنی‌امیه خطبه‌هایی در کوفه و شام ایراد فرمودند و اذهان مردم مدینه را نسبت به بنی‌امیه آگاه کردند و این زمینه‌ای شد که بسیاری از قیام‌ها بر علیه امویان در مدینه شکل بگیرد. 🖤2. تبیین معارف اهل بیت و مبارزه در قالب دعا: امام زین العابدین ـ علیه السّلام ـ در محیطی که ارعاب و اختناق حاکم بود مباحث سیاسی و اصول اعتقادی را در قالب دعا بیان می‌فرمود که مهم‌ترین آنها مسئلة امامت و رهبری حقیقی جامعة اسلامی و غصب و تصاحب آن توسط حکّام جور بود 🖤3. زنده نگه داشتن یاد و خاطرة عاشورا: واقعة عاشورا در افکار عمومی برای حکومت اموی بسیار گران تمام شد و مشروعیت آن را زیر سؤال بود، امّا برای اینکه این فاجعة عظیم فراموش نشود امام با گریه بر شهیدان و زنده نگه داشتن خاطرة آنان مبارزة منفی را به صورت گریه ادامه داد. 🖤4. تربیت شاگردان: امام ،شاگردان و اصحاب خاصّی تربیت کرد که هر یک از آنها حافظ دستاوردهای مکتب عاشورا و امامت بودند. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ✳️سوال برخی؟ 🔔 افرادی که می گویند منظور از «السلام ... و علی علی بن الحسین» علی اکبر است کمترین معرفتی از امامت ندارند. 🔻این حرف مصداق غلوّ درباره امامزادگان است ❗️❗️ ✅💠 ❕با توجه به آنکه از دو تن از فرزندان امام حسین ع یعنی امام سجاد و علی اکبر ع با نام علی بن الحسین یاد شده است ، چنان که در نقلی آمده است ، يزيد امام زين العابدين عليه السلام را خواست و به او گفت: نامت چيست؟ فرمود: «على بن الحسين». گفت: مگر خدا، على بن الحسين را نكُشت؟ فرمود: «من برادر بزرگ‏ترى داشتم كه على ناميده مى‏ شد و شما او را كُشتيد». 📚مقاتل الطالبيّين: ص 119، نسب قريش: ص 58، الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة من الصحابة): ج 1 ص 480، الطبقات الكبرى: ج 5 ص 212، تاريخ دمشق: ج 41 ص 367 عن مصعب بن عبداللّه، الفتوح: ج 5 ص 123؛ الحدائق الورديّة: ج 1 ص 24 ❕این اختلاف ایجاد شده است که مقصود از « علی بن الحسین » در زیارت عاشورا که بر او سلام می گوییم ، کدام یک از این دو بزرگوار می باشد ، آیا مقصود امام سجاد ع است یا علی اکبر ع ❕از قرائنی استفاده می شود که مقصود علی اکبر ع است که در میدان کربلا مظلومانه به شهادت رسید ؛ 1⃣چرا که زیارت عاشوراء ، برای شهدای کربلا می باشد و امام باقر علیه السلام می فرمودند کسانی که از راه دور این زیارت را می خوانند ، به سوی کربلا و قبر امام حسین علیه السلام اشاره کنند ؛ 📚كامل الزيارات ص 327 ح 556، بحار الأنوار: ج 101 ص 291 ح 1 ❕بر این اساس ، چون در زیارت عاشورا ، شهدای کربلا مورد زیارت واقع می شوند و از آنان یاد می شود ، قاعدتا مقصود از علی بن الحسین ، همان علی اکبر است که از شهدای کربلا می باشد . 2⃣و با توجه به آنکه در زیارت عاشوراء غیر معروفه ، صراحتا پس از سلام بر امام حسین ع بر علی اکبر شهید ، سلام داده شده است ؛ « السَّلامُ عَلَى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ الشَّهيدِ، السَّلامُ عَلى‏ عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ الشَّهيد » 📚مستدرك الوسائل: ج 10 ص 308 ح 12066 و ص 412 ح 12273 3⃣و یا در زیارت وارث نیز ، پس از سلام بر امام حسین ع بر علی اکبر شهید سلام داده می شود ؛ « السَّلامُ عَلَى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ الشَّهيدِ، السَّلامُ عَلى‏ عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ الشَّهيدِ » 📚مصباح الزائر: ص 245، بحار الأنوار: ج 101 ص 222 ح 34. ❕روشن می شود که مقصود از علی بن الحسین در زیارت عاشوراء معروفه نیز ، همان علی اکبر شهید ع دشت کربلا می باشد . 4⃣لذا می بینیم که وقتی از مرجع عالی قدر ، مکارم شیرازی سوال کردند ؛ « منظور از «السلام على علىّ بن الحسين» در سلام‏هاى انتهاى زيارت عاشورا، امام سجاد عليه السلام است يا حضرت على اكبر عليه السلام؟ چرا؟ ❕ایشان پاسخ دادند ؛ «بنابر قول صحيح، منظور حضرت على اكبر عليه السلام است كه جزء شهداى كربلا مى ‏باشد. » 📚احکام عزاداری ص 85 کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕در نقلهایی که آمد ، می بینیم که بر علی اکبر ع پس از امام حسین ع سلام داده شده است ، اگر سلام دادن بر علی اکبر ع مصداق غلو بود ، هیچگاه امامان ع بر چنین امری مبادرت نمی کردند و چنین سلام دادنی را به شیعیان آموزش نمی دادیم ، خصوصا وقتی که می بینیم امام زمان ع نیز در زیارت ناحیه مقدسه از علی اکبر ع یاد کرده است و به او سلام داده است ؛ « سلام بر تو، اى نخستين كُشته از تبار بهترين بازمانده از نسلِ ابراهيم خليل! درود خدا بر تو و بر پدرت، آن گاه كه در باره ‏ات فرمود: «خدا، بكُشد آن گروهى را كه تو را كُشت. پسرم! چه جرئتى بر خداى مهربان كردند. و چه جسارتى در هتكِ حرمت پيامبر! پس از تو، خاك بر سرِ دنيا!».... سلام و نيز رحمت و بركات خدا بر تو باد » 📚الاقبال ج 3 ص 343 _ المزار ، شهید اول ، ص 148 👌شما تصور کرده اید که علی اکبر ع یک امامزاده ساده بوده است که به شهادت رسیده است ، لذا بعید شمرده اید که ایشان مقصود از « علی بن الحسین » زیارت عاشورا باشد ، در حالی که ایشان یک امامزاده ساده نبودند ، بلکه تصویر مجسم پیامبر گرامی ص بودند و صفات و سیره پیامبر گرامی در وجود ایشان ، جلوه کرده بود ، چنان که می بینیم ایشان از نظر صورت و سيرت و سخن گفتن، به حدّى شبيه پيامبر گرامی ص بود كه هر كس شوق ديدار پيامبر را داشت، به ایشان مى ‏نگريست، لذا پدر بزرگوارش، طبق نقلى، هنگام رفتن وى به ميدان نبرد، فرمود ؛ « خداوندا! گواه باش كه جوانى براى جنگ با آنان مى ‏رود كه شبيه‏ ترينِ مردم به پيامبرت از جهت صورت و سيرت و سخن گفتن است و ما هرگاه مشتاق ديدار پيامبر تو مى‏ شديم، به او نگاه مى‏ كرديم » 📚الملهوف: ص 166 _ مقاتل الطالبيّين: ص 115؛ بحار الأنوار: ج 45 ص 45 ❕ممکن است بگویید که از کودک شیر خوار امام حسین ع که در میدان کربلا به شهادت رسید ، با عنوان « علی اصغر » یاد می شود و نام ایشان هم « علی » بوده است ، چرا ایشان مقصود از سلام بر « علی بن الحسین » در زیارت عاشورا نباشد ❗️ 👌پاسخ روشن است ، زیرا اگر چه از ایشان با عنوان علی اصغر یاد می شود و از امام سجاد با عنوان علی اوسط و از دیگری با عنوان علی اکبر ، اما نام اصلی علی اصغر ، عبدالله بوده است و در مقاتل و زیارات از ایشان با عنوان « عبدالله » یاد شده است ، بنابراین ایشان نمی توانند مخاطب « علی بن الحسین » زیارت عاشورا باشند . ❕شیخ مفید می نویسد ؛ « عبد اللّه بن حسين، كه در كودكى با پدرش كشته شد. تيرى آمد و او را در دامان پدرش ذبح كرد » 📚الإرشاد: ج 2 ص 135، مجموعة نفيسة: ص 110 (تاج المواليد)، إعلام الورى: ج 1 ص 478، بحار الأنوار: ج 45 ص 329 ❕در «زيارت ناحيه مقدّسه» نیز آمده است ؛ « سلام بر عبد اللّه بن الحسين، كودك شيرخواره تير خورده ضربت خورده به خون تيپده كه خونش به آسمان، پرتاب شد و در دامان پدرش، با تير، سر بُريده شد! خدا لعنت كند حَرمَلَه بن كاهِل اسدى و همراهانش را كه به او تير زدند » 📚بحار الانوار ج 98 ص 270 کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
🤔 ✳️چرا امام سجاد در کربلا نجنگید ❗️آیا او در تمام طول عمر بوده است امروزه ما ایشان را با نام عابد بیمار می شناسیم ؟ ✅ 👌امام سجاد علیه السلام در جریان حادثه کربلا گرفتار بیماری بودند که این بیماری مانع از حضور ایشان در جبهه نبرد شد . 🔶شیخ به نقل از حمید بن مسلم می نویسد ؛ « سپس به علی بن الحسین رسیدیم ، که در بستر افتاده و به شدت بیمار بود ، گروهی از پیادگان با شمر رسیدند ، آنان به شمر گفتند آیا این بیمار را نکشیم ، من گفتم سبحان الله بیماری اش کارش را می سازد ( نیازی به کشتن نیست ) همواره چنین گفتم تا آنان را از او باز گرداندنم » 📚الارشاد ج2 ص112 📚بحار الانوار ج45 ص61 👌طبری از امام علیه السلام نقل می کند ؛ « در شبی که بامدادش پدرم به شهادت رسید نشسته بودم و عمه ام زینب از من پرستاری می کرد ( و من بیمار بودم )» 📚تاریخ طبری ج5 ص420 📚الارشاد ج2 ص93 👌در کتاب شرح الاخبار هم چنین آمده است ؛ « امام زین العابدین در آن ایام به شدت بیمار و و از جنگ ناتوان بود » 📚شرح الاخبار ج3 ص250 👌در کتاب الامالی شجری نیز چنین آمده است ؛ « امام سجاد بیمار بود و اندکی در جنگ شرکت جست ، اما چنان ناتوان بود که به سان زخم خوردگان از معرکه بیرونش آوردند و خداوند مرگ را از او دور کرد و به همراه زنان اسیر شد » 📚الامالی شجری ج1 ص171 👌ابن سعد نیز می نویسد ؛ « امام سجاد در کربلا بر اثر نجنگید » 📚الطبقات الکبری ج5 ص221 ❕بیماری حضرت تنها در زمان حادثه کربلا به تقدیر الهی و مقطعی جهت مصون ماندن جان شریفش برای تصدی منصب امامت بوده است و چنان نبوده که ایشان در تمام طول عمر بیمار باشد و تعبیر در مورد ایشان تعبیر مناسبی نمی باشد . کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
🔴 ضربه به امپراطوری آمریکا در افغانستان 🔺هنگامی که طالبان (پس از حمله آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۱) شکست خورد و نیروهای باقی مانده از افغانستان فرار کردند، متحدان ایرانی در دولت افغانستان مواضع کلیدی بدست آوردند. به نظر می رسید هیچ نیازی یا توجیهی برای گفتگو با این نیروی به ظاهر خرج شده (طالبان) وجود ندارد. با این حال، ژنرال قاسم سلیمانی معتقد بود که طالبان همچنان در بین بخش قابل توجهی از اقوام و جمعیت پشتون در جنوب افغانستان و بخش هایی از پاکستان از حمایت مردمی برخوردار است و معتقد بود که تنها راه ثبات منطقه ای طولانی مدت برای همه گفتگو است. 🔺ژنرال سلیمانی همچنین معتقد بود که در چنین شرایطی، تنها نیرویی که برای افزایش چشمگیر هزینه اشغال به رهبری آمریکا (یکی از اهداف کلیدی راهبردی ایران) آمادگی داشت، طالبان بود. او می دانست که در چنین شرایطی اشغال عراق و افغانستان به تدریج در کشورهای غربی بسیار مشکل ساز و غیرمحبوب خواهد شد و در نهایت، چنین بار عظیمی به شدت بر اقتصاد غرب ضربه می زند و آنها را مجبور می کند تا نیروهای خود را از هر دو کشور خارج کنند. 🔺هدف نیروی قدس ایجاد تفاهم متقابل و تشویق جناح های معتدل تر در طالبان برای گرفتن دست بالا (در این گروه) بود. ژنرال سلیمانی معتقد بود که خروج نیروهای خارجی‌ از افغانستان اجتناب ناپذیر است و پس از آزادی این کشور، ضروری است که افغانستان توسط نیروهای اشغالگر خارج شده وارد جنگ داخلی ویرانگر دیگری نشود. 🔺سال ۲۰۱۱ نقطه عطف قابل توجهی در روابط بود و بازدید هیات های بلند پایه طالبان از تهران آغاز شد. با گذشت زمان، روابط گرمتر و حتی شخصی تر شد، تا جایی که وقتی ژنرال سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آنها در فرودگاه بین المللی بغداد توسط رژیم ترامپ به شهادت رسیدند، یک هیئت عالی رتبه طالبان به تهران سفر کرد و از خانواده اش برای تسلیت دیدن کردند. 🔺در حالی که اتهامات حمایت نظامی ایران از طالبان علیه نیروهای دولتی افغانستان کاملاً بی اساس است، یک مورد مهم و آشکار وجود داشت که طالبان از ایران درخواست کمک کردند. هم اطلاعات ایران و هم طالبان می دانستند که جناح های وابسته به آمریکا در داعش که به سرعت در حال فروپاشی بود از سوریه خارج شده و به افغانستان وارد شدند. طالبان از نیروی قدس خواستند به آنها در شکست آنچه تهدیدی برای وجود خود می داند کمک کنند. ایران به دولت افغانستان اطلاع داد، با اینکه از چنین همکاری چندان راضی نبوند، اما آنها مخالفت نکردند. 🔺در نهایت ، طالبان ۴ تعهد به نیروی قدس دادند. ثبات در مرز با ایران را حفظ می کند، از مخالفت خود با حضور نیروهای خارجی چشم پوشی نمی کند، سایر اقوام یا فرقه ها را مورد هدف قرار نمی دهد و "برادران برادران را نمی کشند". در حالی که جناح های مختلف با دیدگاه های بسیار متفاوت در طالبان وجود دارد، ایرانی ها ارزیابی کرده اند که در طول این سال ها رهبری فعلی طالبان به وعده های خود پایبند بوده است. 🔺این رابطه به جمهوری اسلامی ایران کمک کرده است تا در هفته ها و ماه های اخیر به عنوان یک میانجی موثر عمل کند و اطمینان حاصل کند که خروج نیروهای اشغالگر به جنگ داخلی منجر نمی شود و دولت جدید را شامل همه افغان ها کند. ایران دلایل محکمی برای این باور دارد که عقب نشینی ناگهانی نیروهای غربی برای ایجاد بی ثباتی و هرج و مرج در افغانستان طراحی شده است. ایالات متحده معتقد است که اگر نتواند افغانستان را در اختیار داشته باشد، این کشور باید منبع مشکلات دائمی ایران، چین، روسیه و حتی هند شود. در همین حال، مبالغ قابل توجهی در حال حاضر از سوی عربستان سعودی و دو کشور منطقه‌ای دیگر برای حمایت از گروه های تکفیری افراطی در طالبان ارسال می شود. ایران ساده لوح نیست، اما انجام هر آنچه برای جلوگیری از فاجعه می تواند انجام دهد یک مسئولیت است. در صورت عدم موفقیت، نیروی قدس به شدت از کسانی که در برابر افراط گرایی و تروریسم مقاومت می کنند حمایت می کند. 🔺ایران دائماً در حال کار و مذاکره با طرف های مختلف در داخل افغانستان و همچنین کشورهای همسایه، به علاوه چین و روسیه است تا مانع تلاش کسانی شود که برای بازگشت به گذشته تاریک تلاش می کنند. عضویت قریب الوقوع ایران در سازمان همکاری شانگهای، توانایی آن را برای هماهنگی تلاش های بین المللی در این زمینه افزایش می دهد. ☑️ ژنرال سلیمانی دیگر در بین ما نیست، اما میراث او همچنان به ضربه زدن به امپراتوری در حال مرگ آمریکا ادامه می دهد. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
🏴🏴 جامعه پس از حسین علیه السلام چه شد؟ ◾️▪️سه شهر در حادثه عاشورا از امام حسین علیه السلام تمکین نکردند که عاقبتشان به اختصار این است: ◾️١- مردم مدینه در زمانی که باید از حسین سلام الله علیه تبعیت می کردند نافرمانی کردند. وقتی که سیدالشهدا شهید شد پشت سر عبدالله ابن حنظله قیام کردند ولی از یزید شکست خوردند. که سه روز جان، مال و ناموس مردم مدینه بر سپاه شام حلال شد. بسیار زنان و دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفتند و صدها یا هزاران فرزند نامشروع این حادثه، امروز در تاریخ به اولاد الحرّه ‏مشهورند. آن قدر مردم کشته شدند که خون، قبر پیامبر را نیز گرفته بود. تمام کسانی که زنده ماندند بر پیشانیشان داغ زدند و نوشتند: هذا عبد من عبید یزید؛ این بنده ای از بندگان یزید است.....در تاریخ به فرمانده سپاه یزید لقب «مسرف» به معنی «خونریز بی حد و حصر» دادند ◾️٢- بعد از مدینه نوبت به مکه رسید. لشكر خونخوار یزید به رهبری حصین ابن نمیر در بالاى كوه‏هاى مكه كه مشرف بر خانه ‏ها و مسجدالحرام بود، اجتماع كردند و با منجنيق، پيوسته سنگ و نفت بر مكه و مسجدالحرام مى ‏افكندند. تاریخ می نویسد این قوم که به هیچ مبنایی اعتقاد نداشتند پارچه هایی  از پنبه و كتان به نفت آلوده مى‏ ساختند و بر خانه خدا مى‏ انداختند  و آنها را آتش می زدند تا آنكه كعبه معظّمه سوخت و بناى آن منهدم گشت و ديوارهاى آن فرو ريخت؛ خداوند بر مکیان رحم نمود و یزید به درک واصل شد و الا باید امروز در تاریخ از کشتار مردمان مکه داستانها می نوشتند. ◾️٣-کوفیانی که حاضر نشدند از سیدالشهدا تبعیت کنند بعد از حسین علیه السلام سه قیام کردند که هر سه قیامشان به غیر از شکست چیزی نداشت: ▪️توابین یعنی همان مومنین وقت نشناس که حدودا ۴۰۰۰ نفر بودند؛ جز شکست و شهادت حدود ۱۰۰۰ نفرشان سودی نبرد. ▪️مردم کوفه مختار را هم تنها گذاشتند. بنا بر اقوال مورخین، ٦٠٠٠ نفر از یاران مختار از مصعب ابن زبیر امان خواستند و مختار را تنها گذاشتند. مصعب دستور داد که همگی را گردن زده و آنها را به قتل رساندند. گفته شده که دو هزار نفر از این تعداد، عرب و چهارهزار نفر ایرانی بودند. ▪️قیام سوم کوفیان هم که به رهبری زید فرزند امام سجاد بود جز شکست سود دیگری نبرد. ▪️علامه شهیدی از کوفیان به "زبردست نوازان زیردست آزار" یاد می کند. مردمی که به امام حسین علیه السلام تمکین نکردند، اسیر دست حجاج ابن یوسفی شدند؛ که طبق گفته تاریخ، بیش از ۱۰۰هزار نفر از مسلمانان را گردن زد. ⚠️⬅️ این است عاقبت مردمانی که ولی به حق خود را به وقت نشناخته و تبعیت نکنند. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
✍️یکی از قرادادهای شرعی این است که انسان می تواند در زمان زنده بودنش حق سکونت منزل و استفاده از اثاثیه زندگی را به کسی مثلا همسرش تا پایان عمر همسر واگذار کند به این صورت که مرد به همسر بگوید حق استفاده از منزل و اثاثیه تا پایان عمرت در اختیار تو باشد و زن هم قبول کند و بعد از واقع شدن قرارداد عمل به این قرارداد لازم است و این قرارداد را یک طرفه مالک نمی تواند بهم بزند در این صورت تا هنگامی که همسر زنده است ورثه نمی توانند همسر را از منزل بیرون کنند و همسر هم حق دخل و تصرف دیگری غیر از سکونت در منزل ندارد و در اینگونه مسائل بهتر است قبل از چنین قراردادهایی از راهنمایی علماء استفاده کنند. 🌴 👀(تحریرالوسیله، ج3 مساله 52 الی7 ؛ منهاج الصالحین، آیه الله سیستانی ج2 مساله 1597 الی 1600 ؛ منهاج الصالحین، آیه الله خوئی و آیه الله وحید ج3 مساله 1212 الی 1215) کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
:👇👇👇 کلیپ فضای مجازی: پیام عاشورا این بود که عرق خورها و دختربازها می‌رند بهشت و مسلمونا می‌رند جهنم! امام حسین را نه عرق خورا کشتند، نه دختربازا نه کافران، امام حسین را مسلمونا و آخوندا و اهل نماز کشتند!! ✅ پاسخ شبهه:👇👇👇 1️⃣ اتفاقا امام حسین علیه‌السلام را یزیدی کشت که هم عرق‌خور بود هم دختر باز و هم کافر! منابع متعددی مانند مسعودي در كتاب مروج الذهب، ج 3، ص 61 و سبط ابن الجوزي در كتاب تذكره الخواص، ص 260 و... درباره این گونه فسق و فجورهای یزید با صراحت گزارش داده‌اند. 2️⃣ یک نمونه از این جریانی است که می‌گوید یزید ملعون روزي سر سفره شراب نشست و در حالي كه ابن زياد در طرف راست او نشسته بود، به ساقي گفت: اسقني شربهَ تُرَوّي مُشاسي ثم مِلْ فَاسِقَ مِثلَها ابن زياد يعني: اي ساقي به من شرابي بنوشان كه قلب مرا سيراب گرداند، سپس جام پركن و مانند همان شراب به پسر زياد بده 3️⃣ همچنین وقتي سر مبارك سيد الشهداء ـ عليه السلام ـ را جلوي او گذاردند، با چوب خيزران به آن سر مبارك مي زد و اشعاري را مي خواند كه یکی از ابيات آخرش چنين بود: لَعِبَتْ هاشمُ بالمُلك فلا خَبَرٌ جاءَ وَلا وَحيٌ نَزَلْ یعنی بنی هاشم با حکومت بازی کردند والا نه خبری از آسمان آمده نه وحیی نازل شده است!! 4️⃣ گزارشی هم که عبدالله بن حنظله از وضعیت یزید به مردم مدینه می‌دهد موید منش و اعتقادات کفرآلود یزید است. در صفحه 63 تذكره الخواص آمده است: جماعتي از اهل مدينه در سال 62 هجري به شام رفتند، وقتي از اعمال فجيع و كفريات يزيد باخبر شدند به مدينه برگشتند و بيعت با او را شكسته و علناً او را لعن مي نمودند و استاندارش، عثمان بن محمد بن ابي سفيان، را از شهر بيرون كردند. سپس عبدالله بن حنظله خطاب به اهل مدينه گفت: اي مردم ما از شام بيرون نيامده و خروج بر يزيد ننموديم؛ مگر آن كه ديديم كه «او مرد بي ديني است كه زنا می‌کند، شراب مي خورد، نماز نمي خواند و اولاد پيغمبران را مي كشد» 5️⃣ خود امام حسين ـ عليه السلام هم در مجلس وليد بن عتبه ( فرماندار مدينه) خطاب به او فرمود: و يزيد رجل شارب الخمر و قاتل النفس المحَّرمه مُعلنُ بالفسق. (خوارزمي، مقتل الحسين، ج 1، ص 184.) 6️⃣ بله معلوم است که گروهی احمق و دنیا پرستی که شکمهایشان از مال حرام و نجس ( مشروب ) پر شده بود و به دینداری تظاهر میکردند هم یزید را همراهی کردند، اما باعث و بانی قتل امام حسین علیه‌السلام و اساسا سبب قیام عاشورا، فسق و شرابخواری و کفر آشکار یزید بود. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
✳️ در حال حاضر مسائل اقتصادی بسیار مورد توجه است که یکی از مواردی که سبب تقویت و رشد اقتصاد مقاومتی می شود که مورد تاکید امام خامنه ای می باشد، دوری از غش در معاملات است که به فتوای مراجع عظام تقلید غش حرام است و باید از آن اجتناب را کرد. و به تصریح روایات باعث بی برکت شدن رزق و روزی می شود. غش نوعی خدعه و فریب در معامله است که دارای مصادیقی است از جمله:👇 👈1. مخلوط کردن جنس خوب با جنس بد به طوری که مشتری متوجه نشود، مثل مخلوط نمودن برنج درجه یک و درجه سه یا گردوی پارسالی با امسالی. 👈2. مخلوط کردن جنس با چیز دیگری غیر از آن جنس مانند مخلوط کردن شیر با آب یا عسل با شیره نبات. 👈3. صورت ظاهری خوبی به جنس دادن مانند آب زدن به سبزی کهنه که تازه جلوه کند. 👈4. مخفی کردن عیب جنس در صورتی که مشتری به فروشنده اعتماد داشته باشد که از او مخفی نمی دارد. 👈5. جنسی را به عنوان جنس دیگر فروختن مثل فروش بدلیجات به عنوان طلا؛ که در این صورت اخیر علاوه بر حرام بودن، معامله باطل نیز می باشد. (1) نکات توضیحی و منابع: (1) (رساله مراجع، مسأله 2055 ؛ سایت امام خامنه ای ؛ تحریر الوسیله، کتاب مکاسب، مسأله 17) کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
فلسفه غیبت حضرت ولیّ عصر(عجل الله فرجه الشریف) به طور کامل برای ما معلوم نیست، ولی گاه در روایات به مواردی از حکمت‌های آن اشاره شده که ذیلاً بیان می‌شود و دیگر حکمت‌ها بعد از ظهور آشکار خواهد شد؛ چنان که علت کارهای حضرت خضر برای حضرت موسی معلوم نشد، مگر به هنگام مفارقت آنها از یکدیگر. 1. حفظ جان آخرین امام پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «لا بُدَّ لِلْغُلامِ مِنْ غَیْبَةٍ» فَقِیلَ لَهُ: وَلمَ یا رَسوُلَ الله؟ قال: «یَخافُ القَتْلَ».۱ البته در اینجا ترس فردی نیست، بلکه ترس از این است که زمین خالی از حجت الهی شود. بعضی می‌گویند: مگر خدا قدرت حفظ امام را ندارد؟ می‌گوییم: خداوند بر همه کارها احاطه دارد، ولی می‌خواهد امور هستی بر طبق اسباب و از مجرای عادی انجام گیرد و اگر برخلاف این باشد، دنیا دار تکلیف و اختیار و امتحان نخواهد بود.۲ 2. مصونیت از بیعت با ستمکاران حضرت ولیّ‌عصر (عج) پیش از رسیدن وقت ظهور و مأمور شدن به قیام، ناچار نمی‌شود که مانند پدران بزرگوارش از راه تقیه با خلفای وقت بیعت کند. امام حسن(علیه السلام) می‌فرماید: «إن اللهَ عَزَّوَجَلَّ یُخْفی وِلادَتَهُ و یُغَیِّبُ شَخصَهُ ، لئَلاّیَکوُنَ لأحَدٍ فی عُنُقِهِ بَیْعَةٌ إذا خَرَجَ؛ ۳ خدای تبارک و تعالی ولادت او را مخفی می‌کند و شخص او را از دیده‌ها پنهان می‌سازد تا هنگامی که ظهور می‌‌کند، در گردن او بیعت با کسی نباشد». 3. جداسازی مؤمنان واقعی امام صادق(علیه السلام) پس از بیان تأخیر فراوان کیفر قوم نوح(ع) می‌فرماید: «غیبت قائم(ع) به طول می‌انجامد تا حق روشن گردد و ایمان محض از تیرگی پاک شود و از شیعیان هر کس سرشت ناپاک دارد و بیم آن هست که اگر از امکانات وسیع و امن و امان گسترده در عهد قائم(عج) آگاه شود،منافقانه رفتار کند، با ارتداد آنها خالص و ناخالص از یکدیگر جدا شود».۴ 4.آماده شدن اوضاع جهان یکی از حکمت‌های غیبت، آمادگی فکری بشر برای ظهور آن حضرت است؛ زیرا روش و سیره آن حضرت، رعایت امور ظاهری و حکم به ظواهر نیست، بلکه او بر اساس واقعیات و بدون تقیه و مسامحه، به احقاق حقوق، ردّ مظالم، برقراری عدالت واقعی و اجرای تمام احکام اسلامی می‌پردازد.۵ 5.امتحان مردم از برخی روایات استفاده می‌شود که غیبت امام مهدی (ع)، امتحانی الهی است که خداوند به وسیله آن، مؤمنان راستین و ثابت قدم را از مدعیان دروغین و مسلمانان سست عنصر تمییز می‌دهد. از جمله این روایات، روایتی است که از امام موسی کاظم (ع) نقل شده و در آن آمده است: إِذا فُقِدَ الخامِسُ مِنْ وُلْدِ السابِعِ فَاللّهَ فَاللّهَ فی أَدیانِکُمْ لا یُزِیلَنَّکُم أَحَدٌ عَنْها، یا بَنِیَّ! إِنَّهُ لابُدَّ لِصاحِبِ هذَا الأمْرِ مِنْ غَیْبَةٍ حتّی یَرْجِعَ عَنْ هذَا الأَمْرِ مَنْ کانَ یَقُولُ به، إِنّما هِیَ مِحْنَةٌ مِنَ اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِمتَحَنَ بِها خَلْقَهُ.... ۶ چون پنجمین امام از فرزندان امام هفتمین غایب شود، الله الله در دینتان؛ مراقب باشید کسی آن را از شما زایل نسازد. ای فرزندان من! به ناچار صاحب‏‬ الامر غیبتی دارد تا آنجا که معتقدان به این امر از آن باز گردند. این محنتی است که خدای تعالی خلقش را به واسطه آن بیازماید.... در روایتی که از امام علی (ع) نقل شده، در این زمینه چنین آمده است: أَما وَ اللّهِ لَأُقتَلَنَّ أَنَا وَ ابنایَ هذانِ وَ لَیَبْعَثَنَّ اللّهُ رَجُلاً مِنْ وُلِدی فِی آخِرِالزَّمانِ یُطالِبُ بِدِمائِنا وَ لَیَغیِبَنَّ عَنْهُمْ تَمْیِیزا لِأَهْلِ الضَّلالَةِ حَتّی یَقُولُ الْجاهِلُ (ع) ما لِلّهِ فِی آلِ مُحَمَّدٍ مِنْ حاجَةٍ. ۷ به خدا سوگند، من و این دو فرزندم (حسن و حسین) کشته خواهیم شد و خداوند در آخرالزمان، مردی از فرزندانم را به خون‌خواهی ما برمی‏انگیزد و او مدتی غایب خواهد شد تا گمراهان جدا گردند [این غیبت به درازا می‌کشد] تا جایی که افراد نادان می‌گویند: خداوند دیگر به آل محمد نیازی ندارد 1.بحارالانوار، ج52، ص90، باب 20، علة الغیبة؛ علل الشرایع، ج1، ص243، باب علة الغیبة. 2. دادگستر جهان، ابراهیم امینی، ص234. 3. بحارالانوار، ج52، ص279. 4 . همان، ج51، ص222. 5 . نوید امن و امان، لطف الله صافی گلپایگانی، ص183. 6.کمال الدین، باب ۳۴، صص ۳۵۹ و ۳۶۰، ح ۱. 7. کتاب الغیبة (نعمانی)، ص ۱۴۱، باب ۱۰، ح ۱. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
الف) اجرت آرایشگری: اگر آرایشگر نمی داند که مشتری این زینت را در معرض دید نامحرم قرار می دهد یا نه؛ بلکه اگر می داند ولی آرایشگر قصد کمک به گناه ندارد (مثلا فقط قصد اجرتش را دارد) و این عمل به نوعی ترویج فساد نباشد، اجرت را مالک می شود. ب) اجرت آرایشگر نسبت کاشت ناخن و مژه مصنوعی و مانند اینها: اگر قابل برداشتن باشد اجرت به خودی خود مانعی ندارد ولی اگر قابل برداشت (ولو برای یک وعده نماز) نباشد اجرت را مالک نمی شود. (امام خامنه ای) مزد گرفتن برای این کار که مانع از صحت وضو وغسل می شود صحیح نیست ولی آرایشگر اگر می داند که طرف در هر حال راضی به تصرف او در ﭘول ﭘرداختی است می تواند در آن تصرف کند. در ضمن وظیفه دارد حکم شرعی در مسأله را به او تذکر دهد در صورتیکه احتمال دهد مؤثر واقع شود. (آیت الله سیستانی) در صورت ضرورت کاشت ناخن، انجام این کار و درآمد حاصل از آن مانعی ندارد. (یعنی اگر ضرورت نداشته باشد درآمد حاصل اشکال دارد) (آیت الله مکارم) اين كار جايز نيست و اجرت آن نيز اشكال دارد. (آیت الله نوری همدانی) در موردي كه قابل برداشتن نباشد براي آرايشگر هم جائز نيست. (آیت الله صافی). https://www.sistani.org/persian/qa/0798/ https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=0&mid=256306 http://www.pasokhbesoalat.ir/Question/Detail/1198 لطفا با لینک کپی شود. کانال شبهات جوان و نوجوان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
❤️سلام خدمت همه همراهان عزیز امیدوارم که طاعات و عزاداری هاتون قبول باشه از همه شما همراهان خواهشمندیم که ما را در جهت اهداف گروه یاری فرمایند با ارسال پیشنهادات و انتقادات ❤️ و همچنین مطالب کانال را لطفاً با لینک ارسال کنید و دیگران را به کانال دعوت کنید تا عده بیشتری بهره مند شوند واقعاً روی مطالب زحمت کشیده می شود. البته تشکر صمیمانه از عزیزانی که تا به حال با مطالب شون به آیدی👈 @pasokhgo00 ما را همراهی کردند. ✅✅✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️حکم خمس پول قرض داده شده ✅⬅️ اکثر فقها از جمله مقام معظم رهبری: اگر سر سال خمسی قابل وصول نبود هر وقت گرفت خمسش را بدهد.(البته بعضی مراجع می گویند می تواند سر سال خمسی ، خمس ارزش نقدی آن را بدهند) ⬅️ آیت الله مکارم: چنانچه بازپس گیری آن پول برای شما براحتی ممکن باشد و سال خمسی بر آن بگذرد هر زمانی که پول را به شما برگرداند باید خمس آن را بپردازید اما اگر بازپس گیری به راحتی امکان ندارد چنانچه از زمانی که پول را برگرداند تا سال خمسی بعدی چیزی از آن باقی مانده باشد خمس دارد. .(http://www.makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=44816&mid=255651#) (منبع مشهور: رهبری اجوبه الاستفتائات س871، رساله بهجت م1379، جامع المسائل فاضل ج1 س835، منهاج الصالحین خوئی و تبریزی ج1 م1251، منهاج الصالحین وحید ج2 م1251، هزار و یک مسئله نوری همدانی ج2 س372) کانال شبهات جوان و نوجوان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
✳️دعا برای حاجات مهمه✳️ ✴️دعایی که حضرت زهرا سلام الله علیها به امام حسین آموختند.✴️ امام سجاد (علیه السلام) می فرمایند: پدرم در حالی که بدنش خون آلود بود مرا به آغوش گرفت و فرمود: پسرم دعایی که مادرم فاطمه به من آموخت را به تو می آموزم و تو آن را حفظ کن و در حاجاتت و هر امر مهمی که به تو روی آورد و در هر حادثه اندوه باری که برای تو وارد می شود آن را بخوان و این دعا را فاطمه (سلام الله علیها) از پیامبر (صلی الله علیه و آله) آموخت و او از جبرئیل آن را آموخت و حضرت در ادامه دعا را نقل می کنند.» سفارش به امام سجاد (علیه السلام) در آخرین لحظات واقعه عاشورا روایت معروفی از امام سجاد علیه السلام از لحظات آخر عمر پدر نقل شده است و این روایت در کتاب الدعوات مرحوم رواندی صفحه 54 نقل شده است: «ضَمَّنِی وَالِدِی ع إِلَی صَدْرِهِ یَوْمَ قُتِلَ وَ الدِّمَاءُ تَغْلِی وَ هُوَ یَقُولُ یَا بُنَیَّ احْفَظْ عَنِّی دُعَاءً عَلَّمَتْنِیهِ فَاطِمَةُ ع وَ عَلَّمَهَا رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَلَّمَهُ جَبْرَئِیلُ ع فِی الْحَاجَةِ وَ الْمُهِمِّ وَ الْغَمِّ وَ النَّازِلَةِ إِذَا نَزَلَتْ وَ الْأَمْرِ الْعَظِیمِ الْفَادِحِ قَالَ ادْعُ حضرت فرمود: پدرم در روز عاشورا نزد من آمد و در حالى که خون از رگ‌هاى بدنش جارى بود مرا در آغوش گرفت و فرمود: فرزندم دعایى را که مادرم فاطمه(علیها السلام) به من آموخت حفظ کن که مادرم آن را از رسول خدا و رسول خدا از جبرئیل نقل کرده است: هنگامى که حاجت بسیار مهم و غمى بزرگ و امرى سخت و دشوار بر تو رو کرد، بگو:  بِحَقِّ یس وَ الْقُرْآنِ الْحَکِیمِ وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرْآنِ الْعَظِیمِ یَا مَنْ یَقْدِرُ عَلَی حَوَائِجِ السَّائِلِینَ یَا مَنْ یَعْلَمُ مَا فِی الضَّمِیرِ یَا مُنَفِّسُ [مُنَفِّساً] عَنِ الْمَکْرُوبِینَ یَا مُفَرِّجُ [مُفَرِّجاً] عَنِ الْمَغْمُومِینَ یَا رَاحِمَ الشَّیْخِ الْکَبِیرِ یَا رَازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِیرِ یَا مَنْ لَا یَحْتَاجُ إِلَی التَّفْسِیرِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذَا وَ کَذَا... به جای کذا و کذا حاجتش را به هر زبانی بخواهد. کانال شبهات جوان و نوجوان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
وقایع الایام ۲۰/محرم الحرام (فارسی) ۱) دفن بدن جون (غلام ابوذر غفاری) در کربلا بعد از ده روز از واقعه عاشورا جمعی از بنی اسد بدن شریف جون غلام ابی ذر غفاری را پیدا کردند در حالی که صورتش نورانی و بدنش معطر بود و سپس او را دفن کردند. (۱) جون کسی بود که امیر المؤمنین (علیه السّلام) او را به ۱۵۰ دینار خرید و به ابوذر بخشید. بعد از رحلت جناب ابوذر در خدمت امیر المؤمنین (علیه السّلام) بود تا بعد از شهادت آن حضرت به خدمت امام مجتبی (علیه السّلام) و سپس به خدمت امام حسین (علیه السّلام) رسید و همراه آن حضرت به کربلا آمد. هنگامی که جنگ در روز عاشورا شدّت گرفت او خدمت امام حسین (علیه السّلام) آمد و برای میدان رفتن ودفاع از حریم ولایت وامامت اجازه خواست. حضرت فرمودند: در این سفر به امید عافیت و سلامتی همراه ما بودی! اکنون خویشتن را به خاطر ما مبتلا مساز. جون خود را بر قدمهای مبارک امام حسین (علیه السّلام) انداخت و بوسید و گفت: ای پسر رسول خدا، هنگامی که شما در راحتی و آسایش بودید من کاسه لیس شما بودم، و حال که به بلا گرفتار هستید شما را رها کنم؟ جون با خود فکر کرد: من کجا واین خاندان کجا؟ لذا عرضه داشت: آقای من، بوی من بد است و شرافت خانوادگی هم ندارم و نیز رنگ من سیاه است. یا اباعبدالله، لطف فرموده مرا بهشتی نمائید تا بویم خوش گردد وشرافت خانوادگی به دست آورم و روسفید شوم. نه آقای من، از شما جدا نمی‌شوم تا خون سیاه من با خون شما خانواده مخلوط گردد. جون می‌گفت و گریه می‌کرد به حدّی که امام حسین (علیه السّلام) گریستند و اجازه دادند. با آنکه جون پیرمردی ۹۰ ساله بود، ولی بچه‌ها در حرم با او انس فراوانی داشتند. او به کنار خیمه‌ها برای خداحافظی و طلب حلالیّت آمد، که صدای گریه اطفال بلند شد و اطراف او را گرفتند. هریک را به زبانی ساکت کرد و به خیمه‌ها فرستاد و مانند شیری غضبناک روی به آن قوم ناپاک کرد. او جنگ نمایانی کرد، تا آنکه اطراف او را گرفتند وزخمهای فراوانی به او وارد کردند. هنگامی که روی زمین افتاد، امام حسین (علیه السّلام) سر او را به دامن گرفت و بلند بلند گریست، و دست مبارک بر سر وصورت جون کشید و فرمود: اللهم بیّض وجهه وطیّب ریحه واحشره مع محمد وآل محمد (علیهم السّلام) بار الها رویش را سفید وبویش را خوش فرما وبا خاندان عصمت (علیهم‌السّلام) محشورش نما. از برکت دعای حضرت روی غلام مانند ماه تمام درخشیدن گرفت و بوی عطر از وی به مشام رسید. چنانکه وقتی بدن او را بعد از ده روز پیدا کردند صورتش منّور و بویش معطر بود.(۲) __________________________________ ۱) منتخب التواریخ: ص ۳۱۱ ۲) وسیلة الدارین فی انصار الحسین علیه السّلام: ص ۱۱۵ کانال شبهات جوان و نوجوان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
✴️ کیفیت صحیح شرعی رهن منزل چگونه است و یا بعضی صاحب خانه ها اجاره نمی‌خواهند بلکه می گويند پول رهن زیاد بده.(رهن کامل)؟ ✅👈۱- گفته شده که بعضی املاکی ها به مستاجرانی که پول رهن خونه ندارند می گویند ما پول رهن شما را به صاحبخانه می دهیم بجاش شما به ما ماهیانه اجاره بده. این همان قرض بشرط سود است که ربا و حرام است.(مگر اینکه در قالب یک قرارداد شرعی باشد) 👈۲- اگر صاحب خانه پول رهن برایش مهم است رهن کامل ندهید که ربا می شود مبلغی ولو مختصر که صدق اجاره بکند(مثلا ۵۰ تومن ) لازم است، به این صورت که صاحبخانه می‌گوید این منزل را اجاره میدهم به مبلغ مثلا ۵۰ هزار تومان ماهیانه به شرط این که ۱۰۰ میلیون تومان به صاحب خانه قرض بدهد.( بیشتر مراجع عظام تقلید) کانال شبهات جوان و نوجوان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
*🔷اگر ما بودیم🔷* *‼️چه می‌کردیم‼️* *✅شخصى خدمت امام صادق عليه‌السلام رسيد و گفت: از مجلسی می آیم که در آن پسرعمويتان به شما ناسزا مى‌گفت‼️* *حضرت‌وضوگرفتند ومشغول نماز شدند.راوى می‌گويد: با خود گمان کردم امام صادق پسرعموی خود را نفرين خواهندكرد. بعداز نماز حضرت دست به دعا برداشته و عرضه داشتند:* *خدايا! من ازحقِ خود گذشتم بخشش تو از من‌ بيشتر است تو هم او را ببخش‼️* *📚منتهى‌الامال، جلد۲ صفحه ۱۴۴* کانال شبهات جوان و نوجوان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
❤️چند عمل ساده براي چند صد برابر كردن ثواب نمازها 🍃 اذان‌واقامه : باعث ميشود دو صف از فرشتگان، پشت سر مومن نماز بخوانند.ثواب الاعمال صدوق ص٧٢ 🍃ركوع‌كامل: باعث نداشتن وحشت قبر ميشود.ثواب الاعمال صدوق ص٧٣ 🍃انگشترعقيق: دو ركعت نماز با عقيق معادل هزار ركعت بدون آن است.عدة الداعي ابن فهدحلي ص٢٢٠ 🍃مسواك‌زدن: دو ركعت نماز با مسواك بهتر از هفتاد ركعت نماز بدون مسواك است.من لايحضره الفقيه صدوق 🍃 خواندن‌سوره‌قدر: در يكي از نمازها باعث آمرزش گناهان ميشود.ثواب الاعمال ص٢٦٧ 🍃عطر: باعث ميشود ثواب نماز هفتاد برابر شود.ثواب الاعمال ص١٢٠ 🍃تسبيحات‌حضرت‌زهرا(س): بهتر از هزار ركعت نماز نزد حضرت صادق علیه‌السلام است. فلاح السائل ص١٥ 🍃به جماعت خواندن حضرت رسول صلی الله علیه وآله پرسید مگر نماز جماعت چه فایده ای برای امت من دارد؟ فرمود: اگر در نماز جماعت دونفر اقتدا کنند خدا برای هریک نفر در هر یک رکعت 150 نماز مینویسد. اگر سه نفر باشند برای هررکعت 600 نماز برای هریک مینویسد. اگر چهار نفر باشند برای هر رکعت برای هر نفر1200 نماز مینویسد. برای شش نفر برای هرررکعت 4800نماز برای هر فرد مینویسد. برای هفت نفر برای هر نفر وهررکعت9600نماز نوشته میشود. برای هشت نفر برای هر نفر وهررکعت 19200نماز مینویسد. زمانی که نه نفر باشند برای هر نفر وهررکعت 36400 نماز مینویسد. برای ده نفر برای هر نفر وهررکعت 72800نماز نوشته میشود.گر تعداد افراد از ده نفر گذشت دراینصورت اگر آسمان صفحه وکاغذ ودرختان قلم وجن وانس وملائکه نویسنده باشند نمیتواند ثواب یک رکعت از آن را بنویسند.همین که عدد افراد از ده نفر گذشت، حساب آنرا جز خداکسی نمی‏داند. مستدرک الوسائل، ج 1، ص 487، کانال شبهات جوان و نوجوان 👇 لطفاً کپی با لینک https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
راه های ترغیب کردن فرزند به سمت نماز 🔰مهم ترین نکته در ترغیب فرزندان به نماز، شکوفایی فطرت دینی در خانواده است.🌈 🔰 فطرت انسان ها الهی است و به سمت هر چیزی که بوی خدا بدهد، گرایش دارد. 🌹🌹 🔰والدین باید این استعداد بالقوه را بالفعل کنند و زمینه را برای آشکار شدن فطرت الهیِ کودکان فراهم کنند؛ 🌻🌻 🔰لذا اوّلین گام، کمک  کردن والدین در این زمینه به فرزندان خود کنند. 🌸🌸 🔰برای به فعلیّت رساندن این فطرت در کودکان، پدر و مادر باید زمینه هایی را فراهم کنند: 🌷🌷🌷 ادامه دارد.... کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
🔰گام اول : ایجاد بستر مناسب 🌹🌷  اوّلین کار برای شکوفایی این استعداد، فراهم آوردن بستری مناسب برای کودکان می‌باشد. 🔸 وقتی انسان به محیطی می‌رود که بوی خوشی دارد، نه تنها از این بوی خوش لذّت می‌برد، بلکه بعد از مدّتی این بوی خوش را به خود می‌گیرد🔸 👌لذا یکی از زمینه های احیای فطرتِ الهی بچّه ها، این است که در محیط هایی قرار بگیرند که توجّه به خدا در آن زیاد باشد.😇 📚در پژوهش ها نشان می‌دهد که موثّر ترین افراد در زنده کردن فطرت الهی در کودکان، پدر و مادر هستند. 📙📘📗 🔍کودکانی که پدر و مادرشان به نماز اهمیّت می‌دهند و در حضور فرزندان نماز می‌خوانند، ناخودآگاه از والدین الگوگیری می‌کنند و فطرت الهی به تدریج در آنها احیاء می‌شود. 🎄محیطِ مناسب، نماز خواندن را در کودکان زنده می‌کند🎄 البتّه گفت و گو کردن و شرکت دادن کودکان در مجالس و سخنرانی های مذهبی در این راه بی تأثیر نیست؛ 🌳ولی اهل بیت فرموده اند که افراد را به وسیله‌ی رفتارتان به سمت خوبی ها دعوت کنید؛ بنابراین، اوّلین راه برای شکوفا سازی فطرت دینی، ایجاد اعتقادات دینی با رفتارهای والدین می‌باشد 🌴🌴 ادامه دارد..‌.. کانال شبهات جوان و نوجوان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃کلیپ اول ❇️ بیانات جالب حجت الاسلام رفیعی 🌻🌻🌻🌼🌻🌻🌻🌼🌻🌻🌻 👇☺️😍 کانال شبهات جوان و نوجوان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1