eitaa logo
جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
1.2هزار دنبال‌کننده
720 عکس
41 ویدیو
46 فایل
ارتباط با مدیر کانال: @seyyednezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ همراهان عدالتخواه منتظرتان هستیم ❗زمان: یکشنبه ۴اسفند، بعد از نماز مغرب و عشا ❗مکان: عبدالمطلب ۷ ، بین هنرور ۷ و ۹، حسینیه امام رضا علیه‌السلام مشهد مقدس ✅ @jebhe_mashhad
⭕️ تاملی در مدلهای انتخاباتی و نسبتشان با مبانی شیعی (پژوهشگر و فعال فرهنگی) پيروان مكتب اهل‌بيت، بعد از تجربه كوتاه حكومت علوي، در طول تاريخ محروم از قدرت بوده‌اند. در دوره‌هایی مانند و و حتي امكان ظهور و نظام‌سازي ایده‌های بنيادين مكتب اهل بيت وجود نداشته است. حتی در حکومت که یک مجتهد شیعه در رأس قدرت بود عملاً فرصت نظام سازی و تفصیل ایده‌های ایشان فراهم نشد. حکومت‌های مقابل از خلافت گرفته به بعد، جز چند استثنا اغلب درونمايه هاي يا داشته‌اند. دقیقاً نقطه مقابل تفكرات شيعي كه بر و تاكيد دارد. عقلانيت شيعه موضوعي معرفت شناختي است ولي وقتي حكومت و قدرت و امكانات به دست عالمان شيعه مي‌افتد طبيعي است كه در سطوح مختلف نظام سازي دلالت‌هایی پيدا كند. در سطح كلان، تدوين قانون اساسي در مجلس خبرگان قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ يكي از جلوه‌های ظهور اين عقلانيت بود. نکته اینجاست که در سطوح مياني و پاييني هم نخبگان انقلابی بايد ملزم به همان عقلانیت باشند. انتخابات يكي از ساحت‌های نمايان شده اين عقلانيت است. تصويري كه از انتخابات ساخته می‌شود هم در دنيا نشان از ميزان آزادی و انتخاب است و هم در تاريخ به عنوان امتحان عملی پيروان مكتب اهل بيت(ع) به ثبت می‌رسد. مدل‌هایی مانند نه تنها تقويت كننده انتخابگری و عقلانيت نيستند بلكه بر جبری مسلكی و فروكاستن تعقل بنا شده‌اند. رهبر انقلاب بر حق انتخاب به‌عنوان يكی از حقوق مدني مردم تاكيد می‌کنند. در نقطه مقابل، كسانی كه انتخاب مردم را با محدود می‌کنند و با حذف تكثر و تنوع گزینه‌ها، مردم را مجبور به انتخاب بين دو گزينه می‌کنند بخشی از حقوق مدنی مردم را سلب کرده‌اند. در نهی آقای در سال ۱۳۹۶ از كانديداتوری جمله‌ای داشتند كه مبنای تكثر را در نگاه ايشان نشان می‌دهد: «دوقطبی در كشور مضر است به حال كشور.» انتخابگری واقعی بين گزینه‌های متنوع و متكثری روی می‌دهد كه هركدام نقاط قوت خود را عرضه کرده‌اند نه اينکه دو قطب هر كدام بر اساس دافعه‌های قطب مخالف كاسبی به راه بيندازند و مردم را جذب كنند. حزب‌الله و بسيجيان در جمهوری اسلامی بايد به سان اهل فتوت از حقوق مردم دفاع كنند نه اين كه بر خلاف مبنای رهبری، باشند و آنها را مجبور به انتخاب بين دو گزينه حداقلی كند. تلاش برای دوقطبی‌سازی انتخابات‌ها يك رفتار انقلابی نيست. چون مبنای انقلاب، اختیار و عقلانيت شيعی بوده و تئوری‌های جمهوری اسلامی هم (آنگونه كه در آثار امام و شهيد مطهری و آيت الله خامنه‌ای و شهید بهشتی پيدا است) گسترش و تفصيل عقل و عدل و اصولی از اين دست می‌باشد نه جبری مسلكی و اشعری‌گری كه نقطه مقابل است. پذیرفتنی نیست که خود را در میدان نظر پیرو و میراث دار و و بدانیم ولی آنگاه که قدرت و امکان پیدا کردیم ضد مبانی آنها را پیاده و نهادینه کنیم. مشهد مقدس ✅ @jebhe_mashhad
⭕ طرح تسهیل تسویه بدهکاران بانکی، حمایت از تولید یا تشویق بدحسابی ⁦✍️⁩ دکتر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس قوه قضاییه از تاخیر در اجرای قانون تسهیل تسویه یا آن چه ایشان آن را حذف نامیده است، انتقاد کرده است. ✅ این قانون که در به واسطه مخالفت همزمان با شرع و قانون اساسی رد شده و مجلس نیز در گزارشی ضمن ایراد نقدهای مختلف آن را خلاف مصلحت کشور دانسته است در نهایت با تعدیل هایی در دایره شمول آن در به تصویب رسیده است. ✅ به طور خلاصه مهمترین دلالت عملی اجرای این قانون این است که بخشی از بدهکاران بانکی که در موعد مقرر اقساط تسهیلات خود را نپرداخته اند، بر اساس آن از پرداخت بخشی از معاف خواهند شد. ✅ یکی از آسیب های این طرح و موارد مشابهی که با نگاه تک بعدی تصویب می شود بی توجهی به آسیب های اجتماعی اجرای آن در مقام عمل است. در واقع این طرح در مقام عمل مشوق بانک ها و مشتریان است که چه بسا علی رغم مشکلات فراوان بدهی خود را در موعد مقرر تسویه نموده اند و در نتیجه اثر چنین شکلی از تقنین در میان مدت می تواند افزایش قابل توجه میزان بدهی های بانکی باشد. ✅ گزارش مرکز پژوهش های مجلس در مورد این طرح نشان می دهد اگر چه ممکن است این طرح برای برخی افراد و گشایش ایجاد کند ولی در نهایت به دلیل تشویق بدحسابی و افزایش انگیزه عدم بازپرداخت تسهیلات (به امید تصویب طرحی مشابه) موجب آسیب قابل توجه به و کشور خواهد شد. نکته قابل تامل و انتقاد دیگر این است که بر اساس این طرح هزینه این بد حسابی که تحت عنوان حمایت از تولیدکنندگان انجام می شود از دو منبع (جیب مردم) و منابع نظام بانکی پرداخت خواهد شد. ✅ مهمترین استدلال مدافعین طرح ذکر شده بودن است. این در حالی است که اساسا اگر چنین فرضی را بپذیریم اولا قانون ذکر شده این مسئله را حل نکرده است و فقط بخشی از آن را آن هم برای تعدادی از مشتریان خاص نظام بانکی کاهش داده است و در عمل ادعای حامیان طرح مبنی بر منع واقعیت بیرونی ندارد؛ ثانیا پیش نیاز حذف جرایم بانکی مرتبط با دیرکرد تسویه تسهیلات ارائه راهکار و حل مسئله کاهش در طول زمان با توجه به اعتباری بودن ماهیت پول در اقتصاد است که نگاه های متاثر از فقه فردی به این مسئله بی توجه بوده است؛ ثالثا برخی نگاه های جدید فقهی از جمله حکم اخیر شرط کردن جبران کاهش ارزش پول ناشی از تورم در استقراض را جایز دانسته است. ✅ دیگر استدلال حامیان طرح نیز حمایت از است. در مورد این دلیل نیز باید گفت اولا در طرح اولیه مصوب مجلس شورای اسلامی اساسا این امتیاز تخصیصی به تولیدکنندگان نداشته است و مشمول همه بدهکاران بانکی بوده است و تخصیص خوردن این امتیاز در مرحله تصویب در مجمع تشخیص مصلحت اتفاق افتاده است و لذا نیت حمایت از تولید در مصوبه مجلس اساسا زیر سوال است و ثانیا اگر بنا بر منابعی به عنوان در کشور باشد به جای این که این منابع صرفا اختصاص به مشتریان بد حساب و بدهکاران بانکی (که با توجه به ساختار نظام بانکی ما اغلب جز سرمایه داران کلان هستند) پیدا کند، شایسته تر است که بر اساس شاخص های مرتبط با حوزه تولید (مانند میزان ، بودن، و ...) تخصیص یابد. مشهد مقدس ✅ @jebhe_mashhad
eitaa_5.0(1716).apk
24.64M
🆕 به‌روزرسانی نسخه اندروید پیام‌رسان ایتا منتشر شد. ✳️ نسخه v5.0 (1716) Beta 🔹قابلیت‌های جدید و بهبودهای این نسخه: 🔅 ‏‏‏‏امکان ایجاد پخش زنده در گفتگوی شخصی، کانال و گروه 🔅 ‏‏نمایش میزان حجم دانلود/آپلود شده حین بارگیری/بارگذاری 🔅 ‏‏امکان تبدیل گروه عادی به سوپرگروه توسط سازنده 🔅‏‏امکان درج لینک ایتافلای در هایپرلینک 🔅 ‏‏افزوده شدن تب جستجو در وب به صفحه جستجو 🔅 ‏ا‏بهبود فرایند اشتراک گذاری ویدئو با کپشن از واتس‌اپ به ایتا 🔅 ‏‏رفع باگ‌ها و اصلاح ایرادات گزارش شده 🔸از همه دوستان دعوت می‌کنم نسخه جدید ایتا را دریافت نموده و از تمامی امکانات آن استفاده کنند. •┈••✾••┈• ضمنا برای یاد گرفتن قابلیت‌های ایتا، مطالب این کانال را مطالعه بفرمایید: https://eitaa.com/Eitaa_FAQ ❤️ التماس دعا 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️
پاتوق عدالتخواهان مشهد یادبود استاد حاج حیدررحیم پور ازغدی با موضوع جریان عدالتخواه و مجلس یازدهم سخنران:دکتر روح الله ایزدخواه، نماینده عدالتخواه مردم در مجلس یازدهم همراه با گزارش مردمی پرونده های عدالت خواهی زمین های فیانی و تعاونی مرزبانی شاندیز مکان: مسجد حجت المهدی بلوار شهید کامیاب، بین شهید کامیاب 36 و 38 زمان: سه شنبه ۴آبان ساعت۱۹ پخش زنده در اینستا و ایتا: @jebhe_mashhad ⬅️جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این لایو هنگام مراسم پخش شده اما متاسفانه ذخیره نشده و قابل پخش مجدد نیست. برای مشاهده پخش زنده، ایتا را به روز رسانی کنید.
پاتوق عدالتخواهان مشهد: جریان عدالتخواه و مجلس یازدهم (خبر)-1 پاتوق عدالتخواهان مشهد یادبود استاد حاج حیدررحیم پور ازغدی با موضوع جریان عدالتخواه و مجلس یازدهم با سخنرانی دکتر روح الله ایزدخواه، نماینده عدالتخواه مردم در مجلس یازدهم، سه شنبه چهارم آبان در مسجد حجت المهدی برگزار شد. این برنامه همراه با گزارش مردمی پرونده های عدالت خواهی زمین های فیانی و تعاونی مرزبانی شاندیز و معرفی کوتاه جلسات پاتوق عدالتخواهان توسط دبیرجبهه عدالتخواه مشهد بود. آقای حسین کمیلی دبیرجبهه عدالتخواه مشهد در ابتدای مراسم با گرامیداشت یاد استاد حاج حیدر رحیم پور گفت: پاتوق های ماهانه صرفا اختصاصی به اعضای تشکل های عضو این جبهه ندارد بلکه محفلی عمومی برای همه فعالان مردمی جهت طرح مسائل با نگاه عدالتخواهانه است. ✅ بخش اول: پرونده های عدالتخواهی بخش اول مراسم مربوط به گزارش های مردمی از پرونده های عدالتخواهی بود. ابتدا گزارشی از پرونده زمينهاي متعلق به تعاوني مرزبانان خراسان توسط يكي از اعضاي اين تعاوني داده شد. اين زمين ها در دهه هفتاد خريداري شده و اسناد آن موجود است. اما برخي جريانات با اعمال فشار براي تصاحب آن تلاش می کنند. زیرا اين زمين ها در پشت اراضي پديده شانديز قرار دارند. اعضاي اين تعاوني نسبت به مسامحه مجموعه هاي وابسته به قوه قضائيه شاكي هستند. اين عضو تعاوني، تصوير راديالوژي جمجمه شكسته خود را به حاضران نشان داد كه در محل اين زمينها با هجوم افراد اجير شده، آسیب دیده و به بيهوشي دو روزه ایشان منجر شده است. (ادامه دارد...) ⬅️جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس @jebhe_mashhad
پاتوق عدالتخواهان مشهد: جریان عدالتخواه و مجلس یازدهم (خبر)-2 (ادامه بخش قبل) وی از اداره کل انتظامی خراسان به دلیل عدم جدیت در شناسایی عاملان این حمله انتقاد کرد. سپس؛ حاج علي سهيلي از فعالان مردمي مبارزه با فساد گزارشي از پرونده روستاي فياني (ويراني يك) ارائه داد. موضوع این پرونده تصاحب چند هكتار از زمينهاي روستاییان است كه توسط فردي غيربومي در دهه هفتاد به بخش خدمات رفاهي دادگستري فروخته شده و با پافشاری این بخش، مانع از بازگشت زمین به صاحبان بومی (روستائیان) شده که موجب اعتراض آن ها شده است. پيش از جلسه قرار بود اهالي روستا در جلسه حاضر و ماجرا را گزارش دهند كه با فشار دستگاه هاي محلي از حضور در جلسات اينچنيني منع شده اند. ✅بخش دوم: سخنرانی دکتر روح الله ایزدخواه بخش دوم پاتوق عدالتخواهان مشهد سخنرانی دکتر روح الله ایزدخواه نماینده مجلس یازدهم بود. نکات اصلی ذکر شده شامل عناوین زیر است: اتفاق خوب عدالتخواهانه در مشهد، ارزيابي كلي از وضعیت مجلس، لزوم شفافیت و آزادی بیان در مجلس، نمایندگان و شعارها و اهداف انتخاباتی، لزوم همراهی مشاوران و عقبه نخبگانی با نمایندگان، مجلس و لزوم تغییر آیین نامه داخلی، مجلس و لزوم تغییر فرهنگ سیاسی، پرسش از عوامل تاثیرگذار برفضای مجلس، مجلس و سیاست خارجی، مجلس و جریان عدالتخواه. سخنرانی مبسوط ایشان در بخش بعدی ذکر شده است. مراسم با پرسش و پاسخ حضار و دکتر روح الله ایزدخواه پایان یافت. این برنامه به صورت زنده از طریق ایسنتاگرام و ایتای جبهه عدالتخواه پخش شد. ✔️ جبهه عدالتخواه مردمی مشهد آمادگی دارد پاسخ یا توضیحات هر نهاد یا فردی را که در این جلسه مورد نقد قرار گرفته منعکس کند. ⬅️جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس @jebhe_mashhad
پاتوق عدالتخواهان مشهد: جریان عدالتخواه و مجلس یازدهم (گزارش مبسوط)-1 سخنرانی دکتر روح الله ایزدخواه، نماینده عدالتخواه مردم در مجلس یازدهم، سه شنبه چهارم آبان در مراسم یادبود استاد حاج حیدررحیم پور ازغدی و در پاتوق عدالتخواهان مشهد (مسجد حجت المهدی) برگزار شد. موضوع سخنرانی ایشان جریان عدالتخواه و مجلس یازدهم بود که نکات اصلی ذکر شده به شرح زیر است: اتفاق خوب عدالتخواهانه در مشهد، ارزيابي كلي از وضعیت مجلس، لزوم شفافیت و آزادی بیان در مجلس، نمایندگان و شعارها و اهداف انتخاباتی، لزوم همراهی مشاوران و عقبه نخبگانی با نمایندگان، مجلس و لزوم تغییر آیین نامه داخلی، مجلس و لزوم تغییر فرهنگ سیاسی، پرسش از عوامل تاثیرگذار برفضای مجلس، مجلس و سیاست خارجی، مجلس و جریان عدالتخواه. قسمتهای اصلی سخنرانی ایشان در ادامه آمده است. ✅ اتفاق خوب عدالتخواهانه در مشهد: اتفاق خوبي در مشهد رخ داده كه عناصر و هسته هاي عدالتخواه با هم هماهنگ شده اند و جبهه مردمي عدالتخواه را تشكيل داده اند. این مدل بايد به كل كشور تعميم يابد. اين به معني تشكيل حزب و سازمان نيست. بلكه به اين معني است كه اين فعاليت ها و گروه ها هم افزايي پيدا كنند. (ادامه دارد...) ⬅️جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس @jebhe_mashhad
پاتوق عدالتخواهان مشهد: جریان عدالتخواه و مجلس یازدهم (گزارش مبسوط)-2 (ادامه از قسمت قبل) ✅ ارزيابي كلي از وضعیت مجلس: وضع فعلي در تراز جمهوري اسلامي نيست. در دوره هاي قبل جايگاه مجلس پايين آمده است. از جمله؛ تراز نماينده افت كرده است. جريانات سياسي چه اصلاحطلب و چه اصولگرا حتي زماني كه اطمينان از پيروزي دارند باز هم براي معرفي نامزد معيارسنجي و سختگيري نمي كنند. تعجب مي كنم چرا اين جريانات در شهرهاي مختلف نمي گردند كه بهترين نيروهايشان را پيدا كنند و آنها را نامزد مجلس كنند؟! در حال حاضر برخي نماينده ها در هيچ حوزه اي سررشته و تخصص و مسئله شناسي ندارند. برخي نمايندگان توانمندي هاي شخصي براي ارتباطات مردمي و پاسخگويي به تماسها را ندارند. برخي توانمندي براي تحليل ملي ندارند. يعني نگاه كلان و كل نگر سياستگذارانه در مقياس ملي را بسياري از نمايندگان ندارند و علايق محلي و قومي شان در تصميم گيري ها غلبه دارد. برخي نمايندگان خودشان را يك كارمند مي دانند و به دنبال طي كردن بي دردسر دوره كارمندي هستند. از چالش و تضارب آرا گريزان هستند در حاليكه مجلس محل تضارب آرا است. امكان تضارب آرا و اين كه در مجلس چقدر بحث نظري و چالش اتفاق مي افتد بايد يكي از شاخصهاي كيفيت مجلس باشد. متاسفانه برخي نمايندگان كه چالشهاي نظري دقيقي دارند طرد مي شوند. يعني ديگر نمايندگان مي گويند به او توجه نكنيم و با او همراهي نكنيم تا خسته شود. ✅ لزوم شفافیت و آزادی بیان در مجلس: شفافيت ضروري است و لازمه شفافيت آزادي است. در روزهاي گذشته، نظري در مورد لزوم تعريف شاخص مستقل براي ارزيابي معلمان طرح كردم. عده اي در فضاي مجازي فحاشي كردند كه تو قصد توهين به معلمان را داشته اي. در حاليكه حرف بنده اين بود معلمي كه انسان را تربيت مي كند بالاتر از پزشكي است كه مثلا در زمينه كليه و مثانه طبابت يا پژوهش مي كند. لااقل بپذيريم كه كار اين دو از يك سنخ نيست و بايد شاخص هاي ارزيابي جداگانه داشته باشند. حرف من این بود ولي عده اي هجوم آوردند كه نظرت توهين آميز بوده است! فرهنگ سياسي بايد به سمتي برود كه نمايندگان نظراتشان را آزادانه بيان كنند ✅نمایندگان و شعارها و اهداف انتخاباتی: نماينده اي كه به دنبال فرودگاه و ورزشگاه و پتروشيمي براي شهرش است نمي تواند نماينده خوبي باشد. در دوره اي مي گفتند كه 27 فرودگاه غيراقتصادي داريم. يعني در شهرهايي با اصرار و پيگيري نمايندگانشان فروگاه ساخته شده ولي اصلا پروازي در آن صورت نمي گيرد و استفاده از آنها براي كسي به صرفه نيست. نماينده براي نظارت دقيق بايد در بند منافع خودش نباشد. يعني به دنبال گرفتن پروژه از دولت براي شهرش نباشد كه براي انتخابات بعدي براي خودش حامي محلي و راي دهنده جلب كند. شاخص هاي نمايندگي بايد با ابزارهاي فرهنگي و هنري جا بيفتد. دكتر سبحاني در دهه هشتاد مي گفتند من عمدا در تبليغاتم به مردم مي گويم كه براي شما پتروشيمي نخواهم آورد. چون اينجا كوير است و پتروشيمي به درد اينجا نمي خورد. سه دوره ايشان راي آورد و نمايندگي كرد. ايشان به جاي وعده دادن محلي، كارهايي را كه تصميم داشت انجام ندهد را شجاعانه اعلام مي كرد. در زمينه آگاهي بخشي به مردم تجربه اي داشتيم و در مناطقي به مردم نشان داديم پتروشيمي هاي غرب كشور نه تنها براي منطقه مفيد نيست براي بلكه سم مهلك است. مردم پذيرفتند و مطالبه شان اين شد كه ما پتروشيمي نمي خواهيم با اينكه قبلا با اصرار برخي نمايندگان طرحش مصوب شده بود. ✅ مجلس و تعارض منافع: تعارض منافع يعني نماينده به دنبال جلب منافع براي منطقه خود است. يك مسئله هم فشار از سوي برخي نمايندگان بر روي مسئولان دولتي و وزراست كه اين نمايندگان براي گرفتن امتيازهاي محلي كه در خدمت خود ايشان است از اهرمهاي فشار سوءاستفاده مي كنند يكي ديگر از شاخص هاي نماينده خوب ميزان تحقيق در مورد موضوعات است. بعضي نمايندگان اصلا نميدانند به چه طرحي راي داده اند. (ادامه دارد...) ⬅️جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس @jebhe_mashhad
پاتوق عدالتخواهان مشهد: جریان عدالتخواه و مجلس یازدهم (گزارش مبسوط)-3 (ادامه از قسمت قبل) ✅ لزوم همراهی مشاوران و عقبه نخبگانی با نمایندگان: علاوه بر اينها هر نماينده نياز به مشاوران و يك عقبه نخبگاني دارد. ما نياز به قوانين شفاف و دقيق و نقطه زن داريم. قوانين كلي گويانه مضر است. تصويب قوانين كلي و مبهم نياز به نخبگي ندارد. ولي قوانين دقيق و نقطه زن نياز به كار نخبگاني دارد. يعني بيرون از مجلس بايد نخبگاني كه عقبه نمايندگان هستند روي موضوعات كار كنند و قانون ثمره كار آنها باشد اين عقبه نخبگاني مي تواند در قالب انديشكده ها، هسته هاي مطالبه گر، افرادي كه خودشان در زمينه اي تحقيق و پژوهش كرده اند باشد. من پنجشنبه ها را براي ديدار با اصحاب ايده گذاشته ام. برخي هفته ها در آن روز تا 20 نفر مي آيند. يك نفر آمده بود كه 15 سال روي مسئله ماليات كار كرده بود با اينكه شغلش پزشك بود ولي قوانين و تجربه هاي كشورهاي مختلف را بررسي كرده بود و به طرح و ايده رسيده بود. نماينده نياز دارد به اينگونه عقبه هاي نخبگاني. نمايندگان فعال (نیاز به) دسترسي سريع به داده ها، دسترسي به تاريخچه مسائل و غیره دارند. اين كه رهبري مي گويند تنقيح قوانين را جدي بگيريد بسيار سخن دقيقي است. ما نياز داريم مذاكرات و تاريخچه پيش از تصويب قوانين را بدانيم و استدلالهاي موافق و مخالف قوانين قبلي و قوانين موجود را بدانيم تا در قوانين جديد پخته تر عمل كنيم. ✅ مجلس و لزوم تغییر آیین نامه داخلی: آيين نامه داخلي مجلس ايراد دارد. در اوج برخي مسائل واقعي كشور، براي نوبت دهي به نمايندگان قرعه كشي مي شود كه چه كسي نطق داشته باشد. يك ساعت و نيم از چهارساعت هر روز صرف نطقها و تذكرات مي شود. برخي نمايندگان از فرصت نطق ها براي طرح مسائل نامربوط بهره مي گيرند. ✅ مجلس و مسائل مالی: مسائل مالي هم يك چالش است. مقررات اين بخش مبهم است و شفاف نيست و به تشخيص هيات رئيسه گذاشته شده و اين آسيب زا بوده است. ✅ مجلس و لزوم تغییر فرهنگ سیاسی: بايد فرهنگ سياسي را تغيير دهيم. نماينده شهردار ناحيه نيست كه توقع از او اين باشد كه جوي خيابان را تعمير كند گاهي نماينده در يك روز در صحن و كميسيون و فراكسيون و حتي در دفتر خودش با چند مسئله مختلف مواجه مي شود. نياز به نماينده هاي پركاري است كه ارتباط با نخبگان داشته باشند و توان تشخيصي بالايي براي موضوعات مختلف داشته باشند. سال 87 رئيس جمهور قبل از اجراي طرح تحول اقتصادي 100 اقتصاددان را دعوت كرد و طرح را به نقد و گفتگو گذاشت ولي الان در خصوص برخي طرح ها اصلا گفتگو و توجيه صورت نميگيرد. ✅ پرسش از عوامل تاثیرگذار برفضای مجلس: اگر طرح شفافيت راي نمي تواند راي بياورد بايد از شانا پرسيد كه چرا نماينده اي كه با معرفي شما به مجلس راه يافته با شفافيت مخالف است. مجموعه هايي مانند شانا بايد پاسخگو باشند در حاليكه ماه دوم يا سوم بعد انتخابات بود كه آقاي حداد عادل گفت شانا منحل مي شود و ما درگام بعد وارد فعاليت براي انتخابات رياست جمهوري خواهيم شد. ✅ مجلس و افراد مرتبط با دفتر رهبري: رابطه مجلس با دفتر رهبري هم يك مسئله مهم است. ما در همين سال اخير در چند مورد با افرادي مواجه شديم كه به اسم دفتر رهبري و بيت به جلسات مختلف مي روند و با لحني شبيه ديكته كردن مي گويند بيت با اين مسئله موافق است يا مخالف است و... هيچ گفتگویی نمي شود كه چرا؛ درحاليكه ما تجربه داشته ايم كه در چند مورد بعدا مشخص شد كه شخص رهبري مي گفتند اصلا نظر من اين نبوده است. در مورد واردات خودرو آنچه ما ديديم اين بود كه قيمت ها در مقايسه با جهان به شدت بالا رفته و در بخش خودروهاي سنگين گاهي تا هشت برابر قيمت جهاني در ايران خودرو معامله مي شود. بين صنعت داخلي و رفاه مردم بايد يك تعادلي ايجاد شود. خودروساز داخلي در خيلي موضوعات رابطه اي يك طرفه را برقرار كرده و پاسخگو نيست در همين مورد رهبري نگفته اند مخالف واردات هستند. بلكه قبلا گفته اند اولويت با توليد داخل است. ما هم گفتيم فقط در بخش كمبود واردات انجام شود. اين فرصتي براي توليدكننده بود كه توليد خودش را بالا ببرد تا كمبود برطرف شود. (ادامه دارد...) ⬅️جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس @jebhe_mashhad
پاتوق عدالتخواهان مشهد: جریان عدالتخواه و مجلس یازدهم (گزارش مبسوط)-4 (ادامه از قسمت قبل) ✅ مجلس و سیاست خارجی: در بخش هسته اي گفتيم اجراي تعهدات را متوقف كنيم و براي اجراي دوباره تعهدات این شرط را بگذاریم که دولت در یک مهلت زمانی سه ماهه اثبات كند كه تحريم ها همه برداشته شده ولي نپذيرفتند و به مذاكره مجدد در وين انجاميد و فايده اي نداشت. اين فرصت از بين رفت و طرح خوبي كه وجود داشت به نتيجه نرسيد. بعد از شهادت شهيد فخري زاده حتي بحث خروج از ان پي تي مطرح شده بود و فرصت خوبي بود براي توقف اجراي يكجانبه تعهدات از سوي ايران ولي باز هم جريان هايي مخالفت كردند و اجازه اقدام جدي به نمايندگان داده نشد. ✅ مجلس و جریان عدالتخواه: برای جبران ضعفهای مجلس باید جریانات مردمی و عدالتخواه در دوره های بعد در انتخاباتها فعالتر شوند. هرچند در حال حاضر هم بسیاری از نمايندگان به دنبال حل مسائل هستند ولي نياز به ياري از سوي هسته ها و گروه ها و نخبگان بيرون از مجلس دارند. دکتر روح الله ایزدخواه در پایان مراسم به سوالات حاضران پاسخ گفت. این برنامه به صورت زنده از طریق ایسنتاگرام و ایتا پخش شد. ✔️جبهه عدالتخواه مردمی مشهد آمادگی دارد پاسخ یا توضیحات هر نهاد یا فردی را که در این جلسه مورد نقد قرار گرفته منعکس کند. ⬅️جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس @jebhe_mashhad
هدایت شده از rq.fazel
🔺دوگانه جعلی وحدت و عدالتخواهی (۱) وحدت اگر دینی باشد، محور حقی لازم دارد که اجتماع قوا حول آن اتفاق بیفتد. در وصیت نامه حضرت امام رحمة الله علیه هم بر همین معنا تاکید شده که وحدت حول انگیزه و مقصد الهی بود که رمز پیروزی انقلاب بود و رمز بقای آن نیز هست. اگر با نگاه دینی دعوت به وحدت میکنیم، وحدت محور میخواهد و به تعبیر شهید آوینی اصلاً وحدت جز در میان موحدین تحقق نمي‌یابد. صرف جمع شدن یا جمع بودن عده ای دور هم، نمیتواند وحدت باشد و آن وحدتی که بدون محور توحیدی است، تبانی بر سر منافع است و این منافع طرفهاست که کیفیت این دور هم بودن را تعیین میکند. وحدت توحیدی، اجتماع حول معروفهاست. یعنی اجتماع حول چیزی که فطرت انسانی آن را میشناسد و لذا وحدت حقیقی حول منکرها نمیتواند رخ دهد؛ چرا که فطرت آن را نمیشناسد و کششی به سمت آن ندارد، مگر اینکه فطرتها دسیسه شده باشند و بخواهیم با نیروی دیگری آنها را کنار هم نگه داریم. با این حساب، هر قدر بیشتر به دنبال وحدت باشیم، باید معروفها و منکرها را در جامعه دقیق تر بشناسیم و امر به اجتماع حول معروف کنیم و از اجتماع حول منکر بپرهیزیم. وحدت حول منکرها، ناپایدار خواهد بود و وحدت حول معروف است که طبق سنت فطرت، میتواند پایدار بماند و گسترش و تعالی پیدا کند، چرا که لا تبدیل لخلق الله. عدالتخواهی_مصداقی ادامه دارد
هدایت شده از rq.fazel
🔺دوگانه جعلی وحدت و عدالتخواهی (2) وحدت با امربه معروف و نهی از منکر است که معنای کامل خود را باز می یابد. آیات سوره مبارکه آل عمران، در هم پیچیدگی وحدت و امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی نشان میدهد. وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ...(103) وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ... (104) وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ ... (105) می بینیم که دعوت به وحدت در آیه 103، با دعوت به امر به معروف و نهی از منکر در آیه 104 و سپس دعوت به وحدت در آیه 105 پیش میرود و بار دیگر در آیه 110 دوباره تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر میشود کنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ...(110). وحدت در جامعه اسلامی اگر به معنای پیوند داشتن مومنین با یکدیگر است، با تعبیر ولایت نیز از آن یاد می شود. با این وصف مطابق آیه 71 سوره مبارکه توبه، وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ، امر به معروف و نهی از منکر نشأت گرفته از ولایت و پیوند مومنین است که اگر مومنین با هم پیوند نداشتند که اصولا همدیگر را امر و نهی نمیکردند. و البته نتیجه این امر به معروف و نهی از منکر نیز پیوندهای محکمتر و وحدت حقیقی تر خواهد بود. ادامه دارد
هدایت شده از rq.fazel
🔺دوگانه جعلی وحدت و عدالتخواهی (3) مفهوم وحدت در اسلام ناب، آن وحدتی نیست که به عنوان ابزاری برای محافظه کاری و حفظ وضع موجود به کار برده شود که اگر بنا به حفظ وضع موجود باشد، امر به معروفها و نهی از منکرها ممکن است دلهایی را چرکین کند و وضع موجود را که دورهمی افراد جامعه است را بر هم خواهد زد. امر به معروف و نهی از منکر دورهمی های با نام وحدت را از بین میبرد و وحدت و نظمی دیگر با بنیادی دیگر برپا خواهد کرد. پس بحث بر سر دوگانه وحدت و عدالتخواهی نیست. بحث بر سر جایگزینی وحدت با وحدت است. وحدت از سر تساهل و تسامح با منکر و فساد را کنا گذاشتن و وحدت بر سر عدالت و معروف را ایجاد کردن. چقدر خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها خواندنی است در این ایام که (فجَعَلَ اللهُ) الْعَدْلَ تَنْسِیقاً لِلْقُلُوبِ. آنچه میتواند دلها را پیوند بدهد و وحدت شکنی ها را خنثی کند، تحقق عدالت و عدالتخواهی است. دلگرمی مردم و بقای اجتماع امت، تنها با این عدل ممکن است.
پاتوق عدالتخواهان مشهد با موضوع مشهد الرضا (ع)؛ بهشت سرمایه داری؟! باحضور: دکتر محمد رضا قائمی نیک و دکتر علی حامد مقدم به همراه گزارش هایی از جبهه روحانیت مردمی و اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان چهارشنبه سوم آذر، ساعت 18:30 بولوار راه آهن، بین شهید کامیاب 36 و 38، مسجد حجت المهدی عج پخش زنده از صفحه اینستاگرام و ایتا جبهه مردمی مشهد مقدس: @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه سلسله نشست های راهبردی تشکل های مردمی و انقلابی مشهد مقدس با حضور آقای مهندس نظری، استاندار خراسان رضوی، روز سه شنبه ۱۶ آذر در محل حسینه قرآن و عترت برگزار شد. نمایندگان تشکل های مختلف در این جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداختند. متن صحبت نماینده جبهه عدالتخواه مردمی مشهد به شرح زیر است. بسم الله الرحمن الرحیم عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت سردار نظری استاندار محترم و عرض سلام و ادب خدمت حضار محترم برای فرصتی که در اختیار بنده قرار داده شده متشکرم. انتصاب شما ابتدا نگرانی هایی را در مورد ادامه رویکرد امنیتی سابق شما به مسائل به وجود آورد. اما انتصابات انجام شده توسط جنابعالی نشان داد که شما تغییر رویکرد دادید و با انتصاب جوانان و نخبگان ما امیدوار شدیم که به اقتضائات کار خود آشنا هستید. امیدواریم که در انتهای دوره خدمت تان، جلسه ای برگزار شود و گزارش خدمات و موفقیت های خود در بالا بردن شاخص های اقتصادی اجتماعی استان را به ما بدهید. برای این جلسه چند پیشنهاد آماده شده است. اولین موضوع بحث پیوست عدالت است. باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که هرلایحه، مصوبه و بخشنامه که می خواهد تصویب، ارائه یا صادر شود بایستی پیوست عدالت داشته باشد. ما انتظار داریم که استانداری در هر برنامه ای که دارد پیوست عدالت را در نظر بگیرد و ارائه دهد؛ مجموعه های مرتبط نیز به همین صورت. همچنین، انتظار داریم موضوع عدالت در اولویت قرار بگیرد. یکی از موانع تحقق عدالت در کشور ما، که رهبر انقلاب هم فرمودند طوری که باید به آن توجه نشده، عدم توجه به حضور به مردم در برقراری عدالت است؛ غریبه دانستن مردم در برخی حوزه ها و عدم توجه به حق اعتراض مردم. به عنوان مثال؛ قانون اجازه برگزاری تجمعات به مردم را داده؛ اما مشاهده کردیم که ده ها درخواست برگزاری تجمع توسط شورای تامین و مسئولین محترم مربوطه نادیده گرفته شد که مجوزی صادر نشده است و حضرت عالی هم عضو این شورا بودید؛ البته ما از موضع شما اطلاع نداریم و ان شاالله که مخالف این رویه شورا باشید. به طور کلی درخواست ما این است که به جریان مطالبه گری اجتماعی در برقراری عدالت و رفع فساد در این دولت مردمی توجه بیشتری شود. موضوع دوم: روستا همانطور که می دانید رخداد خشک سالی در سال های اخیر و به طور کلی عدم توجه به اسناد بالادستی و توسعه پایدار، منجر به تشدید مهاجرت از استان های همجوار شده و به طور کلی مسائل مدیریتی مانند رویکرد سرمایه سالارانه و توجه و تمرکز امکانات در شهرها منجر به خالی شدن روستاها و گسترش شهرها شده است. سوال این است که این خالی شدن روستاها تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ و چه کسی باید به این موضوع توجه کند؟ انتظار ما این است که استانداری به رشد و توسعه متقارن در استان توجه کند و مجموعه برنامه های استانداری منجر به حفظ روستاها شود. به عنوان مثال شبکه مسائل روستائیان به طور دقیق تعیین شود، از نیروهای جهادی فعال پرانگیزه با رویکرد توانمندسازی روستائیان استفاده شود؛ از روستائیان در برنامه ریزی ها و تخصیص منابع حمایت شود و از نظرات متخصصین این حوزه استفاده شود و امیدواریم نتایج این کارها به مهاجرت معکوس به روستا بشود. موضوع سوم: غلبه نگاه های امنیتی به مسائل خراسان مهد فرهنگ و تمدن بوده است و سال ها اقوام و مذاهب گوناگون در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته اند. اما وجود مهاجرت از استان های همجوار و از کشور دوست و برادر و همجوار ما افغانستان، شعارهای انقلاب را در آزمون جدیدی قرار داده است. مهاجرین از مصادیق مهم مستضعفین جهان و رفتار با آن ها آزمون شعارهای انقلاب اسلامی است که یکی از آن ها توجه به مستضعفان است. انتظار داریم تمدن سازی با نگاه به همان تمدن درخشان گذشته باشد. غلبه نگاه های امنیتی و سختگیرانه به مسائل منجر به تهدید دیدن فرصت ها میشود و از ظرفیت نیروی انسانی مهاجران استفاده نشود. شما استاندار استان خراسان هستید با همه عقبه پر افتخارش و انتظار داریم براساس گام دوم انقلاب رفتار کنید که رهبر انقلاب فرمودند گام تمدن سازی است. با این نگاه های امنیتی به مهاجران نمی توان از ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بی نهایتی که این عزیزان دارند استفاده کرد و انتظار تغییر رویکرد داریم. به عنوان یک گلایه عرض کنم؛ عملکرد اداره اتباع در برخی زمینه ها به گونه ای است که ما تعجب می کنیم که این ها نیروهای انقلاب هستند؟ این ها نماینده جمهوری اسلامی هستند که با مهاجران از یک کشور دوست و مسلمان به این شکل رفتار می کنند؟ ممنون و متشکرم از توجه شما.
جلسه پاتوق عدالتخواهان مشهد با موضوع مشهد الرضا (ع)؛ بهشت سرمایه داری؟! چهارشنبه سوم آذر ماه ۱۴۰۰ در مسجد حجت المهدی برگزار شد. ابتدای جلسه، نمایندگان جبهه روحانیت مردمی و اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان به بیان گزارشی از فعالیت های خود پرداختند. سپس مناظره آقایان دکتر قائمی نیک و دکتر حامد مقدم برگزار شد که خلاصه سخنان آنان به شرح زیر است. ✍️دکتر حامدمقدم: ✳️شهر به عنوان یک موجود زنده در برنامه ریزی شهری: شهر یک موجود زنده است و مثل انسان تنفس و حرکت می‌کند. بدون حرکت و ایستادگی خدمات زندگی اش خدشه‌دار شده و دیگر مفهوم زنده بودن در آن تجلی ندارد. این حرکت را چگونه و با چه شاخص‌هایی می‌شود سنجید؟ یکی از شاخص‌های سنجش زنده بودن یک شهر؛ عرصه فعالیت‌ها و حرکت اقتصادی شهر است. ✳️ابعاد یک شهر: شهر دارای ابعاد کالبدی، جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی است. بعد کالبدی شهر یعنی فیزیک، ریخت، ظاهر، قالب و شکل شهر است و با گذشت زمان کالبد شهر چه تغییری کرده؛ در حال پس رفت یا در حال پیشرفت است. بعد جغرافیایی یعنی توسعه شهر که در ابعاد مختلف چگونه رخ داده؟ به سمت شرق شهر بوده یا به سمت غرب شهر؟ شمالی یا جنوبی؟ و اصلا توسعه جغرافیایی رخ داده یا نه. بعد اجتماعی خیلی مهم است. بعد چهارم بعد اقتصادی است. این موجود زنده برای حرکت خون در رگ‌هایش، نیازمند به وجود خون است تا حرکت کند؛ اگر این حرکت‌ها در شهر وجود نداشته باشد زنده بودن شهر خدشه دار می شود. ✳️پیشرفت و عدالت بجای واژه توسعه: وقتی وارد تئوری‌های اقتصادی می‌شویم یا در مورد مدیریت شهری صحبت می‌کنیم با نگاه‌های مختلفی می‌توانیم به بحث توسعه اقتصادی شهر بپردازیم. نگاه‌هایی در فضاهای لیبرال دموکراسی غربی وجود داشته و امروز توسعه بر مبنای اقتصاد غربی است. نگاه مقابل آن، نگاهی است که تحت عنوان توسعه متوازن پایدار است. ترجیح می‌دهیم به جای واژه توسعه در کتاب‌های دانشگاهی از واژه پیشرفت همراه با عدالت استفاده شود. سنجش پیشرفت اقتصادی مشهد: با چه شاخصی بفهمیم که وضعیت شهرمشهد از لحاظ اقتصادی رشد و پیشرفت داشته یا نه؟ در مورد کارکرد چهارگانه شهر به چهار وضعیت برنامه ریزی شهری قائل هستیم. کارکردهای مسکن، اشتغال،حمل و نقل و ارتباطات و اوقات فراغت. کارکرد اوقات فراغت کارکرد مهمی است که در شهرهایی مثل شهر مشهد و عموما شهرهای مذهبی از آن غافل ماندیم. ✳️نحوه تامین سرمایه در پیشرفت اقتصادی شهر: اگر هر کدام از این عرصه‌ها بخواهد فعال بشود؛ حوزه مسکن، حوزه اشتغال، حوزه ارتباطات و حمل و نقل و چه حوزه اوقات فراغت؛ این تصمیم را چه کسی باید بگیرد؟ آیا دولت‌ها باید سرمایه گذاری کنند یا مردم باید ورود کنند یا ترکیب این‌ها؟ مثلا از تامین مالی بانک‌ها و امثال آن‌ها استفاده کنیم. چیزی که مهم است توجه همه جانبه به این موضوع است که آیا امروز در شهر مشهد؛ ورودی که سرمایه داران و سرمایه گذاران پیدا کردند متناسب با آن مبانی فکری که در چهارچوب عدالت و پیشرفت می‌آید تعریف شده یا نه. ✳️آفت تکیه به نفت در اقتصاد: هنگامی که نفت در کشور ما کشف شد، این تصور ایجاد شد که دولت‌ها با کمک نفت؛ سرمایه مورد نیاز برای توسعه را تامین کنند؛ در ابعاد مختلف توسعه. اما با این دید نفت قطعا یک آفت حساب می‌شود. چون حرکت مردم و حرکت گروه‌های مردمی را سد می‌کند و تبدیل به مطالبه گری از دولت می‌کند. نگاهی که امروزه در توسعه و در عرصه اقتصادی وجود دارد این است که دولت زیرساخت‌ها را فراهم کند. اگر قرار است در حوزه مسکن، دولت سرمایه گذاری کند؛ مسکن مهر بسازد؛ آیا دولت سرمایه گذاری کند و مسکن بسازد یا زیرساخت‌های ساخت مسکن را فراهم کند؟ در حوزه حمل و نقل یا ارتباطات، دولت باید ریل گذاری کند یا باید از خودمان بخرد؟ خود قطار شهری و مترو ایجاد کند، خود هم بهره‌برداری کند و خودش هم پولش را بگیرد و سودش را ببرد؟ اگر قرار باشد که در حوزه اوقات فراغت در شهر مشهد توسعه ایجاد شود، پول این توسعه را باید از جیب دولت بدهیم یا از روش‌های تامین مالی دیگری باید استفاده کنیم که بتوانیم این بندها را در پیشرفت عدالت را در مصادیق اوقات فراغت شهر مشهد توسعه بدهیم. من جزو مخالفین این دیدگاه هستم که دولت بیاید صفر تا صد این کار را انجام بدهد و این کاملا غلط است. اما اگر دولت زیرساخت‌ها را فراهم کند؛ من جزو موافقین هستم. ادامه دارد...👇 جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس @jebhe_mashhad