eitaa logo
شبهات جوان و نوجوان
987 دنبال‌کننده
721 عکس
606 ویدیو
30 فایل
❤کانال ویژه جوانان و نوجوانان عزیز❤️ پاسخ به سوالات و شبهات روز تحت نظر حجة الاسلام حجت عابدینی استاد و مدرس حوزه علمیه سخنران حرم مطهر رضوی پاسخگوی مسائل دینی در حرم مطهر رضوی @pasokhgo00 👈 ارسال سوالات و پیشنهادات وهماهنگی جلسات استاد عابدینی
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم همراهان گرامی به‌ حول و قوه حضرت حق تعالی و مدد حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداه کانال ویژه جوان و نوجوان با هدف بالا بردن سطح آگاهی وپاسخ به سوالات و شبهات شما عزیزان به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز ایجاد شد . همه سوالات و شبهات نسبت به دین اسلام اعم از احکام، اخلاق و اعتقادات دارای پاسخ می‌باشد ولی ممکنه به ما نرسیده باشد، انسان متفکر و عاقل بدون تعصب دنبال پاسخ می رود تا خدای ناکرده نسبت به اعتقاداتش در دین شبهه و سوالی نماند این کانال را به 👈دوستانتان بویژه کسانیکه با جوان و نوجوان در ارتباط هستند معرفی کنید . در این کانال و.... خواهید دید. @javanvnojavan انشاءالله این کانال زیر نظر استاتید مجرب و خبره فعالیت خواهد کرد. @javanvnojavan @pasokhgo00 👈سوالاتتان را به ادمین ارسال فرمایید تا پاسخ آن را در اسرع وقت در کانال ببینید
سوال کاربر محترم حاضر در گروه 🔰خدا که با ما محرمه چرا باید برای نماز خواندن که نامحرمی هم پیش مان نیست، حجاب را رعایت کنیم؟ ✍پاسخ : ✅بدون تردید خداوند از همه چیز در همه حال با خبر است و پوشیده و پنهان براى او مفهومى نـدارد. با بندگان خود نیز نامحرم نیست، ولى انسان در حال عبادت خود را در حضور خدا مى بیند و با او سخن مى گوید، در چنین حالى باید مناسب ترین لباس را در حضور او بپوشد. روشن است که مناسب ترین لباس براى زن همان لباس کامل است؛ یعنى لباسى که نشانه عفت و پاک دامنى او است و بهترین حالات او را منعکس مى کند. تنها چنین لباسى شایسته حال عبادت است. حتی در مورد مردان نیز نه تنها نماز خواندن با بدن عریان باطل است و با روح خضوع و احترام به ساحت مقدس پروردگار سازگاری ندارد، بلکه بهتر آن است که علاوه بر پوشش مقدار واجب، با لباسى نماز بخوانند که نشانه نهایت احترام باشد. علاوه بر این رعایت حجاب در نماز آثار و مصالح زیر را در پی دارد: 1. نوعی تمرین مستمر و روزانه برای حفظ حجاب در همه موارد واجب است. 2. نماز خواندن در منظر مردم و در اماکن عمومی و مساجد، حجاب کامل را می طلبد و این مصون ماندن زنان از نگاه دیگران و حفظ آرامش روحی نمازگزار را در پی دارد. البته باید توجه داشت که موارد گفته شده، در حد یک احتمال است و دلیل اصلی حفظ حجاب و سایر عبادات، همانا تقویت روحیه تعبد و پذیرش خواست خدا در انسان است. @javanvnojavan
❓ شأن نزول «آيه مباهله» از منظر روايات اهل سنت؟ ✍️ پاسخ اجمالی: به تصريح منابع روایی اهل سنت، مانند صحيح مسلم، مسند حنبل، سنن بيهقى، صحيح ترمذى، الدرالمنثور، احكام القرآن و ... «آيه مباهله» درباره امام على(ع) و حضرت فاطمه(س) و حسنین(ع) نازل شده است. با اين وجود در کمال تعجب می بینیم افرادی از جمله نويسنده تفسير المنار که عالم معروفی محسوب می شود، گفته اند: «مدارك اين روايات مربوط به شيعه است». ما از او می پرسیم آيا صحيح مسلم، صحيح ترمذى، مسند احمد، الدّر المنثور، و ... را علماى شيعه نوشته اند؟ @javanvnojavan 📚کتاب ⁣⁣نگاهی به تفسیر آیه مباهله – روایات موجود در منابع اهل سنّت به تبیین ولایت و امامت 📖کتاب ⁣⁣نگاهی به تفسیر آیه مباهله ، تفسیری به این آیه مباركه دارد و با تكیه بر روایات موجود در منابع اهل سنّت به تبیین ولایت و امامت بعد از رسول خدا صلى الله علیه و آله پرداخته و در لابه لاى بحث به ذكر كلمات حافظان بزرگ آنان مى پردازد. آیه مباهله، آیه ۶۱ سوره آل عمران است که پیرامون مناظره‌ای بین پیامبر اسلام و هیأت نجرانی نازل شده‌ است. @javanvnojavan 📥برای مشاهده مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید: https://khedmatgozaran.com/take-look-interpretation-verse/ —————————————- @javanvnojavan
حضرت امام رضا(ع) در یک مجلس علمی که مأمون عباسی آن را در کاخ خود برگزار نموده بود، چنین فرمود:«خداوند، بندگان پاک خود را در آیة مباهله مشخص ساخته و به پیامبرش دستور انجام مباهله با مسیحیان نجران داده است. به دنبال نزول آیه، پیامبر(ص)، علی و فاطمه، حسن و حسین(ع) را با خود به مباهله برد. این مزیتی است که هیچ کس در آن بر اهل بیت(ع) پیشی نگرفته و فضیلتی است که هیچ انسانی به آن نرسیده و شرفی است که قبل از آن هیچ کس از آن برخوردار نبوده است.» (تفسیر نورالثقلین، ج 1، ص 349، ح 163) @javanvnojavan
🔸منافات حضور قلب امام علی علیه السلام با انفاق ایشان در رکوع نماز! 🔸 «فعل كثير» بودن اعطاء انگشتر به سائل در نماز توسط امام علي علیه السلام! 🔸 اختصاص شأن نزول آيه «ولايت» به علی علیه السلام با وجود آمدن ضمائر جمع در آيه! عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "آيه ولايت (آيات ولايت)": http://mk6.ir/HdJpJ @javanvnojavan کانالی مفید برای جوانان و نوجوانان👇 https://eitaa.com/javanvnojavan
📜مباهله چیست ؟ (در اصطلاح درخواست عذاب است برای طرف دروغگو) 📝مباهله چیست ؟ مباهله یک واقعه ای ست که در آن حق و حقیقت آشکار می شود و مخالفان آن که مسیحیان نجران بودند با دیدن عظمت پیامبر و خاندانش صلوات الله علیهم اجمعین تسلیم شده و به خداپرستی و دین مبین اسلام روی آوردند. @javanvnojavan
😊 جوانی وارد سوپر مارکت شد ومشغول خرید بود که متوجه کسی شد که سایه به سایه تعقیبش میکنه رو برگرداند زن مسنی را دید که زل زده وی را نگاه می کرد جوان پرسید: مادر چیزی شده که مرا اینطور دنبال میکنی خانم با اشک گفت: تو شبیه پسر مرحومم هستی وقتی مرا مادر صدا زدی خاطرات پسرم را تجدید کردی جوان گفت: خانم این روزگاراست وسنت حیات، یکی میره یکی میاد شما هم خودتو ناراحت نکن. زنه در حال رفتن بود که از جوان درخواست کرد دوباره وی را مادر صدا کند. جوان صدا زد مادر مادر و با صدای بلند صدا زد مادر . زن رو برگرداند وخدا حافظی کرد ورفت جوان خرید را تمام کرد و رفت صندوق حساب کند صندوق دار گفت: 280هزار تومان جوان گفت : اشتباه نمی کنی صندوقدار گفت: 30هزار تومان حساب شما و250هزار تومان حساب مادرتان که گفت پسرم حساب میکند جوان از ان به بعد حتی مادرش را خاله صدا میزند 😄 @javanvnojavan
❓حکم مصنوعی چیست؟ بنا به نظر بسیاری از مراجع تقلید بانوان باید به این نکته توجه داشته باشند که (پوشاندن هر آنچه عرفا زينت و ارایش) محسوب شود از نامحرم شرعاً واجب است. بنابراين زنی كه صورت خود را آرايش كرده/ يا از كلاه گيس/ و موی مصنوعی استفاده نموده يا به ناخن دست-هايش / لاك زده يا از / لنزهای رنگی زينتی استفاده كرده بايد آن را از نامحرمان بپوشاند. نسبت به کاشت ناخن -بايد ناخن مصنوعي را بردارد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد. (حضرت امام خمینی ره) _اگر کسی بخواهد برای زینت و زیبایی این عمل را انجام دهد و کاشت هم به کیفیتی صورت می گیرد که برداشتن آن برای او ممکن نباشد و یا برداشتن ضرر و یا مشقت زیاد دارد لذا نمی خواهد بردارد ایجاد این مانع روی ناخن شرعا حرام است و 👌(خانم نباید از این زینتی که برای طهارتش) مشکل ایجاد می کند استفاده کند. در ادامه فتوا، مقام معظم رهبری فرمودند حالا کسی که حکم را نمی دانسته و ناخن مصنوعی کاشته است لازم است برای وضو و غسل (تا قبل از اینکه نماز قضا شود آن را جدا کند ولو هزینه سنگینی ) برایش داشته است، اما در صورتی که ( مثلا در آن وعده نماز به دلیل زمان کم یا نداشتن امکانات) امکان جداکردن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد باید فعلا علاوه بر انجام (وضو و غسل جبیره ای، تیمم ) هم انجام دهد و نمازش را بخواند 🌺👌👌👌 بعد از برداشتن ناخن مصنوعی به احتیاط واجب( نمازهایش را قضا) کند (مقام معظم رهبری) https://eitaa.com/javanvnojavan -ایجاد مانع که در وقت وضو یا غسل نتواند برطرف کند اگر در وقت نماز انجام شود جایز نیست و در غیر وقت نماز به احتیاط واجب جایز نیست و اگر گذاشته و امکان برطرف کردن نیست و یا مشقت فوق العاده دارد وظیفه وضو و غسل جبیره است و تیمم هم لازم است. (آیت الله سیستانی) -در صورتي که ضرورتي براي اين کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتي وجود داشته باشد و امکان جداسازي آن، به هنگام غسل نباشد، بصورت عادي غسل را انجام مي دهد. (آیت الله مکارم) -کاشتن ناخن مصنوعی اگر ضرورت نداشته باشد، جایز نیست، و در هر حال چنانچه کسی ناخن مصنوعی بکارد باید برطرف کند مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد و بنابر احتیاط واجب تیمم هم بنماید. (آیت الله شبیری زنجانی) -قراردادن چیزی که مانع از رسیدن آب است به جاهایی که واجب است در غسل و وضو شسته شود جایز نیست. باید بردارد حتی اگر مشقت داشته باشد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو یا غسل جبیره ­ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید. (آیت الله وحید خراسانی) https://eitaa.com/javanvnojavan -اگر برداشتن ناخن مصنوعی مشقت ندارد لازم است برای انجام وضو و غسل و تیمم آن را بردارد و به طور معمول وضو بگیرد و به صورت جبیره ای صحیح نیست. حتی اگر مشقت داشته باشد باید بردارد، مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو و یا غسل جبیره­ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید. البته چنین عملی (کاشتن ناخن مصنوعی) بدون ضرورت کار خلاف است چون حائل است و مانع رسیدن آب به بشره است. (آیت الله نوری همدانی) نکته: ناخن مصنوعی چون زینت است باید از نامحرم پوشیده باشد‌ https://eitaa.com/javanvnojavan آدرس: تحريرالوسيله، 1424 ه.ق، ج1، ص 27، با استفاده از م12 توضيح المسائل، ص 42، با استفاده از شرط سیزدهم و ص 49 با استفاده از م 341(آخر مسأله) امام خامنه ای، استفتاء کتبی از معظم له، تاریخ انتشار: 1400/2/18. آیت الله سیستانی، استفتاء خصوصی و استفتات جامعه الزهرا مجموعه دو ص 29 و سایت آیت الله مکارم: https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=45143&mid=256975 سایت پاسخگویی جامعةالزهراء: http://www.pasokhbesoalat.ir/Question/Detail/2230
👈❓آیا عج امکان دارد؟ اگر پاسخ مثبت است آیا با حکمت غیبت منافات ندارد؟ https://eitaa.com/javanvnojavan ✅دیدن امام برای کسانی که به مقامی رسیده اند که ظرفیت وجودی آنها ظرفیت دیدار آن وجود ذی جود و موعود موجود را دارد ,ممکن است چنانکه برخی از بزرگان حضرت ایشان را زیارت کردند و به وصال محبوب (روحی و ارواح من سواه فداه)رسیده اند. ➖ گاهی نیز امام برخی اشخاص عادی را مفتخر به دیدار میکنند تا گره از کار آن شخص بازکنند چنانکه برخی از در راه ماندگان را حضرت حجت به منزل رساندند و گاهی برای آنکه اصل وجود مبارک آن حضرت مورد انکار واقع نشود ,امام خود را به برخی از علمای صاحب نفوذ که حرفشان حجت برای مردم بود نشان دادند چنانکه در ابتدای امامتشان برای برخی از علما این توفیق رفیق شد. 🔸اما آیا این دیدارها باحکمت غیبت منافات ندارد؟ خیر منافات ندارد زیرا با دیدن چند نفر که اصل غیبت مخدوش نشد ,بله اگر این دیدارها فراوان و عادی باشد اساسا غیبت معنا ندارد در حالی که این دیدارها به ندرت رخ میدهد و در همان زمان نیز منتشر نمیشود. 🔘و دیگر آنکه یکی از حکمتهای غیبت ترس از جان است که قطعا ازسوی کسانی که امام آنان را مفتخر به دیدار میکنند این خطر منتفی هست. https://eitaa.com/javanvnojavan
عج 👈❓عمر طولانی امام زمان چگونه قابل توجیه هست؟ https://eitaa.com/javanvnojavan ✅1) قاعده‌ای عقلی می‌گوید: ادل دلیل علی الامکان وقوعه یعنی محکم‌ترین دلیل بر امکان چیزی وقوع آن است؛ در طول تاریخ معمرین کم نبودند چنانکه قرآن افرادی از جمله حضرت نوح علیه‌السلام را مثال می‌زند: لَقَدْ اَرْسَلْنا نُوحَاً اِلى قَوْمِهِ فَلَبِثَ فیهِم اَلْفَ سنة الاّ خَمسینَ عاماً فَاَخَذَهُمُ الطُوفانُ وَ هُمْ ظالِمُونَ" «مانوح را به سوى قومش فرستادیم و او در میان آن‌ها هزار سال مگر پنجاه سال درنگ كرد، سرانجام طوفان آن‌ها را فرا گرفت در حالى كه ظالم بودند.»(نساء35) که این تنها دوران رسالتشان هست و در منابع به هزار و پانصد و بعضا دوهزار و پانصد و بعضی نیز سه هزار و پانصد سال عمر نوح را گفته‌اند(بحارالانوار، ج 11، ص 285 ـ 288. همان، و تاریخ طبیرى، ج 1، ص 139.) پس وقتی چنین موضوعی محقق شد برای امام زمان چرا محال باشد؟ 🔺2) طول عمر محال عقلی نیست. 🔺3) خداوند قادر بر هر امری هست؛ ان‌الله علی کل شیئ قدیر. خدایی که عزیر را صد سال می‌میراند و اصحاب کهف را همچنین سال‌ها می‌میراند و بعد زنده می‌کند و خدایی که این هستی با این نظم و دقت را خلق و مدیریت می‌کند آیا توان طولانی نمودن عمر کسی را ندارد؟ 🔺3) وقتی قائل شدیم که امام بر کائنات ولایت و تصرف دارد، زمان و مکان هم در تصرف اوست. از این رو زمان بر او اثر نمی‌گذارد. چنانکه در روایات آمده وقت ظهور به مردی میانسال می‌ماند و این یعنی عدم تاثیر زمان بر ایشان و می‌دانیم آنچه سبب زوال و فرتوت شدن می‌شود گذر ایام و زمان هست. 🔺4) برخی از نظرات علمی اثبات می‌کند در صورتی که نوع تغذیه و... مناسب باشد عمر انسان چندین برابر از معمول فعلی خواهد شد. https://eitaa.com/javanvnojavan
رنگین کمان پرنده شکل ! زمانی که ابرهای سیروس (ابر با لایه های تار تار و نازک ) در ارتفاعات بالا قرار دارند و خورشید از بالا به آن می تابد، این رنگین کمان‌ها ایجاد می‌شوند 😯😍 https://eitaa.com/javanvnojavan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 اختاپوس بعد از اینکه صید شد و به داخل قایق پرتاب شد خودش رو سریع همرنگ بدنه قایق کرد ‌‌https://eitaa.com/javanvnojavan
🎊روز مباهله مبارک باد..🎊 ✳️شش روز از غدیر می گذرد و نه تنها تو، که از مکه تا مدینه، تمام ذرات خاک هم علی علیه السلام را می شناسند. یکی است؛ اما هزاران است، مرد پولادین حماسه ها. جان نبی است این که در وعده انفسنا لبریز است. ابو حارثه! چهره هایی می بینی که اگر از خدا بخواهند کوهی را از جای برکنند، البته خواهند کرد... @javanvnojavan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما معتقدیم که آیه مباهله دلالت می کند که علی ع به منزله جان رسول خدا ص بوده است (انفسنا و انفسکم). بنابراین تمام خصوصیات نبی اکرم در حضرت علی وجود دارد مگر چیزهایی که از ویژگی‌های رسالت است و به پیامبر اختصاص دارد. بدین ترتیب علی ابن ابیطالب نیز همانند رسول اکرم دارای عصمت مطقه است. آیت الله جوادی آملی کتاب شمیم ولایت ص384 کانال جوان و نوجوان 👇👇👇👇👇 @javanvnojavan
👈سوال کاربر عزیز حاضر در کانال ❓برخی می‌گویند ما مگر فارسی زبان نیستیم. پس چرا نماز را فارسی نمی‌خوانیم؟ ✅بگذارید ‌با جمله آقای قرائتی شروع کنم حاج آقای قرائتی می‌گوید یک زمانی شما مریض می‌شوید و به دکتر می‌روید دکتر به شما می‌‌گوید این قرص را باید قبل از غذا بخورید ولی این یکی را حتما باید سه ساعت بعد از غذا بخورید. این آدم باید هر دوتا را انجام بدهد و نمی‌تواند بگوید این را به جای آن می‌خورم یا باهم می‌خورم. او فاصله دارد با آن متخصص و پزشکی که با او این حرف را زده‌ است. اگر من این‌ها را انجام بدهم آن اثری که بخواهیم ندارد. چون مدلی که چیده شده بر این اساس است. اگر چیزی را جا به جا کنید اثرش را کم کرده‌اید و یا بی اثرش کرده‌اید. اگر می‌خواهید با خدا فارسی حرف بزنید و یا چیزهایی که خودتان می‌خواهید را بگویید هیچ اشکالی ندارد. یکبار در روز باید وقت بگذارید و همان متن نماز را فارسی بگویید کسی به شما خرده نمی‌گیرد. اما بگویم این به جای نماز است این درست نیست. چون اساسا من این بسته را طراحی نکرده‌ام. خود خدا طراحی کرده‌ است و ما نمی‌توانیم تغییرش دهیم. جالب اینجاست بسیار می‌بینیم خود کسانی که مدل دیگری را پیشنهاد می‌دهند در خلوت خودشان هم به آن مدل پیشنهادی عمل نمی‌کنند. یعنی حتی همان نماز فارسی یا حرف زدن با خدا را ندارند. ته این حرف را هم بررسی کنید همان فرار از سختی است.
چرا باید نماز بخوانیم؟ اول به این که چرا باید نماز بخوانیم؟ اگر ما کسی را دوست داشته باشیم، دوست داریم با او حرف بزنیم. کسی که نماز می‏ خواند، خدا را دوست دارد و دلش می خواهد با او حرف بزند. البته نباید تند تند و با عجله با خدا صحبت کرد. باید آرام حرف زد. انسان اگر کسی را دوست داشته باشد، عجله نمی‏ کند و آرام با او صحبت می ‏کند. بنابراین باید با آرامش نماز خواند. وقتی که شما کسی را واقعاً دوست داشته باشید آن طور رفتار می‏ کنید که او می ‏خواهد. خدای بزرگ ما را خلق کرده است و ما را خیلی زیاد دوست دارد و بسیار بسیار از ما داناتر است. او از ما خواسته است که به این صورت نماز بخوانیم که او می‏ خواهد. پس ما آن گونه رفتار می ‏کنیم که خدای مهربان می خواهد تا از دست ما راضی وخشنود باشد. کانال ما را به فرزندان تان معرفی کنید. https://eitaa.com/javanvnojavan
؟ در اطراف هر کدام از ما آدم‏های زیادی هستند که به ما محبّت می ‏کنند، مثل بابا، مامان، معلم و خیلی‏ های دیگه و ما دوست داریم از آنها به خاطر محبّتی که به ما می‏ کنند تشکّر کنیم. مثل وقتی که می‏ خواهیم از خدای مهربان تشکر کنیم و نماز می‏ خوانیم. خدا کسی است که صدها و هزارها نعمت به ما هدیه داده و لحظه به لحظه مواظب و مراقب ماست. تمام کسانی که به ما محبّت می‏ کنند هم، خدا به ما هدیه داده است. پس ما با نماز می ‏توانیم از خدای مهربان به خاطر این همه نعمت و مهربانی که به ما هدیه می‏ کند تنها یک کمی تشکّر کنیم. https://eitaa.com/javanvnojavan
. ویژه جوانان و نوجوانان خداوند متعال بی نیاز مطلق است و هیچ گونه نقص، ضعف و نیازی در وجود او راه ندارد و همه موجودات به او نیازمندند. از طرف دیگر خداوند رؤف و مهربان است و همه بندگان خود را دوست دارد و جهان و همه نعمت ها و زیبایی های آن را برای آنان آفریده است. بر این اساس همه کارهایش بر اساس حکمت است. از جمله اگر فرمانی برای انجام نماز یا اعمال دیگر صادر کند تنها بر اساس حکمت و مصالح و منافعی است که انجام این گونه اعمال برای بندگان دارد، حکمت هایی مانند: رسیدن به کمال ، دوری از پلیدی ها و زشتی ها ، تقرب به ذات پاک الهی و ... و نیز اگر از انجام کاری نهی کرده و بندگان خود را بر حذر داشته است تنها بخاطر ضررها و مفاسدی است که در آن کار برای بندگان وجود دارد و هیچ کس جز ذات اقدس الهی از آن مضرات آگاه نیست. همچنین عذاب ها و مجازات هایی که وعده داده شده است در حقیقت نتیجه و اثر خود آن عمل حرام یا ترک آن عمل واجب است که با انجام کار حرام و یا ترک واجب به انسان می رسد، همانند خوردن غذای مسموم و مضری که پزشک دلسوز و مهربان ما را از خوردن آن نهی کرده است؛ زیرا خوردن چنین غذایی همان و مبتلا شدن به آثار و عوارض سوء آن نیز همان. قرآن چه زیبا در باره عقوبت های آخرت سخن گفته و علّت کلی عذاب ها را با یک مضمون بیان کرده که: این بخاطر چیزى است که دستهاى شما از پیش فرستاده (و نتیجه کار شماست) و بخاطر آن است که خداوند، به بندگان (خود)، ستم نمى‏کند. بنا براین حقیقت و واقعیت عذاب الهی، کارهای ناشایستی است که از آدمی صادر می شود و برای این که بندگان از عواقب کارهای خود آگاه باشند و بر این اهداف تأکید بیشتری صورت گرفته باشد خداوند مطالب را به این نحو برای آنان بیان کرده است؛ زیرا چه بسا افرادی که به امید پاداش راه صلاح در پیش نمی گیرند ولی از ترس عذاب یا راه صلاح پیش می گیرند و یا دست به فساد نمی زنند. فرض کنید که برای مریضی دارویی مفید و شفابخش است امّا مریض از خوردن آن استنکاف می کند ، ولی این مریض با درخواست پدرش و به احترام او دارو را می خورد و اثرات مفید آن را می یابد، و همینطور اگر به امید پاداش گرفتن از پدر و یا تنبیه نشدن به دست او این دارو را بخورد. پس در اعمال عبادی هدف خداوند خیرخواهی نسبت به بندگان است نه این که به خداوند نفعی می رسد، مخصوصاً با توجه به این که او بی نیاز مطلق است . از طرف دیگر خداوند نعمتهای بیشماری به ما بخشیده است که عقل سلیم حکم می کند از صاحب آن تشکر و قدر دانی کنیم و نماز تشکر از خداست و کسی که نماز را ترک کند در حقیقت از یک وظیفه بزرگ وجدانی خود سرپیچی کرده است و از نظر عقل مقصر و گناه کار است و استحقاق مجازات دارد. آیا اگر کسی شما را به یک مهمانی دعوت کرد و از شما پذیرایی کرد، او به تشکر شما نیازمند است یا تشکر وظیفه اخلاقی و وجدانی شماست؟ و اگر دیگران متوجه شوند که شما در برابر این پذیرایی صاحبخانه هیچ تشکر و قدر دانی نکرده اید دیگر در پیش آنان احترام و ارزشی خواهید داشت ؟ آیا این ذلت و خواری در پیش دیگران بالا ترین عذاب نیست؟ https://eitaa.com/javanvnojavan https://eitaa.com/javanvnojavan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍 چرخ جلوی هواپیمای مسافربری کامل باز نمیشه و یکی از خدمه فرودگاه سریعا با ماشینش وارد صحنه میشه و از یه حادثه بزرگ جلوگیری میکنه @javanvnojavan
بازدید از بیمارستان روانی يك روز به هنگام بازدید از یک بیمارستان روانى، كنجكاو شدم و از روان‌پزشک بخش پرسیدم شما چطور می‌فهمید که یک بیمار روانى به بسترى­شدن در بیمارستان نیاز دارد یا خير؟ روان‌پزشک گفت: ما با استفاده از آزمايشات مختلف به اين نتيجه مي­رسيم مثلاً يك نمونه آن: ما وان حمام را پر از آب می‌کنیم و یک قاشق چایخورى، یک فنجان و یک سطل جلوى بیمار می‌گذاریم و از او می‌خواهیم هر طور كه خودش مي­خواهد آن را خالى کند. من گفتم: آهان! فهمیدم. آدم عادى باید سطل را بردارد چون بزرگ‌تر است روان‌پزشک گفت: نه! دوست عزيز آدم عادى درپوش زیر آب وان را بر می‌دارد. شما می‌خواهید تخت‌تان کنار پنجره باشد😂 https://eitaa.com/javanvnojavan
سوال کاربر محترم حاضر در کانال ❓حکم خرید و فروش ( ) https://eitaa.com/javanvnojavan ✅مقام معظم رهبری: حکم تولید و خرید و فروش ارز دیجیتال، تابع قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران است. آیت الله سیستانی: معظم در این مورد اظهار نظر نفرموده اند، و مقلدین می توانند مطابق احتیاط عمل کنند، و یا با رعایت شرایط الأعلم فالأعلم به مرجع جامع الشرایط دیگری مراجعه کنند. https://eitaa.com/javanvnojavan آیت الله مکارم: با توجه به ابهامات زیادی که دارد از جمله اینکه: منشاء استخراج این ارز روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولت ها پذیرفته نشده است و همچنین منشاء سوء استفاده های زیادی شده است، بنابراین معامله آن جایز نیست. آیت الله شبیری زنجانی: چنانچه استفاده از اینگونه ارزها نوعا مفسده اقتصادی داشته یا خلاف قانون باشد اشکال دارد. آیت الله وحید خراسانی: خرید و فروش آن باطل است و فعالیت در آن بنابر احتیاط واجب غیر قابل رجوع است. آیت الله صافی گلپایگانی: به طور کلی مالیت داشتن ارزهای دیجیتال محل اشکال است و معامله با آنها صحیح نیست. آیت الله نوری همدانی: ورود به این معاملات اشکال دارد. آدرس: امام خامنه ای، سایت ادمین، سوالات سامانه جامع معاملات و شغلها سوال شماره 1244068، تاریخ: 1400/03/01 آیت الله سیستانی، استفتاء خصوصی. آیت الله مکارم، https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=21&mid=265846 آیت الله شبیری زنجانی، سایت، http://zanjani.ir/index.aspx?pid=10486 جستجوی "بیت کوین" یا "دیجیتال" آیت الله وحید خراسانی، استفتاء خصوصی. آیت الله صافی، استفتاء خصوصی. آیت الله نوری، استفتاء خصوصی. https://eitaa.com/javanvnojavan
داستان مباهله به همراه روایت صوتی و تصویر 🎉داستان مباهله را در یک تصویر و در یک نگاه روایت کنید. فایل صوتی روایت کننده آیه مباهله است و به طور خلاصه این موضوع را شرح می دهد. 📥برای مشاهده مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید: https://khedmatgozaran.com/story-mobahele/ ———————————- https://eitaa.com/javanvnojavan https://eitaa.com/javanvnojavan
سوال کاربر محترم حاضر در کانال ❓حکم فعالیت در https://eitaa.com/javanvnojavan ✅امام خامنه ای: بازاریابی شبکه ای اگر بر طبق آئین نامه ورزارت صنعت و معدن باشد که به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است، اشکال نداشته؛ و در آمد حاصله از آن نیز مانعی ندارد. (نکته:برخی از مطلعین گفته‌اند آیین نامه شورای نگهبان برخی از موارد آن رعایت نمی‌شود) آیت الله سیستانی: در این مورد اظهار نظر نفرموده اند، مقلدین ایشان می توانند با رعایت اعلم فالاعلم باید به مرجع تقلید دیگر رجوع کرده و یا وارد چنین معاملاتی نشوند. https://eitaa.com/javanvnojavan آیت الله مکارم: تنها در صورتی که بازاریابی به صورت شبکه ای و زیر مجموعه ای نباشد و سود حاصله فقط به بازاریاب اول تعلق گیرد اشکالی ندارد و غیر آن جایز نیست. البته ممکن است در طرح های جدید، بعضی از اشکالات این کار برطرف شده باشد ولی هنوز اشکال اصلی که استفاده بازاریاب های بالواسطه می باشد و نوعی اکل مال به باطل است وجود دارد. آیت الله شبیری زنجانی: بازاریابی شبکه ای تنها در صورت وجود همه شرائط ذیل جائز است: 1. معامله در آن واقعی و واجد شرائط صحت باشد. 2. سود در مقابل کار حلال مثل معرفی مشتری - هر چند با واسطه - پرداخت شود. 3. تمام مراجع قانونی آن را مجاز بدانند و در عمل هم شرکت، قوانین را رعایت کند. 4. فاقد هرگونه مفسده اقتصادی باشد لذا بازاریابی شبکه ای اگر شبیه معاملات شرکت های هرمی مانند گلدکوئیست باشد اشکال دارد. با توجه به توضیحات فوق، شاید مورد کمی از شرکت های این چنینی پیدا شود که ضوابط فوق در مورد آنها موجود باشد لذا توصیه اکید می شود، حتی در فرض جواز هم از چنین معاملاتی اجتناب شود بنا بر این، احتیاط در ترک است. آیت الله وحید خراسانی: بازار یابی شبکه‌ای بنابر احتیاط واجب صحیح نیست و در این احتیاط واجب نمی‌توانید به کسی دیگر رجوع نمائید. آدرس: امام خامنه ای، سوالات سامانه جامع معاملات و شغلها سوال شماره 1145794. و سایت لیدر: https://www.leader.ir/fa/content/17054/www.leader.ir آیت الله سیستانی، https://www.sistani.org/persian/qa/0840/ آیت الله مکارم، https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&mid=265597&catid=44956 آیت الله شبیری زنجانی، سایت معظم له، http://zanjani.ir/index.aspx?pid=10486 جستجوی عبارت "بازاریابی" آیت الله وحید خراسانی، http://wahidkhorasani.com/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C/%D8%B3%D8%A4%D8%A7%D9%84-%D9%81%D9%82%D9%87%D9%8A/%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7/4713_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C https://eitaa.com/javanvnojavan
خوش امد به اعضای جدید 🌺❤️❤️🌺❤️
▪️‏وقتی سبک زندگی غربِ در حال فروپاشی را بدون چون و چرا قبول میکنید از حیوان گردانی به حیوان آزاری خواهید رسید. @javanvnojavan